Nokia Lumia 930 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 930 32 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Albertjan van Doorn 07-12-2016

Snelle telefoon

Meer dan uitstekende telefoon. Snel en is in 2 jaar nog niet vastgelopen, mooie camera, mooi design en windows 10 ziet er cool uit op het homescreen. De minpunten zijn echter de browser die ik niet optimaal vind, bing als zoekmachine, er kan geen sd kaart in en de appstore

Pluspunten

• snel werkgeheugen
  • goede camera
  • mooi design
  • windows 10

Minpunten

• browsers niet goed
  • bing
  • geen sd kaart
  • windows store

Bleekie 24-09-2015

Toptoestel, al 1 jaar zeer tevreden gebruiker van deze Lumia 930. Zeer goed camera, strak zwart beeld, stevige body.

ivan1 30-08-2015

De batterij is na een halve dag al leeg. Ik heb de instructies voor laden en ontladen stipt opgevolgd. De batterij van deze Nokia is onbetrouwbaar. Op het toestel zelfs kan je bijna eitjes bakken.

Rederic 14-07-2015

Geweldig toestel, overgestapt van de iPhone, alleen maar voordelen. En dat voor die prijs!! Windows werkt als een trein. Snel, eenvoudig, al het noodzakelijke kunnen vinden in de app store.

Kkp16 14-04-2015

Na 4 jaar BlackBerry (uitstekend!) en 2 jaar Android (werkt ook) nu de overstap naar Windows Phone.
Windows Phone is een verademing t.o.v. Android. Strakke look en snel qua bediening en systeemwerking. Top integratie met overige Microsoft producten zoals OneDrive en OneNote.
De Lumia 930 een uitstekende telefoon met prima bediening en een zeer goede bouwkwaliteit.
De 930 houdt het met intensief gebruik minstens 24 uur uit en bij normaal gebruik bijna 2 dagen. Uitstekend scherm, ook in fel zonlicht nog goed te lezen en qua kleur helemaal af te stellen. Super 20Mp camera met de uitstekende Lumia tools. Te weinig Apps in de Store? De meest gebruikte apps zijn er gewoon te vinden.
Minpunten? Geen mogelijkheid voor sd-kaart. Van harte aanbevolen!

FCO 26-03-2015

Wat een super smartphone de Nokia Lumia 930! Afgelopen jaren android en ios gehad en was een beetje uitgekeken op deze systemen. Best wel huiverig om over te stappen op Windows, maar wat een verademing, helder, duidelijk, eenvoudig en erg snel. Accu gaat in verhouding met mijn HTC One x plus 64gb een stuk langer mee (2 dagen). Eenvoudige koppeling via bluetooth met de originele carkit van de auto. Facebook, whatsapp e.d werkt perfect. Verder duidelijk nl-menu.
Mooie snelle telefoon met een briljant scherm.
Ik heb er geen moment spijt van gehad.

hklaassen 04-03-2015

Ben sinds enkele dagen in bezit van een Nokia Lumia 930. Het is een zeer snelle Smartphone die mij voor het grootste gedeeldte goed bevalt.
Hoewel er wat minder apps voor de Windows 8.1 phones beschikbaar zijn is dat voor mij geen onoverkomenlijk probleem.

Een duidelijk minpunt, of eigenlijk gewoon een gebrek in de software, is de mogelijkheden met bluetooth. Deze werkt in zijn geheel niet maar
dan ook heel consequent op geen enkel apparaat.
Voor mijn carkit heb ik dit maar opgelost middels een draadje naar een klein Nokia geluidspeakertje.

Na veel googlen kwam ik er achter dat dit een algemeen probleem is met de Windows software. Het terugzetten naar de fabrieksinstelling, het omruilen van een nieuw toestel helpt allemaal niet.

Kortom als een een Smartphone wilt waarbij bluetooth voor U belangrijk is dan moet U de Nokia Lumia met Windows software absoluut niet kopen.

fatman2 27-07-2015

zelf ook in het bezit van een 930, maar dit probleem heb ik niet.
Zou ik mee teruggaan, is een productiefout of er staat ergens iets verkeerd ingesteld. Dit hoort gewoon te werken, ook op jouw 930

lubra99 11-03-2015

Heel vervelend. Geen bluetooth is haast niet meer in te denken. We hebben zelf de Lumia 920 en 630, beide met de windowsphone 8.1 software en tot op heden geen problemen met enige bluetooth verbinding dan ook. Heeft u alle windowsphone updates geïnstalleerd?

Bierbash 23-04-2015

Bij mij werkt Blue Tooth automatisch en van zelf, geen omkijken naar. (ik gebruik afwisseld 4 verschillende BT apparaten) Als een tierelier dus. Ook de kwaliteit van de audio over de BT is prima.

larevenge 13-02-2015

Ik vind het echt een heerlijk toestel om mee te werken. Ik had hiervoor zelf een Galaxy S Advance en een Iphone 5C van de zaak. De eerste zit natuurlijk wel een klasse eronder, maar gebruiksgemak is deze telefoon vele malen beter. De iPhone werkte in principe ook prima, maar dit is toch weer een klasse beter in vergelijking met de 5C. Bij de laatste vond ik het meest vervelende dat ik een update kreeg die niet meer op de telefoon paste of ik moest alles verwijderen.

Over de Lumia 930 dan, het toestel houdt het met gemak 2 dagen vol. De camera is geniaal bij een stedentrip als je even geen zin hebt om je normale camera erbij te pakken. Het geluid is heerlijk en het toestel reageert overal snel op. Surfen e.d. gaat snel. Ik ben zeer tevreden en ben van sceptisch over smartphones en het overal steeds achter je schermpje zitten helemaal omgeslagen. Bij een stedentrip in Barcelona was het subliem, je bent eigenlijk niet helemaal weg en hebt veel info dicht bij de hand. Geen vervelende vastlopers of zomaar een reboot van het toestel meer. Duidelijke pictogrammen, fantastisch helder OLED scherm. In deze prijsklasse wordt de concurrentie ver achter gelaten.

Het enige puntje is dat niet alle apps altijd al op Windows Phone beschikbaar zijn, maar mijn belangrijkste apps wel en daardoor neem ik dat ook niet mee in de beoordeling. Langzamerhand verbetert dit overigens ook wel.

KoemarP 02-02-2015

Sinds twee weken in het bezit van een prachtige zwarte Lumia 930. Ik heb nog nooit gehad dat het gebruik van een smartphone een glimlach op mijn gezicht toverde, maar dit toestel heeft het voor elkaar gekregen.

Het uiterlijk, de robuuste bouwkwaliteit, het gevoel van luxe in de hand, het supersnelle en gebruiksvriendelijke Windows 8.1 systeem (later dit jaar een upgrade naar Windows 10), en de camera die werkelijk fantastisch is en waar ik al veel complimenten over heb gehad van mensen die zelf dure toestellen bezitten.

Ik kom van een Samsung Galaxy S5 en hoewel dat ook een top toestel is, ben ik heel blij dat ik de overstap van Android naar het Windows systeem heb gemaakt, wat gewoon veel stabieler en vloeiender werkt dan Android. Ik ben best wel een telefoon freak dus ik heb in de afgelopen jaren diverse (top)modellen gehad van verschillende merken, maar met dit toestel voelt het echt als thuiskomen. Natuurlijk, Samsung en Apple zijn populairder dat is gewoon zo. Maar ik heb nu zelf ervaren dat populair niet per definitie gelijk staat aan beter. De Lumia 930 is voor mij namelijk het beste toestel dat ik ooit heb gehad!

lewohu 16-02-2016

Ruim een jaar in mijn bezit,prima toestel maar tot op heden nog geen update naar Windows 10

tooN1961 22-02-2015

Hallo KoemarP,

Dank voor de duidelijke review.
U schreef 'later dit jaar Windows 10'. Heeft u bevestiging dat Microsoft dit toestel zal upgraden naar Windows 10?

Dank alvast voor de reactie.

saint2010 03-02-2015

Hoe is de accuduur van lumia 930?

pickaxe 02-02-2015

Ik ben overgestapt van Apple Iphone 4S naar Nokia Windows Phone 930..

Beeld fantastisch, snelheid ongekend!, gebruiksgemak absoluut simpel, zeer veel opties en nog steeds nieuwe dingen aan het ontdekken.

Whatsapp had op de Iphone een aardige tool, spraak herkenning dat mis ik wel op de Nokia ook de apps die in de store zijn anders dan android of apple maar buiten dit is het een fantastisch toestel.

Haarscherp beeld ook de camera is subliem je kunt de digitale camera thuis laten.

De grote behuizing is verder prima in de hand te houden en heeft ook aardig wat gewicht door de aluminium behuizing aan de buitenzijde (wat ik zelf wel prettig vind)

Ook vanaf de pc is er zeer gemakkelijk muziek , beeld , films en andere zaken op te zetten er is genoeg ruimte op het geheugen.

De batterij gaat veel langer mee dan mijn Iphone die moest ik zeker iedere dag opladen, de Nokia kan best een dagje later ondanks het grote scherm! nadeel dan wel is dat de batterij niet los vervangbaar is (van de Iphone trouwens ook niet)

Ook kan ik het toestel opladen zonder de oplaadkabel aan te sluiten door middel van een draadloze lader onwijs handig even neerleggen en het toestel wordt opgeladen, dit is zichtbaar door een lampje mede geeft het toestel een piep toon..

Internet op 4G ook onwijs snel en WIFI instellen gaat ook zonder enkele moeite, youtube films bekijken is onwijs mooi wegens het grote scherm en de snelheid mede het HD scherp beeld doet veel goed

Games heb ik nog niet veel geprobeerd maar voor wat ik heb gezien loopt het allemaal prima en haarzuiver

Een leuke extra is dat de Windows Phone een gratis Navigatie geeft en je de landen gratis kunt downloaden, mede een complete route beschrijving voor als je onderweg bent in 2 of 3D visueel soortgelijk als TomTom... nu vind ik TomTom een klasse beter maar het programma brengt je wel waar je moet zijn incl. vele opties, je krijgt het er maar bij!

Ik moet nog vele dingen ontdekken aan het toestel maar voor iemand die 7 jaar Iphone heeft gebruikt en nu over gestapt is naar een andere besturing kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit toestel, voor mij even niets anders :)

Agila2009 06-01-2015

Sinds enkele weken deze Nokia Lumia 930 in bezit.
Had hiervoor een Android toestel, de Nokia is vele malen beter.

Supersnel en gemakkelijk in bediening.

Een groot pluspunt is de camera die erop zit, maakt haar scherpe foto's.

Verder zeer tevreden. Had dit veel eerder moeten doen, dit toestel kopen.

looneytune 05-11-2014

Top toestel, echt een super mooi scherm. vind persoonlijk 5 inch de maximale grootte voor me telefoon. werkt snel duidelijk verschil met windows 7. windows 8(.1) werkt veel sneller en beter.
Enige nadeel is dat sommige apps later of niet verschijnen, ik noem een marktplaats app, maar de meeste grote apps zijn aanwezig daarom een 8 voor de mogelijkheden.

richard47gld 06-10-2014

Ik was op zoek naar een toestel met een goede ontvangst van het GSM signaal en goede geluidskwaliteit. Helaas wordt er voor die criteria vaak geen oordeel gegeven in de reviews. (T-Mobile is er nu mee begonnen) Uiteindelijk kwam ik op Nokia uit. Ik moet zeggen dat ik geen moment spijt heb van mijn keuze voor de Lumia 930: het beste toestel tot nu toe. Ik heb altijd een betere ontvangst (zelfde provider) en de gesprekken zijn ook helder: men kan mij altijd goed verstaan, alsof ik met een vaste telefoon bel. En dat terwijl wij op een plek wonen met een slechte dekking.
Verder is het een degelijk toestel met een heel mooi scherm.
De snelheid is prima, alles loopt lekker soepel.
Toch 1 minpuntje: het toestel is vrij glad en glipt gemakkelijk uit je handen.
Mijn advies: kopen!

pihlr00 26-09-2014

Dit is echt een toptoestel. Superdegelijk, fantastisch scherm, zeer scherpe foto's (ook bij weinig licht)