Microsoft Lumia 640 LTE oranje / 8 GB

Microsoft Lumia 650 Dual SIM wit, zilver / 16 GB

Microsoft Lumia 650 Dual SIM wit, zilver / 16 GB

CJA 04-08-2016 Product half jaar in bezit

Micrsoft lumia 640 lte

Geweldige smartphone: super mooi scherm (1200/800), erg handzaam (ligt prima in de hand), goede camera achter, vormgeving mooi en zit degelijk in elkaar. Alleen jammer dat Microsoft nog steeds wat achter blijft met het app aanbod. Besturingssyteem Windows 10 werkt wel heel prettig en is heel degelijk.

ThaKsxDx-Rob 19-02-2016 Product paar weken in bezit

(plus) Batterij gaat 2 tot 3 dagen mee bij regelmatig appen en internetten. Niet streamen. Snelle eenvoudige en mooie interface. Camera is goed. Synchronisatie met Hotmail/Outlook is erg handig. (min) App-store is wat beperkt, maar de gebruikelijke app's doen het goed.

FredV 10-11-2015 Product maand in bezit

Net als andere reviewers erg tevreden over dit toestel, kan me helemaal vinden in hun commentaar! Neem wat tijd om de mogelijkheden te leren kennen. En dat voor een kleine prijs. Waarvoor zou je bijna 4x zo veel uitgeven voor een IPhone 6? (Alleen als je een heel speciale app perse wilt hebben.)
Integratie met de cloud (OneDrive)incl. Office werkt ook goed. Camera verbazend goed. Ideaal dat je er een los geheugenkaartje microSD in kan doen voor al je apps, muziek, video en foto's. De accu kan je er makkelijk uithalen.
Ik heb de prima routeplanner van Sygic, 25€, er bij gekocht omdat de standaard meegeleverd routeplanner (Here) ook goed is, maar daar nog geen tussenpunten kunnen worden ingevoerd. Alle landenkaarten op je microSD met stembegeleiding, geen internet verbinding nodig dus.
Bij niet te intensief gebruik is de acculading zeker voldoende voor één dag.
Het wachten is nog op NL spraakbesturing en Windows Mobile 10.

Wil12345 22-10-2015 Product paar weken in bezit

Van Nokia naar Android nu naar Windows 8.1.
Het is even wennen, ik gebruik ook af en toe de iphone 6.
Als aanbieding gekocht voor 150 Euro. Verwachtingen waren laag. Dit is echter een super telefoon voor dit geld. Genoeg geheugen waar gewoon apps in worden geinstalleerd. 16gb bijgezet. Even Nl. Be en Du kaarten erop en direct goede navigatie, gratis erbij. (nog) geen virussen. Wel veel minder apps. Het is net geen iphone. Maar het scheelt echt weinig. De iphone 6 is beter. Maar daar koop ik 4 Lumia 640 voor...

RNI2020 2 10-10-2015 Product paar weken in bezit

Correctie van mijn eerder geplaatste bevindingen:

Ik ontving de Lumia 640 LTE bij de verlenging van mijn T Mobile abonnement via Miky.nl. Nooit eerder een op Microsoft software gebaseerde smartphone in bezit gehad, nu, na 14 dagen intensief spelen, kan ik alleen maar concluderen dat Microsoft een heel goed toestel heeft afgeleverd dat met name de concurrentie aan kan met veel duurdere Android exemplaren.
Allereerst al de levensduur van een acculading, ondanks veel internetten, bellen en video's opnemen, duurde het toch op de kop af 48 uur voordat de 640 aan het infuus moest, probeer dat maar eens met een Android telefoon.
De video opnames zijn helder en natuurlijk, datzelfde geldt ook voor het maken van foto's.
Ondanks de iets gedateerde processor is de Lumia lekker snel, dat geldt overigens niet alleen voor het aanklikken van een app maar ook het aanzetten van het toestel neemt niet meer tijd in beslag als een seconde of 2.
Geluid is, zeker voor een toestel in deze prijsklasse, subliem en lekker hard zonder vervorming. Dit geldt ook voor het telefoneren: Een familielid van mij is slechthorend maar hoefde voor het eerst de luidspreker op haar telefoon niet aan te zetten toen ik haar belde met de 640 LTE.

Zijn er ook nadelen? Ja, applicaties die bij Android gratis zijn daar rekent Microsoft in haar store geld voor, Firefox kost bijvoorbeeld 4 euro. Ook zitten er in de 640 een aantal applicaties die data lekken ook al staat de telefoon op "Geen data gebruiken bij Wifi bereik" dan kiezen deze apps ervoor om toch gebruik te maken van de 3 of 4 G verbinding, dat kost gemiddeld 4 MB per dag. eenvoudigste oplossing voor mij is op dit moment de mobiele data altijd op UIT te zetten en uitsluitend gebruik te maken van Wifi. Pas als ik, buiten bereik van een Wifi verbinding ben en toch even online moet zet ik de mobiele data op AAN en na de mobiele datasessie meteen op UIT.

Kortom, zeker qua prestaties en prijs een aanrader ;)

RNI2020 2 09-10-2015 Product paar weken in bezit

Ik ontving de Lumia 640 LTE bij de verlenging van mijn T Mobile abonnement via Miky.nl. Nooit eerder een op Microsoft software gebaseerde smartphone in bezit gehad, nu, na 14 dagen intensief spelen, kan ik alleen maar concluderen dat Microsoft een heel goed toestel heeft afgeleverd dat met nam de concurrentie aan kan met veel duurdere Android exemplaren.
Geluid is, zeker voor een toestel in deze prijsklasse, subliem en lekker hard zonder vervorming. Een familielid van mij is slechthorend maar hoefde voor het eerst de luidspreker op haar telefoon niet aan te zetten toen ik haar belde met de 640 LTE.

Zijn er ook nadelen? Ja, applicaties die bij Android gratis zijn daar rekent Microsoft in haar store geld voor, Firefox kost bijvoorbeeld 4 euro. Ook zitten er in de 640 een aantal applicaties die data lekken ook al staat de telefoon op wifi dan kezen deze apps ervoor om toch gebruik te maken van de 3 of 4 G verbinding, dat kost gemiddeld 4 MB per dag. eenvoudigste oplossing voor mij is de mobiele data op UIT te zetten als ik op Wifi zit of buiten ben en geen gebruik maak van de telefoon. Pas als ik dan online ga zet ik de mobiele data op AAN.

Kortom een aanrader ;)

andries m 20-09-2015 Product kwartaal in bezit

de lumia 640 lte is een geweldige toestel hij doet wat hij moet
doen ik heb totaal geen last van vastlopers of andere haperingen ik ben internationaal chauffeur hij werkt perfect ook in het buitenland deze smartphone werkt beter als een android of een iphone dat is mijn mening

Martin 24-07-2015 Product paar weken in bezit

Voor deze prijs een zeer fraai toestel! Vormgeving is mooi, fraai 5inch scherm dat voldoende scherp is. Het toestel draait soepel op Windows 8.1 dat gebruiksvriendelijke koppelingen heeft naar je mail. Pluspunten zijn de goede foto's die hij maakt, leuke Lumia fotoprogramma's en scherpe prijs.

Nadeel vind ik de beperkte voorraad aan apps in de Windows store. De apps die wel beschikbaar zijn, vind ik bovendien minder goed werken dan bij Android in de Google Play Store. Facebook en AD werken minder prettig dan op Android.

al met al, een goed toestel!

Tounra 04-07-2015 Product paar weken in bezit

Nog enkele aanvullingen.
Het scherm is, afgezien van de kijkhoek, beter dan dat van mijn Nokia Lumia 925. De kleuren zijn natuurlijker, wit is wit zonder licht gelige waas en het zwart is nog zwarter.
Het internetten loopt ook soepeler, wat mogelijk komt door het iets grotere scherm.

De camera van de Lumia 925 is echter superieur, maar dat laat zich alleen echt zien bij opnamen bij weinig licht. Het grote voordeel van de Lumia 640 echter is dat de met de camera geschoten foto's er bijna hetzelfde uitzien op het schermpje van de 640 als op het scherm van mijn iMac - dat ik nauwkeurig gekalibreerd heb.
De Lumia 925 laat foto's op haar eigen schermpje er beter uitzien dan ze uiteindelijk in werkelijkheid zijn.

De Lumia 640 is op een aantal punten dus een werkelijke upgrade ten opzichte van de in 2013 uitgebrachte 2,5 maal duurdere Lumia 925.

Tounra 28-06-2015 Product paar weken in bezit

Een smartphone is leuk, vooral als ie pas nieuw is en je alle instellingen en mogelijkheden gaat bekijken. “Gaaf wat dat kleine dingetje allemaal wel niet kan”. Maar na een weekje of twee blijkt dat je er behalve wat internetten, bellen en foto’s maken niet veel mee doet. Films kijken op de grote tv thuis blijkt toch veel aangenamer en gamen op zo’n iel schermpje is ook niet echt optimaal.

Mij interesseert een ‘flagship’ smartphone dan ook niet…nou ja, het is wel eens leuk om op Youtube wat reviews van die telefoons te zien en me te vergapen aan de premium looks, ik houd wel van mooi.
Ik bezit al een smartphone van mijn werk, de Nokia Lumia 925 waarmee ik het Windows OS heb leren kennen en dat is precies de reden waarom ik als privé telefoon ook voor een Windows telefoon ben gegaan.

Het systeem is simpel, sober en elegant. Het gebruiksgemak is overwegend zeer goed en het draait heel soepel.
Het menu met zwarte achtergrond en witte fonts vind ik heel classy. Vergelijk ik dit met Android en iOS dan vind ik Windows OS wat uiterlijk betreft veel mooier.
De Lumia 640 is - objectief gezien - wat vormgeving betreft niet bijzonder. Het ding is onopvallend (helemaal wanneer je de zwarte versie neemt), het voelt niet bepaald hoogwaardig aan - want van plastic in plaats van metaal en glas - maar het ding ligt wel zo lekker in de hand. En het voelt ook zeer degelijk aan. Het vraagt gewoon niet om een bescherm-case/etui, omdat ik nooit het gevoel krijg dat het beschadigd kan raken en mocht dat wel het geval zijn dan maakt het nog niet zoveel uit omdat ik er niet de hoofdprijs voor heb hoeven betalen.

Subjectief gezien vind ik de Lumia 640 prachtig in zijn matzwarte eenvoud, mooier dan de Lumia 925 die toch echt veel luxer oogt en meer premium aanvoelt.
Verder doet de Lumia 640 de meeste dingen even snel als mijn duurdere Lumia 925.
De camera van de Lumia 640 is gewoon goed, zeker wanneer je niet als een zot gaat inzoomen op de foto om naar ruis en onscherpte te speuren. Je kent ze wel de reviews die concluderen: “Op het eerste gezicht lijken de foto’s goed, maar ga je inzoomen dan….” Waarom inzoomen dan? Mij gaat het om het totaalplaatje en compositie en wat ik in het totaalplaatje niet zie aan tekortkomingen bestaat voor mij dan ook niet.

Het scherm is zeer goed, met diep zwart en natuurlijke kleuren. Ik mis geen hogere resolutie of een grotere kijkhoek. Alleen in direct vergelijk merk ik dat de Lumia 925 superieur is, maar dit besef ben ik al weer snel vergeten als ik met de Lumia 640 speel.
De Lumia 640 is een prachtig apparaatje voor een zeer betaalbare prijs.