Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim) / 5G

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 10 III 128 GB / zwart / (dualsim) / 5G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Steven H. 08-09-2021

Goede prijs kwaliteit verhouding in een mooi jasje

Ik heb deze telefoon een paar weken mogen testen.
Verpakking
De telefoon is netjes verpakt in een doosje. Deze bevat de telefoon, een lader en een snoer die aan beide zijden voorzien is van USB-C connectoren en een korte handleiding.
Gebruik-weetjes
De telefoon kan worden voorzien van 2 simkaarten of 1 simkaart en een microSD kaart.
Aan de linker zijde van de telefoon is de slede geïnstalleerd hier zijn de simkaarten en de geheugen kaart op te leggen. Deze slede is zonder extra gereedschap uit de telefoon te verwijderen.
Aan de rechterzijde van de telefoon zijn de volume, aan/uit, google assistent en camera knoppen geplaatst.
In de aan/uit knop is een vingerafdruksensor gemonteerd, hierdoor wordt het toestel snel ontgrendeld wanneer op de knop gedrukt wordt. Over het algemeen werkt dit snel maar soms ‘pakt’ hij even niet, bijvoorbeeld bij een vochtige vinger en dan is de beveiligingscode nodig.
De accu is van goede kwaliteit deze houdt het, afhankelijk van het gebruik, een paar dagen vol.
De voorkant van de telefoon is voorzien van een indicatie led, deze led heeft de kleur groen wanneer de telefoon volledig opgeladen is en rood wanneer de accu leeg is. De kleur van de indicatie led is voor meldingen per app instelbaar.
Het toestel wordt wel een beetje warm op de positie waar de WiFi antenne zich bevindt bij intensiever gebruik, bijvoorbeeld bij downloaden, het kijken van filmpjes of gaming.
Camera
Aan de achterzijde bevinden zich de flitser, lenzen van de camera en de NFC sensor.
De camera heeft een zoom functie met instellingen van 0,7x-1x-2x-4x. De camera kan 16 scènes en 3 omstandigheden detecteren. Dit helpt de fotograaf om een betere foto te maken omdat de camera de instellingen inschat. Zelfs de foto’s die in het donker zijn genomen zijn van goede kwaliteit.
Een foto kan gemaakt worden door de knop op het scherm te bedienen of door de knop op de zijkant van de telefoon te bedienen.
De camera heeft een functie waarmee meerdere foto’s snel achterelkaar gemaakt kunnen worden. Dit werkt goed.
Geluid
De geluidskwaliteit is tijdens het bellen uitstekend.
Het geluid van muziek is met bluetooth headset uitstekend.
Gaming
Het toestel heeft een mooi en scherp beeld tijdens het spelen van een game op de telefoon. De reactiesnelheid is goed. Door het grote scherm en de scherpte is deze telefoon zeer geschikt voor games.

Het is een mooi toestel, als het toestel niet in een beschermhoesje geplaatst is, voelt het glad aan waardoor deze makkelijk uit de vingers zou kunnen glippen. Overall indruk van de telefoon is zeer goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Snel opladen van accu
  • Mooie foto's
  • Gaming
  • Beeldscherm

Minpunten

• Voelt glad, hoesje is wenselijk

Lars 26-08-2021

degelijke smartphone met een eigen draai

Anders dan de meeste telefoons heeft Sony haar eigen ontwerp wat op het eerste gevoel wat vierkanter zal aanvoelen dan de meeste andere merken. Dit went echter gauw en voelt al snel vertrouwd aan en zelfs als een hoogwaardigere afwerking dan de meeste andere telefoons. Dit gecombineerd met een redelijk licht gewicht voor de lengte maakt dat het fijn in de hand ligt. Sony is natuurlijk redelijk uniek in het gebruik van een langer maar smaller scherm dit zorgt ervoor dat je veel kunt lezen en typen maar ook makkelijker met een hand kunt bedienen. Ook is er gedacht aan een klein extra menu aan de zijkant vanwaar je apps kunt starten maar ook een-handig scherm in te stellen. Deze kan je vervolgens ook nog groter maken en omhoog slepen zodat je niet helemaal met je duim krom hoeft.

Gekeken vanuit de camera is de derde generatie een stuk beter dan de vorige maar in het donker presteert deze niet al te best, ook de automatische kleurbalans laat soms te wensen over. Dit had ik beter verwacht van een merk dat de camera modules produceert voor veel andere telefoons ook al is dit hun laag gepositioneerde telefoon.

Naar mijn menig zijn dit de grootste redenen om deze telefoon al dan wel of niet te overwegen.

Pluspunten

• Beeldscherm verhouding
  • Smal
  • Ervaring bij deze telefoon

Minpunten

• Beeldscherm verhouding
  • Camera
  • Speakers

Gremsems 19-08-2021

Prima toestel voor een prima prijsje

Prima telefoon voor het geld. Batterij gaat erg lang mee, zelfs voor deze verslaafde makkelijk een hele dag. De camera's zijn prima voor overdag, opstarten duurt echter wel even. In het donker/savond laat de camera je behoorlijk in de steek ondanks een nachtmodus.
Het formaat is voor mij prima, zou mooi zijn als youtube etc ook aangepast kunnen worden aan deze formaat, nu hou je zwarte vlakken aan de zijkanten.
De "feel" is wel erg premium, maar je merkt al wel gauw dat er een langzamere processor in zit. Zo nu en dan merk je dat het toch allemaal wat trager gaat.

Pluspunten

• Premium feel
  • Batterij

Minpunten

• Camera snachts
  • Processor

g************@k********* 11-08-2021

bevalt goed

mooi toestel lekker smal en gebruiksvriendelijk de camera daarin tegen viel me tegen. heb hem getest voor de camera zou dit toestel zelf niet aan schaffen. had er meer van verwacht

Pluspunten

• smal
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• camera

Criskelo 08-08-2021

Fijne telefoon in een markt waar alles op elkaar lijkt

Na dit toestel uitgebreid getest te hebben kan ik maar één conclusie geven: een erg fijne toestel die op sommige vlakken lekker eigenwijs is.

Om te beginnen voelt de toestel out of the box erg premium aan, mede door het matte glas dat voor de achterkant is gebruikt. Bijkomend voordeel hierbij is dat je ook niet snel vingerafdruk of andere vlekken zal zien. Ook valt direct op dat dit een erg smal maar langwerpig toestel is, wat er voor zorgt dat de toestel heel fijn in de hand zit. Het gebruiksgemak daardoor is erg hoog.

Waarom is dit toestel dan eigenwijs? Dingen zoals een 3.5 mm audio jack, een simkaart slot die zonder een pinnetje eraf kan halen, een vingerafdrukscanner in de aan/uit knop en een aparte knop voor google assistant maken dit toestel uniek.

De telefoon komt met de laatste versie van Android met een aantal subtiele toevoegingen van Sony die het leven makkelijker maken, en niet onnodige zaken toevoegen.

Is het toestel dan perfect? Nee dat niet. Voor deze prijsklasse had ik bijvoorbeeld graag een scherm van 90 of 120 hz gezien en is ook de geluidskwaliteit niet best. Al met al, zeker een aanrader, vooral als je van een wat eigenwijzere telefoon houdt!

Pluspunten

• Matte glazen achterkant
  • 3.5 mm jack
  • Formfactor
  • Aparte google assistant knop
  • Stabiele, goede camera

Minpunten

• Speakers
  • 60 hz scherm

Kosje 05-08-2021

Zeer prettige telefoon, niet te breed

Bij het uitpakken van de telefoon viel mij gelijk op dat de telefoon minder breed is dan zijn voorganger die ik nog altijd in gebuik heb ( Xperia Z ) Dit leek mij eerder een teleurstelling dan een vooruitgang. Maar ik merkte direct dat ik met deze smallere variant de andere kant van het toetsenbord wèl kan bereiken, iets wat mij aan mijn huidige telefoon altijd gestoord heeft. de telefoon functioneert naar behoren, mijn verwachting lag hoog omdat ik nog altijd tevreden ben over de oudere variant. De accu gaat voor alsnog lang mee bij regelmatig gebruik (2 à 3 dagen). Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is dat ik de camera wat aan de trage kant vind, bij het maken van een scherpe foto moet je de telefoon toch wel even een paar seconden stil houden. Vervolgens maakt de telefoon wel hele scherpe foto's!

Pluspunten

• de breedte ligt fijn in de hand
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• het nemen van een snelle scherpe foto valt tegen

Maria 03-08-2021

Uitstekende batterijleven

Ik ben een echte Sony superfan. Ik heb Nokia, LG, and Samsung smartphone geprobeerd maar Sony zal altijd mijn eerste keuze zijn want het is erg duurzaam en heeft een mooie design. Deze Sony Xperia 10 iii is geen uitzondering hoewel het geen flagship mobiele telefoon is. Ik vind het een goede keuze als je een Sony Xperia zou willen hebben maar je hebt niet zoveel geld om te besteden.

Het heeft een goede kwaliteit en een langlevende batterij. Normaal gesproken gebruik ik mijn telefoon altijd om spelletjes te spelen en om filmpjes te kijken op Netflix. Met deze telefoon, hoef ik niet altijd de telefoon op te laden. Een keer per dag of een keer per twee dagen is genoeg. Als ik bezig ben, en gebruik mijn telefoon niet zoveel, kan het batterij langer duurt. Bijvoorbeeld, terwijl ik deze review schrijf, heb ik een 48% batterij op de telefoon en de laatste keer dat ik de telefoon heb opgeladen was twee nachten geleden.

Pluspunten

• uitstekende batterijleven
  • compact
  • uitstekende bouwkwaliteit
  • waarschuwingslicht
  • vingerafdruk werkt snel en zit in de aan-uitknop

Minpunten

• geluidskwaliteit, heeft geen basgeluid
  • langzame camera

Roderick 06-07-2021

Goede accu duur erg tevreden over mijn Toestel

Altijd al een zwak voor de Sony Xperia lijn gehad, hiervoor een tijdje .... gehad nu weer terug naar Sony. Dit model heeft een mooi smal formaat past goed in de broekzak. Iets wat je de laatste tijd maar weinig onder telefoon modellen terug vind (met uitzondering op de kleine ..... maar die is dan weer zo duur als een gewone fullsize flagship product)
het scherm loopt niet helemaal tot aan de rand maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem.

Pluspunten

• niet lomp groot (ligt lekker in hand / broekzak)
  • bioscoop beeldscherm resolutie 21/9 verhouding)
  • vingerafdruk sensor
  • 3camera's voor beter fotograferen met weinig licht

Minpunten

• schermranden
  • processorsnelheid voor een nieuwmodel niet zo hoog

Rutger 04-07-2021

Prettig formaat, voelt goed aan

Als eerste valt het formaat en hoe de telefoon aanvoelt op. Smal, en wat langer maar voelt top in de hand(en). De stroeve plastic randen zorgen voor goede grip ook al zal ik altijd een hoesje gebruiken.
De aanwezigheid van de koptelefoonpoort, redelijk schone android en de vingerafdruk scanner in de aan/uitknop zijn top! Dual sim, 5g, notificatie led zijn mooie bijkomstigheden.
Toch zijn er een aantal minpunten die niet mega storend zijn maar toch wel jammer. De DSEE Ultimate AI audio mode waar sony trots mee adverteert werkt niet goed, storende ruis en gekraak op willekeurige momenten in bepaalde apps. Het scherm is op normale of hoge helderheid zeer goed maar op lage helderheid zijn kleuren raar en zijn zwarte tinten heel erg lelijk en blokkerig of "knippert" de kleur van de taakbalk een beetje bij elke letter die ik typ. De assistant knop is niet te herprogrammeren tot bijvoorbeeld een camera knop, ik heb een hekel aan de google assistent en zal deze nooit gebruiken. Ook was een snellader meegeleverd mooi geweest maar zeker geen groot probleem met de grote batterij, deze gaat makkelijk een volle dag mee.
Ik laad de batterij met de slimme oplaadfunctie standaard tot 90% op omdat dit beter is voor de batterij en ik met 90% ook goed de dag doorkom.

Functies als NFC en waterbestendigheid worden snel vergeten maar zijn ook zeer prettig.

Ik zou deze telefoon zeker aanraden, vooral met de gratis koptelefoon actie. Iemand die heel erg precies is op het gebied van beeld en niet tegen aparte/afwijkende kleuren kan zou deze misschien niet moeten kopen.

Pluspunten

• Waterbestendigheid
  • Koptelefoonpoort
  • Formaat
  • Accu
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Scherm
  • DSEE Ultimate is onbruikbaar
  • Assistant button niet te veranderen
  • Geen snellader meegeleverd

Vincent 28-06-2021

handzaam slank toestel

Op zoek naar een handzaam midsegment Android toestel, met prima accuduur, camera('s) en audiokwaliteit brachten mij bij de Xperia 10 III.

Pluspunten

• slank (maar lang) handzaam toestel
  • batterijduur
  • audio kwaliteit (plus mini jack)
  • beeldscherm

Minpunten

• bloatware
  • camera gebruik in lowlight situaties
  • dedicated google assistant button

Samuel 27-06-2021

Klein formaat, grote prestaties

Zeer tevreden met de performance van deze midrange smartphone.
Cameraprestaties zoals je kan verwachten van Sony
Waterdicht
Premium look met glazen voor en achterkant
Zeer handige Sony interface bovenop android met snelle handige functies om met één hand je toestel te bedienen en in splitscreen met apps te werken.
Speciale batterijbeschermingsmodus voor langere lifecycle van je batterij.
Super licht toestel
Een handige muziekapp van Sony voor je offline muziek zonder poespas met AI Equalizer en zonder reclame of betaalbundel.
En een meldingslampje in de rechterbovenhoek
Dual Sim of je kan één simkaartslot gebruiken voor de 128GB geheugen uit te breiden met een SD kaartje.

Niet zo'n ruim aanbod hoesjes omdat het een iets minder populair model is... vind ik een minpunt.

Voor prijs/kwaliteit echt een aanrader!

Pluspunten

• Top camera, Sony kwaliteit
  • Handig kleiner formaat met één hand te bedienen
  • Goede specs voor weinig geld
  • Waterdicht
  • Licht toestel

Minpunten

• Weinig keuze in hoesjes
  • Beetje glad om vast te houden

Paul 22-06-2021

Compacte en betaalbare krachtpatser

In een tijd waarin smartphones alleen maar groter en groter worden is het lastig om er één te vinden die zowel compact als functioneel is. De Xperia 10III ligt fijn in de hand, heeft een grote capaciteit (zowel opslag als accu) en is eenvoudig te bedienen. Games functioneren prima, beeld is uitstekend en door de ratio heb je bij het kijken van films (Netflix) geen vervelende zwarte balken. Optimaal schermgebruik dus. Daarnaast beschikt de smartphone over de optie om twee apps tegelijkertijd uit te voeren (splitscreen). Tot slot beschikt de Xperia over 3 haarscherpe Zeiss lenzen (normaal, tele en groothoek) aan de achterzijde, waarbij QR-codes automatisch worden herkend. Frontcamera is ook perfect. Al met al een zeer krachtige smartphone voor een schappelijke prijs. Functioneel zonder fratsen. Enige minpunt die ik ervaren heb is dat door dat zowel het scherm als de achterzijde van glas zijn, hij erg glad is. Met natte of glibberige handen is het dus goed vasthouden, maar dat is ook wennen aan de nieuwe smartphone

Pluspunten

• Compact
  • Zeiss cameras
  • Accucapaciteit

Minpunten

• Glazen behuizing kan voor minder grip zorgen

Bas 22-06-2021

Compacte telefoon met ruim scherm

Ik blijf toch een Sony fan. Na een uitstapje naar Nokia en zakelijk een iPhone, blijft Sony favoriet.
Sowieso het design is mooi. Strak en chique uitstraling. Lijkt op niks anders. De glazen voor en achterkant zijn heel mooi. Maar ook heel glad. Hij glijd zo van de tafel of bank. Toch maar een hoesje kopen, jammer.

Door de schermverhouding van 21:9 heb je een ruim scherm, maar toch een compact toestel die goed in de hand ligt. Omdat het scherm lang is, kun je ook makkelijk 2 apps boven elkaar draaien. Ideaal. Scherm is ook erg scherp. Tijdens apps en scrollen, maar ook video's.

De snelheid is goed. Nog geen haperingen gehad. Ook niet bij meerdere apps open en/of video's. Games speel ik niet, dus kan ik niet beoordelen. 5G heb ik nog niet getest, dus kan ik ook niks over zeggen. Maar is voor mij ook minder belangrijk.

De speaker is helaas slecht. Bij bellen is het oké, maar voor video's of muziek is het ondermaats. Hier had ik meer verwacht van Sony.

Aangezien dit niet zo'n populair toestel is, is het aanbod van hoesjes en dergelijke ook erg minimaal.

Overall ben ik erg tevreden dat ik weer terug ben bij Sony en ben ik blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid

Minpunten

• Gladde achterkant
  • Speaker
  • Weinig accessoires

Sektyme 21-06-2021

Telefoon met aux aansluiting en handige simcard slot.

Ik vind de telefoon heel goed ik heb deze telefoon gekozen om de ingebouwde aux aansluiting om verbonden te blijven voor mijn andere Sony apparaten. En ook om movies mee te kijken met de prachtige beeldverhouding. En daarnaast om makkelijk te koppelen aan mijn andere Sony apparaten zoals afstandsbediening of als controller voor bijv. Ps5.

Echter vind ik wel dat de geluid van de telefoon wel wat iets harder kan.

Pluspunten

• Beeldverhouding voor bijv. Movies
  • Prijs
  • Simcard slot
  • Aux aansluiting
  • Koppelen met andere Sony apparaten

Minpunten

• Geluid kan harder
  • Vol laden duurt erg lang

Hendrik 13-06-2021

Great product!

Great camera, with a long lasting battery! It is one of few Android phones with great cameras! The screen is also spectacular when it comes to streaming video or play immersive games.

Pluspunten

• Screen
  • battery life

Minpunten

• Could have been smaller form factor.

Lodewijj 13-06-2021

Compacte telefoon met grote accu

Deze telefoon heb ik uitgezocht omdat deze de volgende eigenschappen heeft: beter dan full hd resolutie, oled scherm, nfc, waterdicht ip68 en 5G netwerk... En verder is de android schil zonder overbodige poespas ingericht

Pluspunten

• Mooi scherm en toch compact
  • Waterdicht
  • Met nfc
  • Bijna stock android
  • 5G netwerk

Minpunten

• Erg gladde behuizing heeft wel een hoesje nodig
  • Niet draadloos opladen

Thomas 11-06-2021

Geweldig Design

De telefoon is zeer origineel en houdt zich niet aan de moderne trends, De bezels en het lange 21:9 scherm vind je nergens anders, Door het lange scherm is het heel makkelijk om met een hand te bedienen. De camera is prima, het doet het goed genoeg voor deze prijs.

De telefoon is net wat trager dan ik had verwacht maar nog steeds redelijk snel. Met Chrome(alleen die browser) heeft het wel een probleem dat video's en geluid heel choppy zijn, maar dat kan je op een manier ook fixen. De batterij is geweldig en kan je makkelijk de dag door mee brengen. Het heeft ook een Headphone Jack waar ik heel blij mee ben. Het scherm is maar 60Hz, wat merkbaar is maar het is prima te doen. 90 Hz zou wel fijn zijn geweest.

De oplader in de doos is best slecht, alleen maar 7.5W, wat te weinig is.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Grote Batterij
  • 3.5 mm Headphone Jack
  • 21:9 Scherm goed voor films en goed vasthouden

Minpunten

• Langzame oplader in de doos
  • 60 Hz screen
  • 21:9 scherm onpraktisch youtube

Noor 11-06-2021

Super telefoon, groot scherm maar toch niet groot in de hand

Echt super fijne niet te grootte telefoon met een super goed scherm en camera
Ook nog eens een goede batterij en hij is ook nog eens lekker snel
Niet te duur
Echt helemaal top
Heb hem nu een aantal dagen maar ben al helemaal gewend voelt alsof ik hem al jaren heb

Pluspunten

• Niet te groot
  • Goed scherm
  • Helder geluid met bellen
  • Goede batterij
  • Goede camera