Samsung Galaxy S III mini 8 GB / blauw

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S III mini 8 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

samsung galaxy s3 mini 22-01-2017

Werkt goed!

Ik vind het een hele goede telefoon voor als je niet te veel spelletjes speelt. Het heeft wel een klein scherm vergeleken met andere telefoons. en de accu duur gaat na een half jaar achteruit. zoals ik al zij goed voor als je geen spelletjes speelt want ik heb het gevoel dat het helemaal geen 8 gb heeft. De telefoon doet wel wat hij moet doen en ik ben er heel erg blij mee! Deze telefoon loopt niet zo snel vast en dat is heel fijn.

Pluspunten

• Loopt niet vast
  • Nooit last van internet problemen

Minpunten

• Accu duur
  • klein scherm
  • weinig gb

Noor (tiener) 19-03-2016

Mijn eerste telefoon

Dit was mijn eerste telefoon en voor een half jaar was ik er best blij mee, tot de batterij slechter werd en ik veel nadelen ontdekte:
De batterij gaat niet lang mee, zelfs als de helderheid zo laag mogelijk staat en ik lichte apps gebruik. Als ik wel zware apps gebruik gaat de telefoon kuren vertonen zoals geluid spelen als de telefoon op stand-by staat. Omdat het een best oude versie is kan ik er weinig op spelen, ook de kwaliteit van de camera is erg slecht. De uitknop ging na een halfjaar raar doen en ik heb er vaak problemen mee. Als ik een game langer dan een half uur speel word mijn telefoon erg heet en moet ik het even uit zetten. Het scherm is negen van de tien keer te klein of reageert niet goed.
er zijn ook wel wat voordelen:
Omdat de telefoon klein is kon ik hem makkelijk meenemen. Het geluid was ook niet slecht , het kon wat luider maar over het algemeen was het goed. Hij voldoet aan alles was een telefoon moet doen en voor een lichte gebruiker of een beginner is ie perfect. Maar ik stap nu over naar een Huawei p8 lite waarvan de prijs weinig verschilt maar veel beter is.(de prijs/kwaliteit ratio is niet goed)

markcarilon 09-01-2016

Lijkt heel wat maar valt heel erg tegen. Accuduur is gewoon slecht. Wat opvalt is de slechte ontvangst van alles, netwerk, wifi, bluetooth en gps. Hierdoor is de toestel constant aan het scannen om die verloren signaal weer te herstellen. Zelfs in zicht van meerdere masten kan het zijn dat ie geen streepjes heeft, dit geld voor alles. Zelfs met energiebeheer aan en alle achtergronddiensten uitstaan [en de gps en bluetooth uit] is deze toestel gauw leeg. Niet kopen dus

Thea_ODB 31-07-2015

Dit is een handzaam formaat smartphone, hij geeft weinig storingen en de mogelijkheden zijn OK. Ik heb dit model met name gekozen om zin handzame formaat en de, naar zeggen, goede camera (in dit prijssegment). Bij goed licht maakt hij inderdaad best leuke foto's, maar bij minder licht zijn de foto's erg flets en heel korrelig, dus slecht. De video's vind ik veel beter, verrassend goed zelfs.
Ik heb deze smartphone nu zo'n 1,5 jaar en er is één punt waardoor ik helemaal klaar ben met dit ding en besloten heb om een andere te kopen en deze weg te doen: de extreem slechte kwaliteit van de batterij. Meestal houdt dit apparaat het net een dag uit, dan moet hij weer aan de lader. Dat vind ik nog niet zo erg, maar vaak haalt hij niet eens een dag! En ik doen maar heel weinig met dat ding, dus waar gaat die energie heen? Ik heb van alles geprobeerd: alles op maximale spaarstand, nieuwe batterij, batterij helemaal leeg laten lopen, terug naar fabrieksinstellingen. Maar het maakt allemaal niks uit. Als ik het apparaat enigszins gebruik, dan haalt de batterij de dag niet. Waardeloos dus!

Hallie020 07-02-2015

Wat een teleurstelling is deze telefoon, werkelijk waar is alles mini aan deze telefoon, vooral de accu. Ik kan er precies een halve dag mee voort, en dat al na een kwartaal. En dan staat GPS en Bluetooth standaard uit.
Maar ook de wifi ontvanger is mini, geen bereik in de huiskamer, iPhone heeft drie streepjes wifi op dezelfde plaats. Ook de speakerfunctie van handsfree is mini, ik kan hiermee mensen nauwelijks verstaan. Ook is het plastic gebarsten bij de usb poort onderin. Daarnaast reageert hij erg traag en loopt zelfs de belfunctie app soms vast.

Of ik heb een maandag ochtend exemplaar, of het is typerend voor dit toestel. Maar als je het aan mij vraagt; niet kopen.

Yannick Z 21-05-2015

U heeft deze telefoon waarschijnlijk niet eens gekocht want bij een andere telefoon zegt u PRECIES het zelfde.

robstift 28-12-2014

Prima apparaat met een heel scherp beeld en prima geluidskwaliteit. Tevens vele mogelijkheden en instellingen (eigen te veel). Het apparaat heeft 1 zeer groot nadeel en dat is de gebruiksduur bij een volle accu. Bij weinig gebruik is toch de accu binnen een dag leeg. Samsung geeft aan 320 uur mogelijk op standby. Hoe ze dat gemeten hebben... Heb al heel veel uitgeschakeld en gebruik de energiezuinige modus. Jammer dan Samsung hier niet meer aandacht aan heeft besteed.

Fredjegezellig 16-08-2015

Soms internet 24 uur aan ? is tie zo leeg groet Fred Roldanus

Joop120 05-12-2014

Mooi toestel.
Snel en makkelijk.

Nadeel, er zit nog geen Kitkat (Android 4.4.2) op.
De batterij is met 4.2.2. te snel leeg.
geheugen is ruim voldoende voor Kitkat.
Elke dag opladen met weinig gebruik.
Tot de helft gaat het langzaam, maar daarna is hij ook meteen bijna leeg.
Heeft iemand een tip voor mij?

FDA 23-11-2014

Prima prijs / prestatie verhouding. Duidelijk scherm met goede resolutie.
Voldoende geheugen (8GB) en lekker snel.
Aanrader!

H.T. Fernhout 09-08-2014

Een prima toestel voor een betrekkelijk lage prijs met dan ook nog een super amoled scherm!
Gebruiksgemak is voor mij minder omdat dit mijn eerste smartphone is.
Een moeilijk punt: het registreren bij Samsung lukt niet omdat het type niet wordt herkend.
Moeilijke website overigens; voor al contact is er omslachtig

roseB 17-02-2014

Sinds de aankoop van dit toestel in februari 2013 alleen maar problemen! Het toestal valt steeds spontaan uit of ik krijg de melding: geen verbinding met het netwerk.
Echt alles al geprobeerd o.a.:
-terug gezet naar fabrieks-instellingen
-nieuwe simkaart gekregen van mijn provider
-nieuwe accu
-laatste up-date zit er ook op etc.

Het toestel ter reparatie aangeboden via Coolblue, na 6 weken... kreeg ik het toestel terug. Op de reparatiebon stond dat er een onderdeel was vervangen. Ik wilde weten welk onderdeel, ik kreeg toen als antwoord nog een mail: er waren schroefjes vastgezet en het toestel was gekalibreerd.

Werkelijk 1 dag na het ophalen van mijn toestel......valt hij weer spontaan uit.
Ik had overigens in die 6 weken tijdens die reparatie een leentoestel, ook een smartphone, en die is in die 6 weken niet 1 keer uitgevallen. Dus nee, het ligt ook niet aan een slecht werkende mast hier in de buurt ;0

Dus weer terug naar Coolblue, ik vroeg om een andere telefoon, want ik was het zat om al bijna een jaar een slecht werkend en onbetrouwbaar toestel op zak te hebben.
Maar nee, hij moet eerst 3 keer naar de reparateur van Samsung en is het probleem dan niet opgelost dan misschien komt Samsung met een andere oplossing.

Dus: wie weet raad?

UPDATE:
Op 5 februari weer terug naar Coolblue om mijn gerepareerde Samsung op te halen. Dit keer was de software opnieuw geïnstalleerd. Weer naar huis met mijn toestel, ik had geen goed gevoel hierbij.
U raadt het al: nog geen dag later heb ik weer geen verbinding met het netwerk! Weer komt er bovenin mijn toestel een rondje met een diagonaal streepje te staan:Ø Geen bereik dus.

Weer contact opgenomen met Coolblue, men zou deze melding doorgeven (aan?) en het spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Wordt vervolgd.

Update 17 februari 2014:

Ook na deze reparatie valt het toestel weer spontaan uit, elke dag wel een keer.
Dus maar weer naar Coolblue: gelukkig....ik heb een andere Samsung S3 Mini gekregen!

Nu maar hopen dat dit toestel wel oké is want mijn vertrouwen in dit toestel is momenteel weg.

Ik wil erbij vermelden dat, wanneer dit toestel doet wat hij behoort te doen, ik dit een top smartphone vind!

roseB 27-01-2014

Sinds de aankoop van dit toestel in februari 2013 alleen maar problemen! Het toestal valt steeds spontaan uit/melding: geen verbinding met het netwerk. Echt alles al geprobeerd o.a.: -teruggezet naar fabrieks-instellingen -nieuwe simkaart gekregen van mijn provider -nieuwe accu -laatste up-date zit er ook op etc. Het toestel ter reparatie aangeboden via Coolblue, na 6 weken (!) kreeg ik het toestel terug. Op de reparatiebon stond dat er een onderdeel was vervangen. Ik wilde weten welk onderdeel, ik kreeg toen per mail het volgende antwoord: er waren schroefjes vastgezet en het toestel was gekalibreerd.....

Werkelijk 1 dag na het ophalen van mijn toestel.......... valt hij weer spontaan uit. Ik had overigens in die 6 weken tijdens die zogenaamde reparatie, een leentoestel, ook een smartphone, en die is in die 6 weken niet 1 keer uitgevallen. Dus nee, het ligt ook niet aan een slecht werkende mast hier in de buurt ;0

Dus weer terug naar Coolblue, ik vroeg om een andere/nieuwe telefoon, want ik was het zat om al bijna een jaar een slecht werkend en onbetrouwbaar toestel op zak te hebben. Maar nee, dat kon niet want het toestel moet eerst 3 keer naar de reparateur van Samsung en is het probleem dan niet opgelost dan misschien komt Samsung met een andere (?) oplossing. Ik heb nog nooit een review o.i.d geschreven, maar ik vind het zo'n knullige situatie. Iemand nog tips?

Ik wil er eerlijkheidshalve bij vermelden dat wanneer het toestel doet wat het behoort te doen, ik het een superfijne smartphone vind!

Roan1998 09-12-2013

Hele goeie telefoon, maakt degelijke foto's, behalve bij weinig licht, dan word het korrelig. Mooi groot en scherp display, helaas geen hd scherm. Met alle functies van de s3, zoals S-Beam en NFC, dus zeer handig, multitasken gaat ook goed. Al met al een goede midrange telefoon voor een zeer scherpe prijs.

Ik weet dat samsung een breed assortiment heeft zoals de galaxy fame, de ace 3, de trend. Maar dit is toch wel de beste, hier doe ik nog wel even mee. :)

Yorroy 13-08-2013

Ik heb gekozen voor deze telefoon, omdat ik een relatief klein toestel wilde maar wel een groot scherm. Het toestel is ongeveer net zo groot als mijn oude iPhone maar wel veel lichter, dunnen en een groter scherm.

Vormgeving
De telefoon ligt goed in de hand en is vrijwel helemaal met 1 hand te bedienen.
Softwarematig is de telefoon geheel naar eigen wens aan te passen omdat het Android is en is redelijk gebruiksvriendelijk. Ik vind veel zaken wel wat omslachtiger dan mijn vorige iPhone.
Er zijn wel veel meer mogelijkheden tot het wijzigen van instellingen.

Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak van deze telefoon is redelijk. Nadat je de telefoon de eerste keer aan hebt gezet krijg je allerlei handige tips en mogelijkheid tot het aan en uitzetten van diverse opties (incl. uitleg van de betreffende functie). Daarnaast is de telefoon geheel naar eigen smaak aan te passen qua layout.

Functionaliteit
De telefoon werkt zoals het hoort. Het touchscreen is prima. Alleen de scherpte van het scherm valt wat tegen. De snelheid van het internet (zowel WIFI als 3G) is zeer goed.
De telefoon werkt vloeiend en het maken van foto's en filmpjes levert zeer goede resultaten op.

Van het 8GB geheugen is slechts 4,96GB beschikbaar. De rest is gebruikt door de systeemsoftware e.d.
Een extra geheugenkaart is voor mij wel een must, maar deze zat er niet bij.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit van de telefoon is uitstekend. Dit geldt voor gesprekken over de handsfree speaker, koptelefoon of normale telefoonstand.
Alles is goed te verstaan en de ander kan jou ook duidelijk horen en verstaan.
Muziek luisteren via de speaker of bijgeleverde koptelefoon is ook goed.

Degelijkheid
Het voelt wel wat goedkoop aan door het plastic, maar toch vind ik hem wel degelijk.

Al met al tevreden met deze telefoon, helemaal voor dit geld (in de aanbieding bij de Phonehouse geweest voor 179 euro)

milanbrm 12-08-2013

ik heb deze telefoon nu ongeveer 2 maanden en hij bavalt mij prima.
hij is lekker soepel en alles werkt snel, zoals internet en downloaden.
de camera kun je supermooie fotos mee maken, zelfs macro fotos van een vlinder bijvoorbeeld.
het enige wat ik mis is het 'dubbele scherm' zoals wat de s3 wel heeft, waarmee je bijvoorbeeld twitter en whatsapp op 1 scherm kunt hebben.
geluid is ook mooi helder, je kunt dit ook instellen op bijvoorbeeld, concertzaal, hoge tonen boost, enzovoort.
het is voor mij maar een mobiel voor nood, omdat ik binnenkort een nieuwe krijg, maar hij bevalt mij prima.
als u een goedkope, snelle, mooie, mobiel zoekt met een goeie camera, zou ik echt voor de s3 mini gaan!!!!

harry6333 02-08-2013

Heb na 2 jaar gebruik gemaakt te hebben van een Nokia 700 nu deze samsung mini S3. In een woord een verademing! Wat een snelheid en wat een mogelijkheden!
Er zullen zeker nóg betere toestellen zijn immers is the skai the limit... Maar voor mij is dit een toestel dat niet beter hoef te zijn, het heeft alles en doet alles zoals je dat mag verwachten. Ik heb eigenlijk geen min punten. Of misschien toch een kleintje. Héél af en toe valt de telefoon uit als je hem bij je draagt in de broekzak bijv. Hij reset a.h.w. Ik las dit in nog enkele revieuws. Maar is tot nu toe na 2 maanden slechts 2 keer voorgevallen. Ik hoorde van Samsung galaxy 2 gebruikers overigens hetzelfde in een nog grotere frequentie. Ik zelf heb met deze "klacht"niets gedaan want door je code in te toesten ben je weer meteen online. Zo zal ieder apparaat wel wát hebben...

henk_haan 26-07-2013

Heb nu ook de Samsung Galaxy S3 mini aangeschaft nadat mijn vrouw hem ook al een jaar heeft. Geluid is zeer goed, Nog geen een keer tegen beperkingen aangelopen door de ruime mogelijkheden. Een van de belangrijke punten is de goede camera. Het enige lastige is dat de Whats-app foto's en andere foto op andere plekken neer gezet worden. Met mijn vorige toestel (HTC Wildfire S) vaak problemen met het werkgeheugen, dit is bij mijn vrouw nog nooit het probleem geweest ondanks het veelvuldige gebruik. Het is een goede android toestel waarbij wij geen gebruik maken van de Samsung apps maar van de aps uit play store. Nog geen enkel probleem gehad met een Ap. Gemakkelijk instellen van de widgets en home schermen. Voor dit toestel gekozen omdat het iets kleiner is als de S# maar toch bijna alle functionaliteit heeft.

desproet 26-06-2013

Werkt helemaal goed, makkelijk te bedienen, zeer snel. Alleen wanneer de temperatuur boven de laat zeggen 20 graden komt (in broekzak, tas, op tafel oid) dan schakelt ie zelf uit. vaak start ie ook weer zelf op maar hij zet zich ook wel eens helemaal uit. Dan moet ik de batterij eruit halen opnieuw erin doen en dan pas doet ie het weer. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hannahden 12-06-2013

Ik heb de telefoon nu een half jaar in mijn bezit en ik ben niet echt tevreden. Hiervoor had ik de HTC Wildfire s maar door te weinig intern geheugen ben ik op zoek gegaan naar een andere telefoon. Ik wil niet teveel geld uitgeven en vind het belangrijk dat hij niet te groot is dus ik kwam bij deze telefoon uit. Voor het geld is het op zich een telefoon.
Ik maak veel gebruik van mijn FM radio en die loopt steeds vast. Hierdoor loopt mijn telefoon ook vast en moet ik hem soms 4 keer per dag opnieuw opstarten. Daarnaast valt mijn geluid ook uit, werkt mijn touchscreen slecht en kan ik mijn bluetooth niet aanzetten.
Nu ben ik in onderhandeling of ik mijn geld terug kan krijgen want ik wil hem niet laten repareren, ben ik mijn telefoon zo lang kwijt. Ben benieuwd.....

albertams 13-01-2013

Super handig telefoontje.
Voor wie de S3 te groot is hier zijn broertje.
Hij is echt heel snel in gebruik en alles apps draaien soepel.
Internetten, mailen, smsen, navigeren, alles gaat gewoon perfect !

Een dikke voldoende ! aanrader deze telefoon, kopen ;)