Samsung Galaxy Core 8 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Core 8 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Reviewer 23-07-2016

Samsung galaxy core is wel okay

Bij aankoop van deze telefoon moet rekening worden gehouden met de volgende punten:
- Het geheugen is zeer beperkt. Een extra groot SD-kaartje kopen heeft geen zin, want opslag van apps kan niet op de SD-kaart. Op dit moment heb ik 4 apps (Whatsapp, Outlook, Instagram, Youtube) zelf gedownload en zit mijn geheugen vol. Er is dus niet echt ruimte voor leuke apps, zoals spelletjes o.i.d.
- De batterij gaat niet lang mee. Misschien op het begin, maar na enkele maanden gaat ie erg snel leeg.

Verder is het scherm groot, dit is erg fijn voor bv. het kijken van filmpjes. Ik vind de telefoon dus wel fijn, alleen vanwege bovenstaande nadelen zou ik het niet erg aanraden. Maar als je de telefoon alleen voor 'basic dingen' wilt gebruiken (en dus kan leven met weinig geheugen), dan is de telefoon opzich wel geschikt.

Neverbrake 30-07-2016

Hallo Reviewer, vind jouw opmerking over het beperkte geheugen nogal merkwaardig. Ik heb daar, ook na ruim twee jaar gebruik, absoluut geen last van. Integendeel, ik heb er in totaal 221 apps op staan. 12 apps met een totaal van 7.2 Mb staan uitgeschakeld, verder staan er 22 geïnstalleerde apps op, totale grootte 1.34 Gb en dan nog 177 systeem apps met een totaal van 1.04 Gb. Dus ik weet niet wat je hebt gedaan of misschien mankeert er iets aan je toestel.
Kijk eens met CCleaner hoe e.e.a. er uitziet. Wie weet wat voor zooi er allemaal opstaat. WhatsApp is maar 34.93 Mb groot, Youtube 42.33 Mb. Dan heb je het over ca. 77 Mb. Outlook en Instagram weet ik niet wat die in beslag nemen.Ben het dus absoluut niet eens met je opmerking over het beperkte geheugen tenzij er iets geks aan de hand is. De rest van je verhaal vind ik niet zo spannend maar dat klopt wel ongeveer.
Vr. groet.

Myan1976 18-07-2015

Ik heb de core nu ruim een half jaar. Op zich prima telefoon maar de accu is erg snel leeg. Moet hem 2 keer per dag opladen en doe er niet super veel mee.
En jammer dat je de apps niet op sd kaartje kunt zetten. Er mee terug geweest naar de winkel maar volgens hun kan dit niet omdat de apps gegevens van de telefoon nodig is. Echter is dit niet het geval mijn dochter kan dit wel met de zelfde apps met de wolfgang telefoon.

ajal2004 19-07-2015

Mijn dochter heeft ook deze core. En idd jammer dat je de apps niet verplaatsen kunt naar de SD. Ikzelf heb ook een Wolfgang en daar kan het wel mee. Verder is de core vrij langzaam tijdens gebruik apps. Is tot 2x terug gestuurd voor garantie. Heeft iets geholpen maar mijn dochter heeft er bijv. geen Facebook meer opstaan omdat die app de telefoon nog veel langzamer maakt.

Alexandra 28-06-2015

Eerste maanden een top telefoon, sinds ik hem drie kwart jaar heb gaat de batterij ongelooflijk snel leeg.
Als ik hem 's ochtends 9 uur van de oplader haal, zonder er nonstop op te zitten, kan ik er maar tot een uur of 2 mee.
Ligt wel lekker in de hand, maar van de 8GB kan je maar 4 gebruiken, dit is voor mij een hele grote afknapper.
Iemand een tip hoe ik hierin verandering in kan brengen?
Na een jaar werkt voorderest alles nog prima.

ric07 08-03-2015

dit is mijn 2de review van de core
ik heb hem nu meer als een jaar en bevalt mij nog steeds zo goed als in het begin
ik vindt het nog steeds een super telefoon
nog steeds snel en nog geen enkel probleem op 1tje na
je kunt geen apps op de sd kaart zetten
voor mij is dat niet zón probleem ik heb hem toch niet hellemaal vol staan met apps
ik hoef nog niet wat anders!!!!!

ajal2004 31-01-2015

Ik heb de Samsung Core GT I8260 in augustus 2014 gekocht. Qua layout en opslag ed een prima apparaat.. Alleen hij super sloom bij het opstarten van diverse programma's apps, etc.. Ik heb geen klagen over de batterij echter alleen over hoe langzaam hij van het een naar het andere programma gaat. En ik vind het geld wat ik voor dit apparaat betaald heb, het niet kunnen dat ik zo'n langzaam apparaat geleverd krijg. Ik heb al een software update gedaan. Hij werkt onder de android versie 4.1.2. Iemand tips hoe ik hem sneller kan krijgen of moet ik hem toch voor garantie opsturen?

ajal2004 09-03-2015

Intussen heb ik de Samsung GT I8260 core opgestuurd gehad in Februari 2015 voor garantie. Met een paar dagen had ik hem weer terug. Ze hebben een software update gedaan. Nadat we hem weer in gebruik hebben genomen is hij weer langzaam. Nu blijkt dat ook bij andere mobiels hier in huis Facebook ook een boosdoener kan zijn. Dus Facebook maar verwijderd en voor zover we het nu kunnen beoordelen is hij redelijk normaal qua snelheid.

Gompy47 01-02-2015

Ik denk dat je deze telefoon op moet sturen ajal2004.

Gompy47 01-02-2015

Ik denk dat je deze telefoon op moet sturen ajal2004. Bij mij staan er ontzettend veel apps op, alle bij elkaar wel een 200 schat ik zo, ook die van de smartphone zelf. Waaronder SYgic GPS Navigator, met een fiks aantal kaarten, alle TV-Omroep apps die er zijn in Nederland en nog ontzettend veel meer. Elke app die ik aantik is binnen een 1 á 2 seconden de complete layout bedrijfsklaar op mijn scherm. Maar welke apps zijn traag? Zijn het ook de apps die geen verbinding naar buiten vragen? Als je apps start die eerst verbinding naar buiten vragen/willen d.m.v. wifi of internet, kan dat ook een oorzaak zijn. Is dat niet het geval, het apparaat terug sturen, wel alles eerst er af halen of back-ups maken met het programma Kies of zo.

ajal2004 04-02-2015

Hoi Gompy. Ik lees je bericht wat laat. Ik had geen melding ontvangen dat iemand op mijn bericht heeft gereageerd. De software update kun je doen via Instellingen en dan naar toestel info. En dan bovenaan staat software update. Maar als het goed is staat die ingesteld en anders kun je dat alsnog doen.. Ik heb het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dat ging goed. Ik zal vanmiddag eens proberen of hij nu sneller is..
Ik had nog een vraag hier gezet voor deze telefoon. Misschien dat jij dat weet. Ik kan de apps die ik heb gedownload niet verplaatsen naar SD kaart. Heb jij dat ook?

Gompy47 03-02-2015

Ja het antwoorden gaat nogal raar op deze site, maar goed, zo wil het ook.
Ik zou hem inderdaad eerst terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan kijken hoe het dan gaat.
Ik opperde de reden van traagheid bij een verbinding met internet of wifi als mogelijkheid, ik zou anders geen andere oorzaak kunnen bedenken omdat het bij mij niet zo is en ik het een vlot toestel vind, echt hoor.
Wil het resetten naar de fabrieksinstellingen niet helpen dan gewoon reclameren bij de verkoper of anders via één of ander Samsung-punt.
Je schreef dat je een software update gedaan had, vreemd, ik kan geen nieuwere software vinden voor mijn toestel, ook niet via Kies...
Hoe heb je dat gedaan dan, kun je daar nog antwoord op geven?

Gompy47 30-12-2014

Deze Galaxy Core in juni 2014 gekocht.
Ik vind het een geweldig goed toestel en heb echt geen enkel moment spijt gehad van mijn aankoop.
Het is een behoorlijk snel apparaat, met een prima geluidsweergave v.w.b radio en MP3speler.
FM-radio is ook erg goed en gevoelig, mijn extra 8GB SD-kaartje staat vol met muziek.
De camera vind ik ook prefect.
Bekijk deze foto-sessie maar van Delft, daar is echt niks mis mee.
Klik-> http://tinyurl.com/mwx2ynm
Ik heb de wereld aan apps waaronder de navigatie-app Sygic GPS Navigation Europa, werkt echt perfect, ben er enorm blij mee, en deze Galaxy Core is nog nooit vastgelopen.
Als ik de hele dag muziek heb geluisterd en s'avonds afsluit is de batterij nog ongeveer een 50-55% vol. Is de spaarstand ingeschakeld is het percentage nog hoger.
Buiten in het volle zonlicht moet de helderheid van het scherm wel hoger gezet worden, maar dat is logisch.
Wat mij betreft, beslist een aanrader en ik hoop echt dat een ieder net zoveel plezier aan dit apparaat mag beleven als dat ik doe.

ajal2004 31-01-2015

Hallo, ik heb dezelfde telefoon in aug. 2014 gekocht. Jij schrijft dat deze telefoon behoorlijk snel is. Hier ligt bij mij het probleem. Verder een prima apparaat maar hij is super sloom. Het opstarten van een app e.d. duurt wel meer dan 10 seconden! Graag hoor ik nog van je of jij dit ook hebt?

ajal2004 02-02-2015

Bedankt voor je reactie Gompy47. Ik weet niet hoe ik je direct moet beantwoorden vandaar dat ik het zo even doe. Goede tip van je om even uit te zoeken of hij alleen bij internet traag is. Dat ga ik doen en ik ga hem even terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan kijk ik of het probleem blijft. Zo ja dan stuur ik hem op. Het internet probleem kan ik mij niet echt voorstellen. Dit omdat er nog een andere mobiele telefoon is van Wolfgang en die heeft deze problemen niet. Ook niet op dat die traag is op internet e.d.

stan2601 06-12-2014

Jullie lezen hieronder een aantal positieve reacties, het valt mij op dat de meeste reacties zijn geplaatst terwijl ze de telefoon een paar dagen hebben. Ik heb een hekel aan deze telefoon, de eerste paar dagen doet hij het erg goed. Ik was er erg tevreden mee. Na verloop van tijd ging de trilstand kapot. Ik had garantie dus ik heb de telefoon op laten sturen. Ik kreeg hem weer helemaal goed terug. Na een maand deed de trilstand het weer niet, ik ben niet terug gegaan voor garantie want dan blijf ik bezig. Nu ik hem bijna een jaar heb (In februari), gaat deze telefoon alleen maar achteruit, De accu heeft een erg korte batterij duur, ik kan niet meer via bluetooth muziek afspelen op draadloze boxen/koptelefoons, de trilstand doet het niet meer, loopt vaak vast. Ik kan het lijstje nog wel met heel veel meer dingen aanvullen. Ik heb vaker gezeur gehad met Samsung dus ik zal hierna nooit meer een Samsung telefoon nemen, aangezien ook de behuizing van de meeste Samsung-telefoons erg slecht is. Ik hoop dat jullie nadenken voordat jullie deze telefoon kopen.

stuiterbal75 22-08-2014

Na alle goede beoordelingen die ik hier las, ben ik toch overstag gegaan. Mijn ouders hadden ook beiden deze telefoon en waren zeer tevreden.
Ik liep er echt na 1,5 week al tegenaan dat hij regelmatig bleef hangen. één keer zelfs meegemaakt dat hij uitviel tijdens een gesprek (terwijl de batterij niet leeg was).
Ik ben er mee terug gegaan naar de winkel en kreeg meteen een nieuwe (omdat ik binnen de 2 weken bleef).
Maar ook bij die tweede telefoon was het probleem er.
Misschien had ik wel teveel apps op mijn telefoon, ik weet het niet. Maar ik had meer van deze telefoon verwacht.

Neverbrake 19-06-2014

Fijn toestel. Niet te groot voor in de broekzak, scherm toch voldoende groot voor een goede leesbaarheid. Groot intern geheugen van 8Gb. waardoor je veel applicaties kunt downloaden resp. gebruiken. Er zijn niet veel smartphones die dat hebben! Ik gebruik er een hoesje omheen om scherm mooi te houden. Redelijke standby/gebruikstijd. Moet wel elke dag laden. Af en toe zet ik het toestel helemaal uit en haal de accu er even uit. Alle stroom slurpende en stilletjes meedraaiende applicaties worden dan gestopt, het geheugen wordt gewist en de gebruikstijd is weer als nieuw.

Mrs. Bart 19-06-2014

Een paar dagen in bezit
Prachtige en snelle telefoon met zoveel functies dat je hier voorlopig niet op uitgekeken ben:)
Erg leuke en zeer makkelijke functie is voice command, (links onder mic icoon) je spreek in de mic en de mobiel zet de spraak om in tekst ! en als er een woord niet helemaal correct staat is dit gemakkelijk te verbeteren, zeer handig bij bv whatsapp
Je kan gemakkelijk woorden swypen / slepen over het scherm en het scherm laat ook woorden zien.
Ik gebruik hem veel voor whatsapp en wanneer nodig is te bellen,
Kortom een pracht en snelle mobiel die overal wifi op pakt
Een groot 4.3 inch scherm maar ook niet te groot zodat gemakkelijk in de broekzak past, hoesje voor bescherming is aan te raden
Ik heb een simonly €5 abbo en als je dan internet wil kan dat via Wifi

knossos 04-06-2014

had hier voor de Samsung Fame ging mij te langzaam verder O K , deze Core is snel wat z`n prijs is ben er zeer tevreden over voor eenvoudig gebruik , is het het een aanrader .

knossos 22-09-2014

Nu drie maanden verder ben ik nog steeds te vrede met de Samsung Fame de nodige Apps erop nog even snel . enkel ik heb er geen Date op , heb ik niet nodig , ziggo wifì`s genoeg overal voor mij blijft het een zeer goed toestel

Nickytje 05-02-2014

Naar mijn mening is dit echt een prima telefoon qua prijs-kwaliteit verhouding! Je krijgt echt waar voor je geld.
Hiervoor had ik een iPhone 5, die heb ik de deur uit gedaan omdat ik het eerlijk gezegd doodeng vond om met zo'n duur toestel over straat te gaan. Nu dus deze ervoor terug en eigenlijk merk ik qua snelheid, beeldscherm etc weinig verschil!

En de verhoudingen van het scherm vind ik ook fijner, dit 4,3" scherm is veel prettiger met internetten, facebooken, appen etc. dan het smalle scherm van de iPhone. Android werkt natuurlijk net even anders dan iOS, maar je bent er zo aan gewend en de Jelly Bean versie biedt bijna alle opties waarvan ik bij de iPhone gebruik maakte.

Ik mis alleen de mogelijkheid om de helderheid van het scherm automatisch te laten aanpassen, dat bespaarde aanzienlijk op de batterijduur. Die is overigens prima als je de spaarstand hebt ingeschakeld.

De camera maakt verder prima foto's en ook het bellen gaat van een leien dakje.

Ik kan de Samsung Galaxy Core dus aan iedereen aanraden!

M.R.J 20-01-2014

De telefoon is prima. Ik heb hem nu een maandje en hij werkt nog uitstekend. Echter ging de batterij wel snel leeg, maar nadat ik hem op spaarstand had gezet scheelde dat een hoop! Het toestel ligt lekker in de had, niet te groot niet te klein. Het enige puntje van kritiek is dat de Android versie niet 4.2 is maar 4.1.

Patrick67 16-01-2014

Na een Chinese Kloon van de Mini-s4 te hebben geprobeerd, wat tot 2 keer toe op een enorme teleurstelling uitdraaide, waren we vastbesloten om een originele echte S3 te halen. Echter toen we in de winkel kwamen, zagen we deze telefoon, die qua specificaties natuurlijk minder is, maar qua uiterlijk niet veel onderdoet voor de S3. Echter hij kost bijna de helft minder. En voor whats appen, bellen, smsen en die paar spelletjes die wij er op doen, een prima telefoon. Als je bedrijfsmatig of voor je werk de hele dag niets anders doet, okay, dan neem je de S3, maar als je een telefoon hebt - voor de telefoonfunctie - en soms gebruik wil maken van de extra's van een smartphone, dan is dit voor zijn prijs werkelijk een geweldig toestel. Boeit ons niets dat de processor wat langzamer is en het beeldscherm geen AMOLED is. Grootste plus voor ons, dat je bij de eerste schermaanraking al gelijk merkt hoe nep de Chinese Klonen werkelijk zijn. Je betaalt iets meer voor een echte, maar je krijgt ook VEEL EN VEEL meer kwaliteit en twee jaar Nederlandse garantie. Nee, voor mij geen KLOON meer, maar een echte, daar heb ik zeker die paar tientjes extra voor over.

wmk 03-01-2014

mogelijkheid voor het plaatsen van extern geheugen d.m.v micro sd kaart maar LET OP je kunt er geen apps naar verplaatsen zodat je interne geheugen van ongeveer 4 gb die je overhoud snel vol zal zijn.
Ik vindt dit toch een punt van kritiek.

dvbproductions 08-03-2014

Kan met de applicatie AppSD of APP to SD. Moet je maar even in de playstore kijken. Niet alle Apps kunnen verplaatst worden, maar wel een aantal. Scheelt weer in het interne geheugen van je telefoon.

DenArnhem 14-12-2013

Fijne smartphone met veel mogelijkheden en prettige bediening. Ben helaas twee keer terug naar Mediamarkt geweest met het toestel; de GPS weigerde bij beide te werken. Mijn broer heeft er ook een gekocht waarbij de GPS ook niet werkte (voor hem geen probleem). Met de app GpsFix kreeg ik wel een kwartier lang verbinding, maar daarna weer niets. Op diverse forums dit probleem met Samsung telefoons vaker gezien.

Als je eraan denkt dit toestel te kopen hou dit in de gaten. Inmiddels heb ik hem omgeruild voor een Motorola Moto G; sneller en alles werkt, inclusief GPS. Deze heeft alleen geen mogelijkheid tot geheugenuitbreiding of batterijvervanging. Ben er net wat blijer mee (en ik was al blij met de Samsung).

pheij 13-12-2013

Prima toestel met vele mogelijkheden, maar....ik heb de telefoon nu één week en de accu gaat amper een dag mee. 's Ochtends van de lader halen en het toestel haalt amper het begin van de avond....echt slecht! Ik gebruik de telefoon niets eens de hele dag...overweeg om ermee terug te gaan.

tweakradje 08-05-2014

Als je naar het Batterij scherm gaat en dan tikt op de grafiek krijg je geschiedenis details. Daar moet je heel goed naar de "Wakker" lijn kijken. DIt heet wakelock in het engels. Er zijn problemen met Android 4.x en de MMS toepassing. De Wakker lijn is dan teveel blauw, zelfs als je telefoon niet gebruikt wordt.
Als je de MMS wakelock bug hebt, of ander wakelock probleem, dan gaat de telefoon niet in "deep sleep" omdat een programma dat verhindert. Er is een app in de store die heet "Wakelock Detector". Die laat zien welk programma de oorzaak is.
Als het de MMS functie is kan je bij Berichten>Instellingen>MMS-berichten>Automatisch ophalen het beste uitvinken en opnieuw opstarten. Bij mij was het daarna weg.

Mrs. Bart 16-06-2014

Mede dank voor de tip tweakradje
Ik heb deze prachtige en snelle foon sinds 3 dagen
Alles instellen duurt even, heb de telefoon veel aan gehad en whatssapp geinstalleerd
Desondanks vind ik als je de tel zo lang aan heb staan toch knap dat het dan een dag mee kan!
Maar als het beter kan met deze tip altijd goed. thx

mmaat101 28-11-2013

Overal een 1 ingevuld omdat het toestel na 2 maanden bij het opladen bij de stekkeringang kokend heet is geworden en is gesmolten. Om die lucht in te ademen is al niet prettig, om over het brandgevaar maar te zwijgen.
Klacht gedeponeerd bij Samsung maar na 7 weken nog geen antwoord. Ik kan dus niet anders melden dat het toestel een echte afrader is. Veel te veel risico's.

ldc 17-02-2014

mmaat101: U hebt gelijk de stekker van deze samsung core is inderdaad slecht op 3 feb gekocht en 1 maal opgeladen en nu al kapot. Toen heb ik inderdaad goed gekeken naar deze stekker en het valt op hoe slecht deze afgewerkt is mijn mening inderdaad brand gevaarlijke en mogelijke kortsluiting tot gevolg wat bij mij geval was voor de rest is dit een prima toestel maar de stekker om hem op te laden is inderdaad gevaarlijke kan niet snappen dat samsung daar iets aan doet mijn toestel heb ik terug gebracht en mijn geld terug gekregen netjes van de media markt.

yepp1 01-02-2014

probeer eens een andere lader dan de originele dat komt vaker voor bij Samsung. .

Patrick67 02-02-2014

Beetje kort door de bocht om zo een beoordeling weg te zetten. Verzoek dan ook de redactie om enoge aanpassingen te doen. Als de lader niet naar tevredenheid werkt, kun je geen een voor het uiterlijk van het toestel wegzetten. Of het toestel nu wel of niet werkt, de vormgeving is modern en netjes.

Knet36 23-11-2013

Wat een fijne telefoon.
Gekocht bij de mediamarkt, kwam eigenlijk voor een ander toestel maar deze werd geadviseerd door de verkoper en hier geen spijt van.
Hij ziet er mooi uit, het geluid is goed alleen naar mijn mening niet hard genoeg.
De achterkant ziet er niet degelijk uit, het frontje wat je eraf moet halen om de simkaart en batterij erin te doen is erg dun en buigzaam. Met een hoesje is dit wel op te vangen.

Kortom ik ben erg tevreden tot nu toe

9bram9 27-10-2013

Zeer goede en snelle telefoon.

Heb hem nu meer dan een maand en de telefoon is nog steeds supersnel.
Ligt lekker in de hand, naar mijn mening beter dan een iphone.
Als je er niet veel mee doet, gaat de accu meer dan twee dagen mee. Bij normaal gebruik is er bij mij aan het eind van de dag nog ongeveer 30 procent lading over.
Hele goede kwaliteit-prijsverhouding.

Kortom, een hele goede koop!

ric07 14-10-2013

hoy

ik heb de core nu een week
ik had een galaxy ace
dit is echt een fijn toestel voor een hele nette prijs
een jaar geleden koste de ace het zelfde als deze nu
het is een aanrader
tot nu toe nog geen probleem kunnen ondekken
hij is snel en een goed scherm en vindt ik een fijne grote om te internetten
de accu gaat bij mij z'" on 3 dagen mee
ik bel weinig en per dag +/-1,5 uur op internet
en dat geheugen wat een genot 4,75gb(wat over is) ten opzichte van maar +/-100mb
alleen facebook en whatsapp en hij was alweer vol(de ace dan)
wifi gps bleutootht camera alles werkt gewoon goed
over een paar maand maak ik wel een nieuwe review of hij dan nog zo goed bevalt
tot nu toe mijn beste phone ever!!!
en ik heb er al wel een handje vol gehad

FransDFM 20-02-2014

Hoy Ric07
je hebt hem nu een paar maanden.
heb je nog wat toe te voegen aan je review? nog steeds zo positief?
in een andere review las ik dat je geen apps naar de SD-kaart kunt verplaatsen. is dat inderdaad zo?

Niels1999 05-10-2013

Gekocht bij de wehkamp voor 200 euro. Prachtig ding, ziet er mooi uit, het geluid is goed, heeft een goede camera en hij is ook erg snel en dat voor 200 euro. Er is wel een minpuntje: van de 8 gb is maar 4,75 gb beschikbaar, maar ook dat is nog voldoende. De accu gaat niet heel erg lang mee na 6 uur vol intensief gebruik (gamen/films kijken) is hij wel ongeveer leeg (maar dat is bij de meeste smartphones zo). Ik ben er erg tevreden mee, zeker een aanrader

Roan1998 13-10-2013

Je man het geheugen toch uitbereiden met micro SD?
En is de batterij echt maar zes uur vol?
Mvg Roan