TCL 20 SE Zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de TCL 20 SE Zwart op Kieskeurig.nl.

JoJo2712 18-06-2021

Veel smartphone voor een vriendelijke prijs

Geschreven voor: TCL 20 SE Zwart

De TCL 20 SE is een uitstekend allround smartphone. Afbeeldingen worden scherp weergegeven (mede dankzij TCL NXTVISION technology). Hier kan meer dan een dag intensief gebruik van worden gemaakt mbv de 5000 mAh zware batterij ! Deze is snel opgeladen met de meegeleverde snellader met een lekker lang snoer.
Een separate knop op de phone geeft toegang tot Google Assistant die snel en accuraat werkt. Wat ook snel werkt is de vingerafdruk scanner op de achterkant van het apparaat. Binnen no-time is deze ontgrendeld. Ook gezichtsherkenning herkenning is een optie om te ontgrendelen, echter deze werkt niet zo heel erg stabiel.
Een backup is zo gemaakt als je gebruik maakt van de mogelijkheid om een SD kaart toe te voegen in de SIMkaartlade (ook fijn om foto's in op te slaan).
De 4 lenzen op de achterzijde zijn prima voor dagelijks gebruik of voor social media.
De TCL 20 SE wordt geleverd met Android 11 geïnstalleerd. Ook worden een hoesje en een screenprotector meegeleverd.
De TCL 20 SE: veel smartphone voor een vriendelijke prijs.

Pluspunten

• Zeer goed leesbaar scherm
  • Lekkere 'dikke' batterij
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

N**k@g**l.com 10-06-2021

Top telefoon

Geschreven voor: TCL 20 SE Zwart

Ik heb mijn dochter van bijna 12 de TCL20 laten testen.
Omdat zij har gsm intensief gebruikt vor filmpjes, foto's en spelletjes.
Zij is er weg van!
Groot mooi helder beeld.
Goeie camera met veel opties.

Pluspunten

• Beeld
  • Camera

Minpunten

• Groot
  • Geheugen

vader van 2 08-06-2021

TCL 20CE

Geschreven voor: TCL 20 SE Zwart

Ik had nog nooit van het merk TCL gehoord, maar ben er een beetje in gaan verdiepen en het is een merk in opkomst die ook tv’s maken.
Het is een lekker groot toestel, waardoor je alles goed kunt zien. Mijn dochter vindt het erg fijn om spelletjes meet te spelen en dat kan het toestel heel goed aan. Ze speelde eerst deze spelletjes op haar tablet, maar op deze telefoon gaat het ook heel goed.
Ik was altijd een Samsung gewend, dus het was wel even zoeken naar de juiste instellingen.
Voor de Google Assistant zit een knopje aan de zijkant, dit is wel prettig, op andere telefoon zit die onder de Home knop en gebeurd het nog wel eens dat de per ongeluk Google Assistant krijgt als je hem niet nodig hebt.
Het luisteren naar muziek is ook fijn met de 2 speakers, 1 aan de achterzijde en 1 aan de onderzijde.
Wat mij wel opviel, is dat het scherm wel fragiel is, je merk als er op drukt dat het scherm een beetje inzakt, waardoor het met de tijd wel de pixels beschadigd.
Standaard wordt de telefoon geleverd met een siliconen hoesje en schermprotector, wat ik zeker een pluspunt vind.
Kortom als je niet te veel aan een telefoon wil uitgeven is dit een goede keuze

Pluspunten

• siliconen hoesje
  • schermportector
  • 2 speakers

Minpunten

• kwetsbaar scherm

Kimmie81 07-06-2021

Uitstekende telefoon in zijn prijsklasse

Geschreven voor: TCL 20 SE Zwart

Ik heb deze telefoon een aantal weken getest en was zeer verrast van het resultaat. De telefoon is eenvoudig geïnstalleerd en werkt op de laatste android versie. De telefoon word zeer compleet aangeleverd. Ik vroeg nog wel af waar ik zo snel een beschermhoes en schermprotector voor dit model vandaan moest halen, maar er werd keurig een siliconenhoes en schermprotector in de doos bijgeleverd. Hulde! Apps draaien prettig op de telefoon en films streamen gaat probleemloos. Enige nadeel is dat de telefoon iets zwaar is, maar dat is zeker niet zo nadelig om de telefoon te laten liggen. Echt een complete telefoon voor deze prijsklasse!

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Zwaar
  • Plaatsing volumeknoppen

Pudde 06-06-2021

Beste nieuwe budget topper

Geschreven voor: TCL 20 SE Zwart

Als budget model is het niet normaal wat je allemaal krijgt. Het begint met het grote scherm. Ik ben groot fan van zulke schermen en deze bevalt wel. 's herm ziet er goed uit display werkt goed. Het geluid wat er uit komt is klinkt mooi en het volume kan best hard. Harder dan op sommige grote merken. Accu duur bij goed gebruik is zeker een dag, bij minimaal gebruik dan haal je de 2 dagen ook wel. Er zijn natuurlijk ook wat mindere punten. Voor de camera moet je deze telefoon niet kopen. De telefoon maakt leuke foto's maar er zijn betere camera's te koop. En de Google Assistent knop is iederen zijn eigen voorkeur. Ik persoonlijk vind het helemaal niks en gebruik ook geen Google Assistent. Maar als je er veel gebruik van maakt is de knop best handig

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lange accu duur
  • Genoeg volume

Minpunten

• Camera
  • Google Assistent knop

anna7070 05-06-2021

Goed product voor schappelijke prijs

Geschreven voor: TCL 20 SE Zwart

Ik ben sinds ca 2 weken in het bezit van de "TCL20se".
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden met dit het toestel.
Ik heb dit toestel kunnen testen en was in het begin zeer sceptisch over de prijs, ik dacht voor dit geld een fatsoenlijk toestel is onmogelijk.
Nu ik hem 2 weken heb sta ik toch verbijsterd over de mogelijkheden die dit toestel biedt.
Ik ben geen gamer of streamer maar ik ben toch met enige regelmaat enkele uren per dag op internet voor faceboek, twitter, mail, whatsapp enz, en de grote batterij gaat dan toch 2 dagen mee.
De functie gezichtsherkenning werkt ook perfect.
De functie vingerafdruk gebruik ik niet omdat deze toch op een onhandige plaats zit.
De google-assistantknop is makkelijk te gebruiken en het werkt ook goed.
Verder ben ik ook zeer tevreden over de opties en kwaliteit van de 4 fotocamera's, deze maken goede en perfecte foto's. Zelfs als je toch soms wat zenuwachtig bent komt er toch een goede foto uit.
De audio kwaliteit van de stereospeakers zijn voor een telefoon ook van goede kwaliteit, het geluid klinkt niet blikkerig of gestoord.
Het toestel wordt ook zeer compleet geleverd met oplaadunit, usb kabel, plastic beschermhoes en een folie voor het display te beschermen.
Nogmaals ik was zeer sceptisch over de prijs en verwachte beslist niet dat dit toestel aan mijn eisen zou voldoen.
Ik ben er nu van overtuigd dat de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed is.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • mooie foto's