Alcatel 3L 2021 Jewelry Black 64 GB / jewelry black / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alcatel 3L 2021 Jewelry Black 64 GB / jewelry black / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Gullie 06-07-2021

Ik heb deze Alcatel nu een aantal weken in gebruik en ben echt gefrustreerd. Ik wist dat ik niet veel mag verwachten van een budget telefoon, maar deze Alcatel is zo traag, ik kan mijn alledaagse dingen niet blijven doen op dit toestel.
Verpakking.
De telefoon zit in een compact doosje met alles erop en eraan. Je krijgt er een volledige oplader erbij (snoer en adapter) en (harde) oordopjes. Wel een beetje ouderwets, zo’n micro usb kabel, terwijl de meeste toestellen al over zijn gestapt naar usb c.
Geluid.
Aan de onderkant van de telefoon zie je wat lijkt op twee speakers, maar vergis je niet, er komt alleen geluid uit de rechterkant en het geluid klinkt zo hol. Uit de speakers bovenin komen geen geluid bij het kijken van video’s, die is alleen bedoeld voor het bellen. Jammer, want zo heb je geen stereo speakers en als je de speakers perongeluk blokkeert met je vingers, hoor je helemaal niets meer.
De oordopjes die je erbij krijgt klinken net zo hol en doen pijn aan mijn oren omdat ze zo groot en van hard plastic zijn. Ze zitten niet goed op hun plek en vallen er makkelijk uit. Mijn draadloze oordopjes zijn gelukkig makkelijk te verbinden met Bluetooth en zorgen meteen voor beter geluid.
Specificaties.
Op papier heeft dit toestel prima specificaties, maar in de praktijk valt dit echt tegen. Het toestel is zó traag! Het scherm ontgrendelen lijkt al een hele klus voor deze Alcatel. Het toestel ondersteunt gezichtsherkenning, maar als het een beetje donker is, werkt het al niet meer. De ruimte moet optimaal verlicht zijn voor deze functie. Gelukkig zit er wel een vingerafdrukscanner op, die werkt wel soepel. Een app opstarten of wisselen tussen apps gaat heel stroef. Het beeld hapert dan regelmatig. Ook typen op dit toestel is een hele klus. Je blijft alles maar corrigeren omdat je al gauw typefouten maakt. Het scherm is mooi groot, maar het toestel is vooral lang en ligt daardoor toch niet zo lekker in de hand. Je kunt niet overal even makkelijk bij, dus grote kans dat het toestel een keer uit je handen valt. De camera specificaties zijn ook weer super op papier, je hebt meerdere lenzen achterop zoals de 2MP dieptecamera, maar inzoomen levert echt hele slechte foto’s op. Zelfs bij mooi weer buiten, schiet deze camera geen scherpe foto’s en het duurt allemaal erg lang, waardoor je lang stil moet blijven staan voor een scherpe foto. Enige wat ik wel goed vind aan de camera is de macro lens. Die kan wel degelijk goed inzoomen en zo maak je gedetailleerde foto’s van verschillende objecten.
Batterijduur.
Accu gaat niet spectaculair lang mee. Ik heb het gebruikt als werk telefoon, dus het was vooral een kwestie van mails checken en teksten typen. Af en toe een video kijken voor research purposes en soms op Microsoft teams. Dat was ook een strijd als ik bij de chat moest zijn voor overleg. De hele app liep meerdere keren vast, dus zou teams niet aanraden op dit toestel.
Ook vraagt het toestel elke ochtend om een update te installeren. Wellicht is dit meer een Android issue, maar ik hoef niet elke dag een update uit te voeren. Heel vervelend die meldingen.
Al met al, als je engelen geduld hebt zou je dit toestel kunnen gebruiken, maar zelfs een beetje browsen online en je mail checken is een hele klus voor deze telefoon. Totale afrader dus in mijn ervaring.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goedkoop
  • Vingerafdrukscanner
  • Macro lens

Minpunten

• Traag
  • Vraagt vaak om updates
  • Slecht geluid
  • Gezichtsherkenning werkt vaker niet dan wel
  • Foto’s zijn niet scherp

tantetil1973 28-06-2021

Alcatel 3L telefoon test periode

De telefoon is enkele weken in mijn bezit voor het testen. Ik ben altijd wat sceptisch naar andere merken dan het vertrouwde merk wat ik normaal heb. Ik heb wel deze volledig in gebruik genomen voor de testperiode en ik merk dat ik nu na enkele weken gebruik wat kritischer word en mogelijkheden van mijn oude toestel mis.

Ik ben tevreden met hoe het toestel in de hand ligt.
Ik ben tevreden over de batterij duur.
Ik ben tevreden over de camera.

Het toestel in zijn algemeenheid en de camera is wel wat trager dan ik gewend ben.
Ik merk dat bepaalde apps zoals betalen met de telefoon niet mogelijk zijn. Toestel is daar niet geschikt voor.

Nadeel vind ik dat er niet makkelijk accessoires voor te vinden zijn. Ik gebruik hem nu zonder bescherming deze testperiode.

Nadeel vind ik ook de usb micro uitgang oplaadkabel, in deze periode is bijna alles al op USB C.
Nadeel is ook da telefoongeluid niet heel goed is maar muziek speel ik meestal via bluetooth verbinding af op een boxje of in de auto

Ik vind het voor de prijs toch een heel goed toestel en zeker voor bijvoorbeeld mijn kinderen. Ook als mijn huidige toestel echt defect zou gaan zou ik het wel overwegen want ik ben niet zo zuinig en schermpjes gaan stuk bij mij na verloop van tijd. Maar zolang mijn huidige toestel werkt, geniet die mijn voorkeur. . wellicht zou ik hem overnemen als reserve toestel voor als er iets kapot gaat in huis. Het toestel is echt laag geprijsd en dat is het grootste voordeel want het is toch een prima telefoon en ik gebruik hem voor mailen, appen, bellen, internet en sociale media. En foto's maken. Spelletjes speel ik niet, die er vast opzitten mogen er af wat mij betreft.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Camera
  • Prijs

Minpunten

• Net wat minder mogelijkheden
  • Accesoires lastiger te vinden

r*****@h********** 25-06-2021

Redelijke telefoon voor gemiddeld gebruik

Op zich een goede telefoon voor de gemiddelde gebruiker, net design niet te zwaar, prima camera. Scherm vind ik niet de beste ook de automatische helderheid vind ik het scherm vrij donker houden wat ik persoonlijk minder prettig vind verder het beeld wel scherp.

Aangaande de snelheid vind ik de telefoon vrij traag gezien de specificaties vind het vrij stroperig als je een app opent of schakelt tussen apps, voor spelletjes is de telefoon ook niet echt bedoelt.

Het grootste nadeel vind ik dat de telefoon zo goed als elke nacht opnieuw op start waarbij bij mij een paar keer is voorgekomen dat de wekker tijden worden verwijdert en de weker dus niet gaat en als de wekker wel gaat je deze niet kunt afzetten maar echt even een minuutje moet wachten voor hij reageert of nogmaals de telefoon opnieuw opstart.

Buiten dat om werkt de telefoon in het algemeen gewone goed maat mooie foto's ligt bij mij fijn in de hand en is makkelijk in gebruik ook fijn is de goede werking van de vingerafdruk sensor.

Pluspunten

• Camera
  • Vingerafdruksensor

Minpunten

• Vaak herstarten
  • Snelheid

Gohaaan 24-06-2021

prima budget telefoon met een redleijk goede camera

Ik mocht via de Reviewclub de Alcatel 3L 2021 testen.
Hier was ik erg blij mee want ik was op zoek naar een budget telefoon met een goede camera.
De specificaties waren fantastisch. 48 megapixel camera. Daar ging het mij het meeste om.
Mijn ervaring bij het testen was alleen wat minder positief. Ik neem vaak snel ergens een foto van, dat kon met mijn oneplus 6T heel makkelijk en snel met een prima resultaat.
Ik had verwacht nu een goed resultaat te hebben met zoveel meer pixels. Ik heb ervaren dat even snel een foto maken met dit toestel niet te doen is. Op deze manier krijg je een ernorm wazige foto.
Het is zeker mogelijk goede foto's te maken. Hele mooie foto's zelfs. Hier moet je dan alleen wel de tijd voor nemen, zorgen voor een stille hand en genoeg licht op het voorwerp of persoon.

Verder met de rest van de revier
Het is een mooie telefoon, lekker groot, groot scherm en ligt goed in de hand.
het enige waar ik problemen mee heb ik dat de telefoon zo glad is door al het glas. Hij glijdt overal vanaf waar ik hem op leg als het ook maar een beetje schuin is.

De fingerprint aan de achterkant werkt goed, 19 van de 20 keer op de eerste aanraking met mijn vinger. Daarbij vind ik nog steeds dat deze aan de zijkant of voorkant geplaatst moet worden omdat ik de telefoon vaak op tafel heb liggen.
Ik gebruik hierdoor veel vaker de gezichtsherkenning. Dit werkt er goed en heb ik eigenlijk nooit problemen mee.

De 4gb ram en de processor zijn naar mijn idee snel zat. alles opent snel er de spelletjes die er op stonden waren goed te spelen.

Met het 64gb model kan over het algemeen iedereen jaren mee. Ikzelf zou alleen wel voor meer opslag kiezen omdat alleen mijn muziek bibliotheek al meer dan de helft van de opslag in beslag neemt nu.

Ik heb ook zeker niks te klagen over de battrijduur. snachts aan de lader en dan savonds met naar bed gaan nog 40 procent over. dikke prima.
Het laden is echter niet zo snel als andere telefoons maar daar stoor ik mij helemaal niet aan.

Mijn verwachtingen van de software waren goed. Ik had verwacht een gewoon goede software te krijgen. in principe is dat ook wel zo. Maar vanuit de doos zit er zo ontzettend veel onzin op de telefoon. Een paar sociale media dingen, allerlei spelletjes en nog wel meer apps die de meeste mensen niet gebruiken.
Het grootste probleem hiermee vind ik dat ik ze niet eens van de telefoon kan verwijderen. Je zit ALTIJD vast aan deze rot apps die maar hopeloos in de weg staan op je beginscherm.
Ook met een andere launcher zitten die apps nog steeds in de achtergrond op de telefoon.
Dit is alleen maar om de prijs van de telefoon om laag te krijgen door middel van reclame. Dit hoort gewoon niet te mogen naar mijn mening

Pluspunten

• groot scherm
  • goede battarij
  • ligt lekker in de hand
  • 48 megapixel camera

Minpunten

• veel onzin apps
  • bloatware

KaRev 23-06-2021

Top toestel!

Had een low-budget telefoon verwacht en qua prestatie en mogelijkheden gezien de verkoopprijs. Dit is in de paar weken dat ik deze telefoon nu gebruik reuze meegevallen. Dit toestel schurkt wat mij betreft echt tegen het topsegment aan! Sterke punten zijn het geheugen, snelheid en scherm. Apps lopen soepel en switchen tussen apps gaat ook goed. Scherm vond ik ook een meevaller. Goede resolutie, helder en lekker groot, dit heeft mij echt verrast aangezien hier vaak op bezuinigd wordt door andere fabrikanten. Foto's zijn ok voor selfies en andere foto's voor op socials voldoen de lenzen. Als fotografie echt je ding is kan je dit toestel beter niet nemen maar dat mag je ook voor dit type toestel ook niet verwachten. Jammer genoeg gaat de batterij 1 ruime dag mee. Had verwacht dat dit wel 2 dagen zou zijn. Helaas kan je geen USB-C laadkabel gebruiken wat de standaard is geworden bij moderne telefoons. Het is nu altijd even zoeken naar het juiste snoertje.

Pluspunten

• Scherm
  • snelheid
  • geheugen

Minpunten

• type laadkabel
  • duur batterij

NNK 23-06-2021

Telefoon met supercamera

Ik heb deze telefoon een al een paar weken in gebruik en ik vind het een fijne telefoon. Ik gebruik hem om te bellen, appen, foto's maken en soms filmpjes te kijken en mijn zoontje gebruikt hem voor youtube en af en toe een simpel spelletje. Het systeem werkt soepel en vlug en wisselt gemakkelijk tussen apps, ik heb nog niet een hapering kunnen ontdekken. Wat mij positief heeft verrast is de helderheid van het scherm, de kleuren zijn heel mooi en levendig. Fijne bijkomstigheid hierbij is dat je telefoon op oogcomfort modus kunt zetten, zodat je niet last van je ogen krijgt, ook de donkere modus is prettig, allebei deze modi zijn makkelijk in en uit te schakelen via het menu. Omdat mijn zoontje ook erg geïnteresseerd is in de telefoon, vind ik het prettig dat er een kidsmodus op zit, een handige app waarin ik een veilige omgeving met passende apps voor mijn zoon heb gecreëerd.
Waar ik het echt veel plezier van heb is de camera, wat maakt deze telefoon goede foto's zeg. Scherp en helder, dit heeft mijn verwachtingen van een telefoon in deze prijsklasse overtroffen. Ik merk dat ik veel meer foto's maak sinds ik deze telefoon in bezit heb.
Ondanks dat deze telefoon vrij groot en zwaar is, vind ik hem niet lomp, ik vind hem er juist wel slank en stijlvol uitzien. Hij is vrij smal en ligt daardoor lekker in de hand en aan het gewicht was ik snel gewend. Al met al een hele fijne telefoon voor deze lage prijs.

Pluspunten

• Camera
  • Gebruiksgemak
  • Helderheid scherm
  • Opslagruimte

Minpunten

• Oplader en kabels voelen fragiel aan

Roger 21-06-2021

Mini tablet

Het design van deze telefoon is erg gelikt en ziet er smooth uit.
Het 6.52 inch scherm met 20:9 beeldverhouding en 88.5% screen tot body ratio geeft een natuurlijke kleur en beeld waar je graag naar blijft kijken.
De kwaliteit is erg hoog en werkt erg snel
De drievoudige AI 48MP hoofdcamera, de 2MP diepte camera en de 2MP macro camera maakt hele mooie en hele scherpe foto's in vergelijking met mijn ipad air 2021.
Het gebruiksgemak van android is goed verbeterd en werkt stukken makkelijker.
Waardoor de Prestaties erg hoog zijn en je alles kan doen wat een smartfoon hoort te doen.
De telefoon heeft een 4GB RAM en 64GB opslag geheugen wat ervoor zorgt dat je een hoop kan opslaan en de processor veel aankan.
Batterijduur is een groot pluspunt want hij gaat minimaal een dag mee als je niet veel gamed.
De Face Key en vingerafdrukscanner werken wel goed en zijn een extra beveiliging.
De one-step Google Assistant knop is fijn voor als je wel googled.

Ik heb de telefoon nu een aantal weken in gebruik en ik moet zeggen dat het echt een fijn dingetje is. Hij is misschien wat zwaar maar dat komt misschien omdat ik gewend ben dat ik een nokia3310 gebruik.
Games zoals Clash of Clans, Real Racing3 en Asphalt9 werken echt goed en het beeld is echt mooi zuiver.
Android is even wennen als je ios gewend bent op je ipad maar ze hebben zichzelf goed verbeterd en begint steeds meer op ios te lijken qua gebruik.
Als je voor een leuk bedrag een goede, snelle telefoon zoekt dan is dot een mooi model om mee te beginnen maar is Android je al bekent dan zou ik zeker deze telefoon kopen.

Pluspunten

• Camera
  • Gaming
  • Batterij

MIssy88 19-06-2021

Geweldig toestel

De Alcatel 3L 2021 heeft een groot scherm met HD.
De 3L (2021) is voorzien van ruim voldoende opslagruimte (64GB) en dit kun je indien gewenst verder uitbreiden met een micro-sd-kaartje. Achterop de smartphone zitten drie camera’s, .
De camera heeft door dua simkaart genoeg geheugen. Het beeld is helder. En veel apps kan je erin opslaan.

Het is heel mooi toestel voor budget prijs.

Pluspunten

• Veel geheugen
  • HD Kwaliteit