LG G3 16 GB / zwart

Samsung Galaxy S6 32 GB / gold platinum

Samsung Galaxy S6 32 GB / gold platinum
9,0 (1697)
Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten voor de LG G3 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl.

GreVix 19-09-2014
  • Product maand in bezit

Ik schrijf deze review vanaf de LG G3. De eerste indruk van de telefoon is goed. Mijn vorige telefoon was een Sony Xperia Z. Ondanks dat de L3 een 5,5inch scherm heeft is hij even groot als de 5inch grote Xperia Z. De G3 heeft een super strak beeldscherm en door de dunne randen springt dat er echt uit. De afwerking over het algemeen is erg netjes en het is een degelijke bouw, qua afwerking een dikke 8 dus. Toch voelen de lock- en volumeknoppen die overigens op de ACHTERKANT van het toestel zitten wel wat minder premium aan. Dat brengt mij meteen bij het volgende punt, namelijk de lockknop die achterop het toestel zit. Hij is goed gepositioneerd en als je er eenmaal aan gewend bent werkt het beter dan wat je normaal gewend bent. Ik heb de telefoon een nachtje op flightmode gezet om geen data binnen te krijgen en voordat ik dat deed was de batterij op 98%, toen ik hem vanmorgen weer aandeed was dat gezakt naar 94%. Omdat ik deze telefoon maar kort heb geef ik deze indicatie (ik krijg heb 2 weken om te testen). Als je android al gewend bent is dit een mooie overstap, veel is gelijk gebleven, maar LG heeft wel zijn best gedaan ook wat invloed uit te oefenen. Zo is er de knock code om je telefoon mee te ontgrendelen (werkt erg goed), de LG smart World app store. Ook aan boord zit een app die je gezondheid tracked middels het bijhouden van stappen en zijn er smart tips die 'het beste' uit je Smartphone moeten halen.

Inmiddels moet ik de telefoon al bijna weer opsturen en mijn review afronden. Ik had liever de telefoon willen houden zodat hij mijn oude kon vervangen (maar goed dat is een ander verhaal). Het krasbestendige heldere scherm is toch het meeste opvallende mooie detail en ondanks zijn 5,5 inch oogt hij niet heel groot. De quickremote functie om je afstandsbedieningen te vervangen werkt goed, maar is in dagelijks gebruik waarschijnlijk minder belangrijk. Wat de front en back camera’s betreft, ze werken prima en maken mooie opnames mede dankzij de lazer focus. Verwacht alleen niet teveel instelmogelijkheden. Alleen de basisfuncties zoals flits, resolutie zelfontspanner ed. zitten aan boord. Waar ook extra aandacht aan is gegevens is het toetsenbord. Het kan naar ieders smaak aangepast worden en dat vond ik persoonlijk ook een pluspunt. Dat scheelt je toch weer een extra app downloaden. De knoppen aan de achterkant van het toestel plaatsten was gewaagt, maar dat is een kwestie van wennen, en ik moet zeggen dat het design zeer te goede doet. Minpunten heb ik ook ontdekt. Naarmate er veel apps ed. open staan kunnen de menutoetsen soms nogal traag reageren. Het doet lijken op een soort 'lag' en ik weet niet of dat door Android of LG komt. Verder vind ik het persoonlijk jammer dat er een achterkant op zit die je eraf kan halen voor de batterij. Die had ingebouwd mogen zijn aangezien de achterkant niet Premium aanvoelt door het plastic. En ik vervang mijn batterij toch niet als hij op is. Het plastic krast overigens erg snel. Ook is het voorgekomen dat de telefoon zichzelf probeerde te unlocken in mijn broekzak. Dit waarschijnlijk doordat mijn been af en toe warm wordt door beweging en dat een reactie afgeeft op het scherm. Dit is natuurlijk te voorkomen door een hoesje of je toestel andersom in je broekzak doen. Functies zoals NFC en draadloos opladen worden echter nog te weinig gestimuleerd. Het apparaat kan het allemaal wel, maar in de praktijk wordt het toch weinig tot niet gebruikt (in mijn situatie).

Mijn eindconclusie is dat als je een na een één jaar oude Android (waarschijnlijk ook wel na IOS of Windows) af komt deze LG wel degelijk weer iets nieuws toe te voegen heeft. De Android 4.4 kitkat is erg uitgebreid en er zijn genoeg personalisatie mogelijkheden. Het scherm is fantastisch mooi en de LG schil en apps voegen wel degelijk iets toe (mits je het gebruikt natuurlijk). Wat ik wel had willen zien is een stevigere backcover (die overigens erg gevoelig is voor krasjes), een 3,5mm audio back aan de bovenkant en een speaker die niet op een plek zit waar je je hand er de hele tijd voor hebt zitten omdat je het toestel vast hebt. Maar dat is misschien iets persoonlijks. Overall geef ik dit deze Smartphone een 8,5.

JKforyou 07-02-2015

9,4
Na veel beoordelingen gelezen te hebben van experts en consumenten uiteindelijk besloten om de LG G3 (16GB) te kopen, en daar heb ik geen moment spijt van.

Wat een heerlijk toestel om mee te werken. Het toestel ligt ondanks zijn grote ongelooflijk lekker in hand (en zo groot zijn mijn handen niet). Hoewel het toestel van plastic is, is dat niet af te zien/voelen aan het apparaat. Een prachtig superscherp beeld de handige knoppen op de achterzijde, het knock systeem om te ontgrendelen, de kwaliteit van het geluid (helemaal van de meegeleverde oordopjes), de soepelheid waarmee het toestel draait, en de vele makkelijk bereikbaar en instelbare mogelijkheden maken dit een allemaal een waanzinnig toestel.

Hoewel ik na alle reviews een beetje huiverig was voor de accuduur van het toestel kan ik na een maand gebruik melden dat ik me niet kan vinden in de klacht hierover. Het toestel gaat bij intensief gebruik met gemak 2 dagen mee. Na de meest actuele update (lollipop 5)en de update V20h-JAN-19-2015 heb ik het idee dat het toestel nog zuiniger is geworden met het stroomverbruik. Het toestel loopt met alle zaken keurig en soepel. Ik heb nog geen haperingen kunnen ontdekken bij het gebruik. Meestal staan er bij mij meerdere zaken tegelijk open. De 2048MB werkgeheugen doet keurig netjes zijn werk. De touchscreen werkt soepel en volledig naar wens. Ook het toetsen bord werkt uitstekend. Bij het toetsenbord zijn er meerdere zaken instelbaar zoals: de grote is schaalbaar en het toetsenbord is in twee delen te verdelen waardoor mensen die met twee handen typen nog sneller kunnen werken.

Ook wat betreft de camera niets dan lof. Het toestel maakt prachtige foto's die ook op donkerdere plaatsen er zeer netjes uitzien voor een smartphone foto. ook de bewegende beelden (video) zijn prima in orde.

Is er dan helemaal niets mis met het toestel? Als ik één minpuntje zou kunnen noemen is dat de frontcamera. Hoewel ik niet zo'n selfie maker ben is de frontcamera niet de camera die je mag verwachten bij zo'n toestel. Zeker op de wat donkerdere plaatsen is de foto als snel korrelig. Neemt niet weg dat ik de LG G3 aan iedereen kan aanbevelen.

Ik heb niets kunnen vinden wat de aanschaf in de weg zou kunnen staan. Hoewel ik het toestel pas 1 maand in gebruik heb lijkt hij me qua degelijkheid ook prima in orde.

JKforyou 28-05-2015

We zijn inmiddels de nodige maanden verder en heb wat meer inzicht gekregen in het gebruik van de LG G3. Wat een heerlijk toestel. Nog nergens problemen tegengekomen en het toestel werkt zonder enkele hapering. De mogelijke instellingen om het toestel helemaal naar je hand te zetten zijn ontelbaar. De klachten van jet leegtrekken van de accu kan ik niet onderstrepen. Bij vrij intensief gebruik.. komt hij van vroeg in de morgen tot laat in de avonds zonder problemen door.

Rik 23-08-2016

Toptelefoon voor een scherpe prijs

Geschreven voor: LG G3 16 GB / zwart

Zwaargewicht telefoon voor een vedergewicht prijs. Model mag dan wel 2 jaar oud zijn, maar kan nog mee met de besten. Scherp beeld. Maakt scherpe foto's en films. Simpel in gebruik. Hij lustte de extra hersens uit mijn oude telefoon ook nog! Toch weer 16GB extra. Ruimte genoeg voor alle apps die ik nog nodig heb. Met upgrade naar Android 6 is hij weer helemaal bij de tijd. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven

Pluspunten

• prijs-kwaliteit
  • prima camera
  • makkelijk in gebruik
  • beeldscherm

Wilco 23-07-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Geweldige telefoon

Geschreven voor: LG G3 32 GB / zwart

Goede telefoon 2e keer dat ik hem gekocht heb. Bevalt zeer goed, kan alles doen (heb nog niets gevonden wat niet kan) prachtig scherm, zat geheugen en super snel.

Marokri 06-06-2016

Bevalt zeer slecht

Geschreven voor: LG G3 32 GB / zwart

4,6
Heb hem nu een paar maanden. Heb nu al de batterij moeten vervangen à 25 euro en is nog na 3 uur leeg. Vanavond onder t hardlopen zet t apparaat steeds ongevraagd t geluid op 0.
Ben de telefoon helemaal zat. Moet nog anderhalf jaar...zucht!

AnneeeXX 08-11-2015
  • Product maand in bezit

Na twee jaar te hebben gedaan met mijn Xperia SP werd het toch wel tijd voor wat nieuws! Na uitgebreid gepluis ben ik voor deze telefoon gegaan. Wauw, wat een foto´s, wat een scherm! Mijn vorige telefoon had een gigantische notificatieled, en deze is miniscuul, dat is zeker wennen! En de vergrendelknop op de achterkant, dat vind ik het enige minpuntje. Dat is echt niet handig! Ik druk nog wel eens een van de volumeknopjes in die ook op de achterkant zit. En je telefoon bedienen in bijv een runarmband is echt onmogelijk. Verder helemaal blij mee!

spelregel 30-10-2015

Dit is mijn 4e LG Mobiel. De vorige laten vallen en dus glas te barsten. Deze LG G3 is de beste keus. Gekocht bij PhoneMarket.nl. Levering binnen 1 dag. Goede, duidelijke website. Gekocht als combi met speciale cover. Na online kontakt werkte deze ook perfect. Dit toestel heeft een mooi groot scherm is erg licht en heeft een perfecte camera. ! minpunt. Geen Nederlandse handleiding, die moet je dus zelf downloaden van LG.com

Mr Herman 2007 01-10-2015

Van een Samsung S3 naar een LG G3, dat is toch wel een hele stap vooruit! Ik zit al jaren bij Telfort, waar ik al diverse Samsung heb 'versleten'. Dit keer zag ik dat de Samsung wel erg prijzig was, vergeleken bij Huawei of LG. Ik heb eerst nog even een Huawei P8 lite bekeken, maar ondanks zijn snelheid, vond ik deze te klein, en hij zat niet in het programma van Telfort.

Deze LG G3 is alweer een jaar op de markt, maar gaat nog als een speer! Genoeg werk en intern geheugen; super snel; makkelijk in het bedienen. B.v. om het scherm aan en uit te zetten, kun je 2x op het scherm tikken: veel handiger dan een knop aan de zijkant van de smart. 5.5 inch is een mooi formaat, wat nog steeds in je broekzak past. Naar mijn gevoel, gaat de accu even lang mee als van de accu van de Samsung S3. Wat mij vooral hielp om voor de LG G3 te kiezen, was de totale abonnement prijs: € 25 voor dit toestel en 300 bel min, 500 mb data en gratis sms. Omdat ik ook thuis nog internet van Telfort heb, krijg ik het dubbele voor mijn smart: 600 belminuten; 1000 mb data, en gratis sms.
Verder heeft de LG G3 een hele mooie camera, met 13 mp en super UHD film camera! Dat is wel zo scherp! En nog veel meer leuke instellingen voor deze camera, zoals beeld in beeld. Enz enz....

Als Samsung niet met zijn prijs gaat zakken, dan laat ik het nog wel even bij LG!!

Ik kan er weer 2 jaar mee vooruit!!!

Jantje1982 21-01-2015
  • Product maand in bezit

Ik heb de camera nu een paar maanden en ben er erg blij mee. Mooi helder scherm en hij maakt super foto's. Design is strak en knopje aan de achterkant na wat wennen toch wel fijn. Helemaal enthousiast dat door mijn oude telefoon simpelweg tegen mijn nieuwe aan te leggen al mijn gegevens binnen een mum van tijd zijn overgezet. Erg handig! Knockcode is een erg leuke en veilige manier om je telefoon te locken, waarbij niemand kan zien wat je doet (heb er al een paar opmerkingen over gehad :))

Marith van Veen 18-01-2015
  • Product maand in bezit

Vooral erg te spreken over scherm, design en camera! Daarnaast ook heel makkelijk in gebruik, hoewel ik een compleet ander toestel gewend was. Ik ben zeer tevreden en kan de G3 zeker aanbevelen.

Joycet 12-01-2015

Mooi helder beeldscherm, goed geluid.
Camera maakt mooie foto's. De batterij gaat ongeveer 2 dagen mee.
Verder een gebruiksvriendelijk apparaat.

J. Van Santen 12-01-2015

Toestel nu 3 weken en zeer tevreden. Goed en helder beeldscherm en snelle actie als er een app wordt geopend. Veel beter dan mijn vorige toestel. Meer dan voldoende geheugen (16GB) en extern geheugen nog mogelijk. Groot pluspunt is de mogelijkheid om tabbladen en dualisme window weer te geven van de gebruikte apps. Ideaal om te schakelen en te bewerken. Ook een pluspunt is dat er aan de zijkanten geen knoppen zitten maar mooi op de achterkant. Geen ongewilde volume/foto actie als de telefoon in een broekzak zit. Accuduur is goed en kwaliteit van de foto's is zeer goed. Hoge kwaliteit en scherpte! Zeker aan te bevelen!

paulinegr 12-01-2015
  • Product maand in bezit

De LG G3 heb ik nu voor ongeveer een maand en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit toestel. De telefoon is gebruiksvriendelijk, ligt lekker in de hand, foto’s zijn scherp en het scherm is lekker groot. Ook reageert de telefoon goed op je aanraking. Wat ik ook erg fijn vind is de bediening aan de achterzijde van het toestel en de accu die lang mee gaat.

Rifah 09-01-2015

ik heb sinds een week een G3 , wat een geweldig toestel is dat ! Het maken van selfies is nooit zo makkelijk geweest doordat je met een simpele handbeweging een selfie op afstand kan maken!
Verder vind ik dat het toestel super snel focus en scherp foto's maakt wat voor mij heel belangrijk is.
Als laatste wat ik heel belangrijk vind ,is dat het display scherper en helder dan mijn vorige toestel, Dat betekent voor mij het ultieme genot tijdens het kijken van films en videos op mijn G3 .

Bart-Jan60 06-01-2015

Ik heb de LG G3 nu twee weken in mijn bezit en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit toestel.
De telefoon ligt lekker in de hand, heeft een groot scherm met mooie beeldkwaliteit en reageert snel.
De camera maakt mooie foto's van goede kwaliteit, ook in dit donkere jaargetijde.
Handige extra's zijn de afstandsbediening, het vergroten van het toetsenbord en dual window.
De accu gaat vrij lang mee, zeker na de laatste software update.
Kortom de LG G3 is een echte aanrader.

rob1610 06-01-2015

Sinds eind december 2014 heb ik een LG G3 aangeschaft. Het eerste wat mij opviel was de kwaliteit van het beeldscherm. Haar scherp beeld en onwijs mooie kwaliteit foto’s en video’s.
Het toestel heeft een erg mooi en strak design en ligt erg prettig in de hand.
Ik heb zelf altijd een Iphone gehad, Dus het was voor mij even wennen aan het Android systeem maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Ik vind het een aanrader, voor mij geen Iphone meer.

collin321 06-01-2015

ik wil hier mijn review zetten omdat het makkelijk is voor andere, zodat ze kunnen zien hoe goed dit toestel is.
ik heb zelf altijd een samsung gehad tot dat een kennis van me de lg g3 liet zien ik wist niet wat ik zag kwa beeld en geluid
de bediening van dit toestel is erg gemakkelijk vooral de knoppen aan de achterkant.
dit toestel ligt goed in de hand en reageerd precies zoals ik wil dat een toestel hoort te reageren
mijn mening is dat de lg fijn reageerd en makkelijk te bedienen is.
echt een aanrader

heessels87 01-01-2015

Het eerste wat me opvalt aan de telefoon is het design: het ligt lekker in de hand en het straalt een soort exclusiviteit uit. Het is wel wennen om op gevoel de aan/uit-knop aan de achterkant te bedienen.
Het beeldscherm spreekt me enorm aan. Het is erg gedetailleerd en creëert een andere dimensie voor de graphics. Het geluid vind ik een groot pluspunt, het is mooi helder (ook op hogere volumes).

De camera werkt goed. Het overschakelen naar video gebeurt snel en de foto's zien er netter uit. de batterijduur valt me niet tegen, al ben ik wel van mening dat dit het grootste ontwikkelpunt moet zijn. Het draadloos opladen vormt hier enige verlichting in.

Het algemeen gebruik van de telefoon vind ik erg prettig.

BlueCircle 06-12-2014
  • Product maand in bezit

Telefoon heeft mooi duidelijk scherm. Kleuren wel enigzinds flets. Ligt misschien aan instelling.
De vormgeving is top, helemaal conform de nieuwe android 5 versie.
Aan en uit knop op de achterzijde moet je wel aan wennen. Maak het toestel wel mooi slank.
Accu gaat door de regel wel twee dagen mee ondanks frequent gebruik en groter scherm.

Zico14 16-11-2014

Het merk LG timmert zeker de laatste 2 a 3 jaar hard aan de weg om zich in de top te nestelen van de mobiele telefoons in alle opzichten. Vaak hebben ze ook de primeur... denk aan de eerste dual core processor in de LG Optimus 2x. De LG Optimus 3D. Ik heb ze beiden in gebruik gehad en daarna ook andere toptoestellen gehad van HTC en Samsung. De LG G2 is de voorganger van de LG G3. Ik heb er 9 maanden heerlijk mee gewerkt en vooral het mooi design (over smaak valt te twisten) en apart verwerkt beeldscherm vrijwel zonder bezel geeft het iets aparts, moois, unieks, etc. Zo ook de LG G3. Ik heb de "Golden" uitvoering en dat valt niet tegen. Het is weer eens iets anders dan zwart en wit. Heeft niets met de Zwarte Piet perikelen te maken... :) Ik wist dat de LG G3 op sommige punten iets minder presteert dan de G2 maar vooral het beeldscherm (van 5,2 naar 5,5 inch) sprak mij aan. Ook omdat de pixeldichtheid van het scherm "verdubbeld" is. Minpuntje daardoor is dat de processor wat meer wordt belast, hetgeen weer gevolgen heeft voor andere "werkzaamheden"... Met het bloot oog is dat overigens niet vast te stellen. Zowel bij de G2 al G3 zal je met het bloot oog geen pixels kunnen waarnemen. Een groot voordeel vind ik dat de batterij vervangen kan worden en dat je er een micro sd kaartje in kun stoppen. En niet geheel onbelangrijk, de Europese versie heeft nog steeds een fm-radio, waar andere topmerken dat al lang niet meer hebben. De achterkant, noem het maar het batterijklepje, is van plastic en daarover heen een dun laagje aluminium. Net als bij de G2 zit de aan- uitknop en volumeknoppen hard zacht op de achterzijde. Niet storend en er ook niet bovenop liggend. Mooier en beter afgewerkt dan bij de LG G2. Al met al heb ik geen spijt van mij keuze al is dat natuurlijk nog niet echt te rechtvaardigen na een paar weekjes. Maar wat mij betreft een echte aanrader!