Samsung Galaxy S4 zoom zwart / 8 GB - Reviews

Android OS
Opslag
8 GB opslag

Ellensandra 30-01-2014 Product paar weken in bezit

Super toestel. Oké, hij is wat zwaarder en dikker dan een 'gewone' smartphone, maar als je een goeie camera wilt is het echt een mooi ding. Een Galaxy S4 is weer groter, die steek je ook niet zomaar in je broekzak. Nee, overall: en hardstikke mooie telefoon, alles zit erop en eraan. Veel mogelijkheden met de camera zowel voor als na het knippen van het plaatje. Ben er heel blij mee.

brittyana 11-11-2013 Product maand in bezit

Ik ben heel tevreden over deze smartphone, ik heb de camera en telefoon in 1 toestel heel handig voor in je handtas. Ik vind het ook heel gemakkelijk in gebruik ook voor de camera, zelfs mijn 5 jarige dochter kan hiermee werken. de nadelen zijn een beetje het toestel is zwaarder en dikker als een ander smartphone en als je de hele dag internet, telefoneert en heel veel foto's trekt dan is de batterij sneller leeg.

Enigma79 10-11-2013 Product maand in bezit

De combinatie van een degelijke smartphone en een hoogwaardig fototoestel zorgt dat de Samsung S4 Zoom een onmisbaar toestel is geworden.

Wel zou het leuker geweest zijn indien het scherm de grootte had van de Samsung S4.
Ook bij intensief gebruik van de fotocamera is een batterij in backup een aanrader.

Ziggy Stardust 08-11-2013 Product paar weken in bezit

Na 5 jaar overtuigde Apple klant, werd het toch eens tijd om echt iets anders te testen, ipv zomaar altijd te zeggen dat iPhone beter is. Dankzij Insiders kreeg ik de kans om de daad bij het woord te voegen.Hoog tijd dus om deze S4 uitvoering te testen.
1. Doos uitpakken
Weinig tot geen handleiding, zal wel betekenen dat het allemaal voor zich spreekt. Maar dat valt toch wel tegen als je iOS gewoon bent. Het heeft toch wel even geduurd vooraleer ik door had dat er onder naast de home knop ook nog 2 knoppen tevoorschijn komen als je daar duwt ...Dus volgens mij zou een beknopte handleiding geen kwaad gekund hebben. Op het toestel staat trouwens een link naar de handleiding die bij mij niet werkt - handleiding niet beschikbaar in uw taal krijg ik te lezen :-(
2. Look and feel
Het is een stevig toestel, daarmee bedoel ik groot en dik. Ik zou het niet onhandig willen noemen, maar in mijn broekzak past die alleszins niet en er nu een tas voor gaan kopen/meenemen, dat is er ook wat over. Ik stel me ook vragen bij de schadegevoeligheid van het toestel en dus vermoed ik dat dit toestel niet kan zonder hoes (een stevige dan wel te verstaan).En met de hoes vrees ik dan weer voor de gebruiksvriendelijkheid
3. Eerste indruk bij opzetten
Ook hier weer is het even zoeken: waar vind ik mijn mail, hoe moet ik de instellingen aanpassen. (ligt zeker en vast aan mijn iOS verleden en dat probleem zou ik dus waarschijnlijk ook hebben, moest ik van Android naar iOS gaan). De beeldschermkwaliteit kan duidelijk niet tippen aan het Retinascherm van Apple. Jammer.Het toestel voelt daarentegen wel zeer solide aan.
4. Fototoestel
Hier kan ik kort over zijn. Ik heb altijd al gezocht naar een smartphone met een geïntegreerd fototoestel dat de moeite waard is: ik heb het gevonden!Sublieme foto's, enorm veel mogelijke instellingen, onmiddellijk online plaatsen, kortom, op dit punt denk ik dat er niemand beter doet.
5. Bellen, mailen, sms'en, ...
Wat me onmiddellijk opviel is de intelligentie van de woordenboek. Als je ziet van waar we komen: alles letter voor letter intypen, T9 woordenboek, slimme woordenboeken, ...En deze telefoon kan al bijna voorspellen wat je wil zeggen. Dat is voor mij echt een sterk pluspunt wat je niet terugvindt bij iOS.Samengevat:Deze S4 heeft één grote sterkte: het fototoestel.
6. Eindoordeel
Qua smartphone heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen.Voor mij is het dan ook een smartfototoestel!

GitteW 07-11-2013 Product maand in bezit

Ik heb dit toestel een maand in gebruik. Wat mij onmiddellijk opviel was de vormgeving, groot, zwaar en redelijk lomp (moeilijk op te bergen in broekzak). Toch biedt de grote zoom een voordeel bij het hanteren. Het rust namelijk op je vingers waardoor ge meer grip hebt, en het minder snel uit je hand zal glijden. Dit toestel is zeer gebruiksvriendelijk, en je hebt de mogelijkheid op tal van handige samsung apps. Het android besturingssysteem heeft er een grote van bij.
Daarnaast biedt dit toestel tal van mogelijkheden wat betreft zijn camera. Enerzijds dmv de verschillende instelmogelijkheden, anderzijds de prima kwaliteit van de foto's. Maw een all in one toestel.

Voordelen:
*Reactiesnelheid (apps, opstarten, typpen)
*Functionaliteiten en kwaliteit camera
*Laadt zeer snel op

Nadelen:
*Batterijduur (12 u bij gemiddeld gebruik)
*Gewicht
*Vormgeving

MelissaEyskens 07-11-2013 Product paar weken in bezit

Ik mocht deze smarthphone testen via The Insiders, toen ik de campagne las was ik heel enthousiast en heb mij direct aangemeld. Toen in de doos ben gaan halen en die opendeed was mijn eerste reactie, omg wat een beest. Het toestel is vrij dik en zwaar dus dat is wel effe schrikken. Maar het went wel, eens je door hebt hoe je hem het beste in de hand legt is het een fluitje van een cent. Besturingssysteem is android, werkt goed, geen problemen mee. De fotofunctie is ook geweldig, het is enorm handig om het beide in 1 toestel te hebben, ook veel verschillende fotofuncties. Wel deed de beeldstabilisator niet altijd zijn werk, af en toe had ik wel eens een wazig handje of gezicht op de foto staan (en net altijd op de leukste foto's). De zoom is goed, kwaliteit van de foto's ook niets op aan te merken. Ik had een probleempje met de batterij, was na amper 11u zonder intensief gebruik volledig plat maar effe de batterij eruit gehaald, erin geblazen, terug opgeladen en nu doet hij het wel iets langer. Mocht het toestel nu iets compacter zijn was ik zeker verkocht, dat blijft het grootste nadeel maar verder is het een toptoestel.

Liens 06-11-2013 Product maand in bezit

7,6
Ik heb deze gsm nu ongeveer 3.5 weken in mijn bezit en kan dus al een redelijk goed beeld vormen over zijn werking & functies. De GSM wordt geleverd met alle toebehoren zoals een oplader, hoofdtelefoon en beknopte handleiding wat ruim voldoende is om meteen aan de slag te gaan met dit toestel. Het instellen van de smartphone gaat heel vlot door de stap-voor-stap procedure die je kan volgen als je hem voor de eerste keer opstart. Natuurlijk kan je dit ook overslaan maar voor de beginner is het zeker en vast handig. Daarna kan je verder met het personaliseren van je gsm. Voor sommigen zijn de vele instelopties een stap te ver maar persoonlijk vind ik het wel leuk. Ik hou er namelijk van om mijn smartphone zo persoonlijk mogelijk te maken. Ik heb hem ook elke dag bij me dus dan wil ik ook dat hij voldoet aan mijn persoonlijke wensen.

Na het instellen kan je meteen bellen, sms, internetten…kortom alles wat je van een smartphone verwacht. De Samsung S4 zoom draait op Android en dit een vlot besturingsysteem waar ik erg graag mee werk. Hij reageert snel en blijft ook nergens haperen. Bij sommige zwaardere apps of internetpagina’s heeft hij wel iets meer moeite maar uiteindelijk is dit maar een kwestie van seconden.

Maar het grootste voordeel van deze smartphone is natuurlijk zijn 16 megapixel camera met 10x optische zoom. Ik maak veel foto’s van mijn dagelijkse leven om deze vervolgende te delen op social media en daar is deze camera ideaal voor. Je neemt een foto en je kan hem onmiddellijk de wereld insturen. Verder heeft deze camera ook verschillende opties om hem helemaal aan je behoeften aan de passen. Zo kan je bijvoorbeeld alles volledig handmatig instellen maar ook kiezen voor enkele vooraf ingesteld functies zoals bijvoorbeeld de ideale instellingen voor ‘landschap’, ‘eten’, ‘macro’, ‘nacht’,… het zijn maar enkele voorbeelden. Na het nemen van de foto kan je ook nog verschillende effecten toevoegen om je foto te bewerken. Je hebt in principe dus geen extra app meer nodig.

Het enige nadeel vind ik persoonlijk zijn grootte en gewicht. Omdat ik meestal een handtas bij me heb, is het niet zo’n probleem maar eens je deze GSM in je broekzak moet dragen, wordt hij onhandig. Hij is te groot & te dik waardoor hij er meestal nèt niet inpast. Bovendien is iets zwaarder als vergelijkbare smartphones waardoor je vaak niet goed weet hoe je hem nu veilig moet neerleggen. Maar je krijgt er natuurlijk wel een fantastische 16mpx camera voor in de plaats!

rvanhegelsom 06-11-2013 Product paar weken in bezit

7,4
Is het een smartphone of een camera of beiden? Hoe is de kwaliteit van de foto's? Ga ik er van houden of niet? Deze en andere vragen hielden mij gelijk bezig nadat ik het pakket met de Samsung GalaxyS4 Zoom (model nummer SM-C101) had ontvangen. De presentatie van de smartphone in zijn doosje is eenvoudig maar zeer zeker smaakvol. Opladen en instellen van het apparaat gaan zeer soepel en zoals te verwachten reageert het snel. Ook over de Wifi en bluetooth connectiviteit valt niet te klagen waardoor files gemakkelijk en snel kunnen worden overgedragen. Helaas is het intern geheugen maar 8 GB wat gelukkig kan worden uitgebreid met een 64 GB micro SD chip.
Met betrekking tot functionaliteit van camera was ik zeer verrast van de 10x optische zoom. Dankzij deze zoom kunnen items goed dichtbij gehaald worden. Een nadeel was echter wel dat het zoomen in stappen gebeurt die mijnsinziens wel mogen worden geoptimaliseerd (lees: meer stappen). In de software zijn vele camera instellingen voorhanden waardoor makkelijk de optimale settings kunnen worden ingesteld voor verschillende condities zoals bijvoorbeeld macro, landschap, nacht en vuurwerk. Helaas zijn voor bepaalde smartfuncties enkel lagere resolutie foto's op het moment te verkrijgen, hopelijk wordt het in de toekomst mogelijk om ook hogere resoluties te maken.Voor de meer geoefende fotograaf bestaat de mogelijkheid om zelf instellingen te bepalen.
Met betrekking tot handzaamheid is het even wennen maar op zich ligt het wel goed in de hand. Qua opbergen is het echter vanwege zijn dikte niet zo evident om het even in je broekzak mee te nemen.
Mijnsinziens betreft de Samsung Galaxy S4 Zoom eerder een compacte camera met WiFi dan een smartphone met een bovengemiddelde camera en zie het daardoor eerder als aanvulling van mijn Samsung Galaxy Note dan vervanging.

marcie1989 06-11-2013 Product paar weken in bezit

9,6
“Dit is een smartphone die heel gemakkelijk is in het gebruik. Hij onderscheidt zich van andere toestellen door de haarfijne fotokwaliteit en de ontelbare mogelijkheden waarop je foto's kan maken en bewerken met dit toestel. De batterij gaat enkele dagen mee bij passief gebruik en ongeveer één dag bij veelvuldig gebruik, vergelijkbaar met de meeste andere toestellen die momenteel op de markt zijn. Deze smartphone heeft een trendy uiterlijk, is alleen wat groot in het dagelijks gebruik maar daar wen je wel makkelijk aan. Je hebt tenslotte je smartphone en je digitale fotocamera in één toesten, hoe gemakkelijk is dat! Prijs kwaliteit zit dit toestel zeer goed! Een echte aanrader dus!”

marciake 05-11-2013 Product paar dagen in bezit

Ik gebruik mijn Samsung S4 Zoom nu ongeveer een maand. Ik ben zeer tevreden van het toestel. Zeer gemakkelijk in gebruik, uitstekende kwaliteit van foto's.
Ook de kwaliteit van het geluid en het beeld is zeer goed.
Elke dag ontdek ik nog wel een extraatje dat me doet verrassen..
De smartphone is iets minder compact dan de populaire iphone's of bvb de samsung S4, maar de extra mogelijkheden compenseren dit ten volste. Ik was hiervoor al Samsung én android gebruiker en ik ben nog steeds een grote fan.
Ik ben natuurlijk ook altijd één van de eerste om fotos te maken en dan zei ik vroeger veel "verdorie had ik maar mijn fototoestel bij gehad". Nu hoef ik dat niet meer te zeggen! :-) Goeie kwaliteit en toch 2 in 1
Zeker een aanrader!

kristap 03-11-2013 Product paar weken in bezit

9,6
De gr. van het toestel ben ik na enkele weken volledig gewoon geraakt. Handig en vlot in gebruik. zuivere beeldkwaliteit en super duidelijke foto's overdag en s nachts. Batterij is zeer snel volledig opgeladen . Plaats voor een extra geheugenkaart super leuke apps . Ik ben overtuigd van mijn nieuwe samsung galaxy S4 Zoom . Wil je zowel een smartphone bij de hand en een heel degelijk fototoestel is dit zeker een aanrader

dooke03 02-11-2013 Product paar weken in bezit

Even schrikken bij aflevering van het toestel. Dit is iets dikker dan zijn broers uit het volledige galaxy s gamma. Qua grootte, heeft hij een normale afmetingen.
Maar vanaf de start van de testen wist hij me beetje bij beetje te overtuigen.
Op vlak van toestel:
Ik heb in een verleden een samsung toestel gehad, dus de kennismaking met samsung was niet geheel nieuw. In vergelijking met Blackberry daarentegen is het wel even aanpassen. Maar uiteraard hier is iedereen snel mee weg.
Telefoon- agenda – sms – mail - … alle functies werken meer dan naar behoren. Synchronisatie met een google account is dan ook in één klik gedaan. Agenda kan je synchroniseren met een samsung account, waardoor bij wissel van het toestel naar een andere samsung je perfect deze afspraken kan meenemen.
Door het feit dat het toestel qua grootte redelijk normale afmetingen heeft, maakt dat het GSM gedeelte van dit toestel makkelijk te gebruiken is. Aanraakscherm is groot genoeg en maakt alles overzichtelijk.
Minpuntjes tot hiertoe (moeten we ook toegeven natuurlijk): Toestel is op 3 weken tijd al 3 à 4 keer uitgevallen. Dacht dat dit te maken had met mijn micro sim kaart en wifi verbinding. Dit ben ik nu aan het testen door te werken op 3G en wifi slechts zelden nog in te schakelen. Voorlopig valt hij niet meer uit.
Qua telefoon toestel krijgt hij een 8/10. Het uitvallen weegt niet op tegen de werking van het toestel. En hopelijk gaat dit snel over! Iemand die hierover tips of ervaringen heeft, altijd welkom.
Op vlak van fototoestel:
Deze gsm is uitgerust met een 16MP fototoestel met een 10x digitale zoom. Dit deel is samen te vatten onder 1 woord. GENIAAL!!
De kwaliteit is prachtig. Een 20 tal verschillende ‘smart’ toepassingen om foto’s te nemen. De standaard dingen zoals landschap, vuurwerk,… staan erbij. Maar daarnaast zijn er speciale zoals macro (waarmee je prachtige foto’s kan nemen van bv bloemen of planten), toepassing voor kindjes (waarbij de gsm eerst een opvallend geluid gaat produceren zodat de aandacht van het kind getrokken is, en dat je daarna de foto kan maken.), panorama foto’s, … en ga zo maar door.
Foto’s zijn (afhankelijk van de instellingen uiteraard) +/- 5 MB, ze kunnen dus perfect op de computer bewerkt worden via photoshop en dergelijke programma’s. Nadeel hieraan is dat het geheugen van de telefoon zelf niet echt heel groot is en dus heel snel vol zit. Maar dit kan je perfect oplossen door te werken met een micro sd kaartje. Hiermee kan je het geheugen dan uitbreiden tot hoever je zelf wil.
Op de telefoon zelf zijn er ook verschillende programma’s die het mogelijk maken om foto’s te bewerken.
Qua fototoestel krijgt hij van mij een dikke 10/10.

Totale indruk.
Dit is een smartphone voor echte liefhebbers van foto’s. Het toestel is dan ook ideaal om bv mee te nemen op citytrip of vakantie ofzo.
Ik heb de kans gekregen om het toestel gedurende 1 maand te testen door @TheInsidersBENL en samsung Mobile. Waarvoor hartelijk dank!!
Dit was een prachtige kans, en ben er dan ook van overtuigd om het toestel te kopen na mijn testperiode!

Kev77 01-11-2013 Product paar weken in bezit

7,6
Wat mij meteen in het oog sprong was de schitterende beeldkwaliteit van het scherm, de helderheid en de scherpte van de kleuren zijn echt een verbetering t.o.v. mijn vorige sony ericsson xperia arc s. Daar tegenover stond wel de dikte van het toestel waardoor het iets moeilijker in de hand ligt. Het gewicht speelt hierbij voor mij geen belangrijke rol, enkel de vorm. Maar eens je dan foto's gaat maken met het toestel, vergeet je dit voor een groot deel, want de foto's zijn echt van super-kwaliteit. Je kan zoveel instellingen en effecten toepassen, maar zelfs al laat je het toestel alles automatisch regelen, dan is het nog erg goed.
De snelheid van het toestel is ook dik in orde, zowel bij gewoon gebruik als bij gebruik van de camera.
Wat ik wel een beetje jammer vind, is het gebrek aan een FM-radio, iets wat toch wel op bijna alle smartphones terug te vinden is (behalve op iphone?). Ook een klein minpunt is dat je de xenon flash niet kunt gebruiken voor de diverse zaklamp apps die er bestaan. Maar natuurlijk is een xenon flash wel beter om foto's in het donker te maken.
Kort samengevat: voor mensen die vaak een fototoestel meenemen en ook een smartphone hebben, is dit de ideale oplossing, want je kan nu met 1 toestel alles en met schitterende resultaten. Maak je maar weinig foto's, dan gaat het toestel waarschijnlijk minder aanspreken door de dikte en het gewicht.

dgoossens 01-11-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb het toestel ongeveer een week in het bezit nu. Het is zeer handig te weten dat je op elk moment de mogelijkheid hebt om een mooie foto te nemen. (en dit zeker omwille van de grote zoom op het toestel). Qua snelheid zijn de applicaties vlot, maar wel eerder te vergelijken met iets goedkopere toestellen. De videofunctie is echt de moeite, en is volgens mij het sterkste punt van dit toestel. Een nadeel is dat de apps die ik gebruikte als zaklamp niet blijken te werken. (oranje led knippert even, ipv de witte te laten oplichten) GPS / Wifi / Bluetooth hebben een zeer goed bereik. De S4 zoom is een aanrader als video's/foto's nemen voor jou zeer belangrijk zijn.

Voordeel: veel functionaliteiten van de s4, goed bereik van gps/wifi/bluetooth, voelt zeer degelijk aan qua materialen/uitvoering, goede zoom, zeer goede videofunctie / foto's
Nadeel: snelheid van scherpstellen kon iets beter, raar zicht tijdens het bellen (lijkt of je met een, snelheid kon iets beter, apps voor zaklamp lijken niet te werken, ligt nogal slecht in de hand omwille van de grote zoom.

dgoossens 01-11-2013 Product paar weken in bezit

StephanieBeuten 01-11-2013 Product maand in bezit

Ik bezit sinds 2 weken over de Samsung S4 Zoom. Toen ik de doos van het toestel opende dacht ik 'Waaauww'. Maar zodra ik het toestel uit het doosje haalde kwam het eerste nadeel naar boven. Ik ben een persoon met een kleine handpalm en door de grote lens ligt deze gsm nog al ongemakkelijk in de hand. Bij mijn vriend is dit nadeel minder aangezien hij grotere handen heeft en het toestel dan ook eenvoudiger kan vastnemen. De aanwezige lens op de achterkant van het toestel is een heel mooi extraatje en doet de gsm er 'Huge' uitzien. Maar na het bestuderen van de buitenkant gaan we naar de binnenkant. Bij het aanzetten van het toestel was mijn eerste gedachte, amai wat een mooie kleuren. Het toestel heeft een super goede beeld en de touch reageert heel snel. Kwalitatief is het een zeer goed toestel. Alles reageert heel snel en eenvoudig. Natuurlijk moeten we daarna ook foto's beginnen maken. De foto kwaliteit van het toestel is magnifiek. Ik heb nog nooit zo een mooie foto's gezien. Zelfs tekst die met het blote oog niet leesbaar is, is met de 10x optische zoom op het toestel wel leesbaar, en nog duidelijk ook. De leest aan mogelijkheden met de camera is zeer uitgebreid. Voor fotoliefhebbers is dit toestel zeker een aanrader. De grote lens op de achterkant belemmerd wel het feit dat het toestel nooit stil of plat op tafel kan liggen.

t_maenhout 31-10-2013 Product paar weken in bezit

De kwaliteit van de foto's die je met dit toestel maakt ligt echt wel gevoelig hoger dan bij andere smartphones. De foto's lijken gemaakt te zijn met een breedbeeldlens en dat geeft wel een uniek karakter. Ze zijn klaar om op een website te plaatsen. Enig minpuntje in het gebruiksgemak is de korte levensduur van de batterij maar bij welke smartphone is dat niet het geval?

inebaeyens 30-10-2013 Product paar weken in bezit

9,6
Via The Insiders (http://www.theinsiders.eu/) kreeg ik de kans om de Samsung Galaxy S4 Zoom uit te testen. Op vrijdag 11 oktober mocht ik hem eindelijk gaan ophalen en op zondag 13 oktober werd ik mama van ons tweede kindje. Een ongelooflijk mooie gebeurtenis waarbij natuurlijk een hele hoop foto’s getrokken worden. En deze konden meteen gedeeld worden via Facebook, Whatsapp, email, …!
Voordien gebruikte ik de Samsung Galaxy Young. Leuk als eerste smartphone, maar al snel bleek deze veel te beperkt qua opslagcapaciteit, waardoor er niet veel ‘smarts’ mee kon gedaan worden. Ik was dus op zoek naar een nieuwe smartphone. Ik ben iemand die zeer graag foto’s trekt en ook regelmatig digitale fotoalbums maak. De kwaliteit van de foto’s van de Young was dus zeker niet voldoende om later in een album te gebruiken. Het kwam erop neer dat ik dus meestal een foto trok met de gsm (om te whatsappen en te facebooken) en één met het fototoestel (om dan later te verwerken in fotoalbums). De combinatie van een smartphone met een degelijk fototoestel sprak me dan ook onmiddellijk aan. Bovendien hebben wij thuis alles van Samsung, waardoor we de Samsung Galaxy S4 Zoom mee ‘in the cloud’ konden zetten, samen met de Samsung Smart TV, de Samsung tablet en de smartphone van de echtgenoot.
Toen ik de Samsung Galaxy S4 Zoom in mijn handen kreeg, viel het me meteen op dat die groot en zwaar was. Ik vind dit nog steeds het geval, maar dit is dan ook voor mij het enige nadeel. En omdat ik mijn gsm/smartphone nooit in mijn broekzak steek, valt dit nog redelijk mee. Het lijstje voordelen is een stuk uitgebreider:
- de smartphone: deze voldoet aan mijn verwachtingen, ik gebruik facebook, gmail, whatsapp, spelletjes zoals Ruzzle, de agenda, gps, weerbericht, google, … Hij is zeer gebruiksvriendelijk en de batterij gaat lang mee voor een smartphone (een tweetal dagen).
- het fototoestel: prachtige kwaliteit van foto’s, super gebruiksvriendelijk, gemakkelijke smartfuncties, leuke extra’s (zo kan je bijvoorbeeld je punt waarop scherpgesteld wordt kiezen), …
- de combinatie: deze mooie foto’s kunnen meteen gedeeld worden! En met 2 kleine kindjes in huis is dat super. De grootouders ontvangen de foto’s via mail, de nieuwsgierige nonkels en tantes via Whatsapp, de vrienden via Facebook. Je kan de foto’s en filmpjes ook onmiddellijk bewerken in leuke apps zoals het Story Album.
Conclusie: ik ben ervan overtuigd dat de Samsung Galaxy S4 Zoom voor mij de ideale combinatie is van smartphone en fototoestel. Al denk ik dat ik nog vaak nieuwsgierige blikken zal krijgen wanneer mensen zien dat ik met een fototoestel aan het bellen ben. Omwille van de grootte van het toestel en het vreemde zicht tijdens het bellen geef ik de Samsung Galaxy S4 Zoom een 9 op 10.

Diddiii 29-10-2013 Product maand in bezit

9,6
Ik gebruik sinds enkele weken dit fantastische toestel: een complete smartphone en een prachtig fototoestel! Voor wie niet veel wil lezen: dit toestel maakt waar wat het beweert te kunnen, een 10/10 verdient het zeker!

Tegenwoordig hebben alle high-end smartphones een fototoestel. Deze foto’s zijn van goede kwaliteit, maar kunnen nooit tippen aan de kwaliteit van de beste compactcamera’s. Dat is anders bij dit toestel.

Het toestel heeft een grote lens met erg handige zoomfunctie. Geen knopjes meer, niet met de vingers schuiven over het scherm, maar gewoon draaien aan de lens. Erg gemakkelijk in gebruik. Een 16 megapixel camera en de 10x optische zoom zorgen voor scherpe foto’s met erg veel details, en de Xenon flash (geen led zoals andere toestellen) zorgt ervoor dat ook foto’s in een donkere omgeving voldoende scherp blijven. De beeldstabilisatie ook erg goed, wat altijd handig is voor toestellen binnen dit segment.
Je moet overigens ook helemaal geen professional zijn, er zijn 25 scenes aanwezig waarmee je alle types van foto’s kan maken. Wil je zelf kunnen spelen, dan kan je ook alle instellingen tot in de kleinste puntjes aanpassen.

Als je het toestel omdraait, heb je een volwaardige smartphone. Het besturingssysteem is Android, inclusief alle toeters en bellen dat we van dit besturingssysteem gewoon zijn. Je kan de smartphone helemaal naar je hand zetten. Het is zeker geen goedkope versie die m’n maar heeft toegevoegd aan een fototoestel, neen, alles is aanwezig. Met een snelle processor, wifi, 3G, NFC, … is dit toestel voorbereid op de toekomst. Het grote 4.3 inch scherm is ook een geschenk bij het nemen van de foto’s en het bewerken achteraf.

Ben je iemand die vaak foto’s neemt, en ook graag bereikbaar is en altijd en overal zijn/haar (haarscherpe) foto’s wil kunnen delen op bv. facebook, instagram, …, dan moet je niet langer twijfelen! Het is geen klein toestel, maar als je altijd een fototoestel en een gsm bij hebt, dan bespaar je toch veel ruimte en gewicht. De grootte en het gewicht (mede door de grote batterij) vind ik overigens het enige minpunt, maar je moet iets over hebben voor een goede camera die je niet constant moet opladen…

TijlH 29-10-2013 Product maand in bezit

6,6
Eerste indruk:
Het design.
De kant van het scherm en de achterkant zien er beiden heel fraai uit.
Ziet er zeker geen toestel van bv 150 euro uit.
De combinatie van beiden vind ik echter minder geslaagd.
Het oogt wat dik/lomp.
Ik ben een (dunne) iphone 5 gewoon dus dit zal zeker wennen worden.
Als je hem ziet als camera en niet als gsm zoals wij gewoon zijn valt het wel goed mee.
Eerst dacht ik dat hij slecht in de hand zou liggen maar daar het ik het mis.
Samsung heeft goed nagedacht over de 'handligging' van dit toestel.

De camera:
SCHITTEREND!
Enorm veel slimme functies om makkelijk DE foto te maken.
Zo zijn er functies om kleuren beter te laten uitkomen, die je gezicht wat verzachten/verbeteren,...
Heb momenteel een fujifilm 550exr en ze zijn aan elkaar gewaagd.
De zoomfunctie is heel handig uitgewerkt.
Gewoon aan het wieltje draaien.
Je kunt uit heel veel smartfuncties maar ook uit professionele functies kiezen (zoals iso, sluitertijd, belichting,...)

Geluid iphone 5 vs s4 zoom:
Het geluid van de s4 klinkt zeker niet slecht maar moet voor mij wel onder doen voor de iphone.
Bij de iphone klinkt het voller en bij s4 wat 'statischer', ip5 gaat ook luider.

Typen met de s4 vs ip 5:
Ze zijn aan elkaar gewaagd maar de s4 haalt veel voordeel uit zijn breder scherm.Je typt veel minder vaak op de verkeerde 'toetsen'.

Apps:
Net zoals bij iphone zijn er ontzettend veel apps beschikbaar.
Ik heb wel het gevoel dat de kwaliteit van de apps bij iphone net iets beter is.
Dan ligt natuurlijk niet aan de gsm maar aan android/ontwikkelaars.
De apps draaien heel vlot.
Geen haperingen, starten snel op etc.
Een groot minpunt voor mij is wel dat er ontzettend veel apps standaard geïnstalleerd staan op de gsm.
Dit zorgt dat het app menu heel onoverzichtielijk is de eerste keer dat je je gsm gebruikt.
Ik had liever een scherm gezien waarop enkel apps staan die je echt nodig hebt.

Conclussie:
Hij moet zeker niet onder doen voor mijn digitale camera en heeft nog eens een boel smartfuncties die je het perfecte plaatje kunnen opleveren.
Als gsm komt hij gewoon veel te dik/lomp over in je broekzak.
Voor een vrouw met een handtas is dit volgens mij geen probleem.
Het idee van beiden te combineren is schitterend.
De beste foto's neem je namelijk met het toestel die je altijd bij je hebt.
De uitwerking ervan is echter minder geslaagd.
Er zit veel potentie in maar ze zijn er nog niet.