Alcatel 3X 128 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alcatel 3X 128 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Buttlight 21-12-2022
Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Uit stekende telefoon. Beter dan mij oude A50 die mijn vrouw wilde hebben. En van mij heeft overgenomen heeft.

Vinger afdruk, scanner, camera en geluid is uittekenend.

Enige jammer is dat hij n bijna negens meer is te krijgen en de hoesjes/screen protectors die te koop zijn, zijn niet er goed door de positie van de Camera en rand beeldscherm.

Voor de rest uitstekend telefoon voor een uitstekende prijs.

HT 06-12-2020

Na 3 maanden gebruik

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / groen

Toestel voldoet prima. Prijs/kwaliteit is meer dan okee. Accuduur zeer goed. Oplaadtijd zou verbeterd kunnen worden. Goede foto's. Ben er nog steeds blij mee. Goede keus.

Pluspunten

• Opslagcapaciteit
  • Redelijk snel
  • Formaat
  • Accuduur enkele dagen

Minpunten

• Opladen als je slaapt

KG 28-08-2020

Mooie telefoon met vele opties

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Wat een gave telefoon is de Alcatel 3x (2020)!Bij het openmaken van het doosje waren we meteen verrast hoe groot deze telefoon is. Hij heeft een 6.52’’ scherm, waardoor films kijken een genot is. Mijn dochter heeft de telefoon al meteen in beslag genomen om hem uit te testen. Ze is laaiend enthousiast.

De telefoon beschikt over 4 camera’s. Het maken van foto’s gaat snel en heeft verschillende opties (groothoek, portret, etc) De kwaliteit is prima, maar vergeleken met een iPhone is het wel minder. Ik vind persoonlijk de kleuren minder mooi.

De Alcatel is gemakkelijk te unlocken met Facekey of de vingerafdrukscanner. Erg handig dus; je kunt snel aan de slag.

De telefoon start snel op. Er staan al wat apps geïnstalleerd en het downloaden van apps gaat gemakkelijk in de PlayStore.
De batterij gaat lang mee. Na een dag appen, films kijken en tiktokken is de batterij nog niet leeg. Dit vind ik een groot pluspunt.

Ik was in eerste instantie wat sceptisch om een ander merk telefoon te gaan gebruiken maar de Alcatel heeft me blij verrast. Het grote scherm en de lange batterijduur is daarbij toch wel het grootste pluspunt.

Pluspunten

• Groot scherm 6.52’’
  • Strak design
  • Snel opstarten
  • Foto’s maken met veel opties

Minpunten

• Kort kabeltje

Audrey 28-08-2020

Goede prijs/kwaliteitsverhouding bij deze Alcatel 3X

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Deze telefoon heb ik nu sinds een paar weken en is de vervanger van mijn oude telefoon die ik gekozen had om zijn grote geheugen en goede camera. Tot nu toe zijn mijn verwachtingen op de meeste vlakken overtroffen. Het toestel ziet er heel goed uit met zijn glazen voor- en achterkant en voelt ook prettig aan. Het scherm loopt door van rand tot rand wat ik er heel mooi uit vind zien. Het overzetten van de gegevens van mijn oude telefoon ging prima en snel. Deze telefoon van Alcatel heeft veel opslagruimte wat de aanschafprijs in verhouding tot de kwaliteit zeker ten goede komt. Het menu is overzichtelijk en spreekt voor zichzelf, ik kon alles snel vinden. De viervoudige camera maakt echt heel mooie foto's en heeft veel mogelijkheiden. Wat nog meer heel fijn is is dat de accu heel erg lang mee gaat, ik hoef hem bij normaal gebruik pas na drie dagen op te laden. Voor deze prijs ben ik erg tevreden met de Alcatel 3X. Het enige minpuntje is voor mij de geluidskwaliteit, en dan met name tijdens muziek beluisteren. Ik vind dat zelf niet erg want het is niet waarvoor ik een telefoon uitkies. Voor mij zijn de camerakwaliteit en de grote opslag veel belangrijkere punten. De telefoon wordt compleet geleverd met doorzichtig sleeve hoesje, een oplaadkabeltje en een koptelefoontje.

Pluspunten

• Grote opslagcapaciteit
  • Lange accuduur
  • Goede camera
  • Prima prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Geluid

Franky 27-08-2020

Amazing

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

The Alcatel 3X is an amazing phone with more features than you would ever dream of. The screen has a very high definition resolution with vivid colors, however, the only drawback to the size of the screen is that if you have small hands it will be a bit difficult to reach all parts of the screen with ease. Although, you can use the one hand mode, which will make everything easier to reach. The battery life on this phone is ridiculous!! The battery life can last up to 2 days with one charge while using reader and bedtime mode under moderate to high use. The charging time, from 0 to 100%, is on average 3-4 hours. The operating hardware is very fast, very smooth while using a very heavy application, especially video games. I found myself running several apps at the same time and the phone was able to switch for one to another with ease and maintain the same smoothness. The phone has a few different modes which are very useful: reader mode is a very useful mode because it’s a massive battery saver and it also allows you to read for an extended period without stressing your eyes; the bedtime mode is similar to the reader mode however it also mutes the notifications so you can ease into bed more easily; the last mode is the pocket mode, which uses a sensor on top of the phone to detect when it’s in your pocket to prevent the screen to unlock and start running apps that it shouldn’t. Lastly, the cameras are very versatile, the normal camera lenses have an amazing resolution. There also is a wide view mode on the camera, which increases the optic range on the phone. Also, while using the portrait mode I found that the camera will detect your face(s) and will blur your surroundings

Pluspunten

• Good battery life
  • Excellent cameras

Minpunten

• Big screen

Danielle87 23-08-2020

Google moet je willen

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Bij het aanschaffen van deze telefoon moet je echt voor Google gekozen hebben. Het begint al bij het opstarten van de telefoon waarbij je door de Google-molen gaat. Als je niks met Google te maken wilt hebben is dit niet de telefoon voor jou.

Wat ik erg fijn vind is het grootte scherm, hoewel lekker groot is de telefoon nog steeds makkelijk in de hand te houden. Zelf ben ik een actieve Pokémon GO speler en dan is een telefoon met groot scherm en makkelijk vasthouden erg belangrijk. Ook de duur van de batterij is hierbij erg belangrijk omdat je vele uren achter elkaar buiten bent. Het is daadwerkelijk een draadloze telefoon, niet een telefoon die meerdere keren per dag aan de oplader moet.

De telefoon biedt ook een hoop beveiliging opties, erg fijn als je de telefoon zakelijk wilt gebruiken en je niet wilt dat andere mensen of de kinderen in je telefoon kunnen. Wel zo handig nu we allemaal wat meer thuis werken.

Ik ben ook zeer te spreken over de camera van deze telefoon. De zoom behoud tot zekere maten de kwaliteit wanneer je deze gebruikt. Mijn ervaring bij andere telefoon was dat de zoom meer een bijsnijden functie was dan echt zoom. Met deze telefoon kan je in de avond zonder flits herkenbare foto’s maken met de nachtfunctie. Niet meer foto’s met rare ogen of weerkaatsingen vanwege de flits. Zeker een plus punt wanneer je vaak foto’s wilt maken.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera
  • Veel beveiliging opties

Minpunten

• Google verplicht
  • Vol met app's

Richard 22-08-2020

Leuke telefoon voor weinig geld

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Deze telefoon aangeschaft voor mijn vrouw die geen hoge eisen aan haar telefoon stelt, ze wil kunnen bellen, appen, foto's maken en af en toe op internet en een spelletje spelen. En daar is deze telefoon prima geschikt voor, apps starten redelijk vlot op meer dan voldoende opslag om zoveel mogelijk foto's te maken.

Design van het toestel ziet er wel weer mooi uit, het ziet er niet uit als een goedkoop toestel, maar geeft ook niet echt een indruk van een hoge kwaliteit, het voelt nogal plastic aan. En helaas niet water en stof dicht

De Camera is net echt super goed, hij is een beetje traag waardoor veel foto's bewogen zijn. Het beeldscherm heeft eigenlijk een te lage resolutie om de foto's goed uit te laten komen, maar voor simpel gebruik goed genoeg. Voor mooie foto;s gebruikt ze nog steeds een digitale spiegelreflex camera. Tijdens het installeren konden we alle foto's uit de back-up weer terug zetten op het toestel dankzij de zeer ruime opslag.

Een groot pluspunt is toch wel de accuduur, hij gaat makkelijk twee dagen mee met normaal gebruik.

Pluspunten

• prijs
  • opslag
  • accu

Minpunten

• traag
  • geen 5g
  • kwetsbaar

Neto 21-08-2020

Geweldige telefoon die erg veel mogelijkheden heeft

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Deze telefoon nu een aantal weken in mijn bezit, maar wat een ontzettend fijne telefoon is dit. Mijn grootste pluspunt is de camera. Vier stuks maar liefst, waarvan de hoofdcamera plaatjes kan schieten in 48MP. De foto's zijn oook daadwerkelijk goed en scherp. Camera vaak gebruikt in de vakantie en mooie foto's mee geschoten. Ook de selfiecam is dik in orde. De telefoon heeft verder als pluspunt een erg grote accu. Ik kan er zeker 2 dagen mee doen. Bij weinig gebruik op sommige dagen, kan ik er 3 dagen mee doen. De telefoon heeft een opslag van 128gb die icm een MediaTek processor werkt met 6GB aan werkgeheugen. Vooral de 6GB aan werkgeheugen is prima. De MediaTek processor wordt in best wel veel telefoons gebruikt (waaronder de Sony L3) maar deze telefoon is regelmatig traag omdat de processor icm 3GB werkgeheugen, zijn taken niet meer aankan. Bij deze alcatel is dat niet het geval, alles werkt tot nu toe soepel.

Wat voor mij kleine minpuntjes zijn is de luidspreker, deze is niet heel goed. Doffe tonen hebben wat de overhand op de hoge tonen. Verder is het scherm geen Full-HD scherm, maar een HD+ scherm van 720p. Maarja, dit hoef je oook niet perse te verwachten van een telefoon in dit prijssegment.

Al met al vind ik het een geweldige telefoon die veel opties heeft en waardoor je ook echt veel waar voor je geld krijgt!

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • Opslag en werkgeheugen

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Scherm geen Full-HD

Michiel84 19-08-2020

Goede accuduur en ruim werkgeheugen.

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Ik heb dit toestel nu twee weken, en ben er steeds meer over te spreken! Het aller eerste waar ik zo blij van werd is de goede accu, bij weinig gebruik doe ik ruim twee dagen als het al niet drie dagen zijn met 1 keer opladen. Bij voor mij gemiddeld gebruik (appen, socials checken en posten, foto's maken en film of serie kijken) doe ik rustig twee dagen met 1 keer opladen. Het scherm is mooi groot, kan soms een nadeel zijn als hij bijvoorbeeld in de broekzak moet. Het scherm is wel mooi duidelijk te zien ook in de zon. De telefoon heeft vier camera's die het voor mij ook goed waarmaken. Mijn zwager is een kritisch (hobby)fotograaf, deze was erg te spreken over de macro functie! De telefoon kan ook makkelijk de taken aan die ik het geef te doen door het ruime werkgeheugen. Qua opslag heb ik ook niks te klagen met 128GB, dat is ruim voldoende.
DIt allemaal meegenomen en dan de prijs erbij is het gewoon een betaalbare telefoon met de specs van dure vergelijkbare toestellen. Dus al met al zou ik de telefoon bij iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Goede accu
  • Mooi ruim scherm
  • Veel werkgeheugen (6GB)
  • Veel opslag geheugen (128GB)
  • 4 camera's voor alle soorten foto's

Minpunten

• ruim scherm

HT 18-08-2020

Groot beeldscherm en accuvermogen, android 10, 4 camera's

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / groen

De Alcatel 3x is een zogenaamd budget toestel maar heeft prima specs zoals, quad camera, 6,52 " scherm, 128 gb rom en 6 gb ram, 5000mAh batterij en android 10.
Veel voor redelijk weinig geld, zeker met de gratis hoofdtelefoon aanbieding. Geen NFC (de 64 gb variant heeft dit wel).
Tevreden.

Pluspunten

• batterij 5000mAh
  • 6 gb ram
  • 128 gb rom
  • uitbreidbaar ram met sd kaart
  • groot beeld

Minpunten

• geen NFC

bwokke 18-08-2020

Boven verwachting

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Mijn oude mobiel die ik inmiddels 3,5 jaar in bezit had werd langzaam. Ik was ook helemaalniet tevreden met de foto's die ik kon maken. Weinig functies! Iemand die graag dagelijks foto's en filmpjes maakt is dat een domper kan ik je zeggen.
Ik ben in de mogelijkheid om deze dus te kunnen testen! Geen ervaring met Alcatel gehad, dus zonder verwachtingen het gaan uittesten!

Voor een mobiel die vaak als "low budget" wordt vermeld vind ik hem echt heel goed!
Hij is snel de accu duur is zeker 2 dagen. En de functies voor foto en films is echt top! Met een 4 voudige camera en de 5mp en 2mp camera heb je eindeloos plezier!

Het programma werkt ook snel en je hebt de instellingen zo onder de knie.

Pluspunten

• Veel functies voor foto's
  • Lange accu duur

Jer28 13-08-2020

Prettig toestel Alcatel 3X

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Mijn huidige toestel heeft te weinig geheugen en is wat ouder inmiddels, gekeken naar een alternatief met hoger geheugen.
De opslagruimte is bij de Alcatel een stuk hoger en de prijs is zeker een positief punt bij dit toestel.
Het is even wennen aan het menu en dergelijke van de Alcatel maar dat is ook snel gebeurd.
Veel opslag ruimte en veelzijdige camera opties zijn een mooi voordeel.
Het overzetten van de gegevens ging gemakkelijk, handig dat veel apps gewoon mee worden genomen naar je nieuwe toestel.
De telefoon vind ik zelf iets te groot om lekker met 1 hand te kunnen bedienen.
Het werk geheugen van de telefoon is snel wat prettig werkt.
De camera maakt prima foto's.
De batterijduur is goed.
Het geluid van de telefoon zelf bij het afspelen van muziek vind ik iets mindere kwaliteit.
Kortom voor deze prijs en goede en prettige telefoon voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Snel werkgeheugen.
  • Makkelijk menu

Minpunten

• Geluid bij muziek afspelen wat minder mooi

Bassnootje 12-08-2020

Mooie grote smartphone precies goed!

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Ik ben in de gelegenheid gesteld om deze Alcatel 3X (2020) te testen voor 4 weken.
Ik ben zeer te spreken over het toestel. Alles wat je van een SmartPhone mag verwachten zit erin.
Prima groot beeldscherm, prima camera, veel geheugen, dual SIM, lekker snel. Ziet er solide en luxe uit. Wat wil je nog meer. Bovendien zeer betaalbaar. Ik ben om, ware het niet dat ik zakelijk een veel duurder toestel mag gebruiken. Alleen daar zie ik na het testen van de Alcatel 3X de meerwaarde niet meer van in.

Pluspunten

• Groot duidelijk scherm
  • Batterij gaat erg lang mee!
  • Goede camera en mogelijkheden

Minpunten

• Android 10 updates?

MikaB 11-08-2020

Alcatel 3x 2020 groot scherm

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Deze telefoon aangeschaft ter vervanging van mijn Huawei . Was op zoek naar een Android toestel en waarbij prijs kwaliteit goed was. Deze telefoon heeft groot scherm, is makkelijk in bediening en maakt mooie foto's. Moest wel een andere simkaart aanvragen aangezien hier een nano kaartje ingaat. Heb het toestel pas in bezit en ben nog de vele mogelijkheden aan het bekijken. tot nu toe bevalt hij prima

Pluspunten

• mooi groot scherm
  • accuduur lang
  • snel internet
  • camera goed

Minpunten

• kleine letters in beschrijving

judithje 10-08-2020

super mooie telefoon

mooie makkelijke telefoon. voor foto liefhebbers heeft deze telefoon 4 camera s
ik zelf maak foto s en filmpjes dus voor mij mag dat wat eenvoudiger.
beeld is heel mooi helder daar ben ik wel blij mee. kortom een top telefoon voor jong en oud.

Pluspunten

• mooi beeld
  • super zuinige batterij
  • maakt mooie foto s

Minpunten

• je raakt tijdens typen snel startscherm knop aan

ErnaB 08-08-2020

Fijne telefoon, goede kwaliteit

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

Ik ben positief verrast over deze telefoon. Ik heb het merk nog niet eerder gehad maar merk dat een telefoon geen 800 euro hoeft te kosten on goed te zijn. De telefoon beschikt over een goed beeldscherm met mooie, heldere kleuren. Ook de camera is goed, met veel mogelijkheden zoals portretmodus en groothoekstand. De foto's zijn ook goed scherp.
Er zit een 128 GB geheugen is, dat is ook prima.
Last but bot least: er zat een doorzichtig beschermhoesje in de doos. Top!

Pluspunten

• Mooie heldere kleuren op beeldsxherm
  • Groot beeldscherm
  • Veel geheugen

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

mattheu 06-08-2020

geweldige accu

Hier mijn review van de Alcatel 3xxx2020
Omdat ik een tweede toestel zocht voor mijn vrouw maar hier niet te veel voor wilde uitgeven kwam ik op deze Alcatel uit
De specificaties zijn veel belovend en de prijs is reel voor dit toestel wat ik zocht was vooral ook een toestel met alle mogelijkheden die je wel nodig hebt vandaag en deze Alcatel voldeed hier aan het eerste wat mij verblufte was bij het uitpakken hoe mooi deze telefoon is mooi slank met een geweldig glanzende achterkant en tevens mooi afgewerkt een hoesje is helaas nog niet te krijgen maar gelukkig krijg je er een transparant hoesje bij voor over de achterkant zodat deze niet beschadigd.
Wat ook een meevaller is dat er niet te veel onnodige standaard apps opzitten die normaal op een telefoon zitten juist genoeg om te starten en aangezien er genoeg apps te krijgen zijn is het geen probleem om je telefoon te personaliseren de 3xxx is uitgerust met Android 10 wat de allerlaatste versie van Android is op dit moment en ik vind de telefoon behoorlijk snel werken met de arm cortex a53 processor en het werkgeheugen van 6gb is ook zeer goed te noemen ik heb de versie met 128 GB opslag waar je ook nog eens een geheugen kunt uitbreiden met 254 GB maar dan heb je ook echt veel opslag .het mooie grote display van 6.52 inch is ook zeer mooi groot maar niet storend om mee te nemen in je tas of broekzak ,ja en dan de accu echt ongelofelijk het lijkt wel of hij niet leeg raakt met zijn 5000 mha werkt hij bij mij al 3 dagen en ik zit pas op de helft dus echt geweldig je kunt er dus dagen foto’s mee maken met de 4 stuks 16megapixels camera’s en aan de opslag zal het niet liggen voordat deze vol is.al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden en ik moet nog ontzettend veel ontdekken op deze Alcatel maar dat gaat beslist lukken ik raad deze telefoon beslist aan.

Pluspunten

• goede accuduur
  • groot geheugen
  • goede prijs kwalieteit

Wendy 05-08-2020

Geweldige Smartphone

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

De Alcatel 3X 128 GB is een mooi toestel, voelt erg premium aan en het design is geweldig. Alcatel heeft zijn best gedaan te investeren in wat de gebruikers willen: Lange Batterij, betere camera's, veel geheugen etc.

Het toestel ligt fijn in de handen en heeft een fijne camera en flitster. De batterij gaat lang mee en de vinger scan werkt perfect. De opslagcapaciteit is ernorm erg handig voor de kids die veel spellen willen downloaden.

Het toestel is goedkoop in aanschaf en met al een aanrader voor iedereen die veel geheugencapaciteit en lange batterij wil voor een niet al te dure prijs.

• Prijs
  • Geheugen

Minpunten

• Geen oordopjes mee geleverd

Cunibalt 04-08-2020

Prima telefoon voor gebruikers zonder zware eisen

Geschreven voor: Alcatel 3X 128 GB / zwart

De telefoon heb ik getest in plaats van mijn Motorola G6 Plus. Grafisch scheelt het niet veel met elkaar, maar het extra geheugen maakt de telefoon een stuk sneller.

De accu is het grootste pluspunt. 5000mah is prima voor dagelijks gebruik en je hoeft dan maar 1x in de (bijna) 2 dagen op te laden.

Grafisch loopt de telefoon wat achter, maar als je niet zware spellen speelt kan je hier prima mee overweg. De camera is wel een heel stuk prettiger. Er komen scherpe foto's uit en er zijn verschillende opties om foto's te maken. Breedbeeld en panorama foto's komen er prima uit.

Het updatebeleid van Alcatel heb ik niet bekeken. Je start met Android 10 waarmee je al de laatste versie gebruikt. Bij aanschaf van de telefoon zou je hier nog even in kunnen duiken.

De telefoon is prima te gebruiken voor de dagelijkse zaken. Geen poespas en geen extra opschmuck.

Pluspunten

• Accu
  • Android 10
  • Camera

Minpunten

• Grafisch