TCL 30E 64 GB / grijs

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TCL 30E 64 GB / grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

liekege 28-04-2022

low budget maar dikke prima

Geschreven voor: TCL 30E 64 GB / grijs

Leuke low budget telefoon die verassend uit de hoek komt.

Dat leek me een goede start om deze review mee te beginnen.
Dit leuke telefoontje kreeg een mooi zacht prijsje mee, en dat mag dit voor mij onbekende merk prima hebben.

De telefoon heeft een lange accuduur.

Ik heb 2 hele kleine minpuntjes,
ik vind de kleuren iets minder realistisch dan bij voor mij andere bekende telefoons, maar dit is verder niet storend ofzo.

En ik vind dat als je heel veel wisselt tussen apps, dat de telefoon dan wat trager reageert, en soms merkbaar is.

Verder vind ik vorm en kleur van het toestel weer prima.
Over het geluid en volume geen enkele negatieve opmerking.
DIt is gewoon een leuke goedkope meepakker, waar je echt heel erg leuk mee voor de dag kunt komen.

Pluspunten

• lange accuduur
  • mooi design

Minpunten

• minder realistische kleuren
  • soms bij grote apps wat reactie verlies

damaverick 22-04-2022

Prettige/gebruiksvriendelijke telefoon, niet heel krachtig

Geschreven voor: TCL 30E 64 GB / grijs

De TCL 30E heeft een mooi strak design met een groot scherm. Het scherm is zeer helder en prettig bij het browsen door de telefoon of bij gebruik van de verschillende apps.
De kleuren bij games vallen echter tegen en zijn niet altijd gelijkend.

Deze telefoon zijn grootste pluspunt is zijn batterij duur. Zelfs bij gebruik gaat de batterij erg lang mee, waardoor je hem minder vaak op hoeft te laden.

De opslag van 64 GB is al erg prettig, maar naast dubbele SIM slots heeft deze telefoon ook nog een slot voor een extra geheugenkaart.

De camera heeft een maximale zoom van 4x maar voor de meeste gebruikers is dat ruim voldoende om mooie foto's te maken.

De snelheid van de telefoon laat wel wat te wensen over, maar voor internet en social media gebruik is dat geen enkel probleem. Bij (zwaardere) games kun je zien dat de telefoon het eigenlijk niet helemaal trekt.

Verder een prettige telefoon wanneer je wat een goedkoper alternatief zoekt voor gemiddeld gebruik.

Pluspunten

• Batterijduur
  • heldere scherm

Minpunten

• niet heel erg krachtig
  • kleuren in games

heuvelsa1985 21-04-2022

Leuke en gebruiksvriendelijke telefoon.

Geschreven voor: TCL 30E 64 GB / grijs

De TCL 30E is een leuke telefoon. Het design is niet heel spectaculair, maar dat is ook helemaal niet nodig. De achterkant is mat grijs. Het ziet er strak uit.

De telefoon start erg snel op! Je kunt er games op spelen en alle andere social media zoals tiktok werken super. We spelen er geen heavy games op dus daar kan ik niets over zeggen, maar candy crush enz. werken prima.

De telefoon batterij gaat bij matig gebruik van de telefoon enkele dagen mee, wat natuurlijk erg makkelijk is. Ook bij gebruik gaat die niet heel snel leeg.
De grote opslagcapaciteit is prettig, je kunt voldoende opslaan op je telefoon. Er kan nog een extra geheugenkaartje in zodat je meer opslag hebt, maar bij normaal gebruik is 64GB voldoende.

De schermkwaliteit is goed. Het is scherp genoeg en de kleuren zijn mooi en levendig. De fotos zijn redelijk scherp, maar de kwaliteit van de camera is niet geweldig.

De telefoon is zeer gemakkelijk in gebruik. Je weet snel waar alle functies zitten en zo kun je dus snel aan de slag. Zeker ook fijn als je wisselt van merk dat het niet zoveel anders is dan je oude telefoon.

Ik had er weinig verwachtingen bij deze telefoon. Ik dacht voor deze prijs kan het niet veel zijn, maar dat is echt niet zo. Het is een erg fijne, gebruiksvriendelijke telefoon. Zeker over de batterijduur ben ik echt tevreden.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • mooi design
  • goede beeldkwaliteit

Minpunten

• korte oplaadsnoer

Rachelle 19-04-2022

Eenvoudig maar perfect

Geschreven voor: TCL 30E 64 GB / grijs

Ik had het geluk de TCL 30e budget smartphone te mogen testen. Het is een mooi toestel en ligt erg prettig in de hand qua grootte. De achterkant is wel glad dus een hoesje is een must. Ook vanwege de 3 uitstekende camera's aan de achterkant, anders zullen deze snel beschadigen.

Deze smartphone verrastte me, door niet alleen een vingerafdrukscanner te hebben, maar ook voorzien te zijn van gezichtsherkenning. Beiden werkte erg vlot. Dat had ik zeker niet verwacht op zo'n goedkoop toestel. De TCL 30e is voorzien van een 720p LCD display. Dit is niet heel erg scherp maar goed genoeg en het bespaart je enorm veel batterij.
Over de batterij, deze is maar liefst 5000 mah waardoor ik hier gemakklijk 3 dagen mee door kon. Dat is tegenwoordig ongekend voor een smartphone!
Het opladen van deze grote accu duurde wel wat langer, ongeveer 4/5 uur.

De telefoon heeft een 1500 MHz processor waardoor hij wat trager werkt. Spelletjes werken daardoor niet altijd even goed en het laden van internet en social media duurt wat langer dan ik gewend ben. Bij het spelen van een zware game merkte ik duidelijk een vertraging. De game modus is wel fijn, waardoor je ongestoord kan gamen, een hele handige feature.

De smartphone is ook voorzien van NFC waardoor ik gemakkelijk met mijn smartphone kon betalen in winkels. De 3,5 mm aansluiting voor bijvoorbeeld een koptelefoon vond ik persoonlijk ook heel erg handig. De foto kwaliteit was niet zo goed als ik gewend ben, maar ook zeker niet slecht en ik was er eigenlijk wel heel erg over te spreken.

Al met al is dit een fijne en goede smartphone. Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding is hij het geld absoluut waard. Ik was aangenaam verrast!

Pluspunten

• Sterke batterij
  • Goede foto's

Minpunten

• Langzamere processor
  • Gladde achterkant

d******@o********** 17-04-2022

Prima telefoon

Geschreven voor: TCL 30E 64 GB / grijs

Dit is een leuke telefoon. Eerlijk is eerlijk hij is niet een van de snelste. Ben je op zoek naar een alles kunnen, dan zou ik deze overslaan. Echter ben je niet zo veeleisend dan kan je hier prima mee uit de voeten. Ik maak wel vrij vaak het werk geheugen leeg voor een betere werking.

Opvallend is de accu duur, kan zijn dat meerdere telefoons dat tegenwoordig hebben... Maar deze gaat bij intensief gebruik bijna twee dagen mee.

Camera is prima, maakt leuke foto's.En echt scherp!

Het scherm is groot, helder en fel. Dus ook in de zon prima te zien.

Het geluid uit de interne speakers is niet heel mooi, maar hier gebruik ik Bluetooth voor, dus niet echt een probleem.

Het geheugen is ruim voldoende en ook nog uit te breiden met een SD kaart.

Wel jammer dat er nog niet zo veel accessoires beschikbaar zijn...

Al met al een leuk toestel in de wat lagere prijsklasse.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherm
  • Camera

Minpunten

• Snelheid
  • Accessoires

p*********@l****** 17-04-2022

Top kwaliteit voor een lage prijs

Geschreven voor: TCL 30E 64 GB / grijs

Ondanks de lage prijs die deze telefoon heeft ben ik er erg blij mee. Ik was er vanuit gegaan dat het niet veel zou zijn. Het merk was onbekend en de prijs laag. Hier moet ik op terugkomen. Deze telefoon is top! Hij is snel en niet ingewikkeld met instellingen. De foto's die hij maakt zijn helder en duidelijk. Kortom, nog geen minpunten kunnen vinden aan deze telefoon. Enige wat iets lastiger is dan normaal is er een hoesje voor vinden. Dit merk telefoon is niet bekend in de meeste winkel offline.

Pluspunten

• niet duur
  • werkt prima
  • mooie heldere foto's

Minpunten

• weinig accesoires verkrijgbaar offline