Huawei Ascend G525 4 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend G525 4 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

GirtjeLoogman 18-09-2015

Koop deze telefoon niet! In ieder geval niet als je WIFI nodig hebt. Er is namelijk een WIFI-probleem, na een paar minuten disconnect hij met een netwerk en ga je dus weer over op je eigen datagegevens. Daarnaast zijn er nog wat kleine rare dingen die het niet goed doen, bij whatsapp verspringt het beeld af en toe heel raar , maar dat is niet zo erg als de WIFI. Ik heb deze telefoon nu een jaar, maar ik wilde er al vanaf week 2 vanaf. Nadat het toetsenbord het nu ook niet meer doet heb ik besloten om eindelijk een nieuwe te kopen. Nooit meer een Huawei voor mij! Ook al zijn er ook Huawei telefoons die prima werken, maar deze raad ik dus echt af om te kopen!

maudvdbosch 11-01-2015

ik vind het een mooie telefoon en ook zeker voor de prijs, hij werkt snel en is fijn voor gebruik. Maar een wel veel te groot probleem vindt ik het feit dat hij niet verbind met alle wifi spots waar andere telefoons zonder probleem kunnen verbinden. ik heb hem met dit probleem terug gestuurd naar mediamarkt (ik moest toen drie weken wachten) vervolgens kreeg ik een nieuwe telefoon opgestuurd ik was alles weer kwijt. En het probleem is nog steeds niet opgelost. als ik dit had geweten had ik de telefoon nooit gekocht...

maxzoo 27-09-2014

Prima telefoon. Bij mij op school noemt iedereen Huawei Chinese troep maar ik vindt het geweldig vooral voor 135 euro. echt fantastische kamera (ECHT HEEL MOOI) aleen wel een beetje zoekken in het begin maar al je weet hoe het in elkaar zit, echt top.
voordelen
*top camera
*mooi afgewerkt
*Groot
*goede prijs
*heel snel

Nadelen
*Ik moest er effen aan wennen (instellingen)
*hier moet ik nog effen achteraan gaan want mijn scherm blijft aanstaan bij opladen maar misschien een foutje van mij bij instellingen.
GROTE AANRADER !!!!!

Hilko75 26-05-2014

Sinds kort voor mijn werk ook een Huawei Ascend G525. Voor mij als Iphone gebruiker een ramp, maar wellicht is het even wennen aan de andere software.

Afgezien hiervan was mijn scherm echt al heel snel kapot, in mijn laptoptas stuk gegaan, dus toch wel kwetsbaar naar mijn idee.
Verder is het voor mij continue opletten dat je met bellen niet met je wang tegen het scherm aan gaat, want steeds gaat het geluid uit, of wordt de verbinding verbroken aangezien je dan onbedoeld de knoppen indrukt.

Ik vind het een waardeloos toestel en zou hem het liefst weer weg doen.

Endopleeg 07-03-2014

Mooi toestel, stabiele software. Leuk in gebruik, beetje onhandig dat alle apps op het homescreen staan en niet achter een 'knop' zoals bij de andere smartphones. Enige echte minpunt, vind ik het verrassende punt dat er geen flitser bij de camera zit! Ik had dit niet gecheckt, omdat je er anno 2014 vanuit gaat dat deze wel op een smartphone zitten, maar niets is minder waar helaas.
Verder erg tevreden over dit toestel. Kan hem aanraden.

Endopleeg 07-03-2014

Oja, het geluid. Als ik een filmpje afspeel, klinkt het geluid alsof er een koptelefoon in de telefoon zit, waardoor het geluid komt. Heel ver weg, ook op de hardste stand. Dit is wel vervelend.

mausems 06-02-2014

Maand geleden voor mijn vriendin gekocht en ben erg te spreken over deze telefoon, zeker voor het geld wat hij kost....
Mooi scherm en reageert snel op aanrakingen, snelle processor en gewoon een mooi toestel om te zien...

cupiodo 12-11-2013

Ik kocht deze telefoon via iBOOD. Mijn vorige telefoon (HTC incredible S) had ik laten vallen en hierdoor een kapot scherm. Vervanging van het scherm zou €180,- zijn. Voor dat bedrag heb ik nu de HUAWEI en houd ik nog geld over zelfs. Ik beschrijf hem naar vrienden als een soort Samsung Galaxy S3. Met de prijs van de S1. Ik had er niet al te hoge verwachtingen van voor dat geld. Ook kende ik niemand wie er eentje in bezit had. Ik ben helemaal omgedraaid. Super telefoon. Snel, hoog gebruiksgemak en zo ver ik weet alle mogelijkheden wat je mag verwachten van een smartphone. Jammer dat er geen flitser op zit en dat de beeldkwaliteit op het scherm wat minder is. Ook is het gebruiksaanwijzingen boekje wat beperkt. Het kostte me wat moeite de telefoon te resetten.

maartje2468 12-11-2013

De Huwei G525 is erg prettig in gebruik, het menu is overzichtelijk ingericht en makkelijk te gebruiken. Het enige nadeel is de slechte kwaliteit van de camera's en vooral de frontcamera geeft hierbij kwalitatief mindere foto's.

T3h_Luck3r 11-11-2013

Kort : Aangenaam grote telefoon indien bellen, sms'en en internetten de behoeften genoeg vervullen. De camera's zijn laag van kwaliteit, maar indien niet noodzakelijk is deze smartphone met dual SIM een top toestel.

Meer info :
Groot scherm en scherp display (540 x 960 pixels, 4.5 inches ~245 ppi pixel density), maakt onmogelijk met de duim tot de uiterste hoeken te kunnen zonder de smartphone te verleggen in de palm. Past evengoed goed in de broekzak. Userinterface zorgt dat je niet alle uithoeken nodig hebt, dus goed bedienbaar.

Met de Quad-core 1.2 GHz en 1 GB RAM is deze smartphone 'snappy' in gebruik. Vergelijk volgende benchmarksscores op andere Andriods : AnTuTu Benchmark (free app) 11436 (UX Multitask 2470, UX Dalvik 911, CPU integer 1655, CPU floating-point 980, RAM Operation 961, RAM Speed 642, GPU 2D [540x960] 718, GPU 3D [540x960] 1779, Storage I/O 710, Database I/O 610) en Quadrant Standard (free app) 4768 (CPU 13120, Mem1840, I/O 6251, 2D 495, 3D 2134).

De camera aan de achterzijde neemt 5MP (2592х1944) foto's, maar slechts VGA (640x480) video's. Er is ook geen flash led, dus in het donker is ze zeker verloren. De focus voor foto's werkt wel goed.

Dual Sim werkt naar behoren en eenvoudig, maar heb al twee keer mijn PIN codes opnieuw moeten invoeren (mogelijk door reboot). Wel top is zijn fast boot optie, waardoor het (her)opstarten niet lang duurt, dus weinig last bij de reboot.

Geluid via de boxen gaat niet heel luid, maar is wel behoorlijk goed van kwaliteit voor een enkele speaker.

edwinzwart 08-11-2013

Goeie leuke goedkope telefoon, is de 180 euro wel waard.

Maar natuulijk zijn minpunten:

-Camera is nog slechter dan verwacht, scherpstellen doet hij niet goed en erg lage foto kwaliteit (ook op super-fine) vergeleken met een htc sensation bijvoorbeeld.

-Vergrendelknopje zit aan de verkeerde zijkant.

Tinne Vangrieken 07-11-2013

Ik ben enorm tevreden over dit toestel! Het is mooi, simpel, doet wat het moet en dat allemaal voor een zeer scherpe prijs. Soms heeft hij moeilijkheden met het verbinden van de wifi, maar dat is dan ook het enige nadeel dat ik tot nu toe heb gemerkt. Echt een aanrader!

KeesKruik 03-11-2013

Super smart phone, vooral voor het geld! Helemaal mooi is de dubbele simkaart optie. Geen gezeik met twee telefoons en het werkt erg eenvoudig.

Als ik een nadeel moet aangeven is het de kwaliteit van de camera en de levensduur van de baterij.

Maar zeker een goeie koop!

mvdbeld01 03-11-2013

De huawei biedt veel waar voor zijn geld een quad-core processor en dual-sim in deze prijs klasse is redelijk uniek. Het scherm had van mij een wat hogere resolutie mogen hebben, maar voor de rest zijn de specificaties dik in orde. Het toestel is dan ook rap zat en apps draaien vlekkeloos.

De grafische schil van Huawei emotionUI is ook in orde dit is een afgeleide van MIUI en heeft veel weg van iOS.

De belangrijkste reden voor mij om voor dit toestel te gaan naast de specificaties is echter de reparatieservice die Huawei biedt. Deze heet 3x3 smartdeal tijdelijks krijg je 3 jaar garantie en binnen 3 dagen wordt je toestel gerepareerd of vervangen. In het verleden heb ik nog wel eens problemen met mobiels en reparatiecentra gehad en met deze Huawei moet dat dus verleden tijd zijn!

Hatasa 03-11-2013

Fijn toestel ,zeer handig in gebruik , goede beeldkwaliteit. Het is alleen lastig om een hoesje ervoor te krijgen .

PeterGroot1964 04-11-2013

Beste Hatasa,

De hoesjes van de G510 passen er ook op.
Ik heb de Leren Flip Hoesje Forcell Slim Zwart genomen.
Je kunt ze vinden op http://mobielkoopjes.nl/

Groet Peter

TheOrigan 02-11-2013

- Geluidskwaliteit is goed, maar een beetje te zacht naar mijn mening. Zelfs op maximaal volume vind ik het moeilijk verstaanbaar als er een beetje achtergrondlawaai is. Bij gesprekken is er wel voldoende volume.

- Qua mogelijkheden kan deze gsm perfect mee met topsmartphones van andere merken. Hij is zeer snel en draait alle apps die je normaal gezien maar nodig hebt zonder problemen op zijn 1,2Ghz Quad Core. Alleen als je er de laatste games op wilt draaien kan de Adreno 203 chip misschien wat te ouderwets blijken. Ook de 1Gb RAM voldoet zeker om een heleboel apps te laten draaien (hoewel je maar 750mb beschikbaar hebt voor de apps zelf; ik neem aan dat de rest het OS draaiende houdt). Qua opslaggeheugen is 4 Gb een beetje weinig, maar dat is snel opgelost met een micro SD kaartje. Ikzelf heb voor 12€ een kaartje van 8Gb er bij gestoken.

- Het 4,5inch scherm ziet er erg goed uit en de resolutie is zeker voldoende om zelfs kleine lettertjes scherp af te beelden. De 5MP camera maakt ook zeer mooie beelden, hoewel de belichting soms vreemd kan zijn. De voorste camera (0,3MP) stelt niet veel voor.

- Verder is de G525 zeer gebruiksvriendelijk. Hoewel dit mijn eerste Android smartphone is, had ik hem na een uurtje al onder de knie. De EmotionUI heeft veel weg van iOS van Apple, maar dit stoort helemaal niet, aangezien het allemaal wel goed in elkaar zit. In sommige reviews had ik gelezen dat het soms lang duurde om met de 'home' knop terug naar het menu te gaan, maar als dat probleem al bestaan heeft, is het nu alleszins opgelost.

- Over de vormgeving is niets speciaal aan te merken. Een gewone, zwarte smartphone, misschien een beetje aan de zware kant.

- De batterij gaat langer mee dan verwacht. Als je er spaarzaam mee omgaat (elke dag een kwartier spelletjes, af en toe een filmpje via 3G, en voornamelijk bellen en SMS'en) dan kom je er zeker 3 dagen mee toe.

- Conclusie: Ik heb lang gezocht naar een degelijke smartphone van

den1971 02-11-2013

Ik heb de Huawei G525 nu twee weken in bezit en kan niet anders mededelen dat ik blij verrast ben. Ik was vooraf een beetje sceptisch, want voor deze prijs mag je immers niet veel verwachten. Het apparaat heeft een strak uiterlijk, een erg helder scherm, is zeer snel en biedt alle mogelijkheden die je van een mid segment smartphone mag verwachten. Enige nadeel is geen flitser bij de camera, voor de rest is het toestel helemaal top.

bono69 26-12-2013

Ik heb dit toestel ook en ik heb er wel een flitser opzitten, die kan je bij camera gewoon instellen is het bliksemsteken bovenin als je de camera aanzet

dutchdreamer 02-11-2013

Mooie telefoon, prachtig werkende interface.

Accu perfect, draait meerdere dagen op 1 lading met altijd Wifi aan.

Een echte aanrader.

Ammo_Boellette 02-11-2013

Deze gsm is goed omdat, hij goed handelbaar is, gemakkelijk in gebruik, snel in het verwerken van verschillende processen. Algemeen ben ik tevreden.

only4loes 02-11-2013

Geweldige prijs/kwaliteit verhouding.
Voor zo weinig geld, zo'n goede telefoon.

Na veel drama met mijn Samsung Galaxy is deze telefoon een hele verademing.
Een degelijke batterij (die wel wat snel leegloopt bij het spelen van games, maar bij ander gebruik prima mee gaat). Ligt fijn in de hand, degelijke kwaliteit.

Ben er erg tevreden mee!

robinlars 01-11-2013

een goede telefoon voor een goede prijs makkelijk in gebruik en veel opties duidelijk en scherp scherm camera en filmopname

Matzek 01-11-2013

Goede telefoon. Stevig, simpel en doet wat ie moet doen. De batterij gaat niet erg lang mee, dat is enige minpuntje zo ver.

alexcharlien 01-11-2013

Goeie en snelle telefoon, echt waar voor zijn geld. Touchscreen kan wel wat accurater maar het is niet zo erg dat het stoort. Beste gsm aankoop in jaren! Een echte aanrader. En aangezien hij losjes gebaseerd is op de samsung smartphones passen ook de meeste accessoires.

mathijsieh 01-11-2013

Sinds een tweetal weken de Huawei in mijn bezit.

Deze telefoon via een aanbieding bij iBood gekocht. Ik was al een tijdje opzoek naar een vervangende telefoon voor mijn Samsung Galaxy S (i9000) welke steeds vaker vast liep en daardoor onbruikbaar werd.

Als eerste viel op dat het doosje waar de telefoon in zat zeer klein was. Maar veel groter hoeft dit tegenwoordig ook niet meer te zijn.
Bij het uitpakken valt het op dat de telefoon netjes verpakt is

De telefoon is geheel glad aan voor en achterkant, mijn vorige telefoon had achterop aan de onderkant een uitstulping zodat deze ook makkelijk in de hand ligt en onder en bovenkant goed te scheiden valt.

Het standaard toetsenbord werkte niet helemaal naar mijn zin en heb hier een versie van Swype op geïnstalleerd.

Het geluid op de speaker is niet optimaal bij het afspelen van muziek en bij het handsfree telefoneren, dit zou voor mij harder mogen.

De accu/telefoon wordt regelmatig erg warm.
De accu is soms binnen de 4 a 5 uur leeg, na het volledig laden, ook kan ik er soms 3 dagen mee werken.
Voor het maken van foto’s in het donker ontbreekt de flitser.

Al met al een leuke telefoon voor relatief weinig geld.

anneliesbuysse 01-11-2013

Is een mooie en makkelijke smartphone. Je kunt er mooie foto's mee maken. Prijs/kwaliteit is zeer goed Wij hebben gebruik gemaakt van aanbieding van Ibood.

Purepower 31-10-2013

Prima prijs/kwaliteit verhouding voor dit toestel. Jammer van de flits die niet aanwezig is en het standaard toetsenbord wat iets tekort schiet. Hier heb ik een app voor gevonden die een stuk beter is. Verder fijne, heldere display met goede resolutie. En niet te vergeten is de snelheid erg prettig, internet of apps starten gaat prima met de quad-core cpu.