TCL 20 5G 256 GB / Mist Gray / (dualsim) / 5G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TCL 20 5G 256 GB / Mist Gray / (dualsim) / 5G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

p*****************@l****** 01-08-2021

prima in verhouding

Mooi en uitgebreid toestel. De prijs is erg aantrekkelijk en mag je niet al te veel van verwachten. Toch is dit toestel boven verwachting.
Het is een groot toestel, wat niet even in je broekzak past. de knoppen zijn zoals gebruikelijk bij android, maar een voordeel is dat je deze in kan stellen voor zowel links als rechts handig gebruik. Bij de meeste toestellen zit de vingerafdruksensor op het beeldscherm, bij dit toestel zit die aan de zijkant van de telefoon. Even wennen, maar goed te doen, geen vlekken op je scherm.

De camera heeft niet veel mogelijkheden, maar wel mooie fotos, vooral de achterkant.
De batterij gaat een hele dag mee en is snel weer opgeladen.
Wat ook prettig is, een screenprotector is al geplaatst.

Minder vind ik de luidspreker functie, deze is wat zacht in mijn beleving. Pakt veel omgeving geluid mee. niet prettig om bijvoorbeeld in de auto te gebruiken.

Kortom een prima toestel voor deze prijs.

Martin0516. 01-08-2021

Prima toestel

Sinds kort dit toestel een kans gegeven omdat ik op zoek was naar een ander toestel.
Ik heb altijd een Samsung gehad en wilde wel eens kijken naar een ander merk.
De keuze viel op dit toestel vanwege de prijs.
In de doos zit alles wat je nodig hebt. Een lader, kabel en een transparant hoesje waar je het toestel goed mee beschermt. Qua vormgeving is het toestel erg mooi. Ligt goed in de hand.
Het scherm valt een beetje tegen qua helderheid. De camera aan de achterzijde daarintegen maakt mooie scherpe fotos. De camera aan de voorzijden valt tegen. De accu doet het een volle dag! Omdat de telefoon op android werkt is het makkelijk in gebruik maar toch is de indeling van de knoppen een beetje tegen vallend. Kortom een leuk toestel met 5G waar je even aan moet wennen.

Pluspunten

• Goede strakke vormgeving
  • Goede kwaliteit accu
  • 5g snel netwerk
  • Niet heel duur

Minpunten

• Menu indeling onhandig
  • Updates tot 2 jaar
  • Camera

Sjeffke 17-07-2021

Mooi, hoogwaardig toestel

Na 4 weken dit toestel getest te hebben, ben ik zeer tevreden met het product. Het is gemakkelijk het apparaat gebruiksklaar te maken en voelt meteen vertrouwd.
De prestaties, het geheugen en display zijn uitstekend! Het 6.67 inch full HD+ scherm is erg scherp en vloeiend. Het toestel kan gemakkelijk mee met de huidige tijd en doet niets ten onder dan de high-end smartphones.
De aan/uit knop werkt erg prettig, hierin zit ook een vingerafdrukscanner wat erg handig is en uitstekend werkt!

De camera heeft mega veel opties voor foto en video en kwalitatief erg hoogwaardig.

Pluspunten:
- 256 GB geheugen
- Inbegrepen beschermcase en schermcover
- Mooi ontwerp, goede kwaliteit
- Vingerafdrukscanner op juiste plek

Minpunten:
- Tijdens het bellen aan het oor valt de luidspreker tegen, hoort erg hol aan.
Ik had verwacht dat ik veel verschil zou merken vergeleken met een top merk, maar tot op heden heb ik dat niet gemerkt.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Groot geheugen
  • Vingerafdrukscanner op handige positie
  • Screenprotector en case

Minpunten

• luidspreker bellen aan het oor valt iets tegen

t*********@g******** 15-07-2021

Een top telefoon met veel verassende functies

Op het eerste oog, is het een mooie telefoon. Je moet eerst wel even zoeken waar de aan en uit knop is, deze kan je vinden bij de vingerafdruk scanner aan de rechterkant van je telefoon. Je vingersfdruk scanner is tevens ook je aan en uit knop. Dit was voor mijn in het begin heel erg verwarrend want je hebt ook aan de linker kant van je telefoon ook een knop zitten, dit is je knop op een app te openen. Je kan met deze knop met 1 druk je camera openen. Dit kan handig zijn maar voor mijzelf is deze knop voor mij wel overbodig.

De batterij van de telefoon gaat ook lang mee, als ik op een rustige dag mijn telefoon even laat liggen kan ik er anderhalve dag tot zelfs 2 dagen mee doen. Dit is zelf heel erg prettig en aangenaam. Als je telefoon gebruikt op een drukke dag, dan kan je telefoon 1 tot anderhalve dag mee doen. Wat ik alsnog bestwel vrij lang vindt.

De telefoon is ook van zich zelf heel erg snel en reageert daar meteen op. Als je wilt wisselen van een app dan hoef je niet te wachten maar opent dit zich meteen. Maar als je geen wifi of verbinding hebt dan kan dit wisselen wel wat langer duren.

Je hebt tevens ook weinig software updates, ik heb deze telefoon nu momenteel 2 a 3 weken in gebruik en heb maar 1 software update gekregen.

Ik vindt het zelf ook wel fijn, dat ze gekeken hebben met het ontwerpen van deze telefoon, dat ze ook gekeken hebben naar de toekomst toe. Want in plaats van 4g heb je nu 5g dat is wel een prettig idee want dan weet je ook dat je telefoon ook meteen klaar is voor de toekomst .

De camera maakt mooie en heldere foto's en heeft ook verassende en aangename functies. Zoals functie voor de nacht, en bewegende beelden foto's van te maken. Maar wat ik wel mis zijn meer verschillende functies om foto's te maken. In vergelijking met andere telefoons, heeft deze telefoon weinig functies voor de camera.

Maar even samengevat, dit is een prima telefoon voor dagelijkse gebruik. Ik zal deze telefoon zeker aanraden.

j*************@h********** 08-07-2021

Betaalbare mobiele telefoon met een groot en helder scherm.

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van de TCL 20 5G. Het toestel ziet er prachtig uit en heeft een groot scherm. Ideaal voor het zien van een film of te gamen. Het scherm is helder en goed afleesbaar.
Een nadeel is dat je snel vingerafdrukken ziet op de achterkant van je toestel. Advies is om zo snel mogelijk een hoesje om het toestel te doen.
Geluid is prima en de volume kan behoorlijk hard. Handig in drukke ruimtes om een ander of muziek te horen. De TCL 20 5G heeft een groot werkgeheugen. Downloaden gaat makkelijk. Geen vertragingen gehad. Wel last van trage schermverversingen. Standaard op het startscherm verschijnt onder andere Netflix, office Suite en Microsoft nieuws. Deze kan je natuurlijk verwijderen. De accu gaat ongeveer 1 1/2 dag mee. Eenmaal leeg duurt het vrij lang voor het is opgeladen. Na een 1/2 uur kan je een paar uren het scherm gebruiken. Je kan prima foto's maken met dit toestel. De kleuren zijn natuurgetrouw. De details worden redelijk scherp weergegeven. Extra camarea opties zijn: panorama, lichtspoor of supernacht enz.
De TCL 20 5G is voorzien van Android 10. Wat ik ontzettend jammer vind is de eenmalige upgrade garantie. Dit houd in dat het maximaal Android 11 kan worden. Verder word er maar 2 jaar beveilingsupdates gedaan op dit toestel.

Pluspunten

• lange accuduur
  • groot scherm
  • vingerscanner in de powerknop
  • veel opslag/werk ruimte
  • prima geluid

Minpunten

• scrollen gaat trager
  • portret camera optie geen meerwaarde
  • eenmalig upgrade garantie
  • niet waterdicht
  • lange oplaadtijd

Dennis van Limbeek 08-07-2021

Luxe 5g smartphone voor een prikje

Mijn ervaringen met de TCL 20 5G zijn zeer positief, een zeer interessante prijs voor zo een stabiele 5G smartphone.
Hij voelt zeer stevig aan en ligt lekker in de hand, voor mij perfect formaat, hij laad heel snel naar 60% van 10%, en je haalt hier makkelijk een dag mee met normaal of meer dan normaal gebruik.

De usb-c snellader, koptelefoon ingang, Android 11, stevige accu, goede camera’s, 256gb opslag en 6gb ram maken het een perfect dagelijkse smartphone. Ik heb zelf geen lag meegemaakt en apps laden lekker snel, zelf recente games doen het perfect.

De 5G ondersteuning werkt hier in Oost Nederland met KPN heel goed en is een echte pre voor de topper die bijna alles heeft.

Momenteel heeft de TCL 20 5G helaas wel een notificatie bug (valt niet iedereen op maar is er zeker), dit is veroorzaakt door hoe de smart manager werkt en ik hoop dat een software update dit kan oplossen want dan is deze TCL een echter topper!

Pluspunten

• Prijs
  • Camera's
  • Opslag 256gb
  • Android 11
  • 5G netwerk

Minpunten

• Notificatie probleem
  • Geen Amoled scherm
  • Geen notificatie led
  • Iets dikker dan verwacht

Nikkietjuh 03-07-2021

Super goede kwaliteit telefoon

Ik was begonnen met een zoektocht naar een nieuwe telefoon. Omdat het merk dat ik had veel te duur was op dit moment was ik opzoek naar een alternatief. Een goedkoper merk dat net zo goed is of althans aan mijn eisen voldoet. Ik kwam een advertentie van iets tegen van de reviewclub en bedacht me owja! Daar kan ik wel eens rondneuzen. En daar kwam ik de TCL 20 5 gb tegen. Ik was meteen nieuwsgierig en wilde een kans wagen of ik hem mocht gaan testen. En ja hoor! Dat mocht.

Het is een super fijne en gebruiksvriendelijke telefoon, met een super groot scherm en heldere kwaliteit. Ook het geluid is super. Ik kijk veel filmpjes en maak veel foto's dus het is voor mij erg belangrijk dat de kwaliteit goed is. Ik wil namelijk delen waar ik van geniet en genieten van wat ik wil delen. En daar is deze telefoon echt ideaal voor!
Ook de snelheid van de telefoon is super. Hij reageert meteen op de dingen die ik vraagt en laad super snel.
Al mijn apps heb ik over kunnen zetten vanaf mijn oude telefoon. Omdat ik deze telefoon pas 1 week heb, heb ik natuurlijk nog niet zoveel foto's gemaakt, Maar ik zit nog niet eens op de helft van het geheugen! Super dus. En volgens mij heb ik nog nooit gehad dat een batterij zo lang mee ging! Als ik een gemiddelde van 4 filmpjes kijk op 1 dag en de rest alleen social media gebruik gaat hij bijna 2 hele dagen mee! Erg praktisch want je hebt niet overal de mogelijkheid om op te laden.
Ik moet wel zeggen dat ik steeds de telefoon verkeerd om houd. Dit komt omdat ik altijd een home button heb gehad, dat heeft deze telefoon niet. Maar de selfie camera zit precies in het midden dus iedereen keer heb ik hem verkeerd om of ik druk op de camera om de telefoon aan te zetten. Ook de gezichtsherkenning heeft maar 2 dagen goed gefunctioneerd. Wat ik jammer vind dit vond ik namelijk wel erg fijn. Verder is het erg makkelijk de telefoon te ontgrendelen via de aan en uit knop. Hier zit namelijk ook een vingerafdrukscanner in. Vergeet alleen niet je telefoon weer te locken voor je hem in je broek zak stopt. Anders heb je kans op een broekzak telefoontje haha.
Ik raad deze telefoon zeker aan. Hij is erg fijn in gebruik en van erg goede kwaliteit. Zeker boven mijn verwachtingen!

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid
  • Super kwaliteit foto's
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Geen home button
  • Gezichtsherkenning stopt ermee

Martin0516 03-07-2021

Leuk toestel voor weinig geld

Een leuk goedkoop 5G toestel met alle mogelijkheden. Indeling startscherm valt tegen

Pluspunten

• Goede vormgeving modern
  • Goede camera mooie foto's
  • Wordt geleverd met beschermhoesje

Minpunten

• Matige zwakke accu
  • Opladen duurt lang
  • Onoverzichtelijk menu startscherm