Samsung Galaxy S5 mini 16 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S5 mini 16 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Bekje 24-06-2017

Mooi formaat, matige batterij en werking van het scherm

Dit was mijn eerste smartphone en ik heb hem destijds gekocht vanwege het zgn. 'Gorilla Glass '. Ik zag bij veel smartphonegebruikers gebroken schermen, dus dat leek mij wel wat.

Wat mij in de praktijk tegen valt m.n. het opnemen van de telefoon, toch wezenlijk voor een telefoon. Ik heb regelmatig dat ik niet kan opnemen omdat het apparaat kennelijk niet registreert dat ik wil opnemen? Hoe dan ook, het leidt tot veel frustratie.

Verder valt het mij tegen hoe lang de batterij het volhoudt. Het is natuurlijk niet te vergelijken met mijn oude telefoon (zo'n oude Nokia, zeker 15 jaar oud), waarmee ik het één week kon volhouden met de batterij. Maar evengoed valt het mij tegen; hooguit 24 uur.

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Camera maakt mooie foto's (voor een leek).

Minpunten

• Slechte batterij
  • Scherm reageert niet altijd goed

Mirjam 16-09-2016

Leuke telefoon

Ik heb hem nu een aantal maand en vind hem fijn in gebruik.
Hij doet wat hij hoort te doen.
En niet te groot dus past perfect in de broekzak.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Niet te groot

benneke 03-06-2016

2 keer review omdat het nodig is!

Het dit toestel nu bijna jaar in mijn bezit en ondanks de eigen processor van Samsung, waardoor die iets minder soepel loopt functioneert nog prima en is snel genoeg. Het toestel vindt ik hier gewoon te veel ondergewaardeerd. Bovendien kreeg ik na een reactie geen antwoord hoe een sd kaart in dit toestel kapot kan gaan. Ik blijf er bij een slecht cijfer verdient dit toestel niet. Fijn toestel en na nieuwe update helemaal naar mijn zin. Verder ben ik erg blij dat ie waterdicht is. Erg handig als je in de regen fietst :-)

MaaikedG 02-06-2016

Leuk toestel, slechte kwaliteit

Ik heb deze telefoon nu ongeveer een jaar.
Laat ik vooropstellen dat ik echt een Samsung Galaxy fan ben en ik in principe ook Samsung trouw zal blijven. Maar dit toestel, de S5 mini, is ronduit slecht qua kwaliteit.
Heb bewust voor een mini gekozen, alleen op basis van formaat (in portemonnee passen) en omdat ik Samsung-minded ben, ging ik er van uit dat dit een goed toestel zou zijn.
Binnen drie maanden is het toestel 3 x terug geweest naar de leverancier. Elke keer ging de telefoon "op slot". Het scherm was niet meer te bedienen. Natuurlijk gebeurde dat niet als hij terug was bij de leverancier, maar bij mij minstens twee keer per dag. Enige optie was dan batterij eruit peuteren en opnieuw opstarten. Bji de derde keer retour hebben ze het complete binnenwerk van de telefoon vervangen, nou moest het over zijn.
Helaas. Het gebeurt niet meer zo heel vaak, maar zeker nog een keer of zes per week.
Daarnaast wordt het toestel vaak heel erg heet.
Batterij levensduur valt me niets tegen, doe vaak een dag of twee met de batterij.
Vormgeving en gebruiksgemak is gewoon prima.
Conclusie: ben je Samsung fan en en wil je dat blijven, koop dan vooral niet de S5 mini!

Rh 14-05-2016

goede telefoon

prima telefoon, lekker snel en goed van kwaliteit. batterij gaat nu nog 2 dagen mee. geen idee of dat over een aantal maanden nog zo is.
lekker dat er 16gb. op zit, zodat er veel apps op kunnen en hij er niet direct langzaam door wordt.

Sharoniepony 03-04-2016

Mwah toestel, beter niet doen

Prima telefoon, goed ingedeeld qua menu, genoeg opties. Goede indeling, goede grootte. Waarom dan de lage cijfers? Omdat deze opties alleen goed zijn als het werkt. En soms is dat wel zo, maar er zijn vaker problemen dan dat het goed gaat. Telefoon loopt vaak vast, start uit zichzelf opnieuw op (ook in de standby stand), wordt geregeld heel warm, foutmeldingen, camera die vastloopt, mp3 speler die niet meer uit wil, en tot slot is mijn SDkaart door de telefoon kapot gegaan. Telefoon is helemaal gecheckt, tot 3 keer toe en er zijn geen fouten gevonden. Met andere woorden, zo is de telefoon nu eenmaal. Heb een nieuwe mogen ontvangen van de winkel na een hoop klachten ingediend te hebben, we zijn nu nog geen week verder en mijn nieuwe telefoon is al weer meerdere malen opnieuw opgestart en vastgelopen. Ook kreeg ik alweer een foutmelding. Bij deze een advies, haal niet de S5 mini van Samsung.

benneke 04-04-2016

Veel Samsungs telefoons hebben idd een klein nadeeltje dat ze soms vastlopen of uitgaan. Echter is dit meer uitzondering dan regel. Maar wordt geregeld warm, camera die vastloopt, mp3 speler die niet uit wil, SD kaart kapot gegaan??? Beetje veel van het goede. Krijg bij deze review beetje het gevoel dat u Samsung tegenstander bent. Want bovenstaand verhaal, is wel heel erg vreemd. Inmiddels is dit mijn 3e Samsung toestel. Begonnen met een Age, daarna de Samsung S3 mini en nu deze. Telefoon ruim een half jaar in mijn bezit en nu 2keer vastgelopen en 1 keer uitgevallen. Maar verder erg tevreden! Nog steeds roem ik de makkelijke bediening en het mooie grafische uiterlijk bij telefooncontacten etc. Daar kan een I Phone nog iets van leren. Vele malen duurder en ja die valt minder uit. Maar daar betaal je dan ook weer voor ;-)

Sharoniepony 05-04-2016

Ik ben absoluut geen tegenstander van Samsung, gebruik deze telefoons al jaren. Daarom juist val deze mij zo tegen, en helemaal dat dit normaal zou zijn voor dit toestel. Ik heb sinds een week een nieuwe en ook deze blijft vastlopen en uitvallen. Dus, geen hekel aan Samsung, wel aan deze telefoon!

benneke 06-04-2016

Hoe kan een SD kaart in een telefoon kapot gaan??

PatrickdG 15-03-2016

Top met een paar minpuntjes

ik heb mijn samsung galaxy s5 mini nu net 1 jaar alleen nu beginnen de problemen pas zoals: mijn systeem er in eens mee ophoud en reset een hele vervelende vind ik dat ik niet op mijn scherm kan tikken en zo helemaal niks kan het volgende probleem is dat mijn mobiel te warm word en hierdoor mijn scherm vastloopt terwijl ik hem op mijn bureau heb liggen

Ed 27-01-2016

Waardeloos toestel enige voordeel is dual sim.
Toestel wordt erg traag, gaat soms spontaan uit, camera loopt zeer regelmatig helemaal vast waardoor je opnieuw moet opstarten

brownie 12-07-2015

Ik zou 'm niet aanraden. Erg veel kinderziektes. Je hebt mazzel als je een toestel treft die dat niet heeft.
3G geeft icm met veel providers erg veel problemen, werkt dan gewoon niet. Geheugenproblemen, etc.
Jammer want het is een veelbelovend toestel. Ik heb mijne gelukkig kunnen omruilen voor een Z1 compact. Een ouder, maar veel sneller en prettiger toestel.

benneke 19-06-2015

Ten eerste wil ik beginnen, dat ik, voordat ik dit toestel aanschafte, in een test las dat het toestel traag uit de slaapstand kwam, vingerafdruk systeem i.p.v. wachtwoord invoeren of patroon tekenen niet goed zou werken, en de hartslag meter min of meer overbodig was. Nu wel, kan ik zeggen dat het vingerafdruksysteem erg goed werkt. Je moet idd iets vegen met vinger naar beneden i.p.v. dat je drukt, maar na een paar keer oefenen heb je dat zo door, en nu ontgrendel ik mijn toestel gelijk bij de eerste keer. Zoals ik van mijn vorige Samsung S3 mini gewend bent gaat alles soepel en snel. Het toestel komt snel uit de slaapstand, dus geen enkele seconden. als je dat uitzet wat je niet nodig hebt (google even hoe bespaar ik de batterij) gaat de accu van het toestel erg lang mee. Verder verloopt alles soepel en roem ik de camera. Prima toestel en soms slaan bepaalde testen gewoon door bij een eerste blik al een oordeel te geven. Verder wil ik toch wel opmerken, dat het gebruikers gemak van een Samsung en ook hoe het er uit ziet vele malen fijner is als van een I Phone. De woordvoorspelling van Samsung is gewoonweg dat, wat een I Phone niet heeft.... Tel daar bij op dat een Samsung veel goedkoper is en tel dus uit je winst. Natuurlijk is dat heel persoonlijk. Conclusie: Dit is mijn 2e smartfoon van Samsung en ik raad iedereen dit toestel aan. Ben geen spelletjes fanaat en weet dus niet of je er goed spelletjes mee kan spelen.

rygroen 15-04-2015

Na jaren een 'normale' dual-sim te hebben gebruikt, overgestapt naar de smartphone. Tot nu toe bevalt het toestel prima.

Van belang is dat de instellingen van de dual-sim goed staan. Anders belt het toestel automatisch de vaste contacten vanaf sim1. Nu krijg ik voorafgaand aan het bellen de keuze of ik sim1 of sim2 wil gebruiken.

Mij is een toestel uit Polen geleverd. Op zich geen probleem, Nederlands zit er ook op, maar ook nu moeten de instellingen weer goed staan. Het toetsenbord stond bij mij op Engels, dus herkende het toestel eerst niet de Nederlandse woorden. Bij uitgaande mail via Hotmail werd standaard een Poolse tekst meegezonden dat ik de mail vanaf een Samsung stuurde. Ook dit heb ik uit kunnen zetten, of kan ik naar eigen inzicht aanpassen met een eigen tekst.

Ik heb het toestel voorzien van een glazen screenprotector. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor het bedienen van het scherm.

Bij mijn vorige dual-sim toestel was het goed zichtbaar of iemand mij privé of zakelijk belde; het nummer kwam blauw of rood in het scherm. Bij deze Samsung moet je goed kijken of er een 1 of een 2 boven in het scherm staat om te zien of ik met mijn naam of de bedrijfnaam moet opnemen. Je zou het onderscheid makkelijker kunnen maken door per simkaart een andere ringtone te nemen.

Al met al ben ik nog geen noemenswaardige minpunten tegengekomen, maar zoals gezegd, het is mijn eerste smartphone, dus heb ik geen vergelijkingsmateriaal.

Huuub 02-04-2015

Prima telefoon, geeft echter een probleem met het synchroniseren als je de instellingen, zoals bij alle andere toestellen, op push zet. Batterij gaat dan nog geen dag mee. Hierover contact gehad met Samsung, zij geven aan dat ik dan maar andere instellingen moet gebruiken. Toestel wordt zakelijk gebruikt, als enige model niet instelbaar op 'push'.

Chrissy2 09-02-2015

Heb deze telefoon prive naast een iphone 6 (zakelijk).
Wat een verschil is dit zeg. Ontzettend makkelijk en alles is in te delen en in te stellen. Gebruik deze dus meer dan de iphone vanwege gemak en omdat ie compact is. Snelheid en scherm zijn vergelijkbaar met iphone, maar batterij gaat langer mee! Van iemand gehoord dat je diverse overbodige programma's bij de instellingen moet uitschakelen en bij de ontwikkelaars-opties animaties e.d. moet uitvinken. Dan loopt deze kleine telefoon als een tierelier en de batterij gaat erg lang mee! Prive zou ik dus geen iphone nemen gezien de prijs en omdat je er niet veel mee kan, maar da's persoonlijk.

Gebruiker-15 10-01-2015

Ik heb voor de S5 mini gekozen vanwege zijn specificaties en het feit dat deze een wisselbare accu heeft. Eerst nog getwijfeld over de Alpha welke er qua design veel beter uitziet.
Echter de accu heeft een kleinere capaciteit en de verschillen met de S5 buiten het design zijn niet erg groot.
Mijn voorgaande telefoon was een HTC desire van 5 jaar oud.
Ik moet nog steeds wennen aan de opbouw van de menu's. En het gebruikersgemak. HTC is hierin voor mij toch fijner.
Foto's en de mogelijkheden hierin zijn superieur t.o.v. van mijn oude HTC. Zelfs close up foto zijn zeer goed. Dat betreft een geweldig toestel.
De accu had toch wel langer mogen meegaan. Na 1 dag is de koek hier wel op.
Hetgeen wat echt tegenvalt is de geluidskwaliteit. Niet zozeer van de luidsprekers maar van de microfoons. Ik krijg continue de vraag hoe ver ik van de telefoon af zit en moet mezelf herhalen.
Het klinkt alsof er een lap stof over de telefoon ligt waardoor het geluid wordt gedempt. Dit is dusdanig dat het een aanhoudende bron van ergernis is geworden bij zowel mij als de gesprekspartners aan de andere kant van de lijn.
Verder is de aan/uit knop op een onhandig wijze aangebracht waardoor deze iedere keer per ongeluk wordt ingedrukt. Deze had wat mij betreft iets verzinkt in de kast mogen zitten waardoor dit niet mogelijk was.

Alles tegenover elkaar gezet zou ik dit toestel niet verder adviseren.

Huuub 13-12-2014

Ik heb nu drie weken een Samsung S5 mini. Fijn toestel, alleen de accu is veel te snel leeg. Ik kan er nog geen dag mee doen. S'avonds voor het slapengaan is accu nog bijna vol, als ik 's morgens op sta heeft het toestel zich uitgeschakeld omdat batterij helemaal leeg is.