LG G3 D855 goud / 32 GB - Reviews

32 GB opslag

7,6

Wilco 23-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Geweldige telefoon

Goede telefoon 2e keer dat ik hem gekocht heb. Bevalt zeer goed, kan alles doen (heb nog niets gevonden wat niet kan) prachtig scherm, zat geheugen en super snel.

Marokri 06-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bevalt zeer slecht

4,6
Heb hem nu een paar maanden. Heb nu al de batterij moeten vervangen à 25 euro en is nog na 3 uur leeg. Vanavond onder t hardlopen zet t apparaat steeds ongevraagd t geluid op 0.
Ben de telefoon helemaal zat. Moet nog anderhalf jaar...zucht!

AnneeeXX 08-11-2015 Product maand in bezit

Na twee jaar te hebben gedaan met mijn Xperia SP werd het toch wel tijd voor wat nieuws! Na uitgebreid gepluis ben ik voor deze telefoon gegaan. Wauw, wat een foto´s, wat een scherm! Mijn vorige telefoon had een gigantische notificatieled, en deze is miniscuul, dat is zeker wennen! En de vergrendelknop op de achterkant, dat vind ik het enige minpuntje. Dat is echt niet handig! Ik druk nog wel eens een van de volumeknopjes in die ook op de achterkant zit. En je telefoon bedienen in bijv een runarmband is echt onmogelijk. Verder helemaal blij mee!

Zico14 16-11-2014 Product paar weken in bezit

Het merk LG timmert zeker de laatste 2 a 3 jaar hard aan de weg om zich in de top te nestelen van de mobiele telefoons in alle opzichten. Vaak hebben ze ook de primeur... denk aan de eerste dual core processor in de LG Optimus 2x. De LG Optimus 3D. Ik heb ze beiden in gebruik gehad en daarna ook andere toptoestellen gehad van HTC en Samsung. De LG G2 is de voorganger van de LG G3. Ik heb er 9 maanden heerlijk mee gewerkt en vooral het mooi design (over smaak valt te twisten) en apart verwerkt beeldscherm vrijwel zonder bezel geeft het iets aparts, moois, unieks, etc. Zo ook de LG G3. Ik heb de "Golden" uitvoering en dat valt niet tegen. Het is weer eens iets anders dan zwart en wit. Heeft niets met de Zwarte Piet perikelen te maken... :) Ik wist dat de LG G3 op sommige punten iets minder presteert dan de G2 maar vooral het beeldscherm (van 5,2 naar 5,5 inch) sprak mij aan. Ook omdat de pixeldichtheid van het scherm "verdubbeld" is. Minpuntje daardoor is dat de processor wat meer wordt belast, hetgeen weer gevolgen heeft voor andere "werkzaamheden"... Met het bloot oog is dat overigens niet vast te stellen. Zowel bij de G2 al G3 zal je met het bloot oog geen pixels kunnen waarnemen. Een groot voordeel vind ik dat de batterij vervangen kan worden en dat je er een micro sd kaartje in kun stoppen. En niet geheel onbelangrijk, de Europese versie heeft nog steeds een fm-radio, waar andere topmerken dat al lang niet meer hebben. De achterkant, noem het maar het batterijklepje, is van plastic en daarover heen een dun laagje aluminium. Net als bij de G2 zit de aan- uitknop en volumeknoppen hard zacht op de achterzijde. Niet storend en er ook niet bovenop liggend. Mooier en beter afgewerkt dan bij de LG G2. Al met al heb ik geen spijt van mij keuze al is dat natuurlijk nog niet echt te rechtvaardigen na een paar weekjes. Maar wat mij betreft een echte aanrader!

GreVix 19-09-2014 Product maand in bezit

Ik schrijf deze review vanaf de LG G3. De eerste indruk van de telefoon is goed. Mijn vorige telefoon was een Sony Xperia Z. Ondanks dat de L3 een 5,5inch scherm heeft is hij even groot als de 5inch grote Xperia Z. De G3 heeft een super strak beeldscherm en door de dunne randen springt dat er echt uit. De afwerking over het algemeen is erg netjes en het is een degelijke bouw, qua afwerking een dikke 8 dus. Toch voelen de lock- en volumeknoppen die overigens op de ACHTERKANT van het toestel zitten wel wat minder premium aan. Dat brengt mij meteen bij het volgende punt, namelijk de lockknop die achterop het toestel zit. Hij is goed gepositioneerd en als je er eenmaal aan gewend bent werkt het beter dan wat je normaal gewend bent. Ik heb de telefoon een nachtje op flightmode gezet om geen data binnen te krijgen en voordat ik dat deed was de batterij op 98%, toen ik hem vanmorgen weer aandeed was dat gezakt naar 94%. Omdat ik deze telefoon maar kort heb geef ik deze indicatie (ik krijg heb 2 weken om te testen). Als je android al gewend bent is dit een mooie overstap, veel is gelijk gebleven, maar LG heeft wel zijn best gedaan ook wat invloed uit te oefenen. Zo is er de knock code om je telefoon mee te ontgrendelen (werkt erg goed), de LG smart World app store. Ook aan boord zit een app die je gezondheid tracked middels het bijhouden van stappen en zijn er smart tips die 'het beste' uit je Smartphone moeten halen.

Inmiddels moet ik de telefoon al bijna weer opsturen en mijn review afronden. Ik had liever de telefoon willen houden zodat hij mijn oude kon vervangen (maar goed dat is een ander verhaal). Het krasbestendige heldere scherm is toch het meeste opvallende mooie detail en ondanks zijn 5,5 inch oogt hij niet heel groot. De quickremote functie om je afstandsbedieningen te vervangen werkt goed, maar is in dagelijks gebruik waarschijnlijk minder belangrijk. Wat de front en back camera’s betreft, ze werken prima en maken mooie opnames mede dankzij de lazer focus. Verwacht alleen niet teveel instelmogelijkheden. Alleen de basisfuncties zoals flits, resolutie zelfontspanner ed. zitten aan boord. Waar ook extra aandacht aan is gegevens is het toetsenbord. Het kan naar ieders smaak aangepast worden en dat vond ik persoonlijk ook een pluspunt. Dat scheelt je toch weer een extra app downloaden. De knoppen aan de achterkant van het toestel plaatsten was gewaagt, maar dat is een kwestie van wennen, en ik moet zeggen dat het design zeer te goede doet. Minpunten heb ik ook ontdekt. Naarmate er veel apps ed. open staan kunnen de menutoetsen soms nogal traag reageren. Het doet lijken op een soort 'lag' en ik weet niet of dat door Android of LG komt. Verder vind ik het persoonlijk jammer dat er een achterkant op zit die je eraf kan halen voor de batterij. Die had ingebouwd mogen zijn aangezien de achterkant niet Premium aanvoelt door het plastic. En ik vervang mijn batterij toch niet als hij op is. Het plastic krast overigens erg snel. Ook is het voorgekomen dat de telefoon zichzelf probeerde te unlocken in mijn broekzak. Dit waarschijnlijk doordat mijn been af en toe warm wordt door beweging en dat een reactie afgeeft op het scherm. Dit is natuurlijk te voorkomen door een hoesje of je toestel andersom in je broekzak doen. Functies zoals NFC en draadloos opladen worden echter nog te weinig gestimuleerd. Het apparaat kan het allemaal wel, maar in de praktijk wordt het toch weinig tot niet gebruikt (in mijn situatie).

Mijn eindconclusie is dat als je een na een één jaar oude Android (waarschijnlijk ook wel na IOS of Windows) af komt deze LG wel degelijk weer iets nieuws toe te voegen heeft. De Android 4.4 kitkat is erg uitgebreid en er zijn genoeg personalisatie mogelijkheden. Het scherm is fantastisch mooi en de LG schil en apps voegen wel degelijk iets toe (mits je het gebruikt natuurlijk). Wat ik wel had willen zien is een stevigere backcover (die overigens erg gevoelig is voor krasjes), een 3,5mm audio back aan de bovenkant en een speaker die niet op een plek zit waar je je hand er de hele tijd voor hebt zitten omdat je het toestel vast hebt. Maar dat is misschien iets persoonlijks. Overall geef ik dit deze Smartphone een 8,5.