Huawei P8 16 GB / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 942 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei P8 16 GB / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Daniël 19-07-2017

Goede prijs/kwaliteit, voor even

Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Ik heb de P8 nu sinds februari 2016. Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad van negatieve punten, de camera is prima, het scherm is mooi, de telefoon is stevig (in meer dan een jaar laat ik hem wel eens vallen) en het bijhorende mapje is praktisch. Het enige grote nadeel aan deze telefoon is de batterij. Al vanaf dag 1 ging die veel te snel naar beneden. Een nieuwe telefoon heeft toch vaak als voordeel dat je hem in het begin niet vaak hoeft op te laden, m'n P8 ging echter de eerste avond al nodig aan de lader. Meer dan een jaar later is er helemaal niet veel van over...

Pluspunten

• Mooie, goede telefoon
  • Goedkoop

Minpunten

• Teleurstellende batterij

Peter 11-09-2016

Veel voor weinig

Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Na 10 jaar verschillende iPhones te hebben gehad maar eens een P8 geprobeerd vanwege de goede reviews hier en de vergeleken bij Apple ridicuul lage prijs. In het slechtste geval weggeven en een iPhone7 kopen, dacht ik.

Inmiddels heb ik het ding 3 weken en ik denk niet dat die 7 er gaat komen, ondanks een paar onvolkomenheden die eerder met Android te maken hebben dan met de telefoon zelf.

Wat die onvolkomenheden zijn? Ten eerste de wat onduidelijke menu-structuur bij Instellingen, dat gaat toch wat minder intuîtief en makkelijk. Het in één swipe instellen van de kantel- of vliegtuigmodus kan niet (ik heb dat tenminste nog niet gevonden) en ook andere instellingen kan ik enkel vinden met gebruik making van internetfora. Dat brengt me meteen op het tweede nadeel: streaming audio wordt na ongeveer een minuut onderbroken, ongeacht of de telefoon in slaapmodus staat of niet. Schijnt een Android-probleem te zijn volgens diezelfde fora, appjes als AdvancedWifiLockFree lossen het probleem niet op. Tenslotte is het oppassen met het plaatsen in de klem-houder in m'n auto; het aan-uit knopje zit aan de zijkant en kan dan onbedoeld ingedrukt worden. Even oppassen dus. En: de batterij gaat nét een dag mee als ik 3G/4G internet gebruik voor navigatie.

Dan de voordelen. Het is een uiterst degelijk aanvoelende telefoon die er ook nog eens goed uit ziet; lekker dun en licht en met snob-appeal; mijn vrienden met hun veel duurdere Galaxy's waren er stil van. Na twee weken heb ik er nog geen goed zicht op, maar het lijkt dat de uiterlijke slijtage na veel gebruik vergelijkbaar is met die van een iPhone: nul. Zó goed lijkt het materiaal.

Ik ben geen gamer, maar het ding is voor mij erg snel - routes plannen, filmpjes afspelen, het gaat allemaal prima. En omdat ik veel in de auto telefoneer: de (Nederlandse) spraakherkenning is echt veel beter dan ik gewend was van Apple's Siri. Datzelfde geldt overigens voor de slimme tekstherkenning bij het typen, waarbij ik wel Huawei's eigen Swipe toetsenbord heb vervangen door dat van Google (was ook even zoeken in zo'n menu); Engels en Indonesisch gebruik ik veel en dat gaat fenomenaal goed.

Synchroniseren met iTunes en iCloud trouwens ook. Appjes als AirSync, iSync Contacts en iSync Calendar zorgen voor dezelfde functionaliteit die ik had met m'n iPhone, dus na een paar uurtjes fröbelen was ook dat probleem opgelost: afspraken die ik op de computer in m'n iCloud-agenda zet komen automatisch terug op de telefoon en vice versa.

Kortom: ik hou 'm. Prima telefoon voor relatief heel erg weinig geld.

Pluspunten

• degelijkheid
  • spraakherkenning
  • camera

Minpunten

• menustructuur
  • onderbreken streams

M@rleen 16-05-2016

Mijn huawei

Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Ik ben nog steeds zeer tevreden. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Maakt mooie foto's en geluid is ook goed. Nog geen minpunten ontdekt.

marina van den Bogaard 20-04-2016

super toestel

Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

ik vond en vind het nog steeds een fantastisch toestel, zelfs zo goed dat ik er via marktplaats nog een bij gekocht heb als reserve. Ik vind het een heel simpel werkend toestel wat eigenlijk voor mij alles heeft wat je nodig hebt. Een heleboel apps kun je er op zetten zodat je eigenlijk niets anders meer nodig hebt. Ik heb nu een super fototoestel en videocamera een voicerecorder, mp 3 speler. Mijn betalingen, vakanties de reserveringbevestigingen alles wat je maar kunt bedenken kan er op. Zonder deze telefoon vind ik het maar niets meer. Het enige nadeel vind ik dat terwijl ik niet veel google ik hem iedere avond aan de lader moet doen. Want ,s nachts verbruikt hij ook best wat stroom. Maar je kunt dus echt bellen op spraak gegevens wat ook ideaal is in de auto. Ik snap niet dat er niet meer mensen deze telefoon hebben. Je kunt er trouwens ook de letters enorm mee vergroten wat makkelijk is als je net als ik een leesbril nodig hebt.Een echte aanrader.

Rabba 17-03-2016

Fenomenaal

Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Een ontzettend goede telefoon, vooral gezien de prijs. Het was op het beginnen even wennen, aangezien dit mijn eerste Android-toestel is, maar de Huawei P8 heeft de instellingen en functies heel overzichtelijk gemaakt. Mooi geluid, ontzettend mooi beeld en een bovengemiddelde camera. Alles werkt snel en naar behoren en ziet er ook nog eens heel smooth uit. Alleen de Knuckle Touch-functie werkt niet altijd optimaal, maar afgezien daarvan ben ik zeer tevreden er mee.

Eddy T 01-03-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Super toestel, ben er erg blij mee. Geweldige camera, snelheid, scherpte, geluid. Werkt prima, ook zakelijk.

Karin 29-02-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Tot nu toe een erg fijne telefoon, ligt goed in de hand (zelfs met kleinere handen) met prettige functies, is snel en maakt goede foto's.

jaap kees 09-02-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Zeergoed toestel ..mooi beeld en goed geluid ..nadelen.zijn geen 5 ghz wifi en de avond foto.s zijn gewoon slecht te noemen. Me oude samsung s3 is nog beter. De camera instelling (alles scherp ) maakt het wel beter.

its me the edster 04-02-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

prima opvolger voor mijn i phone instellen was wat lastig maar dat heb ik met elke nieuwe telefoon maar voor de rest kom ik er wel perfecte camera mooi design en vooral het hoesje openklappen en zien dat je telefoon meteen aanstaat vindik ook een verrademig.

Soraya Brekelmans 01-02-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Goeie telefoon ! ik raad hem aan al mn vrienden aan.... het geluid is super en hij is ook erg snel. dankjewel Huawei

Quenten 28-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Mooi toestel, Makkelijk en snel in gebruik.
het overzetten van de accounts ging ook makkelijk.
camera geeft hele mooi foto's

M@rleen 27-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Hele mooie, maar vooral gebruiksvriendelijke telefoon voor een schappelijke(lees lage) prijs! Overzetten van gegevens op mijn oude telefoon ging soepel. Maakt mooie foto's en is snel met internet. O ja je kunt er ook nog eens mee bellen 😉

Roseamaretto 22-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Ik ben dik tevreden met de P8. Maakt ook mooie fotos en is zeker gebruiksvriendelijk.Bij gewoon gebruik, appen, bellen en internetten gaat de batterij lang mee.

Anna Dudzik 21-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Zeer makkelijk te gebruiken, het maken van prachtige foto's. Elegante verschijning, mooi design. Ik zou het product aanbevelen 100%

SirriestSir 21-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Het geluid: Prima, vergeleken met mijn vorige telefoon (samsung galaxy s3) is het echt een enorme verbetering, maar het is natuurlijk niet op het niveau van echte geluidsboxen :p.
De mogelijkheden zijn ook prima, alles is mogelijk, de reden dat ik geen tien gaf is omdat ik die irritante google apps er niet af kan gooien.
Gebruiksgemak is ook prima maar af en toe als ik probeer met mijn vinger over het scherm te bewegen om naar beneden te scrollen krijg ik een blauw lijntje, ik ben er nog niet achter wat dat is. Ook is de layout van het toetsenboord redelijk irritant, maar dat kan even wennen zijn (asterisk twee menu's verder, geen emoticons en kleine spatiebalk (ik druk steeds per ongeluk op de punt ("."))) maar toch niet perfect. De vormgeving is mooi, lekker groot (wat ik fijn vind) maar hij lijkt erg op een iPhone. Ook is het een beetje vervelend dat de uitknop op de zijkant zit, vlak onder de geluidsknopjes, die zou beter bovenop kunnen of aan de linker kant, maar in ieder geval niet aan de kant van het geluid. De degelijkheid is ook prima, ik heb hem 1 keertje laten vallen (het spijt me) maar hij had geen krasje, en de batterij is geweldig, hij kan makkelijk twee dagen zonder opladen, wat een grote verbetering is ten opzichte van mijn oude telefoon (zeven of acht uur maximaal).

Marion1966 31-05-2016

Even de app SwiftKey downloaden en je hebt keuze uit diverse toetsenborden.

Liliane Pel 20-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

top toestel, fijn in het gebruik en ligt prettig in de hand. reageert snel. ook de accessoires zijn goed afgestemd. Hoesje dicht en klok toont zich meteen.

Ger 17-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Prachtig toestel, heel veel mogelijkheden en geweldig makkelijk te installeren met je oude gegevens en alles. Prachtig verpakt. Een echte blikvanger, vooral de foto's zijn erg scherp. Muziek klinkt ook perfect. Kortom gewoon erg tevreden met dit toestel

Thom 17-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Goede telefoon! Ik heb hem nu een paar weken in bezit en werk super! Camera is niet geweldig maar die gebruik ik toch niet veel.

Jos 17-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Mijn 2de huawei. Voorheen altijd samsung maar zeer verrast door de snelheid en prestaties van de G750. De overstap naar de p8 was dus zo beslist.

Robert 15-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / bruin

Dit is mijn tweede Huawei, heb hiervoor 2 andere merken gehad maar kom toch weer bij Huawei terug, omdat die het meest bij mijn logische manier van denken aansluit, dat is erg belangrijk, de andere toestellen vond ik onlogisch en dus irritant. en de foto's zijn top!

Free Heart 15-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 grijs

Makkelijk toestel erg prettig in gebruik.
Start van zichzelf soms op dat is ongemakkelijk!
Beeld kwaliteit geweldig en mooie foto's

S5997 17-02-2016

Heeft de telefoon nog steeds het probleem van opstarten zonder gevraagd?

Danny 15-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

super telefoon helemaal voor waar ik hem voor gebruik foto's die hij maakt super scherp en geheugen meer dan genoeg.

Herman Hofstra 15-01-2016

Goed geluid,
Mooi duidelijk scherm.
Doet wel iets te veel voor je. graag zelf weten wat te doen. In vulling van agenda woirdt niet onthouden, zodat je opnieuw alles moet invullen bij gelijke activiteit

Tomdebom 15-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Schitterend design, telefoon doet wat het moet doen. Telefoon reageert snel, heeft een mooi scherm en uitstekend bereik. Ik zou deze telefoon zeker aanraden.

unknown 15-01-2016
Geschreven voor: Huawei P8 16 GB / grijs

Mooie telefoon. Lekker groot scherm. Voldoet aan.de verwachtingen. Maakt mooie foto's. Verder geen bijzonderheden te melden over dit toestel.