Acer Liquid E3 zwart

8,4 (34)

LG G6 H870 zilver / 32 GB

LG G6 H870 zilver / 32 GB Best Reviewed jul 2017 8,1 04 - 2017
8,4 (34)

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jenkins 23-04-2014

7,4
Slechts een paar weken in bezit. Even wennen in het begin, maar tot nu toe tevreden over de aankoop.
Duo sim werkt erg goed en zie niet de problemen die bij de E2 gemeld werden.
Camara is goed maar niet super. Beeld wel goed.
Batterij gaat 2 dagen mee -> zeer acceptabel.

jcvanderstaaij 23-04-2014

9,4
Het enige dat ontbreekt is een Nederlandse Handleiding maar ik neem aan dat deze binnenkort verschijnt. Verder vind ik het een prettig toestel met voor mij voldoende mogelijkheden

Essiej82 23-04-2014

Lekker vlot toestel, duo sim bevalt goed. Toestel maakt mooie foto's.

Enige minpunt van Android is dat je per se het toestel moet rooten om met profielen te kunnen werken zodat je voor beide simkaarten apps als whatsapp/telegram kunt gebruiken.

Wat ik nog niet aan de praat heb kunnen krijgen is de gps, hij blijft zoeken en vind na ruim een half uur nog steeds geen signaal.

Overall: ik was voorheen een absolute iPhone fan maar vanwege het gebruik van 2 toestellen was ik het aardig zat om daarmee rond te zeulen, dit toestel is een mooie vervanger van deze toestellen! Ik ben zeer tevreden met dit toestel!

Essiej82 09-05-2014

Nu een tijdje verder en moet toch mijn mening herzien, er zitten toch wel een aantal minpunten op dit toestel:

1. De microfoon en speaker streep zit binnen de kortste keren vol stof wanneer je het toestel in je broekzak draagt.
2. Geluid is vrij zacht, zelfs op de luidste stand hoor je buiten eigenlijk het toestel nauwelijks als deze gaat.
3. Hij loopt geregeld vast. Ik kan drukken op het scherm of op de knoppen wat ik wil maar er gebeurd zo'n 30 seconden helemaal niks.

Naast deze punten heb ik al een dode pixel in het scherm zitten.

Verder vind ik het echt een nadeel dat je moet rooten om apps als Whatsapp op beide simkaarten te kunnen gebruiken met het risico dat je garantie vervalt. Jammer, hier zou vanuit Android toch meer aandacht aan gegeven moeten worden gezien het feit dat de meeste duosims op Android draaien.

janjaap2 23-04-2014

Enkel het grluidsniveau van de speakers kan m.i. beter, het geeft een " vlak" geluid. Verder heb ik geen aam/opmerkingen, mobiel voldoet verder aan eisen

0618408478 23-04-2014

Het een mooi en simpel te gebruiken toestel.
Wat ook makelijk is het dual sim mogelijkheid, ik zal er voorlopig geen gebruik van maken maar wel makelijk te weten.Probleem is wel om een beschermhoesje er voor te krijgen en schermbeveiliging.
Verder is het een fijn en licht toestel.

wilma 05 23-04-2014

Onze dochter is erg blij met dit toestel, er zitten veel mogelijkheden op.
Het enige nadeel is, dat er geen hoesje bij zit.

Longcat 23-04-2014

Geluidskwaliteit: De geluidskwaliteit is erg goed. De Acer Liquid E3 duo heeft aan de onderkant een (roodgekleurde) speaker. Bij het bellen zijn mensen goed te verstaan, ook als je buiten of in een publieke ruimte bent.

Mogelijkheden: Er hadden wat meer mogelijkheden op de telefoon mogen zitten. Zo kan ik bijvoorbeeld niet internet doorgeven (usb tethering) aan mijn laptop, wat een telefoon met HTC Sense wel kon. Wel heeft de telefoon een extra functie, namelijk een knop aan de achterkant waarmee je een app naar keuze kan laten starten of de camera.

Gebruiksgemak: De telefoon is erg snel en de launcher en skin die Acer er op heeft gezet zijn erg makkelijk in het gebruik. Wie al eens eerder een Android telefoon heeft gehad, zal geen problemen hebben met het gebruiken van deze telefoon.

Vormgeving: De telefoon is redelijk groot, maar zeker niet te groot. Je hebt echter wel twee handen nodig om de telefoon te bedienen. Aan de boven en onderkant zitten twee redelijk grote 'balkjes' waardoor het scherm zelf niet erg groot is. Boven en onderaan zit een rood streepje bij de speakers, dit geeft de telefoon een aparte look.

Degelijkheid: De buitenkant is van plastic maar voelt stevig en niet goedkoop aan. De camera op de achterkant maakt goede foto's en de camera op de voorkant heeft een flitser waardoor ook bij weinig licht foto's gemaakt kunnen worden. De foto's die door de front-facing camera worden gemaakt met flitser zijn echter wel erg overbelicht.

WiesjeA 23-04-2014

7,4
Een mooie telefoon met wat handige (en niet zo handige) extra's.

Vooral voordeel is het feit de snelle knop achter op heel makkelijk toegang verleent tot de camera.

Maar dat brengt mij ook direct naar het grootste punt van kritiek - het feit dat de camera niet makkelijk wil scherpstellen wanneer je hem opstart. Dit houdt in dat je met de telefoon aan het zwaaien bent en andere rare bewegingen moet maken voor dat hij realiseert dat hij ook scherp zou moeten stellen. Hopelijk is dit opgelost in een volgende software / firmware release. Daarom ook een 4 voor gebruiksgemak - de camera is niet makkelijk te gebruiken, en wel de voornaamste reden dat ik deze duo sim telefoon had gekozen. Er is nog niks te vinden op internet om dit probleem zelf op te lossen.

De batterij gaat hoogstens een dag mee als WIFI ook aanstaat. Als WIFI uitstaat en de ECOmodus aan staat dan kan de batterij wel twee dagen mee. Dit is prima.

De telefoon zelf voelt ligt en fijn aan. De android systeem er op is prima. De Acer extra's zijn niet allemaal nodig maar ook wel leuk om mee te spelen. Verder, gewoon een goede telefoon, vooral als je geen camera nodig hebt :)

ereisner 23-04-2014
  • Product maand in bezit

2x 3G Sims werkt goed, formaat is fijn, niet al te groot. Camera verrassend goed, geluid DTS erg mooi vooral via de hoofdtelefoon. Batterij houdt een volle dag. Fijn apparaat verrassend goed doet niet onder aan mijn HTC Ons X.

R_Koster78 23-04-2014

Na 2 weken gebruik moet ik zeggen dat ik erg blij ben met de Acer Liquid E3, ik vind de styling met de 2 rode balken en de rode ring erg stoer, de processor is lekker snel en doet niet onder aan de hogere segment toestellen.
Het toestel ligt lekker in de hand en is lekker licht, 3 kleine minpuntjes, 1 op het toestel zelf, je moet het toestel fysiek aanzetten met een knop aan de bovenkant, dit vind ik zelf niet handig.
De 2e en 3e zijn software gerelateerd, het unlocken is een kleine slide over het scherm, als je dan geen code gebruikt zit je telkens met een geunlocked toestel in je zak en bij de first start moet je je mobiele data aanzetten via instellingen omdat je moet specificeren welke sim hij daarvoor moet gebruiken, voor bellen hoeft dat dan weer niet en ik gebruikte maar 1 sim dus dat was een beetje raar.
Dat het toestel geen 4g heeft vind ik niet erg aangezien sinds ik op mijn vorige toestel 4g had mijn data spontaan niet meer voldoende was en ik niet het idee had meer te doen, nu heb ik ineens weer data genoeg.
al met al ben ik zeer tevreden met het toestel en heb ik zeker geen spijt dat ik hiervoor mijn vorige toestel heb weggedaan.

DoubleUtimes2 18-04-2014

7,6
Net als MarkdeRoo heb ik de telefoon ook bij iBood.nl gekocht. (Bestelnummer: 3661503
Na mijn ervaring met een Samsung Gio en een Chinees import model heb ik besloten om nu toch een echte smartphone te nemen.
Mijn eisen waren: Groot scherm, Dual Sim, Android 4.4 en een schappelijk prijsje.

De rede van mijn beoordeling:
Geluidskwaliteit
Goed geluid, geen gekraak bij muziek afspelen en ook de gesprekken zijn goed duidelijk.
Echter ken ik ook de Acer Liquid E2, het mooie van deze is dat deze stereo speakers heeft. Dat zou, in combinatie met de frontspeaker een mooie combo geweest zijn. Echter heeft Acer dit laten liggen.
De headset klinkt goed maar de dopjes zijn nogal groot en zitten op deze manier niet prettig in de oren, en er worden geen andere dopjes meegeleverd.
Verder is bij mij al 1 kant defect en staat er op de oortjes niet welke links of recht is, vandaar de 7.

Mogelijkheden
Android 4.4 (KitKat) zit er nog niet op maar dat zou het 2e kwartaal van 2014 gebeuren. Apps draaien goed en er is ook genoeg ruimte voor. 4GB wordt mee gepromoot maar zelfs als het systeem er al van afgaat blijft er nog 2.4GB over voor alle apps. Heel netjes vergeleken andere telefoons.
De knop op de achterkant zit op een goede plek en kan inderdaad makkelijk "selfies" mee worden gemaakt. Maar deze is ook handig om een zelfgekozen programma op te starten met 1 druk van de knop, houdt u de knop iets langer ingedrukt dan komt de camera te voorschijn.
1 Programma met de naam LiveScreen staat standaard op de telefoon en die wil heel graag dat u daar een account op registreert. Echter is dit nog niet gelukt en blijft deze op activeren staan om later weer opnieuw te vragen.
De flitser op de voorkant is ideaal voor iemand die dol is op "selfies" maar deze optie blijft voor mij relatief ongebruikt.
Telefoon werkt prettig en daarom een 8, het is nog even wachten op KitKat maar als dat goed uitpakt gaat deze naar een 9

Gebruiksgemak
Hier heb ik het in de vorige alinea al over gehad, toestel werkt prettig en zonder haperingen. 1 keer meegemaakt dat een spel CSR Racing begon te haperen maar dat was een enkele keer.
Als de telefoon helemaal crasht (Wat nogal vaak gebeurde met mijn oude Gio) kan er bij deze telefoon de accu niet worden uitgehaald. Dit is nog niet voorgekomen maar ik heb geen idee hoe de telefoon hierop zal reageren.

Vormgeving:
Ik ben dan weer zo'n persoon die er een hoesje omheen doet waardoor de vormgeving bijna onzichtbaar wordt.
Maar eenmaal buiten het hoesje ziet de telefoon er mooi strak uit.
Het rood van de speakers ziet er mooi uit, niet te opvallend maar ook niet onzichtbaar.
De camera steekt een beetje uit, maar anders wordt de zoom optie lastig.
De flitser op de voorkant valt wel erg op op zo'n zwarte telefoon maar daar raakt men snel aan gewend.
Hierom ook een 8 op vormgeving.

Degelijkheid:
Geen losse onderdelen op de telefoon, enige wat af kan breken (Hiervoor zult u wel moeite voor doen of heel slordig omgaan met de telefoon) zijn de klepjes van de SD kaart en de simkaarten.
De accu kan niet verwijdert worden waardoor de telefoon er solide uit ziet.
Helaas geen Gorillaglas tegen krasjes, hoesjes zijn al te koop en Acer komt eind april 2014 ook met eigen actieve flipcovers.
1 kant van de oortjes is helaas al defect maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Hiervoor ook een 8

Verder nog:
Inhoud doosje:
Telefoon
Boekjes
Headset
Usbkabel (+/- 0,5M)
Stekker (om usbkabel in te doen als oplader)

Conclussie:
Ik ben erg blij met de telefoon, hij voldoet helemaal aan mijn verwachtingen en werkt erg prettig.
Voor deze prijs is het lastig om een andere telefoon van dit kaliber te vinden zeker als deze ook nog DualSim moet hebben.
Een aanrader dus

MarkdeRoo 11-04-2014

Gekocht tijdens introductie actie (ibood). Prachtige slanke dual-sim mobiel met android. Ben zeer tevreden en na in de afgelopen 4 jaar zo'n 5 smartphones te hebben versleten van verschillende merken blijkt dit voor mij een blijvertje.

+ dual-sim (ik gebruik zelf mijn nl nr naast mijn data abonnement en in rusland mijn internationale nr.)
+ scherpte 4.7" IPS scherm
+ smart button op achterkant voor snelle toegang tot camera. Ideaal voor snelle reactie bij fotomoment
+ led flash op 13megapixel achter en 2mp selfie front camera.
+ handige acer app voor notes, schermopname etc.
+ strak maar mooi design en snelle respons door 4gb intern geheugen en quad-core processor 1.2Ghz (+microSD)
+ goed dolby digital geluid.

- wordt binnenkort pas geüpdatet naar Android 4.4 maar + dat dit is aangekondigd.
- plastic behuizing maar de bouwkwaliteit is gewoon goed. Kwaliteit tegen concurrerende prijs.
- accu 2000mAh maar met mooie powersave optie en gaat bij mij zeker de hele dag mee.

Eigenlijk ben ik in een week intensief gebruik op reis nog geen minpuntje tegen gekomen. Met een dual-sim Acer android smartphone heb je eigenlijk alles wat je maar zou mogen verwachten van een moderne smartphone.