Sony Xperia XZ 32 GB / platinum

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 172 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ 32 GB / platinum op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dia80 13-11-2017

Aanrader!

Nadat mijn vorige Sony (Z2) flink was gevallen en niks meer deed, kwam ik na wat zoeken uit op de xperia XZ.

Het is wederom een fanatisch toestel, ligt lekker in de hand en is iets lichter dan zijn voorganger.
Maakt haarscherpe foto's en heeft goed geluid en is waterdicht.
Accu gaat bij normaal gebruik zeker twee dagen mee.

Ik zeg: zoek niet verder en koop deze telefoon!

Pluspunten

• groot scherm
  • waterdicht
  • goed geluid
  • fijne bediening

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Ronald 10-07-2017

Mooi groot scherm

Mooi toestel, met veel mogelijkheden, alleen de beveiliging niet uit te schakelen, je moet altijd met een password ontgrendelen. Terwijl er situaties zijn dat je je toestel juist altijd ontgrendeld wilt hebben. Zie "ICE" . waarom dubbele schermen? Bij veel zonlicht buiten scherm slecht te bedienen! Lastig snel in vliegmodus te zetten! Want zodra je buiten bent probeert hij constant om een WIFI-signaal te vinden, en dat vreet batterijen!

Pluspunten

• Helder mooi scherm
  • Goed geluid

Minpunten

• beveiliging moeilijk te omzeilen.
  • Buiten gaan batterij snel leeg!

Ken9871 02-04-2017

Goede telegoon maar had van sony meer verwacht

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Op zich ziet de telefoon en netjes uit goed afgewerkt mooi design vrij stevig maar er zijn een aantal dingetjes die ik gewoon jammer vind van de telefoon de telefoon heeft stereo speakers echter zijn deze vrij zwak en produceren geen bijzonder mooi volume ook de batterij had twee dagen mee moeten gaan maar deze gaat ongeveer een dag mee verder is de camera best goed alleen iets over gesatureerd en mist een klein beetje kracht wat de S7 wel heeft Ik ben zelf van een S5 naar een XZ gegaan en naar nader inzien haal ik beter de S7 of de S8 kunnen in de 3 gigabyte geheugen in de telefoon zit is adequaat maar ik had liever een gigabyte extra gehad Ook dat extra accu vermogen gaat niet erg geweest plus.de USB type c connector ontzettend fragiel is verder mooi scherm en vrij vlot goed gebouwd en een best nette telefoon

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Afwerking
  • Geen glazen behuizing
  • Waterdicht

Minpunten

• Stereo speakers zwak vermogen
  • Usb c connector gammel
  • Accu duur plusminus 1 dag
  • Camera net wat minder dsn de s7
  • 3gb geheugen

Wim25 20-03-2017

Top telefoon snel ligt goed in de hand top kwaliteit camera

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Top telefoon heel snel handig net een mini computer ik kan alles doen wat ik normaal op de laptop deed nu ook op me mobiel fotos bewerken mail genoeg geheugen enz enz nogmaals een top telefoon met een goede camera

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera
  • Geheugen
  • Mooi beeld
  • 4g internet

Minpunten

• Snel vette vingers op scherm
  • Ram geheugen mag iets meer

Erwin 17-03-2017

Goed toestel!

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

De Xperia XZ is een echte Sony. Zeer prettig in gebruik, doet alles prima wat hij moet doen. Duidelijk beeldscherm, afhankelijk van het gebruik gaat de accu zeker een dag mee. Minpunt: de verplichte apps nemen veel ruimte in en kunnen helaas niet verwijderd worden. Het toestel zelf is een echte aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk beeldscherm
  • Accuduur is behoorlijk
  • Goede camera

Minpunten

• Verplichte apps nemen teveel ruimte in
  • Volume knop is te gevoelig

ORIEOS 27-02-2017

Xperia is gewoon heel goed

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Al sinds jaren maak ik gebruik van de Sony Xperia series. Ten eerste vanwege de geweldige camera, die hele mooie scherpe foto's maakt. Menig vakantie en familie event is hiermee vereeuwigd.
De kwaliteit van het toestel zelf, met de optie tot veel Gb uitbreiding middels de SD-kaart, is uitmuntend.
Voor mij is mijn smartphone een mobiel kantoor, met veel app's (kalender, e-mail, documenten; allemaal gesynchroniseerd met diverse werk en privé accounts). De Sony Xperia is bijna onmisbaar voor mijn dagelijks optimaal functioneren.

Pluspunten

• Uitstekende camera
  • Ruime uitbreiding GB

Frank Hoorn 14-02-2017

Mooi, veel mogelijkheden, batterij minder

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Eigenlijk teveel mogelijkheden om op te noemen, alles kan als je de wijze weet het te vinden. Nadeel ten opzichte van de 'oude' Z3 compact, mijn vorige toestel is de kortere werking van de batterij. Bij de Z3 was eens in de 48 uur opladen voldoende, bij normaal gebruik van de XZ IS iedere dag nacht opladen een must.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Oplaadtijd
  • Batterij

Minpunten

• Batterij

Sebastiaan 31-01-2017

Beste Xperia tot nu.

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Ik heb altijd Sony (Ericsson) telefoons gehad, maar de Xperia XZ is de beste tot nu. Eén van de fijnste dingen is de vingerafdruk knop aan de zijkant, daar zit je duim toch dus je phone unlocked direct. Daarnaast zijn de zijkanten afgerond (anders dan de Xperia Z5 bv) en ligt daarom lekker in de hand. Android 7 werkt heel soepel, het scherm is helder en scherp, de camera maakt mooie foto's, batterij leven is uitstekend en laat snel op (zeker met een quick charger) en de USB-C aansluiting is heel handig omdat de aansluiting geen boven of onderkant meer heeft.

Pluspunten

• Vingerscanner aan zijkant
  • Afgeronde zijkanten
  • USB-C aansluiting
  • Batterij
  • Camera

Minpunten

• Volume van speakers

Mark van Leeuwen 31-01-2017

Razendsnelle telefoon met uitstekende foto kwaliteit

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Na jaren van IPhone en Samsung weer over gestapt naar Sony.. Dit naar eerder gebruik van de Sony Xperia Z. Het voelt als thuis komen. Sony staat bekend om prachtige (stijlvolle) zakelijke telefoons die voldoen aan de eisen van deze tijd. Snelle processor.. Duidelijk Full HD scherm.. Prachtige foto's maar het belangrijkste is zijn gebruiks vriendelijkheid. Ook bij intensief gebruik houdt de telefoon zich goed staande wel dien je aan het einde van de dag de telefoon op te laden maar dan is het gelukkig al rond 22:30 uur. Voor iedere liefhebber van Sony en Playstation is deze telefoon de toevoeging die je nodig hebt t

Pluspunten

• Helder Scherm
  • Prachtige camera
  • Gebruiksgemak
  • Snelle processor

Minpunten

• Accuduur

Roya 31-12-2016

Heerlijk toestel.

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Beauty and the brains zou ik het noemen. Niet alleen een old school simpele en elegante uiterlijk, maar ook een zeer soepele gebruiksgemak en erg fijne en vlekkeloze overgang van apps en software. Heerlijk om het toestel in de hand te hebben en heerlijk om het te gebruiken. De meegeverde Xperia apps zijn erg handig en daardoor totaal niet storend. Dankjewel voor dit fijne toestel Sony, graag meer hiervan in de toekomst!

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Soepele overgangseffecten
  • Uiterlijk
  • Xperia apps zijn goed

Minpunten

• Meer AR-camera effecten
  • Beeldscherm/toestel verhouding

Aynur 30-12-2016

Xperia XZ

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Ik vind het een fijne telefoon. Heeft een grote scherm. Ligt lekker in je hand. Maakt mooie foto's en je kan zelf instellen voor maken van foto's. Deze telefoon heeft heel veel functies.

Long 29-12-2016

Iets gedurfd tussen het bekende

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Vanwege mijn voorliefde voor Sony toch weer gekozen voor een Xperia toestel. De Xperia XZ is toch een beetje opvallend tussen de andere flagships Smartphones. Neem nu de vingerafdruksensor aan de zijkant, de stereotoren van het toestel.
Ondanks het gebrek aan RAM geheugen voelt het toestel toch waanzinnig snel. Bij diverse vergelijkingen start het toestel sneller apps op of verwerkt het toestel snel alle opdrachten. Vergeet niet het aparte design en gebruikte materialen in het toestel.

Pluspunten

• Stereoboxen
  • Snelle vingersensor
  • Sony menu
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Gebrek aan RAM
  • Volume van boxen mocht iets harder zijn

Eugene 29-12-2016

In het geheel heerlijk toestel

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Simpel weg super toestel vertrouwde omgang goed om te zetten, eigenlijk doorgaan maar dan op een nog sneller mobiele telefoon

Pluspunten

• Simpel in omgang
  • Plat

Minpunten

• .....
  • .........

Lex 26-12-2016

Heel erg blij met deze keuze!

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Was voor mij als techneut een lastige keus. Ik ging voor waterdichtheid en een topperformance en goede camera. Voor mij werd dit de keus tussen de Xperia XZ of de Galaxy S7. De Xperia had op basis van de voor mij beschikbare info een paar streepjes voor. Toestel oogt mooier. Betere recensies over waterdichtheid. Hier heeft Sony ook al langer ervaring mee en.... Last but not least... De koppeling met de Playstation 4! Op de Xperia kun je gewoon ps4 games spelen vanaf je PS4 met een controller! De Edge zou beter zijn volgens benchmarks. De Xperia zou falen qua camera. Doorslag gaf voor mij de teleurstellende werking van mijn Samsung's tot op heden. De overstap naar Xperia gemaakt en ik ben hier zeer tevreden over. Toestel voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Alles werkt soepel inclusief de camera. Prettig vond ik ook een aantal introductie-apps van X-peria. Je wordt begeleid in het kennismaken met je toestel op een heel prettige manier. Dit varieert van info over waar het NFC gebied zit voor contactloos betalen tot integratie van een eventueelbedrijfsnetwerk. Als je hier klaar mee bent kun je deze widget's gewoon verwijderen.

De door Sony meegeleverde apps geven je het gevoel dat je bij de Xperia community behoort. Ik ervaar het als heel prettig! Extra software aangeboden gekregen welke foto's van grappige elementen kunnen voorzien. Ook een app welke het belangrijkste nieuws samenvat van verschillende sites als nu.nl en de telegraaf.

Lang verhaal kort: op zoek naar een mooi en uitstekend werkende smartphone? Ga af op je gevoel en niet op benchmarks van displayresoluties, cachegeheugen, etc.
De Xperia XZ werkt vlekkeloos en gaat je niet teleurstellen!

Tip: op de XZ ontbreekt een app voor bestandsbeheer en om pdf te openen. Deze kun je gratis downloaden in de PlayStore. Bestandsbeheer gaat prima met Solid Explorer. Voor pdf's heb ik gekozen voor voor Xodo.

Pluspunten

• Waterdichtheid
  • Gebruiksgemak
  • Stijlvol
  • Te gebruiken als PS4 beeldscherm!
  • Communiceert in vragende vorm

Minpunten

• Accu niet zelf te vervangen
  • Bij echte Tweakers moet je je keuze verantwoorden
  • Toetsenbordklik aan of uit. Niet regelbaar.

Andrei 24-12-2016

One of best phones on the market

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

I am a Sony fan I own a z2 but because of EE which has a great rate plan I also bought the XZ. The phone is excellent at making photos and videos and for music as well. Plus the identity sensor makes it neat as well. I don't like the fact that you can't draw as on the z2 which is a phone that I simply can't give away because it's just too awesome. But other than that it's a great phone with good battery and a quick charging as well

Asmara 23-12-2016

Prima telefoon ??

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Deze telefoon doet aan alle verwachtingen. Prima batterij! Prachtige camera, en er komt prachtig geluid uit!

Pluspunten

• Camera
  • Grootte
  • Scherm scherp
  • Geluid

Thierryverm 23-12-2016

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Een grote verbetering op zijn voorganger, zeker de moeite waard op te upgraden naar de xz. Jammer is dat tempered glass niet kan worden toegepast door het schuin aflopende zijkantje, echter maakt dit het toestel wel af. Ligt goed in de hand, camera is haarscherp en de processor is razend snel. Vingerscan zit in de aan knop, terwijl je de knop bediend word je vinger meteen gescand. Werkt direct, je merkt er niks van.

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie camerabeelden
  • Mooie afwerkingen van het toestel
  • Vingerscan in de aan knop

Minpunten

• Tempered glass kan niet worden gebruikt

M 23-12-2016

Top toestel

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Toestel ligt goed in de hand. Voelt degelijk aan. Batterij zou nog iets beter kunnen. Deze houd het een dag vol. Had hiervoor een Samsung Note 4, maar deze telefoon is veel fijner in gebruik.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snel

Minpunten

• Batterij toch snel leeg

Bas De winter 23-12-2016

Mooi design, met een top camera

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Ik heb sinds een paar dagen de xperia xz.
Hiervoor al de xperia z3 gehad,en dit is weer een top model van Sony, top design ligt heerlijk in de hand.
Ik ben zoiezo voor de xperia xz gegaan voor de geweldige camera die Sony in hun smartphone plaatsen.
En de xz is hier weer een kei in,met de nieuwe functies die erbij zijn gekomen.
De batterij prestaties zijn weer top net zoals mijn vorige telefoon.
Chapo voor weer een top toestel.

Pluspunten

• Zeer uitgebreide camera
  • Krachtige batterij
  • design die zich onderscheid van andere modellen

Minpunten

• Vinger afdrukken snel zichtbaar

Mafzwaantje 23-12-2016

Geweldige camera beter als andere top modellen

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Ik ben een mega xperia fan heb alle top modellen gehad nu dan van een z5 premium Naar xz eerste indruk klein van mij mag hij iets groter zijn maar dat is smaak wel ligt hij super fijn in de hand de vingerscanner doet het geweldig ik heb van twee handen twee vingers gebruikt dus altijd goed. Verder het scherm is gewoon zoals het moet zijn en de camera de foto's zijn minder geel realistisch verder mag dit model. Wel iets sneller met laden en tussen app schollen ik heb het gevoel dat de z5 premium sneller was dus volgend model zeker 3 geheugen ik maak wel meer fouten met typen ik hoef het scherm gewoon haast niet aan te raken en dus kleiner maar ondanks dat ik het oude model op een paar vlakken beter vind blijf ik deze gebruiken. Het gebogen glas is fijn en camera is geweldig en dat vind ik het belangrijks en dit model is zeker een stuk fijner als de laatste Samsung of ik Phone die gebruiken vrienden van me dus zeker Sony heeft het weer voor elkaar dit is kwa nieuwste top modellen zeker weten het beste wat er is maar dat is mijn mening. . succes met het kopen van jou nieuwe mobiel en gelukkig 2017 ik ben wel heel erg benieuwd naar hun nieuwe Model die ga ik zeker weten weer kopen

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Gebogen glas
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Scherm te klein mag weer 5.5 zijn
  • Minimaal trager
  • Scherm te gevoelig om typen maar gewoon wennen

Thierryverm 21-12-2016

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie camerabeelden
  • Mooie afwerkingen van het toestel
  • Vingerscan in de aan knop

Minpunten

• Tempered glass kan niet worden gebruikt

M 21-12-2016

Top toestel

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snel

Minpunten

• Batterij toch snel leeg

Thierryverm 19-12-2016

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie camerabeelden
  • Mooie afwerkingen van het toestel
  • Vingerscan in de aan knop

Minpunten

• Tempered glass kan niet worden gebruikt

Scrappie7 18-12-2016

Goede camera, groot scherm

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Geweldig toestel, makkelijk in gebruik, mooie styling, strak! Goed met handschoenen te bedienen. Blij met de geweldige camera. Dat was een van de redenen om het toestel aan te schaffen. SUPER!!!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Handschoen gebruik
  • Snel lader

Hennie 18-12-2016

Vertrouwde kwaliteit

Geschreven voor: Sony Xperia XZ 32 GB / blauw

Ik heb gekozen voor de xz omdat ik zeker niet met de massa meedoet maar voor kwaliteit ga en dat is zeker bij Sony. Ook de foto's zijn haar scherp. Gewoon een goede keuze.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Weer een ander soort usb kabel