Samsung B2710

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung B2710 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

kemphaantje 11-10-2013
Geschreven voor: Samsung B2710 zwart

Prima toestel voor bellen en sms.
Wel wat trage processor maar alles werkt goed het internet heb ik er niet op los gelaten, lijkt me ook niet de telefoon voor.
Voor de rest kan hij goed tegen regen/koffie stof dus ben erg tevreden mee.

Min punt is dat er geen wifi op zit anders had je toch kunnen kijken of het internet werkt.

FzrFanBreda 08-08-2011
Geschreven voor: Samsung B2710 zwart

Zal niet de meest populaire gsm worden!
Maar voor de doelgroep waarvoor ie gemaakt is een beste!
Toestel voelt erg stevig aan,kan tegen een stootje,kijk ook de vele filmpjes op youtube!
Verder echt een no-nonsens toestel met een zeer lange adem!

Onderdijk 07-03-2011
Geschreven voor: Samsung B2710 zwart

Voor het basis GSM gebruik, dus telefoneren en SMS'en is het een heel sterk ding voor een heel acceptabele prijs.

Samsungb2710 23-12-2010
Geschreven voor: Samsung B2710 zwart

Telefoon is pas enkele dagen in bezit maar wil omdat er nog niks over geschreven is toch vast mijn eerste ervaringen delen.

Ik heb de telefoon aangeschaft om de volgende redenen:
-In mei 2011 zal ik in 100 dagen per motor naar Zuid-Afrika toe rijden. Tijdens deze reis zal ik veel te maken krijgen met stof, schokken, wellicht water. Ik heb hiervoor een betrouwbare telefoon nodig. Verdere features van de telefoon welke mij erg aanspraken, en ik zeker zal gaan gebruiken:
1)Bluetooth Stereo streamen. (zal telefoon tijdens de reis gebruiken om muziek naar mijn headset in de helm te streamen. Door het micro sd slot kan ik enkele 8gb kaartjes meenemen met muziek)
2)GPS receiver, verwacht echter geen echte navigatie software op de telefoon (zit wel google maps op) en ik denk ook niet dat je deze telefoon als navigatie in de auto wil gebruiken door zijn kleine scherm. Wel zal ik het toestel gaan gebruiken als nood navigatie tijdens de reis mocht mij primaire navigatie uitvallen. Ook kan het toestel nood sms berichten uitsturen naar vooraf geprogrammeerde nummers met je gps coördinaten.
3)kompas functie, in de middel of nowhere zou het nog wel eens makkelijk kunnen zijn om snel een richting te vinden.
4)accu duur, ik verwacht dat het wel mogelijk moet zijn 6-8uur per dag muziek te streamen. Of dit ook echt reëel is hoor je later nog. De waarders voor de standby tijd zijn in ieder geval veelbelovend.
5)prijs-mogelijkheden verhouding, ik kan geen ander product bedenken wat voor 120 euro de features van deze telefoon bied in combinatie met de robuustheid.

-ik ben 9maanden in bezit geweest van een Nokia n97mini. Deze telefoon heeft er voor gezorgd dat ik voorlopig geen Nokia`s meer aanschaf. Wat is die telefoon onbetrouwbaar gebleken. Reparaties door Nokia hebben daar niks aan kunnen veranderen. De telefoon had vele features waarvan enkele heel goed werkte (camera, internet, toetsenbord) maar ook een hoop slecht, tot niet. Het grootste mispunt van deze telefoon was dat deze in/na gesprekken uitviel en opnieuw opstartte + dat deze regelmatig gesprekken niet kon opnemen. Het belangrijkste van een telefoon blijft dat je kan bellen/bereikbaar bent!

Ik had het helemaal gehad met de Nokia en wou eigenlijk weer een nokia e71 aanschaffen (beste telefoon ooit, 2x in bezit gehad) of een nokia e72. Aan deze telefoon heb ik echter niks tijdens mijn reis omdat de kans groot is dat deze het niet zou overleven. Vandaar dat ik nu alvast de Samsung b2710 heb aangeschaft om de maanden tot aan mijn vertrek te overbruggen.
Dit moet geen probleem zijn omdat de telefoon:
-3g verbinding ondersteunt
-email cliënt
-webbrowser
-bluetooth
-lange standby tijd (Nokia n97mini was na een dag leeg)
-betrouwbaar en robuust

wat ga ik op voorhand missen:
-camera van mijn nokia
-groot scherm + uitgebreid toetsenbord
-internet mogelijkheden nokia

Na mijn reis zal ik als primaire telefoon weer een high end smartphone aanschaffen.

Eerste indrukken:
-Vrij groot toestel, had hem kleiner verwacht. In vergelijking met Nokia n97mini: dikker, hoger maar net iets smaller. Het is niet zo dat de telefoon onprettig groot is maar iets kleiner had hij van mij wel gemogen. Wel is hij vrij licht in vergelijking met zijn grootte.
-Menu is vrij onlogisch, dingen zijn weggestopt waar je ze absoluut niet verwacht, snap niet wie dit zo verzonnen heeft. Verder is het menu "downloads" in het portugees of iets dergelijks geschreven.
- tekstvoorspelling tijdens het smsen werkt niet in het Nederlands, ook al kun je deze wel selecteren. Hij blijft dan echter op Engels staan.
- ik vind de belkwaliteit tegenvallen, speaker gaat wel lekker hard alleen lijkt het geluid er ook van boven/achter uit het toestel te komen. Klinkt niet natuurlijk. Zachter zetten biedt verbetering.
- Bluetooth in combinatie met carkit in de auto werkt direct en uitstekend. Ook muziek streamen werkt goed.
- 2megapixel camera is niet meer van deze tijd, ik was hiervan bewust bij aankoop en zal deze dus ook niet gebruiken.
- Toestel is echt stof/schok/water dicht, toestel al een paar keer buiten in de sneeuw gegooid daarna afgespoeld onder de kraan. Ook een bak water was geen probleem. (op internet zijn filmpjes te vinden dat mensen de telefoon invriezen/ van gebouwen afgooien /overheen rijden en dat deze dan nog steeds werkt.
- handig en best wel fel zaklampje
- toestel wordt karig geleverd, een kabel van micro-usb naar usb wordt niet bijgeleverd. (had deze nog van mijn nokia)

Samenvatting:
Ideale telefoon voor bouwvakker, avonturier, sporter of mensen die hun telefoon altijd maar weer kapot krijgen.

over enkele weken een update, eerst maar eens zien hoe deze tijdens de wintersport bevalt.