LG Q60 64 GB / new moroccan blue

• Test panel 8 jul 2019

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 115 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Q60 64 GB / new moroccan blue op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Jan Z 04-11-2019

Bevalt nog uitstekend.

Voor deze prijs een high end product.
Nog geen seconden problemen mee gehad .
Eind vn de dag nog 70%-80% batterij capaciteit.
Overdag nog nooit hoeven bij te laden ondanks gemiddeld gebruik incl tv, you tube, Instagram etc.
Gewoon erg goed model.
Alleen die kleur 😝

Pluspunten

• Batterij erg goed
  • Helder en groot beeld

simoneshamali 15-08-2019

LG mid range toestel

Als tester heb ik een aantal weken de LG Q60 mogen testen.
Het eerste wat mij op viel is de mooie blauwe kleur maar daarbij valt op dat het toestel erg plastic en goedkoop aanvoelt.
Op de achterzijde heb je maar liefst 3 camera's welke goede kwaliteit foto's kunnen maken. De accu gaat zeker een dag mee (al ligt het natuurlijk aan de gebruiker).
Een telefoongesprek voeren is aan weerszijde goed te verstaan. Muziek luisteren via de speaker van de LG is aan de zwakke kant. De zware tonen zijn naar mijn smaak erg miniem en de hoge tonen voelen erg schel aan. Ik ben geen fan van dit toestel om deze redenen.

Pluspunten

• 3 camera's
  • lange accu
  • prijs

Minpunten

• plastic gevoel
  • goedkooop gevoel
  • muziek tonen minder kwaliteit

Smurfje64 08-08-2019

mooi toestel

Als doorgewinterde Samsung gebruiker kreeg ik de kans om de LG Q60 te testen. Ik vond het jammer dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij het toestel was. Dan maar gewoon beginnen. Mooi toestel, mooie heldere kleuren, batterij gaat lang mee, maakt goede foto s, geluid prima. Bedieningsgemak vond ik minder. Ik vond ook dat de vingerafdruk niet altijd even goed werkte.
Alle extra instellingen waren lastig in te stellen.
Voor mij wordt het volgende keer toch weer een Samsung..

Pluspunten

• mooie heldere schermkleuren
  • accu gaat lang mee
  • goede camera

Minpunten

• bedieningsgemak
  • geen Nederlandse gebruiksaanwijzing

CharlieQ60 05-08-2019

Beeldkwaliteit is top!

De afgelopen maand heb ik de LG Q60 mogen testen. Allereerst zou ik dit product zeker aanraden, en dat heeft de volgende redenen. De telefoon heeft een net, strak design zonder toeters en bellen. Hij ligt daarnaast door zijn afgeronde "hoeken" ook lekker in de hand. Het beeldscherm is helder en kan gemakkelijk minder fel worden gemaakt wanneer dit (voor mij vooral 's avonds) nodig is. De camera voor op de telefoon maakt mooie, heldere foto's, en die op de achterkant (3 naast elkaar!) zijn van top kwaliteit. Daarnaast bezit de camera functie ook over extra opties zoals de Qlens (waarmee je QR codes kunt scannen of een visual search kunt doen) en kun je met de portrait functie ook eventuele oneffenheden verwijderen. Verder heeft de LG Q60 ook een Google Assistant knop aan de zijkant waarmee je gemakkelijk dingen op kunt zoeken via Google.
Wat ik jammer vind aan de LG Q60 is dat deze, ondanks dat het beschikt over 3D geluid, nogal schel klinkt. Er zit weinig warmte in het geluid van de telefoon waardoor apps zoals Netflix of Youtube niet echt aantrekkelijk zijn. Daarnaast laadt de telefoon alleen met het meegeleverde kabeltje goed op. Wanneer je een andere kabel gebruikt met dezelfde ingang laadt hij (bijna) niet op. Wel kun je op het scherm aflezen hoe lang het duurt voordat de telefoon eenmaal is opgeladen.
Al met al vind ik de LG Q60 zeker een prettige telefoon die ik zou adviseren voor iedereen die een goede telefoon wil hebben en minder waarde hecht aan mooi geluid. De telefoon voldoet aan mijn verwachtingen en door zijn design en beeldscherm kwaliteit is dit zeker een aan te raden toestel!

Pluspunten

• Fingerprint scanner
  • Helderheid beeldscherm
  • Touchscreen
  • Camera's
  • Ligging in de hand

Minpunten

• Laadtijd
  • Geluidskwaliteit

Farahk 31-07-2019

Mooi toestel voor prima prijs

Ik heb de LG Q60 nu eventjes in mijn bezit, en het is een prachtig apparaat .
Het design is mooi, elegant en fijn.
Hij is wel wat groot in vergelijking met mijn voorgaand model.
Maar het went snel.
De bediening is eenvoudig en snel onder de knie te krijgen.
Wat het zo leuk maakt, is dat er 3 verschillende camera's op zitten. De eerste foto's die ik er mee gemaakt heb, vallen niet tegen :)
Er valt nog veel mee te proberen met de tijd.
De opslag is genoeg,maar als je graag foto's maakt kan je hem nog uitbreiden. Top dus.
Het scherm is helder en mooi van kleur, hopelijk niet te kwetsbaar door zn grote.
De klanken komen prima over, niks op aan te merken.
Al met al dus een heel fijn apparaat voor een prima verkoopprijs.
Doet niks onder aan alle andere duurdere merken !.
Ik raad deze zeker weten aan, aan ieder die meer wil halen uit een telefoon dan alleen maar bellen en gebeld worden.

Pluspunten

• Veel camera's
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Grote is even wennen

Colin van Oorschot 31-07-2019

Groot scherm, mooie fotos

De LG Q60 in het blauw is een mooi design van LG. De blauwe kleur is een beetje oceaan blauw. Verder heeft de telefoon een groot scherm waardoor alles goed te lezen en te zien is. Het mooiste van dit toestel is denk ik wel alle camera's die erop zitten. voor zit een mooie selfie camera en achter zitten maar liefst 3 camera's waardoor je ook wide fotos kunt maken.

Verder is de telefoon super snel met dit besturingssysteem, waarbij je als je android gewend was, niks opnieuw hoeft te leren.

De telefoon is ook robuust waarbij het scherm niet helemaal tot de randen loopt waardoor het scherm denk ik minder snel kapot gaat.
De vingerscan achterop geeft snel en makkelijk toegang tot de telefoon en tot andere apps als je ervoor kiest. Bij mij werkt deze erg goed.

Overall denk ik een goede telefoon voor deze prijs.

Pluspunten

• accuduur
  • groot scherm
  • snel

MirrieB 29-07-2019

Mooi design, verbluffende camera, prettige telefoon!

De LG Q60! Qua design van het toestel ging mijn voorkeur uit naar de kleur die beschreven werd als ‘Morrocan Blue’ en daarin werd ik niet teleurgesteld. Het toestel heeft een schitterend glanzend blauwe achterkant, kleine notitie; vingerafdrukken zijn hierop wel snel zichtbaar.

Het toestel is 6,26 inch groot en dit is voor iemand met mijn formaat handen aan de grote kant, toch ligt het toestel erg prettig in de hand, vanwege de afgeronde hoeken en rondere zijkanten. Tot nu toe is de telefoon gelukkig nog niet uit mijn handen gevallen, maar het gebruiken van de vingerafdruksensor aan de achterkant, vraagt wel wat behendigheid in het begin, zeker als je gewend was de vingerafdruksensor voorop het toestel / in het scherm te hebben.

Het toestel biedt voldoende functionaliteiten om hem in de ‘medium’ categorie te plaatsen, de speakers zijn goed, niet verbluffend. Het speciale 3D-geluid kon ik niet echt vaststellen, maar misschien ben ik daar gewoon niet muzikaal genoeg voor.

De Google Assistant button… leuk bedacht, irritant in gebruik. Na een aantal weken heb ik geleerd om de knop aan de zijkant te ontwijken, zodat ik niet steeds onnodig Google Assistant open. Wat mij verbaasde was dat de Google Assistant niet met je stem en ‘OK Google’ te activeren is, zou kunnen dat ik dit niet goed heb weten in te stellen, maar daardoor is de functionaliteit hiervan voor mij niet zozeer aanwezig. Verder kun je er wel alles in opzoeken en dat kan soms onderweg met 1 druk op de knop erg handig zijn.

De camera’s zijn wel echt top! De combinatie van de frontcamera van 13 megapixel en de Portrait functie leveren resultaten die niet onder doen voor de nieuwere generatie van Iphone en ook de AI Cam zorgt voor net even iets betere foto’s dan ik normaal met een smartphone zou nemen. Ik merk daardoor dat ik ook bij moeilijkere lichtomstandigheden toch nog wel naar de LG Q60 grijp en de telefoon zelf daarin de juiste instellingen regelt.

Helaas vond ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen voor de grote van het scherm. Dit wordt snel wat pixelerig en in vergelijking met andere toestellen ogen de kleuren wat grauw.

Al met al een zeer prettig toestel om te gebruiken wanneer je geen spectaculaire hoogstandjes verwacht en gewoon een mobiel wil met de ‘standaard’ functies en wat extra’s (zoals een goede camera, Google Assistant, duo-sim, 3D-geluid , paar leuke extra handigheidjes en een camera voor mooie foto’s on the go 😊

Lisavh 28-07-2019

Prima telefoon

Ik vind dat deze telefoon goed zijn werk doet. Als eerste heeft hij een heel mooi design en hij valt goed in de hand. De kwaliteit van de camera is goed, maar ik vind de camera van bijvoorbeeld een iPhone nog steeds mooier. Je kunt hem helemaal aanpassen naar hoe jij het wilt dankzij alle opties die er opzitten. De kwaliteit van het geluid is top, niks op aan te merken. Qua prijs kwaliteit verhouding zou ik hem zeker aanraden, want je krijgt veel telefoon voor een niet al te hoge prijs!

• Goede prijs- kwaliteitverhouding

Minpunten

• Kan ingewikkeld zijn
  • Camera kan beter

fgoestoh 28-07-2019

Heerlijk helder soepel toestel

Een test van een LG toestel voor een paar weken – tuurlijk moet je je er aan overgeven anders moet je niet mee doen. Kost tijd om alles over te zetten en weer op gestart te krijgen hoewel er steeds meer en beter hulpmiddelen zijn. Ik kom van een middenklasser Huawei. En tja dat merk kennen en nu wel uit de media. Maar ook met de service en update snelheid was ik absoluut niet tevreden. Ik weet dat ik bewust een middenklasser heb en pas mijn verwachting aan en ook zo voor de LG. Maar ik beoordeel wel tegen de reclame prestatie uitingen. Ben is dan ontevreden – nee niet helemaal maar echt heel super vind het toestel ook niet. Zeker als ik vergelijk met eerder LG toestellen die ik gehad.
Over het scherm en de helderheid ben ik zeker wel te spreken. Maar dat heeft met de afgelopen weken veel licht weer een negatieve tegen hanger en dat is de gebruiksduur / levensduur batterij. Ik heb lekker een paar middagen foto’s lopen maken, Pokémon lopen spelen en dan houdt het toestel het gewoon niet lang genoeg uit. Ik merk tijdens het gebruik ook een aantal rare vertragingen en het toestel lijkt te happeren. Zo duurt het significant langer voor dat het toestel op een google home opdracht reageert ten opzichte van de 2 jaar oude Huawei. Ik snap niet waarom want allen 1GB geheugen meer in de Huawei kan daar de reden niet voor zijn. Foto’s maken is erg leuk. Het is mijn eerste toestel met meerdere camera’s maar is ook wel even wennen hoe en wat wanneer te gebruiken. Vind ik het toestel een vervanger voor de pocketcamera. Nee echt niet eerlijk gezegd en daar had ik wel op gehoopt. Al met al een leuk toestel voor een gemiddelde gebruiker die zeker niet alle reclame uitingen waar maakt wat mij betreft.

Pluspunten

• scherm
  • helderheid
  • extra google home button

Minpunten

• betterij duur bij hoge scherm resolutie
  • formaat

xEdwin 27-07-2019

Groot scherm, mooie kleur

Hij doet het erg goed naar behoren. Hij is erg makkelijk zoals hoe een telefoon moet werken en best snel, de camera's zijn best goed en het geluid is echt een aanrader voor deze prijs een eenvoudige en zeer goede telefoon. Het enige nadeel is dat ik hem in mijn linkerhand vast heb dat ik soms de google knop aanraak met mijn duim. Maar dat is ieders eigen hoe je hem vast houd. Ik vind het een aandrader !

Pluspunten

• Mooi helder beeld
  • Mooie cameras

Minpunten

• Google knop overbodig

Maráa 27-07-2019

Fijne handligging

+ De telefoon werkt prettig in gebruik, fijn in handligging.
- De speakers voor het geluid vind ik persoonlijk tegenvallen. Het klinkt alsof de speaker te ver in het apparaat gebouwd zit.

E de Boer 26-07-2019

Mooie foto's en goede accuduur.

Sinds enkele weken gebruik ik de LG Q60. Het is een mid-range telefoontoestel. Het toestel is maar in één kleur te krijgen, blauw, maar persoonlijk geeft dit wel een mooie uitstraling. De LG Q60 is getest volgens een Amerikaanse kwaliteitsnorm Mil-STD-810G getest op waterdichtheid, trillen, temperatuur en stootvastheid. De body is afgezien van het scherm van kunststof. Gezien de kinderen ook af en toe met het toestel in de weer zijn hoop ik dat dit de levensduur van het toestel verlengd. Het besturingssysteem is het vertrouwde Android 9.0. Het draait soepel op de 2 GHZ Octacore hardware. Het toestel is relatief groot: 7.6 bij 16 cm. Het ligt goed in de hand, maar is wel een groot blok in de broekzak. Verder heeft het toestel een duo sim wat erg handig is voor privé en zakelijk bellen. Een van de pluspunten zijn de drie camera’s aan de achterkant. Door de 16 MP camera zijn de foto’s van goede kwaliteit. Dit was voor mij een must. Het intern geheugen is met 64 GB ruim voldoende. Daarnaast is het d.m.v. een geheugenkaart uitbreidbaar. Dus voor de aankomende vakantie kan er weer volop foto’s gemaakt worden. Al met al ben ik erg tevreden over het toestel.

Pluspunten

• Foto's
  • Duo Sim
  • Stootvastheid
  • Accuduur

Minpunten

• Groote

Naldo 26-07-2019

Mooi uitziende smartphone, maar inwendig niet goed.

Ik heb de LG Q60 nu een aantal weken in mijn bezit. Toen ik de telefoon kreeg en uitpakte was ik aangenaam verrast over het design van de smartphone. De voorkant van de smartphone ziet er mooi uit, groot scherm, kleine druppelvormige notch. Helaas wel wat schermranden, maar absoluut niet storend. De achterkant heeft een mooie glanzend blauwe/groene kleur met daarin mooi de camera's en fingerprintsensor verwerkt. Qua design een lust voor het oog.

Na aanzetten van de telefoon en instellen van de telefoon, ook aangenaam verrast door het homescherm. LG heeft een leuke standaard achtergrond meegegeven aan het toestel en de LG Skin ziet er mooi uit. Op het eerste gezicht een prima uitziende smartphone. Helaas werd het enthousiasme al snel wat getemperd.

De accu van het toestel was niet vol, logisch als deze zo uit de winkel komt. Opladen dan maar! Wat is het dan jammer om bij zo'n mooi uitziend toestel geen USB-C aansluiting aan te treffen, maar gewoon een oude MicroUSB aansluiting. Toch maar aangesloten, aangezien de accu toch vol moet. Opladen duurt helaas vrij lang, de output van de meegeleverde oplader is 1.2A, en het kost zo de nodige tijd om de 3500 mAh accu volledig op te laden. Na laden batterijduur trouwens prima! Pluspunt!

Het scherm van de LG Q60 is een HD+ scherm, van 720x1520 pixels met een aspect ratio van 19:9. De Pixeldensity is 269 ppi. Dit is bijzonder weinig en daarom is de beeldkwaliteit ook echt niet goed! Zeker omdat het scherm van de LG Q60 groot is, zijn pixels duidelijk zichtbaar en is het beeld korrelig. Het is echt een minpunt dat deze telefoon geen full-HD beeldscherm heeft.

De processor van het toestel is de Mediatek Helio P22, wat een gemiddelde processor is qua kracht. Het is wel een energiezuinige processor wat dus ook de accuduur ten goede komt. De processor wordt geassisteerd door 3GB aan werkgeheugen, wat gemiddeld is tegenwoordig. Apps zoals Whatsapp en Instagram draaien vloeiend met de processor/werkgeheugen combinatie. Ook meerdere tabbladen open op Google Chrome werkt prima.
De opslag van het toestel is boven gemiddeld, namelijk 64GB. Fijn als je veel opslag nodig hebt en bijvoorbeeld veel foto's maakt.

Over foto's gesproken, het toestel heeft achterop 3 camera's, een 16MP, een 5MP en een 2MP. De kwaliteit van de camera is gemiddeld. Met daglicht maakt de camera goede plaatjes. In het donker komt er veel ruis op de foto's en heeft de telefoon last met scherpstellen. Groothoekfoto's worden op een lagere resolutie gemaakt, wat de kwaliteit van de foto's sterk aanpast.
De selfiecamera is een 13MP camera, hij gooit geen hoge ogen, maar maakt verder goede foto's.
Pluspunt aan de telefoon is dan wel weer dat deze wordt geleverd met Android 9.0 Pie.

Conclusie: als je de smartphone ziet, denk je dat het heel wat is. Helaas is het inwendige niet goed en is het een qua specificaties basis smartphone.

Pluspunten

• Accuduur
  • Android 9
  • LG is prettig

Minpunten

• Camera's niet goed
  • Beeldscherm resolutie laag
  • Wat meer werkgeheugen
  • Geen USB -C

Dymi 25-07-2019

Groot scherm

De LG Q60 is een erg mooi toestel om te zien en heeft een fijn groot scherm. Vooral het kijken van filmpjes en het doen van spelletjes is daardoor heel makkelijk op deze smartphone. Uniek vind ik de diverse mogelijkheden voor het nemen van foto's. Voor wie graag foto's maakt met zijn mobiel is de LG Q60 echt een aanrader. Verder doet deze smartphone alles wat hij moet doen: hij belt fijn en WhatsApp werkt prima. Deze mobiel is ook erg makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• groot scherm
  • grote opslag
  • veel fotomogelijkheden
  • makkelijk in gebruik
  • mooi om te zien

Minpunten

• het geluid is ietsjes minder

Remy en Joor 24-07-2019

Mooi en makkelijk in gebruik toestel

Ik heb dit toestel nu een paar weken in huis om te testen. Het eerste wat opviel was dat hij makkelijk in gebruik is, lekker in de hand ligt en lekker snel is. Bij de beschrijving stond dat het toestel echt zeer goed was is foto's, dat vind ik eigenlijk het enige echte minpunt van het toestel. Het is een perfecte camera voor gewoon normaal gebruik, maar hij komt hier wel echt op tekort. Als je hem vaak gebruikt moet je hem af en toe ook even opnieuw opstarten, maar dat is echt geen probleem. Hij doet verder echt alles wat je van een telefoon mag verwachten en meer. Echt voor de prijs een prima toestel echt waar voor je geld.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel
  • Doet wat je verwacht en meer

Minpunten

• Het zoombereik van de camera

M. Lftnk 24-07-2019

Fijne, gebruiksvriendelijke telefoon voor een prima prijs!

Voor deze prijs is dit een prima telefoon. Snel en redelijk veel opslagruimte. Genoeg voor vele foto's en apps.
Het toestel maakt een redelijke kwaliteit foto's. Toch nog enige bewegingsonscherpte.
Het geluid is prima.
Een fijne telefoon die ik zeker kan aanbevelen!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Hoeveelheid opslagruimte

Minpunten

• Vrij groot scherm, lastig met 1 hand te bedienen

Renske 24-07-2019

Fijn scherm!

Ik heb deze telefoon gekregen om te testen! Toen ik hem uitpakte was het gelijk van 'o, handig scherm'. Hij ziet er cool uit! Wij zijn op zoek naar een telefoon om foto's mee te maken en om kinderen spellen te laten spelen. De foto's die ik ermee gemaakt hebt zijn super! De camera werkt goed en handig. Ik ben niet echt een ster in elektronica, maar deze smartphone is heel makkelijk in gebruik. Wel is het zo dat als je heel veel spelletjes achter elkaar speelt de smartphone een beetje hapert. Maar dat is tot nu toe bij elke smartphone die we hebben gehad. Fijn apparaat!!

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • mooie foto;s
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• niet lang spellen (meer dan 3 uur)

DaniellevS 24-07-2019

Erg blij mee.

Deze telefoon is erg makkelijk in gebruik. Het is een fijn model die goed in de hand ligt en een mooi design heeft, het feit dat er geen home knop op zit geeft je extra beeld en daardoor wordt de telefoon makkelijk in gebruik. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik erg goed. De telefoon maakt ook mooie foto’s, vooral de ‘food’ functie geeft erg veel diepte en extra kleur in de foto. De batterij gaat ook lang mee. Een minpunten die ik ben tegengekomen zijn de smileys, deze zijn een beetje gek (misschien komt dit doordat ik een IPhone ben gewend). Er zat ook geen gebruiksaanwijzing bij, dit was wel jammer. Ik heb ook gemerkt dat het scherm niet erg scherp is, dit verandert overigens niet als je de helderheid op het hoogste niveau zet. Mijn conclusie is dat dit een hele goede telefoon is en dat je veel krijgt voor de prijs. Ik ben er heel erg blij mee.

Pluspunten

• makkelijk menu
  • mooie foto's
  • lange batterij duur

Minpunten

• gekke smileys
  • geen gebruiksaanwijzing

RoPro 23-07-2019

Snelle goede telefoon met groot helder scherm.

Ik heb de LG Q60 nu 3 weken in gebruik en ben positief verrast!
Hij heeft op verschillende gebieden mijn verwachtingen overtroffen.
Vooraf was ik een beetje sceptisch, omdat ik niet veel ervaring heb met LG, maar nu ik heb een tijdje in gebruik heb ben ik eigenloijk heel tevreden.

De telefoon werkt snel en prettig. Beeldscherm is erg goed en super helder.
De camera aan de voorkant met 13 megapixel maakt prima selfies.
Geluid is ook super. Voor telefoon geluid is het echt niet slecht en langer spotify luisteren gaat niet irriteren.
Wat ik niet had verwacht is dat ik de google assistant knop zou gebruiken, maar niets is minder waar. Hij werkt echt super handig en ik gebruik hem vrij vaak voor allerlei opdrachten, zoals iemand bellen of apps starten.
De vingerafdruk scanner op de achterkant werkt super om te telefoon te deblokkeren.

Wat minpunten naar mijn idee zijn de camera kwaliteit. Ik had wat meer verwacht van de 3 camara lenzen. De foto’s zijn niet van de hoge kwaliteit die ik verwachtte. Ook de extra camera functies, AI Cam en Portrait vond ik niet heel bijzonder.
Ook het formaat van de telefoon is wat groot, waardoor hij niet heel handig te hanteren is.

Maar alles bij elkaar echt een prima telefoon. En een super prijs-kwaliteit verhouding.
Aanrader!

Pluspunten

• schem
  • googel assistant knop
  • selfie camera
  • geluid

Minpunten

• camera
  • te groot formaat

Momo 22-07-2019

Groot scherm, prima camera , lange accuduur

Het is een groot toestel wat met vingerafdruk te ontgrendelen is. Dit werkt prima behalve als er een beschermhoes om de telefoon zit. Dan gaat het moeizamer om te ontgrendelen. De foto's en filmpjes zijn mooi. Alleen bij spelletjes komen de kleuren niet scherp over. Het geluid zou wat harder mogen.
Wat fijn is, dat de accu niet snel leeggaat.
En vanwege android makkelijk in het gebruik.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede accuduur
  • Mooie foto's met veel bewerk opties

Minpunten

• Moeilijk om aan een beschermetui te komen
  • Fletse kleuren bij spelletjes
  • Vingerafdruk moeizaam bij beschermhoes

Widjarishma Dhawtal 22-07-2019

LG Q60 Blue

De LG Q60 is een erg mooi design, ligt goed in de hand.
Groot afgewerkt schermgrootte.
Een prachtige kleur, die zowel door mannen en vrouwen kan gekozen worden.
Mooi strak model om te zien en licht in gewicht.
De kwaliteit van de LG Q60 is werkelijk prachtig! De schermresolutie, alles is duidelijk leesbaar en een genot voor het oog om te zien.
Het gebruiksgemak van de toestel is erg makkelijk om te bedienen en heeft de
Android 9.0 versie
De drie camera’s aan de achterkant zijn 16 megapixel, 5 mega pixel en 2 megapixel.
De resolutie is hoog en erg mooi.
Simpel te bedienen van de drie camera's aan de achterzijde.
Scherpe foto's, ook erg leuk voor de foto liefhebber om afwisselend mee te experimenteren en te fotograferen.
De front-camera is 13 megapixel.
Zeer fijn om mee te wennen, WauW!! maakt geweldige top foto's in een hand om draai!
De verschillende intelligente camerafuncties, zoals een AI Cam en Portrait functie
Deze waren voor mij geheel nieuw en erg leuk om spelenderwijs te ontdekken.
Leuk en super handig dat je kan vragen of er een selfie/foto gemaakt kan worden.
Het 3D geluid is loepzuiver en erg mooi. De beleving van geluid bij muziek en filmpjes zijn hierdoor mooi en intenser.
De Google Assistant button heb ik zelden gebruikt. Maar is wel erg handig dat dit erop zit. Het is voor mij denk ik nog gewenning, omdat ik dit bij mijn vorige mobiele telefoon niet als functie erop had zitten.
De Vingerafdruksensor op de achterzijde dient om het het toestel te ontgrendelen, zeer handige uitvinding.
Het is een mobiele telefoon, die mijn verwachtingen zeker heeft overtroffen en ik dagelijks veel gebruik en plezier aan heb beleefd tijdens de test periode.
Op de LG Q60 ben ik echt verliefd op geworden.
Het toestel is zo multifunctioneel en heerlijk om mee te telefoneren, fotograferen, muziek te luisteren, filmpjes mee te kijken, achtergronden te bewerken, kleur van het toestel is prachtig. Batterij gaat lang mee en alles is gebruiksvriendelijk.
Ook bezit dit toestel veel geheugen.
Iedereen vind mijn foto's die ik er mee maak op facebook erg, filmpjes zijn duidelijk en mooi.
Erg leuk vind ik dat je spraak commando's, vragen kan stellen aan je telefoon en dit ook erg handig is bij het fotograferen.

Pluspunten

• Mooi Design toestel
  • 3D geluid, waanzinnig mooi
  • Prachtige kwaliteit
  • Al Cam en portrait functie
  • 3 camera's maakt, Super foto's

Minpunten

• nog geen andere kleuren toestellen beschikbaar
  • korte oplaadsnoertje

Wim Snijders 21-07-2019

Groot helder scherm

Bij openen van de doos viel gelijk op dat het om een groot toestel gaat, dat staat wel in de beschrijving maar in het echt valt het toestel dan nog wat groter uit. Het installeren ging erg snel en updates werden vlot geïnstalleerd. Het toestel voelt ondanks alle aandacht voor de materialen wat licht en goedkoop aan. De bediening met 1 hand is door de knoppen niet echt goed te doen. Dan uiteraard wat een van de belangrijkste kenmerken is van de telefoon... de camera. Verschillende foto's gemaakt. Het foto's maken gaat vlot en de foto's zijn goed van kwaliteit, als je ze vervolgens overzet naar PC en bewerkt zie je dat de kwaliteit bij inzoomen niet zo goed is als bij de topmodellen. Maar voldoende om ze online te publiceren en een leuk album van af te drukken. Het kijken van video was prima en ging goed. Ook games liepen vrij soepel. Al met al voor deze prijs een prima kwaliteit en middenklasse telefoon.

Pluspunten

• Helder scherm
  • Snelle afhandeling van films en series

Minpunten

• niet handig bij 1 hands bediening
  • Inzoomen van foto's ( kwaliteit)

Yo123 21-07-2019

Prima telefoon

Ik vind het een super fijne telefoon. De camera is fijn. Door de meerdere camera's kun je bijvoorbeeld de achtergrond vervagen, wat ik een heel leuk effect vind. Qua snelheid is het een prima telefoon voor het dagelijks gebruik. De kleur is top, maar met een hoesje erom is dat niet het belangrijkste. De Google Assistant knop is voor mij geen toevoeging. Soms tik ik mis en ik heb ook nog niet alle functies gebruikt, maar so far so good! Ik ben tevreden

Pluspunten

• Camera
  • Snel
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Google Assistant knop is geen toevoeging

John Kuijpers 21-07-2019

Goede telefoon voor een nette prijs.

Prima telefoon die in het dagelijks gebruik volgens mij niet echt onderdoet voor veel duurdere modellen van andere merken.

Ondanks de grootte ligt hij netjes in de hand, bediening met 1 of 2 handen is goed mogelijk. Het scherm is lekker groot en helder genoeg, de resolutie is goed voor alles dat ik er mee gedaan heb. Geluidskwaliteit is prima, zelfs door de ingebouwde speakers. Doordat de speakers aan de onderkant van het toestel zitten is de plaatsing van het toestel tijdens het luisteren ook niet zo belangrijk maar klinken ze gewoon altijd goed. Via mijn headset is de geluidskwaliteit al helemaal perfect.

De processor en het geheugen lijken alles aan te kunnen, ook games draaien prima.

Foto's zijn erg helder, erg mooi. De diverse standen zoals portretfoto's werken prima. Ook in het donker zijn de resultaten zeker niet slecht.

Enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken is dat de vingerafdrukscanner erg gevoelig is, waardoor hij soms als je het toestel op de tafel legt al denkt dat hij moet scannen. Dit gaat niet zo ver dat hij daardoor op slot gaat of zo dus dat is verder ook zeker geen ramp.

Al met al een prima telefoon, en al helemaal als je bekijkt hoe de prijs/kwaliteit verhouding is ten opzichte van de marktleiders.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • snel
  • goede foto's
  • helder scherm

Minpunten

• vingerafdrukscanner erg gevoelig

Liva89 20-07-2019

LG Q60

Ik heb een aantal weken de LG Q60 mogen testen. Het eerste wat opvalt is het grote scherm. Een stuk groter dan mijn eigen Samsung dus dat is al een pluspunt. Nadeel is de lage resolutie (1520 bij 720 pixels). Ik vond de kleuren wat flets overkomen. Lekker series of YouTube kijken valt dan toch wel tegen. Camera is goed, vooral de groothoeklens is erg fijn. De vingerafdruk aan de achterkant is erg handig, alleen is een hoesje niet mogelijk. (of er moet een speciaal hoesje hiervoor zijn) LG Q60 voelt fijn in de hand, ondanks de grootte goed te besturen. Wat ook erg fijn is de mogelijkheid tot uitbreiding van geheugen door middel van een microSD-kaartje. Al met al een fijne mobiel als je niet teveel eisen hebt wat betreft de scherpte van het scherm.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Vingerafdruk aan de achterkant

Minpunten

• Schermresolutie