Motorola moto g9 power 128 GB / metallic sage

• Test panel 7,8 mrt 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola moto g9 power 128 GB / metallic sage op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

marie84 01-04-2021

Perfecte camera en top accuduur

Top telefoon met een lange accuduur. je kunt er prachtige foto's mee maken en filmpjes. Daar komt bij dat er ook 128 gb opslagruimte in de telefoon zit zodat je genoeg ruimte hebt om alles op te slaan. De grote van de telefoon vind ik zelf wel een minpunt, hij is vrij groot waardoor hij niet zo makkelijk in je broekzak past. Maar voor filmpjes en games is het wel weer handig. Er zit goed geluid in de telefoon alleen jammer dat er maar 1 speaker in zit onderaan. De telefoon heeft een uitstekend helder beeldscherm wat erg prettig is om naar te kijken. Voor deze prijs een uitstekende telefoon waar alles mee mogelijk is

Pluspunten

• accuduur
  • camera
  • 128gb opslagruimte

Minpunten

• grote van de telefoon
  • 1 speaker

Jelle 31-03-2021

Goede accu en selfiecamera

Ik heb deze telefoon met plezier getest. Het is een mooi formaat scherm, maar wel even wennen als je een telefoon hebt met een kleiner scherm. De kwaliteit van het beeld is wel minder dan ik gewend ben. Met filmpjes valt het gelukkig niet heel erg op maar je ziet het wel goed aan de icoontjes op je homescreen. De accu gaat erg lang mee, als je de telefoon intensief gebruikt zon 1,5 dag. De grote opslag capaciteit is erg handig en je moet goed je best doen om de telefoon helemaal vol te zetten. De telefoon oogt door de kunststof achterkant wel een beetje goedkoop in vergelijking met andere modellen van Motorola met een glazen achterkant, maar de telefoon ligt doordat deze nu niet zo glad is wel goed in de hand. De camera maakt overdag goede foto's maar zodra het een klein beetje schemert wordt de foto een beetje korrelig. De selfie camera erg goed en verwerkt het tegenlicht goed als dat erg aanwezig is. Wanneer je opzoek bent naar een smartphone die redelijk goedkoop is maar toch veel opslag en een goede accuduur heeft dan is dit een goede optie.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goede selfiecamera
  • Veel opslagruimte
  • Groot beeldscherm

Minpunten

• Lage resolutie beeldscherm
  • Minder goede foto's met weinig licht
  • kunststof design
  • 1 luidspreker

anoek 31-03-2021

Grote smartphone; grote accuduur!

Ik gebruik nu zo’n 2 weken de Moto G9 Power. Na zo’n 8 jaar samsung een hele stap naar een ander merk, waarbij alles er net anders uitziet. De overstap vergde wat gewenning aan het uiterlijk, en de knoppen die net anders zitten, maar dit wende vrij snel. Wat (nog) niet went is de grootte van de telefoon, dit is namelijk echt huge, en zorgt voor praktische ongemakken, zoals niet meer fijn in de zak zitten, en moeizaam met 1 hand te bedienen. Daar staat wel tegenover dat de accuduur geweldig is. 3 dagen op een accu, terwijl ik best veel mijn telefoon gebruik (spelletjes, whatsapp, facebook, etc). Het scherm is groot, en ik las een lagere resolutie, maar ik merk niet dat dingen blokkerig of onleesbaar zijn. De camera’s maken prima foto’s voor facebook, whatsapp, maar op vakantie zal ik toch wel een echte camera meenemen. De drie lenzen is nieuw, en vooral de groothoek is een fijne toevoeging die ik veel gebruik. De snelheid van de telefoon is voor mij prima, wisselen tussen apps gaat snel genoeg, maar ik ben geen gebruiker van zware apps. De opslag van 128GB is ruim voldoende, en ik verwacht niet dat deze snel vol zal raken. Het uiterlijk van de telefoon is weinig bijzonders over te zeggen, nogal saai en doorsnee. Wat Motorola wel is te prijzen is dat er een hoesje meegeleverd wordt. Dit zorgt voor de eerste bescherming mocht je een ander hoesje aanschaffen. Ook dit hoesje is saai (doorzichtig). Daarnaast wordt er, zoals het hoort, een oplader en oortjes meegeleverd. De oplader laadt de telefoon snel op.
Al met al een prima telefoon al is die toch echt wel te groot voor mij. Dit geeft voor mij de doorslag van het cijfer 7; een ruime voldoende.

Pluspunten

• lange accuduur
  • vlot in gebruik
  • Hoesje meegeleverd

Minpunten

• erg groot!

L van P 31-03-2021

Prima instapper met meerdere dagen batterij

Komende van een Samsung S20 Ultra moest ik even schakelen. Je mag die natuurlijk niet vergelijken met deze Motorola. Puur kijkend naar wat je krijgt voor je geld is het een prima telefoon.
Goed scherm, duidelijke foto's en zoals gezegd een mega grote batterij. Als je de telefoon niet uren per dag gebruikt, gaat hij zo een week mee. Ik ben zelf niet zo'n fan van de vingerafdrukscanner achterop, maar hij doet zijn werk prima.

Pluspunten

• Batterij
  • Compleet geleverd

Minpunten

• bouwkwaliteit. (je voelt scherpe randjes)

Robbert Hoosbeek 30-03-2021

G9 Power, de volhouder onder de smartphones

Voor Kieskeurig mocht ik 2 weken deze telefoon testen. Ik heb zelf een Xiaomi Mi 10 Lite 5G en zal daarom af en toe het vergelijk hiermee maken.

De telefoon komt in een simpele doos met de benodigde accessoires. Niets meer en niets minder. Het toestel is erg groot, maar je krijgt er een grote batterij en scherm voor terug. Bij het opstarten valt al meteen op dat de selfiecamera in een gat in het scherm zit en het irriteerde mij in het begin behoorlijk veel. Je went er wel aan, maar toch zie ik het liever anders.

De resolutie van het scherm is niet hoog en dat in combinatie met het grote scherm maakt dat het scherm niet altijd goed scherp is. Het is vermoeiender om naar te kijken voor de ogen dan andere scherpere schermen. Ook is de backlight niet op alle plekken even helder en heeft het scherm hier en daar last van bleeding.

Het toestel is over het algemeen snel in gebruik, mede door de schone versie van Android die Motorola altijd op zijn toestellen zet. Er zijn enkele kleine aanpassingen gedaan, maar vrijwel allemaal zijn deze handig. Stock Android heeft altijd mijn voorkeur en Motorola doet dit al jaren erg goed. Toch zijn er soms haperingen te merken als je wat meer tegelijk doet of zwaardere apps gebruikt. Jammer, maar voor de prijs van het toestel is dit wel te verwachten.
De batterijduur is echt top. Met gemak hield haalde ik de 2 dagen en vaak ook dag 3 nog. Hier blinkt de Moto G9 Power echt in uit. Helaas duurt het opladen vrij lang, meer dan 2 uur van bijna leeg naar volledig vol. Dit was ik niet meer gewend, want mijn eigen telefoon is binnen een uur volledig geladen.

De camera van een telefoon gebruik ik ook veel, maar vooral om foto’s te maken in huis. Hier valt de kwaliteit regelmatig tegen. Buiten in het daglicht zijn de foto’s prima, maar binnen met minder licht zie je helaas veel ruis en foutjes in de foto’s. Video’s waren ok in kwaliteit, maar ik had beter verwacht.

Al met al doet deze telefoon zijn naam eer aan, want het is een toestel met een geweldige batterijduur. Maar dat is dan ook het enige waar hij in uitblinkt. De andere gebieden vielen mij erg tegen en dat is jammer.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Groot scherm
  • Foto's bij daglicht
  • Vrijwel stock android

Minpunten

• Resolutie van het scherm
  • Camerakwaliteit bij minder goed licht
  • Lange laadtijd
  • Haperingen

Armin Smajic 30-03-2021

De juiste smartphone voor de kleine portemonnee!

Ik heb de telefoon enkele weken mogen testen en kwam tot de conclusie dat het een goede starters telefoon is voor eventueel je kindje of de juiste telefoon voor de wat kleinere portemonnee is.
De telefoon beschikt over een groot en mooi display waar je goed filmpjes op kan kijken of documenten voor school/werk kan doorlezen. De vingerprintsensor werkt uitstekend, wat bij het meest verbaasde aan deze telefoon. Verder heeft deze telefoon een goede overzichtelijke interface die het gebruik makkelijk maakt.

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Vingerprintsensor
  • Opslag
  • Batterijduur

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Geen telefoon voor zware spelletjes

Vlinder 29-03-2021

Super smartphone!!!!

Eenmaal uitgepakt, dacht ik wooowwhhhhh wat een super mooie telefoon en wat een mega groot scherm!!! Ik vind dat deze telefoon echt een mooie luxe uitstraling heeft. Het beeldscherm geeft een mooi helder beeld. Wat ik daarnaast ook zo mooi vind is dat het beeldscherm door loopt tot de buitenrand, dus je kunt je scherm optimaal gebruiken bijvoorbeeld met het kijken van films.

De verschillende camera's die op de telefoon zitten, vind ik goed werken. De fotokwaliteit vind ik ook prima en er zitten veel instellingsmogelijkheden bij de camera. Er zit een selfie camera links bovenin het scherm, die perfect werkt en goede kwaliteit foto's maakt. Echter wanneer ik een spelletje op mijn smartphone speel, zit de camera soms in de weg, het lukt dan soms niet om ergens op te klikken, ik moet mijn scherm dan andersom draaien. Is niet zo erg, ik raakte er snel aan gewend.

De telefoon laadt snel tot 100% en wanneer de accu vol is kan ik hem met gewoon regelmatig gebruik makkelijk 3 dagen benutten. Ontzettend handig vind ik dit in vergelijking tot mijn andere telefoon want daarmee ben ik voortdurend aan het laden. Ik ben heel tevreden over het gebruiksgemak van deze telefoon, hij download snel nieuwe apps en laadt pagina's ook vlug.

De 128 gb is ruim voldoende voor al mijn foto's, video's, apps en bestanden. Erg handig dat ik nu geen keuze hoef te maken in wat ik bewaar.

Tot nu toe is het mij niet gelukt om de app van onze televisieprovider goed draaiend te krijgen op deze telefoon, wanneer ik met deze apps tv terugkijk, blijft deze steeds haperen. Of dit ligt aan de hoge resolutie waarin video's in deze app worden afgespeeld of dat het met iets anders te maken heeft, ben ik nog niet achter. Ik moet zeggen dat andere apps waarin ik video's kijk geen probleem vormen.

De vingerafdrukontgrendeling zit achterop het toestel, daar moest ik eerst even aan wennen, maar werkt eigenlijk heel makkelijk in het gebruik, verder een fijn touchscreen.

Ik ben dus eigenlijk aangenaam verrast door de kwaliteit van deze smartphone.

Pluspunten

• Zeer lange accuduur
  • Laadt snel
  • Super groot scherm
  • Grote opslagcapaciteit

Minpunten

• Selfie camera zit soms in de weg.
  • Films draaien in hoge resolutie gaat soms niet.

Maaike Rost 28-03-2021

Waar voor je geld.

Moto G9 Power
Omdat ik een beetje klaar ben met een ander merk telefoon met hoge aanschafprijzen, ben ik rond aan het kijken voor een android telefoon. En het valt mee niet tegen. Echt veel meer waar voor je geld - een accu waar je u tegen zegt. Met een volle accu kan je 2 dagen goed uitzingen. Bij weinig gebruik zelfs 3 dagen. En dat verwacht je niet als je zo'n groot scherm hebt. - apps en dergelijke werken vlot. -een printje met onze wifi printer was binnen 10 tellen gedaan terwijl het met de laptop problemen geeft. Ook het weer gewoon kunnen aansluiten van een ouderwetse headphone en ondertussen de mogelijkheid om op te kunnen laden was erg vertrouwd. De 128 gb is ruim voldoende om mijn foto’s en videos op te slaan.
Een overstap naar Android was geen makkelijke keuze en soms loop ik wel eens tegen een app aan die niet werkt zoals je wil, maar vaak zijn er dan nog genoeg andere opties. Ben je van plan om hoge resolutiefilms te kijken op je telefoon dan moet je een iets snellere telefoon nemen. Voor al het andere is deze telefoon een aanrader.

Pluspunten

• accuduur
  • mooi groot scherm
  • inloggen met gezichtsherkenning
  • fingerprintherkenning

Minpunten

• Hogere resolutiefilms schokken