Acer Liquid E3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Liquid E3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ddavidd 16-11-2014
Geschreven voor: Acer Liquid E3 zwart

Vanwege de goede specs (camera!), goede reviews en omdat het in oktober bij Kijkshop in de aanbieding was dit toestel gekocht.

In gebruik bleek echter dat de batterij binnen een dag al was uitgeput. Om precies te zijn 7 uur 's morgens uit de lader halen en om drie uur 's middags niets meer. Ter reparatie aangeboden en na drie weken te zijn weggeweest kreeg in een telefoon terug met precies hetzelfde euvel. Ik ben geen grootverbruiker; heb bv geen data-abonnement. Inmiddels heb ik nu ook een toestel van een ander merk.

Ik weet niet of ik nu net die maandagmorgen telefoon had, maar vond het wel erg jammer om hiermee te worden geconfronteerd.

Totaalscore van de review geeft een vertekend beeld. Als het doet wat het moet doen is het een prachtig toestel. Zo niet dan kan het gewoon niet gebruikt worden waarvoor het bedoeld is (mobiel bereikbaar zijn) en is het waardeloos.

martijn75 03-10-2014
Geschreven voor: Acer Liquid E3 zwart

Acer biedt een aardig mid-range toestel aan voor weinig geld. Zeker met de Wehkamp actie, waarbij dit toestel netto op nog geen 100 euro komt heb je hier beslist een goede koop aan. Het 720P scherm heeft mooie kleuren en is scherp. 4Gb geheugen is weinig, gelukkig uitbreidbaar met MicroSD. Die moet je er dan ook gelijk bij kopen, anders komt het niet goed.

De 1.2 ghz quadcore beloofd veel snelheid maar kan dat niet echt waarmaken. Deze processor is van MediaTek en is in de praktijk minder snel dan een vergelijkbare processor van bijvoorbeeld Qualcomm. Dit merk je vooral bij het gamen, hij hapert nog wel eens een beetje. Als je echt goed wilt kunnen gamen zul je meer geld uit moeten geven aan een high-end toestel. Vind je gamen minder belangrijk dan heb je voor dit geld een meer dan prima toestel met een relatief groot en duidelijk 720p 4,7 inch IPS scherm waar je prima Youtube, mail, social media etc op kunt bekijken. De accu is redelijk gemiddeld, bij intensief gebruik kan de Acer het bijna een dag volhouden. De 13MP camera maakt zeer aardige foto's en video's.

Voor rond de 100 euro (incl tegoedbon) dus zeker aanbevelingswaardig, maar zonder deze tegoedbon zou ik iets meer uitgeven en voor de Motorola Moto G gaan welke voor rond de 180 euro wordt aangeboden. Dat blijft één van de beste, zo niet dé beste mid-range smartphone van 2014.

Binkie49 29-05-2014

Ik heb de telefoon nu een tijdje.

Bij de start vond ik het toestel een verbetering t.o.v. de e2 duo. Vooral de vormgeving is vooruit gegaan. Camera 13 Mpx.
Nu kraakt de telefoon al. Echt degelijk is het niet.
Daarnaast is de gevoeligheid van het scherm enorm verslechterd. Bij het intoetsen van tekst wordt veelal de verkeerde letter gebruikt. En bij swypen moet je oppassen dat je niet te snel gaat, anders pakt het toestel het woord niet.
Het toestel lijkt ook niet sneller. Bij het opstarten van het toestel komt er een wit scherm tevoorschijn. Dit duurt een tijdje en het doet pijn aan je ogen als je net wakker wordt. Als ik dan mijn sims vrij schakel door de pincodes in te voeren, dan hapert het toestel bij de tweede sim.

Kortom. Geen aanrader. Neem de E2 Duo. Bijkomend voordeel is dat je geen micro-sims nodig hebt, en evenveel RAM krijgt.

tjex 20-05-2014

Het toestel is al meer dan drie weken in reparatie. Na anderhalve week werd de reparatie gereedgemeld: ik kon het gerepareerde toestel binnen 3 werkdagen terug verwachten. Na 7 werkdagen had ik nog niets ontvangen. Ik heb opnieuw contact opgenomen met Acer. Na 4 dagen kreeg ik antwoord: na de reparatie bleek tijdens een test dat het toestel nog niet werkte en dat het terug moest naar de reparatie-afdeling.Zucht!

Dit toestel is inmiddels al veel langer in reparatie dan dat ik het in gebruik heb gehad....

tjex 07-05-2014

Mooie, platte smartphone. Het scherm is groot, erg duidelijk, en reageert snel.

Helaas valt de kwaliteit erg tegen: de camera aan de achterzijde stelt helemaal niet scherp. Ook was de headsetconnector al na een paar dagen kapot.

Ik heb Acer benaderd en het toestel inmiddels opgestuurd ter reparatie. Erg vervelend om deze telefoon u al meer dan een week te moeten missen, terwijl ik net de normale SIM-kaarten van mijn vorige smartphone verkleind had tot een micro-SIM-kaarten. Die kan ik dus niet meer in mijn oude toestel gebruiken....

PeterC12 08-05-2014

Er zijn adapters te verkrijgen van micro-sim naar sim, voor een paar euro. Maar vaak lukt het ook met het deel dat er is afgeknipt.

Dulcine 06-05-2014

Mogelijkheden; Er zitten zoveel toepassingen op de telefoon dat ik er nog steeds niet alles van weet en dat vind ik een groot voordeel.
Gebruiksgemak; Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe Acer Liquid E3, vooral de agenda is er professioneel en daar kan ik al mijn zakelijke afspraken goed in kwijt. Ook de duo sim vind ik een grote pre.
Vormgeving; Ik vind de telefoon erg lekker in de hand niet zwaar, niet te groot en niet te klein.
Geluidskwaliteit; De geluidskwaliteit vind ik aan de zachte kant vooral in een drukke omgeving moet mis ik wel eens een gesprek, waar ik zelf steeds per ongeluk op druk is het luider en zachter zetten. het gaat zo makkelijk dat ik constant moet controleren of het het geluid niet te zacht staat.
Degelijkheid; het is een super degelijke telefoon

Pigspanker 01-05-2014

Tot nu toe geen spijt gehad van dit aankoop. Werkt goed, heeft een goede camera met veel mogelijkheden. Enige jammer is dat het zoveel verschillende software erop heeft zitten (google drive/sharing, acer sharing, etc) dat het lastig is om te kiezen wat je wel en niet moet gebruiken.

harnik 30-04-2014

Een fijne gebruiksvriendelijke smartphone. Heb even moeten wennen, maar na 2dagen spelen erg tevreden. Enkele standaard opties naar mijn persoonlijke hand aangepast. Nu echt een aanrader.
Accuduur niet verkeerd. Houd het bij normaal gebruik 2 werkdagen vol.
Aanraakgevoeligheid niets op aan te merken.
Snelheid zeer naar tevredenheid.
Duidelijk goed leesbaar scherm zelfs redelijk in zonlicht.

Kortom. Ik ben een tevreden Acer eigenaar.

ethm 28-04-2014

De Acer telefoon gekocht omdat ik opzoek was naar een dual-sim telefoon. Ik had hiervoor een Wolfgang (Aldi) telefoon, maar de camera viel helaas zwaar tegen. De Acer E3 is volgens mij op dit moment de beste camera en dual-sim telefoon! Android die er op draait is bijna stock. Er zitten een aantal Acer apps op, maar dit storen gelukkig niet zoveel (zoals Samsung) en de skin is gewoon stock. Accu gaat ongeveer 1,5 dag mee (met af en toe internetten in trein).

De telefoon draait goed en stabiel en het bereik is goed. Ook het koppelen met bluetooth werkt als een zonnetje. Spotify luister is regelmatig en geluidkwaliteit is goed.

Wat ik wel een klein nadeel vind is de knop rechtsonder. Deze knop laat dan zien welke apps er op dat moment open staat. Ik had liever een 'opties/menu' knop gezien. De vraag is ook dat de camera uitsteekt of dit op langer termijn gaat beschadigen (ivm op tafel leggen). En als laatste pakken de speakers vrij snel stof op, omdat het een 'gootje' is.

Voordelen:
+ Werkt vloeiend
+ Geluidkwaliteit (gesprek en muziek)
+ Zeer goede camera
+ Dual-sim
+ Prijs
+ Bijna stock Android
+ Accuduur is prima
+ Knop achterop (makkelijk foto's maken)

Nadelen:
- Camera kan beschadigen op langer termijn?
- Stof 'gootjes' bij speakers
- Accu niet te verwisselen
- Functie van rechtsonderknop

Al met al een zeer fijn toestel! Zeker voor het geld en ik heb er absoluut geen spijt van. De foto's zijn zeer scherp en mooi (in Madurodam getest) en dual-sim werkt perfect.

Bomo8 27-04-2014

Ik ben erg tevreden met dit toestel. Ik zocht een vervanging voor mijn eerder ook via IBood aangekochte Huawei toestel, waarvan het scherm wat te klein werd voor mijn ogen ;-).

Het toestel maakt mooie foto's en dat er een dual sim in kan vind ik handig voor in de vakantie (alleen vervelend dat ik steeds de waarschuwingsmelding krijg dat de 2e sim niet geplaatst is).
Batterijduur is prima, ik zet hem elke nacht aan de lader, maar hij is dan nog zeker niet leeg.

Als hoesje heb ik de Krusell Donsö Book Cover gekocht, past perfect. Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar om hem automatisch aan te laten gaan bij het openen van het hoesje, maar dat zegt misschien meer over mij als over het toestel ;-).
Tot nu toe zeker erg tevreden!

Binkie49 27-04-2014

Mooie smartphone.
Voordeel t.o.v. E2 is dat het nu één dicht geheel is.
Leuke functie met IPS. Hierdoor kun je snel foto's nemen. Erg goede kwaliteit foto's.

PeterC12 23-04-2014

Een fijn apparaat. Ligt lekker in de hand. Goed geluid en beeld. Geheugen kon iets meer,maar voor deze prijs ben ik dik tevreden. Apps kunnen bijna altijd op bijgeleverde SD-kaart worden geïnstalleerd. De duo-sim is makkelijk in het buitenland. Daar koop ik vaak een goedkoop prepaid-kaartje om te kunnen internetten.

Robvtilburg 23-04-2014

Wat mij betreft ziet de telefoon er zeer netjes uit en is alles netjes afgewerkt, voornamelijk de rode randen zijn een erg leuk detail aan de vormgeving. de klepjes voor de sd-kaart en de simkaarten was in in eerste instantie wat verontrust over, maar het blijft prima aan te sluiten.
De kwaliteit van het beeldscherm is meer dan goed, de kleuren zijn helder en de automatische helderheid optie geeft wat mij betreft mooi beeld.

Het gebruik van de acer rapid knop heeft me ook blij verrast, in eerste instantie had ik niet het idee dat het een nuttig feature is, maar stiekem blijk ik er toch wel makkelijk gebruik van te maken.
De knop zit, wat mij betreft, op de ideale plek en maakt het maken van foto's toch wat eenvoudiger door de natuurlijke postionering.

Het bedienen van de telefoon loopt lekker vlotjes, ik ondervind geen haperingen bij het navigeren of openen van applicaties. Het enige wat me op valt in het gebruik is dat de wifi connectie minder signaal op vangt (of in ieder geval aan geeft) dan andere devices die ik op dezelfde plek gebruik (blackberry tablet, en samsung galaxy s) afgezien van het feit dat een lager signaal aangeven wordt ondervind ik geen problemen met de internet verbinding.

Als ik kijk naar de geluidskwaliteit ben ik zeer blij verrast. Voor telefoongesprekken is het geluid gewoon goed en helder zoals je mag verwachten, maar voor audio merk ik toch wel dat de toevoeging van dts een aanzienlijk beter geluid oplevert dan mijn andere devices kunnen leveren.
Ik vind daarom, zeker gezien de prijs van de telefoon, de geluidskwaliteit uitstekend.

Ik heb wat lager ingezet op de mogelijkheden door het ontbreken van 4g, het feit dat er 1GB werkgeheugen in zit en het intern geheugen slechts 4GB groot is. Nu is dit voor mijzelf geen enkele probleem, maar ik kan me voorstellen dat voor sommige dit toch echt te weinig is.

Al met al kan ik niet anders stellen dat dit voor mij kwa prijs kwaliteit verhouding meer dan goed is.

werfff 23-04-2014

Ik was op zoek naar een betaalbare, maar degelijke smartphone met Dual-Sim, zodat je twee SIM-kaarten zonder gedoe tegelijk kunt gebruiken. Als dit ook is wat u zoekt, raad ik deze telefoon ten zeerste aan!

-Vormgeving:
De telefoon heeft een 4.7 inch scherm met een resolutie van 720 bij 1280 pixels. Alles wordt scherp afgebeeld en de kleuren zijn ook beter dan bij de meeste andere telefoons.
De telefoon heeft aan de boven- en onderrand van de voorkant 2 paar speakers zitten, die goed geluid leveren, zeker voor deze prijsklasse. Doordat ze aan de voorkant zitten, komt het geluid rechtstreeks naar u toe en heeft u een betere ervaring bij video's en games. De speakers zitten echter wel weggestopt, waardoor er stof in de gleuven kan komen.
Onder het scherm zitten 3 touch-knoppen: een homeknop, een multitaskknop en een "terug"knop. Er zit voldoende afstand tussen deze knoppen en daardoor zijn ze praktisch te gebruiken.
Boven het scherm zit in het midden een acer logo, links daarvan zit een flitser en rechts een camera. Naast de flitser zit ook een klein lampje dat groen of rood knippert wanneer er bijvoorbeeld een mailtje of SMS'je op de telefoon is aangekomen.
Aan de bovenkant van de telefoon zit de "power"knop en een 3,5mm poort voor hoofdtelefoons en oortjes. Als ik de telefoon in mijn rechterhand op mijn pink laat leunen (wat mijn gewoonte is), kan ik de powerknop vaak met moeite bedienen omdat hij te ver weg is, en ik heb vrij grote handen. Dit had niet gehoeven als de powerknop aan de zijkant zou zitten.
Aan de onderkant van de telefoon zit de poort voor de USB-kabel/oplader. Hier is niets op aan te merken.
Aan de linkerkant van de telefoon (als u het scherm voor houdt) zitten de 2 micro-SIM slotjes. Deze zijn eenvoudig te openen en te sluiten, hoewel ze dit nooit uit zichzelf zullen doen.
Aan de rechterkant van de telefoon zitten de volumeknoppen en het micro-SD slotje. De + volume knop heeft een klein uitsteeksel zitten, zodat er geen verwarring ontstaat over wat plus of min is.
Aan de achterkant van de telefoon zit de 13 megapixel camera en de AcerRapid knop, waarmee u veelgebruikte applicaties met één druk op deze knop kunt laten opstarten. Wat ik onhandig vind aan de AcerRapid knop, is dat hij soms wordt ingedrukt als de telefoon in mijn broekzak zit, waardoor de camera automatisch foto's maakt of het volgende lied wordt afgespeeld als ik muziek luister. De oplossing hiervoor is om de telefoon met het scherm naar buiten gedraaid in mijn broekzak te steken.
De enige minpunten zijn dus de te ver weg liggende powerknop en de AcerRapid knop die soms wordt ingedrukt. Ook is het niet mogelijk om de accu te verwijderen, wat ik liever wel zou hebben als de accu moet worden vervangen.

-Camera's
De telefoon heeft 2 camera's: de 13 megapixel "normale" camera en de 2 megapixel frontcamera. De normale camera maakt hele mooie foto's, zeker voor zijn prijsklasse, en ook filmpjes zien er vloeiend uit dankzij hun framerate. Toen ik de telefoon pas net had, duurde het meestal een halve minuut voordat de camera echt begon met focussen. Nu focust de telefoon al sneller, maar nog steeds niet zo snel als gewenst. Dit is een probleem dat veel voorkomt bij dit toestel, en ik hoop dat Acer een update beschikbaar maakt die dit probleem verhelpt.
De frontcamera maakt mooiere foto's dan de meeste smartphones omdat deze een hogere resolutie heeft. Ook worden foto's met de frontcamera beter belicht dankzij de flitser.

-Prestaties
De telefoon draait op een 1.2 GHz quad core processor, wat meer dan genoeg is om de telefoon snel te laten werken. Ook heeft de telefoon 1 GB werkgeheugen (RAM) waardoor mulitasken zonder problemen mogelijk is. Wat de grafische kaart betreft: "Asphalt 8: Airborne" is met een vloeiende framerate te spelen, al moeten daarvoor wel de graphics worden verlaagd. Het enige nadeel is het opslaggeheugen: dit is in totaal 4 GB, maar een groot deel hiervan wordt gebruikt door het besturingssysteem. Een externe micro-SD kaart is hiervoor de oplossing, zodat de meeste applicaties en bestanden niet het interne geheugen gebruiken. Ik ben nog geen situaties tegen gekomen waarin de telefoon vast liep of zelfs maar traag deed: alles werkt vloeiend. De accu doet het ook erg goed: de accu is nog nooit halverwege de dag leeggelopen.

-Besturingssysteem
De telefoon gebruikt momenteel Android 4.2, waardoor een eindeloze hoeveelheid apps uit de Play Store te downloaden zijn. Het vergrendelingsscherm ziet er strak uit: u kunt zelf een achtergrond instellen, een widget, zoals een klok, bovenaan het scherm zetten en 4 apps in een soort taakbalk zetten, zodat de geselecteerde direct opent wanneer u de telefoon ontgrendelt. Ook het startscherm ziet er goed uit: u kunt zelf widgets en snelkoppelingen naar applicaties plaatsen. De AcerRapid knop is ook te configureren: u kunt instellen welke applicatie opstart als de knop kort wordt ingedrukt, en instellen of de camera opstart als de knop lang wordt ingedrukt of niet. Wat ik wel een nadeel vind, is dat de telefoon wordt geleverd met allerlei applicaties van Acer. Deze zijn wel eenvoudig te verwijderen, maar toch had ik liever dat de telefoon zonder deze applicaties werd geleverd. Acer heeft een update naar Android 4.4 (KitKat) beloofd, waardoor de telefoon in de toekomst helemaal up to date zal zijn.

Al met al heeft deze telefoon een paar kleine kwaaltjes, maar niets wat echt belangrijk is. Voor de prijsklasse presteert deze telefoon perfect, en dat was wat ik wilde.

hackwerk 23-04-2014

Prettige en mooie telefoon met de bekende veelgebruikte MediaTek MT6589 chip. Snel en veel functies zoals goeie back en front camera, en camera sneltoets. Verkrijgbaar als Duo (dual SIM) en Single.
Zeer veel waar voor je geld!

Binnenkort de update naar Android 4.4 Kit Kat, en vanwege de chipset eenvoudig te rooten of customizen etc. en erg fijn dat Acer keurig de drivers en broncode aanbiedt!

ericadventure 23-04-2014

Ik vind het gebruik prima maar het geluid qua horen is zacht en kan niet harder worden gezet das jammer. Maar makkelijk bedinbaar en veel mogelijkheden en snel

DeniseK21 23-04-2014

Hele makkelijke en fijne telefoon. Hij is heel snel. De knop op de achterkant is ideaal, je kan zelf instellen welke sneltoets je wilt hebben. De camera is van goede kwaliteit, zelfs de frontcamera is nog goed.

dippes 23-04-2014

Samenvatting
De Acer Liquid E3 Duo biedt veel waar voor je geld. Het is een strak uitziende, relatief snelle en configureerbare telefoon.

Inleiding
Al een tijdje was ik op zoek naar een betaalbare smartphone met ruimte voor twee SIM-kaarten (privé en werk). Het gepiel met twee verschillende telefoons was ik zat. Toen ik de Acer Liquid E3 Duo voorbij zag komen, heb ik gegoogeld op eerste indrukken. Die bevielen mij, zeker in combinatie met de zeer redelijke prijs. Dit alles maakte dat ik tot de eerste aanschaf ben overgegaan.

Uiterlijk
De Acer Liquid E3 ziet er strak uit met zijn grote scherm, zwarte behuizing en rode details. Hij voelt stevig aan. De speakers aan de voorkant zijn ingezonken, wat een mooi effect geeft. Een nadeel daarvan is wel dat er makkelijk stof en pluisjes uit je broekzak in de speakergleufjes gaan zitten. Opvallend zijn de scherpte en helderheid van het scherm, die voor deze prijsklasse bovengemiddeld zijn.

Dual SIM
Het valt mij op dat over het gebruik van twee SIM-kaarten in één toestel weinig ervaringen gedeeld worden op fora en in reviews. Mij bevalt dit erg goed. De Acer is op het gebied van dual SIM goed configureerbaar. Je bent als je wilt altijd bereikbaar op twee nummers, maar kunt ook één van de twee SIMs uitschakelen. Elke SIM kun je een kleur en naam naar keuze geven, waardoor je nooit per ongeluk de verkeerde SIM gebruikt. Je kunt de standaard SIM apart instellen voor telefonie, SMS en gegevensverbinding, maar je kunt er ook voor kiezen om de telefoon altijd voor een telefoontje of SMS te laten vragen via welke SIM dit moet verlopen. Dit werkt overigens niet als je Google Hangouts als de standaardapp voor het verwerken van SMS instelt. Een punt van aandacht is dat er micro-SIMs in de Acer moeten. Als je dus een gewone SIM hebt, moet je die op maat (laten) knippen of bij je provider een nieuwe aanvragen.

Diverse pluspunten
+ Het energieverbruik van de telefoon valt mij mee. Ik doe bij normaal verbruik (’s nachts uit, 30 minuten bellen per dag) twee dagen met een volle batterij.
+ Android draait soepel op de Liquid E3. Het gebeurt mij zelden of nooit dat er schermen haperen of apps vastlopen.
+ Acer heeft beloofd om Android 4.2 in de loop van dit jaar te vervangen voor Android 4.4. Hiermee is de telefoon helemaal bij de tijd en kan dus nog wel een tijdje mee.
+ De functionaliteit die Acer aan Android toevoegt, is beperkt. Bovendien zijn veel Acer-apps (zoals AcerCloud en Polaris Office) in de instellingen uit te schakelen, waardoor ze helemaal uit het App-scherm verdwijnen en verder ook niet meer aangeboden worden.
+ De instellingen die Acer aan Android toevoegt, werken goed en zijn goed configureerbaar. Zo kun je van de knop onder de camera aan de achterkant instellen of je die überhaupt wilt gebruiken en zo ja, welke app er start als je de knop kort indrukt. Ik heb deze helemaal uitgeschakeld, want het indrukken ervan omzeilde de schermbeveiliging en zorgde ervoor dat regelmatig de camera ingeschakeld werd terwijl de telefoon in mijn broekzak zat. Een andere handige functie is om meldingen van specifieke apps voor 1 uur, 24 uur of voor altijd uit te schakelen. Als ik een vrije da heb, kan ik zo de meldingen van mijn werkmail een dag uitschakelen.

Diverse minpunten
- De batterij zit vast in het toestel en is dus niet te vervangen.
- De camera aan de achterkant deed er in het begin een minuut over om scherp te stellen. Na lang proberen is dit probleem nu opgelost. Op fora heb ik gelezen dat meerdere gebruikers er last van hebben. Hopelijk komt hier snel een fix voor van Acer.
- Qua naamgeving maakt Acer er een potje van. De telefoon is op de ondersteuningspagina niet te vinden onder E3, maar onder E380. Om de verwarring compleet te maken, bestaat er ook een laptop die Aspire E380 heet.
- Op dit moment is er nog geen Nederlandstalige handleiding te downloaden, terwijl Acer hiervoor in de verpakking wel verwijst naar de website.

lennart87 23-04-2014

Ik heb de telefoon nu 3 weken in gebruik. Mijn vorige telefoon was een Nokia Lumia 800, en mijn vriend heeft een nexus 5 (niet helemaal eerlijk vergelijkingsmateriaal). In deze review benoem ik de punten die mij opvallen.

ALGEMEEN
Over het algemeen ben ik erg tevreden over de telefoon. De telefoon voelt degelijk aan, is licht maar niet té licht, en heeft een solide uitstraling.

PROCESSOR EN SNELHEID
Android draait erg soepel. Ik gebruik vooral een paar simpele spelletjes zoals wordfued en verder gebruik ik whatsapp. Dit allemaal zonder problemen. Maar in vergelijking met de Nexus 5, die ook een quadcore processor heeft, is de E3 duidelijk minder snel. Multitasken gaat minder soepel. Browsen gaat goed. Er is soms wat meer sprake van haperingen, maar voor dit bedrag hoor je mij niet klagen.

CAMERA
Hij stelt niet scherp! De camera is echt een groot minpunt en ik hoop dat dit met nieuwe firmware wordt opgelost. Het niet scherpstellen is soms op te lossen door je hand even heel kort voor de lens te houden en dan weer te richten op het opject dat wil vastleggen. En dan maar hopen dat het lukt.. Verder heeft een camera een "sport" modus, die, als het scherpstellen eenmaal lukt erg snel is.

GELUID
De speaker is beter dan de Nexus 5. Het geluid is rijker en lijkt stereo.

GPS NAVIGATIE
Navigeren met dit toestel werkt erg goed. Laatst nog met de Maps applicatie genavigeerd tot in hartje Amsterdam. Hij krijgt binnen no-time een fix, tot op enkele meters nauwkeurig. Ook hervatten van het gps signaal na het inrijden van een tunnel gaat moeiteloos en snel.

SOFTWARE VAN ACER
Van de softwarelaag die Acer heeft geintegreerd in Android maak ik weinig gebruik. Ik had liever een compleet kale versie van Android gehad.

CONCLUSIE
Voor deze prijs een goede telefoon. Processor is snel genoeg. Fotokwaliteit is goed, als de camera het tenminste doet. Het wachten is op een camera-update met betrekking tot scherpstellen. Ook is het vinden van geschikte beschermhoesjes mij nog niet gelukt, zelfs niet op ebay. Hopen dat er snel accesoires komen. Al met al tevreden.

Roekie 23-04-2014

Prima toestel voor dat geld.

Plus:
Prijs
Accu
Duo Sim
SD slot
Sneltoets voor camera aan de voorkant

Min:
Helderheid kan beter
Glas spiegeling bij felle zon
Intern geheugen is weinig
Camera heeft moeite met scherpslellen bij aanzetten

Roekie 26-04-2014

Reactie van Acer op het camera focus probleem, daar heb je dus niets aan, iedereen moet zeker zijn telefoon ter reparatie aanbieden !

Geachte klant,
We lezen goede en slechte beoordelingen over de camera.
Mocht u het gevoel hebben dat dit na uw gevoel gewoon niet goed is en u bent daar ook
vrij zeker van , kunt u het apparaat altijd laten ophalen door onze transport dienst, zodat we
het kunnen laten controleren.

Ze pakken dan ook de links erbij om te zien waar het probleem aan kan liggen etc.

Via onze helpdesk kunt u een reparatie aanmelden.

Roekie 29-04-2014

Acer heeft het cameraprobleem onderzocht en geeft toe dat er bij veel mensen een probleem is met het scherpstellen van de camera, je kan hem opsturen naar Acer of wachten tot er misschien een update komt !

Dit is hun antwoord:
Geachte klant,

We hebben uw vraag voor gelegd en het is inderdaad een bekend probleem.

We hebben hier nog geen passende update voor, dit wordt nog onderzocht, maar het is wel
mogelijk om het apparaat aan te melden voor een reparatie, de camera wordt dan vervangen.

Dit lost het probleem op, mogelijk dat op een korte termijn ook een update hiervoor uitkomt,
maar om het direct op te lossen kunt u het apparaat aanmelden voor een reparatie.

jenkins 23-04-2014

Slechts een paar weken in bezit. Even wennen in het begin, maar tot nu toe tevreden over de aankoop.
Duo sim werkt erg goed en zie niet de problemen die bij de E2 gemeld werden.
Camara is goed maar niet super. Beeld wel goed.
Batterij gaat 2 dagen mee -> zeer acceptabel.

jcvanderstaaij 23-04-2014

Het enige dat ontbreekt is een Nederlandse Handleiding maar ik neem aan dat deze binnenkort verschijnt. Verder vind ik het een prettig toestel met voor mij voldoende mogelijkheden

Essiej82 23-04-2014

Lekker vlot toestel, duo sim bevalt goed. Toestel maakt mooie foto's.

Enige minpunt van Android is dat je per se het toestel moet rooten om met profielen te kunnen werken zodat je voor beide simkaarten apps als whatsapp/telegram kunt gebruiken.

Wat ik nog niet aan de praat heb kunnen krijgen is de gps, hij blijft zoeken en vind na ruim een half uur nog steeds geen signaal.

Overall: ik was voorheen een absolute iPhone fan maar vanwege het gebruik van 2 toestellen was ik het aardig zat om daarmee rond te zeulen, dit toestel is een mooie vervanger van deze toestellen! Ik ben zeer tevreden met dit toestel!

Essiej82 09-05-2014

Nu een tijdje verder en moet toch mijn mening herzien, er zitten toch wel een aantal minpunten op dit toestel:

1. De microfoon en speaker streep zit binnen de kortste keren vol stof wanneer je het toestel in je broekzak draagt.
2. Geluid is vrij zacht, zelfs op de luidste stand hoor je buiten eigenlijk het toestel nauwelijks als deze gaat.
3. Hij loopt geregeld vast. Ik kan drukken op het scherm of op de knoppen wat ik wil maar er gebeurd zo'n 30 seconden helemaal niks.

Naast deze punten heb ik al een dode pixel in het scherm zitten.

Verder vind ik het echt een nadeel dat je moet rooten om apps als Whatsapp op beide simkaarten te kunnen gebruiken met het risico dat je garantie vervalt. Jammer, hier zou vanuit Android toch meer aandacht aan gegeven moeten worden gezien het feit dat de meeste duosims op Android draaien.

janjaap2 23-04-2014

Enkel het grluidsniveau van de speakers kan m.i. beter, het geeft een " vlak" geluid. Verder heb ik geen aam/opmerkingen, mobiel voldoet verder aan eisen

0618408478 23-04-2014

Het een mooi en simpel te gebruiken toestel.
Wat ook makelijk is het dual sim mogelijkheid, ik zal er voorlopig geen gebruik van maken maar wel makelijk te weten.Probleem is wel om een beschermhoesje er voor te krijgen en schermbeveiliging.
Verder is het een fijn en licht toestel.