Sony Xperia 5 II 128 GB / blauw / (dualsim) / 5G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 68 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 5 II 128 GB / blauw / (dualsim) / 5G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bobbert 05-04-2021

Bobbert

Gebruiksgemak, kwaliteit betreft camera's, beeld en geluid.
Werkt snel, voldoende geheugen en dit alles in een relatief handig formaat.

Pluspunten

• Camera
  • Beeld
  • Geluid
  • Menu structuur eenvoudig
  • Formaat

Minpunten

• Formaat, is goed maar liever fractie kleiner
  • Prijs

Tomas 13-02-2021

Beste smartphone voor videos een fotootje

Sony-smartphones zijn altijd goed, maar dit model is geweldig. Een zeer goede camera met applicaties voor professionals. Ik raad deze smartphone ten zeerste aan

Pluspunten

• Camera
  • Pro app
  • Scherm

Minpunten

• Draadloos opladen

Gaurav 07-02-2021

Awesome Sound Quality, Jaw dropping Camera

Background: I am a hiker, can't handle DSLRs. Look for good camera phone with waterproof capabilities. As an audiophile, wish to use it even in regular conditions.
The camera is worth all that they say and more! The build is rugged too. Dropped it a couple of times and still works awesome without any cracks. The audio is immersive and life like.
Coming to the cons of this product: Doesn't offer wireless charging. So, messy wires all over again!
The form factor feels like it is a little too long. As in, the width is perfect, but the length could just be shortened.
Battery: Battery lasts for a day, but could've done more.

Pluspunten

• Camera: Lens Quality
  • Stereo speakers
  • Rugged build

Minpunten

• No wireless charging
  • Too long
  • Could've had better battery

Justin 30-01-2021

Top, mooi scherm en snel

Top telefoon. Snel, mooi scherm en draait clean android. De Sony heeft daarnaast een professionele camera- en video app. Enige nadeel vind ik de vingerafdruk reader, soms reageert hij niet.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Clean android
  • Professionele camera app
  • Professionele video app

Minpunten

• Vingerafdruk kan beter

Hatef Rad 29-01-2021

Great Phone

Really great phone! I am enjoying the advanced apps for capturing great photos & videos. Even though, there is a learning curve to learn how to work with these professional apps, which for a daily user could be cumbersome, but I personally like it.

Coming from an iPhone (iOS interface) it's a bit confusing at first but after a few weeks it already feels better.

I highly recommend this phone.

Pluspunten

• Advanced Apps for Photo & Video
  • Pretty Design & sharp display
  • Great sounds quality
  • Support for 5G

Minpunten

• Ease of use coming from the iPhone world

Frans L 28-01-2021

Geweldig

Wat een fijn toestel. Werkt heel snel. Op het scherm van hoge kwaliteit en verhouding van 21:9 is het heerlijk films kijken en gamen. De camera en de bijbehorende apps zijn heel prettig. Het is wel aan te raden om informatie te winnen over de apps en hoe deze te gebruiken en wat je ermee kunt. Pas dan komt het echt tot zijn recht. Heel fijn ook is dat er geen notch in het scherm zit. En een headphone jack is weer een terug!! Wil je alleen maar snel een foto maken kijk je verder weinig films is dit niet de beste keus. Juist de vrijheid in het aanpassen in de app is het leukste van dit mooie toestel

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • Scherm verhouding
  • Snel
  • Mooi scherm

W Hernik 26-01-2021

Geweldige camera!

Ik vind het super toestel want die heeft een mooi design, de stevige materials, geweldig camera voor een goede prijs!

• Camera

Minpunten

• Groter dan vorige xperia

Dirk 14-01-2021

Goede accu duur.. handig formaat

Ik gebruik al jaren een Sony Xperia telefoon..dit bevalt mij tot nu toe altijd.. goede accu duur en gebruiksvriendelijk!!
Kortom een goede telefoon voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Accu
  • Formaat
  • Grote scherm

Minpunten

• Draadloze opladen

Ksenia 12-01-2021

Office to-go

Een uitstekende smartphone, ziet er stylisch uit met een grote en overzichtelijke scherm. Het is heel handig bij het lezen en corrigeren van tekst (documenten). De camera is bijzonder scherp, op de eerste hand leek het traag te werken, maar dat valt te verhelpen door de instellingen aan te passen. De software is nieuw, op dit moment (januari 2021) nog niet ondersteunt door sommige apps, zoals gallerij en Ar-effects van Sony. Dat wordt hopelijk binnenkort verhopen door updates. De batterijduur is uitstekend, er is genoeg geheugen en ik zie geen vertragingen of belemmeringen in het werk.

Pluspunten

• scherm
  • batterijduur
  • werkflow
  • camera's
  • geheugen en ram

Minpunten

• software
  • compatibiliteit op dit moment

Maarten 11-01-2021

Mooi helder scherm

Ik heb deze telefoon gekozen mede door de camera, en ik ben erg blij met de kwaliteit.
Het scherm is mooi helder, wel in het begin wennen aan hoe langwerpig het scherm is, maar ben er nu erg blij mee. Precies de goeie maat.
Kort om erg tevreden!

Pluspunten

• Camera
  • Scherm

Minpunten

• Plek van de vingerafdruk scanner

Nino 09-01-2021

High performance telefoon

Ik was opzoek naar een telefoon die nog in mijn broekzak past en met één hand te bedienen is. Binnen de high-end categorie is dit de enige telefoon die daaraan voldoet.
Na 6 weken gebruiken kan ik delen dat ik er zeer tevreden mee ben, ik maak zeer intensief gebruik van mijn telefoon en de batterij kan dit makkelijk bij benen. Verder is het apparaat razendsnel met een schitterende beeldkwaliteit. Ook is het heel fijn en makkelijk dat hij waterdicht is en dat ik hem dus gewoon onder de kraan goed schoon kan maken nadat ik bijvoorbeeld in het OV of ziekenhuis ben geweest.
Ook het bijpassende Sony hoesje is overigens naar grote tevredenheid, door de geintegreerde stand is geen pop-socket meer nodig wat nog meer ruimte in de broekzak bespaard.

Pluspunten

• Batterij duur
  • Formaat
  • Stevig
  • Performance

Minpunten

• Super close-up foto's zijn moeilijk
  • Vingerafdrukken op achterkant als niet in hoesje.

A de Kam 01-01-2021

Mooi lang smal scherm,ligt goed in de hand,super snel

Mijn vorige toestellen waren ook xperia telefoons,dit toestel ligt goed in de hand,mooi afgewerkt ,is super snel,maakt zeer mooie foto's,haarscherp beeld ,navigeerd snel tussen programma's,ik kan iedereen dit toestel aanraden,krijg je geen spijt van

Pluspunten

• Super,snel toestel,ligt,goed in de hand
  • Maakt zeer mooie fotos,levendige kleuren
  • Juiste gewicht,goed navigeren,tussen programma's
  • Fijne software,makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vingerdruksensor,reageerd niet altijd
  • Geen draadloos opladen

Twan 31-12-2020

Groot scherm, perfect voor films

Goede telefoon met een langwerpig scherm. Mooi stereo geluid waardoor je een auto precies aan kan horen komen.
Zitten nog wel kinderziektes in de software en compabiliteit van apps. Ik verwacht dat deze na enige tijd verholpen zijn.

Pluspunten

• Perfect voor films
  • Mooi (stereo) geluid
  • Google assistent knop
  • Camera

Minpunten

• Kinderziektes in de software
  • Scherm krast snel

N Valentijn 29-12-2020

Mega camera, erg betrouwbaar

Na een ellendig jaar met een S9+ toch weer gekozen voor Sony, waarom?
Het is al jaren een betrouwbaar merk en dit is weer een telefoon met groot bedieningsgemak en een erg fijne camera. 1 klik en de camera opent om het plaatje te schieten.
Deze 5 II heeft ook een professionele camera functie en dan werkt ie met dezelfde functies als mijn digitale camera.
Games spelen of een film kijken op deze telefoon is ook een belevenis, je hebt letterlijk de bioscoop in je handen met de trilfunctie op het geluid. Waanzinnig gewoon!
Bellen kan je met elke telefoon, internetten ook maar de camera, bedieningsgemak en de (bouw) kwaliteit maken hier wel het verschil.
Its a SONY and nothing else.

Pluspunten

• Camera
  • Functies en opties in camera menu
  • Betrouwbaarheid
  • Superieure sound functie

Minpunten

• Vingerafdruk sensor zit laag met grote handen

C Mulder 29-12-2020

Groot scherm maar toch redelijk compact. goede accu

Al jaren Sony, fijne slanke telefoon. Wel groot toch mijn vorige compact variant. Bevalt goed met de slimme mogelijkheid tot 1 hands bediening. Accu gaat lang mee. Maakt mooie foto's.

Pluspunten

• goede accu
  • helder scherm
  • duale sim

Minpunten

• vingerafdrukscanner minder gevoelig dan z1compact.

V.voncken 28-12-2020

Geweldige telefoon

Een telefoon met mooi OLED scherm, snelle processor en een goede camera functie. Het formaat van de telefoon ligt ook erg prettig in de hand. Tevens het geluidskwaliteit bij het kijken van een filmpje is uitermate goed, wanneer het scherm wordt gedraaid, draait het geluid mee over twee speakers aan beide zeiden. In één woord "top". Deze telefoon is zeker een aanrader!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • OLED scherm
  • Camera kwaliteit
  • Snelheid processor
  • Telefoonformaat

Anoniem 28-12-2020

Kwalitative compacte telefoon met veel pluspunten

De Sony Xperia 5 II heeft veel te bieden. Het is een krachtige handset, die een compacte vorm biedt met een geweldig scherm - inclusief die snellere vernieuwingsfrequentie die voor sommigen wenselijk is - en ook geweldige audio.

Het is ook redelijk goed als een telefoon om te gamen, bestand tegen hoge eisen, biedt een redelijke batterijduur en met een aantal leuke extra functies om gamers te ondersteunen, zoals schermopname.

De camera laat hier een punt vallen. Sony wil zich vergelijken met andere top modellen, maar dit is een telefoon en een telefooncentrische benadering zou het beter maken. Dat gezegd hebbende, het is nog steeds in staat, vooral de hoofdcamera, prima foto's te maken maar het is gewoon niet de beste in zijn klasse.

Aangezien dit een krachtige maar compacte handset is - en goedkoper verkrijgbaar dan veel vlaggenschepen - behoudt de Sony Xperia 5 II veel dat aantrekkelijk is. Zeker, hij heeft meer aantrekkingskracht dan de kostbare Xperia 1 II. Maar opnieuw wordt het geconfronteerd met sterke concurrentie.

Pluspunten

• Mooi OLED scherm
  • Veel instellingen voor camera
  • Afwerking hoog kwaliteit
  • 120 HZ / 60 HZ refresh
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Geen draadloos recharge
  • Camera bij weinig licht niet de beste

Paul RH 27-12-2020

Nu nooit meer een iPhone

Mooi helder scherm. Perfecte camera voor perfecte foto's. Werk heel goede samen met OneDrive. Everything I need :-)

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Gebruiksvriendelijk

Patryk 26-12-2020

MUST HAVE

Groot scherm, echt goed kleuren en kwaliteit. Accuduur is ook prima. Mooi fotos en filmpjes.
Alle games lopen soepel. Dit is echte MUST HAVE! goedkoper! Beter dan een samsung en andere smartphones

Pluspunten

• Kleuren
  • Groot scherm
  • Snel
  • Compact
  • Camera

Minpunten

• Interface was stukje beter in xperia xz3

Peter fisher 23-12-2020

Good size, great camera app, good sound speakers

I have had Xperia phones for years now because of their quality and reliability. The new Xperia 5ii has a great size and a really good camera which is why I chose it.

Pluspunten

• Camera
  • Width
  • Speakers

Minpunten

• Length

Yigit 20-12-2020

Super Scherm en Camera Mogelijkheden

Met deze toestel heb je een fantastische scherm van 120 Hz verversingsnelheid en je hebt als het ware een professionele Sony camera in je zak. Ik heb het nog niet eens over de kwaliteit van stereo geluid met dynamische trilling functie erbij. Je kunt de scherm splitsen in twee zodat je bijv. terwijl je aan het Whatsappen bent tegelijkertijd ook een YouTube video kunt kijken.
Batterij gaat ook lang genoeg mee maar er zijn toestellen met een grotere batterij capaciteit.
Bovendien, op deze toestel kun je ook je Play Station games spelen !
En het toestel kan ook makkelijk met een hand bediend worden dmv een functie die het functionele scherm verkleint.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Luidsprekers
  • Snelle processor

Minpunten

• Misschien de batterij van 4000 mAh
  • Geen wireless charging mogelijk

Leo 18-12-2020

Fantastische Smartphone

ik ben heel enthousiast over deze smartphone, werkt fantastisch, maakt prachtige foto's. De video's zijn zo mogelijk nog mooier. De instel mogelijkheden voor foto en film zijn zeer uitgebreid

Pluspunten

• Foto's
  • Film
  • Gebruiksgemak
  • Instel mogelijkheden

Minpunten

• Beetje slipperig in mijn handen

Tom 16-12-2020

Zeer langwerpige telefoon. 21/9 dus wel black bars bij meeste YouTube etc. Maar voor websites en typen erg handig. Ook zeer goed met een hand te gebruiken, alleen beetje lastig notificatie balk naar beneden te halen omdat ie zo hoog zit.
Vingerprint altijd handig. Maar geen gezicht herkenning. Google assistent knop niet te herprogrammeren, maar denk dat dat de schuld is van Google.. wel een camera knop, met twee stops (zoals bij echte camera's). En natuurlijk een 3.5 mm jack.
Software redelijk standaard android, wel veel bloatware (Facebook, Netflix, Amazon, Call of duty(!?), etc.) Dus hoop op lange software support ondanks lage gebruikersaantallen.

Pluspunten

• 120hz
  • Geen notch
  • 3.5mm jack
  • Vingerafdruk
  • Batterij management

Minpunten

• Lage gebruikersaantallen
  • Bloatware
  • Super glad (moet wel case hebben)
  • 5g handig voor toekomst maar nog niet veel sneller

HJ 15-12-2020

Mooi helder scherm, prima accuduur, fijne foto mogelijkheden

Fijn toestel qua afmetingen met zeer goede camera's en instelmogelijkheden als op een fototoestel (diafragma, belichting, etc). De 5ii heeft heel zuiver geluid dat uit de achterkant lijkt te komen. De batterijduur is prima, en gaat minstens een dag mee bij redelijk intensief gebruik. Een echte high-end compacte Android telefoon die beter in m'n broekzak past dan de 1ii.

Pluspunten

• Camera
  • Afmeting
  • Batterijduur
  • Prijs

Minpunten

• Google assist knop is overbodig

Erik ten Klooster 15-12-2020

Anders maar goed

Ik ben een liefhebber van fotografie en miste bij mijn iPhone het instellen van de camera. Omdat Premium producten toch mijn voorkeur heeft heb ik dit toestel aangeschaft. Het toestel voelt goed in de hand en het scherm en geluid zijn perfect. De eerste indrukken van de camera zijn goed. Geen problemen met Google assistant knop. Minpuntje vingerafdruk scanner pakt niet altijd in 1 keer.

Pluspunten

• Camera
  • Mooie afwerking
  • Geluid
  • Snelheid

Minpunten

• Vingerafdruk scanner