OPPO Reno 4 Pro 256 GB / space black / (dualsim) / 5G

• Test panel 9,2 nov 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Reno 4 Pro 256 GB / space black / (dualsim) / 5G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

JKT 06-04-2021
  • Product gekregen

OPPO Reno 4 Pro 256 GB

Na een half jaar gebruik, ben ik nog steeds super tevreden met deze telefoon. Hij heeft ’n mooi, groot & helder beeldscherm, waardoor foto’s/video/games super scherp weergegeven worden, echt top!
Wat ik ook nog steeds verbazingwekkend vind, is de lange accuduur en de súper snelle oplaadtijd

Gul 22-11-2020

Vlotte telefoon met zeer goede camera skills

Ik was geselecteerd om de Oppo Reno 4 Pro 5G een tijdje te mogen testen. Ik had mij aangemeld, omdat ik graag weer een Android wilde testen met de beste specs.
Ik heb voorheen altijd een Android toestel gehad, maar in verband met mijn werk, 3 jaar geleden mijn eerste iphone gekocht.
Nu ben ik op zoek naar een Android die goed bij mijn lifestyle zal passen en daarom wilde ik graag de OPPO testen.

Het toestel ziet er super gaaf uit in de blauwe kleur die ik mocht testen. Het is mat, maar er zit toch een soort mooie glans in. Het oogt heel chic. Het toestel ligt lekker in de handen, geen scherpe randjes en het formaat is prettig en goed te bedienen met mijn korte vingers.
Het scherm is mooi helder bij het opstarten en alles verloopt soepel tijdens het instellen.

Ik wilde gelijk de camera uitproberen, omdat ik hier al veel goed over had gelezen. Ik was meteen onder de indruk. Het beeld beweegt vlot mee en de foto's worden snel en scherp gemaakt. Ik ben vooral onder de indruk van 5x optische zoom. Wauw, alles blijft zo scherp!
De groothoeklens is ook heel fijn, het beeld blijft mooi en je krijgt geen fish eye effect, wat ik vaak heb opgemerkt bij andere toestellen. Ik heb hele mooie foto's kunnen maken met de oppo, die ik helemaal niet heb hoeven editen voor het posten op Instagram. De foto's zijn echt veel mooier dan met mijn huidige telefoon. Veel scherper en kleurrijker.
De video's die ik heb gemaakt zijn erg stabiel. Ik heb gefilmd tijdens het wandelen buiten, wat filmpjes in de auto en het beeld ziet er goed uit.
Wat anderen vooral was opgevallen was de kwaliteit van mijn snaps. De selfiecamera is zo goed, zelfs snapchat kon de resolutie niet verpesten. Ook in het donker heb ik hele duidelijke foto's kunnen maken, zeer handig nu het steeds eerder op de dag donker wordt. Ik ben zo blij met deze camera. Als ik nog iets meer zou oefenen qua technieken, zou ik haast professionele foto's kunnen maken.

De telefoon is verder heel vlot. Ik heb al een heleboel apps gedownload die ik normaal ook zou gebruiken en het geheugen zit al vol voor ongeveer 40GB. Gelukkig heeft het toestel 256GB aan opslag, dus ik kan nog even door.
Het is even wennen aan een Android, maar het is zodanig te personaliseren dat je het helemaal naar wens kunt instellen, zodat je snel de juiste knoppen kunt vinden.
Als laatste wil ik graag nog even benoemen dat de accu super snel opgeladen is. Doordat oppo er 2 accus van elk 2000mah in heeft geplaatst, kun je heel snel weer genieten van een volle lading. Geniaal bedacht.

Ik ben in ieder geval om.

• Hele goede camera
  • Zit een hoesje en screenprotector bij
  • Heel snel opgeladen
  • 5x optische zoom is geweldig scherp

BansieProductions 20-11-2020

Review: Test Oppo Reno 4 Pro 5g

Als gelukkige tester ben ik geselecteerd om de OPPO Reno 4 Pro 5g te mogen testen.
De OPPO Reno 4 Pro 5g is in de markt gezet als een high-end toestel, ook de prijs is hierop gebaseerd, ik heb dit toestel getest voor een periode van 3 weken.

Algemene Indruk:
Het openen van de doos bracht de nodige spanning met zich mee, de doos zelf is erg goed vormgegeven en ziet er indrukwekkend uit, zonder het toestel überhaupt te hebben gezien heb je al een duidelijk gevoel van waarde.
Op de verpakking zie je glimmende 3D letters waarop staat: OPPO Reno4 Pro 5G en in de rechterbovenhoek 12GB/256GB.
Na het openen van de verpakking kom je uiteindelijk bij het toestel waar het allemaal om gaat.
Man man man het toestel valt echt niet tegen. Het toestel is bijzonder slank vormgegeven en heeft een curved scherm waardoor het toestel er enorm elegant uitziet.
ik heb de Galactic Blue kleur ontvangen en deze kleur spat ervan af, persoonlijk vind ik het een erg mooie kleur.
De fysieke knoppen bevinden zich aan de linkerzijde: volume knoppen en aan de rechterzijde: aan/uit knop.
Verder is het toestel uitgerust met een usb-c poort, dit is erg fijn want dit zou betekenen dat snel laden en snelle data overdracht zou ondersteunen.

Scherm:
Het scherm is in een woord te beschrijven en dat is fantastisch.
de 6.5 inch AMOLED-scherm geeft een ongekende kleurervaring en i.c.m. zijn Full HD+ resolutie en een verversingsnelheid van 90Hz plus daarbovenop nog HDR10+ krijg je een ervaring waar je u tegen kunt zeggen.
Zeker na het kijken van een serie op Netflix geeft je i.c.m. het geluid een mooie ervaring, later zal ik nog dieper in gaan op het geluid.
In het Scherm zitten een selfie camera en een vingerafdruk sensor.
De vingerafdruk sensor werk snel en naar behoren, ik heb nog niet meegemaakt dat de sensor mijn vinger niet herkende.

Functies:
WPA 3
Dit toestel heeft een aantal functies die mij aangenaam verast hebben ineen positieve zin.
als eerste de WPA3 SAE (Simultaneous Authentication of Equals) functionaliteit, dit is met name handig wanneer met geldzaken of andere gevoelige informatie bezig bent op een publieke hotspot, of het handig is dat je dit doet is een ander onderwerp maar het gebeurt wel degelijk en WPA3 zal hieraan bijdragen aan jou online veiligheid.
Uiteraard zal het toegangspunt van de publieke hotspot wel WPA3 moeten ondersteunen om hier gebruik van te kunnen maken, in ieder geval is dit toestel er wel klaar voor.

Snelladen
Met de 65 Watt SuperVooC 2.0 kun je echt supersnel opladen, van 4% naar 100% duurde bij mij 32 minuten en dit is best een prestatie, in vergelijking met mijn eigen telefoon waar dit proces iets meer dan 2 uur duurt.
90Hz Scherm
Ook een erg groot plus punt is het scherm dat een maximale verversing snelheid heeft van 90Hz oftewel het scherm ververst 90 keer per seconde, dit zorgt ervoor dat scrol bewegingen vlekkeloos verlopen en geeft een prettige en rustige kijk ervaring.
Willekeurige MAC adressen
Recente toestellen ondersteunen dit ook, maar in de menu van ColorOS was dit makkelijker te vinden en dan bij andere OS types waarbij deze functie dieper in het menu zit.
Een mac-adres dient als uniek identificatiemiddel op het lokale netwerk en wordt door fabrikanten aan een netwerkadapter toegekend. Vanwege het unieke kenmerk van het mac-adres, dat continu door mobiele toestellen wordt uitgezonden, kunnen bijvoorbeeld winkels het gebruiken om mensen te volgen.
Door gebruik te maken van willekeurige mac adressen wordt het voor beheerders (netwerk waarvan jij niet de eigenaar bent) moeilijker om te achterhalen wie de gebruiker is, het kost ze meer tijd om uit te zoeken wie wat heeft gedaan en naar wie dit te herleiden is.
NOTE: voel je absoluut niet onschendbaar hierdoor want netwerk leveranciers bouwen hiervoor algoritmes waardoor het toch mogelijk is om de eindgebruiker te achterhalen, een huis tuin een keuken router die je router die je thuis hebt zal dit waarschijnlijk niet kunnen maar de accespoint van Cisco die ik heb kon wel achterhalen om welk toestel het ging.

Dolby Atmos
Dit toestel beschikt over 2 speakers, een aan de onderkant en een aan de bovenkant.
De speaker die boven zit is weggewerkt in het toestel.
Tijdens het kijken naar een film op netflix merkt ik meteen een groot verschil, voor een telefoon was het geluid uiterst helder en werd er een virtueel surround gecreëerd waardoor ik echt wel genoten heb van de film.
Uiteraard is het geen echt Dolby Atmos dat je krijgt uit een soundbar maar je hoort wel een duidelijk verschil met een toestel die het niet ondersteund.

5G
Dit toestel ondersteund 5G en maakt daarom supersnel internetten mogelijk.
In de praktijk is dit helaas nog niet gerealiseerd waardoor ondanks je op een 5g netwerk zit de snelheden niet hoger zijn dan 4G (LTE), Dit komt omdat er op het moment van schrijven alleen antennes van 700Mhz in het land staan.
in het kort betekent dat hoe hoger het Hz hoe sneller je internet zou zijn.
er zijn verschillende soorten frequenties waar 5G op opereert 700Mhz het bereik hiervan is enkele kilometers, 3,5Ghz een paar honderd meters en de 26Ghz met een bereik van een aantal meters.
in de loop van 2021 komt 3,5Ghz beschikbaar in Nederland maar nu merkt je nog niet echt verschil met 4G.
mijn test resultaten zijn als volgt:
4G: 108 Mbps Down – 70 Mbps Up
5G: 98 Mbps Down – 91 Mbps Up
Wifi: 337 Mbps Down – 263 Mbps Up

Camera
De camera’s die in dit toestel zitten worden op zo een maner gecombineerd dat ze werkelijk voor een verbluffend eindresultaat zorgen.
De optie Film onder het kopje Meer kun je diverse modus gebruiken die erg indrukwekkend zijn.
hierbij kun je kiezen uit 3 varianten Wide – Normal – Macro.
Wide: hierin kiest de camera ervoor op de groothoek lens te gebruiken zodat je een breed overview krijgt waarin je kunt filmen, dit is voornamelijk handig wanneer je in een kleine kamer aan het filmen bent.
Normal: In de modus kun je de camera gebruiken zoals elk ander toestel dit ook zou doen.
Macro: Deze stand vond ik persoonlijk erg handig de camera zoomt automatisch in op een object dat ver weg staat zonder in te leveren op de kwaliteit

Pluspunten

• Mooi Design
  • Kleurrijk Scherm
  • Snel Laden
  • Camera

Minpunten

• Relatief Kleine Batterij

Michelle 20-11-2020

Wat een video's!

Er is genoeg te vertellen over deze telefoon: hij is snel, mooi, handig en maakt prachtige video's! Als je je mobiel veel gebruikt voor bijvoorbeeld mojo, als influencer, of foto-videograaf, kun je hier heel makkelijk mooie beelden mee maken.

Eerste indruk
De eerste indruk bij uitpakken is goed. Er zit al een screenprotector op, voor mij een grote plus. Er wordt ook een beschermhoesje voor de achterkant bijgeleverd, wat erg fijn is. De Oppo Reno 4 Pro voelt degelijk aan en ziet er stevig uit. Hij is ook niet te glad, waardoor de telefoon niet snel uit mijn hand glijdt. Dat heb ik met andere telefoons regelmatig, want mijn handen zijn niet zo groot. De blauwe kleur lijkt op een metallic parelmoerachtig blauw, erg mooi. Het snoer om op te laden is wel erg dik, met een grote kop. De belofte dat hij snel oplaadt maakt hij inderdaad waar: met 30 minuten ben is de telefoon klaar voor gebruik. Fijn!!

Setup
Gaat als een tierelier, de schermen zijn duidelijk, het instellen werkt soepel en simpel. Het lukt mij zelf niet om mijn oude telefoon te klonen, maar dat kan goed aan mijzelf liggen. Android zorgt ervoor dat al mijn apps alsnog automatisch worden geïnstalleerd. Ik gebruik wat veelgebruikte app-icoontjes op mijn homescreen en maak dan nog wat losse screens met widgets erop. Daarbij kom ik erachter dat ik niet makkelijk die screens kan shuffelen in de volgorde die ik wil en ook niet met 1 klik kan verwijderen. Denk dus goed na hoe je je screens wil inrichten. Ook de Google screen met aanbevolen artikelen krijg ik niet weg. Wel heb ik de artikelen uitgezet. Kan ook aan mij liggen, dat ik die opties niet gevonden heb.

Algemeen gebruik
De Oppo opent de apps supersnel en er is geen hapering te merken. Lang geleden dat mijn telefoonervaring zó prettig was. Ook het vegen tussen de schermen, scrollen op internet, typen, alles voelt intuïtief. In de weken dat ik de telefoon heb gebruikt, werkt hij ook heel stabiel. Standaard is er Oppo Relax software geïnstalleerd. Ook krijg je uitgebreid inzicht in je telefoongebruik, met handige opties om bepaalde apps 'uit' te zetten voor focus of in de avond. Ik ben daar wel enthousiast over. De telefoon is redelijk groot, daarom is de optie om de app-icoontjes 'naar beneden te trekken' en dan aan te klikken erg fijn. Zo kun je je telefoon met 1 hand blijven bedienen. De telefoon laadt zoals gezegd megasnel op en na volledig laden gaat hij bij mij, met intensief gebruik, zo'n 1,5 dag mee.

Muziek
Ik zet regelmatig muziek op via de Oppo en het geluid valt mij niet tegen. De Dolby Atmos doet zijn werk, al is mijn vriend wat minder enthousiast. Die vindt het iets te blikkerig. De in-ear oordopjes werken ook prima. Ze hebben een mooi geluid. Mijn oren hebben snel last van dat soort dopjes, maar dat gaat best goed met deze. Wel jammer dat er geen 3,5mm jack op zit, waardoor ik mijn grote koptelefoon niet kan gebruiken. Ook heb ik last van een gekke bug: met koptelefoon aangesloten gaat mijn Spotify ineens heel langzaam en dan weer snel afspelen. Raar. Ik weet niet waar dat aan ligt.

Foto's
Mooie helderheid, witbalans en kleur. Goede bokeh mogelijk. In een handomdraai maak je prachtige foto's. Ik moet wel even wennen aan hoe de verschillende opties zijn onderverdeeld. Foto's kun je in verschillende modi maken, per modus zijn er andere opties. Die moet je dus goed leren kennen om ze makkelijk terug te vinden. Ook kom je per cameraoptie op een andere manier terug naar het gewone scherm. Soms moet je op je 'terug'-toets drukken, soms met een pijltje, soms op een kruisje (dan sluit je camera-app als je op de 'terug'-toets drukt. In het begin heeft me dit wat frustratiemomentjes opgeleverd). Als je de camera op front-camera hebt staan, verdwijnen verschillende modi uit het 'Meer'-scherm. Ik dacht, he, een bug. Maar bij het schakelen naar de back-camera verschenen die modi weer.

* De gewone foto-modus heeft de optie voor Ultragroothoek/macro en AI verfraaiing. Als je kiest voor deze optie, kun je onder 'Meer instellingen' ook nog het kader instellen: van 4:3 naar Volledig bijvoorbeeld, dan pas heb je écht een grote hoek om mee te fotograferen. Prachtige foto's, al vervormen ze natuurlijk wel iets. De macro werkt ook goed, foto's worden prachtig scherp. Dat zit wat verstopt. Je kan hier ook selfies in maken, dan kun je natuurlijk niet kiezen voor ultragroothoek. De HDR optie heb ik automatisch aan, ik heb dus foto's met een mooie verdeling in contrast en belichting. De kleurboost heeft mijn niet overtuigd: die heb ik uitstaan. Er zitten wat zoom opties in, tot 5x. Dat zoomt goed en de foto's zijn toch erg scherp. Ook hiermee kan ik macro-foto's maken, al vind ik de foto's met de ultragroothoek/macro optie wel mooier worden.

* De portretmodus heeft eveneens AI verfraaiing. In de selfie-modus kun je die uitgebreid instellen: een egalere huid, grotere ogen, wallen weg, wittere tanden. Handig voor de Insta-generatie. Zelf vind ik het best ver gaan, maar goed. Ook kun je direct filters kiezen en de hoeveelheid bokeh kiezen. Hierbij zie je wel dat dit kunstmatig wordt toegepast, vooral bij de haren. De overgang van scherpe haren naar onscherp beeld is heel abrupt. Andere opties heb je hier verder niet. Je portretfoto's worden wel mooi!

* De pro expert modus kun je gebruiken om handmatig wat opties in te stellen. Ik heb hier niet zoveel ingesteld, want was heel tevreden over de gewone foto's. Ook hierin kun je kiezen voor groothoek/macro. Hij heet hier niet 'ultra' maar volgens mij komt er hetzelfde op als in de gewone foto-modus. Daarnaast staat hij hierbij automatisch op volledig scherm, in plaats van 4:3 foto's. De telelens werkt erg goed, al moet je wel genoeg licht hebben. De macrofoto's worden hierin erg mooi. Ook de gewone lens maakt heel mooie, evenwichtige foto's qua belichting en kleur.

* Nachtmodus: werkt bijzonder goed, al moet je nog wel íets omgevingslicht hebben. Hij heeft ook een Ultra Dark Modus, toch wordt dat niet zo mooi bij mij. Ook hier is de ultragroothoek/macro optie aanwezig. En een statiefoptie, als je die bij je hebt. De foto's worden duidelijk en vrij licht. Wel is het handig om zo weinig mogelijk te bewegen (zowel onderwerp als jijzelf), want dan komt er toch wat bewegingsonscherpte. Ook hier kun je het kader instellen: 4:3, volledig, 16:9 en 1:1. De verwerking duurt redelijk lang.

Video
Ik ben heel erg te spreken over de stabilisatie-optie van het toestel. Hij filtert het niet helemaal uit als ik tijdens het filmen met hakken aan ren, maar dat is dan ook de meest extreme situatie die ik heb geprobeerd. Prachtig beeld en met stabilisatie aan krijg je zowaar het idee dat de video is gemaakt door een stabiele drone. Kleur is helder, belichting is mooi. AE/AF vergrendeling is superfijn, zodat je beeld niet steeds verandert qua belichting en focus.

* Gewone video-modus: daar kun je vrijwel alles mee. Je kan kiezen voor ultra-stabilisatie en voor de pro-variant daarvan. Zowel met de front- als back camera kun je de hoeveelheid bokeh instellen, wat ook mooi is in beeld. In de gewone video-modus zit ook de nacht-stand. Die zit dus niet in een losse modus, zoals bij de foto's. Bij mij worden daar de resultaten niet zo mooi van bij echt weinig licht. Met gewone straatverlichting is het resultaat prachtig. Filters zijn direct toe te passen en AI verfraaiing ook. Kortom, de video's die ik hiermee schiet zijn direct te publiceren, zo mooi. En wat minder rimpeltjes enzo zijn stiekem ook wel heel leuk om in te stellen. Opties weer voor de ultragroothoek-marco tot 5x zoom, wat dit echt een allround toestel maakt.

* Film-modus: net als bij Pro-Expert foto kun je hier handmatig wat opties instellen, zoals witbalans, sluitertijd. De automatische stand werkt echter zo goed, dat ik dit niet nodig vind om te gebruiken. Je kan in deze optie een raster aanzetten en ook weer stabilisatie. Er is een optie voor landschappen filmen (groothoek), normale video en macro.

*Slo-mo: geeft een verbluffend mooi resultaat. Wat een detail en zonder haperingen. Erg leuk om deze optie uit te proberen.

*Time-lapse: handige optie om bijvoorbeeld voortgang van opbouw/neerzetten spullen/natuur zonsondergang etc te filmen. Werkt handig, snel en goed.

Kortom:
Fantastische functionaliteit. Ik zou wel de verschillende modi iets meer in elkaar integreren. Ook zou ik ervoor zorgen dat je vanuit elke modus op dezelfde manier terugkomt naar het standaard foto-scherm. Dit weegt echter niet op tegen de beeldkwaliteit die je terugkrijgt.

Bugs
- Spotify zwengelt qua afspeelsnelheid als ik oordopjes gebruik
- Persoonlijke inrichting van homescreen en andere screens verdwijnt na update; alle app icons staan er ineens weer.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie video
  • Ultragroothoek en macro
  • AE/AF-vergrendeling
  • Supersnel opladen
  • Snel

Minpunten

• Dikke, stugge oplader
  • Na update waren mijn schermen gereset (icoontjes)
  • Camera- en video-modi versnipperd

J. Tacken 19-11-2020

Top telefoon met perfecte camera’s en zeer lange accuduur

Mijn ervaring met de OPPO Reno 4 Pro is zeer positief.
Het toestel ziet er mooi uit, met een heel aparte blauwe metallic kleur, en een groot, afgerond scherm. Door het slanke design en lichte gewicht (172gr), ligt hij lekker in de hand.

Wat gelijk opvalt, zijn de 3 camera’s aan de achterzijde van het toestel, daar begint de magie. De hoofdcamera heeft 48 megapixels, daarnaast zit er een ultra-nacht-groothoek-videolens met 12 megapixels én een 13 megapixels tele-fotolens op.
Foto’s/video’s worden hierdoor bij lage lichtomstandigheden, zoals ‘s avonds of ‘s nachts, beduidend scherper, mede door de Nachtmodus en de Ultra Steady 3.0 beeldstabilistie.
Aan de voorzijde zit verder een 32 megapixels selfiecamera, voor de beste selfies ;-)...je kunt trouwens de foto’s ook nog retoucheren of opleuken met oa. stickers, kleurtjes, symbolen.
Wil je zelf bijv. diafragma/sluitertijd/belichting nog willen instellen tijdens het fotograferen, kan dat ook.

Het 3D gebogen scherm biedt een hele prettige kijkervaring, waar je makkelijk uren naar kunt blijven kijken. Zeker ook omdat de batterij zo ontzettend lang meegaat, uren langer dan ik nu gewend ben. Verder was ik uitermate verbaasd over de supersnelle oplaadtijd, na 15 minuten is hij al 60% opgeladen, in 30-35 minuten is hij zelfs al helemaal opgeladen! Dat vind ik echt super!

OPPO was voor mij nog een onbekend merk, maar deze Reno 4 Pro kan mijns inziens heel goed concurreren met de andere merken, zeker een aanrader.

Pluspunten

• Zeer lange accuduur
  • Professionele camera’s
  • Makkelijk in gebruik
  • Zeer goede beeldkwaliteit
  • Mooi geluid

Minpunten

• Oordopjes met draad

Danique Hubers 13-11-2020

Zeer snelle telefoon met uitstekende camera's!

Mijn ervaring met de OPPO Reno 4 Pro is dat het een erg fijne en snelle telefoon is. De telefoon is wat groter als andere smartphones. Maar dit vond ik zelf niet storend. Ik vind een wat grotere telefoon zelf wat fijner omdat het beeld dan ook uiteraard groter is. Ik vind de blauwe kleur een mooie kleur omdat je deze niet vaak ziet, en het een beetje chroomachtig blauw is.

De telefoon heeft uitstekende camera’s, ik was verbaasd over het kwaliteit van de foto’s die ik gemaakt had. De telefoon heeft een 48 megapixels hoofdcamera, een 12 megapixels Ultra-nachtvideolens met groothoeklens en een 13 megapixels telefotolens. Die alle drie Ultra Clear Triple LDAF ondersteunen. Hij heeft ook een selfie camera van 32 megapixels erop zitten. Je kan ook in het donker erg mooie foto’s maken omdat er een night modus op zit. Hierdoor krijg je een veel mooier effect als bij gewone smartphones in het donker.

Ik vind de foto’s en video’s veel beter en scherper dan bij andere smartphones. Ook is de telefoon handig in gebruik, hij is erg licht van gewicht waardoor hij makkelijk en fijn in je hand ligt. Ik vind wel dat de helderheid van het beeldscherm in de avond erg fel is, bijvoorbeeld als je in de auto zit kan dit als storend worden ervaren.

De telefoon laad heel erg snel op, en batterijduur is ook best lang vind ik. Ik heb een hele dag op mijn telefoon gezeten en verschillende apps open gehad, en aan het einde van de dag had ik nog meer dan 50% batterij over!

Een minpuntje is de oplader, ik vind de oplader zwaar en aan de grote kant. Ook vind ik het jammer dat je de telefoon niet draadloos kan opladen. Maar dat is het enige minpuntje wat ik kan vinden aan deze telefoon. Ik zou hem zeker aanraden, vooral voor de snelheid van de telefoon en het gebruiksgemak en de kwaliteit van de camera’s!

Pluspunten

• Goede camera's
  • Mooie uitstraling
  • Licht in gewicht
  • Helder beeldscherm

Minpunten

• Zware oplader met groot blok