Sony Xperia Z3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ad 20-11-2017

Telefoon zeer onder de maat

Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

In eerste instantie blij met de aankoop. Mooie vormgeving en lekker snel.
Totdat je de telefoon in je broekzak stopt of een keertje laat vallen, dan is het glas kapot. Bij de meeste telefoons blijft je toestel nog bruikbaar, maar niet bij deze Sony smartphone. De telefoon wordt onbruikbaar en de kosten voor een nieuw scherm zijn erg hoog!
Wat ik het aller vervelends vind is toch de service (of eigenlijk het gebrek daaraan) en de houding van SONY. En de 20 miljoen megapixel is gewoon een marketingverzinsel, want de foto's zijn in vergelijking met bijv. de duurdere SAMSUNG telefoons echt een flop!
Al met al, is deze telefoon een flop!

Pluspunten

• vormgeving
  • gewicht

Minpunten

• Scherm
  • camera

Arnold 21-01-2017

goed apparaat, maar onhandig en extreem breekbaar!

Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / zwart

Ik had deze telefoon gekocht omdat hij compatible zou zijn met mijn DJI phantom 3 pro.
Dit bleek niet het geval.
Vervolgens viel het ding, niet eens een erg extreem maar toen lag (bij dag drie al) het hele achterscherm aan gruzelementen. Gelukkig niet het voorscherm.
Dit achterscherm is echter van een venijnig soort glas, dus zeer fijn voor de handen . . . niet dus.
Gisteren viel ie weer. Van een krukje op een tapijt. 35 cm om precies te zijn. Het was teveel voor het voorscherm en daar zit nu een barst in.
Gevolg: het hele apparaat werkt niet meer, nou ja; de telefoon gaat over, berichtjes komen binnen maar ik kan de telefoon niet aannemen want het "swipen" lukt niet meer.

gezien de prijs van dit apparaat sta ik hier toch een beetje van te kijken. Ik had toch echt iets veel beters verwacht!!

Hiervoor had ik 2 HTC telefoons. Die zijn erg vaak gevallen, maar ze lijken onverwoestbaar. Zelfs toen ik met een bloedgang op mijn ligfiets onderuit ging en mijn HTC werd gelanceerd op het wegdek was er nog niks aan de hand!!

Kortom, nee - ik ben niet tevreden over het apparaat. Intern is ie snel en doet ie wat ie moet doen, maar de behuizing is ronduit slecht.

Rianne 25-12-2016

Toestel is niet degelijk!!!

Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / zwart

Ik heb het toestel nu bijna 2 jaar en is al 4 keer naar de reparatie gemoeten. 3 x is het scherm gebarsten en 1 keer was de achterkant van het toestel volledig gebarsten. Het nadeel daarbij is ook nog dat de hele computer behuizing in het scherm zit en als er een barst in zit de hele telefoon niet meer werkt en is het dus ook een duur grapje is om het te laten repareren. Pluspunt is het fototoestel dat er in zit. Maar dat weegt niet op tegen de ellende!!

Pluspunten

• Camera

Minpunten

• Degelijkheid heel slecht

Frank 25-10-2016

Sony Experia z3

Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / zwart

Prachtige telefoon heb hem anderhalf jaar. Helaas is beeldscherm zeer kwetsbaar. Bij een barst werkt de touchscreen niet meer. Inmiddels twee keer zeer duur moeten laten vervangen. Laatste keer gewoon in broekzak kapot gesprongen. Daarnaast blijft een hardnekkige software fout er voor zorgen dat het beeldscherm op zwart blijft als je belt.

Pluspunten

Minpunten

• Veel te kwetsbaar

Freckles666 02-12-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 groen

Simpel toestel van minimale kwaliteit. Scherm breekt erg makkelijk en het toestel heeft in de standaard uitvoering nauwelijks opslag ruimte. Fotocamera ook niet bijzonder, de vertraging tussen het nemen van een foto is ook te lang. Maarja bij een budgettoestel hoef je ook geen topkwaliteit te verwachten....

marceluijttewaal 29-08-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Na twee maanden was het scherm aan de voorzijde en achterzijde gebarsten. Dit is gebeurd in de broekzak terwijl er nog een extra hoes om het toestel zat. Volgens Sony geen garantie omdat het gebruikersschade is

pkloese 08-08-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 koper

Ik heb de telefoon in sep 2014 gekocht via Belsimpel. Op zich een prima toestelletje maar de fotokwaliteit valt me toch zwaar tegen vooral bij weinig licht is het onder de maat. Dat het toestel waterdicht is is maar relatief; Na een duik in het zwembad deed de microfoon van het sony Z2 toestel (constructie technisch gelijk aan de Z3) van mijn zoon het niet goed meer nadat ie eerst zowieso 24 uur niet meer werkte. Daarnaast wordt het toestel geregeld echt heel warm.. tegen heet aan. Ik heb al gelezen dat dit tot spontane glasbreuken oplevert maar dat. Dat heb ik niet gehad maar de constructie met voor en achter glas icm een aluminium frame is wel mooi maar volgens mij ook eigenlijk te star. Want behalve warmte problemen is maar inmiddels is wel na 1x een 'gewone' val is het glas meteen al gebroken. En mijn zoon had hetzelfde met zijn gewone toestel. Maar het grootste bezwaar vind ik dat de service van Sony tegenwoordig echt slecht is; ze zijn telefonisch niet te bereiken; ik heb meerdére pogingen gewaagd om wat. Vragen te kunnen stellen mbt service en garantie en waar ik hem het beste kan laten repareren maar dit is een zeer frusterend proces: telefoonnummers op de site kloppen niet, na ellenlange keuze menu's worden gesprekken gewoon afgebroken, dan maar salesafd gebeld, die weten niets en ztten je door naar telefoonnummers die ook niet werken. Dan maar email gestuurd. 1 x een algemene respons gekregen met een algemeen antwoord maar geen inhoudleijke beantwoording van mijn vragen. Daarna niets meer behalve de automatische replies. Bah.. Ik ben er wel mee klaar en als dit tegenwoordig de sevice van Sony is dan voor mij geen Sony producten meer.

T. Swart 14-02-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 groen

Ik ben erg blij dat ik voor de xperia z3 heb gekozen nadat ik ook goede ervaring had met de xperia 10. Binnen de kortste keren had ik mijn email en contactgegevens etc . op mijn nieuwe telefoon staan.Ik vind de vormgeving ook erg mooi.

Drama1961 09-02-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 wit

Ik heb de Sony Xperia Z3 nu één maand in mijn bezit.
Nog geen seconde spijt van gehad.
de foto's zijn van zeer goede kwaliteit,kan ook niet anders dan met 20,7 megapixels met Sony G (groothoek) lens.
Het 5,2 inch scherm is lekker groot en helder.
Toestel ligt lekker in de hand.

De batterij gaat echt lang mee. mijn vorige toestellen (LG) waren na geheel opgeladen te zijn na een paar uur echt leeg.
Deze Sony zit na intensief gebruik na 16 uur pas op 45% van de batterijduur
Wat ook prettig is dat als het geluid 's nachts aan staat, en de telefoon staat in de Stamina modus, je niet wakker wordt van je apps. pas als je de telefoon aanraakt, treed deze weer in werking.

Persoonlijk vindt ik dit toestel mooier en iets goedkoper dan de Iphone 6, die maar een 5 inch scherm heeft.

Naeimmeschian 17-01-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 wit

I love this phone. I honestly think its better than my S4. I used it for about a week because my S4 was for repairs from water damage. Anyways, having lent this phone, I loved it. I felt that the S4 was nothing compared to this phone. So when I got my S4 back I replaced it with an Xperia Z. I use this phone as my daily driver and hope to buy a 6" smartphone from sony. The Z ultra is good, but the Xperia Z offers more.

Ludovico86 03-01-2015
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Ik ben snel fan geworden van dit telefoon. Geluid is geweldig, filpmjes kijken gaat soepel met ontzettend mooie kwaliteit, en de camera is uitstekend. Alle bestanden en apps van mijn oude mobiel waren onmiddelijk overgezet aan deze.

Minpuntje is dat de mobiel net iets te groot is voor mijn hand, wat het soms moeilijk maakt in gebruik met een hand, ook is het lastig om de telefoon in de broekzak te stoppen. Behalve daarmee is dit mobiel zeker aan te raden!

BellaBianca 29-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 wit

Helemaal in Love na een heletijd geen smartphone te hebben gehad ben ik helemaal zeer te vreden, absoluut een uitblinker, mooie foto s en kleuren lekker groot...
Dit is het beste en mooiste telefoon ooit!
Heb hem geen seconde uit mijn handen gehad haast hahaha.
Helaas is die wel breekbaar dat heb ik moeten ondervinden, display en touchscreen is net stuk gegaan maar ik laat het repareren en kan niet wachten tot ik hem weer terug te hebben want ik kan eigenlijk niet meer zonder, ik mis het enorm al nog nooit eerder gehad met een telefoon!
Heb wel pech maar hoop op een gelukje om de Sony Xperia Z3 tablet Compact te winnen is toch veel beter dan een oude pc!

CorBouw 29-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Ik heb jaren een Iphone gehad en ben overgestapt op Sony Xperia Z3 Black zwart en dit toestel bevalt me reuze. Het overzetten van de gegevens was appeltje eitje. Super camera en veel meer mogelijkheden. Met andere woorden een top telefoon....

Karin Weeda 29-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / wit

Ik had een Samsung S3 en ben sinds kort overgestapt naar de Sony Xperia Z3.
Het is een geweldige telefoon met ontzettend veel mogelijkheden. Heel erg gebruiksvriendelijk, prachtig beeld voor zowel foto's als video's, een heel mooi geluid en een mooi strak design.
Het feit dat deze telefoon stof- en waterdicht is, is een groot voordeel.
Het beeldscherm is erg scherp en zelfs groter dan de Samsung S3. En de camera met 20.7 megapixels maakt prachtige foto's. Korom, een echte aanrader.

lieskjuh 28-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 groen

Ik ben weg van deze telefoon! Strak design, mooi beeld vanuit iedere hoek, en heel gebruiksvriendelijk. Hij voelt solide aan, en het retro groen met de afwerking van aluminium geeft dit toestel een chique en bijzondere uitstraling.

roelf1861 28-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Ik ben geen gebruiker die alle finesses van een toestel snel leert kennen. Maar als digibeet (53 jaar) heb ik in twee dagen al veel geleerd over dit toestel. Het gebruiksgemak is hoog. Het geluid is erg goed. De vormgeving prima. Op het gevoel vind ik heel snel de dingen die ik belangrijk vind. Ook de office mogelijkheden vind ik prima. Een toestel met een hoge resolutie voor het bekijken van filmpjes. Een goede camera. Ik zou zeggen: Apple wordt voorbijgestreefd met dit toestel.

R. Scholten
Apeldoorn

Ome Flip 25-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Anderhalf jaar lang heb ik de Xperia Z gehad, nu sinds een paar dagen de Z3. Wat een verschil!
Toestel ziet er mooi uit en is supersnel. Camera is sterk verbeterd evenals 't geluid van de speakers.

De klepjes gaan veel makkelijker open en dicht en de telefoon is nu ook onder water te bedienen. Dit kon nog niet met de Z.

Al met al.. toptelefoon!

Dutch_Joy 24-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / zwart

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van de Sony Xperia Z3.
Ik heb voor deze Smartphone gekozen omdat ik veel naar muziek luister, foto's en filmpjes maak. .
Deze Smartphone is ideaal voor het bekijken van filmpjes en het beluisteren van muziek, eindelijk een telefoon met goed geluid! Met dank aan de 2 speakers aan de voorkant, hier word ik echt heel blij van! De bijgeleverde headset is ook super, mooi geluid en zit prima.
Ik ben erg verrast over de 20,7-megapixelcamera. Hij maakt zelfs bij weinig licht prachtige foto's die erg gedetailleerd zijn, zelfs zonder flitser! Er zitten ook nog leuke apps op om je foto's en filmpjes te bewerken, je kunt dus je creativiteit de vrije loop laten! Display is ook helemaal top, kleuren zien er mooi uit op deze Full HD-scherm van 5,2 inch.
Wat ook fijn is is dat deze Smartphone water dicht is en dat de batterij (bijna) 2 dagen mee gaat (bij veel gebruik)!.
Er zit ook PS4™ Remote Play op. Ik ben hier erg nieuwsgierig naar, maar helaas ben ik nog niet in het bezit van een PS4 (word vervolgt ;) ).
Ik kan niet anders dan een 10 geven want tot nu toe ben ik uitermate tevreden!

Dutch_Joy 24-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van de Sony Xperia Z3.
Ik kan niet anders dan een 10 geven want tot nu toe ben ik uitermate tevreden!

dave0311 24-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

Zeer mooi toestel, perfecte HD kwaliteit en een super geluid.
Heel mooi afgewerkt toestel. Goede vooruitgang met de voorgaande toestellen.

Veel meer mogelijkheden met dit toestel.

Hiervoor de Xperia Z gehad. Daar was ik ook al zeer tevreden over.

Voor mij geen ander merk meer dan Sony.
Een echt aanrader voor iedereen

Formidable 24-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / zwart

Ik had hiervoor nog een Xperia Z, ik kon 'm met moeite loslaten.. Maar toen ik Xperia z3 zag was ik meteen al overtuigd dat ik 'm zou halen. Nou, ik heb een groene Xperia z3 en ben er zeer tevreden over. Voordat ik mijn Xperia z3 had overwoog ik om een cameratoestel te kopen, maar mijn mening veranderde al snel. Ik had nooit verwacht dat zo'n toestel zo'n haarscherpe camera zou hebben. Opnames met 4k laat je denken alsof je in een 3D ruimte zit. En t geluidskwaliteit is beter dan ooit !! Ik ben er zeker van dat er in de toekomst nog veel meer te zien valt. Kortom, naar mijn mening en ervaring is Sony Xperia z3 echt een fantastische toestel. Oh, en laten we t kleurrijke kant ervan niet vergeten. Dit toestel is gewoon levendig :) !

karin wijgerse 22-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 16 GB / zwart

Ik ben er zeer blij mee.Raad em iedereen aan. Hij is practisch en ligt makkelijk in de hand.
Scherpe beelden ook.S6 allemaal er mee.

MarcusPluimers 21-12-2014

Geweldig toestel!

Fijn in gebruik en geweldig geluid!

Nog nooit zo'n fijn toestel gehad, veel eerder moeten kopen.

Echt een aanrader!

frkevin89 21-12-2014

Super telefoon!
Hiervoor altijd een iphone gehad, maar na goed vergelijken met verschillende telefoons uitgekomen op de Sony Xperia Z3.

Plus-punten:

Batterij levensduur echt super met de Stamina-Modus.
20.7MP camera!!! met zeer veel opties + 4K opname.
waterdicht
Draadloos oplaadbaar
Connectiviteit met PS4
Strakke Design
Android (maar niet teveel standaard onzin Apps).
2x geweldige Front luidsprekers.
Geheugen uitbreidbaar tot 128GB.

Min-punten:
Nog niet gevonden!

Als je twijfelt over het formaat, niet doen! gewoon nemen!
De Sony Xperia Z3 neem je gemakkelijk mee in je broekzak en het scherm is geweldig.

quinnepinn 19-12-2014
Geschreven voor: Sony Xperia Z3 zwart

super telefoon!! ik heb deze nu een paar dagen en ben er weer super blij mee.. hiervoor de xperia z gehad en ik wil niet meer anders.. fijn in gebruik, mooie fotos en vele mogelijkheden.

kan niet anders zeggen dan TOP!