Samsung Galaxy Xcover 8 GB / grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Xcover 8 GB / grijs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Spanbroekerweg239b 11-08-2014

echt een zeer slechte telefoon valt steeds uit nadat hij al meerdere keren gemaakt is.
accu snel leeg ,veel te kort geheugen.na een keer te zijn gevallen op een tegelvloer is het glas stuk, dus niet stootvast. Hopeloos ding

anomas 16-12-2014

Uiterlijk een mooi toestel, De werking hopeloos. Intern geheugen te klein en ook nog volgezet met applicaties die niet verplaatst kunnen worden naar een extern geheugen. Een update van Whats App kan niet worden uitgevoerd. Onvoldoende geheugen. Hoe slecht kan een toestel dus worden door handelen van Samsung. Nog slechter is de klantenservice die al weigert om mijn klachten te behandelen.

antoinnete 06-01-2014

na dat ik met het eerste toestel 2 keer terug ben geweest voor uitval onder gesprek.
kreeg ik een nieuwe maar ook deze heeft kuren. zo ben je zo maar een aantal uren buiten bereik.
alleen opnieuw opstarten helpt dan krijg je gelijk zo veel gemiste oproepen.heel vervelend.
intern geheugen is veel te klein.
als je wifi aan hebt staan is accu in een halve dag leeg
ben zeer ontevreden over dit toestel.

soeterboek 16-12-2013

na een half jaar zijn de problemen begonnen,scherm valt uit of na 1,5 uur de gehele tel. ,wit scherm niet gebeld kunnen worden of zelf bellen enz. ben intussen in 2 mnd al 5 keer terug geweest bij kpn xl son, waar de tel. destijds gekocht is, je wordt telkens afgeschept door kpn en samsung, zeer slechte service. dus voor mij nooit , nooit meer samsung en zeker nooit meer bij kpn.

augusta1 12-10-2013

Heb het toestel bij abonnement van kpn
Toestel heeft geen geheugen valt steeds uit is 4 keer teruggeweest naar fabrikant maar doet nog steeds niet wat het moet doen zeer slecht toestel
Dus voor mij geen samsung galaxy xcover meer

ErikvI 04-09-2013

Fijne telefoon als dit is wat je zoekt:

Ik zocht een smartfoon die waterdicht is en tegen ruw gebruik kan, deze kan dit zeker. Ik denk dat bv een Iphone bij mij binnen een maand een gebroken glas heeft of verdronken is..
Mijn Xcover heeft alles al meegemaakt; meerdere vallen op tegelvloer, ook van de trap. Twee keer een kwartier in de zijzak van mijn kort broek onder water in een snel stromende rivier, allemaal geen probleem, afspoelen en niets aan de hand.
Nadeel is de 160mB geheugen, hierdoor moet je selectief je apps installeren want het geheugen zit snel vol. Geheugenkaart van max 32mB is wel weer ruim voldoende voor je foto's en filmpjes. Helaas kun je je apps alleen op het telefoongeheugen instaleren. Verder is ie niet erg snel.

Dus; de Xcover is een smartfoon voor iemand die 'm gebruikt voor whatsapp, bellen en af en toe internetten maar vooral voor iemand die z'n telefoon altijd bij zich heeft en verwacht dat het ding nog gewoon functioneert na een (al dan niet geplande) mishandeling.

Vanwege de bovengenoemde nadelen (snelheid en geheugen) ga ik overstappen naar de Xcover2, maar had de Xcover meer intern geheugen had ie zeker nog wel een tijdje mee gegaan.

J. H. T. K. 08-08-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Xcover grijs

Het toestel is in januari 2013 gekocht.
Datum van deze review is 8 augustus 2013

Als je alleen wil bellen, sms-en, whats-appen dan is dit een geschikt toestel voor jou...

Wil je meer? Neem dit toestel dan absoluut niet!

Waarom?
Het grootste probleem is het geheugen van 256mb groot.
Dit probleem begint met de standaard programma's of eigenlijk app's die ge-update worden.
Hierdoor raakt het geheugen steeds voller en krijg je regelmatig meldingen, "geheugen vol"
Daarnaast kun je bijvoorbeeld een app als facebook installeren. Dit geeft nog meer problemen met het geheugen. Trap niet in het verhaaltje van Samsung helpdesk om een grote geheugenkaart in het toestel te doen want daar kun je de meeste app's dus NIET op installeren.

Samsung heeft ook mij voor de aanschaf van het toestel op gewezen maar na aankoop had ik een toestel die dus NIET voor mij geschikt is gebleken. Samsung geeft nu alleen maar antwoord op vragen die hen goed uitkomen. De service is dus 0,0... Ik heb zelfs aangegeven om bij te willen betalen voor een ander toestel maar ik krijg daar geen enkel antwoord op.

Degelijkheid:
Verder is het toestel goed geschikt voor stoffige en natte omgevingen. Ik werk in de metaalbewerking waar veel fijn staalstof rondvliegt. Hier kan het toestel dus goed tegen. Het geluid blijft goed omdat er geen staalstof bij de microfoon en luidspreker kan komen. Ook water is geen probleem. Dompel hem gerust onder water er gebeurt niets.

Vormgeving:
Het toestel ligt goed in de hand en is gemakkelijk te bedienen. Het touchscreen is groot genoeg en kan zelfs met dikke vingers goed bediend worden.

Het gebruiksgemak:
De menu's zijn simpel en éénduidig met andere toestellen van Samsung.

De mogelijkheden:
De mogelijkheden zijn zoals al verteld niet zo heel groot. Het geheugen zal vollopen.
Resetten en een app installeren die de boel schoonhoud scheelt wel een beetje.
De foto's, filmpjes en andere documentjes kunnen wel opgeslagen worden op de micro SD-kaart.
Het is verstandig om eerst te kijken of een app op de micro-sd kaart wordt opgeslagen voordat je het gaat installeren. Mocht dit toch gebeuren kun je de app gewoon weer verwijderen.
Het lampje aan de achterkant van het toestel is ook wel fijn. In het donker kun je behoorlijk wat licht maken door op de volumetoets de duwen.

Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit is goed genoeg als je je oor op de juiste plaats houdt. Soms moet ik wel eens iets naar boven of naar onderen schuiven om op de juiste plaats te komen voor vol geluid.

Nog wel een aantal opmerkingen:

Het gebeurt wel eens dat het bereik van de provider wegvalt in een ruimte die wat afgesloten is. Het signaal komt dan niet vanzelf weer terug. Gevolg is dat niemand je dan kan bereiken. Je moet dan eerst je toestel op vliegtuigstand zetten en daarna weer op de normale modus om weer bereik te krijgen.

Ook de wifi heeft minder goed bereik dan andere toestellen zoals HTC, Iphone of Sony. Hierbij doel ik op de toestellen van mijn collega's die vol bereik hebben in de kantine en mijn toestel maar één of enkele streepjes bereik.

Dan nog 1 puntje; Het gebeurt ook wel eens dat als ik iemand bel en ik de verbinding wil verbreken dat het scherm zwart wordt en ik niet kan ophangen. nadat ik de aan-toets heb geactiveerd gebeurt dit steeds weer opnieuw. het toestel moet uitgezet worden om het probleem te kunnen oplossen.

Kortom, ik wordt zelf een beetje droevig van dit toestel maar ik hoor ook wel eens van andere gebruikers die er alleen maar mee bellen dat hij het best doet...

Wat zou beter kunnen?
De service van Samsung. Bij problemen laten ze je naar een servicepunt gaan waar de problemen in dit geval niet opgelost kunnen worden. Mijn geheugen wordt er echt niet groter op. De problemen komen na een reset of een update echt wel weer terug. De helpdesk van Samsung is 1 grote poppenkast met een computer die de antwoorden voorzeggen aan de medewerkers. Totaal geen kennis en geen enkele volmacht om iets voor je te betekenen.

J. H. T. K. 24-08-2013

Ik heb per ongeluk 256mb er bij gezet maar dit moet natuurlijk 156mb geheugen zijn. Mijn excuus hiervoor. De telefoon valt nu constant uit en ik denk dat ik hem maar ga laten rooten. De garantie vervalt dan wel maar zo kan ik er ook niets mee doen.

wilde Nico 22-06-2013

prima telefoon die echt waterdicht is en tegen een stootje kan
Wel een beschermhoes gekocht omdat hij tijdens het vallen beschadigd, en dat is zonde.
Wat ik erg negatief vind is het werkgeheugen van 165 MB, normaal is dat minimaal 2000MB
en verplaatsen van het werkgeheugen naar de micro sd kan niet
je kan maar een paar apps plaatsen en als ze willen upgraden is het werkgeheugen vol.
Dus weer een app weggooien om werkgeheugen te sparen.
verder lijkt hij ook steeds trager te worden
ik ben dus aan het kijken voor een ander toestel, wel ip67 natuurlijk

Anoniem 28-05-2013

Sinds enkele maanden gebruik ik deze smartfone, erg degelijk, kan goed tegen een stootje. Ivm mijn werk in het zout houden de meeste telefoons het slechts enkele maanden tot een half jaar uit. Dit is de eerste smartphone die ik durf te gebruiken op het werk. Vooralsnog nog geen vreemde storingen gehad behalve dat de signaaltonen niet meer werken, volgens mij doet de extrene luidspreker het niet meer, de luidspreker die gebruikt wordt tijdens het bellen heeft geen problemen.
Heeft iemand anders hier ervaring mee?

De Mus 23-02-2013

Leuke telefoon die zogenaamd haast onverwoestbaar zou zijn.

Maar helaas na 1x vallen scherm gescheurd, en natuurlijk geen garantie.
Ik vind het dus zeker geen telefoon geschikt voor outdoor, werk enz. En dat is waar de xcover zo voor gepromoot word.

Verder zit er andriod op met alle mogelijkheden, dit is een echt het een plus punt aan deze telefoon.

Conclusie, leuke telefoon maar net zo breekbaar als ieder ander toestel.

Ajax 23-12-2012

Ik gebruik deze gsm erg vaak, whatsapp, bankzaken, ff kranten kijken, sportsapps, heb inmiddels juice defender gedownload en die werkt echt, doe nu met zwaar gebruik ruim 1,5 dag met de accu,het enige nadeel wat ik onder vind is dat ie af en toe, uit gaat en weer opstart, maar voor de rest een gebruiksmakkelijke gsm, erg stevig, internet is niet echt erg snel, maar voor mij voldoende, wekker tonen, beltonen kontakttonen alles kan je zelf een eigen ringtone geven is ff zoeken opo internet hoe en wat, want in de zeer beknopte gebruiksaanwijzing vind je dit niet terug, dit toestel is voor mij erg goed, zou ie af en toe niet meer vanzelf opstarten dan was ie perfekt, maar met dit gebrek kan ik leven.

ron1963 24-10-2012

leuk toestel maar de batterijduur is veel te kort. Toestel moet iedere dag op de lader ook bij weinig gebruik schat ik dat het toestel het hooguit 8-10 uithoud. valt daarna uit. ook gebeurd het de laatste tij steeds vaker dat hij tijdens het gebruik regelmatig uitvalt. Van de bel is het volume erg laag.. in een drukke omgeving is het niet te horen..
verder een aardig toestel, maar hoe langer ik hem heb des te meer ik me aan de matige to lage standbij tijd stoor. Ik heb GPS uitgezet maar lijkt niet echt te helpen

Ajax 24-12-2012

Gewoon via de appstore juice defender downloaden en bij mij werkt hij dan zowiezo ruim 1,5 dag, alleen dat af en toe opnieuw opstarten blijft hinderlijk, het schijnt dat als je een update doet via het programma kies het dan beter wordt, ben je wel al je apps etc kwijt, dus ik neem dat opstarten voor lief, heb gewoon de pincode uitgeschakeld, dan merk je niet dat ie weer opnieuw opstart.
Mvrg Robin

HenkR59 16-07-2012

Zocht een telefoon die tegen een stootje kan en nog de nodige water tegen houd.
Tot nu toe heeft ie me nog niet in de steek gelaten. Heeft al regelmatig in mijn doorweekte golftas gezeten en doet het nog steeds.
Enige nadeel vind ik de geringe werkgeheugen, maar tot op heden was het voldoende.

Ur 29-05-2012

Ik vind het een geweldig toestel, goed beeld snel internet stof/spat-waterdicht ideaal met mijn werk waar ik veel in het stof werk.

Talletje 01-03-2012

Ik heb deze telefoon inmiddels 3 maanden en het is mijn eerste smartphone. Ik ben er erg blij mee. Het is een mooi, degelijk en prettig toestel voor een schappelijke prijs. Het formaat is ook prima. Groot genoeg om de toetsen te bedienen, maar ook niet te groot.
Toestel is gebruiksvriendelijk, de bijgeleverde handleiding is beperkt, maar alle functies zijn redelijk makkelijk te vinden.
Ik heb wel af en toe (ong 1 keer in de week) dat de wifi weg valt. Deze reageert dan niet meer. Na toestel uit en aanzetten is dit weer opgelost.
De GPS laat te wensen over. Het duurt vrij lang (5 minuten) voordat hij een signaal heeft en soms pakt hij hem pas als je buiten de bebouwde kom bent.
De volume knop zit aan de zijkant op de plaats waar je het toestel ook vast pakt. Gevolg is dat het volume steeds onbedoeld hoger wordt.
Toestel maakt ook mooie foto's, maar ligt voor het maken van foto's niet prettig in de hand waardoor hij makkelijk uit je handen glipt. Maar het toestel kan tegen vallen, water en zand dus dat hoeft geen probleem te zijn ;-)
De batterij gaat ongeveer 1,5 a 2 dagen mee.
Het scherm geeft een mooi, helder en strak beeld en ook reageren de functies redelijk snel.
Ik ben ondanks een paar kritische puntjes erg blij met m'n toestel en zou hem zeker weer kopen.

jvheck 13-07-2012

Kun je ook Skype gebruiken op deze telefoon?

kemphaantje 11-10-2013

ik zie hele wisselende reviews wil mijn huidige
Samsung B2710 Xcover 271 Zwart
omruilen naar deze vanwege internet wifi
zodat ik mijn facebook en whatsapp kan volgen
Want als ik jou zo hoor loopt dat allemaal goed?

Talletje 19-06-2012

Ik heb mn toestel inmiddels ook een keer behoorlijk hard op de straat laten vallen (viel tijdens het fietsen uit mijn broekzak) behalve een krasje in de lak op een van de hoekjes, zie je er niets van en werkt hij nog steeds prima.

J. H. T. K. 12-10-2013

Doe maar niet! Ga gewoon voor de X-cover-2

Tom Wolfs 11-02-2012

De verpakking is minimaal, de complete verpakking is nauwelijks groter dan de telefoon, 1 klein plaatje plastic, voor de rest karton.
In de doos zit de telefoon, lader, 2gb micro-sd card met adapter naar sd-formaat, accu, minimale gebruiksaanwijzing en montage-instructie.

Het toestel voelt stevig aan, de behuizing is daar speciaal voor gemaakt, en de IP67 standaard zegt natuurlijk genoeg. De case is voorzien van ribbels aan de zijkant en de kunststof rug heeft een antislip, waardoor het toestel lekker in de hand ligt.

Android werkt goed en snel, fotokwaliteit is voldoende. Het scherm voelt stevig aan en reageert goed ondanks dat het een extra stevig scherm is ivm IP67.

Aansluitingen en knoppen:
Bovenop de audio-aansluiting, standaard 3mm.
Links aan de zijkant de volume knop, rechterzijkant de aan/uitknop.
Onderaan de voedingsaansluiting.
Onder het scherm zitten 3 knoppen die standaard bij andere toestellen softwarematig zijn, maar nu dus hardware: "more" - "home" - "back", dit geeft ook een gevoel van stevigheid.
Op de rug bovenaan de camera, daarnaast de LED-lamp, ook te gebruiken als zaklamp.
Onderaan op de rug de extra vergrendeling van de kap.

Alle aansluitingen zijn keurig afgedekt met een kapje, en als hte goed is zijn de knoppen ook intern extra afgedekt. IP67 zegt dat het toestel 30 minute onder water moet kunnen blijven en valbestendig is.
Onder water heb ik nog niet getest :-), maar ik heb 'm wel laten vallen op beton, van 1 meter hoogte. De telefoon ging spontaan ieder half uur resetten. Na de accu eruit gehaald te hebben en herplaatst, doet ie het weer prima.
Alle knoppen doen hun werk verder goed en voelen stevig aan.

De accu is volgens mij heel redelijk, ik bel vrij veel en ben ook redelijk veel op internet. Hij houd het dan een dag uit. Als Bluetooth aanstaat, merk je dat de accu sneller leeg gaat, maar dat is standaard bij alle toestellen die ik gehad heb.
Wifi werkt goed, bleutooth werkt goed, maar in m'n prive-auto met parrot-carkit werkt de sync met het adresboek niet. De handsfree van Opel van m'n werk werkt prima.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind 'm erg goed uitzien, ik hou wel van die stevige uitstraling.

Ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft.

jvheck 13-07-2012

Is Skype ook te gebruiken op deze telefoon? Ik vind er niks over op het internet.

Anoniem89 27-02-2012

Duidelijk review, maar ik heb nog een vraagje.
Je leest veel dat het beeld pixel-achtig is, zie je dat ook of valt het allemaal wel mee?
Bedankt!