Nokia Lumia 720 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 720 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Pieter H 03-10-2014
Geschreven voor: Nokia Lumia 720 8 GB / wit

Heb dit toestel 1,5 jaar en werkte goed totdat Microsoft de software naar 8.1 "update"
Als gevolg werkt de organiser niet goed;niet instelbaar en de foto's zijn onzinnig gerangschikt.
Het resultaat is een véél slechter gebruiksgemak.
Bovendien als je op je PC geen Windows hebt is koppelen vrijwel onmogelijk!
Fouten in het toestel kunnen alleen via een verbinding met Nokia opgespoord worden met een PC met Windows;via Linux of Apple werkt het niet !!
Raad iedereen aan géén toestel met Windows erop te kopen,wat een shit !!

albertams 02-07-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 720 8 GB / zwart

Naar een aantal jaren HTC Android gebruikt te hebben en daarvoor altijd Nokia's heb gehad,ben ik nu weer terug bij Nokia Lumia 720, moet zeggen dat dit echt weer thuiskomen is, ten eerste het scherm van deze phone is echt heel mooi en helder over de vormgeving nog maar te zwijgen, hij ligt goed in de hand, niet te zwaar, en zo als we van Nokia gewent zijn is de bouwkwaliteit uitmuntend, echt top !
Accu kan ik nog niks over zeggen, gisteren hele avond mee gespeeld en vanmorgen ook, nu ligt ie pas op de lader, dat vindt ik dus al een hele goede prestatie !

lumia720 19-06-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 720 8 GB / zwart

Ik kom van een andriod telefoon af, en ben nu super tevreden met mijn windows 8 phone!

In eerste instantie moest ik niks van windows op mijn telefoon hebben, maar het draait zeer soepel en ook nog eens snel!

Ik heb gekozen voor de nokia ipv de htc of huwai vanwege het interne geheugen wat hoger is namelijk 8GB. En hij maakt kwalitatief goede foto's met de carl zeiss lens! En vergeet de prettige gorilla display niet die zowel in donker als het felle zonlicht goed te lezen is.

Tevens is de integratie met google agenda en contacten echt super te noemen! De agenda functie zelfs beter als op mijn oude andriod.

Google Drive werkt dan nog niet helemaal top, maar ik verwacht dat dit wel opgelost wordt met een update

1 groot nadeel is wel dat er geen data verbruik app beschikbaar is. Wel voor sommige dure providers maar niet voor bijvoorbeeld tele2. Hopelijk komt hier gauw een universele app uit zoals andriod en iphone die hebben.

Ulmt van der Linden 09-06-2013
Geschreven voor: Nokia Lumia 720 8 GB / rood

Op het gebied van smartphones ben ik bepaald geen “early adopter”. Dit is mijn eerste en ik heb hem een nu een paar dagen in bezit. Ik koos voor Nokia omdat de Lumia serie gemiddeld genomen positieve reviews kreeg en Nokia zich op dit moment in de underdog positie bevind en zich terug moet zien te vechten. Het bedrijf moet zich meer dan eens bewijzen en dat lijkt zich positief te vertalen in de prijs/kwaliteit verhouding van hun huidige producten.
Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk zakelijk en heb niets op met spelletjes. Het beperkte werkgeheugen en de beperkte processorsnelheid schrokken me dan ook niet af.
Mijn wensen qua smartphone waren:
- Licht (gewicht) en compact
- Goede camera
- Accuduur
- Integratie met Microsoft Exchange server
Toen ik de specs van de Lumia 720 las raakte ik direct geïnteresseerd. Na het lezen van de eerste reviews durfde ik het voor die prijs (306,- incl. BTW) wel aan.
Zoals gezegd is het mijn eerste smartphone dus vergelijken kan ik niet maar ik kan wel zeggen dat ik het een bijzonder prettig werkend apparaat vind. Uiteraard helpt het om de (online) manual door te lezen maar ook wanneer je dat niet doet heb je binnen een uur of twee het grootste deel van de functies wel onder de knie (doorgewinterde smartphone gebruikers doen het vast sneller).
Het meest onder de indruk ben ik toch wel van de koppeling met de Exchange server van mijn bedrijf. Fluitje van een cent als je een systeemhuis hebt dat de instellingen op de bedrijfsserver voor je instelt. Met een paar toetsaanslagen op de Lumia begon hij te synchroniseren en inmiddels staan al mijn gegevens uit Outlook (agenda en e-mail) ook in mijn telefoon. Afspraakje erin zetten en binnen een minuut kunnen je collega’s op de zaak het ook lezen. Inmiddels is dat allemaal geen “rocket science” meer, dat weet ik ook wel, maar ik ben er toch zwaar van onder de indruk. Want oh, wat werkt dat lekker, zeg.
Nokia adverteert met een knalrode versie en dat is ook de uitvoering waar ik voor heb gekozen. Misschien ben ik die kleur over een paar maanden zat maar in ieder geval heb ik er bij mijn zoontje diep respect mee afgedwongen. Zijn vader hoort er weer helemaal bij.
Eenmaal een vastloper gehad. Dat is schrikken. Alles geconfigureerd en dan ineens nergens meer bij kunnen (even de accu eruit halen is geen optie). De manual gevolgd: 10 seconden lang volumeknop (-) indrukken tegelijk met de “On” toets. Een harde reset dus. De telefoon zou terug worden gezet naar de fabrieksinstellingen. Dat wil je natuurlijk niet als je hem net naar eigen smaak hebt ingesteld. Gelukkig bleek alleen de datum en tijd opnieuw te moeten worden ingevoerd.
Conclusie: Fijne telefoon die zeer prettig navigeert, degelijk aanvoelt en er erg leuk uitziet.
Pros
- Lekker compact en licht. Stevige behuizing.
- Bedient eenvoudig en intuïtief.
- Mooi scherm, goed contrast, tekst lekker scherp
- Mooie foto’s (tot nu toe alleen buiten overdag geprobeerd).
- Accuduur
Cons
- Eenmaal een vastloper gehad
- Schermresolutie is beperkt. Dat wist ik van tevoren en is geen probleem. Foto’s in een browser zijn niet heel scherp. Tekst daarentegen wel. Het scherm is bovendien zeer contrastrijk en ook de kleuren zijn mooi.
- Bij het vasthouden in de linker hand druk je vrij makkelijk de cameratoets en/of On in.
- Voor zover ik heb kunnen vaststellen is de klank van de luidspreker (aan het oor) niet in te stellen. Het toestel klinkt wel lekker rustig en vol maar van mij zou het middengebied wat duidelijker mogen. Ik kan me voorstellen dat dit met een firmware update te verhelpen is.