Huawei Ascend P6 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend P6 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

jaap z 28-03-2015

Een fijn toestel, maar de batterij is te zielig voor woorden.
In de auto laadt het toestel niet eens bij (1000mA adapter), aan de pc gaat het maar met een slakkegangetje en ik heb het toestel nu gemiddeld 3 maal per dag aan het stopcontact hangen omdat het binnen 4 uur van 100% terugloopt naar

ReviewerHenk 17-01-2015

De telefoon heb ik nu ruim een half jaar in bezit. Ik was erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. De telefoon heeft goede prestaties rond snelheid en camera en is makkelijk in gebruik. Helaas ben ik ontevreden over de degelijkheid:
* Bijna dagelijks valt de wifi connectie uit en wordt er overgeschakeld op data.
* Sinds een week valt de telefoon uit als de accu nog zo'n 80% vol is. Aansluiting op stroom is noodzakelijk om de telefoon weer op te starten.
Conclusie: Leuke telefoon voor een leuke prijs maar niet degelijk

ReviewerHenk 14-02-2015

Aanvulling op mijn eerdere review: Een week na het schrijven van dat bericht is de accu kapot gegaan. De accu vertoonde hobbels.

shauny794 02-01-2015

Het eerste jaar was ik echt dik tevreden over deze telefoon. Makkelijk te besturen, veel updates waardoor de layout ook mooier werd , scherm was vrijwel krasbestendig en als je hem laat vallen van een trap kan die daar eigenlijk wel tegen. Alleen de batterij is heel zielig.

MAAR Ik heb deze telefoon nu een jaar en 2 maanden. En hij begeeft het...
- het touchscreen reageert niet goed meer.
- het hele systeem flipt hem regelmatig: ineens van aan naar uit en andersom en dat voor 20 min lang.
- EN DAN DIE BATTERIJ... Hij valt uit omdat hij leeg is. Je legt hem in de oplader: in 1 keer 20%.. of hij ligt in de oplader met 8% , hij is even later 30% en daarna ineens weer 10% of hij doet er 3 uur over om 2% er bij te laden..

Fijne telefoon maar vaak na maximaal een jaar begeeft hij het dus al!

peterverhaegen 12-01-2015

heb mijn toestel anderhalf jaar en werkt nog steeds perfect!

Gerinda 26-12-2014

Het is een prachtige smartphone met veel mogelijkheden. Ik heb hem nu ruim een half jaar en ik heb de behuizing nu al 2 keer moeten laten vervangen. Iedere keer brokkelt hij weer zo langzamerhand af. Een stevig hoesje is dus zeer aangeraden! Voor de rest is de snelheid en de mogelijkheden echt super, hij kan vaak ge-update worden waardoor het steeds beter en mooier word.

wybert 01-11-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend P6 wit

Heb de P6 op de dag 1 jaar en gaat morgen de prullenbak in.
Het eerste half jaar ben ik echt dik tevreden geweest en dacht dat ik een koopje had aan dit toestel (220 euro). Maar helaas.... Het geheugen zat al rap vol en het toestel reageert traag. Zelfs een mailtje schrijven begint een uitdaging van 5 minuten te worden... Daarbij is voor het eerst het glas gebroken op een toestel wat ik in bezit heb gehad. Simpel door 'm in mijn broekzak te dragen! Daarbij is de plastic achterkant losgeraakt (de "duurdere" witte versie) en zit met tape vast. Sinds 3 weken kan ik de de telefoon nog zo'n 5 minuten gebruiken en dan schakelt hij uit. Begint te piepen dat het batterijniveau te laag is. Na opstarten en in de lader te pluggen staat er doodleuk (bijv) 69% over.
maar ook die zijn na krap 2 minuten weg.
Ik heb voor de grap mijn Nokia 8310 aangesloten en die blijft na al die jaren na 1 keer opladen 3 dagen in leven! Ik koop sinds 1998 al mijn toestellen elk jaar los en ze doen het nog allemaal. De Huawei is de eerste die ik plechtig ga begraven :-)

gizmo46 27-09-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend P6 8 GB / roze

Mooi toestel ondanks enkele tekortkomingen. Bluetooth i.c.m. carkit in de auto is slecht. Wifi kan spontaan uitvallen. Mijn toestel heeft de eigenaardigheid dat het , incidenteel, bij een accustand van bijv. 30% in minder dan 5 minuten naar 0 terug loopt.

TT22 09-09-2014

Heb deze telefoon nu ongeveer een jaar. In het begin vond ik het een zeer goede telefoon maar hoe langer ik hem had hoe minder het werd. Al na ruim een maand kwamen de eerste foutmeldingen en dat is alleen maar erger geworden. Na een update moest hij overnieuw opstarten maar hij blijft hangen op het beginscherm en dat is het einde voor huawei voor mij.

Frank0077 26-08-2014

Ik heb de Huawei Ascend P6 nu een jaar in bezit. In het begin een prima telefoon, goed geluid, mooi beeldscherm en een goede camera. Goed te bedienen met een hand en de telefoon is makkelijk in gebruik te nemen.
Echter laat hij het sinds kort nogal afweten. Hij valt vaak uit, ook al is de batterij nog 40%. Doe je hem daarna aan de oplader: 0%. Accu ging daarvoor ook al snel leeg bij normaal gebruik. Twee keer per dag opladen was geen uitzondering.
Daarnaast is de klantenservice van Huawei is ronduit slecht. Geen antwoord via telefoon of e-mail. Via de telefoon gebruik maken van de Huawei cloud-sync is nog niet beschikbaar in Nederland?!, net als het ophalen van 'honderden verschillende thema's' zoals werd verteld in reclamespotjes.

Heb een jaar lang plezier gehad van deze telefoon maar mijn volgende telefoon word zeker geen Huawei.

kiki87 10-07-2014

Een mooi toestel en in het begin ook erg tevreden over. Licht, vormgeving, geluid etc. was allemaal goed/mooi.
Ik heb hem nu iets langer dan een half jaar en nu begint hij kuren te vertonen.
Hij valt geregeld uit, blijft hangen in zijn opstartprogramma en wordt dan erg warm aan de achterkant. Pas wanneer hij afgekoeld is (leg hem sinds kort maar in de koelkast), start hij weer op.
Wifi vaak niet beschikbaar. Wanneer je internetverbinding zelf uitschakelt (of al uitgeschakeld is) en weer opnieuw probeert verbinding te maken, lukt dit vaak niet. Pas wanneer je de router uit- en opnieuw inschakelt doet hij het weer.
Ik heb hem zelf al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen.
Heel erg jammer vind ik, omdat het nog een 'nieuwe en mooie telefoon is, maar ik nu niet kan rekenen op mijn telefoon en de bereikbaarheid...

HansHartz 11-07-2014

Bij mij raakt ie ook wel 1s zn wifi kwijt, router aan-uit zetten is niet nodig, telefoon resetten is voldoende

Anoniem 30-05-2014

De Huawei Ascend p6 is een prima toestel.
Velen zeggen dat de batterij snel leeg is, dat klopt, als je de helderheid op zn hoogst zet en alle instellingen maximaal zet.. welke telefoon heeft dat nou niet.
Via instellingen kun je een batterijtype kiezen, normaal, slim of energiebesparing. de telefoon werkt het best op energiebesparing.

de helderheid kan op 100% en dan gaat de telefoon gemakkelijk 23 uur mee!

ever52 14-05-2014
Geschreven voor: Huawei Ascend P6 wit

valt dagelijks uit, maakt niet uit waar ik ben ( werk in een beschermde omgeving) maar ook thuis valt hij uit. Kan er dus niet van op aan, want kan niet continue naar mijn telefoon kijken of hij het nog doet. Op advies van verkopen naar fabrieksinstellingen terug gezet, echter valt nu nog vaker weg. Waardeloze telefoon, kan er niet van op aan

meneerx 09-05-2014

Mooi toestel,voor prijs kwaliteits verhouding,accu zeeer snel leeg,hoog uit een dag,bij weinig gebruik.
Ook in slaapstand is accu capasiteit in een nacht van 100% terug gelopen naar 30% zonder gebruikt te hebben.Apsoluut GEEN aanrader,ben er zelf ook ingetrapt!!

ton.

HereIsTom 10-05-2014

Ik heb Battery Doctor op mijn mobiel staan, daarmee heb ik de batterijduur verdubbeld.
Hiermee kun je een slaapstand inschakelen zodat bijv. snachts alles uitgaat behalve bellen.
Ook sluit ik hiermee regelmatig alle Apps af.
Het is gratis dus doe er je voordeel mee;

broosjunior 01-05-2014

ik zou niemand adviseren deze telefoon aan te schaffen. Zodra ik deze telefoon had stegen mijn belkosten/internetkosten enorm terwijl ik bij dezelfde provider ben gebleven. Soms was binnen 1 week mijn tegoed (10 euro) al op terwijl ik er niets raars mee deed. In het verleden hield ik altijd ruim over van dit bedrag. Nu is 20 euro per maand geen uitzondering
Vorige week de beslissing genomen om een simlockvrije Samsung aan te schaffen terwijl mijn abonnement met de huawei eigenlijk nog 1,5 loopt.
Inmiddels 1 week mijn nieuwe telefoon in gebruik en slechts 70 cent verbruikt!
Dus mocht je overwegen een huawei P6 aan te schaffen DOE HET NIET!

absolution 30-04-2014

Een mooie telefoon. Maakt erg goede foto's en heeft veel leuke mogelijkheden. Hetgeen wat voor mij belangrijk is, namelijk bellen en internet, daar ben ik niet tevreden over. Wifi valt meerdere keren per dag weg. Soms geeft hij aan dat mijn wifi signaal buiten bereik is waar mijn ipad bijvoorbeeld wel verbonden blijft. Op andere momenten is de verbinding verbroken en kan ik deze wel weer opnieuw verbinden. Ditzelfde gebeurt ook op het netwerk van mijn werk. Nu let ik erop maar in het begin heeft dit me toch wat onnodige mb's gekost.
Wat ook storend is is de slechte (telefoon)netwerkverbinding. Ik heb hiervoor een iphone gehad met dezelfde sim-kaart en ik had geen problemen. Nu wordt de (telefoon) verbinding regelmatig verbroken of degene aan de andere kant van de lijn valt een paar seconden weg.
Heel jammer want het is een mooie telefoon en het is leuk om eens een "andere" telefoon te hebben.

henkeman12 15-03-2014

ik vind het een hele mooie telefoon met veel mogelijkheden ik heb hem nu een half jaar en de eerste 4 maanden heeft hij het perfect gedaan. maar 2 maanden terug was ik opeens 856 gedownloade afbeeldingen kwijt (het werden "LOST" bestanden). en een paar weken terug konden mijn (zelf gemaakte) foto's niet laden het bleef grijs, dit gebeurden ook met een aantal foto's als ik ze net gemaakt had. gister kon mijn SD kaart niet meer gelezen worden "SD-kaart is leeg of heeft niet-ondersteund bestandssysteem" en zoals ik al zei ik heb mijn Huawei al een half jaar net als de SD kaart die ik er vanaf het begin al in heb zitten. en ik heb al zeker een maand niks op m'n SD kaart gezet en toch krijg ik dat bericht opeens. ook vind ik het raar dat ik alle afbeeldingen kwijt ben ook die niet op mijn SD staan maar gewoon op mn mobiel. WAT KAN IK HIERAAN DOEN EN HOE KRIJG IK MIJN BESTANDEN WEER TERUG?!

Cas12345 14-03-2014

Over het algemeen een zeer goede telefoon. Erg mooi design, lijkt op een iPhone. Mooi, scherp HD display. 8 MP camera maakt mooie foto's (ook met allerlei effecten) en een extraatje is de 5 MP camera aan de voorkant. Veel mogelijkheden op de telefoon, allerlei leuke widgets en de telefoon kan geheel naar eigen wens worden ingesteld, door Emotion UI. De prijs/kwaliteit verhouding is ook zeer goed. En met 6 mm is het de dunste mobiele telefoon ter wereld. Hij voelt ook heerlijk licht aan.
In andere reviews is genoemd dat hij zeer heet kan worden, dat is bij mij niet het geval. De batterij is niet heel goed maar dat komt omdat hij zo dun is. Je kan er wel een dag mee doorbrengen.

Voor de rest vind ik het een prima telefoon, een zeer goede aankoop dus!

PanchoVilla1970 01-02-2014

Ik vind deze telefoon zeer goed. Gebruikersgemak vind ik net zo als de Iphone en dat is voor mij goed. Vormgeving is gewoon een dikke 10, ligt lekker in de hand en ziet er gelikt uit. De mogelijkheden zijn zoals elke smartphone en dus goed. Geluidskwaliteit voor de muziek valt iets tegen maar daar heb ik de telefoon niet voor gekocht. Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen maar als je er normaal mee omgaat zal deze wel goed zijn. Ik heb een update gedaan en bij normaal gebruik is de accu binnen anderhalve dag leeg. Bij intensief gebruik binnen een dag en dat kan misschien voor een aantal mensen te snel zijn. Al met al vind ik de prijs vanaf 279 niet teveel, verbaasd me eigenlijk dat deze zo goedkoop is.

Frank251964 10-12-2013

Mooi design maar drama batterij binnen 24 uur leeg pffffffffff terwijl je al heel veel apps af hebt gesloten.
ze mogen hem zo retour hebben.

Frank251964 10-12-2013

Vormgeving is mooi, gebruiksgemak ook, maar hij heeft een DRAMA ACCU, binnen 24 uur bij gewoon gebruik hartsikke leeg.

teizman1 27-01-2014

En welke high end smartphone kan dan wel langer mee dan een dag?

Als je een smartphone 'gebruikt' moet die gewoon elke nacht weer in de lader....

Dit is ook zo voor een Iphone of een GS3/4

HereIsTom 28-01-2014

Ik heb nu een NEO N003 5" smartphone en daarvan gaat de batterij wel een aantal dagen mee ondanks dat ik 'm veel gebruik!

Pim3469 08-12-2013

Micro usb om te laden zit bovenop dat is onhandig. Typen is lastiger dan op een ipone, veel meer kans op verkeerde toestaanslag. Telefoon is heel dun, maar niet sterk. Ik had hem in mijn broekzak en ben toen gaan zitten. Telefoon is nu krom. Zou niet zomaar moeten kunnen.

Endopleeg 07-03-2014

Ja Pim,
het is ook niet erg handig om met je telefoon in je broekzak te gaan zitten he? Dat is niet de bedoeling van een smartphone. Ipone? Bedoel je Iphone? Dit is zeker niet stuk gegaan? Die dure ondingen zijn nota bene van glas! Bovendien hoeft het niet uit te maken waar je oplaadpunt zit, als hij aan de lader op je nachtkastje ligt, is dat toch volledig onbelangrijk??

hugenholz 29-11-2013

Mooi design, een combinatie van de iPhone S5 en de Sony Experia Z. De batterij wordt wel heel snel heet. Op de 2e dag zelfs een blaar in m'n hand gekregen omdat de telefoon te heet werd. Wifi valt ook dikwijls weg.

Qua scrollen lijkt het wel of er een lichte vertraging in zit dit komt waarschijnlijk door de processor die van Huawei zelf is en niet al te denderend is vergeleken met andere quadcore processors.

Het is mij nog onduidelijk of het toestel LTE/G4 ondersteund, Belcompany verzekerde mij dat deze Huawei Ascend P6 wel degelijk G4 ondersteund (de eerste batch had dit niet volgens Belcompany) maar volgens diverse reviews die ik heb gelezen zou dit niet het geval zijn. De uitrol van G4 is in Nederland nog niet zo lang gestart maar volgens de kaart van Vodaphone zou ik al G4 moeten kunnen ontvangen in mijn gebied maar ik heb dit nog niet kunnen ontdekken op mijn telefoon (blijft G3 aangeven snelheid blijft rond de 7mb)

Het pinnetje aan de onderkant voor de oortelefoon vind ik niet echt geslaagd, het zit er erg onpraktisch en is lastig eruit te krijgen (al diverse keren kwijtgeraakt omdat die bij het verwijderen eruit schoot)

Ik denk toch dat ik het toestel inruil voor een andere, wel een bijna geslaagde eerste stap van Huawei. ik verwacht dat huawei met het volgende toestel pas echt de concurrent (Apple en Samsung) zal beconcurreren met een "killer-phone"

MoniquedeKort 09-11-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend P6 wit

Super mooi slank model. Hele prima camera. Mooi geluid. Heel makkelijk in gebruik. Batterij gaat ongeveer een dag mee. Is wel weer supersnel opgeladen.
Ik heb totaal geen spijt dat ik deze gekocht heb. Ik twijfelde tussen een Samsung en deze. Goede keus!

JJST 06-10-2013

Na lang twijfelen gekozen voor deze Huawei, een merk waarvan ik tot voor kort nog nooit gehoord had. Prachtig toestel om te zien (is natuurlijk persoonlijk). Ik dacht eerst over een iets groter scherm maar heb nu zeker geen spijt dat ik hier voor gekozen. Helder scherm, makkelijk menu en wat mij betreft is het toestel zeker snel genoeg. Ik ga wel met anderen mee dat de capaciteit van de accu matig is. Ik red het wel een volle dag maar gebruik het toestel niet erg intensief. Wat een leuke bijkomstigheid is op dit moment de 3x3 Smart Deal. 3 Jaar garantie (pick up en return), bij klachten binnen 3 dagen gerepareerd, anders een ander toestel en 3 jaar track en protect. Wanneer je toestel gestolen is kun je het niet alleen lokaliseren maar zelf op afstand meeluisteren en foto's maken. Tenslotte, dit toestel wordt wel vergeleken met een Iphone 5. Dat kan natuurlijk maar vergeet niet dat dit toestel de helft kost.

linda van doorn 05-10-2013
Geschreven voor: Huawei Ascend P6 8 GB / roze

Fijn en supermooi toestel. Het enige nadeel is dat de accu supersnel leeg is. Groot nadeel. Als ik dat had geweten, betwijfel ik of ik hem had gekocht. Verder niets op aan te merken. De accu gaat 1 dag mee (bij nagenoeg geen gebruik).

Dannyew 06-10-2013

Geld eigenlijk voor elk toestel, in het begin (met weinig energie slurpende apps) haalde ik 24uur.
Deze gaat langer mee als de galxy S2
Je kan hem s'avonds op slaap stand zetten, dan gebruikt ie bijna niks. Dan krijg je ook geen whats app ed meer, dat kan handig zijn als je ligt te slapen.

Mr1470 11-10-2013

Het helpt wanneer je de apps die niet actief hoeven te zijn wanneer je het scherm uit hebt staan ook niet actief mee te laten draaien. Instellingen, voedingsbeheer, beheer achtergrond apps. WA of je mail actief laten is verstandig, maar waarom bijvoorbeeld je browser stroom laten verbruiken als je niet surft? Verder kun je in voedingsbeheer ook nog bespaar energie activeren. Dit is een soort task killer die alle apps die dan nutteloos op de achtergrond meedraaien, uitzet. Ik gebruik mijn toestel vrij intensief. (Internetten, WA) en kan makkelijk nu de dag door komen. Na een dag van 16 uur heb ik meestal tussen de 20 en 30% accu over. Check ook of je apps hebt die erg veel verbruiken. Ik had namelijk eerst Navfree navigatie die na een update ineens 58% van de energie opslurpte zonder te navigeren. Succes, ik ben al een maandje of 4 super tevreden met de P6!

Dannyew 17-09-2013

Update / waarschuwing:
Werkt nog steeds goed, maar heeft toch een warmte probleem.
Op vakantie bij het zwembad, (35graden en volle LCD sterkte) word hij te warm.
Als je dan door blijft gamen en de waarschuwingen negeert, gaat aan de achterkant bij de bovenzijde een kier ontstaan.

Betaalbaar, mooie foto's, mooi design, mooi beeld, goede accu, snel, mooi ingepakt en geleverd met een doorzichtige bumper.
Nu 2 weken in gebruik.

Heb hiervoor de galaxy Ace en de galaxy S2 gehad.
S2 is super, deze is beter.

Android zier er iets anders uit. weet niet of dit komt door een update of door het verschil tussen Samsung/Huawei software.
Mooie foto's gelijkwaardig als de S2.
Door het dunne design is het wel wennen met vasthouden met foto's maken.