Microsoft Lumia 640 XL 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Lumia 640 XL 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Anoniem 01-04-2017

goede accu, apps beperkt, slechte software

Door mijn goede ervaring met een eerdere windows phone, nu deze aangeschaft vanwege het grotere scherm. Op zich qua prestaties prima, maar er kunnen maar een beperkt aantal apps op, omdat deze veelal niet geschikt zijn voor de windows phone. Daarnaast heb ik heel veel problemen met de software. Het moederbord is al vernieuwd, maar de telefoon gaat regelmatig op grijs scherm, kan geen bericht verzenden via messenger en linkedin. drama. Deze nooit meer!

Rien 12-02-2017

Mooie telefoon

Vorige telefoon was ook een Lumia, maar die kapot gevallen. Toch weer bewust gekozen voor een Windows phone. Werkt uitstekend samen met Windows 10 (mail, telefoonboek etc). Je hoeft geen rare apps te installeren om alles werkend te krijgen. Wel weinig apps voor Windows phone, maar daar heb ik geen behoefte aan. Mooi groot en duidelijk scherm.

Pluspunten

• Windows
  • Accuduur
  • Navigatie

Minpunten

• weinig apps (geen behoefte aan)

Bart 18-11-2016

fijne telefoon. goede accu.

Heb m nu enkele maanden. Fijne telefoon met goede camera, fijn uitbreidbaar geheugen maar vind dat windows meer en berere apps moet gaan maken. Wat nu wel goed werkt is snelkoppelingen naar bepaalde websites van apps. Is een uitstekend alternatef.

Pluspunten

• scherm
  • accu
  • uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• apps

AlexxxP 15-07-2016

Interneopslag onder maat

Twee maanden geleden heb ik bij MediaMarkt een Microsoft Lumia 640 XL LTE gekocht.Op dit moment is de interne opslagruimte van 8 GB overvol en dit toestel functioneert niet meer naar behoren.Here Drive+ en Here Maps zijn niet meer beschikbaar,ik werd gedwongen ook andere app's te verwijderen om te kunnen bellen,smsen en mail verzenden/ontvangen.Maar dat kan ook met een telefoon van €75,-! Alles wat mogelijk was heb ik verplaatst naar de SD kaart.
Vooral bestand 'overig' van 2 GB is lastig en kan met geen een programma verwijderd worden (Storage Cleaner, Performance-Optimizer) Direct na aankoop was de oplader al stuk!

Arthur640XL 09-08-2016

De meeste apps kunnen verplaatst worden naar de microSD-kaart, mits die groot genoeg is. Ik zou een kaart van minimaal 32 Gb gebruiken, omdat daarop ook alle kaarten kunne worden geplaatst voor navigatie. Dus alle apps afzonderlijk proberen te verplaatsen naar de microSD. Mijn advies: de apps die niet te verplaatsen zijn verwijderen (wel even opschrijven welke apps dat zijn en eventueel onmisbare info opslaan op de pc). Daarna de telefoon instellen dat alle kaarten, muziek, video's en apps moeten worden opgeslagen op de microSD-kaart. Vervolgens de verwijderde apps opnieuw installeren en de "onmisbare" info van de pc terugzetten in de app (in veel gevallen handmatig opnieuw invoeren). Het is wat werk, maar dat is maar 1 keer. Succes! Arthur

Arthur640XL 09-08-2016

In plaats van de eerste keer de "onmisbare" informatie handmatig over te nemen, kun je ook screenshots maken. Die kun je later terugvinden in je fotogalerij. Dat scheelt weer een keer overtypen...

mefaber 13-05-2016

nieuwe microsoft telefoon

goede prijs kwaliteit verhouding en voelt ook degelijk aan hier voor had ik Nokia Lumia 900 en Samsung ik heb hem bewust gekozen om dat ik graag met windos 10 werk vind ik het makkelijker dat alles windos 10 is voor alle apparaten

Arthur640XL 29-12-2015

Ik heb sinds kort de Lumia 640 XL, mijn derde Windows Phone.

De geluidskwaliteit is goed. Het maximale volume is meer dan voldoende en in het algemeen is de kwaliteit voor bellen, video's kijken en wat muziek luisteren meer dan goed genoeg. Het blijft natuurlijk wel een gsm, dus geen hi-fi... Daarom kun je beter een goede hoofdtelefoon gebruiken en bij MixRadio de equalizer naar jouw smaak instellen.

De mogelijkheden die de Lumia 640 XL biedt zijn meer dan voldoende. Je kunt het scherm instellen naar je persoonlijke smaak, waarbij je ook kunt kiezen voor transparante Live Tiles waarachter je een achtergrond naar keuze kunt instellen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de stelmogelijkheden minder uitgebreid zijn dan in Android, maar voor mij voldoende. Ik verander toch niet iedere dag mijn scherm.

Je kunt apps in mappen stoppen op het startscherm, waardoor je bijvoorbeeld een map COMMUNICATIE kunt maken voor alle chatdiensten, of een aantal fotobewerkings-apps in de map FOTOGRAFIE.

De fotocamera is meer dan voldoende voor vakantiefoto's, maar heeft een klein nadeel: rechthoekige gebouwen worden conisch door vervorming door de lens. Dat is wel jammer, maar voor portretten en landschappen is hij meer dan goed genoeg, ook in minder goed lichtomstandigheden. Er is ook een aantal foto-apps beschikbaar, waardoor je altijd iets leuks van je foto moet kunnen maken. En in het algemeen schieten de standaardinstellingen echt niet tekort.

Ik hoor meer bij de zakelijke gebruikers, dus ik speel geen spelletjes met mijn gsm. Wel gebruik ik Office Mobile, stuur ik e-mails, lees kranten, maak foto's, luister muziek, gebruik een agenda, zoek recepten, etc.

Office is prima op deze gsm te gebruiken en schrijven van e-mails is een peulenschilletje, niet in het minst door Word Flow, waarmee je lekker snel een tekst kunt schrijven. Het is in het begin wennen, maar het is fijn in gebruik.

Bestanden zijn te verplaatsen naar de pc en van de pc naar de gsm door middel van een datakabel, maar ook via OneDrive. En ook dat is prima afgestemd op elkaar. Maar mijn pc heeft dan ook Windows 10.

Dit is mijn derde Windows Phone. Over de vorige twee was ik ook uitermate tevreden. Ik heb mijn Lumia 820 vervangen door deze vanwege het grote scherm (en in mindere mate door de camera). Over het scherm het volgende: ik was bezorgd dat op foto's of websites de pixels zouden opvallen tijdens het lezen, maar het is mij nog niet opgevallen, hoewel de pixeldichtheid ongeveer 242 is, als ik mij niet vergis. De 820 heeft een PPI van 217 en dat heeft mij ook nooit gestoord. Maar let op, het is een midrange gsm, geen high-end, maar voor mijn gevoel is het een prima toestel!

Het gebrek aan apps lijkt mij nogal overdreven, omdat er voor de meeste gangbare apps voor Android of iOS wel een alternatief is. En natuurlijk zal er van een aantal handelingen een kleiner aantal apps beschikbaar zijn, bijvoorbeeld voor het bewerken van foto's. Wat dat betreft is Android de absolute koning. Maar voor de meest gangbare apps voor iOS of Android is een alternatief. Ik heb trouwens nog geen app gemist.

Het gebruiksgemak is prima. Er is goed over het toestel nagedacht, en zelfs het ontbreken van een fysieke cameraknop is voor mij geen gemis. Starten van de camera gaat ook snel genoeg. Bij de Lumia 820 kostte het starten van de camera echt wat meer tijd.

De accu van de Lumia 820 was na een dag gebruik toch heel ver leeg, dat is bij deze gsm gelukkig wel anders. Ik ben niet de hele dag bezig met internet en chatten of foto's maken, maar bij mij houdt de accu het bijna 2 dagen uit. Dus bij mij volstaat 1x per dag laden. En daar ben ik heel blij mee.

Het menu is overzichtelijk, mede door de eenvoud van het besturingssysteem. Zoals gezegd: er zijn minder stelmogelijkheden, maar dat houdt het geheel wel eenvoudiger en gebruiksvriendlijk.

De vormgeving vind ik eenvoudig, maar mooi. Eigenlijk best bescheiden, in tegenstelling tot veel toestellen van bijvoorbeeld Samsung. Maar ik houd dan ook van eenvoud. Wat ik wel mooi vind is de enigszins uitstekende camera aan de achterzijde van het toestel en de duidelijk aanwezige cameralens, vooral bij de witte achterkant.

Het toestel voelt degelijk aan. Je moet er niet op gaan zitten, maar ik hoor het toestel nooit kraken als ik het gebruik. Maar ik draag het dan ook nooit in de achterzak van mijn broek. Daarvoor is het echt te groot.

Ik ben heel tevreden met deze gsm, ik vind het een echte aanrader! En Windows biedt bij de goedkopere toestellen dezelfde gebruikerservaring als bij de duurdere. En dat is echt een voordeel.

Deze gsm heeft "Rich Capture", waarmee je na het maken van een foto de flits kunt aanpassen en een deel van de foto sterker of minder sterk kunt belichten. Wel "Rich Capture" voor het nemen van de foto inschakelen via de menubalk in het scherm. Zodra de foto is opgeslagen kan de belichting niet meer m.b.v. "Rich Capture" worden aangepast. Maar het is echt een leuke toevoeging!

Eduard47 18-12-2015

Heb de 640XL nu een half jaar in gebruik en ben er zeer tevreden mee. App aanbod is prima. Hopelijk komt de update naar Windows 10 ook snel. Alleszins aan te bevelen.

WK 15-12-2015

Ik vind het een geweldige telefoon. Zelf heb ik de 640XL dual sim en voor kinderen de 630. Geen problemen mee gehad. Duidelijke telefoon, goede camera, goed scherm.
Microsoft heeft een goed apparaat neer gezet.

dewitr 10-10-2015

Dit is na goede ervaringen het 4de windows toestel in ons gezin.(2 keer de 630 en een 435)De 640XL heeft een groot superscherp scherm dat het toch al gebruiksvriendelijke windows nog overzichtelijker maakt.De meeste mensen vinden het mindere aanbod apps een reden om niet voor windows te gaan,onze ervaring is dat wat ze hebben aan apps wel fatsoenlijk werkt.Misschien een minpuntje aan de 640XL is,omdat hij zo groot is niet makkelijk in je broekzak past.Maar ja het is het 1 of het ander.

robbertje58 05-10-2015

Deze telefoon na lang zoeken, kijken en overwegen gekocht een maand of 2 , 3 geleden. Meteen meegenomen op vakantie en er voor een de vakantie een klein bundeltje opgezet voor onbeperkt bellen en smsen. Het is mijn beste vriend geworden. Ik heb alle contacten onderweg onderhouden en bellen als de beste. Voldeed meer dan ik had verwacht. Geen boekje, gewoon uitzoeken hoe het werkt. Beeldscherm is geweldig, saat ook op de sterkste stand. veel gebruikt en flink wat mee gerommeld om alles onder de knie te krijgen.
De batterij is top, bij mij gaat die bij normaal gebruik een dag of 5 met gemak mee. Op het werk zijn er al drie collega,s die een iets kleiner model hier van hebben gekocht. Allen vinden het een heerlijk toestel. Het enige dat misschien net even sneller had gekund is het starten. Maar als hij eenmaal gestart is, is alles super snel. Foto,s zijn ook best goed.
Ik ben er blij mee en o ja ook dat, windos doet het er prima op. Ga er geen windows 10 op zetten. Bij microsoft windows kan je beter 2 jaar wachten wanneer er een nieuwe versie uit is. Voor mij een aan rader als je tenminste niet al te trend gevoelig bent en alleen samsung wil maar een andere weg in durft te slaan. Ik ben er heel blij heeeel mee.

frewou 07-07-2015

ik kocht dit toestel omdat ik een groot scherm wilde hebben, dus met ze 5,7 inch is hij aardig groot. Ik was zeer blij met het toestel, snelheid, degelijkheid, goed scherm, voelt goed aan..alles positief.
alleen het ging mij vervelen het dragen in je broekzak zo groot toestel je kan niks erbij doen, als je gaat zitten voel je druk op je bovenbeen, ook viel mij het tegen de apps die op windows te verkrijgen zijn, ik heb het toestel 2 maanden gehad en door de twee minpunten ben ik weer terug naar android gestapt. mag er nu veel apps te krijgen zijn dan zou ik direct overstappen naar windows want is makkelijk in gebruik en werkt perfect.

Eduard47 26-06-2015

Was toe aan een nieuwe smartphone, vooral een grotere. Wordt het weer Android of toch een Windows. Na uitgebreid vergelijk van diverse merken toch gekozen voor de Lumia 640XL. Hij wordt wel erg kaal geleverd. In de doos alleen de telefoon, de lader en de accu. De lader voelt wat fragiel/goedkoop aan, maar doet wat hij moet doen. Opladen gaat vlot en gebruiksduur viel mij beslist niet tegen. Gemiddeld houdt hij het 2 en soms 3 dagen uit. Tenzij je natuurlijk de route app gebruikt, dan is het met een uur of 6 op en is een powerbank wenselijk. Heb nu zo'n beetje alle apps die gewenst zijn geïnstalleerd en van je 8 GB intern geheugen blijft dan nog iets meer dan 1 GB over. Een slot voor een extra SDHC micro-sd kaart (max 128 GB) is voorhanden. Achteraf is mij erg meegevallen hoe het met gebruik gaat en dan vooral met voorhanden apps. Bij Windows is het aanbod beperkt i.t.t. Android. Vooral de Cloudmagic email app beviel mij erg goed bij android, vooral vanwege de ondersteuning bij meerder accounts. Eerst even rond gaan snuffelen in de store, maar niks wat mij aansprak en dus maar de voorgeinstalleerde mail app geprobeerd. In een woord - keurig. Ik mis Cloudmagic niet. Adressen en agenda werkt ook naadloos. Navigatie - onder android vaak van app gewisseld; van google maps naar een volgende en weer een andere om uiteindelijk weer bij google maps te eindigen. De Here+ app doet het prima, kaarten kunnen worden opgeslagen en in principe kun je de app dan offline gebruiken. Wat ik daar wel mis is een fiets navigatie. Here+ ondersteunt auto en wandelen. Muziek afspelen - meeste muziek zijn flac bestanden, wordt niet ondersteunt. Wat lopen stoeien met VLC, beviel niet. Flac omgezet naar mp3 en via Xbox 360 - ook prima. Laat je zoeken op album, artiest etc. Conclusie wat betreft apps - android heeft er dan wel heeeel veel, maar die zijn ook niet allemaal even goed en met het aanbod bij Windows kan ik momenteel prima uit de voeten. De Lumia voldoet verder prima, in zonlicht gaat het goed, bij fel zonlicht wordt leesbaarheid moeilijk.