Huawei Ascend G700 8 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend G700 8 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Voordelig01 21-09-2014

Ik heb dit toestel nu ruim een halfjaar en ben nog altijd te verdeden, accu gaat gerust twee dagen mee en alles werkt zoals je zou verwachten.

Ook de dual-sim is zeer groot pluspunt, en een reden waarom ik niet snel meer een ander merk zou aanschaffen. Echt ideaal als je werk en privé gescheiden wilt houden op één toestel.

Het enige waar ik een beetje kritiek op kan geven is de camera, maar deze is bij zover ik weet alle Huawei's niet geweldig.

Helaas al twee keer het scherm vervangen. Maar dit was met elk ander toestel ook gebeurd. Een groot voordeel is dat een compleet beeldscherm plus de behuizing nog geen 30 euro kost.

Eschel 11-09-2014

Ik kan hier heel kort over zijn: dit is een super telefoon! Gekocht voor €200 en met de cashback van €50, heb ik voor €150 een telefoon met quadcore processor, 2GB werkgeheugen, 8Mp camera, etc. die gewoon heel goed werkt in alle opzichten.Hoesjes ervoor vinden is ook geen probleem, maar wel via internet.
Vandaag de cashback eindelijk ontvangen, maar wel met een excuusmail van Huawei omdat het zo lang heeft geduurd.Dat is netjes van Huawei en dat mag ook wel eens gezegd worden.
I phone?? welnee, neem gewoon een H-phone!!!!

Eschel 06-02-2015

Inmiddels iets minder enthousiast en met maar één reden.
Wanneer komt er eindelijk een update??
Misschien is dat de keerzijde van de lage prijs?
Wel iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van een nieuwe telefoon; kies je voor een Huawei, dan blijft hij eeuwig zoals je hem hebt gekocht.

dikstaal 07-09-2014

Sinds mei in het bezit van de G700. Prima toestel, logisch in de bediening en de accu gaat lang mee. Toestel loopt gelukkig niet steeds vast zoals mijn vorige (samsung), maakt scherpe foto's. Gekocht 3 mei 2014 tijdens een cashback-actie, zou mijn geld binnen tien weken retour krijgen.
Nu 16 weken en enkele mailtjes verder heb ik nog steeds mijn € 50,= niet ontvangen, zo kan ik ook een actie houden.

dikstaal 11-01-2015

De huawei bevalt nog steeds heel goed. De € 50,= heb ik 11 september ontvangen. Een lange tien weken.

CorinneB 23-05-2014

Ik ben erg tevreden over " mijn Chinees". Het toestel functioneert prima, geen enkel probleem met Bluetooth (bijv op touchscreen in de auto), logt netjes in en uit. De accu gaat best lang mee (ik zet gps meestal uit, dan gaat de accu veel langer mee).
De € 20 cashback stond binnen 3 wekennetjes op mijn rekening.
De keuze in hoesjes voor dit toestel is niet zo groot, da's een beetje jammer.
Ik heb echt geen klachten over het toestel, helemaal niet als je de aantrekkelijke prijs bekijkt, en beveel het graag aan.

EJJSE 15-05-2014

Na wat problemen met een provider over een leasetoestel besloot ik te gaan voor sim only met een los toestel.
Aan de hand van onderstaande reviews en het prijstechnische deel besloot ik te gaan voor de Huawei Ascend G700 met een witte achterzijde.
Huawei is geen kleine speler in de wereld, dus deed ik deze aankoop.
Absoluut geen spijt van.
Het toestel is zeer gebruiksvriendelijk, ligt heel goed in de hand, is snel, niet te zwaar en een mooi duidelijk scherm. ( 5")
Omdat android mijn voorkeur heeft ( hiervoor Samsung ), was de overstap zeker niet moeilijk.
Voor deze prijs heb je echt waar voor je geld.

outlander1 11-05-2014

Ik ben nu zo , n half in bezit van mij huawei g700 . Ben erg tevreden was ook opzoek naar een telefoon met plaats voor twee sim kaarten. Kan niet negatief zijn over g 700. Wat ik wel eens heb ? Is als ik hem s,avonds op ga laden, zet ik hem uit laad hem op en s morgens is toch van zelf aan gegaan vliegtuig modem. Heel apart toch? Verder een top toestel een aan rader. Outlander.

Sanitarium 19-03-2014

Wegens het verkrijgen van een werktelefoon, was ik op zoek naar een dual-sim smartphone, zodat ik mijn privénummer ook kon behouden. Ik heb geen zin om met twee telefoons rond te lopen. Huawei biedt met deze Ascend G700 een zeer interessant toestel, zeker in combinatie met de € 50,- cashbackactie (geldig t/m eind maart 2014).

Hiervoor had ik een Nokia Lumia 520 en die vond ik traag en het besturingssysteem (Windows Phone 8) vond ik niet erg prettig werken. Tevens vond ik de beschikbaarheid van apps tegenvallen. Dit waren redenen waarom ik wel graag Android als besturingssysteem wilde hebben.

Vooralsnog bevalt de Huawei erg goed. Met 5 inch vind ik hem vrij groot, maar na een paar dagen ben ik hier eigenlijk al aan gewend. De batterijduur is ongelooflijk! Vrijdagmiddag de eerste keer volledig opgeladen, nu ik dit schrijf is het woensdagmiddag en ik heb nog 18% batterijcapaciteit over! Nu moet ik wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik de telefoon sinds maandag pas intensief gebruik, met twee simkaarten erin. Wat ik erg fijn vind, is het Androidsysteem, ik heb al een berg apps geïnstalleerd en het werkt allemaal soepel. De wekker werkt ook als de telefoon uitstaat, dat deed mijn Nokia Lumia ook niet en die batterij was al zo snel leeg. Dus wekker zetten, telefoon uit en de telefoon springt zelf aan voordat de wekker afgaat, scheelt ook weer batterijgebruik.

Het dual-sim werkt tot nu toe prettig. Er is één simkaartslot dat 3G ondersteunt. Je kan per simkaart aangeven welke functies je daaraan wil toewijzen, in mijn geval slot 1 voor data (3G dus), voor berichten en bellen kan ik steeds kiezen welke simkaart gebruikt wordt. Je kan ook een voorkeur instellen, in dat geval pakt de telefoon die bewuste simkaart voor bellen en / of SMS.

AnniW 10-03-2014

Ik wilde per se een dualsim smartphone en met de cashback (€50) actie werd deze telefoon het meest interessant van allemaal. Ik ben er tot nu heel erg tevreden mee! Moest even wennen aan de grootte (had eerst een HTC OneV) en de plaatsing van de volume en aanknop, maar dat was eigenlijk het enige. Het scherm is bijzonder scherp, reageert goed op mijn vingers en de instellingen zijn makkelijk aan te passen (ik ben niet zo heel erg handig met elektronica). Apps starten snel op en dat is echt een verademing als ik denk aan mijn vorige telefoon ;)

Mou5eB 05-02-2014

Op zich best tevreden, maar ik ben bang dat ik een maandag ochtendtoestel heb.
- Wifi hapert, soms kan ik het 'schakelaartje' niet omhalen om aan te zetten. Maakt geen verbinding, of ziet zelfs aanwezige netwerken niet. Staat buiten bereik.
- Scherm gaat soms gewoon niet aan als het knopje aan de zijkant wordt ingedrukt.
- Batterij gaat snel leeg (binnen een dag). Mogelijk door 1e probleem

Voor de rest lijkt het een goed toestel.

JoepKuiphuis 27-01-2014

Na lange tijd een Samsung Gio te hebben gehad, tijd voor wat nieuws.
Na even zoeken kwam ik bij Huawei. zelf ben ik graag een persoon die spelletjes speeld dus ik wou een telefoon die alle nieuwe spelltjes kon draaien en waar je niet na een uur de accu moet opladen.
Deze telefoon kan het allemaal goeie specificaties. hele snelle telefoon voor zijn prijsklasse.
en ik ben al helemaal tevreden met de accu duur!

Ik raad hem dan ook erg aan!

RobvdHorst 26-01-2014

Na 3,5 jaar werd het tijd om afscheid te nemen van mijn iPhone 4. Ik ben een Apple-gek, maar gezien de huidige prijzen van Apple wilde ik hier wel een keer vanaf stappen.
Bij toeval kwam ik deze G700 tegen welke voorzien is van Dual-Sim. Een groot voordeel waardoor ik mijn zakelijke SIM er ook in kan doen. Voor de prijs van 199 Euro (na cashback Huawei) krijg je erg veel waar voor je geld. Quad-Core processor, 2GB werkgeheugen, Dual-Sim, etc.
Na enige dagen in gebruik te hebben kan ik zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. De Dual-Sim werkt geweldig. Ook is het toestel supersnel (helemaal vergeleken met mijn oude iPhone 4) De android-skin is gebaseerd op iOS, het lijkt gewoon allemaal een beetje op iOS. Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat het geluid wat zacht is bij het bellen en het grootste minpunt is de waardeloze camera. Deze heeft een zeer trage sluitingstijd en als het licht niet goed is, dan zijn de foto's nog bagger ook. Maar dat maakt mij weinig uit. Ik vind het een toptoestel. En dan krijg je er ook nog eens 3 jaar garantie op als je de papieren op tijd instuurt naar Huawei.

Jovinnie98 07-05-2014

Je geeft aan dat het geluid wat zacht is wat ik ook een probleem vond. Heb in alle menu's lopen zoeken waar dit aan te passen is maar blijkt vrij simpel: Gewoon tijdens het bellen op volume + drukken tot geluid goed is.
Foto's in schemer zijn idd matig maar op klaarlichte dag buiten vindt ik ze pima.

alice2014 15-01-2014

Een super telefoon zelfs ik telefoon analfabeet kan er goed mee overweg.
Het enigste nadeel van deze dual sim vind ik dat je niet per kaartje een ander deuntje er op kan zetten wat bij mijn vorige wel kon.
maar voor de rest super werkt snel foto kwaliteit is ook redelijk en de batterij gaat bij normaal gebruik zeker twee dagen mee zonder op te laden.

Erwin079 12-01-2014

Voor het geld een leuk toestel, goede specificaties en een groot scherm.

Vreemd genoeg staat er bij de specificaties dat er een micro sim inpast.
Sim kaart laten knippen bij Mediamarkt blijkt er tijdens het installeren een normale sim kaart in te moeten?! Terwijl er op elke site staat micro sim..
iemand hier ook ervaring mee?
Uiteindelijk opgelost door de rand weer om de sim te klikken en dit werkte.

Het scherm vind ik niet super in vergelijking met de samsung galaxy s4 maar weet zelf ook dat dat geen redelijke vergelijking is. Daar zal het grote prijsverschil ongetwijfeld mee te maken hebben.

Ric66 08-01-2014

Is m'n 1e smart Phone dus niet meteen een hele dure. Prijs/kwaliteit = super zeker met € 20,= cash back. Lekker groot en erg duidelijk scherm van 5".
Batterij gaat erg lang mee. Plaatsing uit knop tegenover volumeknop is even wennen.
"Back" toets links van "home" knop is logisch. Camera valt vooral binnen tegen.

borg05 10-12-2013

Wat een prima telefoon voor een redelijke prijs is dit!
Lekker groot scherm met prima vlotte prestaties.
Enige minpuntje is de camera, deze is niet heel erg goed, maar voor een kiekje af en toe toereikend.

Ik voorspel Huawei een prima topekomst als ze dit soort prima producten blijven maken.
Prijs/kwaliteitsverhouding is een dikke 10!

peetbe 02-12-2013

Het is nu zo'n 10 dagen geleden dat deze smartphone bij mij thuis werd afgeleverd. Als 60-plusser had ik het nooit zo voor ingewikkelde GSM toestanden en al zeker niet voor smartphones. Ben overstag gegaan toen deze als dagaanbieding bij iBood werd aangeboden aan voorwaarden die nog net iets voordeliger waren dan de normale prijs, die gezien de specificaties op zich al scherp is.
Vooral het relatieve grote scherm met hoge resolutie en de GPS mogelijkheden waren voor mij de voornaamste redenen om toch tot aanschaf van een smartphone aan te gaan en heb er tot nu toe zeker geen spijt van, integendeel, waarom heb ik zo lang gewacht ...
Het toestel ziet er vrij strak en slank uit en is ook vrij licht. Het grote scherm geeft een helder haarscherp beeld dat ook voor mijn niet al te jonge ogen nog goed te lezen is. De kleuren zijn mooi en het scherm heeft een grote kijkhoek. Ook in het buitenlicht blijft het scherm goed leesbaar.
Dit is een dual sim toestel, kan erg handig zijn, gebruik zelf simkaart 1 voor mijn internet bij een goedkope provider, en simkaart 2 voor mijn telefoonverkeer. Opgelet voor het snelle G3+ internet dient je die simkaart in slot 1 te steken, van achter bekeken is dat het rechter slot. Je kunt er ook een micro SDHC kaart tot 32 GB in kwijt. Opvallend is ook de grote (verwisselbare) batterij die erg lang meegaat.
Telefoneren gaat erg vlot en makkelijk en gesprekken komen duidelijk door, ook SMS berichtjes sturen gaat een stuk vlotter dan met een normale GSM.
Foto's nemen gaat ook goed en je kunt er zelfs HD filmpjes mee maken al moet de kwaliteit wel wat onderdoen voor mijn fototoestel maar altijd handig voor speciale of onverwachte momenten mee vast te leggen.
Ben een verwoed wandelaar en fiets ook erg graag vooral door bossen en langs landelijke wegen. Heb de GPS functie dan ook uitvoerig getest en deze moet alvast niet substantieel onderdoen voor mijn Garmin Edge of Forerunner. Het scherm is veel groter en scherper en met een free App als bvb OsmAnd kan ik wandelingen uitstippelen en nooit meer verloren lopen ...
Ook mobiel internet werkt goed en snel, haal via G3+ altijd meer dan behoorlijke snelheden ook midden de bossen al heb ik natuurlijk het nog niet uitgetest in de Ardennen maar dat is wel de bedoeling. Opgelet, G3+ werkt enkel via een simkaart in slot 1.
Ben geen techneut en dit is mijn eerste smartphone maar wat mij wel opviel dat door de snelle processor met 4 kernen en in combinatie met 2GB werkgeheugen het toestel toch snel en vlot blijft werken bij veel openstaande apps, in ieder geval een stuk vlotter dan mijn 2 jaar oude HTC Flyer tablet.
Erg handig vind ik ook het werken in maps of folders, zo kun je apps overzichtelijk groeperen. Door enkele secondes op de menu knop te drukken rechtsonder kun je ook makkelijk switchen tussen de openstaande toepassingen en/of deze eventueel afsluiten en ook zien hoeveel werkgeheugen er gebruikt wordt. Het toestel is met thema's ook makkelijk naar je eigen smaak in te delen.
Bovendien 3 jaar garantie met 3×3 Smart Deal (3 Jaar Pickup&Return, 3 Dagen repair, 3 Jaar dataprotectie).
Kortom veel waar voor je geld met voor mij als positiefste punten het grote heldere scherm, lange levensduur batterij, blijft snel door het grote werkgeheugen, goed werkende GPS, snel G3+ internet en bovendien kun je er ook nog mee telefoneren ....

Barmer 12-07-2014

Hahaha....waarom vind ik dit een bijzondere review voor een 60 plusser die zichzelf geen techneut vindt?????

janh789 25-11-2013

Toen de Huawei Ascend G700 bij iBood voor een scherpe prijs in de aanbieding was heb ik deze besteld.

Het toestel gebruik ik nu een aantal dagen en tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Waarom dat zo is wil ik in deze review toelichten.

Geluidskwaliteit
De gesprekskwaliteit is goed, zoals je mag verwachten van een telefoon.
Ik kan de beller goed horen en de andere kant van de lijn verstaat mij ook goed.
Het geluid is bij afspelen over de speaker van muziek of video voldoende (voor een smartphone).
Die speaker zit aan de achterkant van het toestel.

Mogelijkheden
Er zit een quadcore processor in de telefoon. Het toestel reageert snel.
Met het ruime werkgeheugen van 2GB kunnen meerdere apps gelijktijdig gestart worden zonder dat het toestel traag wordt. Het wisselen van apps gaat zonder echte vertragingen.

In het toestel zit standaard 8GB geheugen ingebouwd. Dat is misschien niet het grootste geheugen dat je tegenkomt, maar gelukkig is dat met een goedkoop micro SD-kaartje te eenvoudig vergroten.

Een leuke bijkomstigheid aan dit toestel is de dual-sim functionaliteit. Je kunt twee abonnementen tegelijkertijd in het toestel doen en bent dan op beide bereikbaar. Zo kun je zowel prive, werk of andere telefoonnummers tegelijk gebruiken met slechts één toestel. Een van de twee simkaarten kun je inzetten voor 3G-internet.

Gebruiksgemak
Android is het besturingssysteem en is vrij schoon geìnstalleerd, zonder allerlei nutteloze reclame apps. Omdat Google Play al beschikbaar is kun je meteen de gewenste apps toevoegen.

Het toestel heeft een 5 inch beeldscherm met een resolutie van 1280 bij 720 pixels.
Dit resulteert in een scherpe gedetailleerde weergave met goede kleuren. De kijkhoek is voldoende groot, zonder dat veel verkleuring optreedt.

De kwaliteit van foto’s is redelijk goed, hoewel foto’s soms een beetje wollig overkomen.
Er is wel een LED flitser beschikbaar. Helaas is er geen directe fotoknop op het toestel aanwezig.
Dat de fotocamera altijd een klikgeluidje moet maken vind ik jammer, dat kan in de software misschien nog opgelost worden.

Vormgeving
Bij het uitpakken van het toestel was het een verrassing hoe groot het scherm is, terwijl het toestel best dun is. De telefoon heeft naar mijn smaak een fraai zakelijk design. De goede afwerking doet niet vermoeden dat het om een telefoon met een dergelijk lage prijs gaat.

Degelijkheid
Ondanks de slanke vormgeving maakt het toestel een degelijke indruk.
Bij het gebruik heb ik nog geen speling of gekraak van de behuizing geconstateerd.
Een screenprotector zit al standaard op het scherm geplakt, dat scheelt een hoop gepriegel.
Huawei bood bij aanschaf kosteloos een (verlengde) garantie van drie jaar aan.

De batterij doet het goed. Gezien het grote beeldscherm zou je verwachten dat de accu snel leeg is, maar hij houdt het makkelijk een dag uit bij intensief gebruik. Twee dagen zijn bij beperkt gebruik ook geen probleem. De batterij kan overigens eenvoudig gewisseld worden.

Kortom, ik ben enthousiast over deze telefoon en verwacht er nog veel plezier aan te beleven.

gonzo79 24-11-2013

Via Ibood de Huawei Ascend G700 aangeschaft. Eerst getwijfeld of ik 5 inch toch niet te groot zou gaan vinden, maar moet zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb. Toch wel heerlijk zo'n groot scherm. Filmpjes zijn nu lekker groot, voor het surfen op internet is het fijn en ook voor het navigeren is een groot scherm toch wel erg prettig.

De telefoon reageert ook heerlijk snel, apps starten vlot op en scrollen loopt heel soepel. De accu is tot nu toe wel het grootste pluspunt. Deze gaat met gemak twee dagen mee met gewoon gebruik. De accu zit nog voor 39% vol en gaat al 32 uur mee.

Had in andere reviews gelezen dat de camera het zwakke punt was van deze smartphone. Heb hem pas een paar dagen in het bezit, dus heb hem nog niet in elke omstandigheid kunnen gebruiken. Maar de foto's die ik er mee heb gemaakt zijn zeker niet slecht. Het is geen topcamera, maar ik vind hem zeker niet slecht. Helemaal niet als je bedenkt wat de prijs is van deze smartphone.

Na een paar dagen dus zeker te spreken over deze smartphone. GPS werkt ook prima en heeft een snelle fix. De lange termijn zal wel uit moeten wijzen hoe het met de degelijkheid is van deze smartphone en of de accuduur het vol blijft houden.

Het enige nadeel op dit moment vond ik het overzetten van de data en contacten van mijn oude telefoon. Bij HTC was ik gewend dat er bluetoothcontact werd gemaakt en dat de gegevens overgezet werden. Nu moest ik middels apps en data naar een sd kaart wegschrijven alles overzetten. Dit is uiteindelijk wel gelukt, maar is toch wat omslachtig.

Pluspunten:
+accuduur
+snelheid
+er zit al een screenprotector op
+prijs
+dualsim mogelijkheid

Minpunten:
-contactgevens en data van oude telefoon niet makkelijk over te zetten

Na een wat langer gebruik zal ik de review updaten