HTC Desire 820 16 GB / grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Desire 820 16 GB / grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jimmy 25-02-2017

Beste Keuze (mijn 2de HTC)

Eerste telefoon 1)HTC Wildfire S
Twede telefoon 2)HTC 820 grijs

Ik heb Wildfire S 2 + jaar gehad. Super tevreden....ik heb ook een twede accu gekocht. So goed vond ik het. Nu met de 820HTC....jammer dat de accu niet te vervangen is....ik heb naukeurig opgezocht naar een telefoon. 820HTC heeft alles wat ik zocht. Alleen nu dat de apps meer ruimte nodig hebben raakt mijn RAM steeds vol. Maar mijn grootste probleem is accu....hij gaat no een beetje snel leeg. Ik gebruik het de hele dag en ik ben super tevreden. 2 jaar ik gebruik....

Pluspunten

• HTC
  • Scherm
  • prosessor
  • echt alles

Minpunten

• accu niet vervangbaar
  • apps zijn groter, RAM is dus te klein

rutger v 25-12-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Dit is de tweede HTC in mijn gebruik. Hiervoor een desire 610 gehad.

Qua prijs kwaliteit is dit misschien wel een van de beste telefoons die er zijn.
Helaas ben ik tegen een aantal puntjes aangelopen:

- Batterij. Voor dagelijks gebruik (6 's ochtends tot 6 's avonds) is de batterij net niet krachtig genoeg. Door mijn persoonlijke situatie (OV reizen en veel tijd naast mijn school) heb ik de HTC veelvoudig in mijn handen waarbij ik soms tot wel 10% van de batterij kan verbruiken in een half uur tijd.

- Processor. Octacore, helemaal mooi, zelfs mijn snelle Acer laptop doet nog met een i5 quadcore. Helaas is deze Snapdragon de grootste reden waarom de batterij zo snel leeg gaat. Op momenten dat de processor op volle toeren draait wordt het toestel warm aan de bovenkant van het scherm. Dit maakt me lichtelijk ongerust waardoor ik mijn dotview-hoesje eraf haal om hem sneller af te laten koelen.

- Processor (deel 2). Naast het batterijverbruik valt het me op dat het toestel soms nog steeds vastloopt zoals dat vroeger vaak gebeurde met computers. 8 cores om te kunnen benutten is helemaal top, maar waarom mijn mobiel alsnog vastloopt met het updaten van apps is mij een raadsel.

Dit waren een paar negatieve punten. Gelukkig kent deze mobiele telefoon ook voldoende pluspunten die o.a. al benoemd zijn een andere reviews op de site.

Deze mobiel heeft het bij het aanschaffen moeten opnemen tegen de Samsung Galaxy S4, S5 en de Sony Z3. Dit waren toestellen met ongeveer dezelfde specs die mij aanspraken. Vanwege mijn eerdere ervaringen met HTC heb ik toch gekozen om bij HTC te blijven. Kwalitatief top toestellen die ook lang meegaan en bij blijven (toestel is van Dec. 2014, aangeschaft in September 2015)

Leni 25-10-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Super toestel, mooie en scherpe foto's en makkelijk in gebruik en goede muziek met spotify. Geen moment spijt van de aanschaf gehad!!

BartBeste 18-03-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik zocht een goed toestel voornameijk voor het browsen en bekijken van filmpjes. met de desire 820 maak je dan een hele goede keuzen!
De boomsound speakers aan de voorkant zijn luid en duidelijk, het scherm is lekker groot en het toestel laat zich makkelijk beetpakken.
Dit alles voor een mooie prijs prijs/kwaliteit verhouding is subliem.

Een echte aanrader!

ivarpost 10-02-2015

HTC desire 820

Wat mij meteen opviel toen ik de doos open maakte, is dat de Desire 820 vrij groot is. Vooral vergeleken met mijn LG G3 die ook een 5.5 scherm heeft. De Desire 820 heeft nog veel body om het scherm heen. Eenmaal in mijn hand ligt hij lekker en de aan/uit knop rechts zit voor mij precies goed. De telefoon voelt degelijk aan en zit goed stevig in elkaar, maar door het plastic voelt hij toch wat goedkoop.

Eenmaal in gebruik valt het mij op hoe vlot de Desire 820 is. De snapdragon 615 1.5 Ghz, quad core zorgt er voor dat de telefoon lekker vlot reageert. Alles verloopt ook lekker soepel met de 2GB werkgeheugen . Ik hoop wel dat HTC snel met de update voor Android 5.0 komt, zodat de 64-bits processors volledig benut kan worden.

Het geluid uit de Desire 820 is een aangename verrassing. De Boomsound van HTC levert voor een telefoon echt goed geluid. In combinatie met het 5.5 HD720p scherm kan je zo op je telefoon prima een film kijken. Een 1080p was nog beter geweest maar je kan niet alles hebben.

Ik ben ook wel blij dat HTC niet teveel eigen software op de telefoon heeft geplaatst, in vergelijking met andere merken. HTC Sense 6 geeft net wat extra's aan Android 4.4 Kitkat.

De twee camera’s zijn uitstekend. De hoofdcamera van 13mp met de BSI-sensor f/2.2 zorg zelf dat er bij weinig licht ook mooie foto’s maakt. De frontcamera van 8mp maakt voor een front camera zeer mooie foto’s. Het scherp stellen gaat vlot en soepel. De split opnamen hadden van mij wel wat uitgebreider mogen maken. Dat je zelf wat meer in zou kunnen instellen. Bijvoorbeeld de plaats van de tweede foto, zodat je kan kiezen waar en hoe groot de tweede foto moet worden. Op deze manier kan je er wat speelser mee omgaan, dit kan bijvoorbeeld wel bij de LG G3. Photo booth is ook wel een leuke optie, deze maakt vier foto’s achter elkaar zoals je vroeger deed in de echte photo booth.

De Li-Polymer 2.600mAh zorgt dat de Desire 820 een hele dag mee gaat, zelfs met intensief gebruik.
Helaas valt de accu niet te verwijderen, wat ik persoonlijk erg jammer vind.

Ik was onder de veronderstelling dat ook deze telefoon een maximale microSD geheugenkaart van 64GB kon hebben. Maar de maximale grootte van de geheugenkaart is zelfs 128GB, wat voor mij als muziek en fotografie liefhebber wel weer fijn is. Hoe meer geheugen hoe beter!

Het dotview hoesje ziet er leuk uit, Er is genoeg keuze uit de verschillende felle kleuren. Het dotview hoesje is alleen niet te gebruiken als standaard. De voorkant van het dotview hoesje is anti slip wat er voor zorgt dat die goed blijft liggen in bijvoorbeeld de auto, helaas ook dat die stof verzameld en niet altijd even makkelijk je broek zak in en uit wil.
Je kan de telefoon bedienen met het hoesje gesloten, het werkt bij mij alleen maar matig.

HTC Sync Manager werkt goed en vlot om bestanden over tezetten, helaas moet je HTC Sync Manager gebruiken om bestanden over te zetten. Om zonder HTC sync Manager bestanden op mijn microSD te zetten haal ik hem meestal even uit de telefoon, dat gaat gelukkig wel makkelijk.

Alles bij elkaar genomen is dit een veel belovende telefoon voor zijn prijscategorie.
Een mid-range telefoon met high-end gevoel!

justw1n 09-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Heb het toestel nu 2 weken in mijn bezit.

Het eerste wat mij opviel toen ik het toestel uitpakte was dat hij stevig en solide aanvoelde.
Verder vind ik dat hij een mooi design heeft en lekker in de hand ligt.

Camera: hij is redelijk vlot met de camera. Het enige nadeel van de camera is dat hij vergeleken met mijn iphone 6 plus minder scherp oogt en minder diepte laat zien in de foto's.

Scherm: het is een 5,5" 720p scherm. Lekker groot maar wit lijkt wel een beetje gelig.

Batterij: dit is eigenlijk het grootste struikelblok van deze telefoon. Bij normaal gebruik red ik het net niet tot het einde van de dag. Helaas kan de batterij niet vervangen worden.

Verder draait het toestel op Android waar genoeg apps voor zijn te krijgen. Helaas nog geen update gehad naar Android 5.0

Dot view cover: De cover die ik mee geleverd heb gekregen zou ik overslaan. Qua bescherming prima. Maar voelt verder wel wat goedkoop aan.

Verder zou ik dit toestel wel aanraden. Maar dat komt vooral door de prijs kwaliteit verhouding en omdat hij lekker in de hand ligt.

willievanveen 09-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Een heel mooi design en makkelijk in gebruik het grote scherm voegt echt een andere ervaring toe. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hem wel groot voor in mijn broekzak , vind maar ik zelf bel met een headset dus als ik mijn telefoon te voorschijn haal is dat voor op internet of Facebook of iets dergelijks.

Voor de prijs heb je heel veel telefoon/tablet.

Bryandzjo 08-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik heb de HTC nu 3weken kunnen gebruiken, en het eerste wat met opviel was de gesprekkwaliteit tijdens het bellen in een rumoerige omgeving. De gebruiksvriendelijkheid van android kennen we ondertussen allemaal, dus het wennen aan dit toestel was in een half uurtje gepiept.
Ook heb ik mijn moeder de kans gegeven wat te wennen aan de moderne techniek en zij is zeer te spreken over het gemak om deze HTC onder de knie te krijgen. Gewoonweg weer een mooi product van HTC met lekker groot scherm. Toppertje

johndoe4484 08-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik heb de HTC Desire 820 al 2 weken in huis en ik moet zeggen wat een beest van een toestel. Hij is snel, zuinig en mooi. In het begin was ik sceptisch omdat het de eerste keer is dat ik zo'n grote toestel in huis haalde. Maar ik zou hem niet meer willen inruilen. Ik moet hem met twee handen bedienen maar dat heb ik er voor over. Het ligt goed in de handen.

Het toestel is snel met het openen van apps en games. Games draaien er vloeiend op zonder te haperen. Ook kan ik makkelijk meerdere apps draaien zonder dat het toestel haperde of langzaam werd.

Toestel is ook zuinig. Op een volle lading haal ik met gemak anderhalve dag. Dat is al heel wat omdat ik mijn toestel intensief gebruik. Gamen, muziek luisteren en navigatie.

Enige minpuntje vind ik mijn simkaart in het sim slot krijgen. je moet er veel geduld voor hebben maar het loont.

Al met al een prachtig moderne toestel die ondanks zijn prijs met toch met menig high end toestellen mee kan.

Tom_01 08-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Fijn toestel met enorm 5.5 inch scherm. Ik laat m'n tablet steeds vaker liggen omdat ik het scherm groot en helder genoeg vind voor mijn gebruik. De grootte is ook meteen het enige minpuntje wat ik kan bedenken. Als je erg kleine handen of een kleine broekzak hebt kan deze telefoon wat groot uitvallen.
De camera is top en voor het eerst heb ik een telefoon waarmee ook de foto's gemaakt met flits er goed uit zien.
Het systeem draait soepel en zonder haperingen en het geluid uit de speakers van de telefoon is top! Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je 800 euro voor een telefoon zou uitgeven wanneer je voor 400 euro deze kunt aanschaffen.

g.biljoen 08-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik was op zoek naar een nieuw toestel die ik voornamelijk zou gebruiken om naar youtube/voetbal en films te kijken. Na een tijd gezocht te hebben op het internet kwam ik uit op dit toestel van htc. De specificaties en de prijs waren prima voor mij gebruik. Nu heb ik het toestel een aantal dagen in bezit en is het een aanrader voor iedereen die niet teveel wilt betalen voor "merk" maar wel het beste wilt hebben kwa kwaliteit.

+ groot scherm
+ stereo geluid d.m.v 2 speakers aan de voorkant
+ Batterij duur
+ Prijs

- geen full hd scherm
- niet veel accessiores beschikbaar

Mikado1 08-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik pakte de htc uit en het eerste wat me opviel was het gewicht. Hij is ontzettend licht. Iets wat ik gezien het formaat niet had verwacht.
Ook had ik door het formaat niet verwacht dat ie zo lekker in de hand zou liggen. Hij is goed te hanteren met 1 hand.
Het scherm is mooi helder en de kleuren komen goed over. Het geluid wat de telefoon produceert is minstens zo mooi.
Echter vind ik de kwaliteit van de camera iets minder. De frontcamera heeft wel 8mp. Dit is natuurlijk tegenwoordig met de selfies wel leuk.
Hij reageert snel en je kan makkelijk en snel switchen tussen je openstaande apps. Ik vind het gebruiksgemak beter dan voorgaande htcs doordat sense iet wat aangepast is naar "normaal android" layout.
Het batterij verbruik van de telefoon valt me tot nu toe reuze mee.
Al met al een verrassende telefoon met leuke mogelijkheden!

rverdegaal 07-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Toestel heeft boxen aan de voorkant waardoor geluid goed is. Hierdoor is alleen het scherm kleiner. Scherm is scherp, mooi. Foto's zijn geweldig. Vind het htc toetsenbord niet handig ingeregeld. Apps switchen en laden gaat super snel. Vind hem alleen wel wat aan de dikke kant. Desalniettemin zit ie goed in de broekzak.

Hengelo31 07-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

De HTC 820 is een aardig compleet toestel als je het vergelijkt met de high-end toestellen. Het overzetten van de contacten van je oude telefoon naar de HTC 820 gaat heel gemakkelijk via Bluetooth. Het schakelen tussen app gaat ook mooi snel. Voorheen had ik een Samsung S5 en als ik kijk naar het geheugen verbruik, dan gaat de HTC veel beter om met het geheugen. De HTC heeft namelijk veel minder rotzooi op de telefoon staan dan de Samsung telefoons van tegenwoordig. Is dit toestel €400 waard? Als je graag een groot toestel wil die aardig mee komt met de grotere merken dan wel. Enige reden waarom ik liever de S5 had willen houden is het formaat van het toestel.

Hengelo31 07-02-2015

Hunnybunny 06-02-2015

De htc desire 820 is een mooie grote telefoon met heel veel opties
De kwaliteit van de foto's is zeer goed en ook veel optie die je kan gebruiken
Ook het geluid is super
Het scrollen door de telefoon is ook helemaal top heel soepel van de ene pagina na de andere
Hij is ook snel in gebruik gewoon en de accu gaat wel tot zeker 2 dagen mee
een top toestel om aan te raden

korne83 03-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Wat een schitterend geluid!! Dat is het eerste wat mij opviel aan deze smartphone. Het toestel heeft aan de voorzijde twee luidsprekertjes welke werkelijk prachtig geluid produceren. Ik had hiervoor een Samsung S4 active en die had maar één speaker en die zat ook nog eens op de achterzijde van het toestel. Wat een verschil. Als je Youtube of een film op deze HTC kijkt dan ervaar je echt stereo geluid. Ook kan het geluid erg hard. Dus vind je het leuk om te toestel te gebruiken om muziek af te spelen terwijl je met vrienden ergens bent, dan is dit toestel echt een aanrader!! Je hebt geen externe speaker meer nodig. De bijgeleverde oordopjes zijn goed. In het snoer zit een afstandsbediening verwerkt met één enkel knopje. Je kan daarmee de muziek starten en pauzeren. Je kan dus niet een liedje verder/terug of de volume regelen. Dit zal je op het scherm moeten doen. Verder zit er een microfoontje in dit snoertje zodat je handsfree kan bellen.

Het riante scherm van 5,5 inch is erg mooi. Dit is hetzelfde formaat als de Iphone 6 plus. Het scherm is niet Full HD. Het is HD 720 in plaats van Full HD (1080). Het valt me echter totaal niet op dat het niet Full HD is. Ik denk dat HTC hier bewust een keuze in gemaakt heeft omdat Full HD veel meer rekenkracht van de grafische processor en dus energie vraagt van de batterij. De batterij vind ik dan ook lang mee gaan. Met intensief gebruik kan je makkelijk de hele dag met de telefoon doen.

Wat mij wel een beetje tegenvalt is de kwaliteit van de foto's. De foto's worden een beetje korrelig. Ondanks dat de telefoon is voorzien van een 13 megapixel camera achter en 8 megapixel voor (selfiecamera). Aan de andere kant kan je misschien ook niet alles perfect verwachten van een telefoon van rond de 340 euro. Het toestel heeft diverse cameraopties waaronder een selfiefunctie. Deze telt, nadat je op de knop drukt, van 3 seconden terug naar 1. Dan sta je dus niet met scheve ogen op de foto omdat je naar het knopje zit te kijken :)

Het gamen op deze telefoon gaat goed. Het beeld loopt soepel en snel. De telefoon ligt lekker in de hand en is niet te dik. Daarbij maken die geweldige speakertjes het gamen helemaal af.

Het toestel is van een hard soort kuntstof. Dit voelt redelijk degelijk aan. Wel is het zo dat als je op de achterzijde klopt, tussen het HTC logo en de camera lens, dat het een beetje rammelt. Ik heb niet het idee dat het toestel snel stuk zal gaan maar hier kunnen mensen zich mogelijk aan storen.

Al met al vind ik dat je erg veel krijgt voor je geld. De telefoon is lekker snel dankzij de 8 processorkernen en 2GB werkgeheugen. Standaard zit er 16 GB opslag op de telefoon. Deze is uit te breiden door met een microSD kaartje. Je kan er maximaal 128 GB bij plaatsen.

Ik denk dat dit toestel een goed alternatief is voor mensen die graag een Iphone 6 Plus willen maar dit toch een beetje te gek vinden qua prijs. Ik ben een jaar geleden overgestapt van Apple IOS naar Android en ik was hier binnen een week aan gewend. Wat ik het voordeel vind van Android toestellen is dat je zelf dmv een microSD kaartje vrij goedkoop een hoop opslag op je telefoon kan hebben. Ook wordt je toestel gewoon als externe opslag gezien in “Deze Computer” waardoor je makkelijk foto's van je toestel kan halen en muziek op je toestel kan zetten. Ik had met de Iphone altijd gezeik met Itunes met synchroniseren.

Kortom, een mooie prijs voor een mooi toestel met groot scherm en uitmuntend geluid!

niceguy777 02-02-2015

Wat een top toestel!

Dit is de eerste keer dat ik zo'n toestel heb uigeprobeerd. Zelf gebruik ik de telefoon voor woon werk verkeer. Ik zit dagelijks in de trein en ik wou toch weten hoe hij het doet met de gratis Wifi in de trein. Het is te doen. Het ging niet echt soepel maar dat ligt toch e ht aan de trage wifi in de trein van NS.

1 ding wat mij direct opviel was de sneldheid van dat ding. Zelf kijk ik veel films en series en heb daarvoor Xbmc/Kodi gedownload. Ik moet eerlijk zijn. Hij loopt als een beest. Soms hoor je mensen zeggen dat je Xbmc/Kodi beter niet met wifi kan gebruiken maar voor de HTC is dit geen probleem.

Over de grote van de scherm gaan we niet eens over hebben. Ik had voorheen een scherm van 4.5 en dit is echt een verbetering. Al met al een prima toestel. Echt een aanrader voor mensen die graag Xbmc of Kodi gebruiken. Youtube video's gaat ook soepel. Dit is gewoon een geweldige telefoon. Voor dat bedrag zeker een aanrader en de moeite waard.

Mijn enige minpunt is het feit dat er geen echte handleiding bij zit. Voor een beginner is het vrij lastig om alles te activeren. Ok het gaat allemaal vanzelf maar dat moet je toch even weten. Het zou echt fantastisch zijn als ze dit erbij konden doen. Of een link naar leuke youtube video's voor meer uitleg.

HTC is nu voor mij echt een top speler qua telefoons. Ga zo door:)

vandenhork25 01-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

De uitdrukking “waar voor je geld”, past perfect bij dit toestel. Het toestel presteert door zijn snelle processor minstens even goed als een aantal high-end toestellen. De afgelopen tijd heb ik er veel verschillend apps en games mee geprobeerd. Spellen als Asphalt 8, Colin McRae Rally en Real Racing 3 vormen geen enkel probleem voor dit toestel. De spellen spelen perfect zonder dat het beeld af en toe even stil staat. Apps als Facebook, Instagram, Twitter etc. zijn al helemaal geen uitdaging voor dit toestel. En voor Netflix, de app die ik het meest gebruik, is dit toestel helemaal perfect vanwege het grote scherm.

Het scherm is groot, daar moest ik in het begin wel even aan wennen. Maar dat was maar een paar dagen, nu ben ik niet anders gewend en wil ik eigenlijk ook niet anders. Het toestel is nog steeds met 1 hand te bedienen, mits je niet te kleine handen hebt natuurlijk.

Het toestel heeft de speakers aan de voorkant zitten, dat in vergelijking met vele andere toestellen. Persoonlijk vind ik dat ook de beste plek voor de speakers en het zorgt ook voor een goed geluid. Het meest blij ben ik nog met het Dot View hoesje. Dit is gewoon zo’n simpele, maar tegelijkertijd briljante uitvinding. Op deze manier krijg je informatie (tijd, temperatuur, laatste oproepen) zonder dat je het hoesje echt openmaakt. Vaak kijk je even op je telefoon of je nog een berichtje hebt of om even te kijken hoe laat het is. Op deze manier kan dat heel snel. Slimme toevoeging die ik vaak gebruik.

De accuduur is ook goed bij dit toestel. Dit is tot nu toe 1 van de weinige toestellen die ik 2 dagen heb kunnen gebruiken zonder op te laden. Mijn vorige toestel (ook een HTC) moest ik elke nacht aan de lader leggen.

Er zit 16gb geheugen op het toestel (genoeg voor mij), maar dit is makkelijk uit te breiden tot 128gb met een microSD kaartje.

Eigenlijk heb ik maar 2 punten aan te merken op dit toestel. Graag had ik gezien dat dit scherm een hogere resolutie had, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik dit gewend ben van mijn HTC One. Ook was het handiger geweest als ze de aan/uit knop en de volume toetsen wat verder van elkaar af hadden geplaatst. Je drukt nu te vaak op de volume knop, terwijl je het scherm aan wilt zetten.

Ik kan dit toestel eigenlijk iedereen aanraden, maar vooral voor mensen die graag een high-end toestel willen hebben, maar daar niet het geld voor hebben. Klasse HTC, mijn volgende toestel wordt in ieder geval ook weer een HTC.

jaysamuel 01-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

De Desire 820 nu een paar dagen in gebruik en bevalt prima..
Alle gegevens vanuit mijn oude android telefoon waren simpel over te zetten dmv het htc hulpprogramma.
De scherm grootte is perfect om op de telefoon filmpjes te bekijken en Boomsound zorgt voor een goede geluidsweergave.Leuke feature van de telefoon is Blinkfeed ( alle nieuwtjes en meldingen direct op je homescreen) Mindere punten aan de telefoon vind ik de accuduur ( bij intensief gebruik houd hij het een dag uit ) en het ontbreken van de mogelijkheid om eigen geluidsprofiel aan te maken...Al met al een prima telefoon en elke cent meer dan waard

Justintime 01-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik heb deze telefoon gekocht ter vervaning van mijn HTC One M7.
Daarbij was ik er vanuit gegaan dat ik moest inleveren qua snelheid en opties.
Maar dat is mee ontzettend meegevallen. Deze telefoon is een echte verrassing.
Allereerst voelt hij stevig aan, maar wel een beetje glad. Ik heb daarbij ook een hoesje genomen.
De kijkhoeken en de helderheid van het scherm is goed. Al kom ik wel van een 1080P scherm en dan is het 720P scherm wel even inleveren. Maar daar raak je snel aan gewent.
De Selfie camera en de normale camera zijn voldoende. Het programma Zoe is leuk om mee te spelen en zelf memorabele momenten met muziek vast te leggen.
Het geluid uit de Boomspeakers is ideaal. Vooral als je een film kijkt. Perfecte oplossing die speakers aan de voorkant.
Ook de accuduur is ruim voldoende, bij stevig gebruik haalt hij de dag makkelijk in tegenstelling tot mijn vorige toestel.
Blinkfeed is een enorm mooie en handige homescreen. Alles in scherm.
Dit is een 64 bit toestel alleen de android versie (KITKAT) is hier nog niet geschikt voor dus ben benieuwd naar de update Lollipop.

Ik vind het een gewelidig toetsel vooral gezien de prijs.

juzzwuzzz 01-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik mag deze HTC een aantal weken testen.Heb vroeger wel HTC gehad maar nu al jaren gebruiker van Samsung. Was vooral wennen aan de plaatsing van de volume knoppen gelijk boven de aan uit knop en het missen van de soft touch toetsen. Als je daar eenmaal aan gewend bent dan is het echt een goede telefoon voor zijn prijs. Scherm is goed. Kwaliteit van de behuizing voelt ook goed. Geluid is goed en snelheid ook. Ik speelde met gemak wat zware games en films kijken ging ook zonder problemen. Wat ik wel mis is dat je de batterij niet kan vervangen en de kwaliteit van de camera viel me op het eerste oog wat tegen.

Ramonitor 01-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

De HTC Desire 820 heb ik nu meer dan week in mijn bezit. Bij het aanzetten viel gelijk het heldere scherm op en de snelle opstarttijd. Door gebruik te maken van degelijk aanvoelende materialen heeft HTC weer een toestel in de markt gezet wat zich van andere onderscheidt. Bedienings gemak van het Android besturingsysteem met HTC sausje is alleen al een reden om dit toestel te kiezen. Het grote scherm geeft alles strak en vlekkeloos weer. Ook een aanrader is de bijbehorende rubberen flipcover mee te bestellen. Kortom een top toestel waar je geen spijt van zal krijgen.

Xbored 01-02-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Ik heb de telefoon nu 6 dagen in gebruik. Na het openen van de doos heb ik de telefoon eens goed bekeken. De kleurcombinatie van grijs en wit (randen) vond ik zelf een mooie keuze. De behuizing is gemaakt van kunstof waardoor de telefoon niet al te zwaar aan voelt met een 5,5 inch scherm (helaas 720P). Ik merkte wel dat de telefoon behoorlijk glad aanvoelt, dus ik vind wel dat deze telefoon zeker een hoesje nodig heeft bij gebruik. bij mijn telefoon was gelukkig een case meegeleverd. De HTC dot view case. Nooit eerder gezien maar vind dit zeker een gave aanvulling in samenwerking met de HTC dot view app op de telefoon (voorbeeld werking: http://YouTube.be/kPfAyPkrw58)
Aan de linker bovenzijde is een klepje waar de nano simkaart en een eventueel extra micro sdkaartje geplaatst kunnen worden. Wat ik vreemd vond is dat er 3 "slotjes" zitten waarvan de bovenste loos is en ik ook geen flauw idee heb waarom deze erin zit. De middelste is voor je nanosim en de onderste voor de micro sdkaart.
Bij het plaatsen van de nanosim zat ik even te pielen. Er zit een namelijk een kaartje in waarin je nanosim komt te liggen. Moest ik nu op het kaartje drukken waarna hij eruit "schiet" of moet ik met m'n nagel gewoon trekken? Het was dus de laatste optie. Vervolgens als je de telefoon aanzet begint hij met de synchronisatie en instellen van telefoon. Ikzelf had een iPhone 5 en was bang dat ik alle voeten in aarde moest zetten om mijn contacten over te zetten. Niet dus en kreeg netjes de optie om de HTC via Bluetooth te koppelen aan m'n iPhone en zo alle contacten over te zetten. Een prima oplossing dus! Wat ik persoonlijk wel vervelend vind zijn de knoppen aan de rechterzijkant van het toestel. De aan/uit knop zit vlak onder de volume knoppen. Ik heb dus continue het probleem dat als ik mijn volume bijv harder of zachter wil zetten met 1 hand ik de aan/uit knop indrukt en mijn scherm op zwart gaat. Persoonlijk had ik liever de volume bijv aan de andere kant gehad of de aan/uit aan de bovenzijde. Wat ik wel ideaal vind zijn de posities van de speakertjes. Deze zijn geplaatst aan de voorzijde van de telefoon. Waardoor het geluid , bijvoorbeeld bij afspelen van een film, prima te horen is. Al met al een prima telefoon met 16gb opslag welke (gelukkig) uit te breiden is met een micro sdkaart van Max 128gb!

B.l.87 31-01-2015
Geschreven voor: HTC Desire 820 16 GB / grijs

Dit nieuwe toestel van htc, heeft alles waar htc voor staat en is echt een aanwinst voor multitaskers. Zo beschikt hij over "blinkfeed" een makkelijk homescreen voor socialmedia, nieuws, voetbal uitslagen enz.. Dit kun je zelf instellen hierdoor krijg je alleen de informatie die jij interessant vind na het instellen kost het je voortaan veel minder tijd om te weten te komen wat er allemaal gebeurt in je omgeving.