Huawei Ascend Mate 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend Mate 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

50Martin 28-06-2015

Het is een prima toestel. Als je een toestel neemt van 6 inch, weet je dat je broekzak aan de ruime kant moet zijn. Toen ik hem kocht, november 2013, was hij al verouderd. Cell Broadcast is niet mogelijk, Dus NL-Alert ontvangen is er niet bij. Als je hierover vragen stelt bij Huawei krijg je, behalve het standaard mailtje dat je binnen 3 dagen antwoord krijgt, nooit meer wat te horen.Ik heb het 3 maal geprobeert, 3 maal niets. Erg jammer en slordig.

pell26 04-04-2014

Prachtig ding om mee te pronken. Had eerst iphone 3 maar deze is beter.
Hoesjes haal je via de Chinese site lightinthebox. Kan alleen nog niet inloggen op onze schoolwifi, terwijl de thuiswifi normaal is te ontvangen. Kocht hem voor 211,- euro in de aanbieding. Ik wachte eerst op de mediapad X1 maar die is er nog niet media april 2014. Dat is ook een geweldig apparaat., maar ook 2x zo duur. daarom koos ik voor de Mate. goedkoop en geweldig apparaat.

Dylan-024 21-02-2015

Hallo. Een korte vraag. Begrijp ik het goed dat u de huawei ascend mate 7 voor 200 zoveel euro heb gekoch? Want ik ben zelf ook aan het twijfelen of dat ik er een neem maar zag dat de prijs rond de 450 zat. en waar heeft u hem dan gekocht? Want dan zou ik graag van u de site willen hebben. Mvg Dylan

pell26 28-04-2014

3 mnd in gebruik nu. Sta nog steeds achter deze aankoop. Fantastisch ding. Past gewoon in mijn zak.
Kan lekker krantje lezen, emailen enz. Nu ook wifi van mijn werk, was een instelling veranderen.
Zou hem zoweer kopen. Kijk op chinese sites voor hoesjes, lightinthebox, ali.com, etc. Bestelling duurt 2 weken maar dan krijg je het ook.
Toppertje in gebruik.Beter dan iphone,vind ik.

benencon 11-08-2013

Huawei Ascend Mate: grote telefoon met enorme accuduur.

Ik was dus op zoek naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn HTC titan Windows phone,mijn sim only abonnement zat er bijna op dus ben ik gaan kijken welke mogelijkheden er nu waren.

Via Tweakers ben ik gaan vergelijken mijn wens was nu om een abonnement te nemen waar je een gratis toestel bij krijgt, de HTC Titan heeft een scherm van 4.7 inch maar ik wilde wel eens een grotere phone hebben.

Dus op zoek naar een smartphone van 5 inch of iets groter maar overal zou ik dan moeten bij betalen en daar had ik geen zin in,en opeens kwam ik deze Huawei Mate tegen bij Coolblue de provider is Hollandse Nieuwe en het toestel is gratis voor 24.50 p/m.

Na wat reviews en youtube filmpjes gezien te hebben die over het algemeen positief zijn dacht ik deze gaat het worden.

Bij T-Mobile betaalde ik 17 euro p/m dus nu 7.50 euro meer maar met de Huawei Mate erbij had ik dat er wel voor over,samen met mijn vrouw naar Coolblue om deze Mate eens van dichtbij te zien.

Aangezien haar abonnement ook afloopt was zij ook op zoek naar wat anders het eerste wat ik dacht toen ik de mate in handen had was oei wat een grote phone maar wel een mooie.

We hebben beide de Huawei Mate aangeschaft want mijn vrouw vindt het ook een mooi toestel ondanks de grote.

Dan nu de gebruikers ervaring:

Design: groot en strak

Het toestel ligt ondanks zijn grote formaat goed in de hand de randen en de achterkant zijn van plastic, maar het lijkt wel een soort rubber coating dus hij valt niet snel uit je handen.de achterkant kun je er niet afhalen de simkaart plaats je aan de bovenkant en de micro usb zit aan de linkerkant.
Past hij in je broekzak? jawel als die wijd genoeg zijn met een strakke broek zal het het wat minder zijn.De Huawei mate zit stevig in elkaar want het kraakt nergens.

Scherm groot en mooi

6.1 inch groot en maar een 1280x720 scherm is dat wel genoeg? De huidige top toestellen hebben een Full Hd resolutie maar die zitten dan ook in een andere prijs klasse,voor mij is het scherp genoeg ik ga niet met mijn neus er boven op om naar pixels te zoeken. Het ips scherm is van een goede kwaliteit want de kijk hoeken zijn erg goed en de kleuren spatten van het scherm af, Ook de helderheid kan flink omhoog zo dat je buiten ook alles goed kan zien.

Hardware: een eigen quadcore

De processor is een HiSilicon K3V2 quadcore die draait op maximaal 1.5 ghz niet te vergelijken met de huidige top toestellen,waar kun je deze dan mee vergelijken nou met de top toestellen van vorig jaar zoals de htc one x en de galaxy s3 niet slecht dus.Ik heb het spel Real Racing 3 uitgeprobeerd om te kijken of deze ook vloeiend draait en dat was geen probleem.

Browsen op het internet

Deze phablet heb ik genomen voor het grote scherm omdat ik meer internet dan bel en dat gaat heerlijk op dit grote scherm pagina,s worden snel geladen sneller dan op mijn htc titan en ik hoef nu minder in te zoomen.

Video en foto gebruik

De Mate maakt redelijke foto,s maar meer ook niet over de video recorder ben ik meer dan te vreden.Full hd kan in 1080p met 30 fps of met stabilisatie aan dan krijg je 24 fps, over de kwaliteit van de video,s ben ik wel te spreken die zien er goed uit.

Accuduur

Met een accu inhoud van 4050 mAh verwacht ik wel een dag door te komen en daar in stel hij mij niet teleur, bij zwaar gebruik moet je 2 dagen kunnen doen en bij licht gebruik meerdere dagen.De accu lader die er bij zit lijkt wel een snel lader want hij is binnen 2 uur weer opgeladen.

Software en skin:

De Ascend Mate is uitgerust met Android 4.1.2 met een eigen skin van Huawei, de Emotion UI, dat betekent dat je geen app drawer hebt want alles staat op home screens een soort van Apple ios. ik was er snel aan gewend en vindt het heerlijk werken.Of Huawei ook snel is met android updates weet ik niet maar we wachten het af.Huawei had er een full hd scherm in kunnen zetten en een snellere Quad core maar voor mij is het snel genoeg ,alles loopt soepen zonder haperingen.

Conclusie

pluspunten

Superieure accuduur
Mooi scherm
Behuizing voelt goed
Bel kwaliteit is goed over en weer

Minpunten

Soc schiet grafisch iets tekort t.o.v high end toestellen
Schermresolutie full hd was mooi geweest maar niet een must
misschien te groot voor veel mensen en broekzakken
Bel volume had wat harder gemogen

Zou ik deze telefoon aanbevelen aan iemand anders ja hoor voor de prijs van een los toestel hoef je het niet te laten,en als je gaat browsen werkt dat heerlijk met dit grote scherm.

Marion.42 02-11-2013

Weet u misschien waar ik een nederlandse handleiding kan vinden..........................................

pell26 04-04-2014

Geen probleem met enige wifi? Kan onze schoolwifi niet inloggen . rest ziet hij wel.