Sony Xperia Z2 Zwart 16 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 Zwart 16 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

objectief 409 02-08-2016

5 keer gerepareerd nog niet goed

Had hem enkele maanden en men zei telkens dat men mij niet kon verstaan. Zelf getest wat ze dan hoorden en jawel: Allerlei geluiden erdoorheen en echo. 5 Keer laten repareren op garantie en nog steeds hetzelfde. Toen kreeg ik een nieuwe van Sony. Heeft het enkele maanden redelijk gedaan nu begint hetzelfde weer. Voor mij nooit meer een Sony .

objectief 409 09-06-2015

Hij viel laatst van het doucheplankje in de douchebak. Het klepje voor de lader schoot er gelijk af. Nogmaals: niet waterdicht.
Ik ging ermee zwemmen in zee. Daarna deed de koptelefoonpoort het niet meer. En inderdaad in de kleine lettertjes staat dat hij alleen tegen zoet water kan niet tegen zout water. Heb met een waterstraal de port uitgespoeld en gedroogd. Nu doet de port het weer.

Mamabeer 07-04-2015

Omdat dit toestel gepresenteerd werd als vlaggenschip waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Eerdere reviews deden mij geloven dat mij een waar kunstwerk ten deel was gevallen. De praktijk is helaas een stuk minder. De buitenkant lijkt stevig en van solide materialen echter het lipje dat voor de waterdichte afsluiting zou moeten zorgen hangt bij normaal gebruik altijd los. Weg waterdicht verhaal dus.
Toestel heeft ook een heel fel en hel led-licht. Bij het laden is dit fel blauw, en dat is net de kleur die het slaapritme het meest negatief beïnvloedt. En dat van je partner omdat het de hele kamer verlicht. Bovendien is de begintoon van het opladen niet uit te schakelen. Als er dus kleine fluctuaties in het stroomnet zijn lig je de hele nacht wakker van de herrie, dat maakt de telefoon buiten Nederland een heel slechte reisgenoot.
Het voordeel is wel dat de accu twee dagen mee kan bij rustig gebruik.
De software en camera werkt verder goed en inderdaad snel genoeg maar je mag voor dat bedrag ook wel wat verwachten.
Op grond van deze twee punten van kritiek zal ik de volgende keer een ander merk uitzoeken.

objectief 409 19-02-2015

Best een fijne telefoon.
Maar als je de telefoon in je reclame aanprijst dat hij waterdicht is hoort hij dat ook te zijn.
Ik heb hem 9 keer in mijn zak gehad bij lichamelijke activiteit. 8 Keer merkte ik naderhand dat het klepje van de laadpoort eraf hing. Ging dus uit zichzelf open bij normaal gebruik.
Jammer van Sony dat dit deel zo ondegelijk is. Wekt niet echt vertrouwen.
En mocht je telefoon blootgesteld worden aan water check eerst even of het klepje wel dicht zit.

W. Konijn 26-01-2015

Mijn eerste indruk was zeer positief en op dat moment heb ik de telefoon ook bij velen aangeraden. Het beeld, geluid, camera en vormgeving zijn allen top en ook is de telefoon erg prettig in het gebruik. Ik kocht de telefoon vanwege zijn waterdichtheid, die door middel van klepjes aan de zijkanten gegarandeerd wordt.

De klepjes die de telefoon waterdicht maken, blijken ook meteen het grote nadeel. Aangezien ik geen magneetlader heb, moet ik eenmaal per twee dagen het klepje openen om de telefoon op te laden. Nu blijkt echter (na vier maanden de telefoon in gebruik te hebben) dat het klepje niet meer sluit. Het klepje blijft een kleine tien minuten dicht zitten en gaat vervolgens ineens spontaan open. Ik heb een flip-over cover gekocht omdat ik dacht dat deze door de druk tegen het klepje het probleem zou verhelpen, maar helaas.. Nog steeds floept het klepje open! Ik heb Sony gemaild, waarbij het allereerst een hele week duurt voordat ze antwoorden en vervolgens geven ze aan dat het waarschijnlijk niet onder de garantie valt, omdat de klepjes kunnen slijten.. Na 4 maanden?? Als ik de telefoon wel wil opsturen, is de kans groot dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen. De suggestie van Sony was om op een Duitse site een nieuw klepje te bestellen (5 euro + 12 euro verzendkosten). Hier ben ik het dus niet mee eens en de service van Sony vind ik hierin ernstig te wensen over laten. Uit research op Google bleek tevens dat er veel meer mensen met het klepjes-probleem zitten, dus het lijkt een duidelijk zwak punt van de telefoon. Vanwege dit probleem en het matige gebruiksgemak door de klepjes, kan ik de telefoon niet als zeer positief beoordelen. Ik heb Sony al een mail gestuurd met het verzoek een gratis klepje op te sturen, omdat ze mij een ondeugdelijk product van 500 euro hebben geleverd, maar mijn droefheid is door deze betreurenswaardige toestanden al bijna niet meer te herstellen...

Reauen 14-01-2015

Uitstekend toestel,

+ scherm past zich aan aan de lichtomstandigheden
+ snel!
+ kraakheldere foto's
+ genoeg ruimte (maar ook een 64gb kaartje mogelijk toe te voegen)
+ build quality (super stevig)

- niet bijgeleverde magneetoplader (heb die van mij via china gehaald)
- mijn achterscherm begon spontaan haarscheurtjes te vertonen. waarna de achterzijde is gaan barsten.
- + mogelijk niet meer voor reparatie te sturen omdat ik de telefoon dan een maand moet missen (wat niet meer lukt (verslaafd aan functionaliteit)

Ondanks dat is deze telefoon zeer aan te raden, en ik neem zeer zeker weer een sony

DesieTH 29-12-2014

Toen mij werd voorgesteld om mijn abonnement te verlengen had ik niet gedacht aan een Sony.
Maar na dat de verkoper met mij mijn wensen doornam kwam ik uit bij de Sony Experia Z2 en deze bevalt mij tot op nu toe zeer goed.
Wat mij het meeste bevalt aan de Experia Z2 zijn:

- De goede camera aan zo wel de achterzijde als de voorzijde. Bij de meeste telefoons is die aan de voorkant toch wat minder. Daarnaast is de camera super snel. Dat was ik niet gewend van mijn oude telefoon. als het gaat om een toestel met een goede camera dan maakt Sony de verwachting zeer zeker waar.

- De batterij gaat relatief lang mee. Ik was gewend dat ik mijn telefoon na 12uur toch wel weer moest opladen. De batterij gaat bij mij bijna 2 dagen mee. Het toestel geeft ook tips over energie besparing en hoe je de levensduur van de baterij kan verlengen. Ik las in andere reviews dat het toestel heet zou worden, daar heb ik nog niets van gemerkt. Wel ben ik het eens met de opmerking dat het opladen vrij lang duurt. Maar ik vind dat geen echt probleem gezien ik dit tenminste niet elke dag hoef te doen.
Ik persoonlijk vind het ook een beetje onhandig dat de batterij is ingebouwd. Ik weet dat meer toestellen dit hebben en daar heb ik dezelfde bedenkingen bij. Je kan de batterij niet zelf vervangen mocht dat onverhoopt nodig zijn of een battery pull doen als je toestel vastloopt. Ik heb bij de Experia Z2 hier nog geen ervaringen mee en hoop dat ook niet mee te hoeven maken zoals enkele van mijn vorige toestellen.

- De telefoon is ook relatief gemakkelijk in gebruik en zeer snel. Beetje jammer vind ik de hoeveelheid aan van te voren in gestelde apps. Van de helft weet ik niet eens waar ze voor dienen en ga ik waarschijnlijk ook niet gebruiken. Maar die zijn eenvoudig uit te schakelen.

- De vormgeving bevalt mij ook zeer. Ik moest wel erg wennen de grote van het toestel, je stopt hem niet zo even in je broekzak, maar toen een vriend van mij aankwam met de Iphone 6 plus, viel de grote van de Experia Z2 best wel mee.
De waterdichtheid heb ik nog niet getest, maar het is een geruststellend idee dat je niet bang hoeft te zijn dat je telefoon nat word.
Iets minder vind ik wel dat de aansluiting van de oplader onder het klepje naast de simkaart zit. Omdat je telkens het klepje open moet doen ben ik bang dat het op een dag afbreekt. Ik begrijp dat dit is om de waterdichtheid van het toestel te garanderen, maar erg handig vind ik het niet. Het zou kunnen worden opgelost door een andere oplader aan te schaffen, de magnetische oplader die je aan de zijkant op je toestel plaatst. Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar het is wel iets dat ik in de toekomst wil proberen.

Al met al ben ik aangenaam verrast door de Sony Experia Z2.

PatrickCr 27-12-2014

De Sony Xperia Z2 is een toestel met een fraai design, een groot beeldscherm van 5,2 inch en zeer goede camera. Het toestel kenmerkt zich voornamelijk door het OmniBalance design van Sony, zo bijvoorbeeld de aan/uit knop aan de zijkant van het toestel. Deze ontwerpstijl wordt gebruikt voor meerdere toestellen uit de Xperia lijn.

De Xperia Z2 komt in een klein doosje met daarin natuurlijk het toestel, een headset (in-ear), een oplader met kabel en natuurlijk wat papier werk. Het toestel kan meteen gebruikt worden, aangezien deze al gedeeltelijk is opgeladen. Dit is natuurlijk een plus punt want je wilt je nieuwe toestel natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken. Dus dat is helemaal goed.

Wat als eerste opvalt is het scherpe en heldere scherm. De Z2 beschikt over een Full HD scherm wat je duidelijk kan zien tijdens het gebruik. Het oogt echt zeer scherp. Daarnaast zijn de kijkhoeken zeer goed, ik merk namelijk nauwelijks kleurveranderingen als ik het scherm kantel.

Door het grote 5,2 inch scherm is het toestel wel aan de flinke kant, echter door zijn relatief lage gewicht en geringe dikte ligt hij prettig in de hand. Daarnaast geeft het mooie aluminium frame een luxe uitstraling aan de telefoon en zorgt het voor een goede degelijkheid aan het toestel. De Z2 voelt namelijk zeer solide aan. Het laten vallen zou ik natuurlijk niet aanraden, maar heb wel het gevoel dat de Z2 tegen een stootje kan. Plus het helpt natuurlijk ook dat het toestel waterdicht is. Compliment aan Sony!

Wat tevens het vermelden waard is dat de Xperia Z2 over stereospeakers beschikt. Hierdoor komt het geluid echt op je af in plaats van een mono speaker aan de onder of achterkant van het toestel. Het geluid is hierdoor ook een stuk beter als gemiddeld toestel, echter is het nog steeds niet geweldig. Het geluid is bij hoog geluidsniveau wat schel en er ontbreekt wel wat aan bas.

De Z2 draait bij mij op het moment Android 4.4 Kitkat. Hij draait er soepel op en nagenoeg elke applicatie start snel op dankzij de Quad Core processor. Sony levert tevens een aantal applicaties mee, waaronder Walkman welke je muziek collectie kan afspelen en TrackID waarmee je muzieknummer mee kan identificeren, wat zeker handig is.

Als laatste wil ik even een vermelding maken voor de 20,7 megapixel camera. Dit is namelijk echt een ongelofelijke camera voor een mobiele telefoon. De foto’s zijn uitgerust met veel details, en in het donker worden er nog steeds zeer acceptabele foto’s gemaakt. Daarnaast kan het toestel video’s maken in 4K resolutie, wat zeker in de toekomst een groot pluspunt is, met de opkomst van UHD televisies.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Sony Xperia Z2. Het toestel heeft een mooi design, voelt degelijk aan en barst van de functies. Het heeft misschien niet de beste stereospeakers van alle smartphones, en kan misschien wat fors over komen, maar afgezien van dat een geweldige smartphone voor een goede prijs.

MJB87 27-12-2014

Geluidskwaliteit:

De kwaliteit van het geluid is goed, maar in sommige gevallen, bij t afspelen van filmpjes iets te zacht.

Mogelijkheden:

Android bied veel mogelijkheden tot het aanpassen van je telefoon, de skin die Sony over Stockandroid heen legt ligt heel dicht bij stock android. Geen rare toeters en bellen of zware software skins soals Samsungs Touchwizz bijvoorbeeld.

Gebruiksgemak:

Het is een fijne stevige telefoon die ondanks z'n forse omvang fijn in de hand ligt. Niks op aan te merken.

Vormgeving:

De telefoon heeft een minimalistische uitstraling, maar toch een chiqeu feel en look. Grootste pluspunt i.v.m. andere High end Android toestellen vind ik de Camera knop. Dit is echt iets waar Sony zich in de Android wereld mee onderscheid, een geweldige camera met een eigen cameraknop die de camera snel opstart en waarmee je handig, zonder geklungel op t scherm foto's mee kan maken.

Degelijkheid:

De telefoon is stof en waterdicht. Je kan er zelfs mee zwemmen tot 1.5 meter diep zonder dat er iets kan gebeuren (zolang je de klepjes op de laad poort en de Micro SD card slot dicht hebt).

Je zou dus denken de degelijkheid is een dikke 10. Maar helaas, Sony heeft er, in tegenstelling tot wat de standaard is binnen de Smartphone industrie voor highend toestellen het scherm van de Sony Xperia Z2 niet uit te rusten met corning gorilla glass. Het scherm is dus vatbaarder voor krasjes dan wenselijk zou zijn. Zeker wanneer je dit toestel in de markt zet als een alleskunner voor de avontuurlijke mens. In mij ogen dus een gemiste kans en een domme bezuiniging.

Ander minpuntje m.b.t. het scherm is dat zwart niet altijd echt zwart is, maar een wat doffe kleur heeft. Dit is echter echt het enigste minpunt over het scherm, het is verder super scherp en prachtig om in de bus/trein of ff lekker in bed Netflix te kijken ofzo.

Conclusie:

Het is een geweldige telefoon met zeer veel voordelen die je de 'minpuntjes' zeker doen vergeten. Ik kan deze telefoon iedereen aanraden, je zal er zeker geen spijt van krijgen.

djprovv 25-12-2014

Het is de fijnste telefoon die ik tot nu toe heb gehad. Heb hem in Mei dit jaar aangeschaft en heb er tot noch toe geen spijt van! Hij heeft zeker meer pluspunten dan minpunten ! Pluspunten zijn onder andere de top camera's, zowel de achterkant als de voorkant geeft pracht van foto's. Het is een snelle telefoon en heeft veel mogelijkheden. Het enige minpunt is dat hij zodra het scherm nat is, of vieze vette vingers vertoont, of helemaal niet meer reageert op het touch screen, of vanzelf gaat typen. Zodra je het scherm dan droog en schoon maakt heb je er geen last meer van. Voor de rest een super fijn toestel !

Arno.D 23-12-2014

In maart van dit jaar een Xperia z aangeschaft, omdat de voorganger mij zo goed is bevallen. En de toestellen van Sony vielen me op door de vormgeving die ik elegant en stijlvol vond. Maar na een paar weken kreeg ik problemen met het apparaat en kon er duidelijk niet meer van op aan. Ingeleverd bij de winkel waar ik het toestel had gekocht en twee weken later weer teruggekregen. Na een week al weer problemen en weer ingeleverd. Dit spel is zo'n elke twee maanden herhaald. Ik werd er niet bepaald blij van zo, temeer omdat Sony een opmerking mee stuurde over vermeend oneigenlijk gebruik en dat dit de oorzaak zou zijn. Dit schoot de winkel waar ik deze Xperia z gekocht had in het verkeerde keelgat en verdedigde mij terstond met een bericht naar Sony met de opmerking dat dit absoluut niet het geval was, temeer omdat de helft van de tijd dat toestel bij Sony had gelegen voor reparatie en dat de winkel telkens bij inlevering had vastgesteld dat het in nieuwstaat binnengekomen was. Ik had er immers nog niet eens ten volle gebruik van kunnen maken. Tot halverwege december dit jaar (2014) na de zoveelste maal heb ik dan na herhaaldelijk aandringen mijn aankoopbedrag terug gekregen. In de tussenliggende tijd heb ik noodgedwongen een nieuw gsm-toestel moeten aanschaffen, omdat ik het apparaat in gebruik heb voor mijn bedrijf en er voor het grootste deel van afhankelijk ben. U begrijpt dat ik deze keer geen Sony-toestel heb aangekocht om dit soort ellende (wat ik als consument toch wel zo heb ervaren) te voorkomen. Mijn conclusie is dan ook dat een Sony gsm toestel heel goed en naar tevredenheid kan functioneren, maar krijg je er wat mee is het kommer en kwel en neemt Sony niet de verantwoording op zich die het naar mijn mening wel zou moeten doen.

Gerben91 13-12-2014

Gelokt door een strak uitziende telefoon kwam ik terecht bij de Sony Z2, daarnaast vind ik een goede camera erg belangrijk. De telefoon ligt er prettig in de hand en weeg opvallend weinig, met zo'n groot scherm zou je verwachten dat de batterij niet lang mee gaat, Het tegendeel is echter waar, zelfs bij intensief gebruik haal je het einde van de dag met gemak. Het toestel is eenvoudig te bedienen en logisch in gebruik. Al heb ik het toestel nog niet onder water gebruikt, het is heerlijk om je geen zorgen hoeven te maken om een regenbui wat betreft waterschade. De camera is misschien nog wel het grootste pluspunt, erg scherpe foto's die niet onder doen voor menig digitale camera. Daarnaast heeft dit toestel nog vele variatie mogelijkheden met slowmotion filmen en effecten toe te voegen aan de foto's. Het meldingslampje is ook erg handig en verteld je hoe ver de batterij grofweg is opgeladen en wanneer je een nieuw bericht hebt ontvangen. Als laatste wil ik het glas nog noemen waarbij nog geen krasje te ontdekken is en dat zonder hoesje, hoewel ik eerst huiverig was over een glazen voor en achterkant. Conclusie ben je opzoek naar een goede telefoon met wat extra's dan is dit zeker een goede keuze.

Margo0224 06-12-2014

Ik ben heel tevreden over de deze telefoon.Hij heeft een goed formaat en een goede accu. Het geluid is erg mooi. Het knopje aan de zijkant waarmee je gelijk een foto kan maken is ook erg handig. De telefoon ziet er mooi uit en maakt mooie foto's. Met hoesje erbij is er niks aan de hand zoals schade of krassen.

jorick96 06-12-2014

Na de xperia z en z1 overgegaan op de z2. bevalt tot nu toe erg goed. vooral de camera (4k resolutie) en snelheid zijn fascinerend. Het beeldscherm is weer piekfijn in orde en het toestel ligt lekker in de hand.

Enigste minpunt wat ik nu kan bedenken is dat de interne speakers niet heel hard zijn, en de simkaart en opladersingang zitten onder 1 klepje. als dat klepje veel gebruikt wordt zou je simkaart beschadigt kunnen raken.

jorick96 06-12-2014

Heb de smartphone nu een paar dagen. hiervoor jaren in bezit van de xperia z en daarna z1.
Wat mij het meeste opviel was de de simkaart en de ingang voor de oplader onder hetzelfde klepje vinden. Dit lijkt mij erg breekbaar, maar dit moeten we nog afwachten.

Echter ben ik wel heel blij met de 4k video functie, levert fascinerende beelden op!

Ronnyb 09-12-2014

Ik overweeg deze telefoon te nemen. Alleen waar ik vragen bij heb is het formaat. Bijna 15cm voor een telefoon is vrij groot naar mijn idee. Op dit moment heb ik een sony xperia p.

Is het GOS signaal ook snel gevonden ?

mar.4 02-12-2014

Ik heb deze telefoon, slechts een paar dagen. Het is jaren geleden dat ik een Sony toestel had. De reden was dat de batterij niet lang meeging en ik daardoor een nieuwe moest aanschaffen. Prijzig.
Maar ik ben toch overstag gegaan.
Vanaf het eerste moment dat ik hem in mijn handen had, gaf het een prettig gevoel, maar vooral het installeren van diverse apps, ging moeiteloos.
Alleen al de vormgeving, maar ook het camera resolutie hebben mij over de streep getrokken.
Ik twijfelde tussen deze Sony Xperia Z2 en de Samsung Galaxy Alpha.
Tot nu toe heb ik nog geen spijt gehad. Dus duimen dat hij goed blijft bevallen.
Ik wens mij én deze telefoon een goede toekomst toe..

gebruikersnaam10110 27-11-2014

Pluspunten
- Erg goedkoop t.o.v. concurrentie
- Veel mogelijkheden en extra's van Sony (oa Remote Play)
- Geweldige camera
- Prachtig full-HD beeldscherm waarvan je de RGB naar wens aan kunt passen
- Waterdicht, met garantie!
- PS4 Remote play
- 3 GB aan RAM dus nooit haperingen
- zeer goede accu
- Noise-cancelling headset meegeleverd
- Goede connectiviteit

Minpunten
- Volume interne speakers

Heerlijk toestel, doet alles wat het moet doen en doet dat nog vliegensvlug ook. Werkt vele malen soepeler dan menig concurrerend toestel. Geluidskwaliteit tijdens bellen is super, ook met de luidspreker aan. Kan de telefoon makkelijk 1,5 meter van me afhouden en nog steeds goed gehoord worden. Geluidsvolume van interne speaker kan wat harder, maar geluid zelf klinkt prima door de stereo speakers.
Heb het toestel al enkele maanden, gebruik hem intensief en zonder bescherming. Heb een paar kleine krasjes op het achterscherm, maar deze zijn niet zichtbaar tenzij je goed zoekt. Telefoon ligt goed in de hand, kan net aan overal bij. Dit zal zeker niet bij iedereen het geval zijn, maar dan moet je een kleinere maat telefoon zoeken wanneer je per se bediening met 1 hand wilt.
Camera is super met zijn 20,7 MP. Haarscherpe fotos, vooral bij veel licht. Ook bij laag licht goede foto's, al moet je dan wel superior auto modus aanzetten en de telefoon goed stil houden. Heb van concurrerende vlaggenschepen nog geen betere resultaten gezien.
Altijd al fan geweest van waterdichtheid. Neem hem regelmatig mee in de jacuzzi of onder de douche. Het scherm ziet water dat erop spat wel als vingers, maar dat is normaal bij een capacitief scherm (ieder touchscreen zal zo reageren). Door de waterafstotende coating op het scherm is deze meteen na onderdompeling te gebruiken, een goede stap vooruit vanaf de Z1.
Noise-cancelling headset die erbij zit werkt fenomenaal, vooral als je vaak in de trein/bus reist. Je hoort echt niks meer van pratende mensen om je heen ed.
Batterij genoeg om met intensief gebruik een dag mee te gaan (7 uur scherm-aan tijd). Loopt bij intensieve spellen wel snel leeg, maar dat is logisch met zo'n zware processor.

Conmar 23-11-2014

Een perfecte telefoon. Door zijn strakke vormgeving en kwaliteit is dit echt een van de meest vooruitstrevende telefoons. Snelle werking van de apps, geweldige foto's, handig in gebruik en een stuk goedkoper dan zijn concurrentie. Kortom echt een aanrader. Zal nooit meer anders willen dan een Sony

henry6 15-10-2014

De batterij valt me tegen - ik krijg +-1,5 dagen eruit, en dat terwijl het nieuw is, later zal het minder worden. Vooral in de laatse 20% gat het snel omlaag. Opladen is traag, +- 3 uur. De geluids kwaliteit voor bellen is uitstekend, maar ik vind de speaker volume te zacht. De aan/uit en volume knoppen zijn niet op een handige plek, juist waar je normaal het toestal pakt. De klepjes zijn een beetje onhandig; maar dat is de prijs van het water afstotend ontwerp. De ringtones en wallpaper die er mee komen zijn niet mijn smaak, maar ok dat is gemakkelijk te veranderen. Als ik het toestel op start dan zijn er 1.8 GB van de 3 GB werkgeheugen beschikbaar, en dat is met een relatief licht antivirus pakket. Dus het systeem met een paar extras gebruikt al >1 GB.

Bas 3000 06-10-2014

Helaas heb ik me laten verleiden voor een experia z2 aan te schaffen.

Nou laat ik beginnen met de pluspunten.
- scherm (weergave)
- accu

De minpunten

Waterdicht? Nou als je scherm ook maar een druppel nattigheid voelt gaat de telefoon tijdens het van allerlei dingen doen die niet wenst.
zoals bv je instellingen veranderen naar een andere taal.

Geluidskwaliteit is belabberd en zacht, vooral met bellen in enigszins lawaaiige omgeving

Snelheid voor deze processor is ronduit slecht. Mijn nexus 4 van 2 jaar oud is sneller.

Happerend beeld en slecht reageren op het scherm.

Als je ia google een tel nr zoekt de telefoonapp het niet, dus kopiëren, telefoon openen, plakken, en jawel dan kun je wel bellen, als je goed luistert.

Vollopen ram geheugen, je hebt dan wel 3gb, maar het zit vaak voor 80% vol.
Met weinig apps open.

Wifi maar matig of je moet op de router zitten.

Volume en aan/uit knop zitten dicht bij elkaar.

Klepje van sim valt de hele tijd open.

Het is niet mijn intentie om iemand te ontmoedigen maar bezint voor ge begint.

Tot slot,
my first sony, and my last!!!

TomH-2 04-09-2014

Prima toestel met ongekende hoeveelheid mogelijkheden.
Om maar met de 2 problemen/ minpunten in huis te vallen:
1/ het toestel moet tijdens een gesprek hoger worden gehouden dan gebruikelijk met m'n oude toestel, anders krijg je al snel de melding van je gesprekspartner dat je onverstaanbaar bent.
Ook duidelijker praten wil wat helpen...
Lastig, zeker voor verbetering vatbaar, deze corefunctie, want daar heb je een telefoon toch voor, om verstaanbaar te bellen.
2/ Mijn inziens ongevraagde en ongewilde apps lieten het toestel na een paar dagen vastlopen.
Sterk vertraagde reactie, erg irritant. Een door een 'zaakje in de buurt' geïnstalleerde gratis appkiller bracht uitkomst. Sindsdien geen vertragingen meer, geen minuten wachten na het morgens ontwaken en aanzetten... Geen gemiste gesprekken meer door niet- reageren op de opneemtoets!
Gemakkelijke oplossing van een probleem dat er niet zou moeten zijn.

Verder:
een prima toestel, Androïd was toch al m'n ding, ben als 60- jarige niet opgevoed met dit soort apparaten 'die alles kunnen op internet-geluid-foto en TV gebied' en heb in het verleden hele gevechten geleverd met weerbarstige Operating Systems.
Weinig last van met dit toestel, moet soms even goed in de instellingen duiken maar eindeloos gefrustreerd zoeken naar het hoe-wat-waar instellen van wat dan ook heb ik nog niet meegemaakt.
Na korte tijd al 'eigen', dit toestel, hetgeen natuurlijk grotendeels te danken is aan Androïd.
Met dank aan de makers ervan en aan de mensen van Sony die het wat hebben aangepast!
Voor gewone internetbezigheden groot genoeg, voor TV kijken (Vodafone, 7,95 per maand incl. datakosten binnen Nederland) bleek het mooie scherm wat te klein.
Heb mede om die reden de bijbehorende (en zeer goed bevallende, zie review bij tablets) Xperia Z2 tablet aangeschaft.
Mooie match wat betreft werking en Looks!
Een goede antivingerafdrukscreenprotector doet wonderen, de duidelijk zichtbare afdrukken zijn er nog steeds maar vallen totaal niet meer op! Komt het mooie apparaat zeer ten goede! Voorkomt ook eindeloos poetsen....

Korte conclusie:
prima toestel dat op een van de belangrijkste functies - goed verstaanbaar een gesprek voeren zonder erg te moeten letten op hoe je het toestel vast houdt - nog iets kan worden verbeterd, misschien via een update?
Als die ongevraagd tsunami van apps dan ook wat kan worden beperkt...
is en blijft het een prachttoestel dat flitsend werkt met veel mogelijkheden, iets te groot voor 'in de broekzak' maar heel handelbaar en bruikbaar, ook voor een apparatendombo als ik ben.
Bovendien:
wat ziet het er móói uit!!

PAS OP IN HET BUITENLAND:
Stel via de provider (in mijn geval Vodafone) een maximum internetkosten in het buitenland bedrag in.
Dat voorkomt sowieso evt. extreem hoge rekeningen.
Zet automatische updates van apps en het toestel zelf uit, als automatisch geüpdatet wordt kunnen dat behoorlijk grote bestanden zijn, met behoorlijke kosten als dat net in het buitenland gebeurd!
Updaten kan dan thuis, bij grote bestanden via Wifi.

Email zonder bijlagen, Whatsapp en berichten kosten niet veel, ook niet over de grens.
Versturen van foto's en grote bijlagen bij mails etc. wel. Het spelen van spelletjes op zich kost niet echt veel maar de bijgaande advertenties (vaak korte filmpjes) verbruiken veel internetcapaciteit,
dus zijn duur!
Goed instellen, goed gebruiken en alert blijven zorgt ervoor dat je óók in het buitenland voor een klein budget/ te goed bereikbaar blijft!

Faar 01-08-2014

Ik ben zeer tevreden met de Sony Xperia Z2. Het is een verbetering ten opzichte van mijn vorige telefoon, de Xperia S. Als je niet per sé de nieuwste Samsung Galaxy wilt, maar wel een toptoestel van Android is dit een absolute aanrader..Zelfs mijn vrouw, een fervent Apple-gebruiker, is onder de indruk. De beste telefoon die ik in mijn handen heb gehad sinds de Nokia 8310!

Wat mij vooral bevalt is de batterijduur, iets waar ik zelf veel waarde aan hecht. Bij normaal gebruik gaat hij twee dagen mee. De Xperia S moest ik daarentegen elke dag opladen, ook al liet ik hem stand-by staan. Daarnaast werkt de Z2 snel, soepel en loopt niet vast. Apps laden snel waarbij je soepel kan switchen tussen de apps. Het bellen (niet onbelangrijk bij een telefoon) werkt ook prima.

Het beeld is haarscherp en kleurrijk. Daarnaast is de camera ook erg goed. Foto's en filmpjes zijn scherp, waarbij je ook veel opties en mogelijkheden hebt (bijvoorbeeld zwart-wit plus 1 kleur). De camera wordt wel snel warm. Omdat hij helemaal in hoek zit voel je dat ook snel. Het geluid is goed, maar anderzijds ook weer niet bijzonder.

De telefoon voelt stevig en robuust aan en kan tegen een stootje. Wel is hij wat aan de grote kant. Dat is een nadeel als je kleine handen hebt of je telefoon in je broekzak bewaart. Andere nadelen vind ik dat er geen HDMI-koppeling meer is en dat de lader achter een klepje zit verstopt. Dat is wel noodzakelijk voor de waterdichte functie. Daarentegen is er wel weer ruimte voor een micro-sd kaart, waardoor je je geheugen kan uitbreiden, iets wat ik ook zeer op prijs stel.

Pluspunten:
+ Sterke accu
+ Stevige design, kan tegen een stootje
+ Werkt snel en soepel
+ Uitstekende camera
+ Helder en kleurrijk beeld

Minpunten:
- Camera wordt warm
- Geen HDMI-koppeling

Conclusie: dit toestel kan in mijn beleving de concurrentie met de premium-toestellen (voor zover het er al zelf niet eentje is) prima aan!

sandervan_denberg 21-07-2014

Heel mooi toestel met een groot en helder scherm. Het design spreekt mij ook zeer aan, die glasplaten aan beide zijden maken het een trendy toch ook zakelijk design in mijn mening. De geluidskwaliteit van de speaker boxen zijn heel erg goed, ik heb wel een aantal keer het verwijt gekregen dat ik niet goed door de telefoon te horen was (tijdens bellen).

Een aantal pluspunten van deze telefoon zijn:
+ Heel duidelijk scherm, zelfs als de zon er op schijnt
+ Goede camera kwaliteit met leuke gadgets binnen de camera ap
+ Sterke accu, de telefoon kan twee dagen zonder lader terwijl je hem vrij intensief gebruikt
+ De telefoon is echt waterdicht, heb er mee staan douche om het uit te proberen. Het touchscreen gaat ook niet flikkeren als er water op spat, maar kan je nog steeds gebruiken.

Minpunt:
- Het aan/uit knopje zit dicht bij de volume regelaar, dit is nog wel eens irritant

re3el 17-07-2014

Wat een fantastisch apparaat..! Ik ben al jaren een Xperia gebruiker en heb de 'evolutie' van Sony dus van dichtbij meegemaakt.
Dit is zonder twijfel de beste telefoon die ik ooit in mn handen heb gehad.

Plusjes:
- De accu is waanzinnig, zelfs met GPS navigatie kom je de dag wel door.

- Snel: het maakt niet uit wat, alles is bloedsnel! Vooral het ondersteunde WiFi 802.11ac protocol, de burstmode voor de camera, gps-signaal en de 60fps 4k video blinken daarin uit.

- Handige dedicated camera knop!

- ECHT waterdicht

- het sony 'jasje' om de Android software werkt vlekkeloos. Alles sluit naadloos aan. Compact, intuïtief en efficiënt.

Minpuntjes:
- Warmlopen en afsluiten camera-app bij 4k video wat op te lossen is door de beeldstabilisatie uit te schakelen en andere achtergrond accu-slurpers.

- Auto superior stand voor foto's: voor de leek prima, maar een beetje spelen met de settings in 'manual' verricht wonderen! Wat een geniale shots maak je met dit ding!

Deze telefoon maakt de naam Xperia echt helemaal waar..

Vandenham 15-07-2014

Prachtig toestel met groot scherm en zeer heldere kleuren. Camera met veel opties en scherpe foto's.
Het scherm is ook aardig krasbestendig. Mooi om video's en muziek op af te spelen.

Het toestel werkt erg snel en kan makkelijk wisselen tussen verschillende apps.
Kortom een compleet toestel, van alle gemakken voorzien en qua uiterlijk mooi robuust en stevig.