HTC Desire Eye 16 GB / blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Desire Eye 16 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

eriols 08-10-2015
Geschreven voor: HTC Desire Eye 16 GB / blauw

Heb de HTC desire eye een tijdje naast mijn Samsung S5 mini gebruikt.
en ik moet zeggen dat het een prima toestel is. Snel in t opstarten, snel tijdens het gebruik. Het maakt mooie foto's zowel aan de achterkant als voorkant. De flitser aan de voorzijde is een ideale uitkomst, zeker bij t maken van selfies met een selfiestick binnenshuis. een uitbreidbaar geheugen met 128 Gb is super, zeker als er als 16 GB intern in zit. De behuizing is niet mega mooi om te zien, maar wel stof en spatwaterdicht. Dat vind ik veel belangrijker. het geluid is goed, zeker met de speakers. wat een ander groot voordeel is t.o.v. de Samsung, de telefoon microfoon zit in t midden van de behuizing en niet aan een zijkant. Een veel gehoord klacht bij mijn Samsung was dat mensen mij niet konden verstaan. Ik ben er toen achtergekomen dat dit kwam doordat ik de telefoon met links vast houd. Op dat moment zit de microfoon aan de onderkant en dus onder mijn kaaklijn, dit resultaat is een slechte verstaanbaarheid. Daar heb ik met de HTC dus absoluut geen last van. Al met al dus zeer tevreden, zeker in combinatie met de dotview hoes. je kunt opnemen en ophangen zonder t hoes open te klappen. ideaal!!

Alex Gio 17-01-2015
Geschreven voor: HTC Desire Eye 16 GB / blauw

Ik heb het toestel 3 dagen in mijn bezit. Natuurlijk wordt het toestel als een selfie telefoon op de markt gezet, maar is ook super op alle andere gebieden! Het is in feite een HTC One M8 in een ander jasje!

Scherm:
Een prachtig scherm. Mooi helder en natuurlijke kleuren. De grootte van 5,2" is ook heel fijn, ik had hiervoor een HTC One met een scherm van 4,7". Het wendt heel snel en ik vind nu mijn oude toestel zelfs klein.

Snelheid:
Ik merk dat dit toestel een heel stuk sneller is dan mijn HTC One M7. Hij gaat lekker snel en snappy door alle menu's. Bij spelletjes merk ik dat deze een stuk soepeler gaan op dit toestel. Zelfs het browsen gaat een stuk vlotter!

UI:
Interface is gewoon de vertrouwde Sense interface. Blijft een genot om deze te gebruiken. Lekker strak vormgegeven en simpel in gebruik. De vele mogelijkheden zijn ook fijn, zoals het gebruik van thema's. Kan niet wachten tot dit toestel Android 5.0 krijgt.

Batterij:
Al is het aantal mah van deze batterij niet enorm, gaat de batterij toch lang mee! Bij intensief gebruik zou je 1,5 dag mee kunnen doen, bij middelmatig gebruik 2 dagen. En je kan het toestel altijd op de energiebesparingsmodus zetten.

Camera:
De 13 megapixel backcamera is super goed! Ook in minder goede lichtomstandigheden. Zeer scherpe foto's. Dat geldt ook voor de frontcamera (selfiecamera). Heel handig dat deze ook een dual led flitser heeft! De mogelijkheden om achteraf te bewerken zijn ook geweldig, zoals filters toepassen, bijsnijden e.d.

Geluid:
Het geluid uit de speakers is zeer goed. Mooi dat deze ook strak zijn weggewerkt in de behuizing. Het geluid in combinatie met de headset (officiële HTC in-ear headset) is ook heel goed, ik luister veel muziek en ik vind het een belangrijk aspect aan een toestel. Ook al vind ik dat het geluid ietsjes minder is geworden sinds er geen Beats audio meer op zit.

Accessoires:
Ik heb een Dot View Case gekocht bij het toestel en wat werkt dat fijn! Iedereen kijkt op van het hoesje als ik erop tik om de meldingen te bekijken! In de app kan je veel instellen qua thema's en meldingen die je te zien krijgt. De case zelf voelt ook stevig aan en biedt goede bescherming.

Nadelen:
Niks eigenlijk. Zeer tevreden over het toestel.

G to the J 02-01-2015
Geschreven voor: HTC Desire Eye 16 GB / blauw

Ik heb het toestel nu een aantal weken in mijn bezit. En wat is het een fijn toestel. Hij wordt vaak gepromoot als een selfie telefoon door zijn goede camera aan de binnen zijde maar alle overige specificaties zijn ook niet mis.

Snelheid:
Hij is lekker snel, alles opent meteen wanneer je het aanklikt. (mag ook wel verwacht worden). Nou ben ik geen gebruiker die hele zware apps gebruikt, hier kan ik dus niet zoveel over zeggen.

Batterij:
Over de batterij ben ik zeer te spreken. Waar mijn vorige telefoon 1 dag mee ging haal ik met deze 2 dagen. Als ik hem heel intensief gebruik zit ik aan het einde van de dag op 45% dan doe ik hem voor de zekerheid toch even opladen.

Scherm:
Kort weg mooi scherm. Eerste telefoon van mij met zo'n groot scherm en het bevalt me prima. Binnen 2 dagen eraan gewend.

Selfie camera:
Heb nu redelijk wat functie getest er zitten er namelijk redelijk veel op. Kan ik een lang verhaal van maken maar komt erop neer dat hij met flits fantastische foto's maakt ideaal tijdens uitgaan. Maar zelfs zonder flitser ziet alles er goed uit tijdens uitgaan. Ligt er natuurlijk ook aan hoe donker de kroeg is waar je bent.

Gewicht:
Sommige vinden dit belangrijk. Het valt me dat ik veel reactie van andere krijg die mijn telefoon licht vinden. Misschien wel leuk om te vermelden.

Geluid:
Is gewoon goed. Heel fijn om trailers te kijken . HTC BoomSound icm met het scherm.

Degelijkheid heb ik nog niet ingevuld omdat ik vind dat ik hier nog niks van kan zeggen (heb hem nog niet laten vallen) gelukkig. Telefoon voelt wel solide aan.

Nadelen:
Speaker, een en al lof voor deze telefoon toch een aantal nadelen. De speakers liggen onder het scherm en de camera. Ziet er welliswaar mooi uit maar als je de telefoon in je broekzak draagt hoopt in de bovenste speaker stof in op.

Toetsen, soms heb ik het idee dat je de toetsen wel indrukt maar dan reageren ze niet. Je moet ze goed en volledig indrukken. Lijkt soms net of er overal zo'n halve klik in (net zoals bij een fotocamera om scherp te stellen). Dit went echter steeds meer.