Nokia 3109 classic grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 3109 classic grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

janomrin 24-12-2009
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Wij hebben deze toestellen concernbreed in gebruik (ca 300) Veel toestellen vertonen na intensief gebruik de volgende kwalen:
- zeer kwetsbaar display gauw kapot
- zo nu en dan uitval
- slechte geluidskwaliteit
- korte stand by tijd.
Pluspunt is wel dat ze relatief goedkoop zijn (ca 89 euro excl.)

DBD 04-11-2009
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Op zoek naar een redelijk geprijsde Nokia (vanwege bekendheid met menustructuur bij eerdere toestellen) zonder camera (als ik foto's wil maken neem ik een fototoestel mee) kom ik bij de 3109 Classic uit. Eerste ervaringen zijn prima: goed contact met bluetooth 'oortje', helder scherm met instelbare lettergrootte (zodat ik ook zonder leesbril kan bellen en SMS-en), prettige mogelijkheid van snelkeuze middels programmeerbare knoppen. Gebruiksduur accu valt iets tegen (mag altijd langer).

AdamX 01-09-2009
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Ik gebruik al meer dan 10 jaar Nokia en dit was een van de slechtste die ik gehad heb. Ik heb deze telefoon ongeveer een jaar gehad. Hij was snel leeg. Het geluid van de speaker was slecht en krakerig. Bij gebruik van bluetooth voor handsfree bellen in de auto viel, regelmatig de verbinding uit.

Ik ben blij dat ik hem nu niet meer heb.

r.span 23-03-2009
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Zeer slecht toestel. We hebben er hier 200 gehad en gelukkig heb ik ze niet meer. Toestel vertoont allerlij kuren zoals:

- Slecth geluid
- Regelmatig uitvallen
- Standby tijd kort
- Microfoon gaat snel defect
- Kan absoluut niet tegen een stootje

Lang leven de oude 6310i jammer dat deze niet meer gemaakt wordt.

Jan1963rotterdam 05-01-2009
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Dit toestel heb ik 1 jaar in bezit. Goede en funcioneele telefoon. Dat verhaal met die displays begrijp ik echt niet. In bedrijf meer dan 20 toestelen in omloop en geen klachten. Fijn toestel en vormgeving met idem dito gebruiksgemak fijne grote toetsen en lange standby.

M. Tijdink 17-11-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Sinds kort heeft mijn werkgever besloten om alle mobiele telefoons te vervangen door de 3109 classic. Wat mij betreft een zeer goede keuze. Na een 6110, 6150, 6210 en een 6310i (allemaal super!) even een dip gehad met een waardeloze 3120. Gezien de jarenlange ervaring met de genoemde toestellen heb ik Nokia deze miskleun maar vergeven. Deze 3109 classic is een verademing. Ik lees meerdere klachten over slecht geluid en display's die kapot gaat. Binnen mijn werk hoor ik daar geen klachten over (praat toch wel over enkele honderden soortgelijke toestellen). Ik vraag mij af of iedereen z'n telefoon wel met respect behandeld! Ik ben in ieder geval zo tevreden dat ik z'n iets duurdere broertje, de 3110 classic heb gekocht, omdat daar een camera in zit en ik kon kiezen tussen 3 kleuren.

KvdA 18-10-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Heb medio februari dit toestel gekocht en ben binnen 5 maanden 4 keer terug geweest met dezelfde klacht, de speaker. Soms was het na een week al kapot en de laatste keer binnen 2 dagen. De stoom kwam uit mijn oren. Uiteindelijk na, 4 keereen telefoontje naar Nokia, heb ik een nieuw toestel gekregen.Toestel moet wel 4 keer per reperatie zijn aangeboden en dan krijg je een nieuw toestel is mij verteld. Die werkt tot op heden zeer goed. Als het toestel goed werkt, ben ik er zeer tevreden over. Groot display en grote toesten, lekker duidelijk, erg gebruiksvriendelijk.

LuitJan 24-08-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Ik heb het toestel slechts een half jaar en al 2x is de display gebroken. Hiervoor had ik ook nokia toestellen en had onder de zelfde werkomstandigheden geen problemen hier mee. Ik heb sterk de indruk dat het ontwerp met betrekking tot de degelijkheid te wensen over laat.

JeroenGouda 24-08-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Nu 2 weken in bezit,en het geluid van de hoorn kraakt als een gek bij een telefoongesprek.De ander is niet te verstaan.Waarschijnlijk nu alweer het speakertje opgeblazen.Dit had ik ook al 2x bij de 6021. De nokia is zo super gebruiksvriendelijk, alleen de speakertjes zijn echt bagger slecht geworden.Blijf ze opsturen ter reparatie. Iemand ook deze ervaring???

peter56 21-08-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Prima apparaat. Heldere spraak en goed te verstaan. Lekkere grote toetsen om te kunnen SMS-en. het display is bij fel zonlicht wat minder goed te zien, maar ik was een Siemens monochroom scherm gewend,,,,,
Ik heb er een Sandisk 1 Gb kaart inzitten voor wat foto's etc. De agenda kan goed met Outlook gesynchroniseerd worden.

ROB48 13-08-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Mooi toestel. Maar het scherm gaat snel stuk. Er onstaat een barst aan de binnenkant, rechts onderin.
Ook het bericht Meld u eerst aan bij Packet gegevens is een ergenis. Mijn collega's hebben binnen 3 maanden al meer dan 5 stuks teru moeten sturen voor reparatie.

ruud357 09-06-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Na jaren een 6310 te hebben gebruikt tijd voor een andere. 3109 bevalt prima. Probleem: MP3's op een micro-SD gezet, daarna muziekbibliotheek bijwerken en.......toestel crashed volledig. Is ook niet meer te resetten. Enige oplossing: micro-SD kaart verwijderen.
Ben ik de enige die dit is overkomen?

Remko 26-04-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Dit is mijn eerste telefoon van Nokia. Hiervoor altijd Siemens en zelfs Mitsubishi gehad.

Nog even getwijfeld tussen de Nokia 3109 Classic en de Samsung SGH-E200, welke ik eerlijk gezegd mooier vind, maar uiteindelijk voor de Nokia gekozen omdat de Samsung in het gebruik een aantal onhebbelijkheden heeft.

Hoewel het design van de Nokia 3109 Classic wat lomp overkomt en aan de grote kant is, ben ik uiterst tevreden over deze telefoon!
De telefoon laat zich gemakkelijk bedienen. Dat komt niet alleen door het gebruikersvriendelijke menu, maar ook door de grote knoppen. De telefoon voelt solide aan en ik heb tot nu toe een standby-tijd van 2 weken! Keerzijde is wel, dat het opladen bijna 3,5 uur duurt. Trek daar dus maar even de tijd voor uit.
Voor het overige is de telefoon van alle gemakken voorzien: bluetooth, infrarood, USB-aansluiting, mogelijkheden voor internet, enzovoorts. Wat er niet op zit is een camera. Daarvoor kan je terecht bij de voor het overige identieke Nokia 3110 Classic.

Kort samengevat: een gebruikersvriendelijke, degelijke telefoon die van veel gemakken voorzien is, met als enige minpuntjes het niet hele flitsende uiterlijk en de vrij lange oplaadtijd.

Olrac 10-04-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Ziet er mooi uit. Jammer dat de oplader een andere stekker heeft dan zijn voorganger. Is niet bepaald estetisch om 3 verschillende opladers in de gang te hebben liggen voor de verschillende tels in Huize Olrac. Zou er een verloopplugje bestaan? Is 4 dgn lang voor een batterij? De vorige deed het zeker 7-10 dgn voordat hij op de lader moest.

Jpsls 07-04-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Opzich een prima telefoon, alles werkt makkelijk en goed.
Over de betrouwbaarheid ben ik echter helemaal niet tevreden; na ca 3 maanden gebruik ging de luidspreker enorm kraken. Verder is na een half jaar het display gebroken. Deels mijn eigen schuld (ik had 'm in mn broekzak zitten en ben kennelijk ergens tegen aan gelopen), maar het grote iele schermoppervlak helpt ook niet. Het vervelende is ook dat er heel moeilijk nieuwe frontjes voor te vinden zijn, dus een reparatie zit er waarschijnlijk niet in. Helaas, oude nokia's waren degelijker.

Djunk 09-03-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Na twee jaar heeft mijn Motorola ROKR het begeven (ik kon alleen nog maar gebeld worden). Ik ben op zoek gegaan naar een ander toestel zonder al te veel poespas maar wel met bluetooth ivm mijn carkit. Deze Nokia voldoet uitstekend aan mijn verwachtingen. Een prima toestelletje, lekker strak en zonder al te veel toeters en bellen. Handige grote toetsen en een prima helder geluid. Ik gebruik hem voornamelijk om te bellen, sms'en en af en toe als mp3-speler. Om die reden is het handig dat er een extra geheugenkaartje in kan (en die had ik nog uit mijn Motorola)
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Duurzaamheid? hij lijkt me duurzaam, maar daar heb ik hem nog niet lang genoeg voor.

Roon56 17-02-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Ik ben een tijdje in het bezit van de Nokia 3109c.
Een prima toestel. Prijs en kwaliteit van dit toestel zijn in juiste verhouding. Een telefoon om mee te bellen en gebeld te worden, zonder poespas.
Het menu is duidelijk. Genoeg opties hierin. Alles goed te vinden en indien nodig zijn antwoorden op vragen te vinden in een goede handleiding.
Uitbreiding van geheugen is een aanrader. Dit voor extra opslag van muziek en foto's.
Toestel ziet er degelijk uit. Mooie 'zakelijke' grijze kleur. Toetsen zijn goed van vorm. Geen geklungel met 'te kleine' toetsen.
Het kleurendisplay is dit in orde. Prima resolutie. Zowel overdag als in het donker goed te zien.
Eindconclusie: Een prima product!

Wilfried3 15-02-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

geweldig toestel, vooral voor mensen die wat doof zijn.
geluid prima zeer duidelijk en hard.

nicoennokia 12-02-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Prima telefoon, zonder camera maar die zijn in deze prijsklasse toch matig tot slecht. Eenmaal aan de computer gekoppeld en het Nokia PC Suite geinstalleerd is het nog eenvoudiger sms te versturen via de pc.(overigens de usb kabel wordt niet meegeleverd)De grote toetsen zijn zeer prettig
Met een micro sd kaart van ongeveer 10 euro is er genoeg mp3 muziek op te zetten.
De display is t.o.v. mijn oude 1110 300% beter en zelfs in zonlicht in de auto goed zichtbaar.
Ik heb de telefoon nu een week dus weet nog niet alles maar ben er tot nu toe zeer tevreden mee.

Rene2008 17-01-2008
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Ik ben meer dan tevreden over deze telefoon, heb de laatste tijd veel geprobeerd maar deze gsm is zeer goed.
geluid is goed en de toetsen degelijk verder zit er alles op wat je voor het bellen nodig hebt. nogmaals zeer tevreden.

chaoot 09-12-2007

Hij bestaat !!!!

Na 6 jaar te hebben rondgelopen met een 6310i is er eindelijk een opvolger met bijna dezelfde standbytijd en mogelijkheden.
grote toetsen, eenvoudige feature-set en zonder al te veel poespas.

Een degelijk ontwerp al zou de achterplaat van het batterijen kompartiment iets beter vast mogen zitten.

Ik kan deze aan iedereen aanraden die op zoek is naar een vervanger van een zakelijke telefoon.

Hans-de-zoveelste 15-11-2007
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

twee dagen in bezit. Had vroeger Siemens M75. Deze heeft nooit echt gedeugd, maar deed het de laatste tijd zo slecht dat ik aan een ander toestel toe was. Nokia 3109 dus. Ik zocht enkel een toestel dat belt, SMS't, over een agenda beschikt, en voor deze laatste ook via bluetooth kan verbonden worden met de PC. Grondig getest, met inbegrip van de synchronisatie via de software PC suite die je op de website van Nokia moet downloaden. Alles verloopt vlekkeloos. je hebt zelfs de handleiding niet nodig. Agendasynchronisatie is gewoon perfect. Wis je een afspraak op PC, dan wordt hij ook in de GSM gewist, en vice versa. Aanpassingen van begintijdstip of tijd van waarschuwing worden bidirectioneel doorgegeven. Bij Siemens was dat één brok elende. Tot nu toe ben ik dolenthousiast. Proficiat Nokia.

AJS 17-09-2007
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Na een lange tijd heeft mijn Siemens S55 het, na een fatale valpartij, begeven (4,5 jaar trouwe dienst en nog altijd 5/6 dagen met een volgeladen batterij!!).

Ben op zoek gegaan naar een telefoon die geen poespas heeft en vooral sterk is in haar eenvoud, degelijkheid en connectiviteit. En dat het liefst voor een zacht prijsje (snap niet waarom mensen soms zo verschrikkelijk veel geld uitgeven voor wat eigenlijk een simpel apparaat moet zijn).

Na ongeveer twee weken kan ik melden dat de 3109 ruimschoots aan mijn verwachtingen voldoet. Al moet ik er bij zeggen dat ik het nog niet uitgebreid heb getest. Wel heb ik het getest met de Jabra BT135 en dat communiceert heel goed. Het toestel is verder heel makkelijk persoonlijk te configureren, heel flexibel. Ook batterij gaat lang mee. Wat wel een beetje tegenviel was dat het erg lastig was om de contacten van de S55 naar de 3109 te kopieren.

Henk Hok 21-08-2007
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Komende van een 6310i (die nog steeds fantastisch werkt) moest ik erg wennen aan de nieuwe menu structuur. Na een ochtend stoeien blijkt dat je de menu structuur zo kan indelen als je zelf wilt. Het toestel is bijzonder flexibel. Dat er geen camera op zit is juist een pré. Als je het toestel door en door wil kennen, is de gebruiksaanwijzing te summier. Alles bijééngenomen ben ik erg blij met deze aankoop.

bertje 1970 14-08-2007
Geschreven voor: Nokia 3109 classic grijs

Vind het echt een super geweldige telefoon met het gebruiks gemak dat ik van nokia gewend ben, zou echt nooit een andere telefoon willen hebben omdat ik de nokia menu's nu helemaal uit mijn hoofd ken omdat het allemaal zo simpel in elkaar zit, terwijl je er toch heel erg veel dingen mee kunt! ben ook erg gek op de aparte menu opties die je vaak bij nokia vind, zoals bijvoorbeeld foto's bewerken muziek afspelen en ook heel handige dingen zoals geld omrekenen, vertaal computer, ben echt heel erg tevreden met mijn nokia hoor! nooit meer een andere, bij nokia weet je wat je aan je telefoon hebt zeg ik altijd! dit is de zoveelste nokia die ik heb, en zeker niet omdat die andere kapot gingen hoor, maar gewoon omdat ik graag een nieuw model telefoon heb... en met nokia vind je ook altijd een telefoon die bij je levensstijl past!
er is 1 ding wat minder is en dat is dat de baterij niet zolang mee gaat als dat ze zegge, maar dat is meestal zo