Huawei Ascend G510 4 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 110 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend G510 4 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

kaatje31 23-10-2015

de Huawei beviel me prima, nu is het geheugen steeds vol en updat lukt niet meer, wat ik het ergste vind is dat wanneer ik gebeld wordt of een sms ontvang en dit niet merk, mijn batterij leeg is en de telefoon gloeiend heet! ik kan niet vinden hoe ik dit kan uitzetten. volgens de telefoon zelf kan dit niet. dus een dagje weg is meestal na een uur geen telefoon meer. erg vervelend .

jo4067 21-10-2015

Een erg mooi en makkelijk toestel, vele mogelijkheden, ben er erg blij mee en zou andere mensen ook aanraden om deze telefoon te kopen

jan vd w 09-06-2015

kort en krachtig slecht toestel met weinig mogelijkheden onhandige camera facebook is helemaal een ramp

PawelS 02-06-2015

Ik heb mijn G510 net een jaar. De pluspunten zijn: design, Emotion UI , hij is stevig en hij is makkelijk te rooten.
De minpunten: baterij, hij is traag, random reboots(restart), geen updates.
Tot een half jaar werkte hij perfect, alleen de baterij werd snel warm. Daarna kreeg ik af en toe random reboots, hij was te traag voor woorden en veel apps crashten gewoon uit het niks. 2 weken geleden heb ik hem geroot. Ik heb een custom android 4.4.4 ROM op gezet, de processor overclocked en mijn apps op mijn microSD gezet met Link2sd. Nu werkt ie redelijk, ik heb plek genoeg met mijn SD, hij is nu snel genoeg voor het systeem. Het enige probleem dat ik nog heb zijn de reboots die heel vaak voorkomen(minstens 2x/dag), waardoor ik zin krijg om hem kapot te gooien(wat vrij moeilijk is door zijn stevige bouw).

PawelS 02-06-2015

PS: Hij heeft zijn plus-en minpunten, maar ik ben alsnog naar een andere telefoon aan het zoeken en ik zal Huawei niet uitsluiten. De G510 is gewoon een mislukt model.

madebymonique 09-03-2015

2e Review (alleen nog maar slechter geworden)

Na een half jaar heb ik dit toestel ingeruild. Toestel hield gelukkig aardig zijn waarde en heb er bij CeX een gebruikte Samsung Galaxy Note 1 voor terug gekregen. Redelijk verouderd toestel met wat kleine gebruikerssporen, maar tot op heden nog steeds geen spijt. Zo traag dat de Huawei Ascend G510 is zo snel is deze Samsung.

Voor mij nooit geen Huawei meer!!
De problemen;
Geen intern geheugen waardoor ook niet mogelijk om dingen over te zetten naar SDkaart
Lege TAG (vanuit het niets en na een keer of 20 verdwijnt het ook net zo weer)
Toetsenbord die weg valt
Traag
Batterij wordt erg warm tijdens het opladen

Luuk Knoops 20-02-2015

Bij het begin werkten de telefoon nog wel goed maar later werd die trager en viel die wel eens uit de telefoon loopt ook niet soepel

Camera: de camera die in de telefoon zit is niet zo goed hij maakt
slechten foto's je moet je handt echt heel stil houden wil je goeden foto's hebben

Snelheid: de telefoon is leuk om mee te whatsapp maar voor spellen is het ding echt niet gemaakt het apparaat is traag en valt soms uit als je een game speelt.

Geluidskwaliteit: de geluidskwaliteit is wel redelijk maar ik geef er toch een vier voor omdat het geluid niet hardt gaat

Gebruikersgemak: hij is makkelijk te bedienen en de installatie is zo gedaan alles is ook makkelijk te vinden wat ik jammer vindt is dat alles automatisch op het home screen terecht komt de meesten telefoons hebben een menu waar je alle apps kunt zien hier komt alles op het home screen

jan vd w 19-02-2015

face book start heeeeeel traag op,toetsenbord valt steeds uit
als je gebeld wordt gaat ie direct over op antwoord apparaat
het is gewoon een waardeloos toestel zonde van het geld,en al helemaal geen service van huawei

lvandijk 16-02-2015

Deze telefoon kan ik iedereen afraden. Hij heeft het nu, na ongeveer een jaar begeven (hij gaat niet meer aan en reageert nergens meer op), maar eigenlijk heeft hij het bijna nooit echt goed gedaan. Hij valt vaak plotseling uit, is erg traag en hapert heel vaak. Zelfs met een minimum aan apps (waaronder geen spelletjes) trekt hij het slecht. Ik ken nog iemand met precies dezelfde telefoon en dezelfde ervaringen, daarbij lees ik nu op internet de slechte reviews. Erg jammer, want ik heb er toch 190 euro voor betaald. Er zijn veel betere telefoons voor minder geld te koop.

JaapvanZ 10-02-2015

Ik heb het toestel 1 jaar en een paar maanden werkend in bezit gehad, na een half jaar kreeg ik al last van de accu die bij mij na 1,5 uur echt gebruiken al leeg was. ik heb er altijd heel weinig apps opgehad want er kom simpelweg niet meer op. een spel van 1 GB was onmogelijk erop te zetten, ook vaak liepen alle apps vast en ging ie op zwart. de email-app werkte niet. soms kwam het toetsenbord niet in het beeld wanneer ik iets wou typen. in de oplader gaat ie ruizen, wat heel irritant is als ie naast je bed in het stopcontact zit. ik kon eerst niet geloven dat zo'n telefoon die alles kan voor zo'n prijs, maar toestel is de prijs minder waard, heel ontreden, hijs doet het nu ook niet meer, werd eens wakker en toen laadde ie niet meer op, met welk snoertje dan ook, gewoon kapot!

multinop 03-02-2015

Heb deze telefoon nu ruim een jaar in gebruik, kan er weing app opzetten want dan is het geheugen vol ook omdat er maar een paar apps naar mijn geheugen kaart over gezet kunnen worden.
Ook gebeurd het vaak dat en app vastloopt of de telefoon naar het begin scherm springt heb al meerdere keren de telefoon opnieuw geinstalleerd en niets helpt.
Mijn echtegenote heeft de zelfde telefoon en heeft ook alleen maar problemen en vaak de neiging om er mee te gaan gooien.
Ook 2X een mail gestuurd naar Huawei maar geen reactie.
Conclusie ben nu op zoek naar een andere telefoon maar weet 1 ding zeker word geen Huawei.

laulaa 29-12-2014

NIET KOPEN!!

dagelijks neig ik ernaar om deze telefoon op de grond kapot te smijten maar houd me nog even in totdat ik een nieuwe heb.

traag, accu stroomt leeg, loost vast, valt uit spontaan, weinig geheugen.

helpdesk van huawei heb je niks aan. garantie op accu is 6 maanden. heb je dus niks aan.
opsturen naar een servicecenter op eigen kosten etc... en de beste tip van de helpdesk: zet je internet uit. waarom zou ik anders een smartphone kopen?

Theo 1942 11-02-2015

Ik ben het helemaal met je eens. Zelfs nog te slecht als je hem alleen als telefoon gebruikt. Het volume van bellen is vele malen lager dan andere toestellen.
Service is slecht een waardering van 1 is nog te hoog.
Welk toestel het ook is van dit merk ZEKER NIET KOPEN is ook mijn advies.

Rooscvg 25-12-2014

Waardeloos apparaat, na enkele weken al problemen gehad met de duurzaamheid van de batterij. Diverse malen contact gehad met Huawei NL en van hun het advies gekregen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en daarna alles op nieuw te installeren. Ging/gaat even goed maar naar een tijdje is de levensduur van de batterij lading minimaal, laatste week nog maar 7 uur. Vreemd genoeg krijg je in het overzicht van het accugebruik dat er een groot percentage verbruikt wordt aan standby en inactief gebruik. Het daadwerkelijke gebruik van de telefoon is dan minimaal. De Huawei Ascend G510 is tevens een traag apparaat, even switchen tussen app's of telefoonopties is er niet bij.

koningstiger2 04-12-2014

NIET KOPEN de Huawei G510
Erg traaaaaagggggg en heb er bijna niets opstaan
Intern geheugen waardeloos ,loopt regelmatig vast !!!!
Erger me kapot aan dit ding .
een paar keer service mail ingestuurd van Huawei en tot 2 keer aan toe geen reactie dus slechte service
Accu na 1 dag leeg zonder dat ik iets heb aanstaan wifi oid .
Dus niet kopen die rotzooi de G510

madebymonique 18-11-2014

Hoorde veel goede dingen over deze toestel. Nu na bijna 4 maanden gooi ik hem het liefst tegen de muur aan. Zonde van het geld geweest. Het interne geheugen is zo minimaal dat er bijna geen apps op kunnen. De meeste apps kunnen niet overgezet worden naar de geheugenkaart, dus nu 7GB over van mijn geheugenkaart en van de 256mb intern geheugen heb ik echt geen millimeter meer van over.

Batterij is erg snel leeg, hij wordt idd warm tijdens het opladen en ik ben telkens mijn toetsenbord kwijt als ik een whatsapp, bericht of op fb of twiiter wat wil plaatsen. Het duurt een eeuwigheid voor er een app of je contactenlijst wordt geopend.
Ook is de kwaliteit van de camera slecht. Heeft moeite om scherp te stellen, waardoor veel wazige foto's.
Ook krijg ik vanuit het niets, als ik het toestel wil gebruiken de melding, lege tags...... dan moet je deze eerst weer weghalen en als dat een aantal keer is gebeurt, verdwijnt het weer om dan na een week weer een paar dagen naar voren te komen. Van alles geprobeert maar niets werkt zodat dit wegblijft

Iddor 28-10-2014

Ik heb deze telefoon nu een half jaar in mijn bezit. Het liefst wilde ik een samsung galaxy s3 of 4 maar die prijzen lagen boven mijn budget. Omdat mijn zus en een collega erg te spreken waren over huawei, voor deze gekozen. Wat mij als eerste opviel was dat de eerste keer dat ik de telefoon ging opladen, hij superheet werd en stonk. Ook maakt hij als hij aan de lader ligt een zoemend geluid. Aangezien de batterij ook bij mij maar een dag meegaat en ik hem dus snachts oplaad, niet echt fijn om naar te luisteren. Met de telefoonlader van mijn oude samsung galaxy ace is dit weg! Ook wordt hij dan niet warm. De eerste paar maanden harstikke veel plezier van gehad. Wel mis ik de swype functie op dit toestel en ook de fotokwaliteit is niet super. Ik gebruik vooraf wifi en dat werkt prima. Ik ben geen grote internetter, eigenlijk gebruik ik een keer of 5 per dag whatsapp even en kijk ik savonds even op facebook. Nu, enkele maanden verder beginnen de problemen. Hij wordt steeds trager, batterij gaat echt snel leeg, loopt vast en laatst kreeg ik de com.google.process.gapps foutmelding elke 10 seconden. Gek werd ik ervan. Verschillende oplossingen werden geboden op internet maar niets leek te werken. Ik stond op het punt om hem helemaal naar de fabrieksinstellingen te resetten (of hem uit het raam te gooien). Uiteindelijk de laatst geinstalleerde apps verwijderd en nu lijkt hij het weer normaal te doen. Ik lees steeds meer negatieve reviews met veel herkenbare klachten. Daarom zou ik dit type telefoon van huawei toch niet snel aanraden. Je kunt een heleboel met dit toestel maar terwijl je bezig bent, zie je het batterij niveau constant dalen, dat is voor mij wel de grootste ergernis! Als laatste minpunt werkt het telefoonboek bij mij ook nog niet correct, ik heb braaf +31 voor alle nummers gezet, maar toch herkent hij soms niet wie er gebeld heeft. Normaal doe ik zon twee jaar met een telefoon maar ik vrees dat dat hem met de huawei g510 niet gaat worden!

clanloos1 26-10-2014

echt een waardeloze telefoon, ik heb hem nu een jaar en erger me kapot aan het vastlopen en de traagheid. niet kopen dus!!!

wanderer1952 27-10-2014

Ik moet even nog een rectificatie plaatsen niet omdat het moet ,maar omdat het wel zo fatsoenlijk is om ook een eigenfout toe te geven.
Het bleek allemaal een gebrek aan kennis van mijn kant te zijn .
Het scherm na het starten waarbij ik niet meer verder kon was een zogenaamde schermbeveiliging waarvan ik zelf de code had ingesteld ,maar niet begrepen had dat ik die dan ook daar moest gebruiken .
Rest mijn nog om op dit moment mijn excuses voor een fout door mij zelf gemaakt aan te bieden.
Op dit moment werkt dit exemplaar van de Huawei ascend G510 echt feilloos en nee is niet langzaam .

wanderer1952 24-10-2014

Dit type telefoon lijkt een flink euvel te hebben zodra er ziggo wifi op geinstalleerd is is het klaar dan werkt die echt helemaal niet meer ,behalve dat die aan en uit kan .
geen bellen niets meer is dan mogelijk ik heb vandaag en gisteren in 36 uur nu al de 2e Hagelnieuwe telefoon die het niet meer doet ,dus morgen maar weer terug brengen en dan geen huawei meer ,simpel omdat ik iedere keer met de trein moet om hem terug te brengen .
Die kosten krijg je niet terug .
het werd vanmorgen echt direkt opgelost zonder problemen weer een nieuwe ascend G510 ,maar dit was wel echt de laatste !
Ik koop wel een ander merk

wanderer1952 11-02-2015

Ik heb na aanloopmoeilijkheden nu al sinds ik hem heb geen moeilijkheden meer gehad ,wel vind ik dat die erg kort doet met de batterij een dag en dan is het wel klaar .
ik heb een internetabbonnement er op en dat werkt ,maar daar is alles wel mee gezegd .
En ja de boel loopt wel eens vast ,maar dat doet die alleen met het gaan bellen ,dus niet tijdens.
Maar als ik alles zo lees is het toch weer een typisch produkt van de wegwerpfabrieken

Annax 11-10-2014

Wat een miskoop! Ik heb de telefoon nu bijna 1 jaar, ben er al minstens 10 x mee terug geweest bij vodafoon. En nu voor de 2 e keer terug naar huawei. Hij is super maar dan ook super traag, terwijl ik er al nauwelijks apps op heb staan. Het toetsenbord is 75% van de tijd verdwenen, telefoontjes niet aan te nemen en berichtjes komen pas uren na verzenden binnen.
Of te wel de miskoop van het jaar :(

Rosazelf 04-10-2014

Als student met weinig geld leek mij een huawei de juiste keuze, goedkoop maar kan alles. Dat is mij toch vies tegen gevallen.
De batterij is prut, heb juist een huawei gekocht, omdat deze bekent stond om zijn lange batterijduur...
Daarnaast kan ik mijn foto's niet meer zien omdat mijn geheugen vol is terwijl deze helemaal niet vol is!
Alles is enorm sloom. Als ik een whatsapp wil sturen zijn mijn vriendinnen al drie onderwerpen verder voordat ik het gesprek pas is beeld krijg en dan moet het toetsenbord nog geladen worden!
Voor mensen die hem alleen maar gebruiken om te bellen, top telefoon. Voor de mensen die hem hebben en voor andere zaken gebruiken, succes!

Thom-ass 02-10-2014

Prijs/kwaliteit denk je een leuk toestelletje te kopen, maar dit valt zelfs voor deze prijs nog gigantisch tegen. De processor is te zwak voor deze android versie. Even swipen tussen pagina's en het toestel moet 5 sec. nadenken om de pagina weer te geven. Een app opstarten duurt te lang en loopt met enige regelmaat vast. Redelijk simpele apps kunnen ook gewoon 'out of the blue' crashen. De batterij is uiterst zwak, bij normaal gebruik(bellen, whatsappen, soms een spelletje en een beetje internet) mag de gsm 2x per dag aan de oplader. De trilfunctie voel je haast niet. Als je de auto updates van je apps aan hebt staan, zit de 4gb binnen no-time vol, met dank aan de google rotzooi apps die je nooit gebruikt. De vormgeving is dan wel prima, fijn formaatje en stevige behuizing. Maar goed, verder gewoon dik onder de maat en ik ga in de toekomst niet meer voor Huawei.

Simooone 27-08-2014

Een half jaar moest ik hals over kop een andere telefoon kopen. Veel budget had ik niet en ik zocht toch een goede telefoon. Ik ging voor een Huawei G510. Ik ben een lange tijd zeer tevreden geweest over deze telefoon. Tot hij sinds een aantal weken steeds loopt te roepen dat zijn geheugen vol zit.

Maar zijn geheugen zit helemaal niet vol. Wat blijkt, met de apps die ik verder nog gebruik (dat zijn er niet veel), twitter en facebook vragen teveel werkgeheugen en hij kan andere apps niet meer updaten.

Ik heb voor nu twitter en facebook er af gegooit en bezoek deze social media via de browser, al is dat een stuk minder prettig. Ik overweeg nu toch helaas weer een nieuwe en totaal andere telefoon.

Theo 1942 13-08-2014

1 De beltoon is te zwak buiten met verkeer is deze niet te horen, vergelijk het het een ander toestel als Samsung is dat veel luider .
2 Je kunt niet inloggen op de webmail of het nu Live is of tele2 maakt niet uit.
3 Traag met internetten ik schakel na een zoekopdracht het beeld even uit anders is de accu snel leeg en dan tussen door kijken of de pagina is opgebouwd.
4 Live mail installeren gaat niet blijft hangen op wachten op sychronisatie.
5 Ik wilde het toestel op het adres bij de Dynafix Repairs BV
Daelderweg 21, 6361HK Nuth
aanbieden voor reparatie maar werd geweigerd moet eerst via internet aanmelden.
160 km voor niets gereden. Waarom zou dat daar niet kunnen?? Onzin.
Veel te lang moeten wachten voor de Cash back nog enkele keren voor gemaild.
5 Kijkshop geeft aan dat bij
www.kijkshop.nl/gsmrepareren.nl je moet zoeken om het toestel te repareren, maar deze site bestaat niet.
Wat ken er nog meer fout gaan?
Alles bij elkaar een miskoop en een slechte service.
NIET KOPEN IS MIJN ADVIES

rinysi 11-08-2014

Binnen een half jaar al onherstelbaar defect.
Volgens de leverancier door vocht, alleen raar dat er vocht bij kan komen als hij in een hoesje zit.
Er was een cash back actie op dit toestel, maar je moet bijna gaan smeken om het geld terug te krijgen. Ondanks hun toezegging dat het binnen 10 weken zou zijn geregeld ben ik nu nog aan het wachten.

ezzybezzie 06-08-2014

Voor dit geld een prima telefoon! Inmiddels een jaar in mijn bezit en ben zeer tevreden.
Het probleem over het herkennen van contactpersonen komt ook mij bekend voor, kwestie van +31 er voor het telefoonnummer (een 0 weglaten) en de contactpersonen worden met naam herkend.
De telefoon moet eens in de tijd wel even opgeschoond worden, anders wordt hij trager. Batterij gaat bij mij 1 dag mee.
Zal de volgende keer zeker weer voor een Huawei gaan.

Gino 01-07-2014

Op zich voor de prijs een leuke smartphone maar heb zelf geen internet abonnement dus ben afhankelijk van Ziggo wifi hotspots maar dit toestel werkt niet i.c.m. Ziggo wiffispots
Dus grote afrader voor mensen die Ziggo hebben en denken op 1 millioen wifispots te kunnen gaan internetten.

foxfire41 12-09-2014

onzin toestel werkt wel op wifi spots je moet goed instellen staat op ziggo hoe dat moet.gr ton