Sony Xperia 10 II 128 GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 10 II 128 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Esther 14-03-2021

Mooi model maar duidelijk slechter dan vorige modellen

na lang wachten super blij de Xperia 10 II eindelijk in mijn handen te hebben. Tot ik al snel merkte dat het beeld echt minder helder kon dan mijn vorige Xperia, het geluid was minder mooi en hij trok bewegende beelden slecht want dan ging die flikkeren/trillen en kreeg ik groene vlakken/strepen in beeld. Na hem door de winkel omgeruild te hebben gekregen, voor een nieuwe maar zelfde model, had deze hetzelfde. Ik heb de bestelling terug gestuurd en geannuleerd. Ik raad zeker aan deze niet te nemen en nog even verder te kijken! Jammer want ik ben al jaren echt tevreden over de Xperia modellen

Pluspunten

• Mooi smal model

Minpunten

• Afspelende beelden trekt hij slecht
  • Beeld niet goed helder
  • Geluid slecht voor een nieuw Sony model
  • Kan slecht met meerdere apps werken

Jeanalex69 09-11-2020

Aanrader

Ik heb hem nu aantal weken en vind het een fijn toestel, ondanks zijn afmeting ligt het lekker in de hand. Foto's maken is genot om te doen super goede camera en geeft mooie kleuren. Ook het geluid voor muziek is goed. Gamen doe ik er niet mee, dus wat dat betreft geen mening. De Google assistent knop aan de buitenzijde had niet nodig geweest. Ook de vingerscan werkt goed

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • mooie foto,s
  • vingerscan werkt prima
  • mooi geluid

Minpunten

• google assistent knop zijkan

Steefjuh86 09-11-2020

Prima telefoon voor foto, films en games

Ik heb deze telefoon getest voor de reviewclub. De telefoon is mooi slank en oogt compact terwijl het beeldscherm toch echt groot genoeg is om goed films en series op te kijken mede doordat het scherm langwerpig is. De kleur van het scherm is aanpasbaar waardoor je bijvoorbeeld standaard blauw licht uit kan zetten. Het scherm is mooi helder en erg scherp. Het geluid uit de telefoon is ook prima.
De camera app vind ik ingewikkeld maar als je het een beetje uitgevonden hebt kan je prachtige foto en filmpjes maken.
De batterij van de telefoon gaat lang mee, ook bij intensief gebruik zoals films afspelen of gebruik maken van je navigatie. De telefoon schakelt snel tussen de verschillende apps.
Nadeel vind ik dat de telefoon niet lekker in de hand ligt en mede daardoor gebruik ik vaak de vingerafdruk scanner niet goed waardoor ik moet inloggen met mijn pincode.

Pluspunten

• Snel
  • Lange batterijduur
  • Helder en scherp scherm
  • Goede camera
  • Goed geluid

Minpunten

• Ligt niet lekker in de hand
  • Vingerafdruk scanner is erg gevoelig
  • Ingewikkelde camera app

Soliman Nasr 01-11-2020

Sony xperia 10 || 128 GB zwart

Gsm kost veel te veel en een gewoon Android goedkoper doet zelfde ik heb 355 euro betaald sociaal voor de draad loos oor telefoon dat moet je naar u aankoop bij Sony aanvraag doen achter af heb ik dat gedaan met aankoop factuur en kom niet in aanmerking dat is geld klopperij voor deze slecht smartphone wie koopt nu Sony smartphone zij moet allen voor PlayStation blijven concentreren mijn smartphone staat nu aan de kant omdat hij wordt na 30 minuten heel warm ik heb een nieuwe Samsung gekocht veel beter een mijn geld is kwijt dus ik laat jullie zelf dit oordelen

Pluspunten

• Ziet er goed uit

Minpunten

• Wordt warm
  • Open een pagina dan komt 10 pagina bij
  • Bij het bellen valt gesprek uit
  • Ik denk dat deze smartphone gemaakt op maandag

hanneke 01-08-2020

mooi scherm toeten bord minder camera niet zo uitgebreid

De vorige sony was fijner. deze blijft meldingen geven van handige dingen. Al wil je die niet gebruiken. het toetsen bord is daardoor en mede door hoe smal de telefoon is niet handig.
De camera valt mij echt tegen. Dat is juist waarvoor ik al jaren een sony heb. Minder makkelijk in gebruik en beperkt. mis de functies.

Pluspunten

• helder scherm
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• gemak van de camera
  • het scherm gaat niet uit tijdens bellen

Victor 27-07-2020

fijn formaat

Fijne telefoon, het formaat ligt lekker in de hand.
Foto's mogen net iets scherper zijn (kortere sluitingtijd). ook mag er iets meer HDR mogelijkheden worden geboden.
Het Sony besturings systeem is lekker schoon.

Pluspunten

• Formaat
  • Sony Android skin

Minpunten

• bewogen foto's

Linda 23-07-2020

Groot en lang scherm, snel toestel

Plus:
+ Supersnel toestel
+ Mooi, groot scherm
+ Ligt lekker in de hand
+ Lange schermtijd
+ Goed geluid voor standaard speaker

Min:
- (Nog) niet kunnen vinden!

Lonelywithoutsony 18-07-2020

Strakke look

Mooie telefoon, wel bang om te laten vallen met zo'n gladde voor en achterkant. Opgelost met beschermhoesje.al jaren tevreden met verschillende type xperia telefoons

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Glad oppervlak, glijd uit je hand

Theodorus 16-07-2020

goede auccduur lekker snel

Sony is de beste telefoon licht lekker in je hand super snel ik ben super blij mee Sony jullie zijn top ik hou van Sony

Pluspunten

• Lekker snel
  • lekker in je hand

Minpunten

• Nvt
  • Nvt

Lobsien 15-07-2020

Groot scherm

Super tevreden van deze gsm ,groot scherm en de batterij gaat lang mee . Alleen de resultaat van de camera mag iets beter zijn dat wel.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Batterij

SOLIMAN NASR 14-07-2020

OLD LICHT SCHERM

Heel mooi scherm en de licht scherm old fantastisch voor deze prijs ,heel gemakkelijk in gebruik. Sony Experia echt heel goed technologie, voor mij persoonlijk beter dan Samsung. Sony Experia kan heel goed concurreren met andere merken, met veel vertrouwen ik geloof daar in en ik denk u ook 😍😘

Pluspunten

• Camera
  • OLD LICHT

Minpunten

• Te klein

Dré 14-07-2020

Ideaal formaat

Ik heb dit toestel gekocht om mijn Xperia XA2 te vervangen na ruim twee jaar goede dienst. Vanwege deze en eerdere goede ervaring wilde ik bij het merk Sony blijven. Ik vind het leuk dat het merk nog wel een eigen karakter heeft in tegenstelling tot de andere grote merken.

Bij het uit de doosje halen van het toestel valt het formaat als eerste op, gevolgd door het lage gewicht. De afwerking van de telefoon doet niet vermoeden dat we hier te maken hebben met een mid range toestel. Het ziet er gewoon strak en goed afgewerkt uit. Dat het randje van kunststof is niet storend.

De telefoon zelf is meer dan snel genoeg voor mijn dagelijkse gebruik. Berichtjes sturen, nieuws lezen, activiteiten tracken, muziekje luisteren gaan vloeiend. Zeker voor het lezen van langere artikelen is de extra verticale ruimte op het scherm een groot pluspunt. Daarbij het scherm scherp en voldoende helder. Toestel draait op Android 10, met een weinig veranderingen door Sony, wat prima is, want deze versie is van zichtzelf al heel compleet. Zo zit er niks dubbel op. Alleen de Sony Album app mis ik wel. De Facebook app had achterwegen kunnen blijven, de laatste gebruiker kan die zelf wel downloaden.

Voor mijn werk heb ik een scherm met de 'traditionele' lengte/breedte verhouding. Al na de eerste dag kwam dat ouderwets en onhandig over. Het heeft wat jaren geduurd, maar dit is de ideale verhouding voor een scherm. Ik wil niet meer anders. Compact toestel, maar toch veel effectieve schermruimte.

Eerste foto's in de buitenlucht zien er goed uit. Hier moet ik nog wat meer tijd in steken voor een goed oordeel. Nu was ik tevreden over de foto kwaliteit van de XA2, en neem wel aan dat het niet minder is geworden.

Kortom gewoon prima toestel voor deze prijs

Pluspunten

• Scherm
  • Formaat (heel goed hanteerbaar
  • Notificatie LED
  • Accu bescherming
  • Koptelefoon aansluiting

Minpunten

• Bijgeleverde headset heel basic
  • Bijgeleverde lader is langzaam

Manuel 14-07-2020

Groot scherm mooi beeld

Ik heb altijd al Sony gehad en dus nu ook weer de levensduur is perfect bij vorige modellen die ik nog heb gaat ook de accu lang mee kortom voor mij altijd Sony

Davey 14-07-2020

Prima foontje

Prima telefoontje
Snel en ligt prima in de hand.
Alleen ff wennen aan het smalle scherm ,maar beeld kwaliteit perfect

Lars 13-07-2020

Klein maar fijn

Ik heb de Sony Xperia 10 II getest en wat mij vooral aanspreekt aan deze telefoon is het gemak van de vingerafdruk scanner, deze is snel en wordt niet gehinderd door een scherm beveiliger. Daarnaast is het een relatief lichte telefoon wat ervoor zorgt dat je hem gemakkelijk een langere tijd vast kunt houden zij het om te bellen, appen of online artikelen te lezen of te scrollen.
De cameradoet zijn werk maar is niet een hoogvlieger en daar had ik wel meer van verwacht gezien de reputatie van het grotere broertje de Sony Xperia 1 II (waar overigens wel een flink prijsverschil tussen zit).
Al met al een goede en fijne mid-range telefoon, ik zou hem zeker aanbevelen tenzij je veel waarde hecht aan foto's

Pluspunten

• Smal
  • licht gewicht

Minpunten

• camera

P. Noevers 12-07-2020

Super snelle mobiel

Mooi en slank toestel. Ruime opslag. Goede camera's. Snel. Mooie foto's. Super toestel. Goede batterij.

Jan123 12-07-2020

Super Budget telefoon!

Na een poosje te hebben getwijfeld ben ik overgestapt naar de Sony Xperia 10 II, De reden voor mij was dat ik graag een serie of een film mag kijken op mijn telefoon en bijna alle “standaard” telefoons een 16:9 schermverhouding hebben. Maar deze Sony niet! Met de 21:9 beeldscherm verhouding is hij ideaal voor het kijken van series en films en word de serie of film die je kijkt niet aangepast in de schermverhouding waardoor je alles ziet zoals het bedoeld was door de filmmaker. Het Oled scherm in deze telefoon is erg mooi van kleur en laat films en series tot even komen! De zo goed als standaard versie van android werkt erg fijn en is snel aan te wennen als je de overstap maakt van een ander merk. En naar mijn gevoel werkt het daardoor allemaal ook soepeler. Al met al is dit een super telefoon voor de prijs en zal ik hem 100% aanbevelen!

Pluspunten

• Super Oled scherm
  • 21:9 beeldscherm verhouding
  • Super licht
  • Headphone jack!!

Dirk Koning 12-07-2020

Dirk Koning

Het is een geweldig toestel.
Makkelijk in gebruik. Maakt mooie foto's en het personeel bij T-Mobile is
erg behulpzaam met het uitleggen van het toestel.

Pluspunten

• alles oke
  • zoals boven

Minpunten

• geen
  • geen

Sabine 11-07-2020

Mooi maatje, licht en past goed in je hand

Ik heb al jaren een Sony, ik ben niet zo technisch en heb niet veel nodig, voor mij is dit merk en dit type echt iets voor mij. Het is super makkelijk in de bediening en je kunt genoeg mee om "bij" te blijven, het scherm geeft een heel scherp beeld en foto's zijn prachtig.
Ik ben er echt heel erg blij mee, dit model ( de 10 11) is nu al mijn favoriet.

Pluspunten

• licht gewicht
  • smal dus goed vast te houden

Igriscos 11-07-2020

Sony Xperia 10 ii

Sony experia is always sinomim if quality. Great design...just two data with ir bit happy with my purchase

• 2 app at the same time

Minpunten

• Lintern only on camera menu

Aarom 10-07-2020

Haarscherp beeldscherm met zeer mooie velle kleuren

Ik ben nu al twee jaar in bezit van een Sony experia xz1 maar het werd toch tijd voor een upgrade. Heb de telefoon vandaag binnen en het eerste wat me opviel was het scherm. Het is een mooi langwerpig scherm waar je wel even aan moet wennen... Daar in tegen kun je er perfect films op kijken en multitasken met 1 hand. Super goede mobiel voor de midrange

Pluspunten

• Prachtig helder scherm met zeer goede kleuren
  • Zeer snelle vingerafdruk scanner
  • Geen problemen met de zeer snelle bluetooth

Kevin M 09-07-2020

Goede Telefoon met mooi Design.

Zelf heb ik al jaren een LG telefoon. Ervaringen met Sony in het verleden waren niet positief, toen ik de kans kreeg dit toestel te testen viel mij op dat Sony de kwaliteit heeft verbeterd.

De telefoon zelf oogt strak, is erg van deze tijd en vind het erg fijn dat de vingerscanner aan de zijkant van het toestel zit. De lengte van het toestel was even wennen, maar dit is snel fijn in gebruik. Installatie gaat snel zoals bij alle android telefoons, met de google app zet je eenvoudig al je contacten, apps en bestanden over en kun je meteen verder gaan waar je gebleven was.

Aangezien ik zelf veel van fotograferen houdt is een goede camera een must. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de camera functie goed uitgebreid is, maar ik merk dat je best eventjes met de instellingen moet gaan werken om daadwerkelijk een goede, scherpe foto te krijgen bij bepaalde scenes. Kwaliteit is goed, maar camera is dus wat je van een middenklasse telefoon kan verwachten.

Sony belooft dat het toestel waterdicht is, zelf vind ik dit best tricky aangezien de simkaart trey wordt beschermd door een rubber kapje. Als dit kapje los raakt kan er dus wel water inkomen en is het gedaan met de IP waarde...

Geluid van het toestel is degelijk voor een middenklasser, de oortjes die worden bijgeleverd zijn ook van goede kwaliteit en geven degelijk geluid. Ook de batterij gaat lang mee, tot nu toe houd hij 2 dagen vol wat ik zeer netjes vind. Dit is bij normaal gebruik.

Al bij al dus een net toestel, Sony bewijst hier toch dat zij de kwaliteit omhoog geschroefd hebben en dat zij een goede speler zijn in de smartphone markt.

• Accuduur
  • Beeldscherm

Minpunten

• Camera is niet 'wauw'.

C. Brugman 09-07-2020

Veel snel en toch goedkoop

Dit toestel is precies wat ik zocht ,veel functies en een snelle processor. En Sony zal Sony niet zijn dat dit toestel ook zeer gebruiksvriendelijk is! En er kunnen ook nog eens twee simkaarten in en dit alles voor een heel redelijke prijs. Geweldig voor iemand die niet te veel wil betalen maar toch een goede telefoon wil!

Pluspunten

• snel
  • gebruiksvriendelijk
  • degelijk
  • Lange levensduur accu

Arnout 07-07-2020

Topcamera!

Beste Sony telefoon ever! Snel, betere layout dankzij lange scherm, en een topcamera!

Aanrader voor instagram-gebruikers.

Pluspunten

• camera
  • lang scherm

Jerry 07-07-2020

Fijn OLED-scherm en prima accuduur

Na jaren een OnePlus telefoon gebruikt te hebben, kreeg ik nu de kans om de Sony Xperia 10 II te testen. Zodra je het doosje opent, zie je al gelijk dat het een degelijke telefoon is en het eerste wat opvalt is dat het scherm langwerpig is. Verder zijn zowel de voor- als achterkant volledig van glas. Ondanks dat de telefoon vrij lang oogt, is deze toch erg handzaam en vrij makkelijk met één hand te bedienen. Mocht je hier toch moeite mee hebben, kun je altijd de minischermfunctie gebruiken.
Het 6 inch OLED-scherm geeft een geweldig beeld. De kleuren zien er perfect uit tijdens het kijken van films en series, maar ook met het bekijken van foto’s. Echter is de 21:9 verhouding niet altijd handig; je merkt dat sommige apps niet gebouwd zijn voor dit formaat en dat je hierdoor een ontzettend groot blok aan de onderkant van je scherm krijgt.
Het geluid klinkt verder wat schel, gelukkig heb je wel de keuze om draadloze, maar ook bedrade oortjes te gebruiken. De camera is goed, maar kan beter. Ik vind de foto’s er niet altijd even geweldig uitzien, waarbij voornamelijk de belichting matig is en het scherpstellen wat lang duurt. Verder is de telefoon prima geschikt voor normaal gebruik en gaat hij met intensief gebruik ongeveer 1,5 dag mee.

Pluspunten

• OLED-scherm
  • Fijn formaat
  • Prima prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Heel glad
  • Matig geluid
  • Camera