Samsung SM-F711B

• Test panel 7.4 nov 2021
Bekijk 17 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SM-F711B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Michael L 23-11-2022

Slechte service Samsung

Geschreven voor: Samsung SM-F711B

Het toestel opzich is prima, functioneel en lekker compact. Echter na enkele maanden (4/5) liet het protectie scherm los op het scharnierpunt. Dit begon met barsten en liet uiteindelijk helemaal los. Contact gehad met Samsung waar mij verteld werd dat ze niets voor mij konden doen na 90 dagen... dan is de garantie oo het protectie scherm voorbij. Omdat het onleesbaar werd bij het scharnierpunt, heb ik het protectie scherm verwijderd. Hier blijkt dat er ook barsten in het hoofdscherm zitten. Weer contact gehad met Samsung waar mij weer verteld wordt dat hier niets aan gedaan kan worden en dit niet onder garantie valt. Het scherm laten vervangen zou me €600,- gaan kosten. Ondanks dat ik het een fijn toestel vind, zijn de gebreken niet licht binnen een aantal maanden naar aanschaf. Tevens waardeloze service van Samsung. Uit gesprekken met andere bezitters van dit toestel blijkt dat ik niet de enige ben...

Pluspunten

• Compact
  • Werkt verder naar behoren

Minpunten

• Scherm zwak
  • Waardeloze service fabrikant

h**********@h********** 22-07-2022

Fantastische telefoon!

Ik heb het gekocht vanwege zijn compact formaat, kan ook in kleine tasjes ideaal!
Hij werkt prima en werd goed geholpen bij het overzetten van alle gegevens op de oude telefoon!

Pluspunten

• Compact
  • Klein en handig

Minpunten

• Nvt
  • Nvt

samsungfan 05-12-2021

Prachtige technisch snufje

Geschreven voor: Samsung SM-F711B

Ik heb deze telefoon pas 2 dagen in bezit maar wat een aanwinst, prachtig scherm, lekker snel supermakkelijk en fijn in bediening, en het belangrijkste, je kunt deze telefoon (Natuurlijk) "dubbelvouwen" waardoor die in werkelijk elk zak(je) past. Ik zou zeggen niet twijfelen want het is een pracht product. Natuurlijk kan ik nog niks zeggen over de toekomst dus hoe duurzaam die is.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Supersnel
  • Je kunt hem vouwen (!!)
  • Makkelijk en logisch te bedienen

Minpunten

• Batterij gaat wel erg snel leeg
  • Is misschien wat breekbaar

Lotta 18-11-2021

Een gebruiksvriendelijk technisch hoogstandje

Geschreven voor: Samsung SM-F711B

Ik heb de Samsung Galaxy Z Flip3 mogen testen voor een aantal weken.

Mijn eerste indruk was vooral, indrukwekkend! Ik had nog niet eerder een klapbare smartphone vast gehad en ik had dan ook altijd het idee dat deze telefoons erg fragiel zouden zijn.
Maar niets is minder waar! De telefoon is er stevig en gebruiksvast. Er ontstaan tijdens het klappen geen rare gaatjes of kiertjes. Het was voor mij een hele opluchting dat ik het product kon gebruiken zoals bedoelt.

Allereerst wil ik benoemen dat ik erg "verwend" ben met mijn eigen supersonische telefoon. Indruk maken op mij is dan ook niet gemakkelijk!

Wat voor mij, en voor heel veel andere jongvolwassenen, heel belangrijk is, is de camera.
Ik moet toe geven dat de camera niet de beste is die ik ooit gezien heb. Desondanks is de camera toch heel fijn. De foto's die hij maakt zijn scherp, evenals de video's. Ook de camera aan de binnenkant heeft een goede kwaliteit.

Ideaal is de functie, foto's maken als het toestel "dicht" is! Voornamelijk om het feit dat je dan de beste camera van het toestel gebruikt.
Het schermpje aan de voorkant geeft genoeg overzicht om een goede selfie te maken.
De telefoon is door het klappen ideaal voor multitasking: videobellen, 2 verschillende apps tegelijk en nog veel meer 'snufjes' die hem zeer gebruiksvriendelijk maken.

Het schermpje aan de voorkant is ook heel praktisch als je even snel wilt checken welke meldingen je hebt. Of als je even snel een wekker of timer moet zetten. Het voelt een beetje aan als een smartwatch maar dan op je telefoon.

Het formaat van de telefoon is ook ideaal. Hij is licht van gewicht, voelt stevig en compact. Het feit dat je het toestel kan klappen maakt ontzettend veel verschil. Het is niet zo prominent aanwezig in je tas, op je tafel of in je broekzak. Ook als het dicht geklapt is, blijft het toestel relatief dun. Je hebt dus geen "baksteen" in je zak zitten.

Het geluid van de telefoon is helemaal goed. Van mij persoonlijk had het iets harder gemogen maar de kwaliteit zelf is prima.

Ik moet eerlijk zijn dat ik de eerste dagen "schrok" van de batterij. Hij ging heel kort mee ookal was ik niet veel op mijn telefoon bezig geweest. Maar naarmate de dagen en het testen vorderde merkte ik op dat de batterij steeds beter werd!
Na een beetje zoeken op het internet kwam ik er achter dat de telefoon zich aanpast aan jou gebruik. Dit heeft zo goed gewerkt dat ik nu soms zelfs 2 volle dagen met een volle batterij kan doen!

Overall echt een perfecte telefoon voor de nostalgische 25 plusser of een tech-fanaat. Maar ook als je een praktische telefoon zoekt die goed functioneert op alle vlakken, precies doet wat het belooft en klein en licht in gebruik is.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • klein en compact
  • makkelijk selfies maken met de hoofd camera
  • makkelijk in gebruik
  • stevig!

Minpunten

• geluid had harder gemogen

Martine 15-11-2021

Voorloper met deze telefoon

Camera
De kwaliteit van de achtercamera is echt top. Vooral in het buitenleven maak je mooie foto’s. De kleuren komen heel goed over. De selfiecamera is verder niet heel bijzonder. Dat je met het display dichtgeklapt ook foto’s kunt maken vind ik dan wel weer een leuke toevoeging, maar heb ik niet vaak gebruikt omdat ik er simpelweg niet perse de meerwaarde van inzag.

Flexmode
Als je een groepsfoto/selfie of filmpje van jezelf wil maken is het super handig dat je de telefoon zo half opengeklapt neer kan zetten. Het besturingssysteem heeft ook direct door dat je hem in Flex Mode gebruikt, het beeld zie je dan in het bovenste scherm en de instellingen aan de onderste helft. Als je de Flex Mode gebruikt en je maakt een foto met de grote camera (aan de achterkant dus) dan kun je via het kleine display de foto voor een deel zien (handig als je dus wil weten of je goed in beeld komt). Ik heb de Flex Mode ook op TikTok geprobeerd maar daar werkt hij niet. Het beeld blijft fullscreen, waardoor je een vertekent beeld krijgt als je jezelf wilt filmen.

Pocketability
Wat ik erg fijn vind aan de Flip 3 is dat hij ingeklapt super makkelijk in mijn broekzak past en dat is een lánge tijd geleden dat ik dat heb gekund. Hij is erg compact ingeklapt. De telefoon voelt naar mijn idee niet zwaarder aan dan de gemiddelde telefoon.

Vouwbare scherm
In eerste instantie was ik bang dat ik mij aan de vouwlijn van het scherm zou gaan irriteren. Maar dit is eigenlijk totaal niet het geval. Ja je voelt hem als je er overheen swipet, maar het is niet hinderlijk. Wel heb ik de telefoon maar 2 weken getest en weet ik dus niet of die vouw bijvoorbeeld verergert. Op het Gorilla glas komen wel snel kleine krasjes.

Display
Het display van de telefoon is handig als je even snel wil kijken of je berichtjes hebt of wat de tijd is. Als je een melding beter wil bekijken kun je er in het display op klikken en dan zie je het hele bericht. Maar daarbij mis ik wel een ding, wat ik op mijn andere telefoon wel heb: led vermeldingen. Nu moet ik steeds het scherm aantikken om te zien of ik meldingen heb, een led lichtje zou dus wel handig zijn.

Audio
Ik moest heel erg wennen aan de audio van de telefoon. Dat komt omdat er aan beide kanten van de telefoon geluid komt. Uiteindelijk ben ik daar wel aan gewend en geeft het naar mijn idee alleen maar beter geluid.

Batterijduur
Ik vind de batterijduur van de telefoon tegenvallen. ’s Ochtends is hij volledig opgeladen, maar na een dag werken bij thuiskomst is hij al vaak op 30%, dat is jammer, want daardoor moet ik hem al 2 keer op een dag opladen. Bij een nieuwe telefoon zou dat naar mijn idee niet moeten.

Gebruiksgemak
De telefoon voelt uitgeklapt te groot in de hand, niet in de breedte maar wel in hoogte. Het is moeilijk om met één hand alle plekken van het scherm of de audioknoppen aan te kunnen raken. De telefoon is daarnaast erg glad, dus een hoesje is zéker nodig mocht je bang zijn hem vaak te laten vallen. De telefoon reageert daarentegen super snel. Handig ook dat je meerdere dingen tegelijk op de telefoon kunt doen. De verschillende mogelijkheden van de telefoon unlocken zijn goed. Ik heb vooral de gezichtsherkenning en vingerafdruk gebruikt. De gezichtsherkenning deed het echt niet altijd heel goed. De ene keer ging hij in één keer open, de andere keer moest ik het drie keer opnieuw doen.

Al met al ben ik best tevreden over de telefoon. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik echter niet kloppen. Mocht de telefoon goedkoper zou zijn geweest, dan zou ik zonder aarzelen de telefoon kopen, nu ligt voor mij de prijs echt te hoog.

Pluspunten

• Mooie foto's met achtercamera
  • Systeem werkt snel
  • Handig zakformaat
  • Heldere kleuren scherm

Minpunten

• Erg lang scherm
  • Niet alle app-systemen werken met Flex Mode
  • Batterijduur
  • Prijs

Sid 14-11-2021

Uitstekende telefoon voor early adopters

Geschreven voor: Samsung SM-F711B

De Samsung Galaxy Z Flip3 is een uitstekende telefoon voor mensen die de nieuwste technologie als eerste in huis willen hebben. Voor de meeste consumenten is deze telefoon wat aan de dure kant voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt.

Scherm:
Het scherm van deze telefoon ziet er prachtig uit! Het display is scherp en ook buiten is de helderheid voldoende. Doordat je de telefoon kan dichtklappen zit er een voelbare en enigszins zichtbare rand in het midden van het scherm. Dit heb ik totaal niet als storend ervaren, je went er heel snel aan. Het scherm voelt ook stevig aan door Gorilla Glass. Het kleine coverscherm aan de buitenkant is een makkelijke manier om de tijd te zien of snelle handelingen uit te voeren, zoals je notificaties checken, muziek veranderen, het weer checken, etc. Zo is de telefoon ook in dichtgeklapte stand bruikbaar.

Formaat:
In dichtgeklapte stand is de telefoon klein en handig van formaat. Het apparaat past makkelijk in je broekzak, ook als je kleine zakken hebt. Het nadeel is wel dat je de telefoon moet openklappen als je 'm uit je zak haalt. Dat is weer een extra handeling. Je kan de telefoon ook niet makkelijk met één hand openklappen, je hebt echt twee handen nodig. Dat is in sommige situaties erg onhandig, bijvoorbeeld als je in het OV staat. Opengeklapt is de telefoon ook niet handig van formaat, omdat het wat aan de lange kant is. Ter vergelijking, de telefoon is ongeveer 1,5 cm langer dan een Galaxy S21. Dat maakt nogal een verschil.

Camera:
De kwaliteit van de camera's is goed. Vooral de primaire camera levert foto's van uitstekende kwaliteit op. De foto's zijn helder en scherp. De groothoeklens is prima, maar presteert wat matig onder omstandigheden met weinig licht. De selfiecamera is iets minder scherp vergeleken met een Galaxy S21, maar het voordeel van deze telefoon is dat je ook selfies kan maken met de hoofdcamera. In dichtgeklapte stand zie je op het coverscherm een live voorbeeld van de camera. Zo krijg je selfies van superhoge kwaliteit.

Flex mode:
Flex mode is een stand waarbij je de telefoon half opengeklapt kan neerzetten. Dat is best handig en werkt heel goed. Ik vind het vooral handig om video's te kijken in flex mode, maar je kan de stand ook gebruiken om foto's te maken of te videobellen. Dat werkt uitstekend. Flex mode is vooral een uitkomst voor toepassingen waar je normaal een standaard voor nodig hebt. Ook voor split screen met meerdere apps is flex mode een handige uitkomst. De telefoon blijft eigenlijk onder elke hoek netjes staan en het scharnier voelt stevig aan.

Conclusie:
De Samsung Galaxy Z Flip3 is een high-end telefoon met goede prestaties. De klapfunctie is een mooie innovatie, maar voor veel mensen waarschijnlijk wat onpraktisch. Ten opzicht van andere topmodellen betaal je meer en krijg je minder, waardoor deze telefoon eigenlijk alleen aan te raden is voor mensen die het nieuwste van het nieuwste willen.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Coverscherm
  • Goede camera

Minpunten

• Lang van formaat
  • Batterijduur
  • Prijs

Lois 12-11-2021

De moeite waard alleen wel prijzig

Geschreven voor: Samsung SM-F711B

De Samsung Galaxy Z flip3 heeft niet mijn voorkeur. De prijs kwaliteit verhouding vind ik erg uit proportie. Naar mijn idee is de mobiel veel te duur voor de kwaliteit die je er voor terug krijgt.

Batterij
De batterij duur vond ik persoonlijk veel te kort. Om drie uur in de middag had ik hem volledig op geladen, had de telefoon niet intens gebruik en zelfs bijna twee uur lang niet maar om elf uur in de avond was hij nog maar rond de 40 procent. Daarnaast het opladen van de batterij is ook niet super snel.

Uiterlijk
Zelf heb ik de crème kleurige telefoon, achteraf zal de zwart mooier zijn geweest in verband met de overloop van het scherm aan de achterkant. Persoonlijk vind ik de functie dat je hem kan flippen niet ideaal vanwege dat hij best zwaar gaat wat ook wel weer voordelen heeft vanwege dat de scharnieren wel sterk zijn. Ene kant is het prettig dat hij klein gemaakt kan worden maar andere kant wordt de telefoon meteen wel echt een stuk dikker, waardoor hij alsnog niet gemakkelijk in elke (broek)zak past.

Cover screen
Het scherm aan de achterkant vind ik persoonlijk wel een fijne toevoeging. Hierdoor hoef je niet je telefoon uit te klappen om toch je muziek aan te zetten of te zien hoe laat het is. Bij dit scherm hoort ook dat je eigenlijk een selfie kan maken maar dan met de camera aan de achterkant, persoonlijk vind ik dat zelf een beetje overbodig vanwege de camera aan de voorzijde van de telefoon.

Camera
De kwaliteit van de camera op sommige punten erg sterk is maar op andere punten nog aan gewerkt mag worden. Een positief punt van de telefoon vind ik de snelheid van de telefoon, laden en het switchen tussen apps gaat razend snel. Daarnaast ben ik zelf een groot voorstander van ondertussen films of series op Netflix kijken en ondertussen appjes beantwoorden. Dit gaat gemakkelijk door het split screen vond ik persoonlijk.

Conclusie:
Vond het erg leuk om het product uit te testen, helaas wellicht iets meer nadelen dan voordelen maar dit kan ook wellicht wennen zijn. Daarom zou ik hem op sommige punten wel aanraden maar andere punten niet.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera met uitzoom
  • Snelheid
  • Multitasking
  • Cover scherm

Minpunten

• Batterijduur
  • Prijs
  • Camera inzoom

Laura 05-11-2021

Even wennen

Scherm:
Scherm komt uitgerekt over. Is te lang voor de breedte. Echter is het smalle van de telefoon wel weer fijn voor de besturing met 1 hand, zo kun je met je duim ook bij de meest uiterste knoppen als je geen hele grote handen hebt.
Verder is scherm hobbelig in het midden door de klapfunctie. Persoonlijk stoort dit mij.
Het scherm komt uitgeklapt ook raar over, alsof hij wat naar voren helt en dus naar je toe komt ipv recht is. Misschien heeft dit ook te maken met de lengte.

Klapfunctie:
Bij dichtklappen komen beide delen niet helemaal op elkaar en kun je tussen de delen door kijken. Dit vind ik storend en maakt de telefoon dichtgeklapt extra dik. Jammer aangezien de telefoon uitgeklapt juist lekker dun is.

Camera:
Het kleine schermpje aan de buitenkant voegt echt iets toe. De functie waarmee je een voorbeeld krijgt van de foto als je de achtercamera gebruikt vind ik zelf heel fijn.

Opladen:
Opladen duurt voor mijn gevoel vrij lang. Echter kan dit ook komen doordat er wordt aangegeven hoe lang het nog duurt tot de telefoon volledig is opgeladen. Je bent je er daardoor namelijk extra van bewust.

Knoppen:
Knoppen zitten door klapfunctie enorm hoog. Dit maakt het erg lastig om bijv. snel het geluid aan te passen.
Als ik de telefoon vasthoud komt mijn duim precies op de aan/uit knop, waardoor ik mijn telefoon regelmatig per ongeluk vergrendel.

Voor de rest gewoon de functies en prestaties die je van de toptelefoons van samsung gewend bent. Daarom hier vooral specifieke zaken van dit model belicht. Het beeldscherm en de software zijn samsung zijn erg goed.

Conclusie:
Ik zou de telefoon zelf toch niet kopen, maar hij heeft zeker een aantal leuke toevoegingen ten opzichte van andere telefoons.

Pluspunten

• helder scherm
  • snel
  • software werkt fijn

Minpunten

• hobbel in scherm
  • scherm erg uitgerekt