LG Optimus L7 II 4 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus L7 II 4 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

els 07-11-2015

prima toestel ,doe me maar zo n zelfde na bijna twee jaar alleen wel met meer geheugen want dit is echt te weinig, paar apps en vol, kan ze ook soms niet verwijderen , belachelijk.Kan ook niet over zetten naar extra micro cd....??? vreemd

Annasi 17-01-2016

Ik heb hetzelfde. Dat is echt een manco vind ik.

heyhoihallox 04-04-2015

Ik heb deze telefoon nu bijna een jaar en heb spijt van mijn aankoop. De frontcamera is van slechte kwaliteit en de gewone camera gaat niet goed met de lichtval om (overbelichte foto's of juist te donker). Verder is het intern geheugen geen 4 GB, maar 1,8 waardoor het voor mij met 6 apps en c.a. 50 foto's onmogelijk is om nog maar iets te installeren.

Het geluid werkt opzich prima, ook kunnen de meeste apps geïnstalleerd worden en doet de wifi het vaak wel. De batterij gaat lang mee en opladen gaat snel. Maar ondanks deze voordelen verlang ik al sinds lange tijd naar een beter toestel.

johanbraaksma 06-12-2014

Heb deze telefoon bijna een jaar nu en word met de week slomer en slechter in gebruik. De telefoon valt vaak uit, reset zichzelf waardoor ik alles opnieuw moet instellen en kan bijna geen enkel spel draaien. Als eerste zit er niet de 4G intern geheugen bij die er eigenlijk wel bij moet zitten (ik heb maar 1,8G). Het RAM-geheugen is ook te weinig als wat er eigenlijk in moet zitten wel 200MB te weinig!!!

De processor kan ik al helemaal over klagen, deze processor kan bijna geen enkel spel draaien omdat hij niet goed genoeg is. Sommige app's lopen zo hard vast dat je je mobiel moet uitzetten en dan weer helemaal aanzetten. Bellen en sms's werkt maar half en whatsapp'en doet het de helft van de tijd ook niet omdat de telefoon niet automatisch synchroniseert en je dus handmatig moet checken of je bericht hebt.

Al met al een telefoon die niet doet wat hij moet doen. Een mobiel hoort handig te zijn omdat hij taken als het synchroniseren van berichtten doet maar dat moet je allemaal zelf doen wat soms zorgt voor veel frustratie.

GeKo79 09-11-2014

Een absoluut minpunt van deze telefoon is het lage interne geheugen, waarbij sommige apps alleen maar op het interne geheugen kunnen worden geïnstalleerd (ipv op de grotere sd-kaart). Ondanks het grote interne geheugen kun je op 1 gegeven moment geen apps meer downloaden omdat het interne geheugen volzit met de vereiste android-apps van Google! De telefoon geeft dan de melding dat er geen opslagcapaciteit is.

truton 02-09-2014

Deze telefoon gekregen van mijn zoon, ja beter kan toch niet?
Na een half jaar begonnen de problemen echter, bellen en de ontvanger hoort mij niet.
Telefoon naar de servicedesk gezonden, probleem verholpen denk je dan.
De eerste beste relatie gebeld, wat dacht je? Zelfde probleem ze horen mij weer niet.
Nogmaals gemaild met de service desk, maar geen response meer. Herhaald gemaild en voorstellen gedaan, echter geen response.
Al met al een terleurstelende ervaring met dit model of te wel met LG.

truton 21-12-2014

Na nogmaals contact met lg is de lg nagekeken en wat dacht je wat? Probleem opgelost.
Jammer dat de eerste keer het probleem niet verholpen was, had ik een beter gevoel over de lg l7 II en reactie kunnen geven die het waard is.

wsf 30-11-2014

Ik heb dat ook, maar ben er achter gekomen dat als je de telefoon op stil hebt de mensen je niet horen als je belt. Als je de telefoon in de normale geluidstand hebt horen ze je wel.
dat is natuurlijk niet zoals het hoort, maar zo kun je er wel mee om gaan, als je weet hoe het veroorzaakt wordt.

Peter3109 29-03-2014

Sinds een half jaar de LG L7-II in gebruik en eigenlijk heel tevreden met het apparaat.
Nadelen:
Eigenlijk vind ik hem nog nog wat aan de grote kant, maar dat is eigenlijk het enige nadeel. 3.5 of 4 inch is wat mij betreft groot genoeg, maar dat is persoonlijk. Alle andere telefoons destijds hadden andere zwaarder wegende nadelen als het formaat alleen....
Qua afwerking is hij wat plasticachtig maar na een half jaar zonder hoesje en screenprotector gebruikt te zijn is er niets kapot en bekrast. Toevallig vandaag het bijpassende LG hoesje besteld (CCF-220)
Voordelen:
Telefoon draait op Android 4.1.2 en is heel stabiel. Gebruik is met name facebook, whatsapp, agenda, wat nieuwssites bekijken en af en toe radio luisteren. Ook wordt er met regelmaat een fotootje geschoten met de telefoon. Deze zijn bij voldoende licht heel acceptabel en scherp om naar te kijken. (Dat is een echte meevaller) De telefoon is voor mij snel genoeg. (Heb van het werk een Blackberry 9900, waar ik ook best te spreken over ben...) en die is slechts marginaal sneller voor mijn gevoel.) En natuurlijk de accu van deze LG..... In de regel haal ik moeiteloos twee dagen met regelmatig even chacken van mail en social media. Ik heb er ook angry birds op gespeeld en dat liep heel vloeiend. Verder geen game ervaringen.
Kortom:
Voorlopig wil ik hem zeer zeker niet kwijt. Kost weinig, maar je hebt wel wat. Hij is absoluut niet het predicaat instap-smartphone waardig m.i.

jandeman63 07-02-2014

Na meer dan een half jaar de telefoon te hebben gebruikt is het tijd voor een review.
Mijn keuze voor deze telefoon waren destijds het niet te grote scherm en de grote accu capaciteit. Wat de gimmicks betreft, die kende ik niet en kon ik weinig bij voorstellen. Meteen bij aanschaf een hoesje en een screenprotector mee besteld maar hier komt een een waarschuwing voor iedereen. Niet alle src. protectors hebben een juiste gevoelig doorlating. Het gevolg was dat ik de telefoon bijna had teruggestuurd omdat hij zo slecht was te bedienen. Toch maar als test de protector verwijdert en probleem was weg. Er zit nu een ander (chinees) merk op en die is prima.
Wat bevalt mij na een half jaar. de accu is groot en inderdaad dat merk je wel. Ik ben geen grootverbruiker maar 2 dagen haal ik makkelijk. Ook de standby tijd is prima. Er zijn zat telefoons die in standby nog als een V8 motor staan te zuipen.
Het scherm bevalt ook. Het is helder en de kijkhoeken zijn goed. Er zit een optie slim scherm aan op net als de samsungs en dit werkt prima als er genoeg omgevingslicht is. quickmemo is een soort srceendump waar je op kan schrijven en je kan dit versturen naar facebook t/m whatsapp toe, erg handig. De bouwkwaliteit voelt goed en alles werkt nog zoals op dag 1.
Wat bevalt minder. Nou eigenlijk niet zoveel. Het toestel is niet de snelste uit de klas maar de vertraging is constant . Ik kanme voorstellen dat mensen zich storen maar er is goed mee te werken. Een groter minpunt is het kleine interne app geheugen. Ik kom er net mee uit maar een 8 gig zou het leven aangenamer kunnen maken. Een sd kaartje kan er wel in. Er is een software aanvulling waardoor je met 2x tikken je scherm aan kan zetten en dit werkt. Helaas werkt het ook als je de telefoon op tafel legt. Als je 2x op de achterkant klopt gaat ie ook aan. In het menu kun je de optie wel gewoon uitzetten.
Voor mensen die hun sim niet willen verknippen. deze heeft het grote formaat.

Ik heb even een Optimus G in bezit. Dit is een quadcore 4.7 inch maar dit is een toestel waar ik niet blij mee ben. Aan/uit toets gaat te licht. slim scherm aan werkt heel slecht en in standby ben je ook net na fabrieksinstllingen en alle sync,wifi en bleutooth uit in een uur 15% accu kwijt.
Ik houd het bij de L7 II !!

Henk7 03-09-2013

Nadat ik 2 jaar heb gespeeld met een Samsung Galaxy Gio waar ik heel tevreden over was, ben ik overgegaan tot deze volwassen telefoon.
Ik was verrast door de vele mogelijkheden, de snelheid en het grote display.
Via de Google back-up kon ik bijna alles meenemen naar de nieuwe gsm.
Ik heb deze telefoon echter aangeschaft omdat ik las dat de batterij van deze alleskunner lang mee zal gaan. Echter met een volle accu naar bed gaan en 30% kwijtraken terwijl er niets aanstaat, behalve mijn wekker was wel even schrikken. Geen wifi, sync, roaming etc. en met juice-defender op de achtergrond. Na lang zoeken vond ik de opties om de services van alle apps uit te zetten.
Bij mij blijkt alles te blijven werken op een programma na.
Ik heb ook de pas gedownloade updates teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Nu blijkt de accu het veel langer vol te houden Juice defender heb ik vewwijderd omdat deze aangaf niet veel meer te besparen dan 3%.
Via batterijverbruik blijkt dat MEDIA veel minder verbruikt. 13% nu tegenover 37 % voorheen.

Enige minpunt blijft de aan-toets in het midden. Deze moet echt goed worden ingedrukt.

Pvdw71 27-08-2013

Ik gebruik deze telefoon zakelijk. Echter heb ik nu een spontane scheur in mijn scherm. Dit is gebeurd terwijl de telefoon gewoon rustig op tafel lag???? De telefoon voldoet echt prima in alle opzichten. Ik ben benieuwd of er meerdere een spontane scheur hebben in hun scherm. Dit is het enige kleine nadeel.

jandeman63 19-06-2013

Ik wordt wat ouder en daarom wilde ik een telefoon met een wat groter scherm. 4.3 inch was wel de max. en ook de totale maten van het toestel zijn belangrijk.Ook batterijduur vind ik belangrijk. Na lang speuren en vergelijken bleven er 2 toestellen over. de samsung S2 plus en de LG Optimus 710 L7 ii. LG heeft op mijn 2 eisen de meeste punten gescoord en daarom heb ik die gekocht. Omdat ik lang moest wachten op het toestel(i.v.m net leverbaar) heb ik tussentijds een HTC one x gebruikt en mijn oude toestel de HTC desire S en dat is meteen mooi vergelijkings materiaal.
Toestel ziet er netjes uit. Accu volledig opgeladen en daarna Sim en Sd kaart erin.
Het scherm is prima maar je hebt geen auto sensor voor de scherm verlichting. Je kan wel makkelijk via een swype bij de instelling om dit aan te passen. De software standaard op het toestel is prima en ik mis de Sense van htc niet echt. Er zijn verschillen en dat is het. Van de accuduur had ik hoge verwachtingen en het toestel maakt het redelijk tot goed waar. Nu na 2 weken presteert de accu beter als in het begin en heb al een keer 2 1/2 dag gehaald. Schermhelderheid terugzetten doet veel voor je verbruik. Standby verbruikt hij bijna niets en dat is fijn. Accuduur op de one x is slecht max 1 dag en op de desire s max.2 dagen met minder gebruik.
De camera van 8 megapixels is prima en de flits vind ik goed fel. Camera presteert bijna net zo als de one x en beter dan de desire s.
Minpunten? ik heb er eentje met een uitleg/vraag erbij.
het toestel heeft last van een vertraging. Hij hapert een beetje bij bedienen en soms is dat ronduit irritant omdat het niet altijd zo is. Krijg af en toe het symbian gevoel terug en dat is zeker niet goed. O ja de One x is echt super snel zonder lag...echt perfect en mijn oude desire s doet dit ook beter.
Ik heb er een screenprotector op zitten en heb het gevoel dat mijn scherm hier niet altijd goed op reageert. 1 hand bediening met duim is ronduit slecht maar met 2 handen prima terwijl de grotere one x wel met 1 hand te bedienen is(ook met protector). Dit lijkt dus een gevoeligheids issue dus als iemand hier een antwoord op heeft graag.
Nog 1 dingetje, staat je scherm lang aan bij b.v. navigatie dan gaat het toestel de helderheid terugzetten omdat ie anders te heet wordt en de afleesbaarheid in de auto is dan niet meer optimaal.
Tot nu toe wel een positief gevoel bij LG en mocht er nog iets opduiken dan vul ik mijn review aan.

jantje21 18-06-2013

De LG l7-II, is mijn tweede smartphone van LG. De eerste was de optimus black en omdat ik daar tevreden mee was (ondanks twee keer gerepareerd onder de garantie) weer voor een LG gekozen, dit vooral vanwege het formaat van de telefoon, een 4,3 inch scherm vind ik genoeg. Ook dit is weer een prima telefoon, en de prijs kwaliteit verhouding is daarom een 10 waard.

Het scherm is mooi en helder, maar in de zon moeilijk leesbaar, op dat vlak deed de black het beter. Maar ach zoveel zon hebben we niet in Nederland...

Het design is mooi en de telefoon ziet er luxe uit, wel 'kraakt' het achterkantje zo nu en dan, deze had wat steviger gemogen, wat bij de black wel zo was. Gebruiksgemak is verder prima, typisch android, met enkele functies toegevoegd door LG. Telefoon is voor zijn prijsklasse redelijk snel en wel echt een verbetering ten opzichte van de optimus black, al blijft de telefoon logischerwijs op dit vlak wat achter ten opzichte van de (duurdere ) concurrentie.

Al met al een prima telefoon voor het geld, die hopelijk weer twee jaar meegaat (de black doet het overigens nog steeds )

Kuijpers78 15-06-2013

Na vele malen de nieuwere toestellen van o.a. Samsung , Eriksson en Nokia te hebben gehad was ik het zat, leuke toestellen met echt alles er op wat je gemiddeld niet nodig heb maar wel leuk is om te hebben.
Al deze dingen hadden voor mij alleen wel een paar nadelen. Een telefoon paste gewoon niet meer in je broekzak, nee het concept een koelkast bij je dragen werd in mijn ogen steeds reëler. Het niet kunnen plaatsten van een telefoon in mijn broekzak, en als hij dan eenmaal na aardig wat hangen en wurgen in je broekzak paste, hem er niet meer uit kunnen krijgen om je dan in alle vormen en houdingen te wurmen om hem dan net te laat te kunnen opnemen... voor mij dan ook nog eens de grootste ergernis namelijk de batterij. Het deed me sterk denken aan een mop die ik heb gehoord over het eerste elektrische vliegtuig van de Belgen; leuk, stoer, maar vloog net zo ver als dat het draad van de oplader het toe liet. Bijna de dag kunnen vol maken met 1 batterij en angstvallig een reserve batterij in je broekzak
omdat je stilletjes weet dat hij het toch niet gaat redden.
Na bijna de hoop te hebben opgegeven gaf een breed grijzend en trotse LG medewerker aan " He Life's Good" wij hebben een toestel die past bij jou wensen, eerst zien dan geloven sprak het wijzere deel van mijn hersenhelft. Er werd een tamelijk klein doosje neer gelegd en voor mij verbreedde de glimlach van de zelfverzekerde LG medewerker tot een uiterste. De L7II van LG.
Een elegant toestel met een stijlvolle achterzijde en een zeer handzame maat lag voor mij. Sceptisch door mijn ervaringen met de andere toestellen ben ik er toch maar mee aan de haal gegaan. Het toestel gleed in mijn broekzak en zonder een greintje aan pijn ging ik zitten in de auto.
Een snel contact met mijn handsfree apparaat en al babbelend met mijn grootste fan (moedertje) ben ik naar huis gereden. Na een uur alle updates van de buurt, familie en meer te hebben gehoord heb ik het gesprek beëindigt, haalde in een snelle handeling het toestel weer uit mijn broekzak en zag tot mijn verbazing dat het toestel/ batterij nog niet buiten adem was sterker nog, nog zo goed als vol.
Die avond heb ik het toestel eigen gemaakt, telefoon nummers, mail-accounts, whatsapp, candycrush, you-tube, wordfeud, zaklamp, foto's, downloads en andere instellingen waren de invulling van mijn avond. De telefoon heb ik daarna een fijne nacht gewenst omdat mijn batterij (ik) opgeladen moest worden door middel van een goede nachtrust.
Die ochtend stond mijn telefoon nog dapper op een halve batterij. Normaal had ik al als een malle mijn telefoon moeten opladen. Maar de L7II had nog pit genoeg. Pas na nog een dag intensief gebruik heb ik hem, ondanks het restje batterij wat er nog over was, aan de oplader gelegd.
Heerlijk om zo de stress van het opladen eindelijk naast je neer te kunnen leggen. Je weet gewoon dat de L7II van LG het aan kan. Voor mij zijn dit de twee grootste items die een telefoon maken of breken: handzaamheid en batterij duur. Wat snelheid en gebruiksvriendelijkheid kan ik alleen maar positieve woorden opsommen, ik merk dat ondanks mijn ruime ervaring met de toestellen door de tijd heen, dit toestel meer kan dan dat ik weet. Ik raad jullie de L7II van LG met overtuiging aan, in de huidige tijd heb je gewoon iets nodig wat langer mee gaat. De L7II van LG doet hun slogan eer aan!! " Life's Good".

BramdB 03-06-2013

Ik heb dit toestel nu iets meer dan een week in bezit.
Een leuk toestel voor niet al te veel geld
De keuze viel voor dit toestel omdat deze naar verhouding een behoorlijke accu heeft.
Toch moet ik zeggen dat ik meer verwacht had van de tijd die ik zou kunnen doen met 1 lading.

Hiervoor altijd HTC gehad nu de overstap LG.
Ik vind zowel de vormgeving van het toestel als ook van de android (schil) mooi.

Wel zijn er dingen die ik mis. Zo kan ik het op mijn toestel niet zo instellen dat als de mail van de server verdwenen is hij deze ook van het toestel verwijderd.
Mis de functie dat de helderheid van het scherm zich automatisch aanpast.
Ook vind ik het geluid minder dan je in deze tijd mag verwachten.
Er zit alleen een quick instal bij in de doos en geen normale gebruiksaanwijzing

Wat me nog het meest irriteert is dat als ik ergens in de zon (op een terrasje zit) daar bijvoorbeeld gewoon mijn berichten bekijk dit onmogelijk wordt. Dit komt vooral omdat de helderheid van het toestel dan terug gezet wordt naar zo'n 60% en niet meer omhoog is aan te passen. Dit omdat het toestel te warm zou zijn. Hiermee is het toestel op een terras zo goed als onbruikbaar.
Dit is dan ook iets waarvoor ik maar eens contact ga zoeken met LG. Ben benieuwd hoe snel ik hier reactie op krijg en hoe ze dit gaan of kunnen oplossen. Bij HTC was dit altijd prima.
Laat dit zeker hier weten.

jandeman63 13-06-2013

Ik gebruik op mijn lg de app Brightness level disc. Deze heeft 4 standen die je snel kan selecteren vanaf je startscherm.

Paul1157 03-06-2013

De LG Optimus L7II P710

Een snelle , vriendelijke, handige telefoon.
De weergave van het beeld/display is mooi. Helder en kleuren strak in een mooie kast.
De snelheid is super. Keuzes maken, doorschakelen alles gaat even makkelijk en snel.
Over de applicaties is goed nagedacht. Wat er in zit, ga je waarschijnlijk ook echt gebruiken. Mapjes maken, sorteren van je gegevens. Bijvoorbeeld heel snel je contacten anders en handiger indelen.
De camera is eenvoudig te gebruiken de weergave van de opslag hiervan is ook duidelijk en vriendelijker.
Het formaat is goed, niet te groot en zeker niet te klein, mooi en strak van uitvoering.
De batterij tov de black is super je hoeft hem maar 1 X per 2 dagen op te laden.
De telefoon is een design van deze tijd. Niet voor een klein groepje, maar voor iedereen.
Zeker ook voor de senioren, zoals ik… Echt gebruiksvriendelijk, en snel mee te leren omgaan. Ik verbaas me elke dag nog over de mogelijkheden.

MaikelG29 27-05-2013

sinds een paar weken de LG in mijn bezit en vind het een prima telefoon.
het beeldscherm is goed duidelijk, hij is fijn in gebruik en makkelijk te bedienen.
de foto's die ik genomen heb zijn ook zeer scherp, ook bij bewegende dingen.
De batterij ben ik ook zeer tevreden over want die gaat bij mij 2,5 dag mee dus dat is heel prima.
al met al een telefoon die ik iedereen kan aanraden

Tineke1968 22-05-2013

Erg blij met mijn nieuwe LG telefoon, heerlijk dat de accu enorm lang mee gaat en ik niet voordat de dag is afgelopen deze hoef op te laden.
Toestel ziet er goed uit met een helder scherm en is een perfect formaat om mail, Facebook etc op bij te werken.
Fotos zijn helder en leuk om te bewerken met QuickMemo. Verder vind ik het toestel super makkelijk in gebruik en kan ik er alles op doen wat ik wil op een telefoon.
Zeker een aanrader....