Samsung Galaxy S4 16 GB / zwart - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android 4.2.2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 88 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S4 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl.

Jannes 24-07-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Vervangen moederbord

Geschreven voor: Samsung Galaxy S4 zwart

6,4
Ik heb het toestel van af december 2014. Tot februari van dit jaar was ik redelijk tevreden. Toen kwamen de problemen. Steeds een melding dat het toestel de card niet kon detecteren. Ik kon deze laten opsturen maar dan ben je het toestel een tijdje kwijt. Ik heb ervoor gekozen naar de store in Amersfoort te gaan. 140 km. De meest noordelijke vestiging van de samsung store was Amersfoort. Voor samsung houdt de wereld daar op. Ik had een afspraak gemaakt dat ik kon wachten tot de reparatie gereed was. Kom ik daar hebben ze een verkeerd moederbord besteld. Ik weer terug met een vervangend toestel en ruim een week later weer 140 km rijden om het toestel weer om te ruilen.

In jul begon het feest opnieuw. Weer moederbord vervangen. Kortom ik ben er wel een beetje klaar mee met Samsung.

Nog een keer een brief gestuurd over de gang van zaken maar daarop wordt niet gereageerd

brianpostma 20-09-2015

4,2
Samsung zou eens moeten ophouden met hun telefoons te overladen met bloatware.

Deze telefoon is uitermate irritant in gebruik omdat Samsung zo nodig alle standaard Android features van een eigen variant moet voorzien. De telefoon staat vol met allerlei Samsung applicaties die ik niet wens te gebruiken en ik niet kan de-installeren. De menus zijn onoverzichtelijk en ver-samsung-t. En waarom is de USB storage optie verwijderd? Nu zit ik files via bluetooth over te dragen omdat de telefoon niet de USB storage functie ondersteund.

Uit pure frustratie heb ik deze S4 recentelijk voor een china-phone van 100 euro vervangen. Daarop staat een "kale" android. Veel prettiger en veel goedkoper.

Roseleine 22-07-2015

7,4
De Samsung Galaxy S4 is een fijne mobiel die makkelijk in de hand ligt. hij is snel en makkelijk te gebruiken, toch ben ik niet helemaal tevreden over deze mobiel. ik heb een paar defecten op mijn mobiel met geluid video's kijken en de homeknop die af en toe het gewoon niet doet. Dus het is een fijne Telefoon met wat defecten dus ik zou toch voor een andere gaan.
Met Vriendelijke Groet Roos Messemaker

Wassink 27-05-2014

Prima toestel en zeer gebruiksvriendelijk, handleiding nog niet hoeven lezen. Batterij gaat lang mee, dus ik begrijp persoonlijk niets van eerdere reacties daarover. Wellicht heeft dit ook te maken met instellingen als bijv. een bewegende achtergrond etc.

bert2004 26-05-2014

Een geweldig toestel.
Laat u niet van de wijs brengen door slechte reviews.
Had hiervoor een s2, wat een sprong vooruit in snelheid en zuiverheid van het scherm.
Vroeger had ik een filmcamera met harde schijf, die kan ik nu wel thuislaten en behaald met de telefoon betere opnames in full HD.
Koop wel een snel kaartje anders gaat hij haperen met full HD opnames.
Foto's ook schitterend en ja, in het donker is het wat minder, dat heb je nu eenmaal met een telefoon die geen vervanger voor de compact camera is, desondanks mooie foto's met daglicht.
Ik blijf minder te spreken over de behuizing, maar technisch is hij bijna perfect.
Kan niet meer zonder hem.
De s5 is nog wat te duur en heeft niet zoveel meer te bieden waar je wat aan.
Elke nieuwe Samsung telefoon die uitgebracht wordt, is een stap vooruit.
Ben zeer tevreden met hem en wil van mijn leven geen iPhone ondanks ik Wel gesteld ben op mijn iPad.

Tim 07-06-2017

Mooi scherm en formaat

Geschreven voor: Samsung Galaxy S4 16 GB / zwart

De telefoon heeft lekker veel GB. Niet heel erg groot. Is niet snel stuk. Maakt mooie foto's en heeft geen problemen met het afspelen van filmpjes.

Pluspunten

• formaat
  • scherm

lisagroot123 23-11-2015

een mooie telefoon, en werk goed alleen een beetje groot mag wel iets kleiner. voor de rest goed. maak mooie foto en een goede kwaliteit. binnen camera mag wel iets beter is minder scherp dan de buitenkant deze review is van Rachel tieman en Anna van Zuilen

john 1945 14-10-2015
  • Product maand in bezit

Deze Samsung S4 VE deep black, doet het geweldig.
Nog geen minpunten kunnen ontdekken.
De achterkant is lekker stroef en glijd niet uit je hand, door het kunstleer.
De foto is mooi scherp zowel voor als achterzijde.
Een goede aanrader, ik heb er geen spijt van.

john 1945 02-12-2015

Inmiddels alweer een paar maanden in bezit en blijf het een geweldig product vinden. Een echte topper!

john 1945 01-02-2016

Ook nu nog, meer dan 3 maanden later geen spijt van de aankoop Samsung Galaxy S4 VE Deep Black.
Een echte aanrader.

basfrancken 24-07-2014

De S4 is een geweldige mobiel, alleen de accu is niet al te sterk en wel redelijk snel leeg. Voor de rest: Alles is prima.

Jan Willem1 11-05-2014

7,6
De Samsung scoort goed maar laat mij toch op een aantal punten behoorlijk in de steek. In de eerste plaats het vaal slechte berijk en de accu. De S4 is erg snel leeg en een lange oplaatduur. In huis is de ontvangst zeer slecht tot helemaal geen berijk. Plat en groot is prima maar dat dat tenkoste gaat van de ontvangst en de accu-duur, mag Samsung wat mij betreft daar toch wel wat meer aandacht aan besteden. Zit er hard aan te denken om er een harde accucase achter te doen voor rond de dertig euro. Dan heb je rond 5800 MaH tot je beschikking en dat begind er een kleinbeetje op te lijken.

Assenaar 131 10-05-2014

9,4
Sinds eind april 2014 heb ik de S4 in mijn bezit.

Wat een subliem toestel. Prachtige foto's en erg gemakkelijk in het gebruik. En er zijn in de play-store zoveel apps te downloaden. Ik had hiervoor een Nokia Lumia 800 en dan is dit toch wel een enorme vooruitgang.

Mooi scherm en erg snel. Ik ben zeer tevreden na de eerste weken.

Jan Willem1 04-04-2014

De antene van de S4 is waardeloos. Binnenshuis vrijwel geen berijk, ook rond het huis nauwelijks. Mijn oude koelkast, de Wolfgang, deed het vele malen beter als de Samsung S4. Verder wel tevrede.

Jan Willem1 12-05-2014

Heb vandaag contacht gehad met samsung en krijg een nieuwe accu. Er blijkt verschillende series slechte accu's in omloop te zijn. Ze trekken krom of worden op bepaalde punten wat dikker. Ook het opladen gaat soms erg moeizaam en zijn sneller leeg. Schroom niet en bel Samsung op en je krijgt pijnloos een nieuwe accu. Deze serie accu's komen ook in de Note voor. Gooi je oude accu dus niet weg omdat daar gegevens op staan waar Samsung naar vraagt. Als alles goed gaat, heb ik binnen een week een nieuwe accu.

Kat 15-03-2014

6,8
Ik heb de S4 nu bijna een jaar. Ik heb voor deze gekozen omdat hij mooie foto's zou maken, maar dat valt mij heel vies tegen. Overdag maakt hij ze heel scherp, echt super, maar zodra het wat donkerder is worden de foto's wazig, je moet vooral niet bewegen als je op de foto komt. 80% kan ik wissen, heel jammer.

bert2004 26-05-2014

Een kanttekening.
Omdat smarttelefoons steeds meer kunnen, zijn het nog steeds geen volwaardige vervangers voor de huidige compact camera. Meeste digitale compact camera's scoren ook niet best in het donker, laat staan een telefoon.

PiMiVeJo 18-02-2014

6,4
De eenvoudige koppeling van zeer goede kwaliteit tussen de Galaxy S2 en mijn Samsung Smart-TV blijkt met de S4 niet meer mogelijk. Met het Galaxy S4 blijkt mijn twee jaar oude TV ineens verouderd, omdat die niet met "All=Share Play" werkt, maar met "AllShare"... Video's vanaf het toestel naar de TV gaat wel, maar rechtstreeks vanaf internet naar de TV-streamen, is onmogelijk gemaakt... Niet zo Smart van Samsung...

Jean LePre 17-02-2014
  • Product jaar of meer in bezit

9,4
Al sedert 1987 gebruik ik een mobiele telefoon. Er waren veel ups en downs. Maar met dit toestel heb ik wel de ultiem positieve ervaring. Ik gebruik hem met alle standaard Google toepassingen zoals Mail, Agenda, Notities, Contacts en Google Plus. Omdat Samsung allerlei eigen standaarden heeft, die zij natuurlijk bij aanvang probeert te "verkopen" en te installeren, moet je bij het initiële gebruik even opletten dat (je) de juiste apps installeert. Maar dan gaat het ook fantastisch. Ik kan zeker twee dagen met één lading doen, terwijl ik toch een 4 G abonnement heb en altijd WIFI en Blue Tooth heb aan staan. GPS heb ik niet altijd aanstaan omdat ik daar simpelweg weinig behoefte aan heb. Of dat veel stroom gebruikt weet ik dus niet zeker, maar ik heb de indruk dat GPS alleen aan gaat en stroom verbruikt als een app daarom vraagt. Wellicht toch één klein nadeeltje: de trilfunctie voel ik vaak niet. Maar misschien ligt dat aan mijn "dikke huid". Verder worden er soms standaard samsung apps geïnstalleerd waaraan je volstrekt geen behoefte hebt, maar eigenlijk hebben mij die ook niet gehinderd: je gebruikt je ze simpelweg niet.
Overigens kun je met allerlei statistieken nagaan hoeveel, welke app aan stroom en dataverkeer verbruikt. De bediening is behoorlijk gebruikersvriendelijk. Kortom: ik ben zeer tevreden over deze telefoon.

marekmol 09-02-2014

6,8
Begin vond ik het echt een mooi toestel, werkt super, android werkt goed, sommige apps slurpen de batterij leeg, dat merk je gelijk en dan gelijk die app verwijderen. Helaas heb ik een probleem dat lijkt met de batterij te maken te hebben. Als ik even met mijn telefoon bezig ben dan knalt ie eruit. Dus moet op de lader worden aangesloten en dan werkt het weer. Heel teleurstellend van Samsung. Morgen wordt mijn toestel opgehaald en krijg een leentoestel. Ben benieuwd want ik ben toch teleurgesteld. Had toch wel betere kwaliteit verwacht. Hoop dat het goed wordt opgelost.

T.van de ven 01-01-2014

3,8
Na de galaxy 1 en 2 na volle tevredenheid te hebben gehad nu de s4 aangeschaft.
Een grote ramp en een brok ergernis Toestel valt om de haverklap uit ben je onderweg kan je niks meer alleen op de lader gaat hij dan weer aan. Batterij geeft dan vaak 0% aan terwijl op het moment van uitvallen er nog meer dan voldoende energie op zat.
Na even gegoogeld te hebben lijkt wel of iedereen met de s4 hier last van heeft.
Problemen zijn trouwens begonnen na de update van te voren was ik er blij mee nu voelt het als een grote miskoop!

iengels 10-01-2014

Ik denk dat u ook last hebt van problemen met continue internet verkeer waardoor de batterij snel leeg is.
Dit wordt volgens mij veroorzaakt door de backup van alle bestanden op internet google.
Het kan ook de google play zijn die continue bezig is.
fabrieks reset moet het probleem oplossen.
Of via play store instellingen apps automatisch bijwerken uitzetten.
hebt u de pijltjes onder de wifi continue aan! Dan loopt de batterij snel leeg. Ook als de S4 op standby staat. Terug naar fabrieksinstellingen gaat zeer moeizaam. Google play een app installeren duurt ontzettend lang.
tip zet wifi uit. Druk de aan/uit toets tot hij opnieuw start en dan direct naar de fabrieks instellingen en terug zetten. Ik weet nog niet exact welke app de problemen veroorzaken maar na inschakelen vanuit uit stand kan het optreden.

T.van de ven 11-01-2014

Dank je wel voor je reactie, mijn probleem is inmiddels opgelost.
Had een opgeblazen accu, heel veel s4 `s hebben hier last van.
Kan zo weer gebeuren werd me verteld het was een (bij samsung) bekend probleem.
Heb een nieuwe accu gekregen en heb er zelf een gekocht, vooralsnog geen problemen meer.

bert2004 19-02-2014

Weer zoiets, mogelijkheden een 1, Kieskeurig, kieskeurig toch.
Toets een review eerst en laat niet zomaar alles toe.
Ik wil serieuze revies en niet omdat men een slechte ervaring heeft met de accu, dat dan maar het hele toestel moet ontgelden. Zitten er wel mensen met verstand bij Kieskeurig?

wil1000 18-12-2013

Na 3 dagen in het bezit te zijn van een S4 is het glas van spontaan gebarsten. Dit zonder dat deze gevallen is of zo. Blijkbaar is dit met deze telefoon en het harde glas dus mogelijk dat dit zomaar barst. Volgens het reparatie bedrijf van Samsung en Samsung is dit mijn eigen schuld en dus geen garantie. Overigens een conclusie zonder dat men dit aantoonbaar maakt. Ik heb dus een enorme kater van dit toestel. En ben uitermate teleurgesteld in de garantie en service van Samsung. Voor mij geen S4 en waarschijnlijk ook Samsung toestel meer.

Troyes 13-12-2013

9,4
Na deze telefoon bijna een half jaar gebruikt te hebben, is mijn enthousiasme niets minder geworden. Het scherm blijft gewoon schitterend, met ultieme zwartwaarden, een flinke helderheid, een geweldige kijkhoek en (als het display bij de instellingen op 'film' is gezet) realistische, mooie kleuren. De camera maakt bij daglicht uitstekende foto's die de gemiddelde digitale camera overbodig maken, al is het in donkere lichtomstandigheden uiteraard wat minder. De menuutjes en dergelijke zien er gelikt uit en bieden een zee van mogelijkheden, die regelmatig via updates nog verder worden uitgebreid: stappenteller, multitasken, boeken kopen en lezen op de telefoon, het is allemaal mogelijk en dankzij de snelle processor en 2 GB werkgeheugen gaat dat ook over het algemeen razendsnel. Dankzij de SD-kaartingang is er geheugen te over (tot 80 GB in totaal) en ondanks het grote scherm past de telefoon dankzij de dunne randen rond het scherm en de platte vorm van het toestel (7,9 mm dik) uitstekend in de gemiddelde broekzak. Tel daarbij op dat ondanks diverse valpartijen zonder hoesje er nauwelijks een beschadiging te zien is en de batterij heel makkelijk uitneembaar is mocht hij eens aan vervanging toe zijn, en ik vermoed dat ik dit toestel nog wel een paar jaar naar volle tevredenheid blijf gebruiken. Absolute aanrader.

Jans Akkermans 13-12-2013

Bijna alles perfect aan dit toestel en toch baal ik als een stekker... Expliciet bij aanschaf gevraagd of het mogelijk is Outlook (agenda, contacten, taken, etc.) te synchroniseren tussen PC en deze telefoon. Je moet dan het programma kies downloaden en dat is een drama. Binnen 2 weken was er een upgrade (beter gezegd een downgrade) die het synchroniseren onmogelijk maakte. Daarna weer een update zonder specificaties. Ik kan nog steeds niet kiezen of ik alleen van PC naar telefoon, vice versa of naar beide wil synchroniseren. Agenda synchroniseren loopt vast. Dit is voor mij als kleine zelfstandige echt waardeloos. Als Samsung hier niet beter en stabieler in wordt, dan is dit mijn laatste Samsung ondanks het verder leuke toestel. Als gadget een dikke 10. Als deel van mijn office: waardeloos.

andre51 14-12-2013

Kies heb ik één keer gebruikt om een update van de firmware te installeren, verder vind ik het veel te omslachtig. Ik synchroniseer mail, contacten en agenda over en weer met een exchange server, dat werkt perfect en à la minuut. Is er geen exchange server beschikbaar, dan kan je ook synchroniseren met gmail of outlook.com. Voor beide bestaan programma's (betaald en gratis) waarmee je de agenda en contacten over en weer kunt synchroniseren. Gewoon even zoeken op internet.

kingpin1966 16-12-2013

Ik gebruik om te synchroniseren met Outlook het programma My Phone Explorer.
Hier te downloaden: http://www.fjsoft.at/en/
Daarvoor moet je wel de My Phone explorer app downloaden uit de Google Play store

ETET 15-03-2014

Myphoneexplorer is een geweldig programma! Niet alleen voor synchroniseren, maar ook voor het invoeren van data via de computer. Sinds ik een mobiele telefoon heb, heb ik alleen telefoons gekocht waar dit programma op draait. Je installeert het programma op de telefoon en de PC. Bij dit laatste goed opletten, dat je alleen het programma installeert en niet gebruik maakt van de opties, die ongewilde software op je telefoon installeert.