TCL 20L+ 256 GB / blauw / (dualsim)

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Claudija20 13-06-2021

Goede prijs-/kwaliteit verhouding

Ik heb altijd een Samsung telefoon gehad en had nog nooit van dit merk gehoord. Beetje sceptisch was ik daardoor wel, ik houd het liever bij mijn vertrouwde merk. Maar ik mag deze telefoon testen en ben zeker blij verrast. Het design vind ik mooi, de telefoon is groot, dun en metallic kleur. Vooral met spelletjes en video's vind ik het erg mooi dat deze het hele scherm gebruiken. de telefoon is makkelijk in gebruik, ik moest even wennen aan een aantal knoppen, maar dit gaat redelijk snel. Fijne extra's zoals vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning. Zo voelt mijn telefoon extra beveiligd. De installatie was snel gebeurd. Veel opslaggeheugen, voor mij genoeg. Het geluid vind ik mooi, helder en scherp. Ik gebruik de telefoon veel gedurende de dag voor facebook, mail en spelletjes. De batterijduur vind ik goed, maar niet beter dan andere telefoons. De telefoon werd geleverd met oplaadsnoer en stekker, fijn, want dit gebeurt niet altijd meer. Ben ook tevreden over de viervoudige camera die erin zit. Deze maakt mooie scherpe foto's en er zijn meerdere opties voor het maken van foto's. Genoeg opslag voor de foto's en video's. Ik was er altijd van overtuigd dat hoe duurder een telefoon is, hoe beter deze functioneert, maar dat is in dit geval niet waar. Ik gebruik de telefoon ook alleen voor mijn mail, spelletjes en facebook. meer dan dit heb ik niet nodig.

Pluspunten

• mooi design
  • goede camera
  • batterij gaat lang mee

RenskeOudshoorn 09-06-2021

Fijn betaalbaar toestel

Ik gebruik dit toestel nu enkele weken. De camera maakt super scherpe foto's. Zowel veraf als dichtbij. Door de vele verschillende camera functies, maken ze van iedereen een professionele fotograaf. Zelfs met bewegende beelden weet deze telefoon wel raad! Erg fijne beleving.
Het was makkelijk mijn apps van het oude toestel over te zetten op dit nieuwe toestel. Het gebruik gemak is ook erg prettig. Hij unlockt bijna altijd direct op de vingerafdruk scanner. Zelfs te paard met handschoenen aan en een cap op, herkent de gezichtscanner mijn gezicht en unlockt hij.
De boven en onder spreker maakt van deze telefoon een geluid sensatie. Ik heb hem niet vaak voluit, omdat dat echt veel en helder is. Voor thuisgebruik heb je echt geen JBL nodig. De batterij van dit toestel gaat zo'n 2 dagen mee. Super fijn dat dit vandaag de dag nog kan. Ik vind dit apparaat net zo fijn als een Samsung, wat het merk is wat ik al jaren gebruik.

Pluspunten

• Camera
  • Geluid
  • Batterij vermogen

Minpunten

• Geen pashoesje beschikbaar

EileenMN 08-06-2021

Top telefoon

Super blij verrast door deze telefoon! Zelf ben ik een Huawei/Samsung gebruiker en altijd een beetje huiverig voor merken die ik niet ken, zoals bijv. TCL. Nadat ik deze heb mogen testen kan ik echter met volle overtuiging zeggen dat ik om ben. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Het design is super mooi, er zit een groot intern geheugen in, het systeem werk snel (sneller dan mijn bijna nieuwe Samsung), het geluid en de camera doen het echt prima. Er werd zelfs een hoesje bijgeleverd! Daarnaast was de telefoon ook nog eens super snel geïnstalleerd. In minder dan een uur tijd was alles, elke app, gekopieerd vanaf mijn Samsung toestel en kon ik er dus direct mee aan de slag en hoefde ik alleen nog in te loggen op alle apps. Daarnaast worden alle apps automatisch ingedeeld in categorieën (je kunt het natuurlijk ook nog zelf wijzigen), ideaal! Het enige minpuntje wat ik heb is de tijd dat het kost voordat de telefoon opgeladen is. Dit kan goed 2 uur duren en ondanks dat er een fast charger is bijgeleverd vind ik dit dan niet heel snel.

• Geheugen
  • Snel systeem
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Oplaad duur

dragonberry 07-06-2021

budget topper voor foto's en video's

Ik had niet verwacht dat dit toestel zo mooi is! Als je de simpele verpakking opent zit er een super strak vormgegeven toestel in. Er zit zelfs een hoesje bij. Handig, want die zijn lastig te krijgen zag ik.
De 4 camera's achterop passen mooi in het ontwerp en alle knoppen zitten op een logische plek. De aan knop is gecombineerd met een vingerafdruk scanner waardoor je de telefoon heel makkelijk kan ontgrendelen. De vingerafdruk en gezichtscanner werken heel snel, maar je kan ook een code gebruiken.
Zowel de selfie camera als de camera's achterop maken hele mooie foto's! Je kan zelfs 4x inzoomen, zonder dat het beeld heel korrelig wordt. Iets wat ik niet had verwacht bij een telefoon voor deze prijs.
Het scherm is lekker helder en groot, waardoor je gemaakte foto's en filmpjes goed kan terugkijken. Met 256gb geheugen heb je hier trouwens meer dan genoeg ruimte voor.
TCL heeft eigen programma's en een eigen uiterlijk toegevoegd aan Android 11. Het werk heel soepel, maar veel dingen vind ik toch minder prettig tov android One. Zo vind je opeens 2 klok en rekenmachine apps in je telefoon en de weer app vind ik minder fijn dan die van google.
De smartmanager van TCL is nog wel het ergste. Deze stopt veel apps op de achtergrond, waardoor je geen meldingen meer krijgt. Als je dit niet weet mis je veel berichtjes, want zelfs whatsapp komt hier niet doorheen. Ook na het uitzetten van de smartmanager komen er soms nog steeds geen meldingen binnen. Vooral mijn honor smartwatch heeft hier nog last van.

Los van het besturingsprogramma vind ik het dus een hele goede smartphone, voor een leuke prijs. Hopelijk komen er wat meer hoesjes beschikbaar en komen ze met een update voor de meldingen.

Pluspunten

• veel opslag
  • Helder beeldscherm
  • Zoomfunctie camera
  • hoesje meegeleverd
  • snelle sensoren

Minpunten

• smartmanager belemmert werking
  • met 2 handen bedienen

Elmooooh 07-06-2021

Erg goede telefoon

Na jaren gebruik van Samsung en een korte uitstap naar Iphone, ben ik overtuigd. Wat een prachtige telefoon. Het scherm is ietwat groot, maar prachtig om naar te kijken. Het instellen en overzetten van alle apps ging zeer soepel. Heldere kleuren. Zelf gebruik ik de telefoon niet op spelletjes op te spelen, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. De vingerscanner aan de zijkant is heel even wennen, maar daarna ideaal in gebruik. De knoppen langs de home knop zijn makkelijk in gebruik. Het app overzicht is duidelijk, al zou ik graag uitvinden hoe ik wat meer kan sorteren. De kwaliteit van de foto's is voortreffelijk. Heerlijk om deze telefoon mee te nemen op een wandeling en de omgeving mee vast te leggen. Ik ben helemaal gek van de marco lens, zo leuk om de kleine wereld te ontdekken. De batterij van de telefoon is zeer goed. Je red het makkelijk 2 dagen. Ik verwachtte een telefoon met een matige uitstraling en afwerking. Maar ben volledig verrast. Deze telefoon is een topper voor deze prijsklasse. Mede door het grote geheugen van 256mb. Een echte aanrader dus

Pluspunten

• batterij
  • camera

Minpunten

• grootte

b***********@g******** 07-06-2021

Prettige telefoon

Ik heb deze telefoon nu een paar weken in gebruik en ben er erg over te spreken. De telefoon functioneert op de meeste vlakken goed en blinkt in een paar facetten echt uit. Het heeft een mooi scherm, dat fel genoeg is om goed leesbaar te blijven op een zonnige dag. De telefoon is meer dan snel genoeg voor het dagelijks gebruik, en heeft geen moeite met het spelen van spelletjes of laden van bepaalde apps. De vingerafdrukscanner is snel en accuraat en zit op een logische plek als je er eenmaal aan gewend bent. Verder maakt de camera prima foto's, maar is verder niet heel bijzonder. De batterijduur van het toestel heeft me wel echt positief verbaasd, na een hele dag gebruik heb ik namelijk vaak nog 60% over. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat hij voor sommige mensen waarschijnlijk aan de grote kant is met zijn 6.67 inch. Hierdoor is het wel een lastig toestel om te besturen met één hand, dus houd daar rekening mee als je overweegt om dit toestel aan te schaffen. Al met al zou ik deze mobiele telefoon voor deze prijs zeker aanraden.

Pluspunten

• Uitstekende batterijduur
  • Mooi scherm
  • Snel
  • Veel opslagruimte

Minpunten

• Erg groot

Elmo 06-06-2021

Prima smartphone

Na helemaal klaar te zijn met de IPhone, leek het mij een goed idee om over te stappen op een Android telefoon. Het overstappen leek in eerste instantie makkelijk te gaan met Google drive. Contacten en foto’s en dergelijke werden gemakkelijk overgezet. Maar whatsapp zorgde voor een hoop ellende. Het is mij ook niet gelukt om de gespreksgeschiedennis en alle media over te zetten. Érg jammer, want de TCL is verder een prima telefoon! De foto’s die je met het toestel maakt zien er super goed uit. Het scherm is groot en heeft erg helder en scherp beeld. De accu blijft heel lang vol! Waar mijn oude iPhone het nog geen dag uithield zonder tussendoor op te laden, is de TCL meerdere dagen zonder op te laden nog niet uitgevallen. Wat ook erg fijn is, is dat de telefoon wordt geleverd met een beschermhoesje. De oordopjes die mee worden geleverd zijn niet heel denderend, maar omdat de hoofdtelefoon gewoon een standaard minijack heeft is vrijwel iedere hoofdtelefoon aan te sluiten. Kortom: prima smartphone! Zeker voor die prijs!

Pluspunten

• Goeie accu
  • Wordt geleverd met beschermhoesje
  • Goeie camera
  • Helder en scherp beeldscherm
  • Goeie prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Migratie van whatsapp van iPhone naar Android
  • Typen loopt minder soepel als iPhone

Ben5858 06-06-2021

Een heel goed toestel voor een leuke prijs

Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een TCL20L+ en ik ben zeer tevreden.
Vroeger dacht ik altijd dat godkopere telefoons gewoonweg slecht waren.
Nu ik deze TCL heb weet ik wel beter.
Het toestel heeft vele mogelijkheden en wordt compleet met oplader, usb-kabel, plastic beschermhoes geleverd.
Het android 11 bestuuringssysteem is ook een pluspunt.
Verder heeft deze TCL 258 gb interne opslag wat natuurlijk al veel is, maar daarnaast kan je nog een SD-kaart van 1TB er in doen wat je opslagcapaciteit natuurlijk giga-groot maakt.
De grote batterij gaat wel 2 dagen mee met toch een gemiddeld tot hoog telefoongebruik.
De 4 camera’s aan de achterkant maken mooie en duidelijke foto’s, in combinatie met de TCL NXTVISION zijn de foto’s gewoon perfect.
De Google assistantknop zit op een leuke plaats en voegt een leuk en betrouwbaar speeltje op dit toestel.
Verder zijn de vingerafdruk en gezichtsscanner gemakkelijk en perfect te gebruiken. Ik persoonlijk werk liever gewoon met de pincode, en dit is uiteraard ook geen probleem op dit toestel.
Ik heb ook nog een Samsung Gear S3 smartwatch en deze heb ik gemakkelijk kunnen koppelen aan de TCL20L+ en alle functies werken perfect.
Voeg hier aan toe een goed dun afgewerkt toestel met een groot 6,67 inch full HD scherm en 2 speakers voor stereo-effect (goed warm geluid) dan heb je gewoon een perfect toestel.
De prijs-kwaliteitverhouding is gewoon goed, voor mij geen dure Samsungs of Iphone’s meer!!!

Pluspunten

• Grote batterij
  • Grote opslag
  • Mooie foto’s
  • Snelle processor