LG Q60 64 GB / new moroccan blue

• Test panel 8 jul 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 115 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Q60 64 GB / new moroccan blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Robinalio 09-07-2019

Fijn toestel, maar erg groot formaat

Na het openmaken van de verpakking viel vooral de spiegelende en meekleurende blauwe achterkant op. Dit ziet er erg 'premium' uit, maar is helaas wel een echte magneet voor vingerafdrukken. Er zit wel een doekje meegeleverd, maar het is natuurlijk niet praktisch om deze telkens te gebruiken. Wat verder opvalt is de stevige bouwkwaliteit. Alleen het openen van de sim card tray was wat gepriegel (ook met de sim card pin). Verder is het scherm erg fijn. Het is groot (maar dit went snel) en ook voldoende scherp en helder. Hierdoor is het lezen en web browsen erg prettig. Berichten typen gaat hierdoor ook vloeiend. Wel zonde is het dat filmpjes, van bijvoorbeeld Youtube, geen gebruik maken van de gehele schermbreedte. Het grootste nadeel van de telefoon zijn toch wel de afmetingen. Hoewel het grote scherm dus erg mooi is, is de telefoon eigenlijk te groot om in je broekzak mee te nemen en om gemakkelijk met 1 hand te bedienen. De telefoon gaat bij normaal gebruik gemakkelijk 2 dagen mee op een volle accu, wat natuurlijk fijner is dan elke nacht opladen. Verwacht van de camera geen wonderen, het is en blijft een smartphone camera. Speakers zitten aan de onderkant van de telefoon en klinken prima zolang deze niet geblokkeerd worden.

Al met al ben ik erg tevreden over de smartphone en is deze prettig in gebruik. Zelf zou ik het product niet aankopen vanwege de grote afmetingen. Mocht je daar geen moeite mee hebben, is het een prima aankoop. Wel zou ik dan een screenprotector en hoesje aanschaffen.

Pluspunten

• Schermgrootte
  • Accuduur
  • Afwerking

Minpunten

• Geen hoesje en/of screenprotector meegeleverd
  • Afmetingen
  • Geen snellaadfunctie

Bassnootje 09-07-2019

Nette grote complete smartphone

Ik ben in de gelegenheid gesteld om de LG Q60 te testen en ik moet zeggen dat hij het naar verwachting goed doet voor een budget smartphone.
- Het design is mooi en glad, plat en rond met een mooie metallic blauwe achterkant.
- De kwaliteit lijkt in orde en de telefoon heeft een luxe en strakke uitstraling.
- De functies zijn OKÉ. Alles wat ik kan op mijn smartphone die ik normaal gebruik kan ik ook op deze ook. Het overzetten van de gegevens van Motorola naar LG blijft voor een groot deel handwerk, ondanks de back-up op Google drive. 64Gb aan geheugen is ruim voldoende voor alle Apps die ik gebruik. Het geheugen is uit te breiden met een geheugenkaartje. Fijn voor lokale back-up.
- Het gebruiksgemak is prima in orde, alles werkt accuraat en snel als je het scherm aanraakt.
- Het grote en heldere beeldscherm is prima in orde. Je hebt wel iets minder resolutie, maar dat zie je pas als je erg dicht op het scherm kijkt.
- Over de camera's niks te klagen, die doen het best goed. Ik zie niet erg verschil in kwaliteit met de camera in de smartphone die ik nu gebruik.
- De batterijduur is fijn, je hoeft maar 1 keer in de twee dagen op te laden.
- De Google Assistent knop zit voor mij als linkshandige op een vervelende plek. Die druk ik regelmatig tegelijkertijd in met de aan knop aan de andere kant, irritant als deze dan opstart en begint te praten. Voorlopig heb ik de assistent even monddood gemaakt.
- Verder is de vingersensor aan de achterkant erg fijn om het toestel te ontgrendelen.
- Daarnaast zitten er een aantal extra LG features op het toestel, leuk, maar je hebt er niet zoveel aan.

Ik had een best hoge verwachting van deze smartphone maar deze komt niet helemaal uit. Als ik mijn huidige Motorola G6 ga vervangen, dan zal de Motorola G7 plus denk ik mijn favoriet gaan worden. Welteverstaan voor een telefoon van rond de 225 Euro. Het grote scherm werk fijn en je raakt er aan gewend. Je merkt het als ik de Motorola G6 weer pak. Die is kleiner, maar heeft toch wel een beter beeld!

Pluspunten

• Lekker groot scherm
  • Werkt vlot
  • NFC chip
  • Vingersensor
  • Een best goede camera

Minpunten

• Iets mindere resolutie
  • Vervelende Google Assistent knop

Kimv1981 09-07-2019

Prima toestel

Ik ben erg tevreden met dit toestel.
De camera heeft meerdere opties wat wel leuk is als je er even mee aan het oefenen bent, maar heb wel gemerkt dat je in de praktijk gewoon even snel ergens een foto van maakt en dan dus niet alle opties gebruikt.
Het toestel ligt wel lekker in de hand al is hij wel een beetje aan de grote kant. Hij past bijvoorbeeld niet in je broekzak.
Wat ik echt super vind is de Google assistent button.
Die is echt superhandig.
Dat de vingerafdruk scanner op de achterkant zit maakt voor mij weinig verschil met toestellen waar die aan de voorkant zit.
Wat ik wel minder vind aan dit toestel is dat wanneer je aan het bellen bent je het niet altijd goed kunt verstaan doordat de luidspreker vrij hoog op het toestel zit.
De accuduur is ook echt heel goed, hij gaat lang mee voordat hij weer moet opladen.
Verder is het een prima toestel met genoeg opties.

Pluspunten

• Google assistent button
  • Groot scherm
  • Goede camera
  • Accuduur

Minpunten

• Luidspreker zit (te) hoog op het toestel
  • Te groot voor broekzak

Johan_854 09-07-2019

LG Q60 een prima telefoon voor deze prijs

Ik heb de LG Q60 nu een week in mijn bezit. De buitenkant is erg mooi in de kleur New Morrocan Blue, glanzend blauw. Ondanks dat die van kunststof is voelt die chique aan.

De voorgeinstalleerde apps blijven een onnodige belasting voor je geheugen en (op ten duur) je systeemsnelheid. Dat is jammer want daar zitten altijd een heel aantal dubbele functies in, en apps die je nooit gebruikt.

Naast een aantal basic camerafuncties zoals scenes en geotag zit er een youtube livestream functie op en een functie om zelf gifjes mee te maken. De AI cam functie is handig omdat je zoomt door de knop naar links en rechts te swipen. Zoomfunctie zoals macro en ver in zoomen gaan daardoor automatisch maar blijven achter tot een duurder toestel.

Onderin de telefoon zit aan de rechterzijde de speaker. Hier komt het normale schelle telefoongeluid uit. Met de functie DTS X 3D surround treed een equalizer in werking die je geluid vervormt. Met veelgebruikte bluetooth boxen merk je hier geen verbetering van en kun je dit beter uit zetten.

Op de zijkant zit een extra knop waarmee je de google assistant aanzet. Dan kun je je commando uitspreken die volgt het op: “wat voor geluid maakt een eenhoorn?” blijft een leuke vraag bijvoorbeeld. Verder kan het handig zijn voor allerlei recepten of andere commando’s en vragen aan google.

Een mooi groot scherm gecombineerd met een redelijk kleine zwarte rand rondom maakt dat de voorkant er fraai uitziet. In de noodzakelijke notch zit de front camera. Jammer maar die is met een extra zwarte schermweergave redelijk onzichtbaar te maken. Achterop is de vingersensor prima toegankelijk.

Ik ben tevreden met de prestaties van deze telefoon hoewel ik wel wat verbeterpunten heb gevonden. Prima prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• uiterlijk in morrocan blue
  • Google assistant knop

Minpunten

• voorgeinstalleerde apps

Igor Schut 09-07-2019

Leuk toestel voor niet al te veel

Mooi toestel, erg mooi vormgegeven met een opvallend kleurtje.

Het toestel voelt fijn in de hand en is makkelijk bedienbaar.

Het toestel is makkelijk in te stellen en alles stond er vrijwel meteen op na het syncen met mijn Google account.

De camera's aan de achterkant maken ontzettend mooie foto's. Door de verschillende effecten die meteen in te stellen zijn kun je allerlei verschillende foto's maken. Zelfs in het donker maakt het toestel mooie foto's.

Leuke selfies horen er natuurlijk ook bij en met de front-camera van 13 megapixel maak je mooie gedetailleerde selfies. Leuk met een kleintje erbij.

Door de AI Cam kun je verschillende dieren/mensen/producten etc herkennen. Je kunt dan meteen op producten zoeken op bijvoorbeeld Amazone. Wel handig maar ik vind het niet een noodzakelijk iets.

Het 3D geluid is erg fijn bij het afspelen van bijvoorbeeld YouTube filmpjes en terugkijken van zelfgemaakte filmpjes.

Wij hebben Google home en daardoor gebruik ik de Google Assistent button op de telefoon niet zoveel. Maar hij is wel erg handig als je bijvoorbeeld op pad bent en je moet iets weten. Ik gebruik het dus niet heel veel.

De vingerafdruksensor op de achterzijde gebruik ik erg vaak, makkelijk om de telefoon snel te unlocken.

Het beeldscherm is prima maar het screen to body ratio had wel wat beter gekund. Er is erg veel zwart in het scherm en dat was mooier geweest als dat wat minder geweest was.

Het toestel ligt prima in de hand, wel wat glad dus oppassen voor snel laten vallen.

Ik had verwacht dat je mooie foto's en filmpjes zou kunnen maken met het toestel en dat is ook echt mijn ervaring. Gisteren toevallig naar een concert geweest en de filmpjes zijn super geworden en de foto's ook trouwens.

Pluspunten

• Mooi toestel
  • Goeie fotos
  • Goed geluid

Minpunten

• Beschadigd snel

Koen123 09-07-2019

Mooie telefoon

Toen de LG binnenkwam, gaf die me direct al een goede indruk: groot scherm, 3 camera's en een mooie kleur. De vingerscanner zit op een fijne plek, veel beter dan op mijj Samsung. Daarnaast zit er een goede frontcamera op, de 3 camera's op de achterkant gebruik ik weinig. Het toestel zelf heeft genoeg opslag, dit is handig want de foto's zijn van goede kwaliteit en dus ook best groot. De Google Playbutton gebruik ik zelf vrijwel nooit. Op mijn oude telefoons heb ik dit ook nog nooit gehad. Als ik typ reageert de telefoon soms wat laat, dus dat is een minpuntje. De accuduur is goed, je kunt er 2 dagen goed mee werken. Over het algemeen een prima telefoon, met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Goede camera
  • Grootscherm
  • Goede accuduur

Roberto 09-07-2019

Groot scherm, redelijke proccesor

Ik heb de LG Q60 nu ruim één week gebruikt en mij vielen een paar dingen op. Als eerste hij heeft een groot scherm (6.26 inch) dit is best fijn, zoals bij gamen, lezen van een boek of werken in office. Het nadeel is dat je wat lastig linksboven in de hoek kunt komen. Als tweede heeft de LG Q60 een usb-b micro poort en geen usb c. Ik mis zelf wel de FM radio, wat ik ook jammer vind is dat het geen cleane android (9) is. Het gevolg onder andere dat de instellingen echt super vaag zijn.

Pluspunten

• Scherm
  • Scherm kan heel donker

Minpunten

• geen FMm radio
  • USB b micro poort
  • geen clean android

kimmie1977 09-07-2019

Licht, werkt soepel en lange accuduur

Het is een mooi toestel. Op het eerste zicht zou je niet zeggen dat deze uit een goedkopere klasse is. Maar eenmaal in de hand is de plastic achterzijde goed voelbaar. Deze voelt ook kwetsbaar aan met kans op snelle krassen en putjes. Het scherm is mooi en helder voor de resolutie die op deze telefoon zitten. De kleuren zijn weliswaar niet zo helder als een Samsung telefoon, maar de beelden zijn mooi scherp. De camera werkt snel en maakt mooie foto's. De groothoeklens is een mooi toevoeging voor deze prijsrange. Echter zijn de camera optie wel aan de lage kant. Ik had verwacht dat er een scala aan opties zouden zitten. Er zijn leuke opties te selecteren qua kleurinstelling, maar je zou verwachten dat er ook een sport optie of iets dergelijks op zou zitten. Verder werkt de telefoon wel vloeiend en worden apps snel geopend. Voor een toestel van ruim 200 euro is het een aanrader voor iemand die goede prestaties voor een lage prijs willen hebben.

Pluspunten

• Snelheid
  • Accuduur

Minpunten

• Camera opties
  • Gevoelig voor beschadigingen

BertZelluf 09-07-2019

LG Q60 testing

Ongeveer een week geleden, deze telefoon binnen gekregen. Wat het eerste opviel was de prachtige blauwe kleur. Uiteraard is de kleur niet het belangrijkste van een smartphone, maar het is wel een leuk detail.
Inmiddels dus zoals gezegd een week mee aan het testen en uitproberen wat er allemaal kan. De drie camera's aan de achterzijde beloven veel. De mogelijkheden zijn dus ook groot en ik ben er nog niet helemaal achter wat alles precies doet, maar ik heb er vertrouwen in dan dit goed gaat komen. De optie's zijn groot. De telefoon voelt ook goed aan qua gewicht en grootte. Het scherm is mooi helder met levendige kleuren. Ik mis de vingerafdruk aan de voorzijde wat ik op mijn vorige mobiel wel had. Deze zit nu aan de achterkant en dat vind ik wat onhandiger, maar dit zal wel wennen. Veder maakt de front camera ook mooie duidelijk foto's. Kortom de eerste indruk is gewoon goed, de accuduur voldoet ook volgens verwachting. De google assistant button lijkt ook handig, maar ik heb deze nog niet veel gebruikt, deze had mijn vorige smartphone niet dus ook dat nog niet gewend.
Zoals gezegd ben ik na een week de telefoon in mijn bezit te hebben vrij enthousiast over deze LG smartphone.

Pluspunten

• gewicht
  • kleuren van het scherm
  • kleur van de telefoon
  • accuduur

Minpunten

• geen vingerafdruk voorzijde

hansje1980 08-07-2019

Mooie smartphone voor redelijke prijs

Het is een mooie smartphone waar het gelijk opvalt dat het scherm erg mooi en helder is. Van de camera zelf had ik iets meer verwacht, het zijn er drie, maar ik zie weinig verschil met een enkele camera. Wel zijn de foto’s mooi helder, ook de selfie camera is erg helder,
Het toestel is vrij groot waar ik wel even aan moest wennen, maar na een aantal dagen wil je eigenlijk niet anders meer.
Hij weegt ook echt niks!
Het is een heel goed alternatief voor een dure telefoon!

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Mooi geluid
  • Prijs

DagO 08-07-2019

Heel fijn toestel

Ik heb deze telefoon nu een week in gebruik. De telefoon is mooi om te zien, het is feitelijk één groot beeldscherm en de randen zijn afgerond. De camera’s aan de achterkant leveren prima resultaat en ook de selfie camera is goed. De telefoon is groot wat soms een nadeel is maar wel fijn om alle soorten media te volgen. Het touchscreen is goed gevoelig, de vingerafdruk ontgrendeling vind ik erg gemakkelijk en werkt goed. Het geluid is helder maar niet zo warm, een tikje metalig. Met een koptelefoontje prima geluid., al ligt dat ook aan de kwaliteit van de koptelefoon zelf natuurlijk. De bediening is simpel en wijst zich vanzelf. De Google assistent werkt prima en reageert snel. De stem is een vrouwenstem. Ik word goed verstaan. Je kunt allerlei onzin vragen en dingen laten opzoeken. Navigatie opdrachten worden goed uitgevoerd, net als het versturen van een sms of WhatsApp. De batterij gaat ook bij intensief gebruik de hele dag mee. Kortom een prima telefoon , qua werking goed vergelijkbaar met mijn smartphone van een bekend merk.

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Groot scherm
  • Gevoelig touchscreen
  • Vingerafdruk ontgrendeling
  • batterijduur

Minpunten

• Groot
  • Geluid iets blikkerig

Mbberkenbosch 08-07-2019

LG Q60

Het design is mooi, scherp, goed en duidelijk beeld. Kleur blauw is echt fantastisch. Ik ben Samsung gewend, het gebruik is bijna gelijk.
De camera is echt top! 3 camera's! Wauw wat een beeld. De effecten zijn ook echt top. Gebruiksvriendelijk. De frontcamera is echt top, tegen het licht in, blijven de foto's haarscherp, en het licht wordt automatisch bijgewerkt. Het geluid is prima. De assistent button van Google, werkt super handig. Vingerafdruksensor helemma top, meerdere vingers kunnen worden opgeslagen. Betreft het beeldscherm, de kwaliteit is echt top, wat een scherpte. Ligging in de hand, is perfect, voor kleine en grote handen. Ik had niet verwacht, dat ik zo positief zou zijn over deze LG. Boven verwachting! Print screen maken en dan tekenen op het beeldscherm werkt ook perfect. Hiervoor had ik persé de Note, maar dit is niet meer nodig.

Pluspunten

• Camera
  • Makkelijk in gebruik
  • Vol beeldscherm
  • Hoeveelheden verschillende opties
  • Compact ligging in de hand

Minpunten

• Niet ver kunnen inzoomen

Wilka 08-07-2019

Mooi design, veel mogelijkheden

Het uitpakken van de telefoon was al een feest op zich. De blauwe variant die wij opgestuurd kregen, zag er geweldig uit, echt mooi. De installatie verliep vanzelf; gewoon de instructies volgen, het werkte hetzelfde als elke andere telefoon. Eenmaal geïnstalleerd, wilden we natuurlijk direct de camera's testen, ja, camera's want het zijn er wel drie! We ontdekten dat de camera vele functies had, zowel op selfie stand als back camera. Natuurlijk was het wel even onderzoeken hoe alles werkt, maar na een tijdje snapte je het wel. Om eerlijk te zijn, hadden we meer verwacht van de camera, vooral van de back camera. Het beeld is niet enorm afwijkend van een enkelvoudige camera, wat je wel zou verwachten. De selfie stand camera was wel erg goed en scherp. Verder werkt de telefoon zoals elke Android; simpel in gebruik, goede kwaliteit en een fijne telefoon. Voor ons persoonlijk was de telefoon wel te groot, met 16,5 bij 7 centimeter, maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Het geluid van deze telefoon is zeker niet teleurstellend! Zeg maar gerust geweldig! Mooi geluid. Ook is het scherm van deze telefoon erg mooi, en zie je bijna geen randjes van de zijkant.

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Te groot (voor ons)
  • Camera beetje teleurstellend

Idsie 08-07-2019

Prima prijs/kwaliteit telefoon

Prachtig vormgegeven telefoon die ook nog eens prima werkt.. Installeren was een eitje met Google, snelheid valt iets tegen met meerder apps aan of snel schakelen van apps, verder weinig aan of opmerkingen.. Voelt ook aan als een kwalitatief goede telefoon, maar ik heb 'm pas een week dus dat ik nu nog niet zeggen.
De layout met Android 9 werkt ook prima en met de extra sdkaart heb ik nu 128gb wat wel voldoende is voor mij.
De camera werkt ook top met 3 cameras aan de achterzijde, mooie effecten en top foto's in het donker en wat dacht je van een frontcamera van 13mp, echt super selfies!!
Het geluid is best OK, maar wel iets meer verwacht van 3d surround.
De knop met Google assistant aan de zijkant werkt ook naar behoren al heb ik 't nog eigenlijk te weinig getest.
Beeldscherm is ook mooi en helder, doet niet onder met een Oled scherm eigenijk
De telefoon is wel erg groot wat erg wennen is, maar dat heeft misschien wat tijd nodig.
Ik ga de telefoon nog wat verder uittesten en het internet testen in het buitenland waar ik volgende week heenga.
Al met al echt een prima prijs/kwaliteit telefoon van LG

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Layout

Minpunten

• Snelheid processor

Marry400 08-07-2019

Super scherpe foto's

Er zitten 3 camera's op de achterkant van het toestel de standaard, een voor de QR-code en een AI camera met een zogenaamde fisheye lens (supergroothoek). De foto's zijn super scherp evenals de filmpjes. Ook de 'selfie' camera aan de voorkant maakt super scherpe foto's. En door 'cheese' te zeggen maakt het toestel automatische een selfie, Super handig!
Door het extra grote scherm met minimale zwartrand, zelf in de stellen, krijg je ook een mooie weergave van je gemaakte foto's

Pluspunten

• AI camera
  • Automatische selfie
  • Groot scherm

Dennismunneke 08-07-2019

Fantastisch voor de prijs

Het allereerste wat me opviel toen ik hem binnen kreeg was het design, hij is erg strak ontworpen en de achterkant is echt mooi glimmend blauw.
Ik had eerst niet veel verwacht voor deze prijs maar hij doet mijn verwachtingen te boven!
Om te beginnen natuurlijk wat de telefoon zo speciaal maakt is de camera, 3 camera's aan de achterkant en een 13mp camera aan de voorkant. Persoonlijk ben ik iemand die veel foto's maakt en heb hier ook veel baat bij, de foto's zijn in vergelijking met mijn samsung s8 echt super, enkel merk ik niet veel verschil in al de andere camera functies, enkel dat je wat meer ziet op de foto's.
Wat ook echt super is, is de processor. Namelijk de welbekende octa-core processor (8core). Hij is super snel en echt goed met youtube filmpjes laden en afspelen in hoge kwaliteit.
De vingerafdrukscanner werkt ook prima, wel jammer dat deze aan de achterkant zit, vele telefoons hebben deze al op het scherm.
Hij is ook ietsjes groter dan de s8 dus wel even wennen met in de hand houden.

Pluspunten

• Camera
  • Processor
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Vingerprint aan achterkant

Bert 08-07-2019

Groot scherm, uitstekend geluid, super camera, klein prijsje

Het grote scherm is echt fantastisch en je ziet bijna geen randen. Daarnaast is de telefoon ook plat en mooi afgewerkt. De telefoon schijnt extra sterk te zijn echter heb ik ik de telefoon nog niet laten vallen dus dit kan ik nog niet met zekerheid vasstellen. De diepte van het scherm is in theorie minder dan de high end modellen maar in de praktijk zie je daar weinig van. Netflix, Youtube, Facebook, Instagram zijn allen zonder vertraging en in geweldige kwaliteit te gebruiken en te bekijken. De batterij gaat bij mij twee/drie dagen wat natuurlijk meer dan prima is. Het geluid van deze telefoon steekt uit boven andere toestellen. Er zit voor een telefoon warm geluid en het is niet blikkerig. De camera maakt erg mooie en duidelijke foto's. Er zitten drie camera's op waardoor de kijkhoek wordt vergroot. Ook zitten er veel opties op om mee te spelen. Aan de achterkant zit een fingerprint scanner om gemakkelijk de telefoon te openen. Mijn kinderen spelen ook veel spelletjes op mijn telefoon en ook deze spellen verlopen soepel. Het zijn voornamelijk kinderspelletjes en geen 3d games maar de kinderspellen worden prima ondersteund door processor. Het besturingssysteem is Android en dit werkt net als op alle andere toestellen waar Android op geïnstalleerd staat. Intuïtief en veel mogelijkheden. Ik vind dat LG echt een geweldige telefoon heeft afgeleverd voor deze prijs. De telefoon doet met dagelijks gebruik niet onder aan de high end modellen en die zijn wel bijna 4 of 5 keer duurder. Het enige minpunt vind ik dat de telefoon tot nu toe maar in een enkele kleur beschikbaar is. Ik vind de huidige kleur erg mooi maar smaken verschillen. Ik zou niet twijfelen bij het aankopen van dit toestel. Ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Accuduur
  • Geluid
  • Prijs
  • Fingerprint

Minpunten

• 1 kleur

Zomer78 08-07-2019

Super telefoon

Ik heb zelf altijd een Samsung telefoon gehad maar vind die telefoons Best prijzig dus ben op zoek naar een goed alternatief die minder geld kost. Ik ben erg blij met de LG q 60 Het is een mooie platte telefoon Ik heb met een blauwe achterkant in het begin leek hij me wel een beetje groot maar daar ben ik eigenlijk al aan gewend. De functies zijn natuurlijk wel anders maar Daar wen echt wel langzaam aan De foto's zijn perfect die je ermee maakt . mooie portret foto's ook.
Ik heb deze telefoon nu 2 weken in bezit en zeg dat het echt wel een goed alternatief is voor een dure telefoon.

Pluspunten

• Veel opties en een goede camera

J 08-07-2019

Super!

Sinds twee weken gebruik ik deze telefoon. In eerste instantie vond ik hem vrij groot, maar daar was ik snel aan gewend. Het is een fijne telefoon, die snel is en een lange batterij duur heeft (tot bijna 4 dagen!) afhankelijk van het gebruik natuurlijk. De camera's die erop zitten zijn top! Portret foto's worden erg mooi, je kan ermee spelen hoeveel blur je erin wilt. Vingerafdruk scanner werkt goed, je kan hem helaas alleen gebruiken om hem te ontgrendelen en niet om hem te vergrendelen(tenminste nog niet gevonden). Naast dat de telefoon erg fijn werkt is het ook een mooi design. Ik heb zelf de blauw/petrol achtige kleur die erg mooi is!.

Pluspunten

• Super camera
  • Goede batterij duur

Minpunten

• Niet ontgrendelen met vingerafdruk
  • Te groot voor je broekzak

RbLk 07-07-2019

Prima mobiel

Een gewone zwarte telefoon, waarvan er 13 in een dozijn zitten. Ik snap allen niet waarom je een dure 500-600 euro zou moeten kopen. Doet alles wat je wilt en maakt mooie foto's (nog mooier hoeft toch niet? Ze gaan toch alleen maar in de whatsapp of op FB en instagram. Het geluid is wel beter dan de meeste telefoons die ik gehad heb (zoals Samsung A50).

Pluspunten

• doet alles wat je wil
  • geluid

Minpunten

• nog niet gevonden

wiepa 07-07-2019

Groot scherm, snelle bediening

De LG Q60 Blue is een hele handige en snelle telefoon. Zeker als je naar de prijs kijkt doet het niet onder voor een veel duurder type van andere merken. Zeker als je kijkt naar de foto's die je ermee kunt maken en de snelheid van het verwerken.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm grootte

ShevontonF 07-07-2019

Fijne camera telefoon

Ik vind dit een fijne telefoon in gebruik en vooral het lage prijskaartje maakt deze aantrekkelijk. Daarom is de prijs-kwaliteit verhouding van de LG Q60 ook zeker goed, maar deze had beter kunnen zijn. De triple camera op de achtergrond maakt hele goede foto's en ook de zogeheten portretfoto's zijn mooi met dank aan de diepte sensor. Verder ziet de telefoon er zelf ook nog eens goed uit, vooral als je de 'Moroccan Blue' kleur neemt, wat de telefoon een 'shining' finish geeft. De notch is een toevoeging aan dit design, waar ik zelf niet zo'n grote fan van ben, maar hij ziet me niet in de weg. De nog aardig grote onderkin is wel iets wat me stoort. De software van de Q60 spreekt me erg aan en is fijn in gebruik, vooral met de toevoegingen van de laatste android. Ook ligt de telefoon fijn in de hand, hoewel de telefoon wel een beetje glad is en snel uit je hand glijd. De hardware is zeker niet de minste, maar verwacht niet dat je de zwaarste games kan spelen op deze telefoon. Het enige wat ik echt mis aan deze telefoon is een USB-C poort, iets wat steeds meer de norm wordt, maar dit is zeker geen dealbreaker. Al met al is dit een goede optie als je niet teveel wil besteden maar toch een degelijke smartphone wil met 3 camera's!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Grote batterij
  • Recente androidversie
  • Mooi en degelijk design
  • Uitermate geschikt voor alledaagse taken

Minpunten

• Nog steeds een microUSB poort
  • Niet geschikt voor de zwaarste games
  • Niet met één hand te gebruiken

Aleida 07-07-2019

Mooi groot toestel

Het toestel is mooi groot en licht goed in de hand.Eerst had ik zoiets ik kan er niet aan wennen.Maar het tegendeel is bewezen .Mooi toestel met een mooi geluid en de camera is ook super veel opties.De google assstand is gemakkelijk als je iets wil weten .Gebruik het niet heel veel maar mischien komt dat nog.De vingerdruksensor is ook super hoef je niet steeds de code in te vullen.Ook mooi dat er twee simkaarten in kunnen. gemakkelijk voor prive en zakelijk gebruik.In het begin hsd ik zouets van Iphone naar LG Q60 dat wordt niets maar wordt steeds gemakkelijker in gebruik.

Pluspunten

• Mooi groot scherm
  • Maakt mooie fotos

Gerdien van rooden 07-07-2019

Fijn toestel

Wat een mooi toestel is de lG Q60.
Ik en een mobiel is toch altijd weer spannend gewoon omdat ik niet heel handig ben.
Voor mijn werk maak ik foto's om te posten op insta en facebook. Met dit toetel krijg je mooi en scherpe foto's.
Wat ook erg fijn is de functie om een portret te maken. Een scherpe foto van de persoon en de achterkant wazig waardoor die gene helemaal uit de foto springt.
Vind het een mooi design. Blauw aan de achterkant met een zwarte rand. Ligt fijn in je hand. Wel wat groter als dat ik gewend ben. Het is een duidelijk en makkelijk in gebruik. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Goede camera
  • Makkelijk in gebruik
  • Scherp beeld
  • Mooi geluid

Minpunten

• Wat groter van formaat( wat ik gewend ben)

jipR 07-07-2019

Groot scherm, fantastische camera

De LG Q60 is fantastisch. Je moet even door de lelijke blauwe kleur kijken want daar krijg je van iedereen commentaar van. Want de rest van deze telefoon is echt top. Met 64 GB aan geheugen is een SD kaart niet perse nodig maar ook die past er gewoon in. Nooit zul je last hebben dat je elke ochtend je geheugen moet leeg gooien met een geheugen zo groot als 64 GB. Daarnaast is de scherm ook heel groot. Een zogenaamde 'tear drop' is een nisje in de bovenkant van de scherm die ruimte maakt voor de selfie camera. Het is heel stylish en ontzettend veel van de voorkant is een en al scherm, al maakt niet elke app en filmpje daar gebruik van. Als laatste wil ik het hebben over de camera. Met 3 cameras met hoge MP zijn de fotos fantastisch. Portrait mode is mijn favoriet die haarscherpe fotos maakt van individuele objecten. Maar ook landschappen fotografeert die heel goed. Al met al, een goede telefoon.

Pluspunten

• Veel gehuegen
  • Goede camera
  • Groot scherm

Minpunten

• Lelijke kleur blauw