Alcatel 1SE (2020) 64 GB / power grey / (dualsim)

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alcatel 1SE (2020) 64 GB / power grey / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Izijay 13-07-2020

Alcatel 1 SE ervaring

De Alcatel1 SE wordt basic aangeleverd in de telefoonbox. Je treft daar de lader,kabel en telefoon aan. Ondanks dat ik altijd hoop op meer bij aanschaf van een budget telefoon. De eerste indrukken vallen goed bij mij. De smartphone voelt en ziet er niet goedkoop uit. Je zou bijna denken dat het uit een duurder segment kwam. Na het aanzetten van de telefoon gaat de installatie setup vlot en voor je het weet ben je in het hoofdmenu. Ik test de beveiligingen een aantal keer. Facekey ontgrendeld mijn telefoon keer op keer dus de beveiliging zit wel goed. De besturing van de telefoon is voorzien van android 10 met wat basic apps. Ik heb mijn eigen apps geinstalleerd en het schakelen van app naar app gaat vlot zonder vastlopertjes. Deze kleine krachtpatser voorzien van 3GB geheugen wat hem ook goed geschikt maakt om te gamen. De telefoon ligt lekker in mijn hand voelt niet al te groot aan en ik kan ook normaal bij de volume knoppen aan de zijkant. Aan de linkerzijde is een fysieke google assistent knop. Bij het indrukken kan je nu dus razendsnel je vraag stellen. De 6.22"lcd scherm van de telefoon is supermooi en groot genoeg om te surfen,gamen of series op te kijken. Grafisch ziet het er erg gelikt uit dankzij de HD+ resolutie. Minpuntje is na verloop van tijd de vingerafdrukken die achterblijven op het scherm. Netflix series zijn prettig om naar te kijken en het geluid is ook van prima kwaliteit. Bij normaal gebruik de gehele dag door is de sterke accu nog niet op zijn eind en dat is wel zo prettig. Jammer dat je met deze phone niet draadloos kan laden enkel met de meegeleverde mini usb. Vol laden kostte mij tussen de 3 a 4 uurtjes. De Alcatel 1 SE telt vier camera's met allerlei verschillende functies voor elk situatie. De camera's zijn goed geschikt voor social media maar af en toe komt de belichting niet goed in de automatische stand. Alcatel 1 SE is zeker een aanrader voor mensen die een telefoon zoeken voor dagelijks gebruik (appen,bellen, social etc) of een klein budget hebben. Je kan er de komende jaren mee vooruit. Alcatel zou dan wel even verder moeten sleutelen aan de camera functies maar voor de rest een prima toestel voor die prijs

Pluspunten

• Waar voor je geld
  • Looks en feels good

Minpunten

• Geen draadloos laden
  • Niet alle camera functies werken lekker

Martinaschippers 29-06-2020

Supertoestel

Dit toestel vind ik echt super. Voor zo'n bedrag heb je echt een relatief goed toestel die alles bevat wat je nodig hebt. Een mooi groot scherm, 4 camera's en een mooi design.
Ook heeft de accu een lange levensduur want ik haalde met gemak 2 volle dagen zonder bij te laden.
Ook de 3 camera's achter op de telefoon doen wat ze moeten doen. Je moet er natuurlijk geen professionele foto's mee willen maken.
Kortom: voor een goedkoop budget toestel heb je echt een volwaardig toestel in huis.

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Lange accuduur

Minpunten

• Lange oplaadtijd

Laura86 25-06-2020

Prima instapmodel

Ik was enorm benieuwd hoe een telefoon in deze prijsklasse zou zijn, en ik ben best verrast. Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn oude IPhone, en ik kwam deze telefoon tegen. Het scherm is groot en ook scherp. De batterijduur vind ik zelf heel goed; deze telefoon kan gemakkelijk 2 dagen zonder opladen voor de manier waarop ik deze gebruik. Eigenlijk zit alles wat je van een smartphone verwacht ook gewoon op en aan deze telefoon. Het enige minpuntje vind ik toch wel de camera. Op de achterkant zitten wel 3 camera’s, maar eerlijk is eerlijk, ik vind de kwaliteit toch echt wat tegenvallen. De kleuren zijn vrij dof en ook vind ik de foto’s die ik binnen heb gemaakt vaak onscherp. Buiten vind ik de camera beter tot zijn recht komen, maar als je dan wat inzoomt, zie je toch dat de kwaliteit nogal pixelig is. Verder is dit echt een prima toestel voor bijvoorbeeld whatsapp, e-mailen, nieuws volgen. Alleen als je mooie foto’s wil maken zou ik deze overslaan.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Opslagcapaciteit
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Camera

Marian 23-06-2020

Simpele telefoon voor lage prijs

Nadat mijn telefoon kapot gevallen was ben ik op zoek gegaan naar een andere telefoon. Mijn oog viel op deze Alcatel omdat hij vriendelijk geprijsd is.
Ik gebruik mijn telefoon vooral om te appen, mailen en dingen op te zoeken op internet en dat gaat hier erg goed mee.
Het is net wat langzamer dan ik gewend was, maar niet storend.
Tot nog toe geen echte minpunten gevonden.

Pluspunten

• Prijs
  • Formaat
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Ietwat traag

Dennis van Limbeek 16-06-2020

Budget topper van Alcatel, android 10, 3 camera's achterop!

NA even wachten kreeg ik eindelijk mijn Alcatel binnen, alles zat los in het doosje maar alle benodigdheden zitten er in!

Het is geen high end toestel maar het is een uiterst degelijk en betrouwbaar Alcatel toestel met een modern groot scherm en zeer goede accu, een toppertje voor die prijs! Zelfs een camera met 3 Lensen waar je wel aan moet wennen en mee moet oefenen maar voor mij is het meer dan genoeg.

Na een weekje uitproberen van deze 1SE kom ik tot de conclusie dat het weer een lekkere snelle smartphone met android 10 is, ook het scherm, gezichtsherkenning, ram en opslag is voor perfect.

Wel oppassen met de simkaart tray, deze is van zacht plastic en is dus fragiel.

Pluspunten

• Zeer mooi scherm
  • Ligt goed in de hand
  • Android 10
  • Gezichtsherkenning (Face Key)

Minpunten

• Geen USB-C ???
  • Plastic simkaart tray

RVelden 15-06-2020

Groot scherm, super accu

Ik was erg benieuwd wat een telefoon van deze prijsklasse kan doen.
De specificaties zijn veel belovend.
Tijdens de eerste 48 na opladen heb ik de telefoon niet op hoeven laden. Dit is een tijd geleden dat ik dat meegemaakt heb. De 4000 mAh accu geeft dus een goede indruk (buiten dat de telefoon met 4% uitviel de eerste keer). De telefoon is makkelijk in gebruik en voelt zeker niet goedkoop aan. Het overzetten van de data van mijn Samsung Galaxy J5 ging makkelijk.
De Google assistant knop gebruik ik persoonlijk best veel i.c.m. Philips Hue en Google home.

Een minpunt wat redelijk snel naar voren komt zijn de camera's achterop.
De kwaliteit hiervan is redelijk slecht. Gewone foto's zijn best korrelig en het bokeh effect komt niet echt tot zijn recht. Hier hadden ze beter voor 1 lens met iets betere specificaties kunnen kiezen. Echter kun je ook geen topkwaliteit verwachten voor deze prijsklasse.
Het unlocken werkt prima via gezicht en vinger.

De navigatie via Google Maps ben ik nog niet over te spreken. De locatie bleef enkele keren voor lange tijd vasthangen op de locatie waar de navigatie gestart was.

Voor iemand die zijn telefoon voornamelijk voor facebook en whatsapp gebruikt is dit een prima toestel. Wil je er ook veel foto's mee nemen is dit toestel niet geschikt.

Pluspunten

• Scherm
  • Accu
  • prijs

Minpunten

• Camera kwaliteit achter

moosje46 14-06-2020

Alcatel S1

Op zich is het een goed toestel voor wat je ervoor betaalt. Er kunnen genoeg apps op. En het gebruik is niet moeilijk. Het formaat is ook prettig. Alleen ik vind de fotocamera slecht. Je ziet duidelijk de pixels en foto's zijn niet helder.
Het geluid is ook niet van al te beste kwaliteit. Zowel zonder als met hoofdtelefoon klinkt het geluid blikkerig. En hij loopt soms vast. Dan zet ik hem aan en uit en dan gaat het weer goed.
Ik zou deze telefoon aanraden aan iemand die voor het eerst een mobiel krijgt, kind dus.

Pluspunten

• Goed formaat
  • Gebruiksvriendelijk.

Minpunten

• slecht geluid
  • mindere camera
  • af en toe vastlopen

CarolienH 12-06-2020

Goedkope basic

Het is een prima telefoon als je slechts enkele apps gebruikt en graag goede foto's maakt.

Als je veel apps hebt is het erg onoverzichtelijk, je moet veel scrollen en kan niet zelf sorteren.

Als je veel selfies wil maken of veel videobelt, raad ik hem niet aan. De camera's aan de achterkant zijn echt fantastisch maar die aan de voorkant is vrij slecht.

Het scherm is heel groot en dat werkt heerlijk maar de achterkant van de telefoon voelt heel goedkoop, heel erg plastic.

Mijn geheugen zat na het downloaden van mijn favoriete apps al vol, wat een tegenvaller was dat.

Ik zou de telefoon aanraden aan iemand die vooral veel belt, appt en slechts 3 a 4 apps gebruikt. Voor mijn moeder zou het echt een geweldige telefoon zijn voor deze prijs! Zelf ga ik toch voor een telefoon met een betere camera en vooral een minder stug sausje over het besturingssysteem.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera
  • Goedkoop

Minpunten

• Onoverzichtelijk
  • Klein geheugen

Nynke 12-06-2020

Prima telefoon

Nu een weekje deze telefoon aan het testen. De telefoon ziet er mooi uit, niet zwaar en mooi groot scherm.
Ben vooral tevreden over de batterijduur. Deze gaat lang mee.
Ik had niet hele hoge verwachtingen vanwege het prijssegment, maar hij valt niet tegen! Android 10 draait er soepel op en apps werken snel.
Het geluid bij het bellen is niet zo zuiver en de camera valt tegen, dat is wel een minpunt.
Het was mooi geweest als er een 64gb ipv 32gb aan geheugen op zat.
Er zit een vingerscanner op, die werkt prima, maar het was wennen dat deze aan de achterkant zit.

• Lange batterijduur

Minpunten

• Kwaliteit van de foto's
  • Geluid bij bellen

Sjoerd vd Woude 09-06-2020

Absolute aanrader

Soms zie je een product en dan de prijs en je twijfelt meteen, maar dat hoeft bij deze Alcatel 1SE (2020) absoluut niet. ik was mij al langer aan het oriënteren op een 2e telefoon en had de nodige toestellen en merken op Ali express al naast elkaar gelegd en reviews gelezen en toen kreeg ik de mogelijkheid om deze te testen. Alcatel is een merk welke ik wel ken van naam maar nog geen ervaring mee gehad heb en het was zeker niet het eerste merk waar ik aan zou denken. Nu ik het toestel een periode getest heb ben ik eigenlijk al om. Dit doet precies wat ik wil dat ie doet, heeft de specs die ik wil hebben en dat beneden de 100 euro! En ik ben redelijk kritisch!
Het toestel heeft Android 10 als besturings systeem, hierdoor heb je heel veel mogelijkheden en daarnaast is ie door zijn hardware lekker snel. Het scherm is groot, bijna even groot als mijn galaxy A9 en qua reactiesnelheid doet hij nauwelijks onder voor de Galaxy. De camera maakt mooie foto's en ja, er zijn telefoons die betere foto's maakt maar die zitten in een hele ander prijsrange.
De directe Google assistant toegang middels een knop op de zijkant is een handige gadget voor diegene die graag spraakgestuurde commando's geven naar hun Smart systemen. De knop kan niet aan een andere app worden toegekend. Ik heb in de werking van het toestel nog geen zware minpunten ontdekt die de lage prijs verklaren. Een aanrader dus! Deze Alcatel 1SE (2020) is een hele fijne telefoon die zelfs de veeleisende gebruiker zal verrassen.

Pluspunten

• Android 10
  • Snel
  • google assistant button
  • veel voor weinig
  • groot (en duidelijk scherm)

Minpunten

• Geen USB-C
  • Geen snellaad functie
  • Geen draadloze oplaad functie

Carlyn 08-06-2020

Goede budgettelefoon, matige camera

Sinds een week gebruik ik de Alcatel 1SE als vervanger voor mijn Samsung Galaxy A50 en tot nu toe ben ik nog niet ontevreden. Over het algemeen heeft deze telefoon veel overeenkomsten, zoals het besturingssysteem en de lay-out. De camera zou in megapixels ook overeen moeten komen, maar hier ben ik wel wat minder positief over. De camera is minder scherp dan ik had gehoopt, de foto's zijn duidelijk van mindere kwaliteit dan die ik maakte met mijn vorige telefoon. Verder is de telefoon prima, hij werkt snel en de batterij gaat ook redelijk lang mee. De telefoon is voor zijn prijs dus ook goed, maar de camera is niet wat ik ervan verwacht had. Wat me ook opviel was dat het lijkt alsof hij op speaker staat wanneer ik aan het bellen, terwijl dit niet het geval is. Dat vind ik vooral in het openbaar wel storend, thuis maakt me dat minder uit. Of ik hem hierna opnieuw zou kopen weet ik niet, want een goede camera vind ik wel een must bij een telefoon.

Pluspunten

• Prijs / Kwaliteit
  • Goede batterij

Minpunten

• Camera

hartmanb02 07-06-2020

Alcatel 1SE (2020)

ik heb dit toestel nu een week en ben er zeer tevreden over omdat hij makkelijk te gebruiken is vind hem voor dagelijks gebruik ideaal want hoef hem niet steeds op te laden doe er 2 dagen over met intensief gebruik voor de batterij leeg is het toestel heeft een mooi groot beeld en is met foto"s maken duidelijk kijk veel filmpjes en heeft ook hierbij een duidelijk en scherp beeld geeft een goed geluid hij ligt lekker in de hand en is niet zwaar ik vind dit een mooi toestel met veel functies voor een mooi goedkope prijs enigste nadeel wat ik kon vinden dat is dat hij niet snel is met scrollen maar dat is ook wel het enigste nadeel zou hem zeer zeker kopen

Pluspunten

• gemakkelijk
  • goedkoop
  • lange batterijduur

Minpunten

• scrolt langzaam