Nokia N73 Music Edition zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia N73 Music Edition zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

ChloeOBrian 21-11-2009

Mijn man heeft dit toestel nu driekwart jaar. Hij noemt het het allerslechtste toestel dat hij ooit gehad heeft. Hij is een behoorlijke GSM-fan en denkt altijd goed na over zijn keuzes, heeft ook veel ervaring met de werking van telefoons.

Deze heeft hij genomen om mobiel t.v. te kunnen kijken. De batterij is dan erg snel leeg.

Erger is dat hij VERSCHRIKKELIJK traag is en soms lijkt het alsof er helemaal niets gebeurt. 7 van de 10 keer dat hij wordt gebeld kan hij niet opnemen om een of andere duistere reden.

Het geluid van t.v. en filmpjes is niet realistisch en erg schel. Alles klinkt een toon hoger dan het in werkelijkheid is.

En het allerergste: deze telefoon moet (ook volgens de medewerker van de Phone House gisteren!) HEEL vaak geupdate worden om (meer) ellende te voorkomen. Het ergste is dat je dan AL je instellingen kwijt bent.

Ik heb dat zelf helaas ook ondervonden bij het updaten van mijn Nokia 6500 classic. Ik vind dat onacceptabel. Ik ben UREN bezig geweest om alle instellingen weer goed te zetten, beltonen en afbeeldingen weer aan de contactpersonen toe te voegen.

Dat was voor mij een reden nooit meer te updaten, maar daar kom je bij een N-serie-telefoon volgens de Phone House niet onderuit!

Mijn man overwoog de N97 als opvolger van zijn telefoon, maar na het updateverhaal stapte hij daar acuut vanaf. Gezien alle recensies gaan wij beiden voor een Iphone met (hopelijk als het kan) een Vodafone-netwerk.

Weg bij KPN dus.

dylan 01-11-2009

Ik heb de Nokia N73 ME nu meer dan een jaar en ik ben er meer dan tevreden mee. Nooit gezeik mee gehad, snel door de menu's, bijna geen vastlopers op een of twee na, heel erg goed geluid uit de speakers na spelen met de instellingen, hele goeie camera, jammer genoeg geen wi-fi maar dat is maar een heel klein puntje voor mij dan. Degelijkheid is bij mij erg goed, hij is niet kapot te krijgen, in tegenstelling tot anderen want ik heb van meerdere gehoord dat hij niet al te lang meeging.

Al met al een heel goed toestel! en nu als opvolger wil ik aan E75...

danny meppelink 09-08-2009

De nokia n73 heb ik ongeveer een jaartje, en bevalt mij prima. Qua snelheid menu of applicaties openen is prima. Alleen wanneer je de telefoon aan zet duurt het wel even voordat hij aan is.
Geluid van de music player is opzich prima, maar wanneer je de volume op max zet klinkt schel blikkerig. Kan ook aan de kwaliteit liggen van de mp3 bestand. het geluid van het bellen zit het wel goed. wat ik zo irritant vind als je de FM radio wilt gebruiken dat je dan een headset moet aansluiten. (schijnt typisch nokia te zijn.) Accuduur met een volle accu kan ik er bijna een week mee doen voordat hij leeg is.
Qua mogelijkheden kun je er zat mee doen. Gebruiksgemak Ik vind het wel een makkelijk ding, ik heb er geen boekje om wegwijs te worden hoe en waar alles zit. De vormgeving van de telefoon ziet er wel goed uit. Ook nog naar een jaar

plus punten
Accuduur
Veel mogelijkheden
Gebruiksgemak

Min punten
Dat je een headset nodig hebt voor de FM radio.
Opstarten duurt wel even. niet echt een minpunt omdat ik hem dag en nacht aan heb staan.
Musicplayer wanneer je harder zet klinkt het geluid schel blikkerig

peewee 29-03-2009

NOkia N73 gekocht vanwege de tomtom. Werkt prima ook op vakantie meerdere keren gebruikt. Ben werkzaam in de bouw en deze telefoon heeft het toch meer dan 1,5 jaar volgehouden... voor mijn doen een uitzonderlijke prestatie. Zonder hoesje oid meerdere keren gevallen dus wb degelijkheid: 10. Idd is de telfoon traag bij internetten, traag bij foto's opstarten maar wb de tomtom, sms-en en bellen niks dan lof. Heb nu de N79 besteld, es zien of dat bevalt. Heb geen ervaring met snellere telefoons maw: het is gauw goed als hij heel blijft goed geluid geeft, kan sms-en foto's maken en navigeren!

2Swift 30-12-2008

Toestel 1,5 jaar in bezit.

Beetje dubbel gevoel.

Hiervoor een Samsung E720 en daarvoor een echte Nokia 3310.
Deze kan dus veel meer dan de anderen.

Plus-punten:
+Groot scherm dat goed afleesbaar is, ook in de volle zon.
+Gebruiksgemak, makkelijk te bedienen, hoewel je soms ff moet zoeken naar de instellingen.
+MP3 speler werkt goed, fijn ook een equalizer!
+Internetten werkt goed.
+Camera voor foto's overdag.
+Gesprekken goed verstaanbaar, ook bij veel omgevingsgeluid.

Min-punten:
-Accu is snel leeg (minder dan 2 dagen)
-Nacht foto's of met slecht licht (discotheek) zijn slecht, er zit ook een blauwe waas overheen (software up-dates hebben niet geholpen).
-Traaaaaaaaaaaaaaag. Daar had de 3310 nooit last van, smsjes openen en foto's bekijken, zelfs een menu openen. Het schiet niet op.
-Bij internetten zijn de pagina's soms slecht passend.
-Er gaat na verloop van tijd stof tussen de cover en het scherm zitten, dit kan je wel schoonmaken, maar dan moet je hem met enig geweld opentrekken.
-Geeft soms aan dat het geheugen vol is. Mij is niet duidelijk welk geheugen. Bij opnieuw opstarten doet hij weer normaal.
-Opstarten gaat ook traaaaaaag.

Meer minpunten dan pluspunten dus. In het begin was ik erg tevreden, ook omdat ie zoveel meer functies had dan mijn vorige toestellen. Maar na verloop van tijd gaat het irriteren dat hij zo traaaaaaag is. En wat ik ook erg vervelend vind is die slechte foto's 's nachts.

Ik ben me nu aan het oriënteren op een ander toestel, maar een nieuwe Nokia N-serie wordt het zeker niet. Ook omdat ik al las dat die ook zo traag zijn.

Ed7 18-12-2008

Ik kreeg deze telefoon bij mijn nieuwe abonnement. Ondanks alle reviews hier toch voor dit model gekozen: foutje.
Ik gebruik hem ondertussen een jaar en zoals veel mensen hier al aangeven is het ding heel erg traag. Hoewel ik verwachtte dat het mee zou vallen vind ik het ontzettend irritant.

Als je een SMS ontvangt ben je zeker 6 seconden verder voordat je het bericht kan lezen. Je hebt ongeveer 10 seconden nodig voordat je foto-album geladen is etc.

Bij mij, en anderen, valt af en toe het geluid weg als je gaat telefoneren. Je kunt dan de andere persoon bijna niet verstaan ook al zet je het volume voluit. Sinds kort valt hij ook zonder reden helemaal uit en het navigatiepookje zit los en schiet van de telefoon af als je in het menu navigeert.

Voor de rest heeft hij een ok accutijd. Een dag of 5 zonder bluetooth en intensief gebruik (mp3 speler etc.) Niet bijzonder, maar acceptabel. Er staan ontzettend veel functies op waarvan je een groot deel nooit zult gebruiken (virusscanner...) en een goed programma voor toetsenbordblokkade ontbreekt ook. Dit kun je oplossen door Autolock te downloadedn. Agenda en reminders werken wel erg fijn.

Foto's zijn best ok, zeker voor een telefoon camera. Voor de mensen die het interesseert: je kunt geen foto als volledige achtergrond instellen, hij zet hem op postzegel formaat neer over je oude thema heen.

Mijn advies: als je de keuze hebt, zoek een ander apparaatje.

Turbo.d 02-12-2008

Ik heb dit toestel ruim een half jaar in het bezit.

Alle mogelijkheden werken prima, alleen hij is zo ongeloofelijk traag.

Als je hem uitzet en weer aan, dan duurt het langer dan een windhoos PC om op te starten, daarna als je de menu knoppen gebruik duurt het zeker 5 seconden voordat het menu activeert.

Dit gebeurt ook bij het gebruik van de camera. Foto's zijn haarscherp, maar het duurt gewoon ruim 10 seconden voordat het toestel reageert op het openen van de schuif.

Ook heel irritant dat er geen automatische toetsenvergrendeling opzit.
Ik heb een tooltje geinstalleerd hiervoor en dat werkt ook niet.

kortom een goed toestel qua mogelijkheden, maar qua reactie snelheid is het een drama.

jerH 01-12-2008

ben niet tevreden met dit toestel. qua functies was ik wel tevreden, maar juist de mogelijkheden maken het toestel zeer traag. had ook de gebruikelijke kuren zoals vastlopen enz. maar heb er niet lang van kunnen genieten want de telefoon is stuk, hij is één keer in het water gevallen. dus dit toestel kan absoluut niet tegen een stootje. ik koop dus ook geen nokia meer.

Wiert 20-10-2008

Zeer goed toestelo echt een Topper!! alleen toetsen zijn wat aan de kleine kant om te smsen maar via de pc smsen via noka pcsuite gaat ook prima. mp3 overzetten kan makkelijk kies in het scherm de foon browser en slecteer daarin de geheugenkaart! en dan zet je zo mp3s over dus dan omzeil je nokia pcsuite zonder enig probleem.

Brian_L 17-10-2008

Dramatisch toestel. Ik heb al veel merken gehad maar vond Nokia altijd het fijnst. Nu niet meer.. Gelukkig zit mijn abo er bijna op en kan ik een andere gaan uitzoeken.
Al in het eerste jaar had ik heel vaak kuren. Dan gaf ie aan dat het telefoongeheugen vol zat terwijl daar niets op stond wat de fabriek er niet op had gezet! Ik zette namelijk alles op mijn externe SD. Ook was het pookje in no time kapot. Dat hadden ze zelf kunnen verzinnen, dat dat heel kwetsbaar is. Anyway, uiteindelijk ben ik m 6 weken kwijt geweest voordat ze bij Nokia in Hongarije konden concluderen dat hij niet te repareren viel.. Ik kreeg een nieuwe. Eerst zonder afschermklepje voor m'n geheugenkaart, ook heel klantvriendelijk :S Maar goed, deze heb ik nu 9 maandjes en ja hoor.. zelfde problemen! En het irritante is: hij doet ook gewoon niets zolang je geen geheugen vrij maakt (terwijl ik niets kán verwijderen). Ben er dus weer mee terug gegaan en ik had geen andere optie dan m weer op te laten sturen.. Nu is ie naar Dynafix ipv Nokia zelf en daar hebben ze niets kunnen constateren!! (terwijl ie de vorige keer niet te repareren viel..) Hoogst irritant. Heb dus nu m;n externe SD en batterij moeten nasturen want 'misschien kon het daar in zitten..'. Yeah right. Als ik het kaartje in mijn pc stop heb ik anders nergens last van. HEEL HEEL slecht apparaat.

nicela 30-09-2008

tot nu toe super toestel
menu reageerde wat traag maar na het deinstalleren van de anti-virus software lekker snel.
vastloop problemen tot nu toe niet gehad met de laatste firmware.
het enigste dat ik iets minder vind is dat de toetsen klein zijn voor mijn vingers.
maar daar krijg je wel een mooi scherm voor terug.
al met al een aanrader in mijn ogen

Anoniem 23-09-2008

sorry voor mijn nederlands
ik heb deze nu vanaf februwarie
en ik heb hem nu al 2 keer op ge stuurt
en volgende week weer van wege defekten
vastlopen uitvalen en een defekte volume regelaar
het is veder een leuk toestel
meet een onmogelijke indeling niet makelijk te begrijpen maar na lang proberen lukt het vast iederen

phil88 24-08-2008

Ik heb een N73 ME en heb er absoluut geen klagen over. Ik heb de telefoon nu bijna anderhalf jaar en de (originele) batterij gaat nog altijd makkelijk 4dagen mee. Een prachtige camera, S60 firmware is echt subliem,... Enige nadeel vind ik het kwetsbare LCD-scherm. Dit heb ik onlangs vervangen en heb dan ook maar meteen een berschermtas gekocht(aan te raden!). Het scherm valt dus, net zoals de batterij, NIET onder garantie.

NokiaN73TomTom 13-06-2008

Perfect toestel, mooie foto's, goed geluid.
Heb TomTom 6 erop gezet, en ook geen problemen ondervonden.
Mijn ondervonden problemen: in ruim een jaar tijd is de telefoon 1 x zonder reden uitgevallen. Mijn TomTom start eens in de zoveel maanden niet op, even telefoon uit en aan en euvel verholpen. Misschien één tip voor de gebruikers: ik heb de software nooit geupdate, en ben dat niet van plan ook, zolang hij goed werkt, nergens voor nodig toch? Mensen die ik ken met problemen, is dat allemaal gebeurt na een keer te updaten.

mienanemoon 09-06-2008

Sinds een paar maanden in bezit, kan niet zeggen dat ik er tevreden over ben.
Beeld flikkert regelmatig en hij geeft zomaar aan dat hij geen verbinding heeft, terwijl hij dat gewoon heeft.
3 weken geleden had ik helemaal geen verbinding meer. het simkaartje was kapot. Nieuwe simkaart erin en na 14 dagen weer kapot, zeggen ze bij orange aan het toestel kan het niet liggen dat is nog nooit gebeurt, dat het toestel simkaartjes kapot maakt, ik heb het hier ook al gelezen een een collega heeft het ook al gehad met 3 simkaartjes achter elkaar met ook een nokia. Die heeft een compleet nieuw toestel gekregen.

jeff123 09-06-2008

ik ben helemaal niet blij met mijn nokia n73!
ik heb um nu 1 jaar en er is al van alles mee gebeurd
in de eerste week ging mijn sim-kaart spontaan kapot en ik heb een abbonement dus ik moest iets van 30 euro betalen voor een nieuwe
de telefoon valt telkens uit!
de telefoon is veel maar dan ook veel te traag!
niks helpt daar tegen!
de toetsen vind ik ook wat te klein je druk makkelijk op een verkeerd knopje en dan is je sms weg
dus ik zou deze telefoon maar niet nemen!

yanic 24-03-2008

ik vind het echt een top mobiel ik heb hem nu een jaar er is nog niks mee gebeurt (behalve een paar keer laten vallen) en hij doet het gewoon nog goed. nog nooit problemen mee gehad.

+ punten
goede camera
goed geluid
makkelijk te bedienen
niet zo zwaar

- punten batterij naar 3 dagen leeg

Brunottiboarder 21-03-2008

@ Danijela
Broekzakbellen hoeft niet meer hoor! Daar zijn een paar toepassingen voor; Mr Lock of AutoLock.
zoeken op zone60symbian of op de namen van de toepassingen zelf, dan kom je ze wel tegen.

Zelf het toestel ongeveer een jaar in bezit, en hij bevalt prima. uitvallen en echo's zijn me vreemd!
Kaartje van 2GB er in, tomtom er op en vele mp3's, foto's en games, dit alles zonder problemen.
Helaas vind ik de speakers van de telefoon zelf erg schel klinken (via earplugs is gewoon goed), m'n vorige toestel (motorola E398) had meer bass (voor zover je van bass kan spreken uit 'n mobile telefoon) en klonk gewoon zuiverder. wat ook jammer is, is dat als je een strakke mix afspeelt, er steeds een pauze tussen de nummers komt, weet iemand hier een oplossing voor?

c de jong1972 02-03-2008

deze telefoon beval mijn goed.
hij licht lekker in de hand.
ja het is even uit dokteren wat hij kan.
maar ja welke telefoon niet.
toppie nokia

Danijela 01-03-2008

Ik moet zeggen dat er niks mis is met het toestel. Ik heb hem nu 11 maanden in bezit en het werk nog steeds heel goed en degelijk. Wel vind ik het super irritant dat er geen automatische toetsenblokering op zit. Hierdoor ben ik regelmatig een broekzakbeller (in mijn geval een tasjes beller)
En ik dacht dat nokia zo gebruiksvriendelijk is. Nou daar valt ook nog over te twijfelen.

boefje1 26-02-2008

Iets minder dan een jaar in mijn bezit en dan heb ik het niet over de 9 weken dat deze telefoon bij Nokia heeft gelegen! Wat een onvoorstelbaar fragiele telefoon, ik heb hem nu voor de 3e keer naar Nokia op moeten sturen binnen een jaar. Nooit maar dan ook nooit meer een N73! En nee ik heb de telefoon niet (in het water) laten vallen.

robbie77 16-02-2008

ik heb em net doormidden gebroken wat een niks apparaat!!!

dat dit nog tegenwoordig verkocht word!!

slechtste telefoon die ik ooit gehad heb dank je nokia!!

pramakers 08-02-2008

Uitstekende telefoon die een goed geluid geeft. Navigeren is even wennen, maar zit absoluut logisch in elkaar. Telefoon ligt goed in de hand en is goed afleesbaar. Ik had er ook geen geheugenkaartje standaard bij, maar die zijn los niet meer zo duur.
Heb er een 2Gb kaartje bij gekocht en heb al heel veel muziek erop gezet. Camera is ook uitstekend, tenminste als er genoeg licht is. Geen spijt van!
Overigens: van echo heb ik geen last.

Ruud123 12-01-2008

Kan me geheel aansluiten bij de recensie van 28-09-2007: Echo! Iedereen wordt er gek van. Maar als je dan bij de telefoonwinkel staat: geen echo!
Eveneens: spontane uitval.

Een plus is, dat als je in een behoorlijke driftbui dat ding hard op de grond hebt gesmeten hij het gewoon blijft doen (wel met echo!).

Neem de strop voor lief en toch maar een ander toestel besteld.
Kreun!

Y. van Dijk 17-12-2007

Een geweldige telefoon! Voelt stevig aan, heeft een mooie camera en de opties zijn on eindig! Zat erg te twijfelen tussen deze en de U600, maar toch maar voor de nokia gekozen en tot nu toe zeker geen spijt.

Mensen zeggen dat de N73 super sloom is, maar dat valt reuze mee. Wel iets langer dan bij me oude telefoon (e900) maar je hebt dan ook enorm veel opties extra.

Pluspunten:
Mooi geluid
Super camera (voorop wat minder maar logisch, dat is enkel voor video oproepen)
Voelt stevig aan
Ligt goed tegen het oor aan
etc etc etc.

Minpunten:
In mijn verpakking zat geen geheugenkaart (Orange)