Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim) - Reviews

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Danielle 25-09-2021

Een fijne smartphone met style

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim)

In de afgelopen weken heb ik de Sony Xperia 1 III overal mee naar toegenomen tijdens mijn werkzaamheden, waar ik deze heb kunnen uittesten tijdens het maken van uitlopende promo foto- en videomateriaal, al liet de accuduur mij wel in de steek tijdens een 45 minuten durende zwemles. Het toestel wordt tijdens het filmen erg warm, zo ook tijdens het beeld bewerken.

Bij normaal dagelijks gebruik, mag je doorgaans genieten van de Full HD-resolutie. Tijdens het gebruik van foto- en videobewerking merk je dat het OLED-paneel de 4K-resolutie (max 3840 x 1644 pixels) eruit haalt, evenals bij een kleine selectie apps. Echter zal dit wel een flinke hap nemen uit de beschikbare accuduur, zo ook uit het comfort van het vasthouden van de smartphone, de achterkant van de Xperia wordt snel te warm.

De Xperia 1 III voelt verder robuust aan, door het gebruik van het aluminium frame met aan weerszijden het nieuwe val- en krasbestendige Corning Gorilla Glass Victus. Met een fijne matte finish op de achterzijde waar geen tot weinig vingerafdrukken op achterblijven, laat Sony zijn trademark vooral zien met de hoekige accenten in het frame. Met het smalle en langwerpige uiterlijk, zal hij in kleine handen vrij onhandig aanvoelen en heeft de neiging om ‘topzwaar’ te zijn. Een goede beschermhoes is een absolute must, dit ter voorkoming van schade.

Van de meegeleverde bloatware loop ik niet erg warm en neemt een aardige hap uit het geheugen, zo is het niet mogelijk dit te verwijderen, wel is het mogelijk om dit uit te zetten.
Het updatebeleid is zeg maar vaag en apart te noemen, onduidelijkheid heerst er hoelang Sony hiervoor ondersteuning zal gaan bieden.

De sterkste eigenschap(pen) van de Xperia 1 III zijn toch echt de ZEISS lenzen, fijne geluidskwaliteit, een schitterend scherm en de fijne snelle chipset. Of dit de mindere punten afdoende in de schaduw kan zetten van de pluspunten, met daarbij het prijskaartje van 1299,- euro, zeg ik: ga naar een telefonie winkel, neem de Sony Xperia 1 III zelf in de hand en oordeel zelf of deze voor jou lekker genoeg in de hand ligt, of toch topzwaar is.

Pluspunten

• ZEISS lenzen
  • 4k-OLED scherm
  • geluidskwaliteit
  • Robuust uiterlijk / degelijk design
  • audiojack

Minpunten

• accuduur
  • onbekend update beleid
  • te hoge prijs
  • bloatware
  • wordt te warm

Kl0 22-09-2021

One of the best Android phones

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim)

This is my 8th sony phone, I really like Sony's built quality, with the slim form factor and nice camera with colors. It is one of the best.

Pluspunten

• Size with this slim aspect ratio.
  • Camera colors is true
  • Build quality
  • 4k screen is fantastic

Minpunten

• Battery life could have been better

Fabian 21-09-2021

Aanrader voor mensen die graag fotograferen, filmen of gamen

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim)

Het is een mooi toestel met een goede camera (beste camera die ik ooit in een telefoon heb gehad) goede beeldkwaliteit en geluid.

Het enige nadeel wat ik bij dit toestel vond is dat de accu wel wat langer mee mag gaan, maar het einde van de dag haal ik gelukkig wel

Pluspunten

• Goede camera
  • 4K oled scherm
  • Snel toestel

Minpunten

• Accu had langer mee mogen gaan

chiko_nsfw 13-09-2021

Professioneel toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim)

Goed scherm, goed geluid, accuduur is goed en hij is erg snel en de zo goed als stock android vind ik fijner dan andere android toestellen met een schil. Verder gewoon met Apple de beste bouwkwaliteit. De prijs is wel wat hoog voor een telefoon, maar gezien je hem vaak gebruikt en Sony toestellen lang meegaan vind ik dat niet een groot issue.

Pluspunten

• Scherm uitmuntend
  • Camera zeer professioneel
  • Geluid zeer vol en helder en jackaansluiting

Minpunten

• Niets opgemerkt

S.Huitema 09-09-2021

Mooi design voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim)

Ik heb deze telefoon een paar weken mogen testen.
Verpakking
De telefoon is netjes verpakt in een doosje. Deze bevat de telefoon, een lader en een snoer die aan beide zijden voorzien is van USB-C connectoren en een korte handleiding.
Gebruik-weetjes
De telefoon kan worden voorzien van 2 simkaarten of 1 simkaart en een microSD kaart.
Aan de linker zijde van de telefoon is de slede geïnstalleerd hier zijn de simkaarten en de geheugen kaart op te leggen. Deze slede is zonder extra gereedschap uit de telefoon te verwijderen.
Aan de rechterzijde van de telefoon zijn de volume, aan/uit, google assistent en camera knoppen geplaatst.
In de aan/uit knop is een vingerafdruksensor gemonteerd, hierdoor wordt het toestel snel ontgrendeld wanneer op de knop gedrukt wordt. Over het algemeen werkt dit snel maar soms ‘pakt’ hij even niet, bijvoorbeeld bij een vochtige vinger en dan is de beveiligingscode nodig.
De accu is van goede kwaliteit deze houdt het, afhankelijk van het gebruik, een paar dagen vol.
De voorkant van de telefoon is voorzien van een indicatie led, deze led heeft de kleur groen wanneer de telefoon volledig opgeladen is en rood wanneer de accu leeg is. De kleur van de indicatie led is voor meldingen per app instelbaar.
Het toestel wordt wel een beetje warm op de positie waar de WiFi antenne zich bevindt bij intensiever gebruik, bijvoorbeeld bij downloaden, het kijken van filmpjes of gaming.
Camera
Aan de achterzijde bevinden zich de flitser, lenzen van de camera en de NFC sensor.
De camera heeft een zoom functie met instellingen van 0,7x-1x-2x-4x. De camera kan 16 scènes en 3 omstandigheden detecteren. Dit helpt de fotograaf om een betere foto te maken omdat de camera de instellingen inschat. Zelfs de foto’s die in het donker zijn genomen zijn van goede kwaliteit.
Een foto kan gemaakt worden door de knop op het scherm te bedienen of door de knop op de zijkant van de telefoon te bedienen.
De camera heeft een functie waarmee meerdere foto’s snel achterelkaar gemaakt kunnen worden. Dit werkt goed.
Geluid
De geluidskwaliteit is tijdens het bellen uitstekend.
Het geluid van muziek is met bluetooth headset uitstekend.
Gaming
Het toestel heeft een mooi en scherp beeld tijdens het spelen van een game op de telefoon. De reactiesnelheid is goed. Door het grote scherm en de scherpte is deze telefoon zeer geschikt voor games.

Het is een mooi toestel, als het toestel niet in een beschermhoesje geplaatst is, voelt het glad aan waardoor deze makkelijk uit de vingers zou kunnen glippen. Overall indruk van de telefoon is zeer goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Snelheid van opladen
  • Mooie foto's
  • Gaming
  • Fijn toestel

Minpunten

• Voelt glad aan

Lucas 09-09-2021

Perfect voor de pro!

Kort oordeel
Ik heb deze Sony Xperia 1 iii (spreek uit als ‘Xperia een mark drie’) twee weken mogen testen. Naar mijn mening is dit vooral een geweldige smartphone voor mensen die ervan houden om veel te fotograferen met hun telefoon en graag filmpjes maken. Maar ook gamers zullen blij zijn met de snelle telefoon en de koptelefooningang om met zo min mogelijk vertraging te kunnen gamen. Lees snel door voor mijn uitgebreide review!

Design
Om te beginnen het design van de Xperia 1 iii. De telefoon ziet er door het minimalistische design. Aan de achterkant zitten alleen de drie camera’s, die niet meer ruimte innemen dan strikt noodzakelijk. Aan de rechterkant van de telefoon zitten vier knoppen. Behalve een volumeknop en een aan-/uitknop met ingebouwde vingerafdruksensor, is er ook een knop om de Google Assistent op te roepen. De vierde knop is om de camera-app te openen en foto’s te maken en heeft – heel handig – een textuurtje. Daardoor is hij makkelijk te onderscheiden van de andere knoppen.
Aan de voorkant heeft Sony ervoor gekozen om een 21:9 scherm te gebruiken, wat ervoor zorgt dat de dunne telefoon fijner in de hand ligt dan de bredere schermen die andere fabrikanten gebruiken. Verder zit er geen inkeping in het scherm voor bijvoorbeeld de camera, wat betekent dat je films kan kijken zonder dat er een zwart rondje of notch je video onderbreekt. Dit vind ik zelf erg fijn. Daarnaast is de telefoon ook niet te zwaar om fijn vast te houden.

Scherm
Het eerste wat natuurlijk opvalt bij gebruik van een smartphone, is het scherm. Deze Xperia 1 iii heeft het mooiste scherm wat ik ooit op een smartphone heb gezien. Door de enorm hoge resolutie (4K) ziet alles op het scherm er goed uit. De hoge verversingssnelheid (120 Hz) zorgt ervoor dat gamen en scrollen door de menu’s er vloeiender uitziet dan op veel andere smartphones. Ten slotte heeft Sony een superfijne makermodus ingebouwd. Daarmee worden kleuren op het scherm veel waarheidsgetrouwer weergegeven dan anders het geval zou zijn. Dit is ideaal als je aan het fotograferen bent, omdat je de gemaakt foto dan ook echt ziet zoals hij is en zoals hij later zal worden geprint.

Camera
Het absolute verkooppunt van de Xperia 1 iii is wat mij betreft de camera. Of eigenlijk: de achtercamera’s. De voorcamera van deze smartphone valt me wat betreft detail en dynamisch bereik wat tegen. Ook is er geen gezichtsherkenning aanwezig via deze camera om je smartphone snel te ontgrendelen. Desondanks kun je er nog uitstekend mee videobellen of snel een selfie maken.
De achtercamera’s zijn een heel ander verhaal. Je kunt ze gebruiken in de basic-mode om even snel een foto te maken. In dit menu is erg weinig mogelijkheid tot aanpassen van de foto’s, maar er komen wel vrij goede plaatjes uit. Maar nog veel beter vind ik de P/S/M-modi. Deze zijn voor de pro of iemand die weet hoe hij met een camera om moet gaan. Daarvoor terug krijg je wel veel meer opties om van alles en nog wat aan te passen. Enkele voorbeelden daarvan zijn de sluitertijd, ISO, autofocus, een erg goede burst modus en de mogelijkheid om in RAW-plaatjes schieten. De autofocus van deze smartphone is misschien wel het beste aan deze camera. Je kunt de cameraknop half indrukken om razendsnel (op de ogen van dier of mens) te focussen en een object laten volgen zodat het in focus blijft. Bij het geheel indrukken van de cameraknop wordt een foto gemaakt. Deze handige knop zou eigenlijk iedere telefoon moeten hebben naar mijn mening.
De verschillende lenzen zijn erg handig. Er is een ultrawijdhoeklens aanwezig voor landschappen en ook voor grote groepsfoto’s. Verder is er natuurlijk de normale camera, die van uitstekende kwaliteit is. Ten slotte is er een zoom-camera met twee inzoomstanden (2,9x en 4,4x optisch zoomen), met iets mindere kwaliteit dan de hoofdcamera. Toch is de kwaliteit vele malen beter dan wanneer je alleen digitaal zou inzoomen en zijn de foto’s erg bruikbaar. Voor ieder moment is er dus wel een goede lens te vinden op de Xperia!
Het enige wat ik jammer vind aan de camera, is dat er geen nachtmodus is. Deze is op bijna alle andere smartphones wel te vinden. Je kan wel gewoon met de camera een plaatje schieten ’s nachts, maar het resultaat vind ik toch minder mooi dan bij een echte nachtmodus.
Ten slotte kan je natuurlijk ook in 4K filmen met deze smartphone en kun je in de app Cinema pro erg veel instellingen terugvinden die je van Sony’s camera’s gewend bent. In de app werk je bijvoorbeeld in projecten en kun je sluitertijd en ISO handmatig instellen. Ook deze app is vooral bedoeld voor mensen met ervaring.

Geluid
De smartphone heeft dubbele stereospeakers aan de voorkant, waar erg goed geluid uit komt. Zowel muziek luisteren als gamen is fijn met deze speakers. Daarnaast heeft de smartphone een 3,5 mm koptelefooningang, iets wat bijna geen enkele high-end smartphone meer heeft. Daardoor krijg je je geluid zonder vertraging en in de hoogste kwaliteit binnen op je koptelefoon. Erg fijn dus!

Batterij
De accu van dit toestel is een van de weinige minpuntjes. Hij gaat namelijk vrij snel leeg bij intensief gebruik. Bij normaal gebruik kom je er de dag zeker mee door, maar bij veel fotograferen en gamen is de kans groot dat je hem tussendoor even aan de lader moet leggen. Het opladen gebeurt wel met een snellader van 30 Watt. Het eerste gedeelte opladen gaat vrij snel; in 30 minuten was hij 52% opgeladen. Ondanks dat duurde volledig opladen bij mij toch nog wel een uur en driekwartier.
En verder…
Verder is dit gewoon een enorm snelle telefoon, die eigenlijk alles doet wat je ervan verwacht. Gamen gaat erg soepel door de erg snelle Snapdragon 888-chip en het 4K 120 Hz scherm. De telefoon kan tijdens het gamen met hoge grafische instellingen wel erg warm worden.
Het enige minpuntje dat me nog van het hart moet, is het updatebeleid van Sony. Sony zegt de telefoon slechts twee jaar van updates te voorzien, maar ook dit wordt nergens beloofd. Persoonlijk vind ik dat zo’n high-end smartphone als de Xperia 1 iii toch zeker drie of vier jaar updates moet ontvangen. Het zou immers zonde en bovendien slecht voor het milieu zijn als je na twee jaar alweer weer een nieuwe telefoon moet kopen…

Tot slot
Al met al is dit dus een mooie en snelle telefoon met een paar minpuntjes. Zeker voor professionals en mensen die weten wat ze doen is het een feestje om met deze telefoon te fotograferen. Deze telefoon heeft een hoog prijskaartje, maar voor iemand die het fijn vind om het allerbeste op vele (niche-)functies te hebben, zal deze telefoon dat zeker waard zijn!

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Camera
  • 3,5mm koptelefoonaansluiting

Minpunten

• Updatebeleid Sony

Bralan 08-09-2021

Sony Xperia 1 lll: een bijna perfecte smartphone

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / zwart / (dualsim)

Het was niet liefde op het eerste gezicht, maar de vlinders beginnen te komen voor de Sony Xperia 1 lll.

~ Design & Gebruiksgemak
In het begin was het ontzettend wennen aan de schermverhouding van de telefoon. Vergeleken met andere telefoons is de Sony Xperia 1 lll behoorlijk langwerpig en smal vormgegeven. Door deze verhouding kunnen bijvoorbeeld YouTube video's volledig worden bekeken zonder zwarte randen eromheen. Daarentegen worden foto's in bijvoorbeeld de Instagram feed kleiner weergegeven, waardoor hier juist meer randen zichtbaar zijn. De telefoon ligt prettig in de hand, maar is wel behoorlijk glad door de toepassing van glas aan de achterzijde. Hierdoor raad ik aan om minimaal een beschermende (doorzichtige) case om de achterkant van de telefoon te doen. Waarom een doorzichtige case? De telefoon is in mijn optiek simpelweg te mooi om verscholen te zitten achter een ondoorzichtige case.

Het systeem van de telefoon werkt uiterst intuïtief en is snel onder de knie te krijgen. Door de Snapdragon 888 werkt alles soepel en zijn de wat zwaardere games vloeiend te spelen. De software is overzichtelijk en staat dicht bij de 'stock' software van Android. De enige kritiek die ik kan leveren op de software zijn enkele voorgeïnstalleerde apps die niet te verwijderen zijn. Gelukkig zijn deze apps wel te verbergen, waardoor je er geen last meer van zult hebben mocht je ze niet gebruiken zoals dat bij mij het geval is.

~ Display
Het 6.5-inch 4K OLED display is geweldig! De kleuren komen natuurlijk over en spatten van het beeldscherm af. De resolutie van het scherm betekent wel dat de batterij flink aan het werk wordt gezet. Het scherm is niet aan te passen naar een lagere resolutie en dat is in mijn optiek een gemist kans van Sony. De mogelijkheid om de schermresolutie te verlagen is voordelig voor de levensduur van de batterij en kan goed van pas komen op drukke dagen waarbij je nauwelijks tijd hebt om de telefoon op te laden. Al met al is dit maar een klein minpunt op het schitterende display dat Sony in deze telefoon heeft gestopt.

~ Camerasysteem
Fotograferen is iets dat ik graag doe. Het is dan ook prettig om te weten dat deze telefoon uitstekende foto's kan maken. Net zoals het scherm zien de foto's die deze telefoon maakt natuurgetrouw uit. Het camerasysteem kent verschillende instellingen die lijken op dat van de Sony systeemcamera's. Deze standen zal ik in de meeste gevallen prefereren boven de 'basic' stand van de camera, omdat ze bij de juiste instellingen gewoonweg betere foto's maken. Door de mogelijkheid om zelf onder andere het diafragma of ISO te veranderen, vergt het wel wat meer tijd om een foto te maken. Wanneer snelheid geboden is voldoet de basic mode van de camera ook prima. Wat ik persoonlijk ontzettend handig vind tijdens het fotograferen is de fysieke cameraknop die aan de zijkant van de telefoon aanwezig is. Bij het indrukken van deze knop wordt de camera-app direct opgestart en kunnen met dezelfde knop foto's gemaakt worden: top!

Na de telefoon bijna twee weken getest te hebben kan ik concluderen dat ik de telefoon en de bijbehorende functies steeds meer begin te waarderen. Sony heeft knap werk afgeleverd met de Sony Xperia 1 lll. Het is in mijn ogen dan ook zeker een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar het beste wat de telefoonmarkt op dit moment te bieden heeft.

Pluspunten

• Prachtig display
  • Uitstekende bouwkwaliteit
  • Flexibel camerasysteem
  • Fysieke cameraknop
  • Intuïtieve software

Minpunten

• Schermresolutie niet aanpasbaar
  • Voorgeïnstalleerde apps (reclame)
  • Kwaliteit front-facing camera

TazzieGraham 06-09-2021

Perfecte smartphone en zeer goede camera eigenschappen

Camera
De Xperia 1 M3 is eigenlijk een spiegelreflexcamera in smartphone vorm. Wanneer je de camera aan zet zie je eerst een basic camera zoals deze op elke telefoon zit met een paar kleine aanpassingen. Zo zijn er een paar standaard zoom mogelijkheden en vanaf 4,4 keer zoom kan je het zelf instellen. Naast deze basic instelling heb je ook vier modi waarin je zelf van alles kan instellen. Deze vier modi doen mij ook gelijk aan de instellingen van mijn spiegelreflexcamera denken. Als je deze modi opent denk je eerst wat is dit allemaal. Alle instellingen staan namelijk gelijk in het scherm, maar als je even rustig kijkt wordt alles snel duidelijk. Je kan dan foto’s maken zoals je zelf wilt. Door de vier lenzen krijg je alles scherp van dichtbij tot ver weg. Het enige minpuntje vind ik het aantal megapixels, het zijn er “maar” 12. Dit merk je als je op een foto gaat inzoomen. Vraag is alleen hoe vaak ga je nog inzoomen op een foto als je al zeer goed kan inzoomen op de camera zelf.
Naast het maken van foto’s kan je met dit toestel ook zeer goed films maken. Mat een resolutie van 4K maak je zeer scherpe films. En ook hier kan je weer alles naar je eigen hand zetten. Het gaat van het aantal frames per seconde tot de kleuren en van de iso waarde tot de sluitertijd en de witbalans.
Met deze Xperia kan je dan ook goed op pad voor het maken van de mooiste foto’s en films zonder dat je daarvoor je zware spiegelreflexcamera mee neemt.

Batterij
De Xperia wordt geleverd met een goede oplaad usb C kabel en oplader. Deze lader kan de telefoon binnen een half weer opladen naar 50%. Dus las je telefoon bijna leeg is kan je ven een half uurtje bijkomen en weer verder gaan. Daarnaast kan je de Xperia ook draadloos opladen.
De 4.500 mAh batterij gaat redelijk lang mee. Voor de dagelijkse dingen (mailen, Facebook, Whatsapp, bellen, bankieren etc) is de capaciteit ruim voldoende. Aan het einde van de dag had ik dan nog ca. 60% over. Wanneer ik daarnaast ging gamen (Real Racing) en filmen/fotograferen dan ging het wel wat harder met de batterij. Maar de capaciteit was altijd voldoende om aan het einde van de dag in ieder geval nog 10% over te houden.

Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak van deze Xperia is zeer goed. Door het Oled scherm met een verversingssnelheid van 120Hz heb je altijd een rustig beeld. Dit merk je bij het kijken naar films en het spelen van games.
Het touchscreen scherm werkt perfect. Met een lichte aanraking wordt de app al geopend en het toestel reageert zeer goed op elke verdere scherm aanraking. Bij het swipen wordt duidelijk aangegeven welke letters je hebt gebruikt en eventueel voorstellen gedaan van woorden als de swipe het niet herkend.
Doordat de vingerscanner aan de zijkant zit kan je de telefoon heel simpel ontgrendelen met de hand waarin je de telefoon vast hebt. Verder vind ik het ook handig dat alle knoppen maar aan één kant van het toestel zitten. Tevens zit er een aparte knop voor het maken van foto’s. Zo hoef je niet het toestel in een onmogelijke positie te houden om die selfie te maken.
Ook is het scherm op eenvoudige wijze in twee secties te verdelen. Op deze manier kan je je mail lezen en ondertussen ook gelijk je film kijken.
De processor en het geheugen die de Xperia aan boord heeft is ruim voldoende om mee te gamen. Ik speel zelf veel Real Racing 3. Op mijn huidige toestel was ik gewend dat ik even moest wachten voordat het spel geladen was en dat ik ook wel even bezig was voordat ik kon gaan gamen. Om dan vervolgens tijdens het gamen te zien dat achtergronden constant opgebouwd worden. Met deze Xperia is dat even anders. Het spel start meteen. Alles wordt gelijk geladen en tijdens het spelen heb ik een rustig en vloeiend beeld.

Design
Als je de Xperia voor het eerst eens goed bekijkt dan valt gelijk op dat de telefoon vrij lang en smal is. Terwijl de meeste telefoons wat breder en korter zijn met eenzelfde schermdiagonaal. Maar eigenlijk is dit ontwerp best wel fijn. De Xperia ligt doordat hij wat smaller is lekker in de hand. En zou zelfs met één te bedienen zijn. Verder voelt het toestel zeer stevig aan en geeft je gelijk het gevoel dat hij wel tegen een stootje kan.
De lenzen aan de achterkant steken iets uit maar met een hoesje erom is dit al niet meer het geval.
En dan het gewicht. Gezien de grote van het toestel verwacht je ook dat het een gewichtig toestel is. Niets is minder waar. Het toestel weegt nog geen 200 gram en lig lekker in de hand.

Kortom wie op zoek is naar een smartphone met zeer goede camera mogelijkheden, een zeer goede snelheid, duidelijk en scherp scherm en van gamen houd heeft met de Sony Xperia 1 M3 die smartphone in handen.

Pluspunten

• Beeldscherm verhouding
  • Gewicht
  • Voelt Stevig aan
  • Processor en geheugen
  • Camera eigenschappen

Minpunten

• Aantal megapixels camera

CCTek 25-09-2021

Top of the line!

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / paars / (dualsim)

The phone is great! Huge storage possible plus you can use and Micro SD to expand it. The position of the buttons is excellent for photos and gaming. Regarding the cameras, the phone takes excellent photos and let you use either the basic or pro mode. Some improvements can be done to the brightness of the phone.

Pluspunten

• Storage
  • 16:9 screen ratio

Minpunten

• Screen should be a lit bit more bright

Janssen 24-09-2021

Ijzersterk toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 1 III 256 GB / paars / (dualsim)

Ik maak al jaren gebruik van de smartphones van Sony. Met intesief gebruik waarbij ik de telefoon ook met regelmaat laat vallen is er nog nooit een telefoon kapot gegaan. Bullet proof naar mijn ervaring. De batterij blijft na jaren gebruik ook goed.
Vandaar nu weer gekozen voor een nieuwe telefoon van Sony.

De Sony Xperia 1iii heeft een fantastische camera, je kunt er alles mee en hij maakt erg scherpe foto's. De telefoon is erg snel en gemakkelijk in gebruik. Daarnaast vind ik hem stijlvol en prettig in formaat.

Pluspunten

• Camera
  • Batterij verbruik
  • Snelheid
  • Niet zo kwetsbaar

Minpunten

• Duur