Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TCL 30 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Rxnnn 21-07-2022

Goedkoop, maar zeker geen slechte koop!

Geschreven voor: TCL 30

Nadat mijn zoon beroofd was heb ik mijn Samsung aan hem gegeven. Meteen een dure telefoon aanschaffen vond ik niet nodig en vond dit een redelijk alternatief.
Moet zeggen dat het natuurlijk niet de snelheid heeft van een Samsung maar mag eigenlijk niet klagen. Voor de standaard dingen zoals WhatsApp en Social media is hij prima.
Mijn andere zoontje wilde er roblox op spelen, maar dat vergt toch net wat teveel energie voor deze telefoon. Hij liep vast en haperde met het beeld.
Batterij duur daarentegen gaat behoorlijk lang mee ondanks de dagelijkse dingen die ik er op doe. Qua foto's vind ik het op zich nog wel meevallen, niet altijd de scherpste maar het kan er mee door.
De telefoon is lekker licht en ligt ook lekker goed in de hand, niet te groot en zeker niet te klein.
Mocht je een tussen telefoon nodig hebben raad ik deze zeker aan om te kopen.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Functioneel met social media
  • Beeld en geluid

Minpunten

• Foto's
  • Spelletjes kan hij niet altijd aan

Viking j 26-05-2022

Prima prijs kwaliteits verhouding

Geschreven voor: TCL 30

Voor dit geld een prima toestel, werkt zoals hij het moet doen, is vergelijkbaar aan andere android toestellen. Voor mij een prima telefoon maar ben niet veel eisend. Is te gebruiken waarvoor je hem nodig hebt. Apps, camera, geluid. Bellen sms whatapp etc. Komt in de buurt van OPPO of is gelijk aan.

Pluspunten

• geluid
  • apps werken na behoren
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geheugen moet via uitbreiding

PG2020 03-05-2022

Basic telefoon

Geschreven voor: TCL 30

Ik heb dit product mogen testen omdat ik op zoek ben naar een nieuwe telefoon. De telefoon wordt geleverd met bijbehorend hoesje (zeker een pluspunt), een oplaadkabeltje en oordopjes.
Ik ben positief verrast over het design van de telefoon. Hij ziet er net iets anders uit dan de standaard Samsungs en Apple telefoons en ik kreeg dan ook regelmatig de vraag of ik een nieuwe telefoon had.
De telefoon was voor mij makkelijk te installeren en de accounts en apps van mijn oude telefoon waren makkelijk over te zetten.
Helaas ben ik niet zo tevreden over de werking van de telefoon. Ik vind hem traag (Instagram filmpjes haperen bijvoorbeeld) en de camera is niet scherp en duurt lang met opstarten.
De accuduur is wel een pluspunt (gemiddeld 2 dagen) en het geluid is ook een pluspunt. Het scherm heeft heldere kleuren en geeft een natuurlijk beeld.
Voor mezelf vind ik de telefoon geen aanrader.

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluid

Minpunten

• Traag
  • Camera

Hes94 28-04-2022

Voor de prijs, een goede telefoon.

Geschreven voor: TCL 30

Mooie telefoon en vooral het design. Bij de aan en uitknop zit ook gelijk de vinger print, deze werkt uitstekend. En is erg gemakkelijk, ook de gezichtsuitdrukking werkt uitstekend.

De camera is helaas niet echt scherp, dit valt me wel erg tegen. Ook de telefoon zelf is niet snel en loopt met regelmaat vast. Zo nu en dan kan ik ineens niet meer inzoomen of scrollen, de telefoon staat dan ineens "stil". Ik start met regelmaat de telefoon opnieuw op in de hoop dat het vastlopen stopt. Het opstarten van de telefoon gaat ook erg traag. Helemaal als je voor het eerst alles wil over zetten, dit kost een hoop tijd.

Het geluid van de telefoon is daarin tegen wel weer mooi, en zo ook het beeld. Het is een helder en scherp beeld om naar de kijken.

De telefoon heeft zowel voor als nadelen, maar voor deze prijs ben ik dan toch nog zeer tevreden voor wat je er voor krijgt. Als je zelf maar niet te veel verwacht dan is dit een prima telefoon!

Pluspunten

• Vingerafdruk
  • Scherm
  • Geluid

Minpunten

• Traag
  • Camera

NathaliaStella 28-04-2022

Prima simpel toestel

Geschreven voor: TCL 30

Ik heb deze TCL 30 met dualsim aantal weken getest. Om te beginnen komt de telefoon in een fijne verpakking inclusief een transparant siliconen hoesje! Dat is heel fijn. In de doos vind je geen uitgebreide handleiding en moet je al wat kennis van smartphones hebben om deze te instaleren of de kennis om de nodige informatie op het internet te zoeken. Het scherm (6.7inch) is mooi van formaat en hoewel dit groot klinkt valt het mee wanneer jet het toestel vasthoudt omdat de vorm mooi slank is en afgewerkt. Het toestel voelt ligt in de hand en is goed met een hand te bedienen.
Persoonlijk vind ik de lay-out leuk (lijkt op de oude lay-out van de Nokia) en is dus niet zoals de standaard apple of android. Wat ik vind tegenvallen is de snelheid waarmee deze telefoon werkt. Voor 64 BG heb ik de standaard apps geïnstalleerd (geen games en geen muziek of andere downloads) en nog steeds vond ik hem trager dan de andere besturingssystemen die ik heb gehad.

Pluspunten

• Scherm (kleuren)

Minpunten

• Traag in gebruik

Lotte1996 23-04-2022

Goed toestel met geweldige batterij

Geschreven voor: TCL 30

Ik gebruik de TCL30 nu een aantal weken en ik ben erg tevreden met deze telefoon. Het toestel heeft een mooi design en door het grote scherm is het prettig om bijvoorbeeld films te kijken. De sterke batterij zorgt ervoor dat je gemakkelijk 2.5 dag de telefoon kan gebruiken zonder dat je deze op hoeft te laden. Dit heb ik nog nooit met een ander toestel gehad. Het toestel is relatief goedkoop vergeleken met andere merken, wat de aanschaf van deze mobiel aantrekkelijk maakt.

Vergeleken met de wat duurdere telefoons merk je wel dat de kwaliteit op sommige vlakken wat minder is. Zo is de camera op de achterkant van de TCL30 opzich goed, behalve wanneer je te veel gaat inzoomen. Foto’s worden daardoor vrij onscherp. Doordat de TCL30 adverteert met de goede camera had ik hierdoor wel hogere verwachtingen. De camera aan de voorkant van het toestel vind ik daarentegen wel goed en scherp. Het scherm geeft kleuren mooi weer en kan het scherm erg fel ingesteld worden, waardoor zelfs bij felle zon tekst goed te lezen is. Je hoort dat de TCL 30 minder waarde heeft gehecht aan geluidskwaliteit bij het design van dit toestel want dit hoor je goed wanneer je muziek luistert. Geluid klinkt namelijk erg kil en plat vergeleken met andere toestellen. Ik zou het toestel aanraden voor mensen die graag een groot toestel willen hebben met een zeer goede batterij en die minder waarde hechten aan camera en geluid.

Pluspunten

• Zeer sterke batterij
  • Groot scherm

Minpunten

• Camera

Cilia 21-04-2022

fijn toestel en lange batterijduur

Geschreven voor: TCL 30

Het overzetten van m'n gegevens van m'n oude toestel naar deze heb ik laten doen en ging eigenlijk verrassend snel en eenvoudig.
Het eerste pluspunt is zeker de lange batterijduur, ook bij redelijk intensief gebruik hoef je niet bang te zijn dat hij snel leeg is.
Het duurde eventjes voor ik in de gaten had dat je ieder geluid apart kunt regelen, wel handig: geen telefoongerinkel maar wel je appjes horen.
Het scherm is helder en de indeling overzichtelijk.
De camera: heel goed voor het 'huis-, tuin- en keukengebruik' wat voor het overgrote deel van de mensen zeker goed genoeg is. Een panoramafoto was zeker goed gelukt. Ook in het donker maak je nog mooie foto's.
Ik ben nog aan het uitproberen welke functies en mogelijkheden dit toestel nog meer heeft, maar als redelijk beginnende gebruiker van 'n smartphone ben ik heel tevreden.
Het scherm is groot genoeg maar voelt niet té groot, het toestel is lekker licht en dun.
Ik vind het een aanrader.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • duidelijk scherm
  • goede camera
  • gemakkelijk overzetten gegevens

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Kleintjeee 20-04-2022

Fijne telefoon!

Geschreven voor: TCL 30

Een telefoon om te testen, te mooi om waar te zijn. Maar het is echt zo. Op deze manier heb je natuurlijk wel een betere kijk erop dan als je er in een winkel 10 minuten naar kijkt. Maar ik denk dat je ook een hogere verwachting hebt en kritischer bent omdat je de telefoon eventueel zou kunnen terugsturen. Bij het ontvangen van deze telefoon was ik al blij verrast, er zat zelfs een hoesje bij. Want dat heb ik wel als nadeel ervaren, omdat het een nieuw en onbekend (?) merk is, zijn er natuurlijk geen telefoonaccessoires te vinden voor deze telefoon. Maar het hoesje zat er dus al bij. Het overzetten vanaf de oude telefoon ging wat moeizaam, maar toen het eenmaal allemaal was overgezet, kon ik gaan testen! Tot nu toe vind ik het een hele fijne telefoon met inderdaad een lange batterijduur. Wel is hij ook echt groot, ik zou het niet meer zo makkelijk in mijn broekzak stoppen, maar ook niet makkelijk in een klein handtasje (maar goed, deze maat telefoon is toch echt de toekomst denk ik, dus dat is geen echt minpunt). Voor mij werkt de telefoon fijn en prettig, maar ik moet wel zeggen dat ik absoluut geen high-tec telefoongebruiker ben. Als ik kan bellen/appen, foto’s kan maken en af en toe op internet kan surfen ben ik een tevreden mens.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Hoesje
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Telefoonaccessoires

Patrick770 18-04-2022

Matige telefoon

Geschreven voor: TCL 30

De TCL ziet er stevig uit en wordt met hoes geleverd. Het scherm is duidelijk en hij ligt lekker in de hand. De batterij van de telefoon is zeer goed. Bij veel gebruik is 1 x in de 3 dagen opladen genoeg,

De telefoon doet wat hij moet doen, en dat is het dan ook. De telefoon is niet snel. Vooral het wisselen tussen apps gaat traag. Het lijkt dan alsof het scherm niet regaeert terwijl eigenlijk de telefoon nog bezig is met verwerken.

een groot pluspunt vind ik de vingerafdruk-lezer. Deze zit verwerkt in de aan- en uit knop en werkt zeer goed en snel.

Pluspunten

• batterijduur
  • Vingerafdruklezer

Minpunten

• Traag
  • Geen slowmotion filmen

Dennis van Limbeek 13-04-2022

TCL 30 luxe middenklasser met top scherm

Geschreven voor: TCL 30

Mijn ervaring met de TCL 30 over de laatste weken is verrassend goed voor een toestel in deze prijsklasse. De TCL 30 heeft een mooi design en ligt goed in de hand zelfs met het 6.7inch scherm.

Pluspunten

• Amoled Scherm

Minpunten

• Camera bij minder licht

Dennis van Limbeek 14-04-2022

Dit hoort nog bij de tekst hierboven:

De accu gaat een goede dag mee (niet 2 dagen helaas), Android 12 staat er standaard op dus we kunnen updates tot Android 14 verwachten, super!

Het scherm (Een echt Amoled scherm!) geeft rustige kleuren weer en heeft 30% minder blauw licht en is een plezier voor je ogen. Ook de Always on functie is aanwezig en onmisbaar voor mij!

Opslag is uit te breiden en zou genoeg voor iedereen moeten zijn, Ik heb zelf geen haperingen meegemaakt dus de hardware is goed genoeg voor normaal gebruik.

De camera is iets minder maar ik heb de TCL 30 gekocht voor het scherm, gezichtsherkenning en de nieuwe versie Android.

De biometrische gezichtsherkenning werkt snel en ook de vingerafdruk scanner is prettig en snel.