TCL 20 SE 64 GB / nuit black / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TCL 20 SE 64 GB / nuit black / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Edswart 01-07-2021

veel voor weinig

sinds 2 weken ben ik in het bezit van de "TCL 20 SE".
De telefoon werd geleverd in een keurig doosje, waar tot mijn verrassing ook een siliconen hoesje, screenprotector, oplader met USB-C kabel en oordopjes in zaten.
wat meteen opvalt is het grote scherm en het gewicht van het toestel, het ligt goed in de hand maar is soms wat lastig te bedienen met 1 hand.
het bezit een 5000mAh accu die na 3 dagen nog niet leeg is.
verder zijn er meerdere camera's aan boord die voor deze prijs uitstekend zijn.
de stereo speakers geven soms een blikkerig geluid.
scherm is perfect voor filmpjes ,tv of spelletjes.
al met al een prima toestel voor zijn prijs.

Pluspunten

• grote scherm
  • grote accu
  • design

Minpunten

• plaats vingerafdruk scherm
  • blikkerig geluid
  • assistent button niet aan te passen

Euripides 24-06-2021

Redelijk toestel voor een goede prijs

De grootte van het toestel lijkt fijn, maar in de praktijk is hij net te groot. De camera is voor een goedkoop toestel goed. Het gps signaal vangt hij slecht op. Hierdoor kun je het toestel niet gebruiken als navigatiesysteem. Hij loopt regelmatig vast, waardoor je het toestel opnieuw moet opstarten….. Conclusie: voor de prijs maakt het toestel mooie foto’s, voor de rest functioneert hij niet altijd zoals je dat wilt.

Pluspunten

• Camera is goed t.o.v. de prijs

Minpunten

• Slecht gps ontvangst
  • Loopt regelmatig vast
  • Net te groot

Lydiaaaaa 22-06-2021

Top toestel!

De TCL is een verrassend toestel. Voor de prijs die hij kost verwacht je niet direct super veel maar ik was erg nieuwsgierig. Werd al enthousiast hij het openen van de doos. De telefoon heeft een enorm scherm wat ik heerlijk vind!
De telefoon wordt geleverd met veel accessoires. Oortjes, bescherm glas en een telefoon hoes zodat je hem vanaf moment 1 goed beschermd hebt en aan de slag kunt.

Ik ben een echte Netflix en spelletjes fan dus ik vind het scherm ideaal! Het is niet iets wat je makkelijk in je broekzak stopt dus je moet ervan houden maar voor mij is een groot scherm echt wel een belangrijk punt.
Dankzij TCL NXTVISION Is het extra tof om met je toestel tv of Netflix te kijken want deze verbeterd automatisch de kwaliteit van je beeld. Dat merk je echt.

De telefoon is makkelijk te bedienen. Hij heeft Google assistent, en is goed beveiligd. Je hebt meerdere beveiligings opties zoals een speciale knop voor vinger afdruk, en een gezicht herkenning.

Het geluid is mooi helder. Mijn iPhone was altijd heel hard maar ook schel en niet mooi. Met de TCL heb ik daar echt geen last van.

Ik vind op dagjes uit het altijd erg belangrijk dat ik foto’s kan maken van mijn gezin, dus het feit dat deze telefoon een 4 voudige camera heeft is echt TOP!! Leuke, mooie grappige foto’s met effecten enz enz. Ik vind dat zo leuk om daarmee aan de gang te gaan.

De batterij gaat als laatst ook super lang mee. Gebruik je hem intensief dan gaat hij makkelijk een hele dag mee. Opladen gaat snel door dat er een snel lader bij zit.

Onderaan de streep een top toestel! Zeker als je het tegenover de prijs zet! Echt super.

Pluspunten

• Formaat scherm
  • 4 voudige camera
  • Goede batterij
  • Android 11
  • Scherp scherm en mooi helder geluid

JoJo2712 18-06-2021

Veel smartphone voor een vriendelijke prijs

De TCL 20 SE is een uitstekend allround smartphone. Afbeeldingen worden scherp weergegeven (mede dankzij TCL NXTVISION technology). Hier kan meer dan een dag intensief gebruik van worden gemaakt mbv de 5000 mAh zware batterij ! Deze is snel opgeladen met de meegeleverde snellader met een lekker lang snoer.
Een separate knop op de phone geeft toegang tot Google Assistant die snel en accuraat werkt. Wat ook snel werkt is de vingerafdruk scanner op de achterkant van het apparaat. Binnen no-time is deze ontgrendeld. Ook gezichtsherkenning herkenning is een optie om te ontgrendelen, echter deze werkt niet zo heel erg stabiel.
Een backup is zo gemaakt als je gebruik maakt van de mogelijkheid om een SD kaart toe te voegen in de SIMkaartlade (ook fijn om foto's in op te slaan).
De 4 lenzen op de achterzijde zijn prima voor dagelijks gebruik of voor social media.
De TCL 20 SE wordt geleverd met Android 11 geïnstalleerd. Ook worden een hoesje en een screenprotector meegeleverd.
De TCL 20 SE: veel smartphone voor een vriendelijke prijs.

Pluspunten

• Zeer goed leesbaar scherm
  • Lekkere 'dikke' batterij
  • Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geen

N***********@g******** 10-06-2021

Top telefoon

Ik heb mijn dochter van bijna 12 de TCL20 laten testen.
Omdat zij har gsm intensief gebruikt vor filmpjes, foto's en spelletjes.
Zij is er weg van!
Groot mooi helder beeld.
Goeie camera met veel opties.

Pluspunten

• Beeld
  • Camera
  • Prijs

Minpunten

• Groot
  • Geheugen

vader van 2 08-06-2021

TCL 20CE

Ik had nog nooit van het merk TCL gehoord, maar ben er een beetje in gaan verdiepen en het is een merk in opkomst die ook tv’s maken.
Het is een lekker groot toestel, waardoor je alles goed kunt zien. Mijn dochter vindt het erg fijn om spelletjes meet te spelen en dat kan het toestel heel goed aan. Ze speelde eerst deze spelletjes op haar tablet, maar op deze telefoon gaat het ook heel goed.
Ik was altijd een Samsung gewend, dus het was wel even zoeken naar de juiste instellingen.
Voor de Google Assistant zit een knopje aan de zijkant, dit is wel prettig, op andere telefoon zit die onder de Home knop en gebeurd het nog wel eens dat de per ongeluk Google Assistant krijgt als je hem niet nodig hebt.
Het luisteren naar muziek is ook fijn met de 2 speakers, 1 aan de achterzijde en 1 aan de onderzijde.
Wat mij wel opviel, is dat het scherm wel fragiel is, je merk als er op drukt dat het scherm een beetje inzakt, waardoor het met de tijd wel de pixels beschadigd.
Standaard wordt de telefoon geleverd met een siliconen hoesje en schermprotector, wat ik zeker een pluspunt vind.
Kortom als je niet te veel aan een telefoon wil uitgeven is dit een goede keuze

Pluspunten

• siliconen hoesje
  • schermportector
  • 2 speakers

Minpunten

• kwetsbaar scherm

Kimmie81 07-06-2021

Uitstekende telefoon in zijn prijsklasse

Ik heb deze telefoon een aantal weken getest en was zeer verrast van het resultaat. De telefoon is eenvoudig geïnstalleerd en werkt op de laatste android versie. De telefoon word zeer compleet aangeleverd. Ik vroeg nog wel af waar ik zo snel een beschermhoes en schermprotector voor dit model vandaan moest halen, maar er werd keurig een siliconenhoes en schermprotector in de doos bijgeleverd. Hulde! Apps draaien prettig op de telefoon en films streamen gaat probleemloos. Enige nadeel is dat de telefoon iets zwaar is, maar dat is zeker niet zo nadelig om de telefoon te laten liggen. Echt een complete telefoon voor deze prijsklasse!

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Zwaar
  • Plaatsing volumeknoppen

Pudde 06-06-2021

Beste nieuwe budget topper

Als budget model is het niet normaal wat je allemaal krijgt. Het begint met het grote scherm. Ik ben groot fan van zulke schermen en deze bevalt wel. 's herm ziet er goed uit display werkt goed. Het geluid wat er uit komt is klinkt mooi en het volume kan best hard. Harder dan op sommige grote merken. Accu duur bij goed gebruik is zeker een dag, bij minimaal gebruik dan haal je de 2 dagen ook wel. Er zijn natuurlijk ook wat mindere punten. Voor de camera moet je deze telefoon niet kopen. De telefoon maakt leuke foto's maar er zijn betere camera's te koop. En de Google Assistent knop is iederen zijn eigen voorkeur. Ik persoonlijk vind het helemaal niks en gebruik ook geen Google Assistent. Maar als je er veel gebruik van maakt is de knop best handig

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lange accu duur
  • Genoeg volume

Minpunten

• Camera
  • Google Assistent knop

anna7070 05-06-2021

Goed product voor schappelijke prijs

Ik ben sinds ca 2 weken in het bezit van de "TCL20se".
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden met dit het toestel.
Ik heb dit toestel kunnen testen en was in het begin zeer sceptisch over de prijs, ik dacht voor dit geld een fatsoenlijk toestel is onmogelijk.
Nu ik hem 2 weken heb sta ik toch verbijsterd over de mogelijkheden die dit toestel biedt.
Ik ben geen gamer of streamer maar ik ben toch met enige regelmaat enkele uren per dag op internet voor faceboek, twitter, mail, whatsapp enz, en de grote batterij gaat dan toch 2 dagen mee.
De functie gezichtsherkenning werkt ook perfect.
De functie vingerafdruk gebruik ik niet omdat deze toch op een onhandige plaats zit.
De google-assistantknop is makkelijk te gebruiken en het werkt ook goed.
Verder ben ik ook zeer tevreden over de opties en kwaliteit van de 4 fotocamera's, deze maken goede en perfecte foto's. Zelfs als je toch soms wat zenuwachtig bent komt er toch een goede foto uit.
De audio kwaliteit van de stereospeakers zijn voor een telefoon ook van goede kwaliteit, het geluid klinkt niet blikkerig of gestoord.
Het toestel wordt ook zeer compleet geleverd met oplaadunit, usb kabel, plastic beschermhoes en een folie voor het display te beschermen.
Nogmaals ik was zeer sceptisch over de prijs en verwachte beslist niet dat dit toestel aan mijn eisen zou voldoen.
Ik ben er nu van overtuigd dat de prijs/kwaliteit verhouding zeer goed is.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • mooie foto's