Huawei Ascend P7 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend P7 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Poot 20-10-2016

Goede telefoon, vereerde keuze

De telefoon is opzich niet slecht, maar toch heb ik spijt van mijn koop. De camera is uitstekend, maar met veel apps als snapcht en instagram kun je de gezichtsverbetering niet uitzetten, dit is zeer storend. Ook de spraakopnames zijn van slechte kwaliteit en weer met snapchat stopt de telefoon er gewoon mee na 3 seconden. Ook is in het begin de batterij pima, maar na een half jaartje zegt hij bij 20% al dat ie leeg is en achakelt hij uit.

Pluspunten

• camera

Minpunten

• geluidsopname
  • gezichtsverbetering
  • video-opnemen
  • oude andoid versie
  • batterij

paul de heer 01-11-2015

super telefoon,na de misser van 5.1 udate gelukkig weer gedowngrade naar 4.4 en nu draait hij weer als nieuw!

jaboo 26-10-2015

De telefoon ca. 3 maanden nu in gebruik.
In eerste instantie werkte de telefoon prima, maar na een update naar Android 5.1 werkt alles niet zo goed meer.
Regelmatig vastlopers en accu gaat heel snel leeg.

Helaas kan de oude andoid 4.4 niet meer worden terug gezet.

paul de heer 01-11-2015

gewoon weer terug naar 4.4.

zinon 05-10-2015

Half jaar in bezit en ga nooit meer een huawei kopen!! de batterij van deze telefoon is zo verschrikkelijk slecht ik gebruik mijn telefoon vrij intensief maar doe maar een halve dag met mijn telefoon.

ook is de telefoon ondanks allerlei boost functies enorm traag geworden..

kortom alles wat je niet wil..

cammarc 26-09-2015

Heb veel problemen met deze Huawei P7. Hiervoor Samsung Galaxy S2 welk nooit problemen had.1. De huawei P7 voelt plastic aan. 2. Vaak hapert hij en kan ik mijn telefoon niet opnemen omdat er alleen maar mogelijkheid is om beller te verbreken. Als beller weer belt kan ik hem zowaar wel opnemen. Ook gebeurt het dat de beller helemaal niet in beeld komt en hij/zij mijn voicemail moet inspreken. 3. Mijn sd kaart wordt vaak niet herkrnd of Huawei P7 zegt dat er geen sd kaart in zit. Opnieuw opstarten helpt dan. 4. De nieuwe lollipop kan ik niet instaleren. Hij geeft deze niet weer in update?????? terwijl de lollipop wel als update is verzonden voor P7.

Lauhal 18-07-2015

Vorig jaar gekozen voor de P7. In het begin een leuk toestel voor een leuke prijs.
Hier en daar dezelfde snufjes als een I-phone en Samsung, maar ach je betaalt geen hoofdprijs
Na een paar maanden begonnen er problemen te komen.
Oproepen kwamen niet binnen, mensen kregen direct de voicemail i.p.v. dat het toestel overging.
Dit had niet met de provider te maken.

En nu een probleem die met de dag erger word.
Het scherm reageert soms niet bij het ontgrendelen. Dan denk je... Oké 1x kan wel maar na 6x je scherm opnieuw aan en uit te hebben gezet begint je geduld op te raken.
Vooral als je gebeld word en daardoor niet op kan nemen.
Nu ook als ik zelf bel en ik spreek de voicemail in, dat ik dan niet kan ophangen.
Kortom de levensduur van deze telefoon loopt hard achteruit.

Nu ook steeds na het ontgrendelen dat de telefoon vast loopt.
Kortom ik ben blij als ik een nieuwe uit mag zoeken. En dat is binnenkort 😊.

paul de heer 14-07-2015

heb deze p7 nu een kwartaal en ben er zeer tevreden over.
vooral de camera(sony)is echt supergoed!
verder reageert de telefoon erg snel en ook de accu duur is best voldoende bij redelijk gebruik.
denk aan 2,5 dagen.
ook is hij erg solide gebouwd met voor en achter Gorilla Glas.
verbaast mij dat de nieuwe P8 niet beter is dan de P7.iets wat op internet veel te lezen is.
de P7 krijgt dadelijk ook een 5.1 lolipop update!
kortom en zeker voor €250;is dit een super telefoon.

Kieskeurignl21 11-07-2015

Ik was gewaarschuwd voor het spontaan breken van het glas. Dat zal mij niet gebeuren dacht ik, een hoesjes gekochte tegen het vallen. Paar keer uit mijn handen gevallen de afgelopen maanden en vandaag spontaan een scheur over het hele scherm. Door de warmte ? I-phone 4s 3 jaar gehad vaker gevallen geen enkel probleem.

Verder niet intuïtief genoeg wanneer je iphone gewend bent.
Er zit heel vaak een vertraging in bij het oproepen van nummers van contactpernonenen. Dit duurt dan minimaal 6 to 8 seconden. Errrug lang wanneer je iemand wil bellen. Een telefoon is minimaal om te bellen dan klopt dit niet.
De aan en uit knop werkt erg slecht met een hoesje, je zit er constant naast.
Nieuw hoesje gekocht zelfde probleem nu maar een gat bij de aanknop gemaakt van het hoesje ?? Kortom niet goed over nagedacht door huawei
Spotify in de auto zorgt bij 1 op de 5 nummers dat het nummer niet goed doorloopt. Ligt niet aan de software van de auto.. Mijn vorige telefoon had diit euvel niet
Ik stel geen hoe eisen aan mijn telefoon buiten het feit dat hij goutloos moet werken dat doet deze p7 niet
Betaal iets meer of neem een goedkopere. Deze .telefoon klopt niet

RE567 23-05-2015

Update:
Kort maar krachtig. Positieve punten zijn gebleven waar ik over de batterijduur erg tevreden bent.

Geen gebreken aan de telefoon.

Bij vragen en opmerkingen hoor ik het graag.

FreKo 05-05-2015

Na veel vergelijken alsnog voor de Huawei gekozen i.v.m. interessante aanbieding. Qua design en geluid is deze echt prima. Waar ik zelf tegenaan loop is het feit dat er geen synchronisatie mogelijk is met outlook, erg jammer. Verder kan ik bepaalde applicaties niet verwijderen en vind ik hem regelmatig sloom overkomen (gsm geeft dit vaak ook zelf al aan) en had dit zeker niet verwacht (mijn vorige gsm, een Sony Xperia was een stuk sneller). Af en toe zie je ook dat de gsm "moeite" heeft met het processen van handelingen. Kortom als je hiervoor een high-end gsm hebt gehad vind ik dit niet echt een gsm waarmee je een stapje vooruit gaat.

PawelS 02-06-2015

Je kan je gsm rooten en de processor overclocken. Mijn G510 werkte ook heel sloom, maar na het overclocken werkt ie een heel stuk sneller.

de Corneel 21-06-2015

Voor mij is de synchronisatie met Outlook (voor een Huawei Ascend P8) ook nog niet gelukt ondanks de garantie in de winkel dat dat géén probleem zou zijn. Heeft er iemand een oplossing?

renetepeteet 04-05-2015

Prima telefoon. Mooi strak design, lekker dun, snelle processor, niet teveel poespas erop, lekker groot beeldscherm en toch net niet te groot voor in je broekzak. Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

RE567 15-03-2015

Sinds een paar dagen de overstap gemaakt van Sony V Black naar Huawei Ascend P7. Na een zoektocht naar de juiste telefoon zijn verschillende modellen voorbij gekomen. HTC had mijn voorkeur alleen de telefoons die ik wilde hebben waren al gelijk een stuk duurder. Na een selectie te hebben gemaakt bleven uiteindelijk de Samsung S4 en de Huawei over. Ondanks dat ik goede ervaringen heb met Samsung waren beide telefoons identiek aan elkaar alleen is het prijsverschil 70 euro. Het design, het onbekende en het prijsverschil heeft mij de doorslag gegeven om voor de Huawei te gaan.

Positieve punten: - Batterijduur - Gebruiksgemak - Goede camera van 13 MP en Front 8MP. - Snelheid - Design

Minder positieve punten: - Geluidskwaliteit is niet slecht maar had wat mogen zijn. - Design is nogal een gladde telefoon dus goed vasthouden;) - Tweede dag al een scheur in het glas aan de achterkant.

Tot zover tevreden alleen ben wel benieuwd naar de degelijkheid op de lange termijn. Koop dus een hoesje en een beschermlaag voor het scherm want anders kan het plezier van de Huawei van korte duur zijn. Volgende update volgt als ik de telefoon langer heb.

loopkever 05-02-2015

Prima smart Phone voor een goede prijs gekocht bij Phonevillage goede service en levering via DPD precies op de tijd in de vooraf gaande mail .Deze smart Phone maakt hele mooie foto's .Gewoon een fijn toestel

MVDGHB 05-02-2015

Naast een iPhone en Galaxy heb ik nu ook deze P7. Voor 247 Euro gekocht bij Media Markt. Bijna de helft van een van de duurdere merken. Hij werkt net zo goed en menu waar de experts over zeuren vind ik super. Spelletjes en apps doen het heel goed, veel meer keuze dan bij de iPhone (snap niet dat iemand nog positief kan blijven over Apple, ik heb er alles van maar zo beperkt in vergelijking tot Android) Minder is de camera bij weinig licht, wazig en filmen is niet goed. Bij genoeg licht is hij wel heel goed. Maar minder dan de telefoons die 200 euro meer kosten (maar voor die 200 euro kun je ook een hele mooie camera kopen). Knopje om hem aan te zetten zit onhandig op de zijkant en is te klein. Maar nu zit ik te zeuren. Goed toestel en het geld meer dan waard. Goedkoop te vinden als je zoekt en dan is het verschil met de A merken helemaal enorm. De iphone is goed voor werk, als vervanger van de Nokia's. Maar de meerwaarde van een Galaxy zie ik niet. Deze P7 doet het ook goed en voor veel minder.

antoon70 01-03-2015

welke media markt kom niet goedkoper uit dan 265 euro

LR90 30-12-2014

Na grondig onderzoek op diverse vergelijkingssites gekozen voor de "onbekende" Huawei P7. Omdat mijn laatste Samsung telefoon veel meldingen gaf over te weinig beschikbaar geheugen en daardoor erg traag was, was ik toe aan iets nieuws. Ook andere mensen uit mijn directe omgeving (familie, vrienden, collega's) gaven aan dit probleem bij de Samsung te hebben. Daarom gekeken naar de duurdere Samsung S5 en Iphone. De Huawei nu een aantal weken in gebruik en het toestel heeft alle verwachtingen overtroffen. Schermen bijna gelijk aan die van Sumsung. Fotocamera is uitstekend en alle apps werken zoals het hoort. Echt een aanrader voor mensen die geen Iphone willen en klaar zijn met Samsung en het te kort aan geheugen.

ertams 20-12-2014

Als vervanging van een 7 inch Huawei tablet, welke na 3 jaar versleten was, deze smartphone, in het wit, aangeschaft voor E 270. Onvoorstelbaar veel telefoon en mogelijkheden voor dit bedrag; prachtig HD scherm, uiterlijk om op te eten en geluid top. Epub boeken , mp3's en aflevering Kingdom op de geheugenkaart, alles draait perfect.
Witte versie gekozen in verband met vingerafdrukken, valt mij enorm mee, makkelijk schoon te maken, geen kieren op de voor- of achterkant waar rommel tussen gaat zitten.
Huawei zijn eigen Emotion UI is even wennen.
Toestel is licht en erg dun.
Toestel wordt meestal vergeleken met veel duurdere apparaten, imho niet helemaal fair.

ertams 21-12-2014

Onderdelen huawei ascend p7:

ertams 21-12-2014

Veel tips & trics hier; http://www.phonetipsandtricks.com/tips/huawei-ascend-p7/?page=7

voor de eventuele 'root-liefhebbers' hier; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2789337

Mr1470 06-11-2014

Was ik al enthousiast over de P6, deze Ascend P7 overtreft tot dusver al mijn verwachtingen. Ik had weinig verschil verwacht qua batterijduur vergeleken met de P6, echter gaat deze beduidend langer mee. Oké, de accu is ook gegroeid, maar het scherm in de P7 is ook gegroeid én is full HD nu. Erg duidelijk scherm met mooie kleuren. De dubbele antenne is ook een verbetering. Hoewel ik met de P6 nooit ontvangst problemen heb gehad, lijkt deze P7 toch stabieler en sneller met surfen. De snelheid hangt natuurlijk ook samen met de 1.8 quadcore processor. Telefoon draait erg soepel en is behoorlijk snel. Camera is een grote sprong voorwaarts en geef mooie scherpe plaatjes. Voor mij niet echt belangrijk, maar bij de P6 was dat niet echt overtuigend ondanks de beloftes hierover door Huawei. Als muziekspeler scoort de P7 erg goed. Het geluid is er erg veel op vooruit gegaan. Vol en gedetailleerd, maar afgewogen tegen Beat audio bij bijvoorbeeld HTC nog net geen 10 score. Qua degelijkheid zou ik in eerste instantie een 10 kunnen geven, maar ben nog wat terughoudend gezien de verhalen over scheuren van het glas op de achterkant. Eerst zelf eens ondervinden. Met mijn eigen ervaring dusver met de degelijkheid van Huawei zit het wel snor. De P6 is een geweldig toestel met helaas als enige minpunt een WiFi bug. De P7 overtreft de P6 dusver op alle vlakken en heb nog geen bugs ontdekt. Echt een top toestel, aanrader voor iedereen die topprestaties verlangt zonder te beschikken over een Apple budget.

JarlJay 22-10-2014

Dit is een top product. Alles werkt goed, heel simpel te gebruiken en is lekker snel.
Hij kan een hele dag mee. Goede kwaliteit camera's. Muziek klinkt heel helder. Je hebt zelfs een DTS Mode die de kwaliteit van de muziek verbeterd. Ik luister veel naar muziek en het jammere is dat deze mobiel geen Equalizer heeft. Voor de rest Ben ik blij met dit product!
Ik raad dit product zeker aan!

PawelS 02-06-2015

Een goede equalizer is te vinden in de appstore, sommige music players hebben ook een ingebouwde equalizer. Het is wel ff zoeken.

mattholl 04-09-2014

Sinds mijn aanschaf (incl. abbonnement) bevalt deze telefoon bij top! Scherm is lekker groot, verder is hij lekker dun en qua uiterlijk is het vergelijkbaar met een iPhone. Geluid is prima en foto's zien er voor een smartphone prima uit.

Hij is gemaakt van aluminium en glas en dat maakt hem erg glad. Hij is nu twee keer uit mijn handen geglipt (0,5 - 1,5 meter hoog), maar in tegenstelling tot de andere berichten zit er nog geen enkele barst of kras in aan de schermkant.

Deze Huawei is uitgerust met app's die de telefoon snel houden en zorgen dat je zo min mogelijk stroom gebruikt. Zo zit er ook een ultra-batterij functie op waarbij je alleen nog kan bellen en sms-en maar de batterij het wel ruim 24 uur kan volhouden bij 100%. Ook geeft hij een waarschuwing in de meldingen balk als er een app aanstaat die je niet gebruikt, terwijl je denkt dat de app uitstaat. Door op "app sluiten" te klikken sluit hij de app wel! Super Handig!

Ook staan de app's in tegenstelling tot bij Samsung er maar 1 keer op en dat zorgt ook voor een efficiënter stroomverbruik. Bellen en Whatsapp gaat heel makkelijk en zonder problemen.

Het voordeel van deze telefoon is bovendien dat hij een 1,8 GhZ processor en 2 GB ram heeft, wat deze telefoon erg snel maakt.

Ik ben er erg tevreden over, maar de komende 2 jaar zal blijken hoe dat zich gaat ontwikkelen

erwin_marjolein 20-08-2014

Na twee weken normaal (beperkt) gebruik van het toestel al een dunne scheur over het hele scherm. Toestel is niet gevallen en nergens tegenaan gestoten. Volgens mij een productiefout van Huawei. Melding van reparateur is dat het toestel verkeerd is gebruikt, en schade aan het scherm nooit onder de garantie valt. Reparatiekosten ruim EUR 240! Onacceptabel. Toestel maakt mooie foto's, maar met zo'n korte levensduur is het een slechte aankoop.

wasberry10 15-08-2014

Mooie snelle telefoon, ideaal formaat, past nog net in je broekzak maar webpagina's zijn groot genoeg. Gekocht voor €289,- bij Belcompagny. Leek mij een spotprijs en dat haalde me over de streep. Wilde eigenlijk de witte, die is nog mooier maar ook een stuk duurder.
Sinds ik mijn telefoon heb gebruik ik mijn laptop amper meer.

Enorm veel opties, veel te veel. Ik heb nog lang niet alles door. Maar alle basis functies zijn simpel en erg snel.
De telefoon is sowieso heel erg snel, dat was mijn voornaamste voorwaarde.

Camera is goed voor een mobiele telefoon maar het is geen super camera. Batterij is goed tot nu toe, gaat een gemiddelde dag mee. Meestal zit hij s'avonds voor het slapen gaan rond de 30%-50% nog vol.

Bellen gaat tot nu toe goed, luidsprekerfunctie werkt ook goed.
Filmen bij een concert is enorm waardeloos. Geluid wordt heel kolossaal en onverstaanbaar.

Tot nu toe dus positief, wordt steeds meer vertrouwd met de telefoon maar er is nog veel te ontdekken.

Jaap054 16-07-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend P7 16 GB / wit

Twee weken deze telefoon in bezit, zat er ineens een barst van boven naar beneden op de achterkant van de telefoon. Ik heb hem niet laten vallen of gestoten en het heeft ook niet onder druk gestaan. Via GSMWEB , waar ik de telefoon bij een abbo verlenging vandaan had, een reparatieform. gedowload en opgestuurd. Reparatiecentrum van Huawei zegt dat het niet onder garantie valt omdat het val, stoot of drukschade is. Maar er zit geen krasje of iets dergelijks op de telefoon. GSMWEB wil niets doen en Huawei zelf ook niet. Ze houden vast aan de melding van het reparatiecentrum dynafix. Het is mijn woord tegen die van hun. Laten maken kost 180 euro en ongerepareerd terugsturen 36 euro. Ze willen ook niets weten van een coulance regeling. Ik vind het een schande van alle partijen. Twee weken oud was die telefoon. Ik neem nooit meer iets van GSMWEB of van Huawei.

zangergert 08-02-2015

Ik heb precies het zelfde gehad middels drukken op de achterkant omdat ik hem niet uit een te strak hoesje van mijn zij kreeg
nou heb ik niet echt te hard gedruk en stond er versteld van dat het zoveel schade opleverde slechte kwaliteit glas
maarja probeer dat maar is te bewijzen ook voor mij geen huawei meer jammer toestel werkt wel lekker maar helaas binnen een week is dit me al overkomen

wilcobenne1975 01-09-2014

Jaap probeer de schade te declareren via je inboeldel verzekering deze heeft bij mij ook de kosten gedekt.

Jaap054 02-09-2014

wilcobenne1975,

Bedankt voor je reactie maar mijn verzekering kent een eigen risico van 100 euro. Daar schiet ik dus niet veel mee op.

Groetjes, Jaap054