Samsung Galaxy Note 3 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 801 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Note 3 32 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niels J. Nijenhuis 20-10-2016

Ik ben geboren met een oogafwijking. Daardoor zie ik 10&.

Ik vind voor mensen die slechte ogen hebben net als ik dat dit een perfecte telefoon is. Ik kan bijna alles zonder leesbril lezen.

Pluspunten

• Het grote maar duidelijke beeldscherm.
  • Het Samsung keyboard typt naar behoren.
  • Is goed te bedienen met twee handen.

Minpunten

• De grote was even wennen.
  • Over TouchWiz valt te discussiëren.

kieskeurig_ermo 25-07-2014

Toestel is erg compleet. Was dan ook in begin erg enthousiast.
Het door mij gekochte exemplaat bleek reeds na enkele maanden kuren te vertonen, d.w.z. de ontvangst bleek slecht tot zeet slecht. Ook GPS ontvangst was slecht.
Teruggestuurd voor onderzoek/reparatie (Dynafix). Zou aan toestel zijn geknoeid, wat absoluut niet geval was. Geen garantie. Of ik 350 euro voor reparatie even wilde betalen. Heb toestel terug laten komen. Toestel bleek door Dynadix compleet onklaar gemaakt. Zit nu met gesloopt toestel!
Ben compleet klaar met Samsung. Erg jammer.

destroy 07-05-2014

Top toestel na de note 1 naar de note 2 en nu de note 3 op naar de note 4
ik zweer bij Samsung Galaxy Note laat de rest maar lekker gaan voor zoon I phone dan missen ze wel een top toestel

rowaxcupcake 04-04-2014

eerste paar dagen prima toestel was er super blij mee, deed snel opladen, super mooi scherm, foto's waren mooi en scherp, geluid was bagger zeker omdat het aan de onderkant van het toestel zit, je hoort het niet zoals je graag zou willen.

telefoon viel uit mijn hoesje en toen kwamen de problemen,en het werd van kwaad tot erger.
eerste probleempjes waren dat die uitviel niet helemaal maar kreeg begin scherm van samsung en toen kon ik meteen mijn ww weer invoeren om verder te whatsappen etc.
daarna ging mijn toetsenbord rare dingen doen, letters indrukken die ik niet aanraakte, naar settings gaan of tijdens het whatsappen alles delete wat ik had getypt of een spraakopname verzenden heel irrittant en frustrerend.
paar dagen later viel die op een klein tafeltje met het hoesje erom op de achterkant en toen zaten er flinke barsten in mijn beeldscherm wat ik niet helemaal normaal vind.
daarom zou ik dit toestel niet 1 2 3 aanraden aan andere.
hoewel de grootte van het scherm en toestel echt top waren ben ik heel erg teleurgesteld in de note 3 wat zogezegd de opvolger zou zijn van de note 1 en note 2 in mijn mening had ik beter mijn note 1 kunnen behouden.

Joyce_m1982 26-02-2014

Wat een slecht toestel. Het bereik met dit toestel is bedroevend. Ik heb vergelijk met een iphone waarmee ik overal met hetzelfde abonnement vol bereik had. Ook een slechte geluid tijdens gesprekken. En ook worden de formaat van mails niet automatisch aangepast aan de grote van het scherm zoals bij de iphone. Ik ben in inmidels weer terug overgestapt op een iphone. Wat n verademing!

nammertje 09-03-2014

Ik zeg gewoon bij Apple blijven. Prima spul......Dus niet alles status. Kijk ik heb een I - Phone. Lijkt mij het enige probleem. Samsung steeds als beste uit test en waar is Apple? ??????????

Jid 03-03-2014

Je mag rustig voor je mening uitkomen.Ik heb er geen moeite mee.Ik ben er uiterst tevreden mee en zoals je zoo vaak lees ruilen anderen weer hun iphone in en willen hem niet meer zien en zijn uiterst tevreden met de s4 of note 3 ieder zijn ding.En iphone weet het zelf ook dat de druk nu toch wel hoog word.Maar dat geeft niet dan moeten ze vanzelf weer die inhaal slag maken.En mocht ze dat lukken dan zijn we allemaal weer blij want dan valt er weer meer te kiezen.Maar er nuu nog genoeg concurrentie voor ze dat ze zich toch wel zorgen maken en dat gelf minder voor samsung.Maar voor mij krijgt mijn note nog steeds een dikke 10 10 10 10 enz..

hankipanki 10-03-2014

Beste Joyce_m1982. Ik verbaas me over je negatieve ervaringen met de Note 3. Na 1,5 jaar met grote tevredenheid een Note 1 te hebben gebruikt ben ik sedert circa 4 maanden in het bezit van de Note 3.
Tot nu toe kan ik me in geen van je opmerkingen vinden.
Op de plaatsen waar ik tot nu toe ben geweest met de Note 3 inclusief de routes daar naar toe (het westen en zuidoosten van het land) heb ik altijd goed bereik gehad. Ik heb er daarbij niet op gelet of het altijd vol bereik was. Ik zit bij Telfort maar gebruik daardoor wel het netwerk van KPN. In huis is het bereik in de regel slechts 1 of 2 streepjes maar zodra je gaat bellen of gebeld wordt heb ik wel eens gezien dat het aantal streepjes oploopt. In de praktijk let ik daar normaal gesproken niet op maar het is goed mogelijk dat ivm het sparen van de accu alleen bij het bellen een extra antenneversterker wordt ingeschakeld als dat nodig is? In dat geval een slimme truc van Samsung. Tot op heden is in ieder geval de kwaliteit van de verbinding altijd uitstekend geweest.
Ook over het geluid heb ik niet te klagen. In de meeste gevallen vind ik het geluid te hard en moet ik het, voor een comfortabel gesprek, wat zachter zetten. In een enkel geval vind ik een gesprek minder duidelijk alsof er hoge tonen missen. Maar dat lijkt meer te worden veroorzaakt door het toestel van de persoon waarmee ik bel en niet door de Note 3.
Voor wat betreft de mail wordt deze in de meeste gevallen aangepast aan het grote scherm van de Note 3. Bij mails van bedrijven met bv aanbiedingen in de vorm van een soort webpagina komt het wel eens voor dat de pagina niet op het scherm past. In dat geval kun je altijd het beeld verkleinen of vergroten met een knijpbeweging op het scherm. Waarschijnlijk hangt dit af van het format waaruit de mail is opgebouwd? Wellicht bestaan er instellingen waardoor je kunt kiezen hoe een bepaald format altijd zou moeten worden weergegeven. Ik heb nooit behoefte gehad om dat aan te passen omdat het in de praktijk voor mij prima voldoet.
Verder ben ik heel tevreden met de overige eigenschappen van het toestel. Door het grotere werkgeheugen van 3 GB en de krachtige processor werk het apparaat erg soepel. Grootste verschil met de Note 1 is het efficiënter gebruik van de accu die aanzienlijk langer mee gaat en het mooiere full HD-scherm dat ook in de volle zon goed te lezen is.
Na een dag puzzelen, whatsappen, surfen en TV kijken heb ik meestal nog 50% of meer accu capaciteit beschikbaar. De Note 1 was bij gelijkwaardig gebruik dan leeg. Wel gaat hij iedere avond draadloos aan de lader.
Qua OS ben ik geen specifieke fan van Android of iOS per saldo heb ik ook een iPad 4 en mijn dochter een iPad 2 waar we beiden ook heel blij mee zijn. Maar ik merk wel dat Android eenvoudiger werkt als het gaat over het overdragen van bestanden en het uitbreiden van het geheugen met SD-kaartjes, dit in tegenstelling tot iOS of Appel apparatuur waar alles via iTunes moet lopen en geheugen niet kan worden uitgebreid. Deze meer strikte werkwijze zou omgekeerd als voordeel kunnen hebben dat iOS minder gevoelig is voor mallware ten opzichte van Android?
Alles overziend wil ik ter afsluiting nog zeggen dat de Note 3, met daarop inmiddels enkele honderden apps, mijn maatje is geworden in de dagelijkse behoefte aan communicatie, vertier en informatievoorziening.
Succes met de iPhone.

tictacteo 16-03-2014

Hallo Joyce, ik heb al veel toestellen gehad. ik ben iemand die een nieuwe smartphone haal en de volgende dag al weer kijk wat er voor nieuws te bieden is. nu heb ik innovember de note 3 gekocht en nog niets gevonden wat beter of hetzelfde is als de note 3. misschien heb jij pech met jouw toestel gehad. wat betreft de beoordeling van jou: de mogelijkheden zijn enorm, maar je moet er wel mee om weten te gaan. Het enige nadeel voor mij was dat de prijs zo hoog was, maar volgens mij is de nieuwste iphone ook niet goedkoop. het scherm is groot, wat lastig kan zijn om de note3 in je broekzak te doen, maar door de grootte is het wel heel prettig om mail te lezen of andere dingen te bekijken op internet of note3 als ereader te gebruiken. mijn mening is dat de note3 een perfekt toestel is voor iemand die ermee om weet te gaan en de score is gezien alle andere beoordelingen(ruim 700) niet terecht. succes met de iphone(die ik zelf niet zou willen hebben)

MoveIt 10-03-2014

Hallo Joyce. Ik ben en blijf een fan van apple producten. Helaas had apple geen toestel met een afmeting zoals die van de Galaxy Note 3. Mijn iPhone 4 was te langzaam geworden. Derhalve heb ik de stoute schoenen aangetrokken en kocht de Galaxy Note 3. Ik heb hem nu bijna 3 maanden in gebruik en ik mag zeggen dat ik nog nooit zo'n goed toestel heb gehad. Lekker snel en mooi groot helder scherm.
De negatieve zaken in jouw bericht kan ik niet bevestigen. Alles werkt gewoon naar tevredenheid.
De mogelijkheden van de GN3 zijn overweldigend. En dit is mijns inziens ook gelijk de valkuil. De iPhone is daarentegen een stuk simpeler, maar heeft wel minder mogelijkheden. Dat heeft in principe mijn voorkeur. Maar met de GN3 is echt niets mis. Geweldig apparaat. Kan ik iedereen aanbevelen. Succes met je iPhone

HettyP 27-02-2014

Ieder zijn/haar mening.
Maar als je alle reviews eens bekijkt, zie je dat jij de enigste bent.
Waar zal het dan aan liggen, denk je?
Het kan natuurlijk ook zijn, dat er misschien iets met jouw telefoon aan de hand is geweest?
Heb je contact gehad met Samsung?
Ben je terug geweest naar de winkel waar je 'm vandaan hebt?
Maar evengoed: succes met je iphone...
Groetjes, HettyP

frank4422 08-03-2014

De note is ook niet mijn keuze, maar dat heeft te maken met de schil van Samsung en het gebrek aan premium gevoel, maar jouw reactie klopt van geen kant. Sorrry hoor maar je maak wel heel erg veel spelfouten met jouw iphone.

Isabelle01 09-02-2014

Ik heb de telefoon nu 2 maanden. Echt geweldig toestel. Maakt prachtige foto's. Fijn om internetberichten te lezen omdat het een groot scherm is. Ik had hiervoor een iPhone maar vind deze fijner in gebruik. Ben er erg blij mee.

Graon 23-01-2014

In het begin even wennen, maar daarna super blij met het gemak van werken.
Window in window is handig

Rkl-Note3 21-01-2014

na mijn laatste review van 3-10-13 veel veranderd, accessoires beter verkrijgbaar en enkele ervan aangekocht, ben erg tevreden over deze Samsung Note 3 ben alleen nog aan het stoeien met de camera, krijg de kwaliteit niet goed ingesteld, mijn vrouw heeft de note 2 en deze maakt met de zelfde instellingen perfecte foto's, hoewel zij een nieuwe camera heeft gekregen omdat een week na aankoop febr 2013 de camera al defect was. verder is deze en blijft de Note 3 een aanrader voor iedereen die meer wil dan alleen maar bellen en whatsappen, zeker de s-pen mogelijkheden en software zijn perfect

Siham44 14-01-2014

Super telefoon, blijkt helemaal niet ongemakkelijk door te grootte. Veel mogelijkheden. Enig minpuntje is dat de telefoon snel vastloopt, maar misschien komt dit door een software probleem

Y. bruins-Moret 13-01-2014

Fijne , veelzijdige telefoon. Zowel voor prive , als ook voor mijn werk prettig in gebruik. snel toegankelijk met de duaal functie. Snelle camera voor reminders.
De geluidskwaliteit is prima , ligt wel een beetje aande manier waarop je het geluid tot je krijgt.
connectiviteit met Parrot is in de auto nog wel eens problematisch, maar wel weer op te lossen.

herentals 12-02-2015

Ik heb problemen met de connectie met mijn auto. als ik iemand probeer te bellen via mijn dashbord (ipv rechtstreeks via de telefoon) belt de telefoon een ander nummer.

Hoe hebt u de problemen opgelost?

dennis vs79 13-01-2014

Geluidskwaliteit:
Zowel spraak als luister is prima. Zeker met de Adapt Sound optie. Muziek is ook luid en duidelijk af te spelen.

Mogelijkheden:
Iets minder health functies als de S4, maar daar krijg je de functionaliteiten van de pen voor terug. Door de grote accu kan ik twee dagen zonder opladen, groot pluspunt.

Gebruikersgemak:
Veel functies, veel sensoren, het is even uitzoeken hoe alles werkt en wat handig voor je is. De handleiding heb ik eerst overgeslagen, want het wijst zich vanzelf als je Android al gewend bent.

Vormgeving:
Het is een groot beeldscherm in de vorm van de S2 waar je ook nog mee kunt bellen. De Samsung schil over Android in combinatie met een S View Cover (aanrader!) geeft het voor mij een luxe uitstraling.

Degelijkheid:
Het materiaal voelt niet als plastic aan. Door het gewicht (en grootte) heb je ook echt wat in handen. Het scherm zou tegen een stootje e.d. moeten kunnen, maar dat geloof ik wel, ga ik niet testen ;)

ButterflyKiss 13-01-2014

Ik ben heel erg blij met mijn nieuwe Samsung Galaxy Note 3. Ik zocht naar een goede kwaliteit smartphone die de eigenschappen van een tablet heeft: de Samsung Galaxy Note vormt dan ook de perfecte kruising tussen een smartphone en tablet. De mogelijkheid om gebruik te maken van een pen voor invoer op het scherm is voor mij als (voorlopig nog aankomend) architect een handig dagelijks hulpmiddel.
De Note is echt een smartphone van de hoogste plank - niet alleen het ontwerp is erg mooi (een trendy achterkant met "stitching", een slanke vormgeving en minimaalste aanwezigheid van een zwarte rand om het scherm) ook de goede specificaties vallen bij het gebruik direct op. De Note is snel, kan een grote hoeveelheid actieve apps aan en men kan er bovendien ook een groot aantal apps tegelijkertijd (!) op hetzelfde scherm op gebruiken.
Ondanks de aanzienlijke afmetingen van de phone, is deze nog gemakkelijk te gebruiken. Al vrouw zijnde heb ik al niet zo'n grote hand, maar het gebruik van de phone met 1 hand lukt nog prima. Daarnaast bevat de phone ook speciale functies om de bediening met 1 hand nog te vergemakkelijken. Een hele handige functie is ook de verhoogde aanraakgevoeligheid van het scherm: hierdoor kan je de phone ook met handschoenen aan bedienen, wat erg fijn is nu in de winter.
Een goede oplossing voor de speaker is het plaatsen ervan op de zijkant van de telefoon: hierdoor kan ik mijn telefoon ergens plat neerleggen zonder dat het geluid daarmee verstoord kan worden en daarmee de geluidskwaliteit slechter wordt.

Ik ben een persoon die zoveel mogelijk alles wil combineren in één apparaat: mijn note is mijn zakcomputer, notitieblok, telefoon, media-speler, fototoestel, videocamera, tablet, e-reader, radio, wekker, tekenblok,... etc. De mogelijkheden zijn onbegrensd - ik kan haast niet meer zonder. Ik kan mij op dit moment echt geen betere smartphone voorstellen: de Note 3 is zeker een aanrader!!!

Luc 15-07-2016

Heeft hij echt een fm radio?

Dennie 970 12-01-2014

Mooie afwerking. Voelt goed aan in de hand. Is lekker snel. De vormgeving is mooi, hij lijkt echt op een notitieboekje met bladzijden aan de zijkant en een ledere(geen echt leer) achterkant.

Hij is in de eerste week zonder hoes tijdens het fietsen uit mijn borstzak gevallen en dat heeft hij overleefd. Daarbij heeft hij alleen een paar beschadigingen aan de randen opgelopen. Zit erg degelijk in elkaar dus.

Het geluid met de bijgeleverde hoofdtelefoon valt tegen. Ook door de speakers is het niet super.

mnic 12-01-2014

Bijzonder veelzijdig. Leuke vrijetijdsbesteding, maar ook functioneel in mijn beroep. Prima camera. Kortom, zeker zijn geld waard.

P. Schrijver 12-01-2014

De Galaxy Note 3 is een zeer fijn en snel toestel. Het toestel heeft zeer veel praktische mogelijkheden. Ik gebruik zelf bijna geen papier meer.

Bij het toestel worden ook veel handige Samsung apps geleverd die helpen alles goed te organiseren.

Louise1961 12-01-2014

Mooi toestel met heel veel mogelijkheden. Gemakkelijk te bedienen. Groot beeldscherm. De S-pen heeft ook veel voordelen.

JDMakkinje 11-01-2014

Al een hele tijd een iphone gehad, maar sinds gebruik van de samsung Note 3 met android, zal ik niet snel meer wisselen naar een ander merk / besturingsysteem!
Stabiel, meer vrijheid dan met Apple, en voor een grote tabbledphone ligt hij goed in de hand (Touch scherm breekt gelukkig ook niet zo snel zoals bij mijn andere telefoon (Sony Xperia Z Ultra).

Chapeau!

2014frank 11-01-2014

Zeer goed toestel met ongekend veel mogelijkheden en een goede geluidskwaliteit. Na jaren I-phone wilde ik een groter scherm. Phablets zoals mega en Sony Z ultra vielen af. Dit mede door te brede randen die het toestel niet meer makkelijk hanteerbaar maken. Bij de Note 3 echter is er een zeer goede scherm- /toestelgrootte verhouding. Slechts de bovenrand had nog smaller gekund. Ook de aanwezigheid van de S-pen is handig. De duurzaamheid en het gebruiksgemak van het al degelijke toestel worden vergroot met de Samsung S view Cover; het wordt een klaptelefoon, het beeldscherm wordt zonder folie beter beschermd en de lensomlijsting aan de achterzijde steekt niet meer uit. Nadeel is wel dat er knoppen bij het scharnierend deel van de Cover zitten die moeilijker bereikbaar worden. Ik mis voor fotografie en video een ontspanknop aan de zijkant. Als deze met zoom/volume knop aan de zijde van de aan/uit schakelaar geplaatst zouden zijn, zou het gebruiksgemak een 10 zijn. Het toestel zou dan ook bij video-opnames op de gladde zijde geplaatst kunnen worden voor een nog grotere beeldstabilisatie. Ook stoort de klep van de cover dan niet meer. Gebruik van de vele mogelijkheden worden goed vermeld in de uitstekende handleiding, waarbij de uitwerking snel vanuit de index te benaderen is. Verbetering van de instructie is nog mogelijk met een systematische gebruiksaanwijzing in audiovisuele vorm; een veel beter alternatief voor de huidige lettermassa en overlappende YouTube-filmpjes. Een grote groep tevreden gebruikers die via deze efficiënte instructiemethode snel de mogelijkheden van zijn smartphone leert kennen, lijkt mij de beste reclame.

Hippogrief 11-01-2014

De Note 3 is een heel grote telefoon, daarover is geen twijfel mogelijk. Je moet dus echt van het formaat houden. Met een breedte van 79mm kun je hem prima in één hand vastklemmen, maar het wordt dan wel moeilijk om het hele scherm met je duim te bereiken. Door de telefoon een beetje op je vingertoppen te balanceren en te kantelen kom je een heel eind, maar de kans dat je het toestel laat vallen wordt dan wel groter. In de praktijk gebruikten we de Note 3 dan ook met twee handen: een om hem vast te houden en een om hem te bedienen met een vinger of de S Pen.

Vergeleken met andere grote telefoons is de Note 3 echter redelijk compact. Hij is bijvoorbeeld dunner en minder breed dan de Note 2, maar heeft wel een iets groter scherm. Qua gewicht valt hij alleszins mee en omdat het gewicht over een groot vlak uitgesmeerd wordt, voelt het toestel zeker niet zwaar aan. Wie overigens bang is dat de Note 3 niet in zijn broekzak past, kan gerust ademhalen. Zolang je geen skinny jeans draagt, is het voor de meesten waarschijnlijk geen probleem.
Van voren bekeken is de Note 3 niet speciaal, al valt meteen op dat de bezels rondom relatief klein zijn en het overgrote deel van de voorkant bestaat uit scherm. Als je de telefoon van dichtbij bekijkt, kun je zien dat de bezels rondom een textuurtje hebben dat wat weg heeft van donker, geborsteld metaal. Het materiaal is natuurlijk plastic.

De zijkanten zijn voorzien van diverse groefjes die helemaal rondom lopen. Volgens Samsung wilden de ontwerpers daarmee een gesloten boek nabootsen, maar zonder die uitleg hadden we dat er niet in herkend. De knoppen zitten op de gebruikelijke plekken voor een Samsung-toestel; links kun je het volume regelen en rechts zit iets boven het midden de aan-uitknop. Vooral bij een telefoon van dit formaat is dat een fijne positie. Zat de knop bovenop, zoals bij HTC-toestellen en iPhones, dan zou je er nauwelijks bij kunnen.

Onder het scherm zit middenin de homeknop die we van Samsung-telefoons gewend zijn, met aan weerszijden de capacitieve knoppen voor 'menu' en 'terug'. Standaard lichten die alleen op als je ze aanraakt, waardoor hun functie in het begin niet helemaal duidelijk is, maar je kunt ook instellen dat ze constant branden.

Terwijl de voorzijde weinig opvalt, valt dat voor de achterkant niet te zeggen. We hebben Samsung in de afgelopen jaren bekritiseerd om zijn gebruik van goedkoop ogend, glimmend plastic, waardoor de Galaxy-telefoons niet high-end ogen of aanvoelen. Met de Note 3 slaat de fabrikant een radicaal andere richting in. In plaats van mat plastic, zoals we vaker zien, of aluminium, dat ook gemeengoed is, komt Samsung met een achterzijde die voorzien is van een leertextuur. Het is zeker opvallend en maakt dat je de Note 3 in een oogopslag herkent. We vinden het ook wel passen; de Note 3 is met zijn nadruk op de stylus geen standaardsmartphone en daar past een excentriek uiterlijk bij.

De achterkant kan gelukkig nog steeds losgehaald worden om bijvoorbeeld de accu te vervangen of om een micro-sd-kaartje te installeren.
De stylus, of S Pen, zoals Samsung hem noemt, heeft ook een klein redesign ondergaan. Bij de Note 2 was de stylus asymmetrisch en daarom wist je ook goed op welke manier je hem in de telefoon moest stoppen. De S Pen van de Note 3 is vrijwel rond aan de achterzijde en kan daarom op verschillende manieren in het toestel opgeborgen worden. Het probleem is dat hij toch een beetje asymmetrisch is, waardoor hij weliswaar op verschillende manieren past, maar moeilijk eruit te halen is als je hem op de foute manier opbergt.

Het Samsung-logo op de pen moet aan de kant van het beeldscherm zitten als je hem wegstopt, maar dan nog is het moeilijk om de stylus los te halen. Als je net je nagels geknipt hebt is het haast onmogelijk, maar ook met nagels moet je veel kracht zetten om de S Pen los te halen. Toen we de Note 3 net hadden, waren we geregeld 10 seconden bezig om de stylus uit zijn sleuf te krijgen. Na verloop van tijd werd het minder stroef, maar makkelijk gaat het niet.
Alle Android-smartphones tot nu toe maakten gebruiken van een usb 2.0-poort om op te laden en voor de verbinding met een computer. De Note 3 is de eerste telefoon op de redactie die de usb 3.0-standaard ondersteunt. Dat gaat gepaard met een nieuw soort stekker, die een stukje breder is dan de oude. Eigenlijk is het de oude smalle usb 2.0-connector, met nog een stukje ernaast. Daarom kun je gelukkig ook gewoon een usb 2.0-kabel met je Note 3 gebruiken.Samsung Galaxy Note 3Dankzij de usb 3.0-ondersteuning kan de Note 3 sneller geladen worden dan andere telefoons. In een korte test, waarbij we de telefoon een uurtje aan de lader hingen, bleek dat de nieuwe lader anderhalf keer sneller was dan degene die Samsung meeleverde met de Galaxy S4. Dat is enigszins raar, want beide laders leveren 5V bij 2A en trekken grofweg 11W uit de muur. De snellere laadtijden zijn dus waarschijnlijk te danken aan een efficiëntere werking van het hele laadsysteem.

We hadden gehoopt dat het overzetten van bestanden met de usb 3.0-connector sneller zou gaan, maar dat is gek genoeg niet zo. Bij het kopiëren van grote bestanden naar de telefoon bleven we net onder de 20MB/s haken, even snel als bij veel andere high-end smartphones.

Tovergoor 10-01-2014

Nadat ik 2 jaar een Galaxy S2 heb gehad naar volle tevredenheid was ik op zoek naar een toestel met nog meer mogelijkheden. Deze heb ik helemaal gevonden in de Note 3. Superhandig en veel mogelijkheden die ik ook echt gebruik in mijn werk.

Note IeSee 10-01-2014

Als je een toestel wilt dat (2014) alles kan èn met een groot scherm om mooie foto's te maken en te laten zien, dan is dit jouw Perfect PDA!

YvanAsch 09-01-2014

Mooi en snel toestel makkelijk in gebruik batterij is ook perfect gaat lang mee soms 2 dagen met normaal gebruik en intensief gebruik 14 a 16 uurtjes

JDirkx 09-01-2014

De Galaxy Note 3 is een fantastisch toestel. Het werken met de S-pen is nieuw voor me en is dus effe wennen hoe er mee om te gaan. Het gebruiksgemak is iets minder goed vanwege dat eenhand-bediening niet goed mogelijk is. Ondanks dit minnetje is het voor mij een nieuwe generatie van de 'telefoon', waarbij het grote aantal mogelijkheden van dit toestel nog ontdekt moeten worden. Maar tot nu toe beleef ik het als een prettig te gebruiken toestel.

Pieeetje 09-01-2014

Sinds de lancering in september ben ik al de trotse eigenaar van een Note 3. Het is een super toestel, met onder andere multitasking (2 apps tegelijk draaien). Hierdoor kan je terwijl je aan het internetten ben o.a. gewoon whatsappen.

Ik heb wel een wekker die niet altijd werkt, maar daar heb ik een losse wekker app voor geinstalleerd. Deze losse wekker app werkt helaas niet met de S view cover. Misschien dat dit in de toekomst nog komt.

De foto's zijn zeker niet slecht, maar ik heb het idee dat mijn oude iPhone mooier was. De Note 3 maakt namelijk gebruik van fotocorrectie software, waardoor bij de foto's nog wel eens een hoop detail verloren gaat.

Verder zou ik iedereen die op zoek is naar groot toestel de Note 3 aanraden.

Overveld993 09-01-2014

erg fijne telefoon met veel mogelijkheden, ook erg snel en makkelijk in het gebruik, de grootte is even wennen wanneer je geen vorig model hebt gehad, met de stylus pen heb je ook een aantal handige mogelijkheden zoals notities en snelle dingen op slaan.