Samsung Galaxy S4 Mini 8 GB / zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1339 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S4 Mini 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

erik schuurmans 18-12-2016

samsung galaxy s4 mini zwart review

Geschreven voor: Samsung Galaxy S4 Mini zwart

de telefoon is goed, je kan er veel mee, als je de opslag niet uitbijt kunnen er zo 2 a 3 spelletje/games op. lens valt wel wat tegen kan beter, het formaat is mooi. reageert snel.

Pluspunten

• kindvriendelijk
  • mooie telefoon
  • 2 a 3 games kunnen er op
  • goed formaat

Minpunten

• lens kan beter

Dea 18-11-2015

Ik heb mijn telefoon nu een jaar, en hij stoort steeds meer. Als ik bv. bel kan het zijn dat ik die gene niet hoor of hij mijn niet.Hij wordt ook steeds langzamer. Voor dit jaar was ik erg tevreden over deze telefoon maar nu zou ik hem niet aan raden.

minoesjka 09-10-2015

Al heel snel na aankoop liep ik tegen het probleem aan dat het toestel bij gebruik erg heet word. Navigatie, internet uit bundel, locatie instelling, als je dat allemaal uit houd, word hij minder snel heet, maar dan nog ........... de batterij is erg snel leeg.
Jammer, want het formaat van het toestel is fijn.

teckeltjefinn 07-08-2015

Na het product ongeveer een half jaar in mijn bezit te hebben gehad begon ik problemen te krijgen. Omdat samsung zo vol staat met standaard geinstalleerde dingen is er weinig ruimte voor de apps die je zelf wilt, buiten instagram, facebook en pinterest heb ik er dan ook niks op staan omdat dat qua geheugen vrijwel onmogelijk is. De camera werkt als je foto's maakt en filmpjes niet langer maakt dan 15 seconden, zodra ik een filmpje maakte van 20 seconden liep mijn telefoon vast en moest ik zeker 5 minuten wachten voordat alles weer naar behoren ging werken. Ik krijg ook zeker 1 keer per week de melding dat mijn telefoon 'te vol' is en niet meer naar behoren kan werken. Ik heb altijd maximaal 250 foto's erop staan die ik regelmatig overzet via dropbox. Waarom samsung het nodig vind om allerlei nutteloze dingen erop te zetten die niet iedereen wil gebruiken is mij de vraag. Buiten dit alles om heb ik weinig tot geen problemen gehad en omdat ik erg zuinig ben met mijn spullen is hij na bijna 2 jaar nog steeds krasvrij. Als samsung wat meer geheugen vrij zou maken en je zelf zou laten kiezen wat je er wel of niet op wil hebben dan zou het een fantastische telefoon zijn!

klaashel 25-07-2015

goed toestel maar ik heb een paar keer gehad met de warmte dat het toestel heet werd dan deed hij het niet meer dan haal ik de battery er even uit dan doet hij het weer

berths 27-06-2015

zeer goede aankoop prijs/kwaliteit en zeker gebruiksvriendelijk.

Mijn eerste smartphone en heb er zeker geen spijt van.

Wim.50 04-06-2015

Bij mij was het scherm vanaf het begin traag. Na er een nieuw scherm op te laten zetten (100 euri) werkte hij weer.
Alleen de batterij duur is schrikbarend slecht. De accu loopt ook zonder gebruik binnen een dag leeg. Een nieuwe accu hielp ook niet. Ik loop nu met een telefoon en daaraan gekoppeld een opplader rond. Belachelijk toch? Voor deze prijs zou je toch wat meer mogen verwachten. Ook het geluid van het bellen is slecht.
Jammer, want ik had gehoopt dat ie even zo goed zou zijn als mijn ipad, en computer van Samsung.
Wim

martini1986 15-04-2015

Ruim een jaar deze telefoon in bezig. Hoge verwachtingen na alle goede reviews, maar het toestel valt toch een beetje tegen. Er zijn weinig gsm's die ik binnen een jaar alweer de deur uit wil doen maar dit is er toch één van. Het toestel heeft een mooi design en de foto's zijn mooi (mits je niet zoomt tijdens het maken), maar verder kom ik dan ook niet met mijn pluspunten.
Het toestel is binnen een jaar al heel traag geworden, touchscreen reageert niet goed meer, het toestel wordt érg warm (heet) bij gebruik (langer bellen, navigatie) en de batterij is erg snel leeg zelf bij minimaal gebruik. Kortom: een galaxy s4 mini wordt het niet meer voor mij.

diego figaroa 29-03-2015

de samsung galaxy s4 mini is een heel leuk en gemakkelijk toestel ik heb hem ruim anderhalf jaar gehad en ik ben er heel tevreden over en heb veel plezier gehad aan deze telefoon. de camera is zoals het hoort gewoon prima. de grote van het toestel is goed. de telefoon past goed in je hand. alleen drie minpuntjes zijn: het glanzende plastic wat niet prettig aanvoelt en de hoeveelheid onnodige apps wat voor geinstaleerd word en je telefoon vol maakt en een klein minpuntje nog is de batterij duur gaat niet heel lang mee bij zware games of veel applicaties achter elkaar.

ymv920 27-02-2015

Erg fijn toestel, lekker snel, betaalbaar, batterij gaat bijna 2 dagen mee bij flink gebruik, mooie foto's, lekker flink werkgeheugen, intern geheugen is wat krap(4 gb) dus wel sd kaart erbij. Aanrader.

natmaryin1 19-11-2014

Ik heb de s4 mini nu een paar maanden in bezit. Het is een fijne telefoon. Licht in gewicht en handzaam in gebruik. Na 1 week in bezit liet ik hem al een keer vallen op asfalt. Precies op de hoekpunt. Op wat kleine beschadigingen op de hoek na, geen ernstige schade. Dus een degelijke telefoon. Accu gaat bij "normaal" gebruik ca. 2 a 3 dagen mee. Hoe meer je met de telefoon doet, hoe sneller de accu leeg is.. logisch. Tot nu toe zeer tevreden met deze telefoon.

0310 05-01-2015

is je geheugen niet snel vol met 8 GB?

natmaryin1 06-01-2015

Het geheugen van 8 gb is voldoende voor mij. Het systeem heeft circa 2.6 gb nodig. Dan hou je nog ruim 5 gb over. Alle foto's die ik op mijn telefoon worden op dropbox of google drive geplaatst. Van de apps gebruikt facebook wel wat ruimte. Verder heb ik er niet heel veel op staan. Je kunt het geheugen uitbreiden met een mirco card in de telefoon

LareenS 07-11-2014

Batterij = TOP! Ik verbaasde me over sommige reviews over de batterijduur.
Ik had hiervoor de Samsung Core.. en daar haalde ik precies de dag mee. Maar deze gaat mij momenteel 2 dagen mee! Ik was zeer verrast.

Mooie foto's! Prima geluid, lekker snel toestel! Ik ben er super blij mee! En hij ziet er ook nog eens geweldig uit!

BobV1 19-10-2014

Mijn telefoon heeft 2 maanden ongebruikt in de kast gelegen omdat de batterij idioot snel leeg liep. Hij hield het amper 26 uur uit met alleen GSM ontvangst aan, geen Wifi, GPS, NFC, apps, bellen, niks. Ik schrijf 'liep' omdat het probleem met de KitKat update opgelost lijkt te zijn. Deze update kwam netjes automatisch binnen toen ik hem weer eens wilde proberen en Wifi aandeed.

vissertje10 19-10-2014

Bij mijn ook BobV1,hoop dat het zo blijft

Pelagatti 02-10-2014

Pluspunten van dit toestel zijn: mooi scherm, handzaam, licht gewicht en smal design.

Nadelen zijn echter: batterij gaat sneller leeg dan bij gemiddelde smartphones, wifi verbinding niet altijd even goed en stabiel, touchscreen is enorm gevoelig, zodra er al een regendruppeltje op valt gaat de telefoon zijn eigen gang of reageert helemaal niet meer. Ook in vochtige ruimte (douche) is hij vaak stuurloos. Al regelmatig gehad dat de telefoon in mijn broekzak ook zijn eigen gang ging en bijv. datum/tijd ineens aanpast. Zeer frustrerend!

ninoque 06-07-2016

Waarom neem je in godsnaam de telefoon mee in de douche???

Robin van Rijnsoever 22-07-2014

Sinds 1 maand ben ik in het bezit van de S4 mini. Een geinig telefoontje, die op bijna alle punten voldoet aan mijn wensen. Het is handzaam, snel, het oogt mooi. Ik heb tot nu toe slechts 1 minpunt weten te ontdekken en dat is een groot minpunt, namelijk de batterijduur. Afgelopen 23 uur is de batterij gegaan van 100% naar 27%, terwijl ik niks geks heb gedaan. Ik heb kort een spel gespeeld en een half uur de wifi aan gehad. De spaarstand staat aan en de GPS en alle app’s uit. Bij de instellingen vind ik de volgende specificaties t.a.v. de batterij:
41% Mobiel Standby (radio; welke dus niet aan staat, want ik zet alle app’s uit, altijd), 20% Scherm (telefoon zit voornamelijk in broekzak), 18 % Apparaat in Standby, 8% Spel, 7% Android system (gebruikt door applicaties), 3% Android system (gebruikt door applicaties)
De batterijduur is teleurstellend. Ik gebruik de telefoon met name om bereikbaar te zijn. Op vakantie wil ik niet elke dag de telefoon opladen. Misschien dat ik mijn oude telefoon gebruik voor de vakantie.

Robin van Rijnsoever 14-08-2014

Ondertussen ben ik met de telefoon 2 weken op vakantie geweest. Na het opnieuw opstarten van de telefoon kon de telefoon langer zonder oplader, maar de batterijduur bleef erg wisselvallig. De batterijduur was maximaal 3,5 dag (incl. mobiel internet in buitenland en spel) en minimaal 1,5 dag (geen internet en zeer kort spel). Mijn mening van de telefoon is nauwelijks veranderd. Uitgezonderd de batterijduur ben ik er tevreden mee.

piet_1943 22-07-2014

De tekst "radio" betekent niet dat we aan muziek moeten denken, maar aan het "radio-contact" met de zendmasten om te kunnen bellen cq gebeld te kunnen worden. Hoe verder we van zo'n mast af wonen of zijn, hoe meer moeite (=stroomverbruik) het de smartphone kost om contact te houden.
Hoef je in de nacht niet bereikbaar te zijn, zet dan vliegtuigstand aan., of laat een app dit doen (Juice defender heeft daarvoor instelbare tijdstippen voor).
Scherm komt bij mij uit op ca 10%, doch ook hier speelt de de instelling een grote rol. Maximale helderheid vergt veel stroom.

piet_1943 21-07-2014

Overgestapt op de mini vanuit een ACE 2. Qua snelheid en intern geheugen een enorme vooruitgang.
Op 1 punt echter een probleem-mobiel: de WIFI die spontaan uitvalt en even later weer terug is. Op diverse internet-fora zie je dit probleem terug, zonder echt DE oplossing. Suggesties om de eigen router qua instellingen aan te passen vind ik zinloos; immers wifi wordt overal aangeboden op plekken waar je geen routers kunt aanpassen. Elke smartphone moet daarmee om kunnen gaan. Deze problemen zijn er al sinds vorig jaar, zo lees ik; echter nog geen samsung-update voor gezien. Uiteindelijk ben ik een tip tegengekomen die me logisch leek en heb deze uitgevoerd. Daarmee lijkt het probleem vooralsnog omzeild te worden:
- doe alsof je een nieuw nummer wilt bellen, doch type daar het volgende: *#0011# dan krijg je een systeem-scherm te zien.
- druk dan op de "settings" toets (links naast de centrale button), en kies voor wifi.
- dan is er een aan/uit button op het scherm zichtbaar bij de tekst wifi-power safe mode. Deze staat default "aan" . Door op AAN te drukken kies je voor UIT.
- vervolgens ga je terug.
Het lijkt erop dat (wellicht bij fluctuerende signaalsterkte) de AAN-stand al snel kist voor het hinderlijk afsluiten van wifi.
Om energie te sparen gebruik ik dan de juice-defender app; deze regelt dan de wifi situatie naar eigen behoefte.
Ik hoop dat het probleem daarmee definitief voorbij is. Want verder doet de mini het prima. Mooi helder scherm (niet te helder zetten, want dat vreet stroom).
In elk geval heb ik, vanwege dit probleem het gebruiksgemak en degelijkheid afgewaardeerd.

Boy de Waal 20-07-2014

Ik had eerst de galaxy s2, super telefoon. Nu de s4 mini en die valt me zwaar tegen.
Zeer slechte wifi ontvangst. slecht geluid, toetsenbord reageerd niet hoe het hoord en de camara is niks.
Ik hoop dat het aan deze foon ligt en niet aan het model want dan komt het niet goed.

ppaling 22-08-2014

Ik heb ook zeer slecht wifi ontvangst met mijn s4 mini. De rekeningen lopen op zo!! En het toetsenbord blijft ook vaak hangen, het woordenboek slaat geen nieuwe woorden meer op. Het is echt een rot ding.

robertnn 14-06-2014

Ik vind het een heel goed toestel behalve dat mijn zoon hem een keerje heeft laten vallen en toen was het scherm kapot. ik had er nog wel een hoesje omheen gedaan

bertha 2 08-06-2014

De volumeknop aan de Li-kant zorgt ervoor dat ik regelmatig niet bereikbaar ben doordat je deze knop, bij het vasthouden van de telefoon, heel makkelijk en ongemerkt op nul zet.
Verder is het een gewoon goed telefoontje.

Beromo 12-05-2014

Na een aantal jaren met van die grote topmodellen te hebben gelopen, had ik er ineens genoeg van. Ik wilde gewoon weer een handzaam en licht toetsel maar wel met genoeg power. Als je geen Iphone wilt is de keuze beperkt. Deze Samsung was voor mij een complete verrassing. Een toestel nauwelijks groter dan een Iphone, maar wel met een groter scherm en zonder de scherpe hoeken. Lekker compact en licht en prettig in de hand te houden en met één hand te bedienen. Probeer dat maar eens met die 5 inch modellen. Met een bijbehorende flip cover is het helemaal super. Je toestel wordt er niet lelijker en zwaarder door en is toch beschermd. Geweldig handig dat het scherm door de cover vanzelf aan en uit gaat. En genoeg power voor alle apps. Kortom, eindelijk weer een praktische 'mobiel' in plaats van een zware grote 'mini tablet'.

Martin 26-04-2014

De S4 mini is een mooi toestel in een handig formaat.
Er is echter één punt waarop dit toestel buitengewoon tegen valt en dat voor mij zwaar weegt. Dat is een vrijwel onbruikbare camera. Die maakt een ongelooflijk kabaal, dat niet kan worden verminderd of kan worden uitgezet. Jammer, want de camera wordt vaak gebruikt. Deze alleen niet. Voor mij de eerste en meteen ook de laatste samsung.

Tom Schreuder 28-04-2014

Ga aub terug naar de winkel want dit toestel is niet goed! Daar kunnen ze u helpen. Ik hoop dat ze u daar kunnen helpen.

Tom Schreuder 28-04-2014

Ga aub met dit toestel terug naar de winkel, want dit toestel is niet goed en valt onder garantie. Ik hoop dat ze je daar kunnen helpen.

marloes74 22-04-2014

pluspunten zijn
goed formaat om vast te houden
vrij makkelijk in het gebruik van de verschillende apps

minpunt de batterij is heel snel leeg

Mrtn 17-02-2014

Wat een slechte telefoon. Na 4 maanden werkt hij nauwelijks meer. Ik kan niet of nauwelijks gebeld worden. Wifi is traag. Telefoon is traag en loopt regelmatig vast. Samsung verleent geen service.... Echt een afrader. Kies voor een HTC of een iphone, maar nooit voor een Samsung. Het ziet er leuk uit, maar het is geen kwaliteit. Helaas.

Vincentb75 16-05-2014

Herkenbaar probleem van Samsung! 9 van de 10 komt die ellende door de software van Samsung. Mijn vrouw stond op het punt haar toestel door het raam te gooien. Dus heb ik compleet schone Android software geïnstalleerd. Klein beetje hacken maar d'r zijn genoeg handleidingen te vinden op het web.

Resultaat, batterij gaat 50% langer mee. Geen vastlopers of slechte response meer en weer een gelukkige vrouw ;)

Succes!

annettemak 09-04-2014

Ben het met Mrtn eens! Heb dezelfde problemen met mijn Samsung. Om nu elke keer mijn mobiel uit te zetten is, vind ik geen oplossing (helpt wel) Ik vind de GPS ook traag, als ik hem vergelijk met mijn oude HTC. Dit is te merken bij bijv. Sportstracker.

jongr 26-03-2014

Heb je de telefoon weleens helemaal uitgezet? Processen die in de achtergrond blijven doorlopen kunnen de telefoon flink vertragen, als je hem helemaal uitzet start je weer schoon op, daar kan ie weer een stuk sneller van worden.

kees1209 16-07-2014

Helemaal mee eens Mrtn, een waardeloos ding, zit vol met zinloze onverwijderbare app's, slecht ontvangst, traag wifi, loopt idd regelmatig vast. Ik moet er wel bij vertellen dat is deze telefoon als vervanger van een HTC one V heb en dat was ook een niet al te best toestel.

Moniquewor 13-02-2014

Een heel mooie telefoon. De batterij is snel leeg, daar heb ik nog geen goede tips voor gezien.
Makkelijk te bedienen.

Promesse50 14-02-2014

Kijk hier eens naar

en denk eraan dat wifi veel stroom verbruikt, dus zet uit als je het niet gebruikt. Tevens de optie synchroniseren niet aanzetten, alleen als het nodig is.
Sluit je tabbladen op de achtergrond te zien als je de startknop in het midden onderaan indrukt, dan zie je alles wat openstaat. Kan je allemaal uitzetten.

extra accu bestellen, ik neem deze mee als ik nergens kan opladen ( lange treinreis bijvoorbeeld) , accushop levert voordelig en snel, zo rond de € 11,00.
Succes

lisagompie 09-02-2014

Echt een hele goede en mooie telefoon ik heb hem nu een maand en ik ben er echt super blij mee. Het beeld en geluid is echt heel erg goed en je kan er veel mee.