HTC One M9 zilver / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

hvh68 28-12-2015 Product half jaar in bezit

9,6
Nu na een aantal maanden ben ik nog steeds super tevreden en blij met mijn HTC M9. Ook met de batt want ik had verwacht dat die inmiddels slechter zou zijn maar niet dus.

rickvdkraan 23-09-2015 Product paar weken in bezit

9,4
Ik heb de HTC one m9 nu een aantal weken in bezit en ben alleen maar vol lof. Het is een heerlijke telefoon die super fijn is in gebruik. De telefoon is niet uitgerust met de nieuwste snufjes maar voor iemand die opzoek is naar een degelijke telefoon is dit echt een aanrader. Het geluid is een groot pluspunt. Daarbij maakt de camera zeer mooie foto's, zijn deze makkelijk te bewerken en is het makkelijk om te switchen tussen verschillende functies. Bij zeer intensief gebruik is de batterij snel leeg. Maar doet niet onder voor andere smartphones.qua uiterlijk is de HTC voor mij echt een topper met de aluminium behuizing. Ook het HTC viewdot extraatje met het bijbehorende hoesje is een leuke gadget waar je een aantal functies kan gebruiken zoals de telefoon opnemen.

OnePieceOffTarget 23-09-2015 Product maand in bezit

Zeer mooie telefoon. Maakt mooie foto's. Verbind makkelijk met onze tv, kan hierdoor foto's snel aan iedereen laten zien. De speakers aan de voorzijde maken super geluid.

urrebus 18-09-2015 Product maand in bezit

Ongelofelijk Htc brengt wederom een waanzinnige telefoon op de markt.
Na 2 jaar met veel plezier de one m7 gebruikt te hebben nu de m9.
Het geluid is waanzinnig en de foto's prachtig scherp. De telefoon heeft een mooie stoere luxe uitstraling. Kort om een echte aanrader voor de smartfoon liefhebbers.

Jule van de Kamp 12-09-2015 Product maand in bezit

Aangezien ik zeer tevreden was over mijn HTC One M7 besloot ik bij verlenging van mijn abonnement voor de HTC One M9 te gaan. Totaal geen spijt van want wat een fijne telefoon! De snelheid, het bereik, de mogelijkheden en vergeet niet de camera's op het toestel! Ik fotografeer veel en weet dus echt wel wat ik mooi vind en minder mooi vind. De M7 had helaas een probleem met de sensor (overigens de enige klacht van mij over de M7) maar maakte op zich mooie foto's maar hiermee (en zeker in RAW) maak je zulke haarscherpe foto's! Geweldig! Kortom, ik blijf dankzij dit toestel zeker nog trouw aan HTC!

Saplsomers 12-09-2015 Product maand in bezit

9,4
Na deze telefoon iets meer dan een maand in gebruik te hebben valt hij mij absoluut niet tegen en is het een telefoon met het gemak wat ik van HTC gewend ben. Qua uiterlijk is het heeft de telefoon een zeer strakke body die lekker in de hand ligt met de welbekende stereo speakers. De telefoon doet alles wat er beloofd word. Het enige is dat de geluidskwaliteit met beats beter was, dit geluid is ook zeker niet slecht maar naar mijn idee zijn de diepere klanken wat minder. En de kleuren komen niet helemaal goed over op het scherm zo is bijvoorbeeld wit niet helemaal wit. De camera is daar in tegen met een hele grote sprong vooruit gegaan zeer scherpe foto's met een goede resolutie en de raw camera is ook een goede toevoeging even als de andere nieuwe camera opties. Zeer fijn is dat het geheugen uit te breiden is dit kon helaas niet bij de m7. Omdat je de thema's helemaal zelf samen kan stellen kun je echt je "eigen" telefoon creëren wat ik persoonlijk zeer op prijs stel. Van de oververhitting waar ik over gelezen heb merk ik niks terwijl ik mijn telefoon toch zeer veel gebruik en ook zware apps laat draaien. De dotcase die ik bij de telefoon heb aangeschaft werkt ook super jammer dat het grijs niet zo grijs is als de telefoon maar dat is een detail. En mijn eerste case was ondanks normaal gebruik al binnen een maand kapot maar dat is zeer netjes opgelost door HTC. Al met al een mooie solide telefoon met een strak uiterlijk die doet wat hij moet doen, op een paar min puntjes na een super telefoon zeker een aanrader.

Saplsomers 12-09-2015 Product maand in bezit

Geluidskwaliteit bij de m7 was beter maar dit is ook zeker niet slecht. Je kan de telefoon helemaal aanpassen naar je eigen smaak en wensen waardoor je eigenlijk je persoonlijke telefoon creëert. De kleuren van het scherm hadden misschien iets beter gekund want wit is bijvoorbeeld niet helemaal wit. De camera is in vergelijking veel beter dan oudere modellen. Vormgeving van de telefoon is super een lekkere zware telefoon met een strak uiterlijk. Van de oververhitting waar sommigen last van hebben merk ik niks van. Al met al zijn er wat verbeter punten maar zeker geen slechte telefoon.

Ivankamilo 11-09-2015 Product paar dagen in bezit

Hoi.

Aangezien ik een nieuwe telefoon mocht uitzoeken kwam de volgende vraag. Ging ik voor de iPhone 6 of een htc. Mijn vorige telefoon was een iPhone 4s. Na goed zoeken en vergelijken ben ik op de HTC one m9 gestuid. Ben erg blij met deze keuzen. Wat ik mooi vind aan deze telefoon is dat het uit mijn ogen een erg mooie en strakke telefoon is. Ik heb zelf de mental grey uitvoering. Maar je hebt ook verschillende anderen kleuren. Waar ik zelf het meesten aan moest wennen was dat het Android is. Maar voor de rest is het voor mij een beteren telefoon. Je kan het echt in de eigen style maken. Ik vind het geluid erg mooi en de camera aan de voorzeiden is super. Ik vind de HTC erg gebruiks vriendelijk. Mooi display. Mijn beste plus punt vind ik dat je verschillende thema's kan doen op de telefoon. De telefoon ligt lekker in de hand maar ik zou zeker een hoesje voor aanschaffen. De telefoon is niet zwaar maar wel lekker groot. Daar niet ik ook nog aan wennen. Ik heb tot nu toe nog geen spijt van mijn keuzen. En ik heb lang getwijveld. En voor het Android gebruik dat went vanzelf. Kortom ik ben dag tevreden met de telefoon hij is lekker snel en je kan hem helemaal personaliseren voor thuis gebruik en werk.

Groetjes
Ivanka

pingnij 10-09-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb mijn htc m9 ongeveer 5 maanden. Ik vind het als allereerste een supermooi telefoon!
Ik ben er nog steeds erg blij mee en heb geen spijt van mijn keuze. Ik zal dit even toelichten.

Design
-hij ligt lekker in de hand
-het design is simpel maar mooi
-resolutie scherm is mooi
-mooi formaat scherm 5 inch

Geluid
-mooi geluid (surround sound) dolby, wat ze vaak in de bioscoop gebruiken
-twee speakers
-veel geluidsmodussen om uit te kiezen

Specificatie’s
-de accuduur is prima
-octacore proccesor daardoor is hij erg snel
-de telefoon kan 4g+ aan
-32GB opslag, eventueel uit te breiden met een SD kaart tot 128GB.

Camera
-de camera heeft veel optie’s
-filmpjes kunnen 4K gefilmd worden (dit is een zeer hoge resolutie)
-de foto’s zijn erg mooi 20 MP
-erg mooie selfie camera
-mooi foto programma om ze achteraf te bewerken met veel opties
-HTC foto backup

Gebruik
-de lock-button zit aan de zijkant (ipv de bovenkant)
-je kan veel in de instellingen veranderen (naar keuze)
-je homescherm en iconen, eigenlijk alles kan je aanpassen naar eigen stijl
-htc dot view
-alles wat je niet nodig hebt verdwijnt zodat je full screen kunt genieten
-zeer handige standaard apps (bv afstandsbediening, fitness etc.)

Nadelen
-hij is prijzig
-accu wordt soms erg warm
-camera is niet zo goed in het donker
-geen vinger afdruk scanner
-voorgeprogrammeerde standaard apps, die u niet gebruikt

Ik hoop dat u er iets aan heeft!

k.moore070 09-09-2015 Product half jaar in bezit

Geluidskwaliteit is voor een mobiel apparaat zeer uitstekend. De mogelijkheden zijn groot, als ik bij alle apps de mogelijkheid had om ze te verwijderen was de score hoger. De camera is minder goed dan ik gehoopt had voor ik toestel kocht maar zeker beter dan gemiddeld. Gebruiksgemak is zeer goed, alleen jammer dat toestel zo warm wordt. Vormgeving is maar één woord voor mogelijk: geweldig! Het toestel voelt geweldig aan en is zeer degelijk gemaakt. Zeker een aanrader!

hvh68 09-09-2015 Product kwartaal in bezit

Dit is mijn zoveelste htc en door de degelijkheid zou ik niet eens meer een ander merk willen. De mogelijkheden houden niet op en ik heb ook nog geen problemen zoals (het warm worden van het toestel)ondervonden. Door intensief gebruik heb ik wel eens dat ik het einde van de dag niet haal met de batterij maar dat ik niet verwonderlijk. Ik ben er weer super happy mee 😃

Bakkertje24 09-09-2015 Product half jaar in bezit

Ligt lekker in de hand niet te groot maar ook niet te klein. Alleen de aan en uit knop zit wel op een onhandig plek. Maar dat wet ook wel weer

Matthiasdebeer 08-09-2015 Product kwartaal in bezit

Ik heb mijn M9 nu al een tijdje en ik moet zeggen dat het een geweldige telefoon is. Vrijwel alles lijkt er perfect aan te zijn.

Accuduur is zelfs bij mijn gebruik zeer goed. Ik heb in mijn tijd van gebruik van deze telefoon pas één keer meegemaakt dat deze leeg was. Je komt over het algemeen de dag wel door. Bij "normaal" gebruik zou twee dagen zelfs mogelijk moeten kunnen zijn.

Het scherm is goed helder en scherp. Het scherm heeft zeer goede kleuren en video kijken op deze telefoon is dus zeker geen probleem.

De camera is ontzettend goed vergeleken met mijn vorige telefoon. Foto's met 4K kwaliteit en zeer goede panorama foto's, wat heeft een mens nog meer nodig?
De "selfie camera" is ook van zeer goede kwaliteit.

In de telefoon zit ook een ontzettend goed geluidssysteem. Er zijn twee verschillende standen voor geluid, persoonlijk ben ik vooral fan van 'theater modus'. Hier klinkt het geluid het helderst. Voor een telefoon heeft deze telefoon een ontzettend goed en helder geluid.

Het design van de telefoon ziet er goed en strak uit. De vierkante camera staat erg goed op de telefoon en de strepen op de achterkant maken het geheel af.

Om wat kritiek van anderen te verhelderen:
De uitknop zit recht onder de volume knoppen. Dit is aan het begin wat onhandig omdat ik ook gewend was aan een uitknop aan de bovenkant. Maar, je went vanzelf aan de plek van de knop en op den duur is het eigenlijk veel fijner dan bovenop.

Ja, de telefoon wordt redelijk snel warm. Maar dit gebeurt alleen als je de telefoon redelijk zwaar werk laat doen, en de achterkant bedekt houdt. Als je deze voorwaarden niet haalt zal de temperatuur van de telefoon niet zo heel hoog worden. Met wat meer ervaring met de telefoon leer je vanzelf hoe je het echt warm worden van de telefoon kan voorkomen.

Mijn enige punt van kritiek, is eigenlijk meer een voorkeurspuntje. Ik had de plek waar ik mijn oortjes in moet steken liever ergens anders gehad. Maar goed, dat is een vrij onbelangrijk punt.

Al met al moet ik dus zeggen dat deze telefoon meer dan geweldig is en dat ik vrij weinig negatiefs te zeggen heb. De telefoon is een dikke aanrader!

Matthiasdebeer 08-09-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb mijn m9 nu al een tijdje en ik moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. Batterijduur is zeer goed, het geluid is beter dan vele andere telefoons die ik gezien heb en de camera is een gigantische verbetering ten opzichte van voorgaande telefoons. Mijn enige "klacht" is dat de telefoon vrij snel warm wordt. Nu is dit redelijk te voorkomen door uit ervaring te leren wat hiervoor kan zorgen. Al met al heb ik geen redenen om deze telefoon niet aan te raden.

Jvankesteren 08-09-2015 Product maand in bezit

Zeer gebruiksvriendelijk fijne telefoon om mee te appen mailen internetten facebooken full HD films kijken geluid kan je uit 2 opties kiezen muziek status of theater status . Foto's maken gaan sneller dan een gewone foto camera . De telefoon kan je zowel zakelijk als particulier gebruiken. Op de telefoon zit ook een speciale kids modus, zodra je de modus aanzet kunnen kinderen in een speciaal gevormde kindvriendelijke spelletjes spelen zo leren ze letter en cijfers, kleuren en tekenen. De modus heeft dan geen toegang tot al je mails ,contacten en apps.
Al met al een telefoon voor een ieder in huis. De accu bij intensief gebruik pas na 36 uur leeg. Door zijn rebooste vorm ook hufterproof is bij mij al een paar keer gevallen door de ronde hoeken geen barst in het scherm en de telefoon nog uitstekend werkt. Een telefoon voor nu maar zeker voor later als je eenmaal deze telefoon heb gekozen kan je er jaren mee doen . Makkelijk in gebruik apps werken super geen problemen met vastlopers downloaden van de apps gaan lekker snel. De HTC one M9 tot nu toe de snelste in opstarten, opzoeken van informatie, geen ruis tijdens het bellen . Al met al een telefoon die meer kan dan alleen bellen.

Bodyl 02-09-2015 Product paar dagen in bezit

Voorheen een HTC one m8 gehad, en ik heb na me goed re hebben verdiept opnieuw gekozen voor HTC! Super fijne telefoon!

tony verhagen 01-09-2015 Product paar weken in bezit

9,6
ik heb altijd high end toestellen gehad zoals eerdere htc, samsung enz.dus wel enige vergelijking mogelijkheden.

de htc one m9 heb ik nu een paar weken in gebruik. ik wil hier graag een review over schrijven naar mijn eigen bevindingen van deze eerste week.

ik zelf heb persoonlijk geen interesse in de benchmark, en al die andere discussies.. waarvan ik denk dat ik er niks aan heb.

ik heb de m9 op 17-augustus-2015 aangeschaft bij mijn abonnement.
toen ik de telefoon uit de verpakking haalde heb ik als eerst de gebruiksaanwijzing goed gelezen. de telefoon nog niet aangezet maar eerst helemaal opgeladen zoals werd aangegeven in de gebruiksaanwijzing. en dit eigenlijk met elke stap zo gedaan..
toen de telefoon voor 100% opgeladen was simkaart erin gedaan en opgestart.de telefoon ingesteld.
gelijk kreeg ik de 3 updates binnen die de m9 in de afgelopen maandag kreeg. de eerste was voor de camera. de 2de voor de hitte probleem van de telefoon en de 3de lollipop.

ik moet zeggen dat naar mijn idee het hitte probleem veel erger word voorgedaan dan dat het werkelijk is. ik heb de drie update achter elkaar geinstalleerd, OKE de telefoon werd wel warm. maar ik had niet het idee dat dit niet heel veel warmer werd. na de telefoon opstarten installeren, 3 grote update, alle apps uit de google play store installeren viel het eigenlijk best wel heel erg mee. daarmee ook maar gelijk over de batterij een kleine opmerking!! daar heb ik precies tot de volgende middag meegedaan. dus ik mag zeker niet klagen. ik heb daarna niet vol op een spel gespeeld, maar meer facebook, instagram, whatsapp gebruikt.
het lijkt mij dat dit geen slechte prestatie is!? (De achterkant word wel een wat warmer met een tijd netflix kijken, maar niet zo warm als iedereen doet voorkomen.)

over het geluid en design kan ik gewoon kort over zijn. dat is gewoon top. geluid is mooi vol en goed afgesteld. design is stevig en ligt goed in de hand.
ik vind het grote onzin dat iedereen het een probleem vind dat de volume/aan-uit knop bij elkaar zitten. ik heb hier totaal geen problemen mee. het voelde eigenlijk vrij natuurlijk aan.
Met het scherm in direct zonlicht is alles nog goed te lezen op mijn toestel dus ook dat is prima..

de camera moet ik eerlijk zeggen dat ik daar wel even aan moest wennen. omdat ik voor mijzelf de juiste instellingen moest vinden.. ( die ik prettig vind om mooie foto's mee kan maken) maar het valt niet tegen tot nu toe.
over het filmen kan ik nog niks zeggen, omdat ik dat nog niet gedaan heb. Al mis ik wel een standaard software app van htc voor een timelapse video te maken.en Voor voor de foto camera een functie met lightpainting (vertraagde sluiter met het maken van een foto)
dus een positief en negatief punt.

de voorgeprogrammeerde apps zoals de apps specifiek voor vodafone, en een kidsmode vind ik een beetje overbodig. maar die kan je er van de telefoon verwijderen..

stel dat je problemen ondervind met de telefoon, software camera. dan kan je via de app HELP zelf eigenlijk bijna alles oplossen. een kwestie van goed lezen en uitvoeren. ik heb het zelf 1 keer gehad met mijn verbinding ( wat mijn eigen fout was. maar door de juiste instellingen in te voeren was het gelijk verholpen) dit had meer te maken met mijn profider KPN.

Conclusie!
een prima telefoon en ik zou niet te veel afgaan op de reviews met de negatieve uitslagen. want ook samsung en apple hebben genoeg mankementen als ik zo om mij heen hoor bij vrienden en klanten.

Erwina69 29-08-2015 Product maand in bezit

Na jarenlang een Samsung nu een HTC ONE M9. Bevalt prima. Accuduur zeker anderhalf dag bij zwaar gebruik. Gps goed en superieure grluidskwaliteit. Een aanrader.

Loth79 28-08-2015 Product kwartaal in bezit

9,6
En heel erg fijn toestel, makkelijk in gebruik. Scherm is zeer scherp en kleuren komen mooi uit. Geluid is mooi, maar mocht naar mijn mening wel harder moeten kunnen. Design is gewoon super, wat ik gewent ben van HTC. Degelijk en solide, geen plastic.

Lezenne 28-08-2015 Product maand in bezit

9,4
Als een van de weinig vergelijkbare toestellen nog met uitbreidbaar sd kaart geheugen.
Accu is gaat lang mee bij normaal gebruik (bellen, appen, surfen).
Ruim voldoende camerafuncties, opvallend goede panoramafunctie.
Minpunt: cameralens aan achterzijde is gevoelig voor krassen.
Hét toestel voor de anti-Apple club.