HTC Desire 816 8 GB / grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Desire 816 8 GB / grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

thunderflesh 26-01-2015
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / grijs

Tot noch toe geen spijt gehad van de aanschaf. Scherm brak wel relatief snel (zat op de wc en de phone glipte uit mijn hand) en soms hapert de wifi connectie.

rocdy 06-01-2015
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / wit

De HTC Desire 816 is een erg prettige telefoon in gebruik.

Met een scherm van 5.5 inch lijkt de telefoon in eerste instantie erg groot, maar dit valt na enig gebruik al mee. De telefoon past nog steeds met gemak in een broekzak (niet geprobeerd in skinny jeans). Eenmaal aan de grootte gewend te zijn, zijn er meer voordelen dan nadelen met zo'n groot scherm.

Voordelen zijn dat in een oogopslag meer gezien kan worden, bijvoorbeeld bij het browsen van websites, maar het kijken van video's en spelen van games is natuurlijk ook zoveel prettiger met een groot scherm. Echter, nadelen zijn er ook, denk bijvoorbeeld aan het gebruiksgemak. De telefoon is moeilijker te gebruiken met één hand. Ook is de telefoon nog eens gemaakt van kunststof, wat helaas zorgt voor een nogal gladde achterkant. Hoewel de telefoon van kunststof is, betekent dit niet dat de telefoon goedkoop aanvoelt en er minder goed uitziet.

In alledaags gebruik is de telefoon erg goed, zeker als er rekening gehouden wordt met de prijs die er voor betaald wordt. Hij is vlot, de batterij gaat lang mee, makkelijk één tot twee dagen en de geluidskwaliteit is goed dankzij de Boomsound speakers aan de voorkant van het toestel. Een zwak punt van deze telefoon is wel dat de opslagruimte relatief weinig is, gelukkig kan dit toestel wel gebruik maken van een uitbreiding in de vorm van een SD kaartje.

Met de HTC Desire 816 heeft HTC zeker een goed toestel gemaakt voor consumenten die een prima toestel willen hebben maar geen premium prijs willen betalen.

Margi de Bruin 29-12-2014
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / grijs

De HTC Desire 816 is een betrouwbaar toestel die zuinig met zijn stroom omgaat, hij bied voldoende stroom voor de hele dag internet bel en app gebruik met supergeluid.
Zijn grote scherm maakt het gebruik overzichtelijk en toch
is hij compact genoeg voor de broekzak of handtas. Hij kijkt heel rustig voor de ogen en is gewoon mooi om te zien.

Erik uit Assen 29-12-2014
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / grijs

Inmiddels heb ik deze Desire 816 die maanden in gebruik. Mijn vorige toestel was een Samsung S3 welke helaas stuk ging. Ik kreeg de keus om of te repareren of dit toestel te nemen. Ik heb de keus dus gemaakt en eerlijk gezegd: ik ben zeer tevreden over dit toestel. Het grote scherm deed me overstag gaan. Erg prettig. Het toestel is snel, ik ben tot nu toe maar 1x een vastloper gehad en ik denk dat dat mijn eigen schuld was.
Wat betreft de camera heb ik het gevoel dat de S3 betere foto's maakt. Maar de kwaliteit van dit toestel is echt niet slecht te noemen. Ik vind het ruim voldoende.
De opslagcapaciteit is wel weinig. Maar bij 350 foto's verplaats ik deze naar mijn laptop en heb ik weer voldoende ruimte. Een extra sd card ga ik wel aanschaffen.
Dus wie een goed, groot toestel wil tegen een niet al te hoge prijs is de HTC Desire 816 zeker geen verkeerde keus...

Lucky1970xxx 29-12-2014
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / grijs

Na jarenlang een Samsung toestel te hebben gehad, onlangs overgestapt op de HTC 816. In 1 woord geweldig. Superdesign en de prestaties overtreffen mijn verwachtingen. Mooie prijs voor een uitstekende kwaliteit. Ik ben helemaal om...

VanSluis 24-12-2014
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / grijs

Groots toestel voor een klein prijsje.

Ik gebruik de HTC Desire 816 nu al zo’n 3 weken en op het moment van het schrijven van deze review is de grijze variant bij diverse online shops voor minder dan E 260,- te koop. Dat is een meer dan schappelijke prijs voor dit mooie en grote toestel.

Scherm en behuizing:
Het eerste wat opvalt aan dit toestel is de grote ervan. Dit is niet iedereens cup of thea, maar ik ben dik tevreden over het 5.5 inch scherm. Het scherm heeft een resolutie van 1280x720 pixels. Hiervoor gebruikte ik een toestel met een resolutie van 1920 x 1080 pixels, welke ook nog eens 0.8 inch kleiner was en een grotere pixel per inch had. Maar daar merk ik bij het gebruik van het toestel weinig van. Het scherm van de HTC Desire 816 is mooi, helder en scherp. Het is heerlijk om ermee op het internet te surfen of youtube filmpjes en video’s te kijken. Ik gebruikte eerst daarvoor mijn 7 inch HTC Flyer, maar de HTC Desire 816 is een prima vervanging daarvoor.
Het toestel ziet er mooi en strak uit. Voelt stevig aan en ligt ondanks zijn forse formaat goed in de hand. Puntje van kritiek wat ik op dit vlak heb is dat de achterkant erg glad is. De zijkanten hebben een andere textuur en bieden wat meer grip, maar ik ben bang dat ik hem dankzij de gladde achterzijde nog eens uit mijn handen gaat glippen. Dit kan natuurlijk gemakkelijk verholpen worden door een case aan te schaffen die meer grip biedt. De Boomsound speakers zijn zeer zeker het vermelden waard. Ideaal voor bij het bekijken/laten zien van filmpjes. Het geluid wat er uit komt is goed en kan behoorlijk luid. Ik heb het gebruikt om via Youtube sing-a-long songs aan mijn kinderen te laten zien waarop zij uit volle borst konden meezingen. Nog een puntje van aandacht is de locatie van de camera. Deze zit op de achterzijde links boven in de hoek. Bij het nemen van foto’s gebeurt het nog wel eens dat ik mijn vingers voor de lens houd. Van mij had de camera een centralere plek op de achterzijde mogen krijgen.
Voor de rest hebben de aan/uit en volume knop een prima plek linksboven aan de zijkant. Aan de andere zijde is de sleuf voor de micro sd-kaart en nano simkaart gemakkelijk bereikbaar en netjes weggewerkt met een kunststof klepje.

Camera:
Over de camera vind ik het moeilijk om nu een oordeel te vormen. De 13 megapixel camera heeft mij tot nu toe nog niet kunnen overtuigen. Dat kan liggen aan de donkere jaargetijde op dit moment waardoor ik ook minder foto´s maak. Ik gebruikte hiervoor de 4 Megapixel/Utrapixel camera van de HTC One M7. Deze maakte in ieder geval betere foto’s onder slechtere licht conditie (zoals binnenshuis bij kunstlicht) dan de camera van de HTC Desire 816. Ik heb het idee dat de HTC Desire 816 wat minder kleurrijke foto’s maak. Het is op zich een prima camera voor een telefoon van deze prijs. Het is overigens door de Sense 6 interface van HTC een gemakkelijk te bedienen camera en bied voldoende opties om naar eigen smaak in te stellen en dit ook op te slaan waardoor je het niet elke keer opnieuw hoeft in te stellen.

Software:
Ik ben fan van de Sense interface van HTC. Op dit moment heeft de HTC Desire 816 versie Sense 6. Het werkt gemakkelijk, ziet er mooi uit, biedt meer opties dan standaard Android, maar is niet overdadig/druk zoals bijvoorbeeld die van sommige concurrenten. Het toestel heeft geen fysieke knoppen aan de onderkant, maar onscreen knoppen. Ik vond het even raar in het begin, maar het went snel. De knoppen zijn een onderdeel van de interface en verdwijnen bijvoorbeeld bij het kijken van films waardoor de grote van het scherm ten volle wordt benut en dat vind ik wel zo fijn.

Batterij:
De batterij heeft mij aangenaam verrast. Ik had verwacht dat ik moeilijk de dag door zou komen. De HTC One M7 had ik standaard op de batterijbesparingsmodus staan en dan was de batterij tegen bedtijd wel bijna leeg en bij heel intensief gebruik was bijladen gedurende de dag wel nodig. Vanwege het grote scherm van de HTC Desire 816 had ik hetzelfde bij dit toestel, maar de batterij heeft ’s avonds voldoende over terwijl ik de batterijbesparingsmodus niet gebruik. Het is wel nodig om het toestel ’s nachts op te laden voor de volgende dag, maar het moet wel heel raar lopen wil ik met dit toestel onbereikbaar zijn vanwege een lege batterij.

Snelheid en geheugen
Het toestel heeft niet de snelste processor die er op dit moment te krijgen is, maar dat mag je ook niet verwachten van een toestel in het midden segment. Maar dat betekent niet dat het een trage toestel is. Ja, ik heb snellere toestellen gehad, maar de HTC Desire 816 werkt en reageert vlot. Het 8 Gb interne geheugen zal voor veel mensen ruim voldoende zijn, maar ik had toch wel graag gezien dat het toestel meer intern geheugen had. Hoewel het geheugen middels een micro sd-kaart uit te breiden is, kunnen helaas niet alle apps verplaatst worden naar de micro sd-kaart. Daardoor kan ik niet zomaar alle apps downloaden en laten staan. Ik ga dan ook regelmatig langs de apps om ze te verplaatsen naar de micro sd-kaart of om ze te verwijderen zodat het intern geheugen niet vol raakt.

Conclusie:
Al om al ben ik meer dan tevreden met dit toestel. Het grote scherm is een genot, hij ziet er goed uit, werkt vlot en dat allemaal voor een klein prijskaartje. Een aanrader!

Joey110 19-10-2014
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / grijs

Heel mooi en makkelijk te gebruiken. Het scherm is lekker groot en heel mooi. Het toestel is heel snel en het geluid is super. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze!

Speedy76 27-11-2014

Hoeveel hou je over van de 8GB opslag om apps op te zetten?

fernando93 11-10-2014
Geschreven voor: HTC Desire 816 8 GB / blauw

Afgelopen maand gekocht. Nadat mijn vorige telefoon. Een Samsung s3 wat minder werd. Gezien ik veel ervaring heb met mobieltjes denk ik in deze korte tijd wel een redelijk goede overzicht voor de kijkers kan geven. wat je van de telefoon kan verwachten.

1. Geluidskwaliteit. Hierbij geef ik 10 stèren. Zoals bij andere betere HTC modellen bekend is bespaart htc daar niet zo erg op en dat valt te merken. Het is niet uber geweldig. Maar kan zich zeker met de top meten.

2. Mogelijkheden. Hier ook de volle 10 stèren. De 1.6 GHZ processor kan alles aan. En er zit dus ook veel op. Van 4G tot een goede 13mp camera. En echt van alles wat. je mist nauwelijks wat tegen over een duurdere.

Gebruiksgemak. Hier zit de wat mindere kant van de telefoon in. Alle knoppen zitten aan de linker kant. Dit is erg wennen. voor mensen met een rechter hand. De bediening van Sense en 4.4 kitkat zijn verder wel goed. En het scherm reageert ook goed.

Vormgeving. Dit is ieder persoonlijk. Ik vind de robuust uitziende voorkant mooi en strakt. En een wat plastic glans achter kant ook mooi. Een Samsung achter kant zo gezegd. Maar dan een mooiere 2.0 en de voorkant met de vergelijking van de robuuste M7 M8 One.

Degelijkheid. Dit lijkt sterk in orde de glass is gorilla 3 de voorkant is van sterk plastic gemaakt. De achterkant van het gemiddelde sterkte plastic. Ik schat dat de bouw kwaliteit van de behuizing toch wel boven het gemiddelde zit. Wel voelen de knopjes aan de zijkant en de dekseltje waar je de simkaart induwt iets minder. Maar al met al ruim voldoende voor een telefoon van 300 Of meer .